Ι
Η εξέλιξη των ζώων στη Γένεση
Αντίθετα από ό,τι νομίζουν πολλοί Χριστιανοί, παρασυρμένοι από Δημιουργιστικές εμμονές [αλλά και πολλοί αθεϊστές, παρασυρμένοι από τις δικές τους εμμονές], η Αγία Γραφή περιγράφει με εντυπωσιακή ακρίβεια την εξέλιξη των ζώων στη Γένεση (ολόκληρη η Γένεση εδώ).
Τα ζώα της 5ης Δημιουργικής ημέρας
Ας δούμε λοιπόν τι γράφει στην πραγματικότητα η Γένεση για τη δημιουργία των ζώων, όπως το ερμηνεύει ο Αλέξανδρος Καλόμοιρος στο βιβλίο του Οι 6 αυγές (σελ. 38-41). Πιστεύουμε ότι θα αφήσει άναυδους όσους ερμηνεύουν τη Γένεση με προχειρότητα και θέλουν να τη βάλουν να πει πράγματα που δεν λέει:
"Η Γένεση δεν είναι εγχειρίδιο Αστρονομίας ή Ζωολογίας. Τα έντομα δεν τα αναφέρει καθόλου, σαν να μην υπήρξαν ποτέ. Ούτε μιλάει καθόλου για το τι έγινε στο εξώτερο σύμπαν. Αναφέρει, λακωνικά, μόνον τα ουσιώδη με λίγες λέξεις αποφασιστικής σημασίας.
Μόνον όταν η ζωή ανέβηκε από τη θάλασσα στην ξηρά, την πέμπτη μέρα, αρχίζει η Γραφή να γίνεται πιο λεπτομερής: «Και είπεν ο Θεός, εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών και πετεινά πετόμενα επί της γής κατά το στερέωμα του ουρανού» (Γεν. 1: 20). Η φράση «εξαγαγέτω τα ύδατα» σημαίνει καθαρά μια διαταγή που δόθηκε στα νερά από το Θεό, να βγάλουν έξω στη γη κάτι που ήδη το είχαν μέσα τους, δηλαδή τα ερπετά. «Εξ – άγω» σημαίνει «οδηγώ κάτι πρός τα έξω». Τι έβγαλαν λοιπόν «τα ύδατα... επί της γης»; Τίποτε άλλο από αυτό που είχαν: Τα ψάρια. Με την εντολή του Θεού, ψάρια άρχισαν να βγαίνουν από τη θάλασσα στην ξηρά. Σιγά και παραπατώντας πάνω στα πτερύγιά τους και τις ουρές τους έβγαιναν μια έξω από το νερό και έμπαιναν ξανά πάλι μέσα.
Έτσι, τα ψάρια έδωσαν αμφίβια ερπετά την πέμπτη ημέρα της δημιουργίας. Αλλά δεν σταματούσε εκεί ο λόγος του Θεού. Έλεγε: «Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών και πετεινά πετόμενα επί της γης κατά το στερέωμα του ουρανού». Τα ψάρια δεν έδωσαν μόνον ερπετά, έδωσαν και «πετεινά πετόμενα επί της γης». Σύμφωνα με την Αγία Γραφή, τα πρώτα πετεινά, τα πρώτα πουλιά της πέμπτης μέρας είχαν άμεση σχέση με τα ερπετά που εξήγαγαν τα ύδατα. Ήταν, δηλαδή, ιπτάμενα ερπετά.
Φωτο από εδώ |
Ψάρια, ερπετά, πουλιά, τρία ζωικά είδη πολύ όμοια μεταξύ τους στα ανατομικά και ζωολογικά τους χαρακτηριστικά. Και τα τρία δεν έχουν την ικανότητα να κυοφορούν τους απογόνους τους μέσα στο ίδιο τους το σώμα. Γεννούν αυγά μέσα στα οποία αναπτύσσονται οι απόγονοί τους, έξω από το σώμα της μητέρας τους.
«Και εποίησεν ο Θεός τα κήτη τα μεγάλα» (Γεν. α΄ 21). Για ποια κήτη μιλάει εδώ η Γένεση; Ασφαλώς όχι γι’ αυτά που εμείς ονομάζουμε κήτη. Οι φάλαινες είναι πολύ αναπτυγμένα ζώα, που έχουν την ικανότητα να κυοφορούν τους απογόνους τους μέσα στο ίδιο τους το σώμα. Είναι, επομένως, θηλαστικά, ζώα της έκτης ημέρας. Εδώ μιλάει η Γραφή για άλλα κήτη, για τα τεράστια ερπετά, που ονομάζονται δεινόσαυροι.
Τα ζώα της 6ης Δημιουργικής ημέρας
Τα ζώα που περπατούν επάνω στη γη την έκτη μέρα δεν τα παρουσιάζει πια η Αγία Γραφή να έχουν σχέση με τη θάλασσα, αλλά με την ξηρά: «Και είπεν ο Θεός εξαγαγέτω η γή ψυχήν ζώσαν κατά γένος, τετράποδα και ερπετά και θηρία της γής κατά γένος» (Γεν. α΄ 24). «Εξαγαγέτω η γη».
Τα ερπετά και τα πετεινά, που εμφανίστηκαν επάνω στην ξηρά την πέμπτη μέρα, έχουν προέλευση τη θάλασσα. Τα έδωσε η θάλασσα, βγήκαν μέσα απ’ αυτήν. Τα «τετράποδα» και τα «θηρία της γης» και τα «ερπετά» της έκτης μέρας έχουν πια προέλευση την ξηρά, προήλθαν δηλαδή από ζώα που δεν ζούσαν πλέον μέσα στη θάλασσα, σαν αυτά της πέμπτης μέρας, αλλά επάνω στην ξηρά.
Τα ζώα της έκτης μέρας, τα «τετράποδα» της Αγίας Γραφής, είναι πολύ όμοια μεταξύ τους, αλλά πολύ διαφορετικά από τα ζώα της πέμπτης μέρας. Τα ζώα της πέμπτης μέρας μεγαλώνουν τα έμβρυά τους έξω από το σώμα τους. Τα ζώα της έκτης μέρας μεγαλώνουν τα έμβρυά τους μέσα στο σώμα τους. Η πέμπτη μέρα είναι η εποχή των ερπετών, η έκτη μέρα είναι η εποχή των θηλαστικών. Τα ερπετά, βέβαια, (και σ’ αυτά συμπεριλαμβάνονταν όπως είδαμε τα πουλιά που ήταν ιπτάμενα ερπετά), συνέχισαν να υπάρχουν την έκτη μέρα και να αναπτύσσονται μαζί με τα θηλαστικά. Όμως, μαζί με τα παλιά ερπετά, που είχαν στα πλευρά τους τέσσερα πόδια και σέρνονταν μ’ αυτά, υπήρχαν την έκτη μέρα κάτι άλλα ερπετά που δεν είχαν πια καθόλου πόδια και σέρνονταν χωρίς αυτά, τα φίδια.
«Και εποίησεν ο Θεός τα θηρία της γής κατά γένος, και τα κτήνη κατά γένος αυτών και πάντα τα ερπετά της γής κατά γένος αυτών. Και είδεν ο Θεός ότι καλά» (Γεν. α΄ 25). «Θηρία», «κτήνη», «τετράποδα», «ερπετά της γής», τα ζώα της έκτης μέρας. «Τετράποδα» ονομάζει η Αγία Γραφή όλα τα θηλαστικά, «θηρία» ονομάζει τα σαρκοβόρα θηλαστικά και «κτήνη» τα φυτοφάγα. «Ερπετά της γής» ονομάζει τα ερπετά της ξηράς σε αντιδιαστολή πρός τα ερπετά της θαλάσσης, αυτά που ζούσαν στη θάλασσα και προήλθαν άμεσα από θαλάσσια ζώα, όπως ήταν τα ερπετά της πέμπτης μέρας".
Δουνκλεόστεος: Γιγάντιο ψάρι που το σώμα του καλύπτονταν από χόνδρινες πλάκες.Το μήκος του έφτανε τα 10 μέτρα.Έζησε κατά τη Δεβόνιο περίοδο (400 εκατομμύρια χρόνια πριν). Φωτο από εδώ. |
Χρονολογική τοποθέτηση τής 5ης και 6ης δημιουργικής ημέρας
Σύμφωνα με τα παλαιοντολογικά ευρήματα, η πέμπτη δημιουργική ημέρα συμπίπτει με τη Λιθανθρακοφόρο περίοδο, όπου πριν από 350.000.000 έτη βγήκαν στην ξηρά τα πρώτα αμφίβια, που ήταν πλήρως διαμορφωμένα τετράποδα "ερπετά". Συμπεριλαμβάνει επίσης την περίοδο ως και τη δημιουργία των πτηνών, στο Ιουράσιο του Μεσοζωϊκού, (τον καιρό των δεινοσαύρων), πριν από 150.000.000 περίπου χρόνια.
Η έκτη δημιουργική ημέρα με τα θηλαστικά, συμπίπτει με την περίοδο του Κρητιδικού, πριν από 100.000.000 έτη περίπου, ως σήμερα.
Πώς μπορούσε ο Μωυσής να γνωρίζει τη σωστή σειρά δημιουργίας πριν γίνει ο άνθρωπος; Ένα ακόμα στοιχείο για την ύπαρξη τού Δημιουργού.
ΙΙ
Τα κήτη της Γένεσης (οι δεινόσαυροι των θαλασσών)
Σε άλλο άρθρο, είχαμε εξηγήσει, ότι το εδάφιο: «Και είπεν ο Θεός, εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών και πετεινά πετόμενα επί της γής κατά το στερέωμα του ουρανού» (Γεν. 1: 20) μιλούσε για τα εναέρια και επίγεια ερπετά που εξελίχθηκαν από θαλάσσια όντα, με δημιουργική ενέργεια τού Θεού, στη διάρκεια τής 5ης ημέρας. Δείξαμε ότι το εδάφιο: «Και εποίησεν ο Θεός τα κήτη τα μεγάλα» (Γεν. 1: 21), αναφέρεται στα γιγάντια ερπετά που ονομάζουμε "δεινοσαύρους", και ότι όλα αυτά τα όντα, είναι πολύ διαφορετικά από τα όντα τής 6ης δημιουργικής ημέρας, που ήταν τα θηλαστικά, τα νεώτερα ερπετά και τα πουλιά όπως τα ξέρουμε σήμερα.
Όμως πιστεύουμε ότι μια εκτενέστερη ανάλυση είναι αναγκαία, για όποιον δεν κατάλαβε την έννοια τών εδαφίων Γένεσις 1: 21 και 22, σχετικά με τα "κήτη". Γιατί πώς είναι δυνατόν να μιλάει εδώ για δεινοσαύρους, εφόσον "κήτος" ονομάζουμε ένα θαλάσσιο ογκώδες ον;
Ας δούμε λοιπόν αναλυτικότερα τα εδάφια:
"21 και εποίησεν ο Θεός τα κήτη τα μεγάλα και πάσαν ψυχήν ζώων ερπετών, α εξήγαγε τα ύδατα κατά γένη αυτών, και παν πετεινόν πτερωτόν κατά γένος. και είδεν ο Θεός, ότι καλά. 22 και ευλόγησεν αυτά ο Θεός, λέγων· αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και πληρώσατε τα ύδατα εν ταις θαλάσσαις, και τα πετεινά πληθυνέσθωσαν επί της γης".
1. Η λέξη «κήτος» στη Γένεση, είναι Ελληνική ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ από το Εβραϊκό κείμενο. Δεν γράφτηκε λοιπόν έτσι. Τα «κήτη» στο Γένεσις 1:21 στα εβραϊκά εμφανίζονται ως התנינם (με φωνήεντα הַתַּנִּינִם που προφέρεται «χατταννινίμ»).
Η λέξη στον ενικό αριθμό είναι תַּנּין (τανίν).
Η λέξη «τανίν» χρησιμοποιείται επίσης στο Ιώβ 7:12 «πότερον θάλασσά ειμι ή δράκων, ότι κατέταξας επ εμὲ φυλακήν;» και στο Ιεζεκιήλ 32:2 Εβδομήκοντα: «υιὲ ανθρώπου λαβὲ θρήνον επὶ Φαραὼ βασιλέα Αιγύπτου καὶ ερείς αυτώ: λέοντι εθνών ωμοιώθης και συ ως δράκων ο εν τη θαλάσσῃ και εκεράτιζες τοις ποταμοίς σου και ετάρασσες ύδωρ τοις ποσί σου και κατεπάτεις τους ποταμούς σου».
Αντίθετα, στον Ιωνά το κήτος αναφέρεται ως μεγάλο ψάρι (εβραϊστί דג גדול ή με φωνήεντα דָּג גָּדוֹל που προφέρεται «νταγκ γκαντόλ»).
Η λέξη λοιπόν, δεν σημαίνει στην πραγματικότητα «κήτος», αλλά «δράκων» ή «τέρας». Το εδάφιο μιλάει για τα «τέρατα τα μεγάλα», και όχι κατ’ ανάγκην ΜΟΝΟ για τα «κήτη» τα μεγάλα, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ στα ζώα τής 5ης Δημιουργικής ημέρας, όπως θα δούμε στη συνέχεια.
2. Επίσης να πούμε ότι την εποχή εκείνη υπήρχαν και κήτη θαλασσών. Και τα κήτη των θαλασσών ήταν και αυτά ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ και όχι θηλαστικά. Για ένα διάστημα 180 περίπου εκατομμυρίων ετών, στις θάλασσες κυριαρχούσαν τα ερπετά, όπως ακριβώς στην ξηρά. Ζώα που έμοιαζαν με δελφίνια, με χελώνες, με γιγαντιαίες σαύρες και διπλόδοκους, ακόμα και μορφές άγνωστες σ’ εμάς.
Το κείμενο της Αγίας Γραφής είναι σαφέστατο, και διαχωρίζει τα κήτη τα μεγάλα (τους δεινοσαύρους) από τα άλλα ερπετά που βγήκαν στη γη. Λέει σαφώς: «και εποίησεν ο Θεός τα κήτη τα μεγάλα και πάσαν ψυχήν ζώων ερπετών, α εξήγαγε τα ύδατα κατά γένη αυτών» (Γεν. 1: 21). Αυτό το «και», διαχωρίζει τα κήτη (ή δράκοντες, ή τέρατα για να ακριβολογούμε μεταφραστικά) από τα υπόλοιπα ερπετά που βγήκαν στη γη. Οι δεινόσαυροι δεν κυριάρχησαν μόνο στη γη, αλλά και στη θάλασσα. Και το σπουδαιότερο είναι ότι Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΤΟ ΕΙΧΕ ΓΡΑΨΕΙ ΑΥΤΟ ΠΡΙΝ ΤΟ ΒΡΟΥΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΟΙ!
Ο άγιος Βασίλειος, ερμηνεύοντας το τμήμα αυτό τής Γενέσεως, προφανώς αντιμετώπισε πρόβλημα ερμηνευτικής. Αν και μορφωμένος με όλες τις γνώσεις τής εποχής του, τότε δεν υπήρχαν οι σημερινές παλαιοντολογικές ανακαλύψεις. Έτσι, μη γνωρίζοντας τους δεινοσαύρους και τα θαλάσσια ερπετά που μας απεκάλυψε η σύγχρονη επιστημονική έρευνα, και βλέποντας ότι μιλούσε για "δημιουργία από τα ύδατα" και για "κήτη", θεώρησε ότι εκεί μιλούσε για τα ψάρια. Έγραψε λοιπόν ότι εκεί μιλάει για τη δημιουργία τών ψαριών. Φαίνεται όμως ότι έβλεπε πως αυτή η ερμηνεία δεν ταιριάζει, γιατί κατέβαλλε προσπάθεια να εξηγήσει τη λέξη: "ερπετά". Έγραψε λοιπόν ότι τα αναφέρει "ερπετά", επειδή ο τρόπος που κολυμπούν μοιάζει με έρπυσμα.
Δεν μπορούσε ο άγιος Βασίλειος να φαντασθεί τι είδους ζώα υπήρχαν πριν από αυτά που ήδη γνώριζε. Δεν μπορούσε να φαντασθεί ότι υπήρχαν θαλάσσιοι δεινόσαυροι που κυριαρχούσαν στις θάλασσες πριν από την εποχή τών θηλαστικών, ούτε ιπτάμενα ερπετά πριν από τα πουλιά. Εκείνος ήξερε τα πουλιά και τα ψάρια. Όχι τα ερπετά. Ούτε μπορούσε να φαντασθεί πόσο μακρές ήταν οι χρονικές περίοδοι που αναφέρονταν στη Γένεση.
Σήμερα, μετά από τόσους αιώνες, εμείς από πλεονεκτική θέση μπορούμε να κατανοήσουμε ακριβώς τι εννοούσαν αυτά τα εδάφια. Και το ότι είναι τόσο ακριβή επιστημονικά, είναι μια εκπληκτική απόδειξη, για την αξιοπιστία τής Θείας Αποκάλυψης που καταγράφηκε στην Αγία Γραφή, και που περιγράφει με τόση ακρίβεια πράγματα που έγιναν κατανοητά τρισήμισυ χιλιετίες μετά από τη συγγραφή τους!
Όμως η Γένεση μιλάει και για ιπτάμενα ερπετά που προήλθαν από θαλάσσια όντα. Τα δε αρχαιότερα γνωστά πτερωτά όντα, εμφανίσθηκαν πριν από 220 εκατομ. έτη, και πρόκειται για τον Longisquama insignis, που μελετήθηκε από ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Όρεγκον.
Τα απολιθώματα δεν είναι ακόμα πλήρη, άρα δεν είναι οριστικές οι ανακαλύψεις, οπότε δεν υπάρχει λόγος να αναλύσουμε τις ακριβείς χρονολογήσεις τών όντων αυτών, πέρα από τη σειρά που εμφανίσθηκαν. Και είναι ανάγκη να θυμόμαστε ότι η Γένεση δεν γράφτηκε για να καλύψει κανένα παλαιοντολικό κενό, αλλά για να δείξει την προέλευση της δημιουργίας. Δεν μας απασχολεί λοιπόν πόσα χρόνια απείχε το ένα πλάσμα από το άλλο, αλλά μόνο η διαδοχή τών δημιουργικών ημερών.
Πέραν αυτού, δεν έχει και πάλι καμία σημασία το αν για κάποια περίοδο ζούσαν ταυτόχρονα τα θηλαστικά και τα ερπετά. Και σήμερα ζουν ερπετά. Σημασία έχει το ποια επικράτησαν. Η Γένεση μιλάει για το ποια σημάδεψαν και κυριάρχησαν σε κάθε περίοδο. Στην περίοδο που κυριαρχούσαν τα ερπετά, (ανεξαρτήτως χρόνου), έχουμε την 5η Δημουργική ημέρα. Στην περίοδο που κυριαρχούσαν τα θηλαστικά, έχουμε την 6η Δημιουργική μέρα. Τόσο απλά. Δεν μας απασχολεί λοιπόν το πότε εμφανίσθηκαν, αλλά το πότε κυριάρχησαν!
Ας δούμε και το τελευταίο εδάφιο αυτής τής ανάλυσης:
Γεν. 1: 22: "Και ευλόγησεν αυτά ο Θεός, λέγων: αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και πληρώσατε τα ύδατα εν ταις θαλάσσαις, και τα πετεινά πληθυνέσθωσαν επί της γής"
Εδώ περιγράφεται το πώς ο Θεός ευλόγησε τα υδρόβια ερπετά να κυριαρχήσουν στις θάλασσες και τα ιπτάμενα στον αέρα. Στα προηγούμενα μας είχε αναλύσει ότι έπλασε και τις δύο αυτές κατηγορίες όντων. Εδώ δεν μιλάει για τα ΠΟΥΛΙΑ, αλλά για τα ιπτάμενα ΕΡΠΕΤΑ. Γιατί γράφει σαφέστατα ότι προήλθαν από τη θάλασσα. Όταν η Αγία Γραφή μιλάει για τα σημερινά πτηνά, γράφει σαφώς ότι η προέλευσή τους ήταν «εκ της γης». Δείτε για παράδειγμα στο Γένεσις 2: 19: «έπλασεν ο Θεός έτι εκ της γης πάντα τα θηρία του αγρού και πάντα τα πετεινά του ουρανού» Δεν πρέπει να μπερδεύουμε τα ιπτάμενα ερπετά της 5ης Δημιουργικής ημέρας, με τα πτηνά της 6ης. Αυτά τα τελευταία δεν μας απασχολεί αν ήταν σύγχρονα με τα θηλαστικά ή όχι. Αλλά και διαφορετικά αν ήταν, το ζήτημα δεν είναι (το επαναλαμβάνω) το πότε εμφανίσθηκαν, αλλά το πότε ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΑΝ, ώστε να χαρακτηρίσουν την δημιουργική μέρα.
Είναι πράγματι εντυπωσιακές οι λεπτομέρειες τής δημιουργίας που μας αποκαλύπτονται από το Θεόπνευστο βιβλίο τής Γενέσεως. Και όλα αυτά, είναι ένας ακόμα λόγος, για να εκτιμήσουμε τη θεόπνευστη αποκάλυψη τής Αγίας Γραφής που μας δόθηκε από τον Θεό. ["Νεκρός για τον κόσμο": Καλά, μην το κάνετε, αν δε γουστάρετε! Αλλά ίσως μερικά πράγματα μπορούν να οδηγήσουν σε προβληματισμό έναν αφανάτιστο νου (υπόψιν ότι η πνευματική κληρονομιά των αγίων Πατέρων δεν περιέχει τυφλή πίστη)].
Ίσως έχουν σχέση τα παρακάτω:
20 σχόλια:
θα προσθέσω στο εξαιρετικό άρθρο
"πίστευε και μη, ερεύνα"
Εύστοχο.
Το "πίστευε και μη ερεύνα" (όπου κι αν βάλουμε το κόμμα) είναι μια λαϊκή ρήση, όχι από την Αγ. Γραφή ή τους Πατέρες. Η χριστιανική διδασκαλία ερευνάται, και μάλιστα προσχετικά. Μόνο που ερευνάται μέσω της εμπειρίας, που διασταυρώνεται, μελετάται, επαληθεύεται και ερμηνεύεται με μεγάλη προσοχή, και όχι μέσω στοχασμών γραφείου.
Όπως δηλ. γνωρίζεις έναν άνθρωπο αποχτώντας επαφή μαζί του κι όχι μόνο κάνοντας σκέψεις γι' αυτόν από μακριά, έτσι γνωρίζεται ο Θεός (μέσω της κάθαρσης της καρδιάς από τα πάθη, δηλ. τις εξαρτήσεις που εμποδίζουν την αγάπη).
Η γνώση του κόσμου αποχτάται με παρατήρηση, πείραμα και ερμηνεία. Εκεί σηκώνει κάθε είδους έρευνα.
Αλλά υπάρχει και η επιστήμη της κάθαρσης της καρδιάς, που αναπτύχθηκε ανάμεσα στους αγίου Πατέρες και τους θεοφόρους ασκητές όπως κάθε άλλη επιστήμη...
Ευχαριστώ.
Στη σελίδα που δίνεις στο πάνω μέρος του άρθρου, η οποία είναι και η πηγή του, διάβασα το εξής
" ότι η Εξέλιξη, δεν είναι τίποτα άλλο, παρά Ο ΤΡΟΠΟΣ που ο Θεός δημιούργησε τη ζωή στη γη ". Όσο και αν έψαχνα μέσα στο συγκεκριμένο blog δε βρήκα από πού προκύπτει αυτή η βεβαιότητα. Μήπως έχεις καταλάβει εσύ;
Σημειώνω πως δε με έχει πείσει η θεωρία της εξέλιξης.
Σ' ευχαριστώ, αδελφέ, για την παρατήρησή σου.
Αν μελετήσεις την αρθρογραφία της σελίδας Εξελικτική Δημιουργία (πηγή αυτού του post) θα δεις πολλά στοιχεία που τεκμηριώνουν τη θεωρία της εξέλιξης. Είναι τα άρθρα της αριστερής στήλης, με τις ενότητες Απολιθώματα, Γενετική κ.τ.λ.
Δεν ξέρω αν θα σε πείσουν, αλλά σίγουρα θα σε κατατοπίσουν. Μετά, τα συμπεράσματα δικά σου θα είναι.
ΥΓ. Δεν είναι δική μου ιστοσελίδα η Εξελ. Δημιουργία.
Σε αντιπαραβολή με την εξελικτική θεωρία η θεολογία τονίζει την δημιουργία όλων των ειδών κατά είδος υπό την άμεση ενέργεια του θεού κι όχι έμμεσα και σταδιακά, όπως ακριβώς διακρίνεται και σε αυτό το κείμενο της Γένεσης (Γεν. 1,12 και 21),αποκλείοντας κάθε μεταβολή του ενός είδους σε κάποιο άλλο. Ερμηνεύοντας κατά τον ίδιο τρόπο τη δημιουργία ο Μ.Αθανάσιος διδάσκει ότι «ουχ ο χρόνος αλοιοί την φύσιν του γένους,αλλά έκαστον των γενομένων κατά γένος τη ιδία ουσία ως γέγονεν εστί τε και μένει». Παρόμοια και για τον άνθρωπο «άνθρωπος ο Αδάμ, άνθρωπος και ο νυν γεννώμενος και ουχ ο χρόνος αλοιοί την φύσιν του γένους» και ο Μ.Φώτιος «Ἀλλ' ὅτι μὲν ὁ Ἀδὰμ τῶν ἐν τῷ αὐτῷ εἴδει πρωτόπλαστος, δῆλον·»
Δε μπορώ να συμφωνήσω.
Η Βίβλος γράφει ότι όλα τα πλάσματα έγιναν με την άμεση δημιουργική ενέργεια του Θεού, αλλά διευκρινίζει ότι έγιναν σταδιακά και επιπλέον δεν αποκλείει καθόλου τη μετεξέλιξη του ενός είδους σε άλλο, για τον απλούστατο λόγο ότι δε γράφει τον ακριβή τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκε ο δημιουργικός λόγος του Θεού.
Τον ακριβή τρόπο θα τον βρει η επιστήμη, όχι η θεολογία.
Γι' αυτό και ο π. Ιω. Ρωμανίδης - που ελπίζω να τον θεωρείτε ορθόδοξο - γράφει:
"Ο θεόπτης είναι θεόπνευστος και ομιλεί απλανώς περί Θεού και οδηγεί αλαθήτως προς τον Θεόν, αλλά δεν είναι αλάθητος εις τα αφορώντα τας θετικάς και αλλάς επιστήμας θέματα, περί των οποίων δύναται να γνωρίζη μόνον όσα γνωρίζουν οι σύγχρονοι του επιστήμονες" (εκτενέστερα στο: http://o-nekros.blogspot.gr/2010/11/blog-post_4513.html).
Ας αφήσουμε λοιπόν την επιστήμη να κάνει τη δουλειά της. Αν η θεωρία της εξέλιξης είναι λάθος, αυτό δεν αφορά στην Εκκλησία, παρά μόνο στο βαθμό που οι άθεοι δαρβινιστές (υπάρχουν και πιστοί) τη χρησιμοποιούν για να χτυπήσουν την πίστη. Όμως δε μπορούν, όχι γιατί η εξέλιξη δεν έγινε (αυτό τέλος πάντων ΔΕ θα το βρούμε διαβάζοντας απλώς τη Βίβλο, γιατί ΔΕΝ ΛΕΕΙ κάτι σχετικό) αλλά γιατί δεν αντιβαίνει στη Βίβλο.
Αν έχετε άλλη άποψη, έχετε κάθε δικαίωμα να την έχετε. Για τους αγίους Πατέρες (που φυσικά είναι οι πνευματικοί μας διδάσκαλοι), με καλύπτει η θέση του π. Ρωμανίδη.
Ευχαριστώ.
η εξελιξη λεει το εξης ξεκινησαμε απο τα πιθηκια
οκ
πειτε τωρα γνωριζεται οτι για να δημιουργηθει ενα αμινοξεο
απο το μηδεν χρειαζονται δειτε νουμερο τωρα ποσες τυχαιες αντιδρασεις
βαζουμε το ασσο μπροστα 1 και μετα δυο εκατομμυρια μηδενικα
δεν φτανει η ζωη του συμπαντος για να γινουν τυχαιες αυτες αντιδρασεις
και το δευτερο ειναι που θελω να πω στους αθεους εξελιστες ειναι το εξης
η πρωτη μορφη ζωης συμφωνα με αυτους ειναι ενας μονοκκυταριος οργανισμος
πεστε οτι φτιαχτηκε (ας πουμε τυχαια χα χα χα τι χαζα ατομα που ειστε)
το επομενο βημα ειναι να φτιαχτει ενα κινιτικο στελεχος γι;α να προχωρησει αυτο το πραγμα
επιστημονικα παλι το στελεχος αυτο θελει 40 τυχαιες μηχανικες εξελικτικες πορειες τις 10 μπορει να τιςφτξει τυχαια στα επομενα 10 δις χρονια τις υπολοιπες 40 πρεπει να τις βαλει καποιος επιστημονας καποιο ον καποιος σκεπτομενο ον,ανθρωπος εγω το λεω θεος
η πιο ακριβη μετρηση ειναι η μετρηση ανθρακα ανοιχτε καμια εκγυκλοπαιδια να δειτε ποσο πισω φτανει απο 200 εως 35.000 χρονια μονο οχι δυς χρονια!
διαβαστε αριστοτελη και πλατωνα να δειτε τι λενε για τον ανθρωπο οτι υπηρχε παραλληλα με αυτα τα ερπετα
για αυτο βλεπουμε ανθρωπινα κρανια και κοκαλα μαζι με δεινοσαυρους
και για πειτε μου γιατι στην αρκαδια εχουν βρεθει μηριαια οστα 3 μετρων?
γιατι πριν την πλημμυρα το κλιμα στην γη ηταν διαφορετικο
και μετα την πλημμυρα ο νωε μεσω του θεου εβαλε στην κιβωτο τα ζωα που θα αντεχανε το νεο περιββαλον
βρεθηκε στο αραρράτ!!
και χιλιαδες αλλες αποδειξεις!!!
(δες αυτο το πηρα ακριβως οπως το εχει η wikipaidia Διόρθωση[Επεξεργασία]
Έχουν δημιουργηθεί διορθωτικά διαγράμματα δενδροδακτυλίων (κυρίως ελάτων) συναρτήσει τής συγκέντρωσης C-14. Διάφορες ερευνητικές ομάδες συμφωνούν απόλυτα στις καμπύλες διόρθωσης μεγάλης περιόδου, διαφωνούν όμως στις καμπύλες δραστικών μεταβολών μικρής περιόδου.
Στις αρχές τής δεκαετίας τού 60, τρία εργαστήρια δενδροχρονολογήσεως, (Tuson, La Jolla και Φιλαδέλφεια), υπολόγισαν τη ραδιοανθρακική ηλικία, με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια, μιας σειράς δειγμάτων ξύλου, τού Pinus Aristata. Κάλυψαν όλη τη χρονική περίοδο, από σήμερα ως το 5.350 π.Χ. Η διαφορά σε αυτή την ηλικία, μεταξύ δένδρων και ραδιοάνθρακα, είναι 900 έτη.)
-------με την μεθοδο του δαρβινισμου τα βρηκε ολα αυτα πηγα εκει ειπε και εκανα κατι εξυπνο πηρα χωμα μελετησα τα πετρωματα και καταλαβα οτι απο την ηλικια των πετρωματων αυτη ειναι η ηλικια του αρχανθρωπου..προσεξε τωρα πηγαινε να δεις την στυλη των δαρβινιστων με τα πετρωματα ηυ οποια εχει καταρευτη γιατι!? Επειδη εχουν βρεθει σκελετοι σε πετρωματα και ανθρωπινα οστα που ειναι σχεδον στην δημιουργια του κοσμου οπως λενε αυτη
εχουν βρεθει ανθρωπινα μηριαια οστα μαζι με οστα δεινοσυαρων,πατημασιες υπαρχουν πολλες χιλιαδες αποδειξεις
το βασικοτερο το εχω γραψει σε πολλα αρθρα οτι στην ελλαδα μιλαγαμε για μασονεια και το ελεγε η διαφθαρμενη με το χρημα πλεον εκκλησια δυστηχως (υπαρχουν και φωτεινα σημεια δεν ειναι ολοι οι παπαδες το ιδιο) και βλεπουμε τωρα το 2013 οτι η ελλαδα διοικειται απο αυτους αυτα ειναι τα αποτελεσματα μας
μια σοβαρη αποδειξη ειναι το κυτταρεο d το ποιο παραγει μια ορμονη την χρωματοσυνη η οποια εχει 28 η 16 αμινοξεα (ολα αυτα εγκυκλοπαιδιες και wikipaidia) αθεοι επιστημονες πλεον εχουν αποδειχτει επισημα σε εκμπμπες και σε επιστημονικα αρθρα σε περιοδικα οτι ειναι η υπογραφη ενος πολιτισμενου αρχαιου πολιτισμου πριν τον ανθρωπου εγω το λεω αγια τριαδα θεος
μπιτε wikipaidia
αριστοτελης μιλαει για εναν δημιουργο του συμπαντος
πλατωνας περι ερμητικων κειμενων μιλαει για τις 10 εντολες και για 1 και μοναδικο και τριποστατο θεο
ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΜΑΡΤΥΡΗΣΕ ΤΟΝ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟ ΘΕΟ του δωσανε το0 κονιο
Πρώτα από όλα, η Αγ.Γραφή δε μιλάει για αργές διαδικασίες, ούτε και για βίαιες διαδικασίες παρόμοιες με αυτές της θεωρίας την εξέλιξης (η οποία έχει ήδη καταρριφθεί 500 φορές επ' ευκαιρίας - με εντυπωσιάζει που ακόμα οι άνθρωποι ασχολούνται μαζί της...). Στις μέρες μας, αν κάποιος επιστήμονας πει ότι νομίζει πως η θεωρία της εξέλιξης είναι σωστή, θα πρέπει να τον πάρουν στο ψιλό. Είναι τόσες πολλές και μεγάλες οι ενδείξεις πως δεν υπήρξε ποτέ εξέλιξη που μόνο ένας χαζός δε θα τις λάμβανε υπ' όψιν.
Ο Ιω. Ρωμανίδης δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι είναι ορθόδοξος. Και ακόμα και να ήταν, στην ορθοδοξία κανένας δεν έχει αυθεντία, εκτός από πρόσωπα προχωρημένα σε αγιότητα και Σύνοδοι αποτελούμενοι από τέτοια άτομα. Όσο και για τη φράση του που αναφέρεις πιο πάνω, εγώ αμφιβάλλω ότι συμπλέει με την ορθοδοξία. Είναι πολύ δογματική, αστήρικτη και προφανώς ο ομιλών δεν έχει καμία απολύτως εμπειρία πάνω στο θέμα (της θεοπνευστίας, της αγιότητας και της επιστήμης) για να εκφέρει τέτοιες απόψεις.
Εκτός αυτού, η επιστήμη δεν είναι κάποιος φορέας αλλά μια μέθοδος. Το ότι θα σου πει κάποιος ταμπελωμένος ως επιστήμονας πως η γη είναι επίπεδη, δε σημαίνει ότι αυτό που σου λέει είναι επιστημονικό ή ότι αυτός είναι στ' αλήθεια επιστήμονας. Μάλιστα, θα μπορούσε κάποιος άνθρωπος που ζει σε μια σπηλιά του Αγ. Όρους να είναι πιο επιστήμονας από τον μεγαλύτερο φυσικό του κόσμου. Για να μη μιλήσουμε για το διαχωρισμό της σύγχρονης επιστήμης σε κλάδους που εμποδίζει έναν κοινό επιστήμονα να έχει μια πλήρη εικόνα της πραγματικότητας... Οι ανακαλύψεις της σύγχρονης επιστήμης είναι πολύ διαφορετικές από αυτές που φτάνουν στις λαοθάλασσες και στα επιστημονικά περιοδικά για ευρεία κατανάλωση.
Με θλίψη πρέπει να επισημάνω ότι το σχόλιό σας - εκτός από την τελευταία παράγραφο - είναι εκτός πραγματικότητος, αδελφέ.
Αντιθέτως, είμαι και πολύ εντός πραγματικότητας.
Και έχω υπερ-αρκετές γνώσεις πάνω στο θέμα.
Μάλλον εσείς δεν είστε. (προφανώς έχετε την τηλεκόλαση για μέσο ενημέρωσης)
Το ξέρω ότι δεν συμπαθείτε τους δημιουργηστές αλλά καλό θα ήταν να ακούτε τουλάχιστον τι λένε προτού τους βγάλετε χαζούς.
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει ουδεμία ένδειξη ότι υπήρξε εξέλιξη ενός είδους σε ένα άλλο αλλά υπάρχουν αμέτρητες ενδείξεις για το αντίθετο.
Μια καλή περίληψη είναι αυτή (αν και παλιά, μέχρι σήμερα δεν έχει αλλάξει τίποτα):
The Fossil Record by Dr. Don Patton Ph.D.
http://www.youtube.com/watch?v=7q4bAyv9Jmg
Σε αυτό το site υπάρχουν πολλά άρθρα πάνω σε πρόσφατες επιστημονικές ανακαλύψεις σχετικά με το θέμα:
http://creation.com/
Expelled: No Intelligence Allowed (σε αυτή την ταινία θα δεις ποιοι "επιστήμονες" υποστηρίζουν τη θεωρία της εξέλιξης και στο τέλος τον Richard Dawkings να λέει ότι παντού φαίνεται να υπάρχει... ένα σημάδι ενός δημιουργού!):
http://www.youtube.com/watch?v=V5EPymcWp-g
Ένα άλλο καλό ντοκιμαντέρ αν και λίγο πιο άσχετο είναι το:
Unlocking the Mystery of Life
http://vimeo.com/71162398
Σχετικά με την "επιστήμη" των εξελικτικών:
==========================================
Survival of the Fakest v3.0 :
http://www.discovery.org/articleFiles/PDFs/survivalOfTheFakest.pdf
The Disasters Darwinism Brought to Humanity: (έχει ενδιαφέροντα σημεία)
http://www.youtube.com/watch?v=nXMsXncm1X8
Μερικά διασκεδαστικά:
==========================================
https://www.youtube.com/watch?v=zaKryi3605g
https://www.youtube.com/watch?v=f2RMU9_7jSY
Χρειάστηκε να φάω πολλά χρόνια δίπλα σε "επιστήμονες" για να μπορώ να σου πω ότι είναι η χειρότερη ράτσα ανθρώπου πάνω στον κόσμο... Δε θα τους εμπιστευόμουν ούτε τα κόπρανά μου (στην κυριολεξία). Οι εξαιρέσεις είναι το 1% και είναι μαζεμένοι στο καβούκι τους.
Δες αυτά και, αν ακόμα πιστεύεις ότι εγώ είμαι εκτός πραγματικότητας, σηκώνω τα χέρια ψηλά...
Όσο για τον Ρωμανίδη, νομίζω ότι όσα λέω είναι η παράδοση και η λειτουργία της Εκκλησίας.
Και, προσωπικά, θεωρώ ότι ή ίδια η εμπειρία της Εκκλησίας αναδεικνύει τα όσα γράφει σε αυτή τη φράση ως άκυρα αν τα εξετάσεις με μια αρκετά αυστηρή ματιά. Εκτός αυτού, θεωρώ ότι μπροστά στην Αγία Γραφή ο Ρωμανίδης (και κάθε άλλος θεολόγος) είναι αχρείαστος. Ποτέ δε θα περίμενα αυτόν για να μάθω αν οι θεόπτες έχουν γνώσεις για τους φυσικούς νόμους...
Τηλεκόλαση ε; Καλό.
Για τα λοιπά που παραθέτετε, ας τα αξιοποιήσει ο ενδιαφερόμενος.
Όμως για το Ρωμανίδη και την Αγία Γραφή. Θα διαφωνήσω. Η Αγία Γραφή δεν ερμηνεύεται αφεαυτής. Εκτός φυσικά αν πιστεύετε στο γεωκεντρικό σύστημα και ότι το σύμπαν έχει ηλικία 7.500 χρόνια...
Ποια είναι η αλήθεια, είναι ζήτημα επιστημονικό, όχι πνευματικό. Μόνο που εγώ - και οι λοιποί όμοιοι προς εμέ - θεωρούμε ότι η θεωρία της εξέλιξης δεν αντιτίθεται στη Βίβλο. Η Αγ. Γραφή δε μας λέει τον τρόπο με τον οποίο έλαβε υπόσταση ο δημιουργικός λόγος του Θεού. Αυτό τον τρόπο, όταν τον βρούμε - λέει ο ίδιος ο Μ. Βασίλειος - (άρα δεν τον ξέρουμε) δε χάνεται ο θαυμασμός μας για τα μεγαλεία της δημιουργίας («Ου γαρ ελαττούται η επί τοις μεγίστοις έκπληξις επειδάν ο τρόπος καθ’ ον γίνεται τι των παραδόξων εξευρεθή», Εις την Εξαήμερον, Ομιλία Α΄, 10, P.G. 29, 25).
Αυτά. Κατά τα άλλα, δεν έχω λόγους να αντιπαρατεθώ. Ας κρίνει ο αναγνώστης.
Πάνω στο τελευταίο μου σχόλιο, μια ΕΛΑΧΙΣΤΟΤΑΤΗ γεύση είναι αυτά:
http://www.youtube.com/watch?v=Qr_oFBjonhM
Επομένως, ακόμα και η Αγία Γραφή βγάζει τον Ρωμανίδη λάθος (ή και χειρότερα πράγματα).
"αν πιστεύετε στο γεωκεντρικό σύστημα και ότι το σύμπαν έχει ηλικία 7.500 χρόνια..."
1) Δεν υπάρχει πραγματικά αξιόπιστος τρόπος να πεις πιο είναι το κέντρο του σύμπαντος. Όσοι ισχυρίζονται το αντίθετο λένε ψέματα.
2) Το αν ο ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη ή το αντίθετο, σαν ερώτηση δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Η κίνηση πάντα χρειάζεται ένα σημείο αναφοράς για να την περιγράψεις. Αν το σημείο αναφοράς είναι η γη, ναι, ο ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη.
3) Για την ηλικία του σύμπαντος πάλι θεωρώ ότι κάλλιστα θα μπορούσε να είναι και 5000 ετών, όχι μόνο 8000. Η φυσική σε αυτόν τον τομέα εκφυλίζεται σε ιστορική επιστήμη (δεν υπάρχει πια σωστό πείραμα για να κάνεις). Κανείς ποτέ δε μπορεί να γυρίσει πίσω στο χρόνο για να δει την αλήθεια. Εκτός αυτού, δεν έχεις νομίζω καταλάβει ότι οι περισσότερες επιστήμες βασίζονται πάνω σε μεγάλες υποθέσεις και αξιώματα. Ακόμα κι αν αποδείξει κάποιος επιστήμονας ότι α+β=γ έχει ήδη βασιστεί σε άλλες υποθέσεις που αμφίβολο είναι ότι είναι σωστές.
Επομένως, μπορώ να σου πω ότι δεν είμαι βέβαιος για τίποτα σχεδόν, εκτός από ένα πράγμα: η σημερινή επιστήμη είναι το ίδιο αξιόπιστη με την επιστήμη της εποχής των Ναζί.
Ξέρω ότι δεν σου αρέσουν οι απόψεις μου αλλά νομίζω ότι δεν θα πρέπει να ξεχάσεις ότι δεν μπορείς να στηρίξεις τη σωτηρία σου και την θεολογία σου σε φράσεις ανθρώπων, ειδικά όταν αυτοί δεν είναι άγιοι. Ελπίζω τουλάχιστον αυτό να το δέχεσαι.
Έχω την εντύπωση όμως ότι πρέπει να διαβάσεις τα περί της συντέλειας του κόσμου. Όλα αυτά περί πλάνης, κτλ νομίζεις ότι θα περιοριστούν στα πνευματικά θέματα? Είδες ποτέ σου εσύ πλανεμένο πνευματικά να έχει σωστές απόψεις για τα κοσμικά? Γιατί εγώ δεν είδα. Ή μήπως δεν πιστεύεις ότι πλησιάζουμε στη συντέλεια?
"Μόνο που εγώ - και οι λοιποί όμοιοι προς εμέ - θεωρούμε ότι η θεωρία της εξέλιξης δεν αντιτίθεται στη Βίβλο."
Δηλαδή, θες να μου πεις ότι ο Θεός που λες ότι είναι τόσο καλός, αγαθός και αγαπητικός προς όλους και όλα, αποφάσισε να δημιουργήσει τα πλάσματά του βάζοντάς τα να σκοτώνει το ένα το άλλο -γιατί αυτό είναι στην ουσία της η θεωρία της εξέλιξης. Η θεωρία της εξέλιξης δε συμβαίνει χωρίς σύγκρουση, διαμάχες, πόνο, θάνατο, αρρώστιες, κ.α. Και σε όλες τις περιόδους που είναι καταγεγραμμένες στο αρχείο των απολιθωμάτων (ακόμα και πολύ πριν εμφανιστεί ο άνθρωπος) τα πάντα δείχνουν να πεθαίνουν, να φονεύονται και να υποφέρουν. Δηλαδή, αν πριν την πτώση ήταν το ίδιο -με συγχωρείς- σκατά τα πράγματα, μήπως τελικά δεν πέσαμε ποτέ? Πραγματικά με κάνεις να αναρωτιέμαι πως το βλέπεις το πράγμα...
Λοιπόν. Το μόνο που έχω σαν σκοπό είναι η θεολογία.
Δε νοιάζομαι, να σου πω την αλήθεια, να αλλάξω σε κανέναν απόψεις, απλά βρε παιδί όταν γράφω κάποια λογικά επιχειρήματα δε μου αρέσει να μου λέει κάποιος "δε σου μιλάω γιατί εγώ 'ακολουθώ' τον τάδε θεολόγο" ή άλλα παρόμοια. Θεωρώ, όπως σου είπα, ότι οι θεολόγοι δεν έχουν μεγαλύτερη αξία από την Αγία Γραφή και όταν δεν είναι άγιοι δεν έχουν καμία αξία έναντί της. Εκτός αυτού θα πρέπει να ακολουθεί κάποιος τον Χριστό και την Εκκλησία (που δεν είναι οι παπάδες), όχι θεολόγους. Επίσης, έχω την ταπεινή εντύπωση ότι εκτός από την καρδιά και την ψυχή μας ο Θεός θέλει να χρησιμοποιούμε και το μυαλό μας.
Δέχομαι αυτό που λες για το ότι είναι επιστημονικό ζήτημα, αλλά αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνεις επιστήμονας για να μάθεις εσύ την αλήθεια. Ελπίζω να είσαι ήδη, γιατί σε βλέπω πολύ δογματικό.
Θα δεχόμουν το ότι πας να παντρέψεις την εξέλιξη με την Αγ. Γραφή αν έβγαζε κάποιο νόημα η παντρειά και αν είχες ανοιχτό τουλάχιστον το μυαλό σου στην πιθανότητα η Αγ. Γραφή να είναι πιο σωστή από του σημερινούς "επιστήμονες". (Για να μην συγκρίνω την πίστη σου σε αυτά τα δύο)
Κλείνοντας, προτείνω να συζητήσεις όλα αυτά με τον πνευματικό σου (αφού με εμένα δεν πρόκειται να τα συζητήσεις).
Κάτσε τε μαζί και θεολογήσετε.
Δε γίνεται να είναι θεολογικά ανάπηρος ένας χριστιανός.
Δε θέλω να πω ότι είσαι (δεν σε ξέρω καν), αλλά σίγουρα αν δεν το εξασκήσεις θα γίνεις, όπως έγινε και η πλειονότητα των χριστιανών στις μέρες μας.
Εκτός κι αν δεν είσαι χριστιανός. (ξανά λέω, δεν σε ξέρω καν)
Ελπίζω πάντως, εκτός από τους άλλους ενδιαφερόμενους, να ενδιαφερθείς και εσύ.
Υ.Γ.: Κάποτε πίστευα και εγώ αυτές τις αρλούμπες περί εξέλιξης... Ευτυχώς οι μέρες της παιδικής μου άγνοιας έχουν περάσει.
"Η Αγία Γραφή δεν ερμηνεύεται αφεαυτής."
Η Αγία Γραφή έχει ήδη ερμηνευτεί αρκετά αναλυτικά από αγίους. Ότι δεν ερμήνευσαν αυτοί θα πρέπει να περιμένουμε άλλους αγίους να το ερμηνεύσουν.
Το επάγγελμα του θεολόγου είναι για να διδάσκει παιδιά, όχι για να αναλύσει την φύση της θεοψίας. Από την άλλη, το λειτούργημα του θεολόγου προορίζεται μόνο για τους αγίους.
Έγραψα μια απάντηση, αλλά τη διαγράφω, γιατί δεν έχει νόημα να μακρηγορούμε διαρκώς. Έχετε δώσει αρκετά links, υπάρχει και η ανάρτηση, καθώς και οι παραπομπές στις πηγές της, όπου υπάρχουν επίσης πολλά άρθρα. Ας βγάλει τα συμπεράσματά του ο καθένας.
Θα δείξει ο χρόνος ποια είναι η σωστή άποψη. Μακάρι ο Θεός να φωτίσει όλους μας για τη σωτηρία μας.
Τα λοιπά - αν είμαι επιστήμονας ή καν χριστιανός, που γράφετε - δεν υπάρχει λόγος να τα σχολιάσω.
Σας ευχαριστώ και εύχομαι ο Θεός μαζί σας.
Κοντολογίς, αν είχε λάβει χώρα η εξέλιξη θα συνέβαινε το εξής:
Όπως, θα είχαμε από την μία πλευρά ένα σύνολο ζώων με τη διαφορετική μορφή τους,
με ΚΟΙΝΟ γνώρισμα μιας ενστικτώδους και χαμηλής στάθμης διανόηση και επικοινωνία,
(όπως συμβαίνει τώρα), έτσι, από την άλλη πλευρά θα είχαμε ένα σύνολο ζώων (εκτός των πιθηκοειδών και των ομοίων τους), εξελιγμένων σε σκεπτόμενα όντα, με την ανάλογη διαφορετική μορφή τους, με το ΚΟΙΝΟ γνώρισμα της ακριβούς ίδιας υψηλής ποιότητας διανόηση και επικοινωνία που διαθέτει ο άνθρωπος (όμως, αυτό ΔΕΝ συμβαίνει τώρα).
Άρα, στο θέμα της εξέλιξης, αρμόδια να απαντήσει, είναι ΜΟΝΟ, η πραγματικότητα που εμφανίζεται μπροστά μας.
Ποια είναι η απάντηση της πραγματικότητας;
Ας την παρακολουθήσουμε:
ΔΕΝ υπάρχει η εξέλιξη. Διότι αν υπήρχε, θα συνέβαινε οπωσδήποτε το εξής: Θα παρουσίαζα μπροστά σας, και ορισμένα διάφορα όντα (= εξελιγμένα ζώα εκτός των πιθηκοειδών και των ομοίων τους), διαφορετικής μορφής μεταξύ τους και με τον άνθρωπο, αλλά με την ΑΚΡΙΒΩΣ ίδια νοημοσύνη του.
Όπως αντιλαμβανόμαστε, το φως της πραγματικότητας, αποδεικνύει την περιγραφή της Αγίας Γραφής. = Όλη η ζωντανή ύπαρξη (με εξαίρεση τον άνθρωπο) με κοινό γνώρισμα, μιας χαμηλής στάθμης διανόηση και επικοινωνία.
Ένα ΜΟΝΟ ον με εξέχοντα προσόντα (διανοητικά και επικοινωνίας) = ο άνθρωπος!!!
Κάθε νοήμον άνθρωπος, εκτιμώντας τη μοναδική αυτή εξαίρεση του ανθρώπου,
σε σχέση με ΟΛΗ την υπόλοιπη ζωντανή ύπαρξη, ευνόητο είναι,
να βγάλει το ασφαλές συμπέρασμα, ότι πίσω από το φαινόμενο της ζωής υπάρχει Σχέδιο.
Και αφού υπάρχει Σχέδιο, φυσικό είναι να υπάρχει και Ο Σχεδιαστής = Ο Θεός.
Από αυτά που λέτε, μπορούμε να συμπεράνουμε όχι ότι "δεν υπάρχει εξέλιξη", αλλά ότι δεν υπάρχει τυχαία εξέλιξη, όπως ισχυρίζονται οι άθεοι δαρβινιστές.
Το αν υπάρχει εξέλιξη ή όχι δεν τεκμηριώνεται ούτε ανατρέπεται έτσι, αλλά με παλαιοντολογικά και βιολογικά ευρήματα. Τέτοια, έχετε;
Επίσης, έχω μια απορία προς όλους τους αντίθετους προς τη θεωρία της εξέλιξης που έγραψαν εδώ.
Πιστεύετε ότι δεν υπήρξαν δεινόσαυροι ή ότι οι δεινόσαυροι συνυπήρχαν με τους ανθρώπους, οι δε τυραννόσαυροι και τόσοι άλλοι σαρκοφάγοι δεινόσαυροι έγιναν σαρκοφάγοι μετά τον Αδάμ, δηλ. λιγότερο από 6.000 χρόνια π.Χ.;
Ήθελα να κάνω μία ερώτηση για κάτι που με απασχολεί εδώ και πάρα πολύ καιρό. Αφού ο θάνατος ήρθε μετά την πτώση του Αδάμ και της Εύας, γιατί τα ζώα πεθαιναν πολύ ποιό πρίν?
Θα προσπαθήσω να εκφράσω μερικές σκέψεις για το ζήτημα, αγαπητέ αδελφέ.
Α) Ο όγκος των επιστημονικών δεδομένων, σύμφωνα με τα οποία υπάρχουν στη γη πλάσματα που πεθαίνουν εκατομμύρια χρόνια πριν την εμφάνιση του ανθρώπου, είναι τεράστιος και φυσικά δεν μπορεί να αγνοηθεί.
Β) Όλα τα κτιστά όντα (=δημιουργήματα), εφόσον δημιουργήθηκαν από το μηδέν, τείνουν προς μηδέν. Μόνο ο Θεός είναι από τη φύση Του αθάνατος. Τα πλάσματα του κόσμου - όπως και οι άγγελοι - είναι εκ φύσεως θνητά. Άγγελοι και άνθρωποι λαμβάνουν αθανασία μόνον ως δωρεά της θείας χάριτος.
Γ) Κατά τη Γένεση, ο κόσμος δημιουργήθηκε "καλός λίαν" (πολύ καλός), όχι όμως τέλειος.
Η Γένεση περιέχει πολλές αλληγορίες και συμβολισμούς. Επίσης, οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας, όταν μιλούν για επιστημονικά ζητήματα, δεν είναι αλάθητοι, αλλά δεσμεύονται από τις επιστημονικές γνώσεις της εποχής τους.
Μια άποψη για το θέμα της αρχής του θανάτου είναι ότι ο παράδεισος στην Εδέμ, όπου τοποθετήθηκε ο Αδάμ, ήταν μια περιοχή της γης όπου ο Θεός διαμόρφωσε ιδιαίτερες συνθήκες και εκεί - και μόνον - δεν είχε πεθάνει κανένα πλάσμα πριν το προπατ. αμάρτημα. Αν δεν είχε γίνει η πτώση, θα ερχόταν μια κατάσταση ένωσης με το Θεό, η οποία θα επέκτεινε την αφθαρτοποίηση όλης της δημιουργίας σε όλο τον κόσμο.
Μπορείτε να διαβάσετε σχετικά εδώ:
http://exeldim.site40.net/grafi/eisodos_thanatou_a.htm
http://exeldim.site40.net/grafi/fytofaga2.htm
Ως εδώ φτάνουν οι δυνατότητές μου να σχολιάσω το ζήτημα.
Σας ευχαριστώ. Ο Θεός μαζί σας.
δεν ξερω αν υπόθηκε παραπανω αλλα θα ηθελα να συμπληρώσω οτι σύμφωνα με τις πιο προσφατες επιστημονικές ανακαλήψεις οι δεινόσαυροι είχαν συγγένεια περισσότερο με τα πουλία παρά με τα ερπετά.Στην πραγματικότητα τα πουλιά μπορούμε να τα θεωρήσουμε(και είναι)σύγχρονους δεινοσαύρους.Πχ το κοινό σπουργίτι και ο τυρανοσαυρος ανοικουν στην οικογένει των teropoda ή αλλιώς θυριόποδα.
Δημοσίευση σχολίου