ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2011

Ο Ευγένιος Ιονέσκο και ο Γέροντας του Αγίου Όρους

Ευγένιος Ιονέσκο (26/11/1909 – 28/3/1994), ένας Ρουμάνος  συγγραφέας θεατρικών έργων και δραματουργός, και ένας από τους σπουδαιότερους συγγραφείς του «Θέατρου του Παραλόγου»

ΑΓΓΛΙΚΑ ΕΔΩ

Σε μια συνέντευξη με το Γαλλικό περιοδικό Παρί-Ματς (Paris-Match), ο Ευγένιος Ιονέσκο αναφέρει την ακόλουθη εμπειρία του στον Άθωνα:

Γεννήθηκα μέσα σε μια Ορθόδοξη οικογένεια και έζησα στο Παρίσι. Στα εικοσιπέντε μου, ήμουν ένας γνήσιος νεανίας της εκκοσμικευμένης κουλτούρας του τότε Παρισιού. Μου ήρθε η ιδέα να επισκεφθώ τον Άθωνα λόγω της θέσεώς του ως τόπου ασκητισμού στην Ορθόδοξη Εκκλησία – που όντως ήταν.

Και τότε μου ήρθε και μια άλλη σκέψη στο νου: να εξομολογηθώ. Έτσι, πήγα και βρήκα έναν Ιερομόναχο – έναν πνευματικό πατέρα. Τι του είπα; Τις συνηθισμένες αμαρτίες ενός κοσμικού νέου ο οποίος ζει χωρίς να γνωρίζει τον Θεό.

Αφού με άκουσε, ο Ιερομόναχος μου είπε:

«Πιστεύεις τον Χριστό, τέκνο μου;»

«Ναι, ναι, πιστεύω πάτερ. Άλλωστε, είμαι βαπτισμένος Ορθόδοξος Χριστιανός.»

«Λοιπόν, τέκνο μου, πιστεύεις και αποδέχεσαι ολοκληρωτικά πως ο Χριστός είναι Θεός και Δημιουργός του κόσμου και ημών;».

Τα έχασα, διότι ήταν η πρώτη φορά που κάποιος μου έθετε αυτό το ερώτημα, και στο οποίο έπρεπε να απαντήσω με ειλικρίνεια και να πάρω θέση. Όχι αν απλώς πιστεύω πως ‘κάποιος’ δημιούργησε τον κόσμο, αλλά πως αυτός ο Θεός, ο Δημιουργός του κόσμου, έχει σχέση με μένα. Και πως εγώ έχω μια προσωπική σχέση μαζί Του! Του απάντησα:

«Πάτερ, πιστεύω, αλλά βοήθησέ με να κατανοήσω αυτή την πληροφορία σωστά.»

«Αν πραγματικά πιστεύεις, τότε όλα διορθώνονται από μόνα τους.»

Το περιστατικό αυτό προκάλεσε την μετατόπιση στη ζωή του Ιονέσκο, ο οποίος ως τα βαθειά γεράματά του, αν και διάσημος και ξακουστός, έζησε ως ένας ευσεβής και βαθύτατα πιστός Ορθόδοξος Χριστιανός.

Τι σήμαιναν τα λόγια του Γέροντα, πως «αν πραγματικά πιστεύεις, τότε όλα διορθώνονται από μόνα τους»; Ήθελε να δείξει στον Ιονέσκο πως η πίστη στον Θεό δεν είναι κάποια αφηρημένη θεωρία, ούτε λόγια του αέρα, αλλά μάλλον πως η πίστη στον Χριστό σημαίνει απόλυτη εμπιστοσύνη και υπακοή σε ένα Πρόσωπο που είναι Δημιουργός και Σωτήρας μου ταυτόχρονα.

Οπότε, η πίστη στον Χριστό δεν είναι μόνο στα λόγια, αλλά κυρίως στα έργα συνειδητής μετάνοιας και επιστροφής στο θέλημα του Χριστού και στην αγκαλιά του Χριστού, που είναι η Εκκλησία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: