ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022

Τι είναι και τι δεν είναι η «Νίκη»


"Ν": Αδελφέ, μη διστάζεις να πάρεις θέση υπέρ της "Νίκης", εκτός φυσικά αν διαφωνείς με τις θέσεις της και την όλη παρουσία της. Κατά κανόνα οι ορθόδοξοι χριστιανοί μπλόγκερς φοβόμαστε να μη χαρακτηριστούμε κομματικοποιημένοι. Έχουμε απόλυτο δίκιο φυσικά. Όμως, όπως έχει ειπωθεί, η ψήφος έχει και πνευματική διάσταση - και ο αγώνας υπέρ πατρίδος, όταν εμπνέεται από αυθεντικά χριστιανικά ιδανικά, είναι και αγώνας υπέρ πίστεως, καθώς και αγώνας υπέρ του (συν)ανθρώπου. Αυτό το νόημα έχει η σημερινή ανάρτηση. Πρωτοδημοσιεύθηκε εδώ.


Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης
θεολόγος – συγγραφέας
Μέλος της Ομαιχμίας της «Νίκης»
 
 

Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα «Νίκη» είναι μια πολιτική πρωτοβουλία, που έχει μορφή πολιτικού κόμματος, αλλά διαφέρει από τα κόμματα που γνωρίζαμε μέχρι τώρα κατά τρία, τουλάχιστον, θεμελιώδη στοιχεία:

Α) Δεν ιδρύθηκε από παλιούς πολιτικούς που έφυγαν από προηγούμενα κόμματα, ούτε περιλαμβάνει στις τάξεις της τέτοια πρόσωπα. Άνθρωποι δηλαδή, που μέχρι χθες προσυπέγραφαν κυβερνητικές αποφάσεις, οδηγώντας τη χώρα μας στην ανελευθερία και την παρακμή και τον λαό μας στην ανασφάλεια και τη δυστυχία, και που τώρα πιθανόν θα ήθελαν να έρθουν, έχοντας βάλει «τα ρούχα τους αλλιώς», και να «συμβουλεύσουν» τη σημερινή πολιτική ηγεσία ή τον λαό, πώς θα βγει από την κρίση, για την οποία και οι ίδιοι είναι υπεύθυνοι, συνειδητά αποκλείονται από τις τάξεις της «Νίκης».

Οι ιδρυτές της, η ηγετική της ομάδα («Ομαιχμία») και γενικά τα στελέχη της είμαστε απλοί άνθρωποι, όπως εσύ, αγαπητέ αναγνώστη, αγαπητή αναγνώστρια, που ξυπνάμε το πρωί και πάμε στη δουλειά μας (αν η πολιτική κατάσταση μας επέτρεψε να έχουμε δουλειά) και εργαζόμαστε όχι μόνο για τον εαυτό μας, αλλά και για την οικογένειά μας και για την κοινωνία ολόκληρη, δηλαδή για όσα και όσους αγαπάμε.

Ανάμεσά μας βρίσκονται άνθρωποι από κάθε κλάδο και κάθε ομάδα της κοινωνίας, πανεπιστημιακοί, γιατροί, δικηγόροι, οικονομολόγοι, γεωπόνοι, εκπαιδευτικοί, αλλά και έμποροι, υπάλληλοι, εργάτες, αγρότες, τεχνικοί και γενικά εκπρόσωποι όλου του λαού. Γι’ αυτό μπορούμε να πούμε ότι η «Νίκη» είναι καθρέφτισμα όλου του λαού και η φωνή της είναι η φωνή του λαού.

Τα στελέχη και οι φίλοι της «Νίκης», όλοι οι πρωτεργάτες, αλλά και οι απλοί «εργάτες» που αγωνιζόμαστε μέσα από τη «Νίκη», όχι μόνο δεν ανήκουμε σε μεγάλα τζάκια και δεν εκπροσωπούμε (φανερά ή κρυφά) μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, αλλά και δεν αποβλέπουμε στο δικό μας προσωπικό ή οικογενειακό συμφέρον. Δεν επιδιώκουμε την απόκτηση προσωπικής εξουσίας ή πλούτου. Όλος ο αγώνας μας αποσκοπεί στο όφελος της πατρίδας μας, του λαού μας και της κοινωνίας, που κατ’ επέκτασιν είναι και όφελος ολόκληρης της Ευρώπης και του πλανήτη.

Β) Από πού έχουμε αντλήσει αυτό το πνεύμα της ανιδιοτέλειας και της προσφοράς, που ισχυριζόμαστε πως διαθέτουμε;

Το αντλήσαμε και το ανατροφοδοτούμε διαρκώς από τα διαχρονικά μηνύματα και τα ιδανικά που δίδαξαν οι κορυφαίοι διδάσκαλοι του πολιτισμού μας, αρχίζοντας από τους αρχαίους Έλληνες (χωρίς να περιφρονούμε τη σοφία των διδασκάλων όλων των λαών της Γης), με κυριότερο και μέτρο αξιολόγησης όλων τον Ιησού Χριστό. Μετά τον Χριστό ακολούθησε ολόκληρη αλυσίδα σπουδαίων και αγίων διδασκάλων, οι οποίοι έθεσαν στέρεες βάσεις για την ελευθερία και την ισοτιμία των ανθρώπων, για την ηθική τους καλλιέργεια με άξονα την αγάπη προς τον πλησίον, για μια κοινωνία δικαιοσύνης, ειρήνης και ευημερίας.

Οι βάσεις αυτές έχουν τεθεί στον πολιτισμό μας ήδη από το Ευαγγέλιο, αλλά κυρίως από τον 4ο αιώνα μ.Χ., από τους μεγάλους αγίους Πατέρες και Μητέρες της Εκκλησίας μας (όπως οι Τρεις Ιεράρχες, ο άγιος Μάξιμος Ομολογητής, ο άγιος Φώτιος ο Μέγας, η αγία Αικατερίνα, η αγία Μακρίνα, η αγία Μελάνη η Ρωμαία, η αγία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου, ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος, ο άγιος Μωυσής ο Αιθίοπας, οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος, ο άγιος Ιωάννης Βατάτζης και πλήθος άλλοι, άνδρες και γυναίκες), πολλούς αιώνες πριν την αντίστοιχη αφύπνιση του δυτικού κόσμου με τη νεώτερη φιλοσοφία και τον Διαφωτισμό. Γι’ αυτό το λόγο τονίζουμε με συναίσθηση, αλλά χωρίς έπαρση ή φανατισμό, ότι είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί, όπως οι πατέρες και οι μητέρες μας και όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας – είτε αυτοί οι πατέρες και οι παππούδες ήταν αγρότες, κτηνοτρόφοι και ναυτικοί, είτε μετανάστες ή έμποροι ή γιατροί ή δάσκαλοι και καθηγητές.

Η «Νίκη» λοιπόν δεν είναι κάποιο «χριστιανικό κόμμα» με την έννοια της θρησκοληψίας, της στενοκεφαλιάς και του φανατισμού (μορφές, που πολλές φορές δυστυχώς παίρνει η θρησκευτικότητα), αλλά εμείς που την αποτελούμε είμαστε όντως πιστοί χριστιανοί, με την ουσιαστική έννοια – με την έννοια ότι μάθαμε πώς να σεβόμαστε τον συνάνθρωπό μας (είτε άνδρα, είτε γυναίκα, είτε παιδί, πλούσιο ή φτωχό, πιστό ή άπιστο, είτε είναι δίκαιος, είτε ακόμη και άδικος), μάθαμε πώς να νοιαζόμαστε για την πατρίδα μας, πώς να αγαπάμε την οικογένειά μας, πώς να σεβόμαστε τη φύση, τα ζώα και τα φυτά, και πώς να αγωνιζόμαστε για όλα αυτά με διάθεση αυτοπροσφοράς και ανιδιοτέλεια, από τα διδάγματα των αγίων μας και τον τρόπο ζωής των χριστιανών προγόνων μας.

Μάθαμε ωστόσο και πώς να πολεμάμε (αχρείαστο να ’ναι) από τον Λεωνίδα, τον Θεμιστοκλή, τον Μιλτιάδη, τον Παλαιολόγο, τους ήρωες του ’21 και των άλλων εθνικών μας επαναστάσεων, της Εθνικής Αντίστασης κατά των Ναζί και τους κοινωνικούς αγώνες για ένα καλύτερο αύριο. Μάθαμε επίσης πώς να είμαστε ενωμένοι κι αδελφωμένοι, μελετώντας τα πικρά λάθη του παρελθόντος, αφού ο λαός μας τόσες φορές διχάστηκε τραγικά, κομματιάστηκε κι έβαψε τα χέρια του με αδελφικό αίμα.

Και μάθαμε τέλος (θα σου φανεί παράξενο τούτο δα) πώς ν’ απλώνουμε γέφυρες και να οικοδομούμε φιλίες και συμμαχίες με άλλους λαούς, μελετώντας το «βυζαντινό» παρελθόν μας (τη Ρωμιοσύνη), όταν ο λαός μας βρισκόταν στο τιμόνι ενός υπερεθνικού κράτους, που δημιουργούσε όντως πολιτισμό και θεμελίωνε τη συνύπαρξη των ανθρώπων και των λαών στην αρετή και την αγάπη, όχι στην εθνικότητα, ούτε στο χρήμα και στα συμφέροντα των αποικιοκρατών και κοσμοκρατόρων που επικράτησαν στη συνέχεια και των σημερινών διαδόχων τους.

Γ) Το τρίτο στοιχείο, που ισχυριζόμαστε ότι διαθέτει η προσπάθειά μας, είναι η πολιτική σοβαρότητα.

Δεν περιοριζόμαστε σε συνθήματα, ευχολόγια ή συναισθηματισμούς, αλλά μελετήσαμε με τη μεγαλύτερη προσοχή όλα τα προβλήματα που κατατυραννούν αυτόν τον τόπο και καταρτίσαμε προτάσεις για την επίλυσή τους και την αναδιοργάνωση του κράτους και της κοινωνίας μας σε σωστές βάσεις.

Και «σωστές βάσεις» εννοούμε οργανωτικότητα, εντιμότητα, ενδιαφέρον για την ευημερία της πατρίδας μας και του λαού μας και όχι για την εξυπηρέτηση ισχυρών ομίλων, που επιθυμούν να χειραγωγούν και να εκμεταλλεύονται τους ανθρώπους ή να μεταβάλλουν σε αποικίες και προτεκτοράτα τους τις μικρές χώρες.

Οι προτάσεις αυτές της «Νίκης», που περιλαμβάνουν όλα τα θέματα, όπως η Παιδεία, η Οικονομία, η Υγεία, η Άμυνα της χώρας μας, οι Σχέσεις με τους «Εταίρους» μας και γενικά η Εξωτερική Πολιτική, η Ασφάλεια των πολιτών, η Προστασία του Περιβάλλοντος, το Δημογραφικό πρόβλημα, η Ενεργειακή κρίση, η ποιότητα ζωής κάθε κοινωνικής ομάδας, παιδιών, εφήβων, εργαζομένων, συνταξιούχων, ΑμεΑ, ανδρών και γυναικών, και κάθε άλλο ζήτημα που εμπίπτει στις υποχρεώσεις του κράτους απέναντι στον πολίτη, δημοσιεύονται συνοπτικά στην ιστοσελίδα της «Νίκης» (http://nikh.gr), στο κεφάλαιο «Θέσεις», καθώς και στα αντίστοιχα έντυπα, ενώ αναλύονται λεπτομερέστερα σε επιμέρους τοποθετήσεις, που δημοσιεύονται σταδιακά.

***

Αυτό λοιπόν είναι η «Νίκη». Για τους παραπάνω λόγους πήραμε το θάρρος – ή, αν προτιμούν κάποιοι, το «θράσος» – να απευθυνθούμε σε κάθε Έλληνα πολίτη ζητώντας την υποστήριξή του και τελικά (όταν έρθει η ώρα) την ψήφο του. Τολμούμε να το πράξουμε, επειδή η υποστήριξη και η ψήφος αυτή δεν αποσκοπεί στο να ωφελήσει εμάς, αλλά εσένα.

Υποστηρίζοντας και ψηφίζοντας τη «Νίκη», υποστηρίζεις και ψηφίζεις εσένα και τα παιδιά σου!

Δεν βλέπουμε τη «Νίκη» ως κόμμα, αλλά ως κίνημα απελευθέρωσης της πατρίδας μας, του τόπου μας και του λαού μας από εκείνους (ντόπιους και ξένους) που, δεκαετίες τώρα, τον καταπιέζουν, τον λυμαίνονται και τον εκμεταλλεύονται.

Προσοχή: δεν είναι εχθρός της πατρίδας μας και του λαού μας κάθε άνθρωπος οικονομικά ευκατάστατος, ούτε είναι αθώος κάθε ένας που ανήκει στις μεσαίες κοινωνικές τάξεις. Διόρθωση χρειάζεται τόσο η ασυνειδησία και η ανευθυνότητα ενός απλού υπαλλήλου και γενικά εργαζόμενου, όσο και η σκληρότητα και απανθρωπιά ενός μεγιστάνα.

Η πατρίδα μας χρειάζεται τον έντιμο επιχειρηματία, που αναπτύσσει την επιχείρησή του αξιοποιώντας με σύνεση τον πλούτο της χώρας μας, την ευφυΐα και τις ικανότητές του, απολαμβάνει ο ίδιος τα κέρδη του και συγχρόνως προσφέρει δουλειά σε εργαζόμενους, δίκαια αμειβόμενους και σωστά ασφαλισμένους, και πληρώνει τους φόρους του στο κράτος, για να χρησιμοποιηθούν πάλι προς όφελος της κοινωνίας και του λαού.

Χρειάζεται τον προικισμένο επιστήμονα και τεχνικό, που αξιοποιεί την πρόοδο της επιστήμης και της τεχνολογίας σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά και τις εξελίσσει περαιτέρω, για να βελτιώσει και να διευκολύνει πραγματικά τη ζωή των συνανθρώπων του σε κάθε επίπεδο.

Χρειάζεται κάθε παραγωγό, κάθε δημιουργό και κάθε εργαζόμενο (ναι, και τον ιερέα), που όλοι μαζί συνθέτουμε το ψηφιδωτό της κοινωνίας και μπορούμε να συμβάλουμε στην ευημερία, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής όλων μας.

Θα μας ρωτήσεις: «Εσείς θα “σώσετε” και θα “απελευθερώσετε” την Ελλάδα;».

Απαντώ: Όχι. Εσείς θα το κάνετε. Στέλνοντας τη «Νίκη» στη Βουλή, για να εκπροσωπήσει, ίσως για πρώτη φορά στα χρονικά, ειλικρινά, τίμια και ανιδιοτελώς τον ελληνικό λαό, χωρίς κρυφές συμφωνίες με «δικούς μας» ή ξένους απατεώνες και σαλτιμπάγκους. Χωρίς εσάς – χωρίς εσένα – δεν μπορούμε και δεν πρόκειται να κάνουμε τίποτε. Εσύ κρατάς το μέλλον της χώρας μας, το δικό σου και της οικογένειάς σου στα χέρια σου, αφενός με την προσφορά σου στον συνάνθρωπο και την κοινωνία από τον τομέα όπου εργάζεσαι, αφετέρου με την ψήφο σου, την οποία σου ζητούμε με καθαρά χέρια και καθαρό μέτωπο, για να την αξιοποιήσουμε προς όφελός σου και προς όφελος των παιδιών σου.

Ειλικρινά δικός σου

Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: