Διαβάζουμε στο πολύ ωραίο blog Θρησκευτικά... αλλιώς! με πηγή το ιστολόγιο Α-πίστευτο:
Βουδιστής μοναχός που πέθανε το 1927 είναι... ζωντανός!
Η εκταφή του σώματος του λάμα Hambo Itigelov πραγματοποιήθηκε στις
10 Σεπτεμβρίου 2002, σε ένα νεκροταφείο στη ρωσική πόλη Ulan Ude.
Ο άνθρωπος πέθανε και θάφτηκε το 1927 και η εκταφή διεξήχθη με τη συμμετοχή συγγενών του, εκπρόσωπων της κυβέρνησης και εμπειρογνωμόνων.
Αυτή η πληροφορία εμφανίστηκε στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης και αφορούσε τον Λάμα Buryat, του οποίου το σώμα είχε εκταφεί στις αρχές του 21ου αιώνα. Ο τάφος περιείχε ένα ξύλινο κλουβί μέσα στο οποίο ένας βουδιστής λάμα κάθεται στη στάση του λωτού. Το σώμα του είχε διατηρηθεί, σαν να είχε μουμιοποιηθεί. Η μουμιοποίηση όμως δεν έχει γίνει ποτέ. Οι μύες ήταν μαλακοί όπως και το δέρμα , και οι αρθρώσεις ήταν εύκαμπτες. Το σώμα ήταν ντυμένο με μια ρόμπα από μετάξι.
Ο Λάμα Hambo Itigelov υπήρξε πραγματικό πρόσωπο, που είναι γνωστό στην ιστορία της Ρωσίας. Σπούδασε στο Aninsky Datsan (βουδιστικό πανεπιστήμιο στην Buryatia, σήμερα είναι ερείπια) και αποφοίτησε από την ιατρική και τη φιλοσοφία (με ειδίκευση στη φύση του κενού). Επιπλέον, έγραψε μια εγκυκλοπαίδεια της φαρμακολογίας.
Ο άνθρωπος πέθανε και θάφτηκε το 1927 και η εκταφή διεξήχθη με τη συμμετοχή συγγενών του, εκπρόσωπων της κυβέρνησης και εμπειρογνωμόνων.
Αυτή η πληροφορία εμφανίστηκε στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης και αφορούσε τον Λάμα Buryat, του οποίου το σώμα είχε εκταφεί στις αρχές του 21ου αιώνα. Ο τάφος περιείχε ένα ξύλινο κλουβί μέσα στο οποίο ένας βουδιστής λάμα κάθεται στη στάση του λωτού. Το σώμα του είχε διατηρηθεί, σαν να είχε μουμιοποιηθεί. Η μουμιοποίηση όμως δεν έχει γίνει ποτέ. Οι μύες ήταν μαλακοί όπως και το δέρμα , και οι αρθρώσεις ήταν εύκαμπτες. Το σώμα ήταν ντυμένο με μια ρόμπα από μετάξι.
Ο Λάμα Hambo Itigelov υπήρξε πραγματικό πρόσωπο, που είναι γνωστό στην ιστορία της Ρωσίας. Σπούδασε στο Aninsky Datsan (βουδιστικό πανεπιστήμιο στην Buryatia, σήμερα είναι ερείπια) και αποφοίτησε από την ιατρική και τη φιλοσοφία (με ειδίκευση στη φύση του κενού). Επιπλέον, έγραψε μια εγκυκλοπαίδεια της φαρμακολογίας.
Το 1911 ο Itigelov έγινε Hambo Lama (επικεφαλής της βουδιστικής εκκλησίας στη Ρωσία). Κατά τα έτη 1913-1917 συμμετείχε σε κοινωνικές εκδηλώσεις που διοργανώνονταν από τον τσάρο. Είχε προσκληθεί στην 300η επέτειο της δυναστείας των Ρομανόφ, άνοιξε το πρώτο βουδιστικό μοναστήρι στην Αγία Πετρούπολη, ο Τσάρος Νικόλαος II του απένειμε τον Μάρτη του 1917 το βραβείο του Αγίου Stanislaus.
Κατά τον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο ο Itigelov ίδρυσε μια οργάνωση που ονομάστηκε "Buryat Brothers". Βοήθησε το στρατό με χρήματα και τρόφιμα, εκτός των ενδυμάτων και των φαρμάκων. Έχτισε πολλά νοσοκομεία όπου βουδιστές ιατροί βοηθούσαν τους τραυματισμένους στρατιώτες. Γι'αυτό βραβεύτηκε με το βραβείο της Αγίας Άννας αλλά και άλλα βραβεία.
Το 1926 ο Itigelov προέτρεψε τους βουδιστές μοναχούς να εγκαταλείψουν τη Ρωσία, δεδομένου ότι «η κόκκινη διδασκαλία ερχόταν» (ο ίδιος δεν έφυγε ποτέ από τη Ρωσία).
Το 1927, όταν ήταν 75 ετών, είπε στους Λάμας να
ξεκινήσουν διαλογισμό, επειδή ήταν έτοιμος να πεθάνει. Οι Λάμας δεν
θέλησαν να ξεκινήσουν το διαλογισμό, επειδή ο Itigelov ήταν ακόμα
ζωντανός. Ο Itigelov στη συνέχεια άρχισε να διαλογίζεται μόνος, οι λάμας
τον ακολούθησαν και σύντομα πέθανε.
Ο Itigelov είχε αφήσει διαθήκη με την οποία ζητούσε να ταφεί όπως
πέθανε, στη στάση του λωτού, σε ένα κουτί κέδρου στο παραδοσιακό
νεκροταφείο. Έτσι συνέβη. Στη διαθήκη του ζήτησε επίσης από τους μοναχούς
να τον ξεθάψουν μετά από μερικά χρόνια. (Δηλαδή, ήξερε ότι το σώμα του
θα ήταν καλά διατηρημένο).
Αυτό έγινε το 1955 και το 1973, αλλά οι βουδιστές μοναχοί απέφυγαν να το κάνουν γνωστό, επειδή το κομμουνιστικό καθεστώς ήταν ενάντια σε κάθε είδους θρησκεία. Όταν το 2002 το σώμα τελικά εκτάφηκε και μεταφέρθηκε στο μοναστήρι Ivolginsky Datsan (έδρα των σημερινών Lamas Hambo), μελετήθηκε σε βάθος από τους μοναχούς και, το πιο σημαντικό, από επιστήμονες και παθολόγους.
Η επίσημη ανακοίνωση που εκδόθηκε σχετικά με το σώμα αναφέρει το εξής: πολύ καλή κατάσταση, χωρίς οποιαδήποτε σημάδια φθοράς, με πλήρεις μύες και εσωτερικό ιστό, μαλακές αρθρώσεις και δέρμα. Είναι αξιοσημείωτο ότι το σώμα δεν είχε ποτέ ταριχευθεί ή μουμιοποιηθεί. Το σώμα είναι τώρα εκτεθειμένο στον αέρα, σε επαφή με άλλους ανθρώπους, χωρίς κανένα περιορισμό ως προς τη θερμοκρασία και την υγρασία. Κανείς δεν ξέρει πώς ο Itigelov διατηρείται σε αυτή την κατάσταση.
Αυτό έγινε το 1955 και το 1973, αλλά οι βουδιστές μοναχοί απέφυγαν να το κάνουν γνωστό, επειδή το κομμουνιστικό καθεστώς ήταν ενάντια σε κάθε είδους θρησκεία. Όταν το 2002 το σώμα τελικά εκτάφηκε και μεταφέρθηκε στο μοναστήρι Ivolginsky Datsan (έδρα των σημερινών Lamas Hambo), μελετήθηκε σε βάθος από τους μοναχούς και, το πιο σημαντικό, από επιστήμονες και παθολόγους.
Η επίσημη ανακοίνωση που εκδόθηκε σχετικά με το σώμα αναφέρει το εξής: πολύ καλή κατάσταση, χωρίς οποιαδήποτε σημάδια φθοράς, με πλήρεις μύες και εσωτερικό ιστό, μαλακές αρθρώσεις και δέρμα. Είναι αξιοσημείωτο ότι το σώμα δεν είχε ποτέ ταριχευθεί ή μουμιοποιηθεί. Το σώμα είναι τώρα εκτεθειμένο στον αέρα, σε επαφή με άλλους ανθρώπους, χωρίς κανένα περιορισμό ως προς τη θερμοκρασία και την υγρασία. Κανείς δεν ξέρει πώς ο Itigelov διατηρείται σε αυτή την κατάσταση.
Αν και υπάρχουν παρόμοιες ιστορίες σε όλο τον κόσμο, αυτό είναι το μόνο καλά τεκμηριωμένο και επιβεβαιωμένο κρούσμα ενός αθάνατου σώματος. Η Ταρίχευση και η μουμιοποίηση είναι γνωστές σε διαφορετικούς πολιτισμούς - Chinchorro, αιγυπτιακές μούμιες, χριστιανοί άγιοι, κομμουνιστές ηγέτες, κλπ. Μερικά από τα πτώματα βρέθηκαν σε κρύο έδαφος, ωστόσο, όταν εκτέθηκαν σε οξυγόνο, μέσα σε λίγες ώρες σχεδόν καταστράφηκαν.
Σε βουδιστικά κείμενα γράφτηκαν τέτοια πράγματα, αλλά δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένα κρούσματα.
Αυτό ίσχυε μέχρι τώρα.
Ακόμα και αρκετά χρόνια μετά την εκταφή του σώματος ο Itigelovo δεν παρουσιάζει σημεία φθοράς. Ο Itigelov είπε πριν πεθάνει, ότι άφησε ένα μήνυμα προς όλους τους λαούς της Γης. Αυτό το μήνυμα δεν περιέχει λέξεις. Είναι στο χέρι μας να το καταλάβουμε.
Τα σχόλιά μας:
Είναι γνωστό ότι στην Ορθοδοξία υπάρχουν εκατοντάδες άγιοι με άφθαρτα σώματα, που δεν είναι μόνο άφθαρτα και εύκαμπτα (με άφθαρτα και τα ενδύματά τους), αλλά συχνά και ευωδιάζουν, μυροβλύζουν (ρέουν άρωμα) και θαυματουργούν, ενώ κάποια από αυτά διατηρούν και θερμοκρασία σώματος (πιο γνωστή περίπτωση το χέρι της αγίας Μαρίας Μαγδαληνής - το μόνο σωζόμενο τμήμα του άφθαρτου σώματός της, που χάθηκε ίσως κατά την επιδρομή των σταυροφόρων στην ΚΠολη - που φυλάσσεται στην ιερά μονή Σίμωνος Πέτρας στο Άγιο Όρος).
Μόνο στην περίφημη Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου φυλάσσονται πάνω από εκατό άφθοροι άγιοι.
Το χέρι του αγ. Αλεξάνδρου του Σβιρ |
Τα ιερά αυτά λείψανα παραμένουν άφθαρτα, εκτεθειμένα επί αιώνες σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Κλασική περίπτωση το σώμα του αγίου Σπυρίδωνα, που (αν και φρικτά μαυρισμένο από τις καπνιές, αιώνες εκτεθειμένο στο ναό του στην Κέρκυρα) διατηρεί την αφθαρσία και την ευκαμψία του, αλλά και θαυματουργεί.
Αξίζει να δούμε την αφθαρσία του αγίου Αλεξάνδρου του Σβιρ, στη Ρωσία, του θεόπτη και μυροβλύτη.
Εξάλλου, ο θάνατος του λάμα Itigelov θυμίζει τις τελευταίες επίγειες ώρες του αγίου Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή:
«Η Παναγία τον πληροφόρησε ένα μήνα πριν για την αναχώρησή του. Με κάλεσε τότε ο Γέροντας και μου υπέδειξε τι να ετοιμάσομε. Την παραμονή της κοιμήσεώς του - 14 Αυγούστου 1959 - επέρασε να τον δει ο κ. Σχοινάς από τον Βόλον...
"Αύριο, Σωτήρη, αναχωρώ διά την αιωνίαν πατρίδα. Όταν ακούσεις τις καμπάνες, να ενθυμηθείς τον λόγον μου".
...Ξημέρωσε 15η Αυγούστου. Ο Γέροντας κάθεται στη μαρτυρική του πολυθρόνα στην αυλή του ησυχαστηρίου μας. Περιμένει την ώρα και την στιγμή. Είναι σίγουρος γιά την πληροφορία που του είχε δώσει η Παναγία μας, αλλά βλέποντας την ώρα να περνά και τον ήλιο να ανεβαίνει, του έρχεται κάτι σαν στενοχώρια, σαν αγωνία για τη βραδύτητα.
Είναι η τελευταία επίσκεψη του πονηρού ["Ν": δηλ. του διαβόλου, που τον βασανίζει με αγωνία]. Με φωνάζει και μου λέει: "Παιδί μου, γιατί αργεί ο Θεός να με πάρει; Ο ήλιος ανεβαίνει και εγώ ακόμη είμαι εδώ!". Βλέποντας εγώ το Γέροντά μου να λυπάται και σχεδόν να αδημονεί, του λέω με θάρρος: "Γέροντα, μη στενοχωρήστε, τώρα εμείς θα κάνομε ευχή και θα φύγετε".
Σταμάτησαν τα δάκρυά του. Οι πατέρες, ο καθένας το κομποσχοίνι του και έντονη την ευχή. Δεν πέρασε ένα τέταρτο και μου λέει: "Κάλεσε τους πατέρες να βάλουν μετάνοια, διότι φεύγω". Βάλαμε την τελευταία μετάνοια. Έπειτα από λίγο σήκωσε τα μάτια του ψηλά και έβλεπε επίμονα επί δύο λεπτά περίπου. Κατόπιν γυρίζει και πλήρης νηφαλιότητας και ανέκφραστου ψυχικού θάμβους μας λέει:
"Όλα τέλειωσαν, φεύγω, αναχωρώ, ευλογείτε!". Και με τις τελευταίες λέξεις έγειρε το κεφάλι του δεξιά, ανοιγόκλεισε δυο τρεις φορές το στόμα και τα μάτια, και αυτό ήταν. Παρέδωκε την ψυχή του στα χέρια Εκείνου, τον Οποίο επόθησε και δούλεψε εκ νεότητος» [Ιερά Μονή Καρακάλλου, Άγιον Όρος, Πνευματικαί Εμπειρίαι Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού, εκδ. "Ορθόδοξος Κυψέλη" 2005, σελ. 18-19].
Για την αφθαρσία του λάμα Itigelov
Εξάλλου, ο θάνατος του λάμα Itigelov θυμίζει τις τελευταίες επίγειες ώρες του αγίου Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή:
«Η Παναγία τον πληροφόρησε ένα μήνα πριν για την αναχώρησή του. Με κάλεσε τότε ο Γέροντας και μου υπέδειξε τι να ετοιμάσομε. Την παραμονή της κοιμήσεώς του - 14 Αυγούστου 1959 - επέρασε να τον δει ο κ. Σχοινάς από τον Βόλον...
"Αύριο, Σωτήρη, αναχωρώ διά την αιωνίαν πατρίδα. Όταν ακούσεις τις καμπάνες, να ενθυμηθείς τον λόγον μου".
...Ξημέρωσε 15η Αυγούστου. Ο Γέροντας κάθεται στη μαρτυρική του πολυθρόνα στην αυλή του ησυχαστηρίου μας. Περιμένει την ώρα και την στιγμή. Είναι σίγουρος γιά την πληροφορία που του είχε δώσει η Παναγία μας, αλλά βλέποντας την ώρα να περνά και τον ήλιο να ανεβαίνει, του έρχεται κάτι σαν στενοχώρια, σαν αγωνία για τη βραδύτητα.
Ο Γέροντας Ιωσήφ (από εδώ) |
Σταμάτησαν τα δάκρυά του. Οι πατέρες, ο καθένας το κομποσχοίνι του και έντονη την ευχή. Δεν πέρασε ένα τέταρτο και μου λέει: "Κάλεσε τους πατέρες να βάλουν μετάνοια, διότι φεύγω". Βάλαμε την τελευταία μετάνοια. Έπειτα από λίγο σήκωσε τα μάτια του ψηλά και έβλεπε επίμονα επί δύο λεπτά περίπου. Κατόπιν γυρίζει και πλήρης νηφαλιότητας και ανέκφραστου ψυχικού θάμβους μας λέει:
"Όλα τέλειωσαν, φεύγω, αναχωρώ, ευλογείτε!". Και με τις τελευταίες λέξεις έγειρε το κεφάλι του δεξιά, ανοιγόκλεισε δυο τρεις φορές το στόμα και τα μάτια, και αυτό ήταν. Παρέδωκε την ψυχή του στα χέρια Εκείνου, τον Οποίο επόθησε και δούλεψε εκ νεότητος» [Ιερά Μονή Καρακάλλου, Άγιον Όρος, Πνευματικαί Εμπειρίαι Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού, εκδ. "Ορθόδοξος Κυψέλη" 2005, σελ. 18-19].
Για την αφθαρσία του λάμα Itigelov
Κατ' αρχάς, πρέπει να πούμε ότι και άνθρωποι σε θρησκείες εκτός του χριστιανισμού μπορεί να πλησιάσουν τον αληθινό Θεό και να βρουν κάποια χάρη ή φώτιση απ' Αυτόν λόγω της καθαρής καρδιάς τους. Πρόκειται βέβαια - όπως το κατανοούμε οι ορθόδοξοι χριστιανοί - για προσκλήσεις του Θεού προς τους ανθρώπους να πλησιάσουν το Χριστό και να σωθούν δι' αυτού. Ορίστε: Βουδιστής ιερέας βλέπει το Φως του Χριστού (και γίνεται ορθόδοξος χριστιανός), Μουσουλμάνοι ζουν θαύματα χριστιανών αγίων, ειδωλολάτρες από πολλές θρησκείες προφητεύουν τον ερχομό του Χριστού. Και εδώ ένα γενικότερο άρθρο για το θέμα.
Γι' αυτό το λόγο, δε θα είχα πρόβλημα να δεχτώ την αφθαρσία του λάμα ως μια φανέρωση του αληθινού Θεού, που θέλει πράγματι να δώσει στους ανθρώπους μιας συγκεκριμένης κουλτούρας ένα μήνυμα. Και έτσι το εξέλαβα αρχικά, με καλή πρόθεση.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο δρόμος της σωτηρίας είναι ο χριστιανικός δρόμος - και τολμώ να πω: ο ορθόδοξος δρόμος, ο δρόμος της αρχαίας και αυθεντικής εκδοχής του χριστιανισμού. Το βεβαιώνουν ακόμη και άνθρωποι που ήρθαν στην Ορθοδοξία από άλλες θρησκείες, αφού έζησαν πνευματικές εμπειρίες και εκεί!... (δες εδώ & εδώ).
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο δρόμος της σωτηρίας είναι ο χριστιανικός δρόμος - και τολμώ να πω: ο ορθόδοξος δρόμος, ο δρόμος της αρχαίας και αυθεντικής εκδοχής του χριστιανισμού. Το βεβαιώνουν ακόμη και άνθρωποι που ήρθαν στην Ορθοδοξία από άλλες θρησκείες, αφού έζησαν πνευματικές εμπειρίες και εκεί!... (δες εδώ & εδώ).
ΟΜΩΣ στην προκείμενη περίπτωση φαίνεται να πρόκειται για απάτη και όχι για κάποιο πνευματικό ή "υπερφυσικό" γεγονός. Υπάρχει από παλιά στον ιαπωνικό βουδισμό μέθοδος (sokushinbutsu), την οποία ακολουθούσαν οι μοναχοί (λάμας), επί περίπου 5 χρόνια, φροντίζοντας οι ίδιοι, με ειδική δίαιτα και άσκηση, να παραμείνει άφθορο το σώμα τους, και μάλιστα θάβονταν έτσι, σε στάση λωτού, όπως ο λάμα Itigelov, και ξεθάβονταν προμελετημένα - όπως κι αυτός - σε συγκεκριμένο χρόνο. Το "μήνυμα" λοιπόν που "θέλει να απευθύνει στους ανθρώπους" ο συγκεκριμένος ασκητής, δυστυχώς, μάλλον δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια αγιοποίηση του εαυτού του...
Σημειώνω ότι, όπως αναφέρεται στο άρθρο, ήταν γιατρός και ειδικευμένος στη φαρμακολογία.
Ο άφθορος δούλος άγιος Ιωάννης ο Ρώσος |
Πρέπει εδώ να παρατηρήσω ότι καμιά παρόμοια μέθοδος δεν εφαρμόζεται στους ορθόδοξους αγίους, οι οποίοι παραμένουν άφθοροι υπό συνθήκες ανόμοιες μεταξύ τους και χωρίς να το επιδιώκουν οι ίδιοι - ενώ ο λάμα γνώριζε εκ των προτέρων τι θα συμβεί - και δεν πρόκειται μόνο για μοναχούς, αλλά και για μάρτυρες, ιδιώτες, ευγενείς, δούλους, ακόμη και αγιασμένα παιδιά (χωρίς να υπολογίσουμε και τα θαυμαστά φαινόμενα που προαναφέραμε, όπως την ευωδία, τη μυροβλυσία, τις θεραπείες, την εκδίωξη δαιμόνων, τις εμφανίσεις των αγίων κ.τ.λ.).
Το σχετικό άρθρο, για τη βουδιστική μέθοδο, δημοσιεύεται σ' αυτό το σκεπτικιστικό ιστολόγιο ["Ν", σημ. 2017: το ιστολόγιο έχει πέσει, αλλά παρακάτω δημοσιεύουμε το πρωτότυπο άρθρο στα αγγλικά, ενώ σχετικό άρθρο διαβάστε και εδώ] και σε γενικές γραμμές μας λέει τα εξής:
Sokushinbutsu
Γνωρίστε το sokushinbutsu, μια διαδικασία αυτο-μουμιοποίησης που ασκείται από ορισμένους Ιάπωνες Βουδιστές μοναχούς στο παρελθόν. Είναι βασικά μια διαδικασία, με την οποία οι μοναχοί αυτοκτονούν κυριολεκτικά αργά για μεγάλο χρονικό διάστημα με έναν τρόπο που τα σώματά τους θα διατηρηθούν όμορφα μετά το θάνατο.
Η διαδικασία
Ημέρα 1-1000
Ο μοναχός ξεκινά ο ίδιος το ταξίδι με την κατανάλωση μόνο ξηρών καρπών και σπόρων που βρίσκονται φυσικά στα δάση γύρω από το ναό, ενώ υποβάλλεται σε αυστηρή σωματική άσκηση για να αφαιρέσει όσο περισσότερο γίνεται το σωματικό λίπος για 1000 ημέρες (περίπου 3 χρόνια). Μέχρι το τέλος του 1ου σταδίου, η ποσότητα του λίπους σε αυτό το σώμα θα είναι σχεδόν μηδενική.
Ημέρα 1001 - 2000
Για τις επόμενες 1000 ημέρες, θα τρώει μόνο φλοιούς και ρίζες από πεύκα. Με αυτόν τον τρόπο, θα επιτύχει μείωση του συνολικού επιπέδου υγρασίας του σώματός του, και έτσι θα αποτρέψει την αποσύνθεση ακόμα περισσότερο.Κοντά στο τέλος της 2ης φάσης, ο μοναχός αρχίζει να πίνει ένα τσάι ειδικά παρασκευασμένο από το σφρίγος της Urushi / λάκα (vernicifluum Toxicodendron). Ο χυμός αυτός συνήθως χρησιμοποιείται για επιτραπέζια σκεύη, έπιπλα, κοσμήματα, μουσικά όργανα κ.λ.π., αφήνοντας ένα εξαιρετικά ανθεκτικό και γυαλιστερό φινίρισμα. Αλλά εδώ έχει μια άλλη χρήση. Οι παρενέργειες περιλαμβάνουν έμετο, υπερβολική εφίδρωση και ούρηση, τα οποία μειώνου την υγρασία του σώματος ακόμη περισσότερο. Επιπλέον, κάνει το σώμα του έτσι, ώστε να δηλητηριαστούν τα σκουλήκια και τα έντομα που τρώνε τα πτώματά!
Ημέρα 2001-3000
Τέλος, μπαίνει σε ένα τάφο ακριβώς αρκετά μεγάλο για έναν άνδρα καθισμένο στη στάση του λωτού. Ένας σωλήνας αναπνοής προβλέπεται για παροχή αέρα και ένα καμπανάκι για τον μοναχό, για να το χτυπάει κάθε μέρα μέχρι να πεθάνει. Μόλις το κουδούνι σταματά να χτυπά, οι άλλοι μοναχοί θα ξέρουν ότι είναι νεκρός και θα σφραγίσουν τον τάφο πλήρως. ["Ν": Αυτό δεν αναφέρεται να το έπραξε ο λάμα Itigelov. Ας μην ξεχνάμε ότι η τεχνική αυτή ήταν εγκαταλελειμμένη - αν πράγματι την εφάρμοσε, όπως ταπεινά νομίζω, ίσως οι συνασκητές του να μην το γνώριζαν καν].
Σε άλλες 1000 μέρες (την 3000ή ημέρα) θα ανοίξουν τον τάφο. Αν έχει μετατραπεί σε μούμια, τότε συγχαρητήρια, πέτυχε το sokushinbutsu και θα προβληθεί και θα λατρευτεί σαν Βούδας. Αν είναι σάπιο, τότε θα πρέπει να θαφτεί.
Εδώ είναι ο Luang Pho Dang, ένας μοναχός που εφάρμοσε με επιτυχία το sokushinbutsu. Aπό εδώ, όπου και περισσότερες πληροφορίες γι' αυτόν.
Διάβασα επίσης ότι πίνουν από την πηγή στο ιερό βουνό που ονομάζεται Yudono στο Yamagata. Η ανάλυση της χημικής σύνθεσης στο νερό και τα ορυκτά αποθέματα αποκαλύπτουν αρκετό αρσενικό, για να σκοτώσει έναν άνθρωπο. Αυτό θα βοηθήσει στην προστασία από σκουλήκια και έντομα.
Η πρακτική της sokushinbutsu έχει απαγορευτεί στην Ιαπωνία από τον 19ο αιώνα.
Το άρθρο στα αγγλικά:
Sokushinbutsu (即身仏)
The ancient Egyptians mummified their bodies, hoping that they may resurrected at some time in the future. The process included embalming, soaking the body in preservatives, pulling the brain out through the nostrils etc. Sounds weird? At least Egyptian mummification took place only after death.
Meet sokushinbutsu, a process of self-mummification practised by some Japanese Buddhist monks in the past. It’s basically a process in which the monks literally kill themselves slowly for a long time in a way that their bodies would be preserved nicely after death. Now that’s what I call extreme.
The Process
Day 1 – 1000
The monk starts off he journey by eating only nuts and seeds found naturally in the forests surrounding the temple, while undergoing rigorous physical exercise to remove as much body fat as possible for 1000 days (almost 3 years). By the end of the 1st stage, the amount of fat in this body would be virtually nil.
Day 1001 – 2000
Now on to the next step. For the next 1000 days, he’ll eat only barks and roots from pine trees. By doing so, he would be reducing their body’s overall moisture level, and thus prevent decay even more.
Near the End of the 2nd Stage
Near the end, the monk starts drinking a tea specially prepared from the sap of the urushi/lacquer tree (Toxicodendron vernicifluum). The sap is usually used to lacquer tableware, furniture, jewellery, musical instruments etc, usually leaving an extremely durable and glossy finish.
But here it has another use, and that is to poison. Side-effects include vomiting, excessive sweating and urination, which reduces his body’s moisture even more. Plus, it makes his body so poisoned that maggots and insects would be unable to eat their carcasses!
Day 2001-3000
Finally, he gets into a tomb just big enough for a man to sit in the lotus position. A breathing tube is provided for air supply, and a bell for the monk to ring everyday until he dies. Once the bell stops ringing, the other monks would know that he’s dead, and they’ll seal the tomb fully.
At the 3000th day, they’ll open the tomb. If he has successfully turned into a mummy, then congratulations, he has achieved sokushinbutsu and will be put on for display and worshipped as a Buddha. If he’s rotten, then he’ll be respected for his endurance and discipline, then he’ll be buried.
Here’s Daijuku Bosatsu Shinnyokai-Shonin, a monk who successfully achived sokushinbutsu. He is now on display in Dainichibo Temple.
Source: http://www.dainichibou.or.jp/english.html
I also read that they drink from the spring on the sacred mountain called Yudono in Yamagata. Analysis of the chemical content in the water and mineral deposits reveal enough arsenic to kill a human being so it’ll help in warding off maggots and insects. The practice of sokushinbutsu has been banned in Japan since the 19th century.
Conclusion
To some Buddhists, he who has achieved sokushinbutsu are viewed as a Buddha. To many else, it is an act of insanity. But that’s just a matter of opinion, you may think it’s cool.
However, I guess that you may have something in mind. The monks who underwent sokushinbutsu look more like a bunch of bones. Well, you’re actually looking at a guy who has his skin all wrapped around his bones, so that’s why he looks like a skeleton. But I do admit that this isn’t what we think of when we talk about incorruptible bodies. Well, as I said in the beginning, this will lead to another case study, and it is about a Buddhist monk who truly is in a remarkable state of preservation, one which can only be explained to be a miracle. Or can it?
Εδώ κλείνουμε το μικρό αφιέρωμά μας, προτρέποντας να επισκεφτείτε:
Γίνε κι Εσύ Πολεμιστής του Φωτός
Ο Δρόμος προς το Φως: οι άγιοι δάσκαλοι της Ορθοδοξίας και οι αντίστοιχοι των θρησκειών
Η αρμονία των πλασμάτων και η κληρονομιά του γέροντα Παΐσιου
Ο Θεός να αναπαύσει το λάμα Itigelov και όλους τους ανθρώπους, όλων των λαών και των θρησκειών. Αμήν.
4 σχόλια:
Πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη. Σας ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση, μας δώσατε ενδιαφέροντα στοιχεία ως απαντήσεις σε ερωτήματα που μας είχαν τεθει.
Προφανώς ζήλεψε την δόξα των Ορθοδόξων αφθάρτων λειψάνων και το επεδίωξε με φάρμακα και διατροφή. Όμως και αν επέτυχε την αφθαρσία την αγιότητα ΔΕΝ την πέτυχε διότι τα άλλα στοιχεία δεν συντρέχουν, ήτοι, η ΟΡΘΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ, η μυροβλυσία, η ευωδία, η θαυματουργία...
Μπράβο ΝΕΚΡΕ. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΟΛΑ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΧΑΝΟΝΤΑΙ, ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΑΙΡΕΣΗΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΜΥΣΤΙΚΗ.
ΑΝ Η ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΛΑΜΑ ΗΤΑΝ, ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΣ ΝΑ ΔΟΞΑΣΤΕΙ, ΧΑΜΕΝΟΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΚΑΙ ΧΑΜΕΝΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΕΣ ΤΟΥ.
Η ΚΕΝΟΔΟΞΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΗΝ
Υ Π Ε Ρ Τ Α Τ Η
ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΑΚΑΘΑΡΣΙΑ.
ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΘΕΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟ
ΟΙ ΜΟΛΥΣΜΕΝΟΙ ΕΣΩΤΑΤΑ, ΜΕ ΤΟ ΠΑΘΟΣ
ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΑΡΕΣΚΕΙΑΣ, ΝΑ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ.
ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ.
τι να το κανω να είμαι αφθαρτος
και να είμαι ενα τερας
εγωισμου ; είμαι αφθαρτος στο
σώμα αλλα φθαρτός στην ψυχή. Την
ψυχη του δεν την εκαμε αφθαρτη
ο γκουρού η τουλαχιστον νομιζε οτι την εκανε με το να θεοποιήσει τον εαυτό του.Στα
αχναρια του διαβόλου βαδισε
δυστυχώς ο φουκαράς
Δημοσίευση σχολίου