ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

Ισλαμικός προσηλυτισμός στην Ελλάδα - εξισλαμισμένοι Έλληνες


Το παρακάτω post μάς επισήμανε αρχαιολάτρης blogger, θορυβημένος από τα γεγονότα... Αναρωτιέται μάλιστα "τι κάνει η Ιεραρχία και η Εκκλησία σας" (των χριστιανών). Ας το έχουν υπόψιν αυτό, όσοι παπάδες ή δεσποτάδες τυχόν διαβάσουν αυτό το άρθρο...
Το Ισλάμ έρχεται. Μια θρησκεία στη βάση της απλοϊκή, γι' αυτό και ταιριαστή στον ψυχισμό του σύγχρονου δυτικού ανθρώπου (όπως επισήμαναν κάποιοι). Η Δύση, αλλά και η Ελλάδα, γεμίζει σιγά σιγά μουσουλμάνους ιεραποστόλους, που παρουσιάζουν μια ελκυστική εικόνα του Ισλάμ (ουσιαστικά, ένα αντίγραφο του χριστιανισμού) σε εκατομμύρια ανθρώπους που έχουν ξεχάσει ή περιφρονήσει τις χριστιανικές τους ρίζες. Και κάποιοι πέφτουν στην παγίδα, με αποτέλεσμα να έχουμε ήδη Έλληνες που αρνούνται την ορθόδοξη πίστη των πατέρων τους και γίνονται μουσουλμάνοι, προσπαθώντας στη συνέχεια με ιστοσελίδες και όχι μόνο να εξαπλώσουν το "θησαυρό" που νομίζουν ότι ανακάλυψαν...
Αντίθετα, ο αληθινός θησαυρός, η Ορθοδοξία, μένει άγνωστος στις εκατοντάδες χιλιάδες μουσουλμάνων που έρχονται στη χώρα μας ως οικονομικοί μετανάστες, τους οποίους η Εκκλησία δεν προσεγγίζει (εκτός μεμονωμένων εξαιρέσεων) έστω μεταφράζοντας μερικά βασικά ορθόδοξα βιβλία στις γλώσσες τους. 
Το πρόβλημα δεν είναι πρωτίστως πολιτικό ή εθνικό. Είναι πνευματικό και πολύ σοβαρό. Κινδυνεύουν τ' αδέρφια μας - φεύγουν απ' την Ορθοδοξία προς λανθασμένους δρόμους. Χάνουν το Χριστό τους. Ας ξυπνήσουμε. Ας προσευχηθούμε, ταπεινά, νηστεύοντας αν είναι δυνατόν και γι' αυτό. Ας μιλήσουμε. Ας γράψουμε. Και οι παπάδες, όλων των βαθμίδων, ας δώσουν τον αγώνα που πρέπει για τη σωτηρία δικών μας και "ξένων".

Το άρθρο που μου επισήμανε ο συνάδελφος είναι το παρακάτω (ίσως ο τίτλος είναι υπερβολικός, ίσως και όχι). Από το ιστολόγιο Φόρα παρτίδα.

O πιο επικίνδυνος ισλαμιστής της γης πάτησε πόδι και στην Αθήνα! 


Ο Τούρκος εθνικιστής κρατώντας το Κοράνι


Ο «σκοτεινός» Φετουλάχ, που θέλει να κάνει την Τουρκία σαν το Ιράν, προχώρησε τώρα στην ελεύθερη κυκλοφορία προπαγανδιστικών βιβλίων

Στη Ρωσία οι αρχές έκλει­σαν όλα του τα σχολεία διότι ασκούσαν τουρκική εθνικιστι­κή προπαγάνδα, στη Λευκορωσία το ίδιο, στην Ολλανδία η λειτουργία των πρότυπων ιδιωτικών σχολείων του τε­λεί υπό έρευνα των αρχών ασφαλείας, στις ΗΠΑ το θέμα άρχισε ήδη να διερευνάται από το FBI, ενώ στο... Ουζμπεκιστάν (εκτός από το κλείσιμο των σχολείων του, τη σύλληψη δεκάδων Τούρκων διδασκάλων και μουσουλ­μάνων επιχειρηματιών του κινήματος Γκιουλέν, που τα υποστήριζαν), η παρουσία του απαγορεύτηκε αυστη­ρά ως απειλή για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια. 

Στην ίδια του τη χώρα έκθεση της τουρκικής μυστικής υπηρεσίας ΜΙΤ, που έγινε στο πλαίσιο των ερευνών για το περίφημο σκάνδαλο Σουσουρλούκ και την οποία αποκάλυψε η «Μιλιέτ» στις 19 Οκτωβρίου 2010, αναφέ­ρει για τον Γκιουλέν τα εξής: «Πρό­κειται για μυστικό συνεταίρο της Τσιλέρ στο ξέπλυμα βρόμικου χρήματος», (σ.σ.: της πρώην πρωθυπουρ­γού της Τουρκίας που -όπως αποκαλύφθηκε- χρηματοδότησε από τα μυστικά κονδύλια τον εμπρησμό των ελληνικών δασών), «ενώ τα μέλη του κινήματος Γκιουλέν αποτελούν τον πιο σημαντικό μη κυβερνητικό μηχανισμό που διατηρεί η CIA στην περιοχή. 

Η επιδίωξη

Οι ανωτέρω πληροφορίες είναι δυνατόν να επιβεβαιωθούν εάν ελεγχθούν τα οικονομικά του Γκιουλέν του κινήματος του από επιθεωρητές του υπουργείου Οικονομικών και αν γίνουν συντονισμένες έρευνες από τα υπουργεία Εσωτερικών και Εξωτερικών σχετικά με τη δράση του Γκιουλέν και της οργανώσεως του». Στην ίδια έκθεση φέρονται ιδιαίτερα αποκαλυπτικά στοιχεία για την απώτερη και κεκαλυμμένη επιδίωξη του Γκιουλέν να εγκαθιδρύσει στην Τουρκία ένα ισλαμικό καθεστώς στο πρότυπο Ιράν. 

Ο λόγος, όπως έγινε ήδη αντιληπτό, για τον περίφημο ιμάμη Φετουλάχ Γκιουλέν, τον Τούρκο ισλαμιστή ηγέτη, ο οποίος εμφανίζεται ως εκπρόσωπος του τουρκικής εκδόσεως δήθεν μετριοπαθούς Ισλάμ, υποστηρικτής του θρησκευτικού διαλόγου, της ανοχής και του μη ασυμβίβαστου μεταξύ επιστήμης και θρησκείας. Είναι αυτός τον οποίο ο δρ Paul Williams σε άρθρο του στο «Canada Free Press» (21 Μαρτίου 2011) χαρακτήρισε ως «τον πλέον επικίνδυνο ισλαμιστή του πλανήτη», λόγω της ιδιαίτερα απατηλής στρατηγικής του να εξαπλώσει το κίνημα και τις ιδέες του σε ολόκληρο τον κόσμο, υπό το κάλυμμα της παροχής σύγχρονης εκπαιδεύσεως μέσω των πρότυπων σχολείων που δημιουργεί σε ολόκληρο τον κόσμο. 

Σύμφωνα με τον δρα Williams, ο Γκιουλέν διατηρεί περισσότερα από 1.000 σχολεία σε 130 χώρες, με περί­που 140 στις ΗΠΑ. Κατά τον ίδιο, οι τελευταίες διαρροές εγγράφων από το WikiLeaks δείχνουν την αυξανό­μενη ανησυχία των Αμερικανών αξι­ωματούχων για τις προσπάθειες του Γκιουλέν να δημιουργήσει έναν Νέο Ισλαμικό Κόσμο και για «την πλύση εγκεφάλου» των μαθητών που φοι­τούν στα σχολεία του στις ΗΠΑ και σε ολόκληρο τον κόσμο. Σε τηλε­γράφημα του Αμερικανού πρέσβη στην Άγκυρα Τζέιμς Τζέφρι το 2009, που αναφέρεται στην πλύση εγκεφά­λου των μαθητών στα σχολεία του, ο Γκιουλέν περιγράφεται ως ένα «πολι­τικό φαινόμενο» στην Τουρκία, παρά το γεγονός ότι διαμένει μόνιμα στίς ΗΠΑ. 

Θεωρητικώς, ή μάλλον επιφανειακώς, τα ιδιωτικά σχολεία και φροντι­στήρια του Γκιουλέν (όλα με ελκυ­στικά ονόματα του τύπου Magnolia Science Academy, Horizon Science Academy, Noble Academy, Dove Science Academy, Beehive κ.λπ.) υπο­βοηθούν τους Τούρκους -και όχι μό­νο- μαθητές στα μαθήματά τους, προ­ωθούν τον διαθρησκευτικό διάλογο και την ανοχή, αλλά στην πραγματι­κότητα όλα δίνουν έμφαση στην καλ­λιέργεια της ισλαμοτουρκικής κουλτούρας και στη διαμόρφωση φιλο­τουρκικών ελίτ στις χώρες όπου λει­τουργούν. 

Ο Αμερικανός πρέσβης αναφέρει στο τηλεγράφημά του ότι ο Γκιουλέν έχει πλέον τον έλεγχο της τουρκικής κυβερνήσεως και υπαγορεύει την τουρκική πολιτική, η οποία παρουσιάζει μία αύξουσα αντιισραηλινή και αντιαμερικανική τάση, ότι οι ηγέτες του ΑΚΡ(συμπεριλαμβανομένων του Ερντογάν και του προέδρου Γκίουλ), φαίνεται ότι λειτουργούν σαν μαριονέτες του, ενώ σημειώνεται επίσης ότι η οργάνωση του Γκιουλέν, μέσω δω­ρεών και εισφορών των οπαδών του, έχει συγκεντρώσει πάνω από 25 δισ. δολάρια. 

Στην Ελλάδα η «θρησκευτική ει­σβολή» των Τούρκων ξεκίνησε από τη Θράκη, όπου τα σχολεία του Γκιου­λέν λειτουργούν υπό το κάλυμμα των φροντιστηρίων (ξένων γλωσσών) «Ελίτ» στην Κομοτηνή (Φιλιππουπόλεως 2) και με παραρτήματα στην Ξάνθη και στον οικισμό Λυκείου του Νομού Ροδόπης. 

Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων είναι επίσης ιδιοκτήτες του βιβλιοπω­λείου ΟΡΑΜΑ στην Κομοτηνή (Λεωφόρος Ηρώων 5), το οποίο πωλεί χαρ­τικά και τουρκικά βιβλία, με ισλαμικό κυρίως περιεχόμενο. Παρά την ύπαρ­ξη των εν λόγω «επίσημων» φροντι­στηρίων, πηγές Ελλήνων εκπαιδευ­τικών στη Θράκη αναφέρουν ότι η δι­άδοση της διδασκαλίας του Γκιουλέν γίνεται και σε ιδιωτικά διαμερίσματα (ένα στην Κομοτηνή και ένα στην κοι­νότητα Κιμμερίων της Ξάνθης), ενώ ένα άλλο τέτοιο «παρασχολείο» (για κορίτσια αυτό) λειτουργεί και στην οδό Στενημάχου 23 στην Ξάνθη. 

Η ανοχή των τριών

Η περίεργη ανοχή των τουρκικών αυτών δραστηριοτήτων τα τελευταία χρόνια (επί υπουργίας Γιώργου Πα­πανδρέου, Ντόρας Μπακογιάννη και Δημήτρη Δρούτσα στο Εξωτερικών), ιδιαίτερα δε την τελευταία διετία (ο νέος ΥΠΕΞ κ. Στ. Δήμας για την ώρα εξαιρείται), είχε ως αποτέλεσμα τη... μετάσταση των κρυφών σχολείων του Γκιουλέν και στην Αθήνα, όπου λειτουργούν υπό μορφή «γιάφκας» δύο παρόμοια, ένα στα Πατήσια και ένα στην περιοχή Αμπελοκήπων. Ενεργό συμμετοχή στη δημιουργία των νέων αυτών πυρήνων του Γκιου­λέν στην Αθήνα έχει ο εκ Θράκης καταγόμενος ανταποκριτής γνωστής τουρκικής εφημερίδας και πρακτο­ρείου ειδήσεων, τα οποία ανήκουν και τα δύο στον Γκιουλέν. 

Ο στόχος

Και επειδή η ανοχή της ελληνικής πλευράς ανοίγει, όπως πάντα, την όρεξη της τουρκικής, η προαναφερ­θείσα «θρησκευτική εισβολή» των Τούρκων πέρασε σε νέα φάση. Συγκεκριμένως, την περασμένη εβδομάδα εμφανίστηκαν στα ελληνικά βιβλι­οπωλεία τα πρώτα βιβλία («Παράθυ­ρα στην Πίστη») με τα διδάγματα και τις θέσεις του Γκιουλέν, με προφανή σκοπό την εξοικείωση του ελληνικού κοινού με τη «θεωρία του» και με απώ­τερο στόχο τον προσηλυτισμό του. 

Πρόκειται για 10 βιβλία μικρού μεγέθους, απλά και ιδιαίτερα καλο­γραμμένα, την επιμέλεια των οποί­ων, σύμφωνα με πληροφορίες Ελ­λήνων πανεπιστημιακών, φέρεται να έκανε γνωστός Έλληνας καθηγητής, που -όπως προκύπτει από συνέντευ­ξη που του πήρε ο ανταποκριτής της «Ζαμάν» (του Γκιουλέν) Χασάν Χα­τζή και δημοσιεύτηκε στο (επίσης ελεγχόμενο από τον Γκιουλέν) πε­ριοδικό «Aksiyon», τρέφει ιδιαίτερο σεβασμό και εκτίμηση για τον Τούρ­κο ιμάμη (τρομάρα του). 

Να σημειωθεί εδώ ότι τα τελευταία λίγα χρόνια έχουν ασπασθεί το Ισλάμ άνω των 600 Ελλήνων, με τους περισσότερους απ' αυτούς στην Αθήνα και τούτο, κυριολεκτικά, κάτω από τη μύ­τη της Εκκλησίας της Ελλάδας. 

Πάρε κόσμε: Μια δεκάδα μόνο 14,40 ευρώ.

Τα βιβλιαράκια που τυπώθηκαν στη Σμύρνη (η τιμή και των 10 είναι 14,40 ευρώ) περιέχουν πλήθος επιλεγμένων (και εύπεπτων για τη δυτική κουλτούρα) αποσπασμάτων από το Κοράνι και άλλα υποτιθέμενα «μαργαριτάρια της σοφίας» του Γκιουλέν και, κατά την εκτίμηση μας, αποτελούν προπαγανδιστικό υλικό υψηλοτάτου επιπέδου. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ για όλα αυτά υπάρχουν πλήθος αναφορές από αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες πληροφοριών και ασφαλείας προς το ΥΠΕΞ (φυσικά, πλήρη γνώση έχει και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη), κανείς δεν φαίνεται να ασχολείται με αυτή την προφανή και οργανωμένη τουρκική θρησκευτική διείσδυση. Η τελευταία, μαζί με την πολιτιστική διείσδυση (τουρκικές τηλεοπτικές σειρές, εκατοντάδες «καλλιτεχνικές» εκδηλώσεις στη Θράκη κ.α) και την οικονομική (εξαγορές επιχειρήσεων σε ζωτικές περιοχές), θεωρούνται, ακόμη και από πρωτοετείς φοιτητές διεθνών σχέσεων ή στρατηγικών σπουδών, σοβαρές απειλές εθνικής ασφάλειας. Για την τουλάχιστον άσχετη ελληνική πολιτική ηγεσία δεν τρέχει τίποτε…

ΜΑΝΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ
(ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ", 30/1/2012)

*****
"Nεκρός για τον κόσμο": Συνεχίζουμε. Το παρακάτω ορθόδοξο κείμενο δημοσιεύτηκε σε φόρουμ Ελλήνων μουσουλμάνων προσπαθώντας να δώσει κάποιες απαντήσεις, με αφορμή ρεπορτάζ για τους σύγχρονους εξισλαμισμούς στην ερημερίδα Το Ποντίκι (στο ένθετο "Global"), 4 Δεκεμβρίου 2008 (ξεφυλλίστε το φύλλο και δείτε το εδώ).

Φωτο από αυτό το post, που παρουσιάζει μια σύγχρονη μουσουλμάνα -αλλοδαπή στην καταγωγή, αλλά γεννημένη στην Ελλάδα (θεωρώ ότι αξίζει να το διαβάσετε)

Ένας ορθόδοξος χριστιανός, κατά τη γνώμη μου, μπορεί να ασπαστεί το Ισλάμ μόνο λόγω άγνοιας της χριστιανικής πίστης. Το διαπιστώνω αυτό, βλέποντας ότι στο Ισλάμ σάς οδήγησε κάποια πνευματική δίψα και γνωρίζοντας πολύ καλά (επιτρέψτε μου τον ισχυρισμό) ότι αυτή η δίψα θα έβρισκε πλήρη ικανοποίηση στην ορθοδοξία, αν ξέρατε πού βρίσκονται οι πηγές.

Στην εποχή μας δυστυχώς οι περισσότεροι χριστιανοί (μεταξύ αυτών και οι ορθόδοξοι) έχουν άγνοια της χριστιανικής πίστης, ακόμη και στα πιο βασικά της χαρακτηριστικά. Η άγνοια αυτή προέρχεται από διάφορους παράγοντες, όπως: α) η προκατάληψη προς κάθε τι χριστιανικό, που προκλήθηκε από τη διαστροφή του χριστιανισμού κατά το μεσαίωνα και διαιωνίστηκε με την επικράτηση των ορθολογιστικών ιδεών (κατ’ ουσίαν «δογμάτων») του ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, καθώς και β) η διαρκώς αυξανόμενη κυριαρχία του καταναλωτικού δυτικού πολιτισμού, που φυσικά δεν είναι καθόλου χριστιανικός, αλλά διαβρώνει τις χριστιανικές κοινωνίες απομακρύνοντας τους ανθρώπους από την ενασχόληση με την πίστη τους. 

Ο μέσος άνθρωπος θα θεωρούσε τρίτο πολύ σημαντικό παράγοντα, για την άγνοια της χριστιανικής πίστης, τη φαινομενική έλλειψη ικανών και σοφών χριστιανών διδασκάλων, πράγμα όμως που δεν είναι τόσο εκτεταμένο όσο ο μέσος άνθρωπος νομίζει, γιατί αληθινοί χριστιανοί διδάσκαλοι υπάρχουν αρκετοί στη γενιά μας, καθώς και σε κάθε γενιά, αλλά μένουν αφανείς λόγω των δύο άλλων παραγόντων, που αναφέρθηκαν πριν.

Αν κοιτάξατε γύρω σας και δεν είδατε αληθινούς χριστιανούς, που να σας εμπνεύσουν με την ειλικρινή ευλάβεια, την αγάπη και την αγιότητά τους, καθώς και με το υψηλό πνευματικό τους επίπεδο, οφείλω να σας πληροφορήσω ότι δεν ερευνήσατε σωστά. Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας προσκαλέσω σε πολλά χριστιανικά σπίτια με εικονοστάσι και καντήλι, όπου απλοί και ευσεβείς άνθρωποι είναι πάντα πρόθυμοι να σας ανοίξουν την αγκαλιά τους, ακόμη και αν γνωρίζουν ότι εγκαταλείψατε την ορθόδοξη πίστη σας και ότι δε σκοπεύετε να επιστρέψετε σ’ αυτήν. ["Ν": δείτε και την ενότητά μας Άγιοι της διπλανής πόρτας].

Επίσης είμαι στην ευχάριστη θέση να σας προσκαλέσω σε πολλούς ορθόδοξους χώρους αυτοθυσίας και κοινωνικής προσφοράς, όπου ιερείς (αλλά και επίσκοποι) προσφέρουν τα μέγιστα σε ομάδες κοινωνικά αποκλεισμένων αδελφών μας. Η προσφορά αυτή δε φτάνει σχεδόν ποτέ στα ΜΜΕ, όμως δεν παύει να υπάρχει και μπορώ να επανέλθω και να σας αναφέρω ονόματα και τοποθεσίες (προκειμένου για τον τόπο όπου ζω, μπορώ και να σας ξεναγήσω ο ίδιος, αν κάνετε τον κόπο να μας επισκεφθείτε έστω και για εικοσιτέσσερις ώρες). ["Ν": δείτε την ενότητά μας Παπάδες που "λένε"].

Τέλος, μπορώ να κατονομάσω εξαίρετους ορθόδοξους πνευματικούς διδασκάλους, κατάλληλους για οποιουδήποτε βάθους πνευματική συζήτηση, τέτοιους που φοβούμαι ότι δε συναντήσατε κατά την έρευνά σας για την ορθοδοξία, πριν την εγκαταλείψετε. Ορισμένα στοιχεία για το θέμα αυτό θα διαφανούν παρακάτω. ["Ν": δείτε κάποιους (& κείμενα κάποιων) και στην ενότητά μας Πνευματικοί άνθρωποι, αλλά επισκεφτείτε και το Σύγχρονοι άγιοι].

Η κα Ιμάν Κουβάλις, σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Το Ποντίκι» της 4.12.2008, αναφέρει: 
«Πήγα στον παπά της ενορίας μας και του έκανα ένα σωρό ερωτήσεις, ειδικά γύρω από την Αγία Τριάδα. Το πρόβλημα ήταν ότι δε μου έδωσε ικανοποιητικές απαντήσεις. Σιγά σιγά, μέσα από την έρευνα και τις αποδείξεις που έβρισκα, συνειδητοποίησα με την καρδιά μου την αλήθεια του ενός Θεού, χωρίς “συνεργάτες”».
Τα λόγια της κυρίας Κουβάλις, κατά τη γνώμη μου, είναι θλιβερά. Δεν ξέρω τι θα θεωρούσε η ίδια «ικανοποιητική» απάντηση στις απορίες της για την Αγία Τριάδα ή τι «αποδείξεις» ανακάλυψε αργότερα, όμως παρακαλώ, αν το μήνυμα αυτό φτάσει σ’ εκείνη, να απευθύνει τις ίδιες ερωτήσεις και στην ταπεινότητά μου – ας δούμε αν οι όποιες απαντήσεις της δώσω, με τη χάρη του Θεού, ικανοποιήσουν την επιθυμία της για γνώση.

Πληροφορώ όμως τη συντροφιά σας ότι αληθινή έρευνα για το μυστήριο της τριαδικότητας του Θεού (που είναι όντως Ένας και χωρίς συνεργάτες) απαιτεί μελέτη των σχετικών κειμένων των Πατέρων της Εκκλησίας και όχι μία απλή συζήτηση (ή δέκα απλές συζητήσεις) με εφημέριους κάποιων τυχαίων ενοριών ή ακόμη και με θεολόγους της σειράς. Αν εγώ (ο κάθε «εγώ») γνωρίζω επαρκώς ή όχι το βάθος της χριστιανικής θεολογίας, είναι άσχετο με το αν η θεολογία αυτή είναι αληθινή ή ψευδής. ["Ν": δείτε και την ενότητά μας Τριαδικός Θεός].

Κλείνω την ελάχιστη αυτή αναφορά με τη διευκρίνιση ότι η τριαδικότητα του Θεού είναι αυτό που αποκάλυψε για το Θεό ο Ιησούς. Και όλα όσα πιστεύει ο χριστιανισμός είναι καρπός της σοφίας των αγίων χριστιανών διδασκάλων και όχι των διανοητικών παιχνιδιών κάποιων στρυφνών και ανέραστων μεσαιωνικών καλόγερων.

Άραγε συναντήσατε ποτέ –ή έχετε ανάμεσά σας– κάποιον πνευματικά προοδευμένο χριστιανό (δηλαδή άνθρωπο βαθιάς προσευχής και συνεπούς εκκλησιαστικής ζωής), που να μην είδε την αγωνία και τον αγώνα του να καρπίζει και απογοητευμένος να εγκατέλειψε το χριστιανισμό; Τι είδους έρευνα του χριστιανισμού πραγματοποίησε ο καθένας σας, με ποιο τρόπο βίωσε τις χριστιανικές πρακτικές, ώστε βέβαιος για τη ματαιότητά τους εγκατέλειψε την ορθοδοξία και ασπάστηκε το Ισλάμ; Δεδομένου ότι το αληθινό ορθόδοξο βίωμα και η γνώση των χριστιανικών πρακτικών ολοένα και σπανίζει στο σύγχρονο κόσμο, υποπτεύομαι ότι κανείς από εσάς δεν άκουσε καν να γίνεται κάποτε σοβαρός λόγος γι’ αυτά (αλλιώς θα ήξερε, αν μη τι άλλο, ότι κανείς σοβαρός χριστιανός, μιλώντας σε μια γυναίκα, δεν ενδιαφέρεται για την εμφάνισή της και ότι η παρακολούθηση της μόδας προέρχεται όχι από το χριστιανισμό, αλλά από την αδιαφορία του αποπροσανατολισμένου και πάσχοντος δυτικού ανθρώπου γι’ αυτόν – σχολιάζω απόψεις από τη συνέντευξη της κυρίας Κουβάλις).

Στην ιστοσελίδα σας υπάρχει ένα άρθρο, που υποστηρίζει την άποψη ότι ο πνευματικά ώριμος μουσουλμάνος μισεί την αμαρτία, σε κάθε μορφή της, αλλά αγαπά τον αμαρτωλό. Το αστείο είναι ότι αυτή ακριβώς η διάκριση (μίσος προς την αμαρτία, αγάπη προς τον αμαρτωλό) είναι θεμελιώδης στη σκέψη των αγίων Πατέρων της αρχαίας (προ Ισλάμ) και της ορθόδοξης Εκκλησίας και φαίνεται καθαρά στους βίους των αγίων μας. Το γνωρίζετε αυτό, φίλοι; Το γνωρίζατε, όταν αποφασίσατε την αλλαγή του θρησκεύματος; Γι’ αυτό ακριβώς η συγκεκριμένη διδασκαλία του Ισλάμ είναι τόσο οικεία σε σας (όσο και σε μένα, και σε κάθε ειλικρινή αναζητητή της αλήθειας): γιατί είναι πολύ χριστιανική.

Συγχωρέστε με που σας πληγώνω. Δε μπορώ να γράψω την αλήθεια (ή έστω αυτό που γνωρίζω ως αλήθεια, μετέχοντας ταπεινά, ως πρωτοετής μαθητής, σε μια παράδοση είκοσι αιώνων, γεμάτη αγίους και σοφούς διδασκάλους, άντρες και γυναίκες, που πρόσφεραν τα πάντα στο Θεό και το συνάνθρωπο), χωρίς να αγγίξω κάποια ευαίσθητη χορδή, η οποία θα πονέσει. Όμως ο πόνος από την αναζήτηση της αλήθεια είναι γλυκός, όταν ανακαλύπτεις ένα ψήγμα.

Γράφω τα παρακάτω, θεωρώντας αυτονόητο ότι προσχωρήσατε στο Ισλάμ αναζητώντας την αλήθεια και την αγάπη και όχι για κάποιο «επιφανειακό» λόγο (όπως π.χ. από τη θελκτικότητα της γνωριμίας με έναν «εξωτικό» πολιτισμό ή από συναισθηματική αντίδραση στην προκατάληψη του σύγχρονου δυτικού κόσμου κατά του Ισλάμ και των αραβικών λαών και τη σύνδεσή τους, στη φαντασία των ανθρώπων της δύσης, με την τρομοκρατία κ.τ.τ.), πράγμα που ασφαλώς θα συνιστούσε πνευματική επιπολαιότητα.

Θεμελιώδης ισχυρισμός μου: αν αυτά που λαχταρούσε η καρδιά σας δεν τα βρήκατε στο χριστιανισμό, είναι γιατί δεν ψάξατε σωστά, και, αν τα βρήκατε στο Ισλάμ, είναι γιατί το Ισλάμ (σοφά πράττοντας) τα πήρε από το χριστιανισμό.

Ο άγιος Γέροντας Παΐσιος, ένας από τους μεγάλους σύγχρονους διδασκάλους της πνευματικής μας παράδοσης.

Για του λόγου το αληθές, έχω την τιμή να σας προσκαλέσω σε μια εντρύφηση στις χριστιανικές πηγές, όπου θα ανακαλύψετε θησαυρούς, τους οποίους νομίζω ότι αγνοείτε (και ακριβώς εξαιτίας αυτής της άγνοιας τούς αποστραφήκατε). Θα ανακαλύψετε επίσης την πηγή μεγάλου μέρους της διδασκαλίας του Ισλάμ και της σοφίας των ισλαμιστών διδασκάλων, και συγκεκριμένα την πηγή εκείνων ακριβώς των στοιχείων, για τα οποία ένας ηθικά υγιής άνθρωπος (αγνοώντας το χριστιανισμό) θα μπορούσε να γίνει μουσουλμάνος. Ας σημειωθεί ότι εννοώ «ηθικά υγιής» με τα κριτήρια του χριστιανισμού, δηλαδή άνθρωπος διψασμένος για αγάπη, ειρήνη, δικαιοσύνη, πραότητα, κάποιος που εκτιμά την αυτοθυσία για τους άλλους, με δυο λόγια άνθρωπος σύμφωνος με τη διδασκαλία του Ιησού και διψασμένος για τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος (όπως απαριθμούνται από τον άγιο απόστολο Παύλο στην επιστολή προς Γαλάτας, κεφ. 5, στ. 22, και εμφανίζονται έμπρακτα στις βιογραφίες των χριστιανών αγίων).

Διευκρινίζω προκαταβολικά ότι, μιλώντας για χριστιανισμό, δεν εννοώ κάθε μορφής διαστρέβλωσή του στο διάβα της ιστορίας, αλλά την αρχαία ενιαία χριστιανική παράδοση των πρώτων χιλίων χρόνων μετά Χριστόν (πριν το Σχίσμα των Εκκλησιών) και, στη συνέχεια, την παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, που είναι η ίδια με την αρχαία ενιαία χριστιανική παράδοση. 

Η παράδοση αυτή δεν περιλαμβάνει μόνο ένα σύνολο «θεολογικών δογμάτων», αλλά και τη διδασκαλία για την ένωση του ανθρώπου με το Θεό, δηλαδή για τον καθαγιασμό του ανθρώπου (και, μαζί με αυτόν, και τον καθαγιασμό της κτίσης), που περνάει από τα στάδια της κάθαρσης της καρδιάς από τα πάθη, του φωτισμού του νου από το Άγιο Πνεύμα και τελικά της θέωσης. Αυτή η ένωση Θεού και ανθρώπου πραγματοποιείται διά του Χριστού (όχι επειδή ο Χριστός είναι ένας «μεσάζων», αλλά επειδή είναι ο Ίδιος ο Θεός, προς τον Οποίο τείνουμε να ενωθούμε), έχει πραγματοποιηθεί αμέτρητες φορές στο διάβα των αιώνων (και στην εποχή μας) και αποτελεί τη δοκιμασμένη και επαληθευμένη «απόδειξη» για την αλήθεια του χριστιανισμού.

Σας παρακαλώ να μελετήσετε λίγο το ζήτημα αυτό πριν θεωρήσετε βέβαιο ότι η αλήθεια βρίσκεται στο Ισλάμ. Θα σας παραπέμψω σε πηγές παρακάτω.

Έτσι, δεν αναφέρομαι καθόλου σε εγκληματικές πρακτικές από πλευράς χριστιανών κατά των μουσουλμάνων. Οι αμαρτίες αυτές δεν αποτελούν εφαρμογή, αλλά διαστρέβλωση του χριστιανισμού, συχνά μάλιστα έχουν διαπραχθεί από ρωμαιοκαθολικούς και προτεστάντες, που έχουν διαπράξει τα ίδια και σε βάρος των ορθόδοξων. Άλλωστε και τα αντίστοιχα εγκλήματα μουσουλμάνων σε βάρος χριστιανών –και μάλιστα Ελλήνων και ορθοδόξων– προφανώς δεν μέτρησαν στην καρδιά σας όταν επιλέξατε την αλλαγή του θρησκεύματος.

Επιτρέψτε μου να γίνω πιο συγκεκριμένος. Η πρώτη πηγή της χριστιανικής πίστης, στην οποία σας προσκαλώ, είναι εύλογα το Ευαγγέλιο. Εκεί θα βρείτε τη διδασκαλία του Χριστού για την αγάπη, που αγκαλιάζει όλους τους ανθρώπους, την ειρήνη, τη δικαιοσύνη, τη συγχώρηση (διδασκαλία που θεμελίωσε αυτές τις έννοιες και τις έκανε κτήμα της ανθρωπότητας), αλλά και για τη σωτηρία που έρχεται στον άνθρωπο, όταν πορεύεται προς το Θεό διά του Χριστού. Θα δείτε τι μαρτυρεί ο ίδιος ο Ιησούς για τη σχέση Του με το Θεό Πατέρα, αλλά και για τη μέλλουσα κρίση, τον παράδεισο και την κόλαση. Ίσως είχατε διαβάσει το Ευαγγέλιο ως χριστιανοί, όμως τώρα παίρνω το θάρρος να σας προσκαλέσω να το μελετήσετε ως μουσουλμάνοι, δεκτικοί πλέον απέναντι στο γεγονός ότι ο Θεός μπορεί να αποκαλύψει αλήθειες στον άνθρωπο. Είμαι βέβαιος ότι θα ανακαλύψετε πτυχές του που είχαν περάσει απαρατήρητες από το βλέμμα σας.

Μια αρκετά αναλυτική «αντιπαράθεση» της χριστιανικής και της ισλαμικής κατανόησης του Ευαγγελίου, και γενικότερα της Αγίας Γραφής, θα βρείτε στα σχόλια κάτω από το βασικό δημοσίευμα εδώ [σημείωση "Νεκρού": όπως πληροφορήθηκα με χαρά, ο ιδιοκτήτης αυτού του blog επέστρεψε στην Ορθοδοξία. Δόξα τω Θεώ. Το blog του βέβαια παραμένει, έστω και σαν πλοίο φάντασμα. Πρέπει; Εκείνος ξέρει].

Αν σας ελκύει στο Ισλάμ η σοφία και οι μυστικιστικές εμπειρίες των διδασκάλων σούφι, θα δείτε ξεκάθαρα την πηγή του σουφισμού μελετώντας το Γεροντικό, το Λαυσαϊκό, τα Αποφθέγματα Πατέρων και το Λειμωνάριο, τα βιβλία της βυζαντινής εποχής όπου καταγράφονται σημαντικά περιστατικά από τη ζωή των αγίων χριστιανών ασκητών και ερημιτών διδασκάλων, ιδίως από την Αίγυπτο, την Παλαιστίνη και τη Συρία, οι περισσότεροι και σημαντικότεροι από τους οποίους έζησαν πριν το Μωάμεθ. Σημαντική επίσης πηγή πληροφοριών για την αγιότητα των προϊσλαμικών χριστιανών ασκητών είναι ο Βίος του Αντωνίου του αγίου Αθανασίου του Μεγάλου, που αναφέρεται στη ζωή και τη διδασκαλία του «καθηγητή της ερήμου», που εγκαινίασε την ερημιτική ζωή τις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ.

Για τον ποιητικό και ερωτικό μυστικισμό των διδασκάλων σούφι, σας προτείνω μια επίσκεψη στο Εξήγησις του Άσματος των Ασμάτων του αγίου Γρηγορίου Νύσσης (4ος αιώνας), αλλά και στη Φιλοκαλία, τη μνημειώδη συλλογή πατερικών κειμένων που εκτείνεται από τον 4ο ώς το 15ο αιώνα μ.Χ. και αναφέρεται κατά κύριο λόγο στη διδασκαλία για την ένωση με το Θεό. Εκεί θα μάθετε για τη «νοερά προσευχή», που προηγείται ιστορικά του ντικρ, για τις σχετικές εμπειρίες των χριστιανών αγίων διδασκάλων, καθώς και για τη «διάκριση των πνευμάτων», τη νοερά επιστήμη που επιτρέπει την αξιολόγηση των εμπειριών για την αποφυγή των δαιμονικών απομιμήσεων (βασικό στοιχείο για την αξιοπιστία της Ορθοδοξίας). Όλα αυτά τα έργα έχουν μεταφραστεί και στα αγγλικά.

Για την παράδοση αυτή της χριστιανικής (ορθόδοξης) αγιότητας, όπως εξελίχθηκε τους επόμενους αιώνες και όπως είναι σήμερα, προτείνω τα κλασικά έργα: Η Θηβαΐδα του Βορρά (έκδοση της St Herman of Alaska Bratherhood, ελλ. έκδ. Πέτρου Μπότση), Αγιορείται Πατέρες και Αγιορείτικα (του αγίου γέροντα Παΐσιου του Αγιορείτη, έκδοση ιεράς μονής Σουρωτής, Θεσσαλονίκη) και Ο άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης (του αγίου γέροντα Σωφρόνιου Σαχάρωφ, έκδοση του Stavropegic Monastery to St John the Baptist, Essex). Αναφέρονται αντίστοιχα στους αγίους διδασκάλους της Ρωσίας, από το 14ο ώς το 18ο αιώνα, και του Αγίου Όρους (Άθωνα) το 19ο και 20ό αιώνα, καθώς και στη ζωή και τη διδασκαλία ενός από τους μεγαλύτερους νεώτερους ορθόδοξους διδασκάλους, του αγίου Σιλουανού.


Ο βίος του αγίου Σιλουανού περιέχει μια συμπύκνωση ολόκληρης της χριστιανικής διδασκαλίας για τη σωτηρία, γραμμένη από ένα μεγάλο σύγχρονο άγιο (το γέροντα Σωφρόνιο, (βλ. και εδώ), που θεωρώ απαραίτητο να μελετήσει κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος (ανεξαρτήτως θρησκεύματος). Εκεί ο αναζητητής της αλήθειας θα ανακαλύψει και το γιατί οι χριστιανοί πιστεύουμε στον Τριαδικό Θεό και όχι σε ένα «μονοπρόσωπο» Θεό – πώς δηλαδή ο άνθρωπος διδάσκεται από το Άγιο Πνεύμα την Τριαδικότητα του Θεού, καθώς προοδεύει στην αγιότητα. Γενικά το συγγραφικό έργο των μεγάλων ορθόδοξων διδασκάλων Σωφρόνιου Σαχάρωφ, Σεραφείμ Ρόουζ (Rose), Άντονυ Μπλουμ (Bloom - του άθεου που κάθισε στο ίδιο τραπέζι με το Χριστό) και Κάλλιστου Γουέαρ (Ware) είναι μια εξαίρετη εισαγωγή για όποιον επιθυμεί να γνωρίσει βαθύτερα το χριστιανισμό, στην (επιτρέψτε μου) αρχαιότερη παράδοσή του, την Ορθοδοξία.

Κλείνω το παρόν (ενώ ήδη έχω μακρηγορήσει ανεπίτρεπτα) με μια πρόσκληση στα ζωντανά κέντρα της σύγχρονης χριστιανικής πνευματικότητας, μια επίσκεψη (ή σειρά επισκέψεων) στα οποία θα σας αποκαλύψει έναν ολόκληρο κόσμο σοφίας και αγάπης, που ασφαλώς αγνοείτε ότι υπάρχει στο χριστιανισμό (και οι απαρχές του αποτέλεσαν πηγή για το Ισλάμ). Τέτοια είναι τα μεγάλα μοναστικά κέντρα του Άθωνα, της Παλαιστίνης, της Ρωσίας (Όπτινα, Κίεβο, Βαλαάμ, Ντιβέγεβο κ.λ.π.), της Ρουμανίας (π.χ. μονή Πρισλόπ, μονή Παναγίας Ησυχαστρίας), της Σερβίας (π.χ. μονή Τσέλιε), της Φινλανδίας (π.χ. Βάλαμο) κ.λ.π., ενώ, για όσους δραστηριοποιούνται στην αγγλόφωνη δύση [σ.σ. η Ι. Κουβάλις είναι Ελληνο-Καναδή], κατάλληλη αφετηρία νομίζω πως θα ήταν:
η μονή του Τιμίου Προδρόμου στο Έσσεξ της Αγγλίας (Stavropegic Monastery to St John the Baptist, Essex), με την παράδοση του γέροντα Σωφρονίου Σαχάρωφ και πλούσιο εκδοτικό έργο, κατάλληλο για συνεπείς ερευνητές,
η Αδελφότητα του αγίου Γερμανού της Αλάσκας στην Καλιφόρνια (St Herman of Alaska Bratherhood, Platina, California), με την παράδοση του γέροντα Σεραφείμ Ρόουζ και επίσης πλούσιο εκδοτικό έργο, κατάλληλο για συνεπείς ερευνητές,
η μονή του αγίου Αντωνίου στην Αριζόνα (St Anthony’s Greek Orthodox Monastery), με την παράδοση του γέροντα Εφραίμ Φιλοθεΐτη, που ζει ακόμη και μπορείτε να τον συναντήσετε εκεί.

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας. Σας χαιρετώ με τιμή και ευχόμενος στο Θεό για σας.

Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης

Προτεινόμενοι ιστότοποι:
Έλληνες Αποστάτες από το Ισλάμ. Εντυπωσιακό ιστολόγιο, όπου η ελκυστική εικόνα του Ισλάμ, που προσφέρεται στο δυτικό κόσμο, ανατρέπεται από πολύ καλούς γνώστες του. 
Η σωτηρία κατά το Ισλάμ και το Xριστιανισμό - μια σύγκριση (χριστιανο-ισλαμικός διάλογος, σε μουσουλμανικό σύλλογο των Αθηνών): βίντεο (σε ισλαμικό απολογητικό blog), και εδώ το κείμενο της χριστιανικής ομιλίας και σχόλια στις μουσουλμανικές τοποθετήσεις.




1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Απλά η κοπέλα λέει αυτά που θέλει ο σύζυγος, αλλιώς θα υπάρξει οιοκογενειακή βία! Το Ισλάμ είναι αυτό που λένε κάποιοι Γερμανοί grüne Pest (πράσινη πανούκλα).

Emeritus