Είκοσι τέσσερις μαχαιριές σε μία σύγχρονη Μάρτυρα που πέθανε για την αγνότητά της!
π. Αθανάσιος Μυτιληναίος / Χανιώτικα Νέα
«Αγαπητοί μου εάν θα θέλαμε να είμαστε ολοκληρωμένοι πνευματικά άνθρωποι όπως μας λέει ο Χριστός, θα έπρεπε να μελετάμε, αλλά και να ζούμε, την επί του όρους ομιλία του Κυρίου μας και ειδικότερα τους εννέα μακαρισμούς. Η επί του όρους ομιλία είναι τέλειος νόμος, ανθρώπινα εφικτός, δηλαδή πραγματοποιήσιμος, αλλά και σωτήριος. Όταν ο Χριστός ολοκλήρωσε τους μακαρισμούς, είπε:« Έσεσθε ουν υμείς τέλειοι, ώσπερ ο πατήρ υμών ο εν τοις ουρανοίς τέλειος εστίν» (Ματθ.5,48).
Ο άνθρωπος έχει από το Θεό δύο θησαυρούς: την πίστη και την αγνότητα.
Αν χάσει κανείς την αγνότητα του, τότε η πρώτη, η πίστη χάνεται από μόνη
της. Εκείνος που έχασε την αγνότητα του, αυτός έχει αμφιβολίες για την
Πίστη. Ελεημοσύνη είναι η πρόθυμη, η σπλαχνική μετάδοση κάθε καλού και
αγαθού, είτε υλικού, είτε πνευματικού που το έχουμε εμείς και ο πλησίον
μας το στερείται. Η πνευματική τελειότητα, η αγιότητα πρέπει να γίνει ο
μοναδικός μεγάλος πόθος της ζωής μας. Η αγιότητα! Μην το ξεχνάμε αυτό…
Να ζήσουμε στην παρούσα ζωή: «σωφρόνως και δικαίως και ευσεβώς» (Τίτ.2,12).
Δηλαδή να ζήσουμε με σωφροσύνη και εγκράτεια στον εαυτό μας, με
δικαιοσύνη απέναντι στον πλησίον αλλά και με ευσέβεια απέναντι στο Θεό. Η
Βασιλεία του Θεού αρχίζει από μέσα μας και ολοκληρώνεται στον Ουρανό
και για να βρεθούμε στην Βασιλεία του Θεού πρέπει να περάσουμε από την
πολύ-πολύ χαμηλή πορτούλα που λέγεται ταπείνωση.
Ο Απόστολος Παύλος, κατεβαίνοντας τα τρία σκαλοπάτια της ταπεινώσεως
στην αρχή έλεγε:«Είμαι ο έσχατος των Αποστόλων». Όταν πέρασαν κάποια
χρόνια, έλεγε:«Είμαι ο έσχατος των ανθρώπων» και όταν πέρασαν πάλι
μερικά χρόνια έλεγε:«Είμαι ο έσχατος των αμαρτωλών» (Α΄ Κορ.15,7-9.
Εφεσ. 3,8. Α΄ Τιμ.1,15) Ποιος; Ο Παύλος!
Αγαπητοί μου ο κόσμος θα μας διώξει· αλλά εμείς πρέπει να μείνουμε
σταθεροί και στην πίστη μας και στη ζωή μας. Η ιστορία πάντως είναι
μάρτυρας ότι οι άγιοι και οι ενάρετοι διώκονται.
Η αγιότητα κοστίζει, κοστίζει, όχι μόνο στο πώς θα την εφαρμόσει κάνεις,
αλλά και πώς θα την συντηρήσει μέχρι την τελευταία του πνοή. Ας
σταθούμε συνεπείς ομολογητές του Χριστού σε όλη μας τη ζωή.
Οι Μακαρισμοί αποτελούν μια αλυσίδα πνευματικού βίου χριστιανικής τελειότητας. Είναι η περίληψη του ευαγγελικού νόμου, τόσο προς την πιστή, όσο και προς το ήθος . Είναι ένας καθρέφτης της ζωής μας που μας δείχνει τι αγγίξαμε και που υστερούμε. Οι εννέα Μακαρισμοί αποτελούν ένα κριτήριο της χριστιανικής ιδιότητας. Και συγκεκριμένα: Ο πρώτος μακαρισμός δείχνει το βαθμό της ταπεινώσεως της διανοητικής, της ηθικής και της σωματικής αυτογνωσίας μας, αλλά και της θεληματικής φτώχειας για την Βασιλεία του Θεού. Ο δεύτερος αναφέρεται στο κατά Θεόν πένθος που είναι το υπόστρωμα της μετάνοιας και που γεννά την χαρμολύπη. Στο κατά Θεόν πένθος κατοικεί μόνιμα η χαρά και η ειρήνη του Θεού. Ο τρίτος μακαρισμός αναφέρεται στους πράους στους αόργητους, δηλαδή αυτούς που δεν οργίζονται και δεν θυμώνουν, και σ’ αυτούς που δεν μάχονται με τους άλλους ανθρώπους.
Ο τέταρτος μακαρισμός αναφέρεται στην πείνα και την δίψα της αγιότητος που πεινάνε και διψάνε για την αγιότητα. Ο πέμπτος μακαρισμός αναφέρεται στους ελεήμονες, που μοιάζουν με τον ελεήμονα Θεό. Παιδιά του Θεού αυτοί, ελεήμων ο Θεός, ελεήμονες και αυτοί. Ο έκτος μακαρισμός αναφέρεται στην καθαρότητα και την νηπτικότητα της καρδιάς, ως βασική προϋπόθεση θεωρίας του Θεού. Οι καθαροί στην καρδιά θα δουν το Θεό από τον παρόντα κόσμο! Ο έβδομος μακαρισμός, μακαρίζει τους ειρηνοποιούς, αυτούς που προσπαθούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους, να μη μάχονται μεταξύ τους.
Ο όγδοος μακαρισμός αναφέρεται σε εκείνους που διώκονται για λόγους πνευματικότητος. Και τέλος ο ένατος μακαρισμός αποδίδεται σε εκείνους που φέρουν τον ονειδισμό του Χριστού, γιατί είναι ομολογητές.
Έτσι, ας ευχηθούμε να βρεθούμε όλοι μέσα σ’ αυτόν τον πυκνό σε πνευματικότητα χώρο των εννέα μακαρισμών του Χριστού, για να ζήσουμε όλη την μακαριότητα της Βασιλείας του Θεού.
... Ο αντίχριστος που θα έρθει, θα είναι η συνισταμένη πάσης ανθρώπινης κακίας όλων των αιώνων και όλων των εποχών. Έχετε υπόψη σας ότι οι 10 πληγές του Φαραώ στην Αίγυπτο, που αναφέρονται στην Παλαιά Διαθήκη είναι τύπος των πληγών που θα επέλθουν στο τέλος του κόσμου, στις μέρες του Αντίχριστου. Αυτές οι 10 πληγές επαναλαμβάνονται μέσα στο βιβλίο της Αποκαλύψεως και οι οποίες θα συμβούν στις μέρες τότε, με κάποια διαφοροποίηση. Ευαγγελική ζωή χωρίς να κοστίζει, δεν οδηγεί ποτέ στο τίμιο μαρτύριο. Οι χριστιανοί μας είναι αστήρικτοι· δεν έχουν ερείσματα, δεν έχουν στήριγμα, δεν έχουν βάση, δεν είναι εδραιωμένοι. Η αμαρτία είναι το πιο φοβερό πράγμα μέσα στην κτιστή, ορατή και αόρατη δημιουργία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου