ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Σοκ! Στη Μητρόπολη Αθηνών κοινώνησαν χριστιανούς! Κυριακή 29.3.2020


Και αμέσως ξεσηκώθηκαν τα πιράνχας του Διαδικτύου (συγχωρέστε με, πονώ, γι' αυτό μιλάω έτσι) ή οι παρασυρμένοι από τα πιράνχας αφελείς αδελφοί μας (αφελείς μέσα στη βεβαιότητά τους ότι - αυτοί μόνον - είναι "ορθολογιστές" και "ξέρουν την αλήθεια") και έγραψαν με "ιερή" αγανάκτηση:
Απίστευτες εικόνες από την κυριακάτικη Θεία Λειτουργία με τους ιερείς να κοινωνούν πιστούς και να καταλύουν τη Θεία Κοινωνία στη Μητρόπολη Αθηνών.
Τι στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών πειθαρχεί ιερείς της Μητρόπολης Αθηνών κοινωνούν κανονικά τους πιστούς.
Όπως αποτυπώνεται σε φωτογραφίες από την κυριακάτικη Θεία Λειτουργία οι ιερείς δεν ενδιαφέρονται για την πιθανή διασπορά της πανδημίας του κορονοϊού.
Στις φωτογραφίες φαίνονται οι ιερείς της Μητρόπολης Αθηνών να κοινωνούν τους λιγοστούς, πράγματι, πιστούς που είχαν πάει στο ναό. Ιερέας, στο τέλος καταλύει τη θεία κοινωνία, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες. Ένα μικρό παιδί σκυμμένο προσκυνητικά στην Αγία Τράπεζα με τον ιερέα να ακουμπά, χωρίς καμία προφύλαξη, το κεφάλι του.
Αυτά είναι λίγα μόνο από τα φωτογραφικά καρέ:



Ας εξηγήσουμε πρώτα πρώτα στους αδελφούς μας τι βλέπουν στις φωτογραφίες.
Ο ιερέας αυτός δεν καταλύει τη θεία κοινωνία (πράγμα που γίνεται μετά τη θεία λειτουργία, με τη λαβίδα, δηλ. το κουταλάκι, και όχι πίνοντας από το άγιο ποτήριο), αλλά κοινωνεί κανονικά κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας, πριν βγει στην ωραία πύλη για να κοινωνήσει τους πιστούς. Οι ιερείς κοινωνούν με την αρχαία πρακτική (το σώμα του Χριστού στο χέρι και το αίμα από το ποτήριο).
Δεν μπορεί να γίνει θεία λειτουργία χωρίς οι ιερείς να κοινωνήσουν - είναι δομικό στοιχείο της. Αν οι ιερείς φοβούνταν να κοινωνήσουν, δεν θα λειτουργούσαν καθόλου. Προφανώς δεν φοβούνται. Για να δούμε, πόσοι απ' αυτούς θα αρρωστήσουν;
Όχι ότι δεν αρρωσταίνουν οι ιερείς, αλλά προφανώς από άλλες αιτίες - αλλιώς, θα έπρεπε να αρρωσταίνουν όλοι.
Βέβαια, μετά τη θεία λειτουργία, σίγουρα ο ιερέας κατέλυσε κιόλας το υπόλοιπο της θείας κοινωνίας, με τη λαβίδα, πράγμα που επίσης δεν μπορεί να μη γίνει εφόσον τελείται λειτουργία.
Σκυμμένος στην αγία τράπεζα δεν είναι κάποιο "μικρό παιδί", αλλά ένας ενήλικας διάκονος, ιερέας δηλαδή κι αυτός, αλλά πρώτου βαθμού, ο οποίος βοηθά στην τέλεση των ιερών τελετών, δεν τις τελεί μόνος του. Είναι ο ίδιος που βοηθάει στη θεία κοινωνία του λαού, στην τρίτη φωτογραφία. Το στιγμιότυπο στην αγία τράπεζα είναι μια συγκεκριμένη στιγμή από τη θεία λειτουργία, όπου ευλογείται ο διάκονος. Έτσι προβλέπεται να γίνει και προφανώς ο ιερέας που ευλογεί δεν θα φορέσει γάντια κατά τη στιγμή αυτή...
Απίστευτες και σοκαριστικές εικόνες φάνηκαν στους δημοσιογράφους αυτά που για εμάς τους "ανόητους" χριστιανούς είναι η ζωή μας. Τι να κάνουμε; Έτσι είναι αυτά - οι χριστιανοί, παιδιά, δεν είναι εκ του κόσμου τούτου. Αυτές οι μέρες βοηθούν να το καταλάβουμε. Και, όταν τελειώσουν όλα αυτά, καλό θα είναι να συνεχίσουμε να διαχωρίζουμε τον εαυτό μας από τον κόσμο, γιατί παραμπερδευτήκαμε και δεν ξέρουμε πλέον ποιος είναι ποιος και τι είναι τι.

***
 
Σας αγαπάμε, αδελφοί μας, που νομίζετε ότι χριστιανισμός είναι μόνο ωραία λόγια περί αγάπης, κάτι παρόμοιο με τη διδασκαλία του Σωκράτη, του Γκάντι ή του Πάουλο Κοέλιο. Σας αγαπάμε, αλλά δεν μπορούμε να κρύψουμε ότι κάνετε λάθος. Χριστιανισμός είναι σώμα και αίμα Χριστού. Αγάπη και συγχώρηση και σώμα και αίμα Χριστού, και θείο Φως και αιώνια ζωή.
Τέλος πάντων, πολλά έγραψα πάλι... Για να λήξει αυτή η τρέλα, παραπέμπω απλώς στις αναρτήσεις μας που φανερώνουν, κατά τη γνώμη μας, ότι ΔΕΝ ΜΕΤΑΔΙΔΟΝΤΑΙ ασθένειες μέσω της θείας κοινωνίας.
Αν φοβάστε πάντως, μη μας κάνετε παρέα. Καλό για μας θα είναι. Για εσάς, δεν ξέρω, αλλά για μας σίγουρα θα είναι καλό (μη μας... κολλήσετε και τίποτα και τρέχουμε).
Και όχι μόνο τώρα, το ξαναείπα, αλλά και στο μέλλον. Αφήστε μας ήσυχους και κάντε τη δουλειά σας. Και ο Θεός ας ελεήσει όλο τον κόσμο, πιστούς και "απίστους".
Ευχαριστώ.

Επιστημονικά συμπεράσματα για τη μετάδοση ασθενειών μέσω της θείας κοινωνίας: η περίπτωση της Ηπατίτιδας Β (HBV)
 
Ιωάννης Κουντουράς, Ομότιμος Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ

Κορωνοϊός και Θεία Μετάληψη - Πρόταση (& πρόσκληση) για επιστημονική διερεύνηση του θέματος
 
π. Νικόλαος Λουδοβίκος*, Μεταλαμβάνοντας σε καιρούς πανδημίας
Απόσπασμα:

Η παγκόσμια επιδημία με τους θανάτους και την συνοδό φοβική της αύρα επέβαλε όχι μόνον ψυχολογική αλλά και πνευματική διερώτηση σε κάποιο τμήμα του πληθυσμού, όπως είναι φυσικό. Πολύς λόγος έγινε και για την Ευχαριστία, για την δυνατότητα μετάδοσης της ασθένειας μέσω αυτής, μέσω δηλαδή του τρόπου της προσφοράς της με κοινής χρήσης λαβίδα. Το ζήτημα εξελίχθηκε σε θεολογική διαμάχη και μάλιστα διεθνή. 
Στην πραγματικότητα βέβαια το τεθέν ερώτημα είναι θεολογικό κυρίως: πώς μπορεί θεολογικά να στηριχθεί η πεποίθηση πως η Ευχαριστία δεν μεταδίδει ασθένειες με τον τρόπο που ενεργείται στην Ορθόδοξη Εκκλησία;  Το ερώτημα φαίνεται ασφαλώς να επιδέχεται καταρχήν μιαν εμπειρική απάντηση: τεράστιο πλήθος ιερέων, του γράφοντος τις γραμμές αυτές συμπεριλαμβανομένου, έχει πάμπολλες φορές κοινωνήσει εξακολουθητικά ανθρώπους με βαρύτατες και κάποτε αθεράπευτες ασθένειες και φυσικά, όπως επιβάλλεται από τους λειτουργικούς κανόνες, κατέλυσε το υπόλοιπο, χωρίς ποτέ να πάθει τίποτα. 
Αλλά χρειάζεται και συζήτηση θεολογική. Αφορμή γι’ αυτήν μεταξύ άλλων δίνει πρόσφατο δημοσίευμα του Σταύρου Ζουμπουλάκη στο Lifo, όπου υποστηρίζεται πως οι ουσιώδεις ιδιότητες του καθαγιασμένου άρτου δεν μεταβάλλονται και αυτός υπόκειται σε παντοειδείς φθορές και μολύνσεις και συνεπώς μεταδίδει ιούς και ασθένειες· μόνη ελπίδα, ο τρόπος μετάδοσης να αλλάξει. Εάν ο ισχυρισμός αυτός ήταν σωστός, τότε κανείς από τους ιερείς δεν θα ξεπερνούσε τα 35 ή 40 χρόνια ζωής, το δε εκκλησίασμα, κοινωνώντας μάλιστα μαζικά κατά τις μεγάλες εορτές, θα έπασχε συνεχώς και βαρέως. 
Παρά ταύτα, εδώ υπάρχει ένα βαθύτερο θεολογικό ζήτημα. [...]
Τούτο σημαίνει πως τα Τίμια Δώρα, ακόμη και αν υποστούν εξωτερική φθορά (όπως, για παράδειγμα, η μούχλα) ή αναμιχθούν αθελήτως (ή και, υποθετικά, κακοβούλως) με ιούς και μικρόβια, η παρούσα χάρις δεν επιτρέπει να καταστούν επιβλαβή για την υγεία του πιστού, ακριβώς διότι, όπως πάλι ο Συμεών ο Νέος θεολόγος επέμενε, αποτελούν ήδη πραγματικότητα και παρουσία της Βασιλείας του Θεού (πρβλ. τα λόγια του Χριστού «κἂν θανάσιμόν τι πίωσιν οὐ μὴ αὐτοὺς βλάψει», Μαρκ. 16,18). [...]

*Ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος είναι Καθηγητής της Δογματικής στην Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης, Επισκέπτης Καθηγητής στο Ορθόδοξο Ινστιτούτο του Cambridge και Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Winchester.

Ε όχι και χωρίς θεία λειτουργία, κ. Πρωθυπουργέ!...  


Έχει κάποια σχέση με όλα αυτά η παλαιότερη ανάρτησή μας:

«Παιδιά χωρίς Θεό»: ιστοσελίδα για την προώθηση του αθεϊσμού στα παιδιά

Εκεί παρατίθενται οι αναρτήσεις μας που εκφράζουν τις θέσεις μας για την ύπαρξη του Θεού και τα συναφή... Αν κάποιος επιθυμεί, ας ρίξει μια ματιά.
 
Πώς ξέρουμε σίγουρα ότι υπάρχει Θεός;
Η άμεση γνώση του Θεού από τους ανθρώπους

 
Επιστήμη & Θρησκεία, Ορθολογισμός & Δόγμα
Ένας άθεος στο ίδιο τραπέζι με το Χριστό

Ευχαριστώ και ζητώ συγγνώμη για την ένταση και την τραχύτητα, με την οποία ξεκίνησε αυτό το post. Απλώς κουράστηκα με όλα αυτά...
Δεν είναι κανείς υποχρεωμένος να με συγχωρήσει, αλλά, αν πιστεύει πως έχει πιάσει το νόημα του χριστιανισμού καλύτερα από εμένα το θρησκόληπτο, δεισιδαίμονα και αφελή, ας με ελεήσει με τη συγγνώμη του. Ευχαριστώ. Ο Χριστός μαζί σας, αδελφοί, ό,τι κι αν πιστεύετε γι' Αυτόν.
Αμήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: