Αφορμή γι' αυτή την ανάρτηση υπήρξε η συζήτηση της κυρίας Σοφίας Χατζή με τον π. Αθανάσιο Τσιαούση, Γενικό Γραμματέα του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων & Φίλων Αυτιστικών Ατόμων "Άγιος Νικόλαος", στην εκπομπή της Εντεύξεις, στο ραδιοσταθμό της Πειραϊκής Εκκλησίας, σήμερα, 5 Αυγούστου 2021, παραμονή της εορτής του Σωτήρος Χριστού. Η συζήτηση αυτή εξέφραζε, κατά την ταπεινή μας γνώμη, τα ουσιώδη που πρέπει να έχουμε κατά νου ως προς την αγάπη για τον πλησίον, αλλά και τη δύναμη - την εκ Θεού δύναμη, επιτρέψτε μου - να αντεπεξέλθουμε στις δυσκολίες ή ακόμη και τις τραγωδίες της ζωής. Αναζητήστε την στο διαδίκτυο.
Γι' αυτό, θεώρησα ταπεινά ότι πρέπει, από κάθε άποψη, να γνωρίσουμε τη συγκλονιστική και ελπιδοφόρα αυτή προσπάθεια (που μας χρειάζεται όλους, αλλά μπορεί και να ωφελήσει όλους μας, πνευματικά, ηθικά, ψυχικά κ.τ.λ.)... Τα παρακάτω από την ιστοσελίδα της, όπου και πολλά άλλα.
Γονείς και φίλοι ατόμων με αυτισμό, ζώντας τα προβλήματά τους
και διαπιστώνοντας την έλλειψη εκπαίδευσης, φροντίδας και
προστασίας από την πλευρά της πολιτείας, αποφασίσαμε το 2001
την ίδρυση Συλλόγου με σκοπό να συμβάλουμε σε μια αξιοπρεπή
ζωή για τα άτομα αυτά και τις οικογένειές τους.
Ως πρώτο στόχο μας θέσαμε την δημιουργία και λειτουργία ενός Οικοτροφείου για άτομα με αυτισμό.
Με την βοήθεια του Θεού, την αγάπη και την οικονομική
συμπαράσταση ευαίσθητων συνανθρώπων μας, μπορέσαμε το 2002
να αγοράσουμε αγροτεμάχιο επί των οδών Ανθηρού και Ιτιάς,
περιοχή Αγίας Τριάδος, στο Δήμο Παιανίας, Ν. Αττικής.
Τον Οκτώβριο του 2005 ξεκίνησε η ανέγερση του κτιρίου και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2009.
Το Ιανουάριο του 2010 ξεκίνησε να λειτουργεί το Οικοτροφείο μας με την επωνυμία «Άγιος Νικόλαος».
Στο Οικοτροφείο έχουν ενταχθεί άτομα με αυτισμό που προέρχονται από Οικογένειες Υψίστης Ανάγκης όπως:
α) Από οικογένειες στις οποίες ο ένας ή και οι δύο γονείς είναι ανάπηροι.
β) Από καρκινοπαθείς οικογένειες.
γ) Από μονογονεϊκές οικογένειες (λόγω χηρείας, διαζυγίου ή εγκατάλειψης).
δ) Από πολύτεκνες οικογένειες.
ε) Από οικογένειες με δίδυμα αυτιστικά παιδιά ή 2 παιδιά με αυτισμό.
στ) Από οικογένειες με χαμηλή οικονομική κατάσταση.
Πρόκειται για γονείς που λόγω των δικών τους προσωπικών
προβλημάτων, δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της
καθημερινότητας των παιδιών τους με αυτισμό.
Σκοπός του Συλλόγου είναι να βοηθήσει και να στηρίξει τα άτομα με αυτισμό, δηλαδή εκείνα που εμφανίζουν το σύνδρομο του αυτισμού καθώς και άλλες συναφείς καταστάσεις, στις οποίες τα αυτιστικά στοιχεία προέχουν και καθορίζουν τις ανάγκες της καθημερινής ζωής και την δια βίου προστασία τους. Επίσης τα άτομα που έχουν ανάγκη ολοκληρωτικής προστασίας, με προτεραιότητα τα άτομα με αυτισμό που προέρχονται κυρίως από τις ανωτέρω έξι κοινωνικές ομάδες.
A) Την ίδρυση μονάδας ή μονάδων διάγνωσης, εκπαίδευσης, περίθαλψης και αποκατάστασης για όλη την ζωή των ατόμων με αυτισμό.
Β) Την ίδρυση και λειτουργία ειδικών οικοτροφείων, εκπαιδευτικών μονάδων, προστατευτικών εργαστηρίων και άλλων πρότυπων μονάδων που σκοπό έχουν την εκπαίδευση, βοήθεια και στήριξη των ατόμων με αυτισμό.
Στις μονάδες αυτές τον έλεγχο και την γενική εποπτεία θα ασκεί ο Σύλλογος σε συνεργασία με τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.
Γ) Τη διοργάνωση διαλέξεων, σεμιναρίων εκπαίδευσης γονέων, εκπαιδευτικών, εθελοντών και νοσηλευτών.
Δ) Την παροχή κατάλληλης ψυχολογικής υποστήριξης, θεραπευτικής αγωγής και ειδικής άσκησης στα άτομα με αυτισμό σε ολόκληρη τη ζωή τους.
Ε) Την συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες για έρευνα και θέματα που αφορούν τον αυτισμό.
Στ) Την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση τον φορέων της τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, της Πολιτείας, της Εκκλησίας και της κοινωνίας γενικά.
Ζ) Προκειμένου να πραγματοποιήσει τους σκοπούς του θα επιδιώξει την συνεργασία και βοήθεια της Πολιτείας, Εκκλησίας, χορηγών καθώς και λοιπών νομικών και φυσικών προσώπων.
Σήμερα ο πρωταρχικός σκοπός του Συλλόγου μας είναι οικονομική στήριξη του οικοτροφείου «Άγιος Νικόλαος» που λειτουργεί από τον Ιανουάριο του 2010 στην Παιανία Ν. Αττικής.
Είναι σημαντική η συνέχεια της λειτουργίας του, ώστε να παρέχει την εκπαίδευση, θεραπεία και φροντίδα δια βίου στα αυτιστικά άτομα που διαμένουν σε αυτό, και την ανακούφιση στις οικογένειες τους.
Σήμερα, ο πρωταρχικός σκοπός του Συλλόγου μας είναι η
οικονομική στήριξη του οικοτροφείου «Άγιος Νικόλαος» που
λειτουργεί από τον Ιανουάριο του 2010 στην Παιανία Ν. Αττικής
Η δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνει η χώρα μας και που
έχει πλήξει και το δικό μας έργο, μας έχει φέρει σε πολύ
δύσκολη θέση. Για αυτό το λόγο, απευθυνόμαστε στην αγάπη και
ευαισθησία κάθε συνανθρώπου μας και ζητούμε την οικονομική
στήριξη της προσπάθειας μας.
Είναι σημαντική η συνέχεια της λειτουργίας του οικοτροφείου,
ώστε να παρέχει την εκπαίδευση, θεραπεία και φροντίδα δια βίου
στα αυτιστικά άτομα, που διαμένουν σε αυτό, και την
ανακούφιση στις δοκιμαζόμενες οικογένειες τους.
Εάν επιθυμείτε να στηρίξετε οικονομικά την προσπάθεια μας,
επικοινωνήστε μαζί μας, ώστε να σας ενημερώσουμε για τις
άμεσες ανάγκες μας!
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία, καθώς και για
επίσκεψη στον χώρο μας, είμαστε στη διάθεσή σας. Μπορείτε να
επικοινωνήσετε με την γραμματέα του Συλλόγου κα
Παπαθανασίου στο τηλ.: 2106641846,845 ή με τον πρόεδρο κ.
Χειμώνα στα τηλ.: 2106525123 ή 6977174034.
Το δικό μας πρόβλημα και η δική σας αγάπη, γίνονται αφορμή για να βγάλουμε την τρυφερή και γεμάτη ανθρωπιά πλευρά της ψυχής μας προς τα έξω…
Αγγελία από την ιστοσελίδα: Ζητείται Νοσηλευτής-τρια με επαγγελματική εμπειρία για το
Οικοτροφείο Ατόμων με Αυτισμό «Στέγη Αγίου Νικολάου» στην Παιανία
Αττικής.
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν τα βιογραφικά
τους σημειώματα στο email: oikotrofeioagnikolaos@hotmail.com
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟΥ
A. ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Α.1. Δραστηριότητες αυτοεξυπηρέτησης και φροντίδας:
Α.2. Εκπαιδευτικές δραστηριότητες:
Α.2.1. Αισθητηριακή ολοκλήρωση SI
Η αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι μία νευρολογική διαδικασία που αφορά στην ολοκλήρωση και αποκωδικοποίηση ενός αισθητηριακού ερεθίσματος στον εγκέφαλο. Η δυσλειτουργία τους σημαίνει πως τα αισθητηριακά δεδομένα δεν θα οργανωθούν κατάλληλα στον εγκέφαλο και θα προκαλέσουν προβλήματα στην ανάπτυξη και επεξεργασία της εκάστοτε πληροφορίας, αλλά και της συμπεριφοράς. Η αισθητηριακή ολοκλήρωση εστιάζει σε 3 δεξιότητες, οι οποίες δυσλειτουργούν στα αυτιστικά άτομα, την απτική, την αθουσαία (δομές στο έσω αφτί, που ανιχνεύουν την κίνηση και την αλλαγή θέσης της κεφαλής) και την ιδιοδεκτική (αφορά μύες, τένοντες και αρθρώσεις που παρέχουν στο άτομο την ασυνείδητη αντίληψη της θέσης τους στο χώρο).
Α.2.2. Πρόγραμμα teacch
Το teacch μεταφράζεται ως θεραπεία και εκπαίδευση των ατόμων με αυτισμό και διαταραχές της επικοινωνίας. Αποτελεί μία εναλλακτική εκπαίδευση η οποία παρέχει παρεμβάσεις στο περιβάλλον, το ημερήσιο πρόγραμμα, το αντικείμενο εργασίας και την επικοινωνία του ατόμου. Περιλαμβάνει 4 βασικά στοιχεία , φυσική δομή περιβάλλοντος, το ατομικό ημερήσιο πρόγραμμα, την οπτική παρουσίαση των δραστηριοτήτων και την οργάνωση της ατομικής εργασίας κάθε οικότροφου.
A.2.3. Παιδαγωγικά στην τάξη
Αποτελούν εξατομικευμένα προγράμματα ανάπτυξης και συντήρησης γνωστικών και κινητικών δεξιοτήτων. Το οικοτροφείο μας διαθέτει μία γκάμα παιδαγωγικού υλικού, η εφαρμογή του οποίου μέσα από οργανωμένες και στοχευμένες δράσεις καλύπτει τις ανάγκες του κάθε παιδιού.
Α.2.4. Γυμναστική Εφαρμογή εξατομικευμένων προγραμμάτων βάσει των μυοσκελετικών και σωματικών αναγκών κάθε οικότροφου. Μέσα από τα προγράμματα αυτά επιτυγχάνεται η συμμετοχή στη δραστηριότητα, ο υγιεινός τρόπος ζωής, ο καλύτερος έλεγχος της στάσης του σώματος, η ισορροπία, η διάρκεια της προσοχής, η αντοχή και η εκτέλεση απλών ή σύνθετων εντολών.
Στο οικοτροφείο μας τα παιδιά μας, πέρα από την αίθουσα γυμναστικής, αθλούνται παίζοντας μπάσκετ στο ειδικό γήπεδο. Εκεί έρχονται σε επαφή με την μπάλα και με πάσες αλλά και βολές, εξασκούν το σώμα και διασκεδάζουν παράλληλα. Τέλος, τα παιδιά μας κάνουν ποδηλασία. Η ισορροπία δυσκολεύει τα άτομα με αυτισμό, από τη στιγμή όμως που κατακτούν τη συγκεκριμένη δεξιότητα, η ποδηλασία είναι μία υπέροχη δραστηριότητα αισθητηριακής ολοκλήρωσης η οποία βοηθά στη διαχείριση της κίνησης συνδυάζοντας οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα για το άτομο αυτό.
Α.2.5. Κηπουρική
Ο αυτισμός συνήθως συνοδεύεται από αρκετά αισθητηριακά προβλήματα. Ορισμένα άτομα αντιδρούν αρνητικά ή υπερβολικά σε ήχους, υφές, μυρωδιές και οπτικά ερεθίσματα. Ο κήπος μας είναι ένας ασφαλής χώρος όπου ελεγχόμενα παρέχονται τα ερεθίσματα, ώστε σταδιακά τα παιδιά να μάθουν να ελέγχουν ή να αποφεύγουν μία αισθητηριακή υπερφόρτωση. Παράλληλα, τα παιδιά μας απολαμβάνουν στο πιάτο τους τους καρπούς των προσπαθειών τους.
Α.2.6. Οικιακές δεξιότητες
Το πρόγραμμα εφαρμογής ή εκπαίδευσης οικιακών δεξιοτήτων προσφέρει στα παιδιά μας τη δυνατότητα να οργανώσουν το χώρο ανάλογα με τη δραστηριότητα που θα ακολουθήσει. Είναι πιο υπεύθυνα, μαθαίνουν να είναι ασφαλή και νιώθουν καλύτερα για τις δυνάμεις και τις δυνατότητές τους. Οι οικότροφοι καθημερινά προετοιμάζουν το χώρο της τραπεζαρίας για τα γεύματά τους, στρώνουν τα τραπέζια με τα απαραίτητα αντικείμενα, σερβίρουν και τακτοποιούν. Γνωρίζουν τις οικιακές συσκευές και την ασφαλή τους λειτουργία. Στα δωμάτιά τους μαθαίνουν δραστηριότητες καθαριότητας και οργάνωσης, όπως το στρώσιμο του κρεβατιού, η μεταφορά των άπλυτων, η αλλαγή των λερωμένων πετσετών και ο εφοδιασμός της ντουλάπας τους με τα καθαρά τους ρούχα.
Α.3. Ψυχαγωγικές δραστηριότητες
Α.3.1. Παιδική χαρά
Τα άτομα με αυτισμό δυσκολεύονται στο ομαδικό παιχνίδι και δεν απολαμβάνουν τα θορυβώδη μέρη. Μέσα στο χώρο του οικοτροφείου έχει διαμορφωθεί ένας κατάλληλος χώρος άσκησης και ανάπτυξης των κοινωνικών δεξιοτήτων. Η παιδική μας χαρά παρέχει μέσω της κούνιας και της τσουλήθρας καθώς και της ειδικής κατασκευής μας (διαδρομή), εξάσκηση των δεξιοτήτων ισορροπίας, αιώρησης και αθουσαίου προσανατολισμού.
Α.3.2. Αίθουσα μουσικών οργάνων
Στο οικοτροφείο μας υπάρχει ένας χώρος με μουσικά όργανα. Τα άτομα με αυτισμό ανταποκρίνονται ευχάριστα στη μουσική. Η μουσική και οι ήχοι που παράγουν τα μουσικά όργανα αποτελούν ερεθίσματα που ικανοποιούν την αίσθηση της ακοής, ενώ συνδέονται άμεσα με την ανάπτυξη της κιναισθησίας (δεξιότητα αίσθησης της μυϊκής συστολής και της κίνησης), το σύστημα αφής, τον προσανατολισμό, τη διαφοροποίηση ήχων και τη γνωριμία με τα μουσικά όργανα.
Α.3.3. Ευκαιρίες αλληλεπίδρασης
Στο χώρο του οικοτροφείου 2 φορές την εβδομάδα πραγματοποιούνται κοινωνικές συναθροίσεις, όπου όλοι οι οικότροφοι συμμετέχουν την ίδια ώρα σε αυτές. Στόχος είναι η αλληλεπίδραση ανάμεσα στους οικοτρόφους αλλά και μεταξύ οικοτρόφων και εκπαιδευτών σε μία πιο ευχάριστη και χαλαρή δραστηριότητα όπως είναι το cocktail party (τα παιδιά πίνουν χυμό και τρώνε πατατάκια, ακούνε μουσική και χορεύουν με τους εκπαιδευτές) και η ημέρα για σουβλάκι (όπου τα παιδιά μας τρώνε σουβλάκι για βραδινό, όλοι μαζί).
Α.3.4. Καλλιτεχνικές δραστηριότητες
Τα παιδιά μέσω μιας γκάμας υλικών εκφράζουν ιδέες και συναισθήματα μέσα από οργανωμένες και σκόπιμες καλλιτεχνικές δραστηριότητες, οι οποίες παράλληλα είναι και ευκαιρίες για άσκηση λεκτικής κινητικότητας και συντονισμού κινήσεων.
Α.3.5. Ελεύθερη ώρα
Στον χώρο του οικοτροφείου υπάρχει το σαλόνι μας διαμορφωμένο για χαλάρωση, όπου τα παιδιά βλέπουν τηλεόραση ή ακόμη παραμύθια μαζί με τους εκπαιδευτές.
Β. ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Β.1. Βόλτα στις κοινότητες
Αποτελεί ένα πρόγραμμα που γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Στόχος είναι η επαφή και η γνωριμία με ό,τι μπορεί να περιλαμβάνει μία κοινότητα. Καλλιεργούν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, μαθαίνουν την οδική κυκλοφορία με την ασφαλή μετακίνηση, εξασκούν τις δεξιότητες αγοράς προϊόντων (περίπτερο, φούρνος κ.ά.), αλλά και τη σωστή και αποδεκτή συμπεριφορά σε κοινωνικούς χώρους όπως ένα καφέ ή δομημένα πάρκα ψυχαγωγίας και θέατρο.
Β.2. Περίπατος στη φύση
Τα παιδιά μας καθημερινά βγαίνουν για περιπάτους στη φύση σε κοντινούς προορισμούς στη γύρω περιοχή του οικοτροφείου. Είναι μία θαυμάσια ευκαιρία για χαλάρωση και εκτόνωση του άγχους λόγω των αναγκών της καθημερινότητας. Έρχονται σε επαφή με αισθητηριακά ερεθίσματα, αυξάνουν τη σωματική αντοχή τους και γνωρίζουν τη φύση και τα πράγματα που την απαρτίζουν (π.χ. χώμα, λουλούδια, δέντρα κ.ά.).
Β.3. Πισίνα - θάλασσα
Είναι ένα πρόγραμμα που λειτουργεί όλο το χρόνο. Τους χειμερινούς μήνες πραγματοποιείται σε πισίνα (με την ευγενική χορηγία ΟΑΚΑ) και τους καλοκαιρινούς μήνες στη θάλασσα (με την ευγενική χορηγία "ΓΙΑ ΜΠΑΝΑΚΙ"). Η η κολύμβηση είναι μία δραστηριότητα που κοινωνικοποιεί, αποτελεί φυσική άσκηση η οποία βοηθάει στην ομαλή λειτουργία των μυών, βελτιώνει την υπομονή, τη συγκέντρωση, την αυτοεκτίμηση των οικοτρόφων, ενώ τέλος είναι μία υπέροχη δραστηριότητα εκτόνωσης αλλά και επαφής οικότροφου / εκπαιδευτή.
Δείτε, παρακαλώ, και το βίντεο:
Οι "Αλήθειες με τη Ζήνα" στο Οικοτροφείο "Άγιος Νικόλαος" για αυτιστικά παιδιά / Μέρος Β΄
*****
"Ν": Γιατί άραγε ονομάστηκε η προσπάθεια αυτή "Άγιος Νικόλαος"; Η απάντηση νομίζω μπορεί να ληφθεί από αυτό το άρθρο για τον άγιο Νικόλαο:
... Από την θέση αυτή (του επισκόπου) ανέπτυξε έντονη δράση και επεξέτεινε τους αγώνες του για την προστασία των φτωχών και των απόρων ιδρύοντας νοσοκομεία και διάφορα φιλανθρωπικά ιδρύματα. Προικισμένος με υψηλό χριστιανικό φρόνημα, ακαταμάχητο θάρρος και ζωτικότητα εμψύχωνε τους διωκόμενους από τους Ρωμαίους χριστιανούς διωκόμενος και εξοριζόμενος και ο ίδιος για τη στάση του αυτή. (...) Αναφέρονται πολλά θαύματα του Αγίου όπως η απελευθέρωση των τριών στρατηλατών [καταδικασμένων σε θάνατο], θεραπείες νοσούντων και αποκαταστάσεις φτωχών μεταξύ των οποίων και η περίπτωση που έγινε γνωστή, παρά τη θέληση του Νικολάου, όταν ένας φτωχός οικογενειάρχης που κατοικούσε στην περιοχή της πατρίδας του Αγίου, μη έχοντας χρήματα να προικίσει τις τρεις κόρες του, σκόπευε να τις στείλει να γίνουν πόρνες σε οίκο ανοχής, προκειμένου να εξασφαλίσει χρήματα.
Όταν το έμαθε αυτό ο Νικόλαος, άρχισε να πηγαίνει μυστικά έξω από το σπίτι εκείνο τις νύχτες και να αφήνει σακούλια με χρήματα. Σε τρεις νύχτες εξασφάλισε την προίκα των τριών κοριτσιών, αφήνοντας 100 χρυσά νομίσματα στην κάθε μία. Την τρίτη φορά όμως, ο πατέρας είχε παραφυλάξει για να δει ποιος ήταν ο άγνωστος ευεργέτης, και όταν αντιλήφθηκε τον Άγιο, τον παρακάλεσε να μην το αποκαλύψει σε κανέναν. Έτσι, οι τρεις κόρες παντρεύτηκαν κι ο πατέρας μετανόησε για την πρόθεσή του....
Συμπλήρωμα
Ενότητες στο blog μας Πόνος και Φως, Αγάπη
Η ζωή ενός γονέα παιδιού με αναπηρία
Τα χίλια "δεν μπορώ" (ένα συγκλονιστικό κείμενο για τον αυτισμό)
Η θρησκεία της χαράς - Γελαστοί άγιοι
ΕΛΑ ΟΠΩΣ ΕΙΣΑΙ!
ΖΗΣΕ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ!
Συγχωρήστε με, θα προσθέσω και το Ευρωβουλευτής Στέλιος Κυμπουρόπουλος για τις αμβλώσεις: «Αν η μητέρα μου είχε δει ότι είμαι ανάπηρος, θα με σκότωνε ή όχι;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου