ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2021

Σχεδόν όλα ομαλά στα Θεοφάνεια 2021 στην Ελλάδα, μέσα στα πλαίσια των υγειονομικών μέτρων φυσικά (δόξα τω Θεώ)...

 

Ορίστε! Τι αγχώνεστε, κύριοι; Όταν η Εκκλησία (δηλ. η πνευματική ηγεσία) θέλει, τότε ο λαός συμπλέει και ο Θεός συνδράμει για μια πρώτη ανάσα ελευθερίας μέσα στην πανδημία. Δόξα τω Θεώ! Και εις άλλα με υγείαν - και εις ανώτερα!...

ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ: Αστυνομική επιτήρηση αλλά και εφαρμογή των μέτρων από τους πιστούς σε όλη τη χώρα


Orthodoxia.info (φωτο: άγιος Αχίλλειος Λάρισας, άγιος Ανδρέας Πάτρας)

Πρωτόγνωρος ο φετινός εορτασμός της μεγάλης δεσποτικής εορτής των Θεοφανείων λόγω των υγειονομικών συνθηκών αλλά και των γεγονότων που προηγήθηκαν.

Παρά την επίσημη απαγόρευση για συμμετοχή πιστών εκ μέρους της Κυβέρνησης, οι ναοί δέχτηκαν τους πιστούς και στην συντριπτική πλειονότητά τους τηρώντας αυστηρά τα μέτρα που είχαν οριστεί ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

Αναμφίβολα, κεντρικό θέμα αποτέλεσε η έντονη παρουσία της αστυνομίας έξω από τους ναούς, η στάση της οποίας ήταν όμως διακριτική, περιοριζόμενη στις περισσότερες των περιπτώσεων σε συστάσεις και οδηγίες.

Αθηνών Ιερώνυμος: "Είμαστε έτοιμοι για όλα"

Ρομφαία


Δηλώσεις μετά το πέρας του εορτασμού των Θεοφανείων στον Μητροπολιτικό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Αθηνών έκανε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.

Ο Μακαριώτατος εξερχόμενος του Μητροπολιτικού Ναού ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος απαντώντας σε ερώτηση για τη χθεσινή συνάντηση με τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη δήλωσε: "Μιλήσαμε για αυτά που πέρασαν και μιλήσαμε και γι' αυτά που περιμένουμε. Και επειδή σήμερα έχουμε μία μεγάλη ημέρα πρέπει να προβληματιστούμε και με την γνώση της ιστορίας. Και η ιστορίας μας, μας λέει, είναι περίεργη, κάνει κύκλους η ζωή. Μέσα σε αυτούς τους κύκλους ζούμε και εμείς".

Ερωτηθείς για το αν θα έπρεπε τα μέτρα να τηρηθούν ο Αρχιεπίσκοπος απάντησε: «Εμένα μου το λέτε αυτό; Κοίταξε η Εκκλησία τι μέτρα έχει πάρει. Βγείτε τώρα στις παραλίες, βγείτε στο Σύνταγμα και βγάλτε το συμπέρασμα.

Αποχωρώντας ο Μακαριώτατος πρόσθεσε πως βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία ενώ υπογράμμισε: "όποιος ξέρει ιστορία πάντοτε περιμένει περίεργα πράγματα, επομένως είμαστε έτοιμοι για όλα!"

Ρομφαία

Με την λαμπρότητα και την Εκκλησιαστική Μεγαλοπρέπεια που αρμόζει στην ημέρα, αλλά και σύμφωνα με όλα όσα προβλέπονται από τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες, τιμήθηκε σήμερα Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2020 η Δεσποτική εορτή των Θεοφανείων στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Πειραιώς.

Στην Ακολουθία του Όρθρου Χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφειμ, ο οποίος στη συνέχεια τέλεσε την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και την Ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού.

Τηρώντας την παράδοση 190 ετών, από το 1830, ο Σεβασμιώτατος χωρίς την παρουσία πιστών και τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα, συνοδευόμενος από πολύ στενούς συνεργάτες του, καθαγίασε τα νερά του πρώτου λιμένος της χώρας, τιμώντας έτσι το Μέγα της Θαλάσσης Κράτος που συμβολίζει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς. 

Θεσσαλονίκη: Ιερέας αγιάζει τα περιπολικά της αστυνομίας

Orthodoxia.info

Τους αστυνομικούς αλλά και τα... περιπολικά τους ράντισε με αγιασμό ένας ιερέας στον Άγιο Πολύκαρπο στην Θεσσαλονίκη.

Στις εικόνες που κατέγραψε η κάμερα του ΣΚΑΪ εμφανίζεται ένας παπάς χωρίς μάσκα να έχει βγει έξω από τον ναό και να αγιάζει αστυνομικούς οι οποίοι φορούν τις μάσκες τους και κάνουν τον σταυρό τους.

Ο ιερέας όμως δεν ραντίζει με αγιασμό μόνο τους άνδρες της Αστυνομίας, αλλά και τα οχήματά τους με τους αστυνομικούς να του ανοίγουν τις πόρτες προκειμένου να τα αγιάσει και στο εσωτερικό τους.

Πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

"Ν": Δεν έλειψαν δυστυχώς και αυτά, ευτυχώς όμως λίγα:

Στον εισαγγελέα ο μητροπολίτης Καλαβρύτων – Πραγματοποίησε ρίψη του Σταυρού στο Αίγιο – ΒΙΝΤΕΟ

Orthodoxia.info / Ζάχος Καρεκλάς

Παρέμβαση του εισαγγελέα αλλά και διοικητικά πρόστιμα στο Αίγιο, καθώς οι μητροπολίτες νυν και πρώην Καλαβρύτων πραγματοποίησαν ρίψη του Σταυρού στη θάλασσα.

Ο εισαγγελέας, σύμφωνα με το flamis.gr, κάλεσε τον μητροπολίτη Ιερώνυμο στον οποίο επιβλήθηκε πρόστιμο 1.500 ευρώ, ενώ δύο ακόμα πρόστιμα 300 ευρώ βεβαιώθηκαν σε πιστούς που συμμετείχαν στην τελετή.

 

Θεσσαλονίκη: Έριξαν τον Σταυρό στη θάλασσα – Επενέβη η Αστυνομία (video)

Orthodoxia.info

Ένταση σημειώθηκε σήμερα το πρωί στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης. Άτομα που πρόσκεινται στην ομάδα «Ενωμένοι Μακεδόνες», έφτασαν στη Νέα Παραλία περίπου στις 11:00 και παρά τη σχετική απαγόρευση, προχώρησαν σε ρίψη του Σταυρού στον Θερμαϊκό Κόλπο.

Ακολούθησε επέμβαση της Ελληνικής Αστυνομίας και ένταση με τα άτομα που είχαν συγκεντρωθεί στο σημείο για τη ρίψη του Σταυρού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αστυνομικοί προχώρησαν στην προσαγωγή δύο ατόμων.

Πηγή: thestival.gr

Σίγουρα σημειώθηκαν κι άλλα παρατράγουδα, αλλά λίγα και ασφαλώς αναπόφευκτα. Το τέλος αυτής της ιστορίας, κατά τη γνώμη μου, ήταν ότι όλα πήγαν κατ' ευχήν. Βοήθειά μας η χάρη του αγιασμού. Εύχομαι να είναι το πρώτο βήμα της χειραφέτησής μας (και όλου του κόσμου) από τον βελούδινο ολοκληρωτισμό που προοιωνίζεται.

Ως επίλογος ή υστερόγραφο: 


Τρίκκης προς Κυβέρνηση: Εμείς οι χριστιανοί δεν είμαστε αντάρτες

ΟRTHODOXIA.INFO | Αναστάσιος Βόπης 

Με την φράση “εμείς οι χριστιανοί δεν είμαστε αντάρτες”, θέλησε να στείλει το δικό του ηχηρό μήνυμα από τα Τρίκαλα ο επιχώριος μητροπολίτης Χρυσόστομος.

“Σήμερα διατρανώνεται ότι εμείς οι άνθρωποι της Εκκλησίας ξέρουμε να κάνουμε υπακοή και να τηρούμε και τους νόμους του Κράτους, αφού λειτουργήσαμε με τάξη και με ασφάλεια σε όλα τα μέτρα”, τόνισε το πρωί ο κ. Χρυσόστομος, αφού προηγουμένως είχε προεξάρχει της θείας λειτουργίας των Θεοφανείων και της ακολουθίας του Μεγάλου Αγιασμού, και πρόσθεσε πως “δηλαδή σε όλα αυτά τα οποία συμφωνήθηκαν από τον μακαριώτατο και την Ιερά Σύνοδο με την Πολιτεία. Να λειτουργήσουμε τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνεια. Για αυτό και στον μητροπολιτικό ναό των Τρικάλων σήμερα βρίσκονται μόνο πενήντα άτομα. Όσα δηλαδή, είχαν συμφωνηθεί”.

Θέλοντας να αναφερθεί στην υπεύθυνη στάση που κράτησε η Εκκλησία από την πρώτη στιγμή της πανδημίας αφού η ίδια συνεργάστηκε απόλυτα με τους κανόνες που έθεσε η πολιτεία για την αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού, ο μητροπολίτης Τρίκκης σημείωσε πως “η Εκκλησία από τον Μάρτιο έκανε υπακοή στην Πολιτεία και τήρησε όλα τα μέτρα”, προσθέτοντας παράλληλα με νόημα πως “μια μέρα είπαμε και εμείς να ανοίξουμε τις Εκκλησίες τα Θεοφάνεια αφού αυτό είχε συμφωνηθεί και όλοι έσπευσαν να πουν ότι η Εκκλησία είναι ανυπάκουη”, διευκρινίζοντας κατηγορηματικά πως “Όχι… Η Εκκλησία δεν είναι ανυπάκουη. Η Εκκλησία ξέρει να υπακούει, ξέρει να ταπεινώνεται, ξέρει να προστατεύει και να ευλογεί το λαό της”.

Από τον ιερό μητροπολιτικό ναό του αγίου Νικολάου, ο κ. Χρυσόστομος προσπαθώντας να περιγράψει τις πρωτόγνωρες συνθήκες που δημιούργησε αυτή η πανδημία, ανέφερε πως “σήμερα αναπολούμε όλα αυτά που γινόντουσαν τα προηγούμενα χρόνια. Αφού όλο αυτό το διάστημα καταλάβαμε τι σημαίνει να μην μπορείς να πας στην Εκκλησία. Καταλάβαμε τι σημαίνει να μην μπορείς να λειτουργηθείς και να μην μπορείς να κοινωνήσεις”, συμπληρώνοντας συγχρόνως πως “χρειάστηκε ακόμη να κλείσουμε και την πόρτα από τις Εκκλησίες μετά από τα πενήντα άτομα ώστε να μην εισέλθει μέσα κάποιος άλλος”.

Ο μητροπολίτης Τρίκκης, παράλληλα, επισήμανε πως “όλα αυτά τα οποία ζήσαμε και στερηθήκαμε μέχρι τώρα θα πρέπει να γίνουν αφορμή την φετινή χρονιά ώστε να ενισχυθούμε περισσότερο πνευματικά. Να μπορέσουμε μέσα από την προσευχή μας να επανέλθουμε στην κανονικότητα και να αποκτήσουμε ξανά όλα εκείνα τα οποία με τόσα δάκρυα και τόσο πόνο στερηθήκαμε”.

Ο κ. Χρυσόστομος, έκλεισε την ομιλία του προτρέποντας όλους τους πιστούς να μην σταματήσουν να εμπιστεύονται πρωτίστως τον Θεό και έπειτα τα μέλη της Ιεράς Συνόδου, με τον πρώτο τιμονιέρη που είναι ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών, αφού όπως χαρακτηριστικά τόνισε “είναι εκείνοι που με την δύναμη της ψυχής τους και της καρδιάς τους προσπαθούν με υπευθυνότητα για το καλύτερο της Εκκλησίας μας και για το καλύτερο όλων μας”.

*****

Συμπλήρωμα: Δεν ήταν αναίμακτα όμως τελικά τα Θεοφάνεια! Ο Θεός βοηθός:

Το χειρότερο συμβάν των Θεοφανείων 2021: σοβαρός τραυματισμός νέου, που βούτηξε να πιάσει το Σταυρό στην Εύβοια. Προσευχόμαστε γι' αυτόν!...


 

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2021

Θεοφάνεια και καραντίνα 2021

  


Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης 

Πέρα από το άτομο (φωτο από Ρομφαία, όπου είδηση για τα μέτρα της Αστυνομίας κατά την ημέρα) 

Σήμερα το πρωί, 5 Ιανουαρίου (παραμονή των Φώτων, ημέρα νηστείας για τους χριστιανούς, όπου οι γιαγιάδες μας έψηναν τα «φωτοκόλυβα», με σιτάρι και όσπρια χωρίς λάδι, από τα οποία έδιναν και στα ζώα και σκόρπιζαν και στο δώμα – στη στέγη – για τα «πετεινά του ουρανού», δηλ. τα πουλιά, επειδή τα Φώτα είναι και γιορτή αγιασμού της φύσης και σύνδεσής της με τον άνθρωπο), κατέβηκα στην πόλη, με μάσκα φυσικά και ένα χαρτί, που κάτι έγραφε για το πού πηγαίνω. Είδα έξω από τις Τράπεζες τις συνηθισμένες καθημερινές ουρές. Όλοι με μάσκες, αλλά χωρίς «αποστάσεις» και χωρίς το φόβο της αστυνομίας, που μπορεί να επιβάλει πρόστιμα.

Όμως το κράτος δεν διανοήθηκε να κλείσει τις Τράπεζες. Μόνο τις εκκλησίες έφραξε γύρω γύρω με αστυνομικές δυνάμεις, στις μεγάλες γιορτές κάθε πόλης, για να εμποδίσει τους χριστιανούς να εκκλησιαστούν, παρότι το ικετεύαμε να μας αφήσει να πάμε ν’ ανάψουμε έστω ένα κερί, ένας ένας και με τήρηση όσο αυστηρών μέτρων προστασίας θέλει!...

Τα Χριστούγεννα και του αγίου Βασιλείου (την «Πρωτοχρονιά», όπως λέμε συνήθως) το φιλάνθρωπο κράτος μας «επέτρεψε» να πάνε μερικοί από εμάς στην εκκλησία, με τον κρύο ιδρώτα του κινδύνου για έλεγχο και τσουχτερά πρόστιμα. Και τώρα, του Μεγάλου Αγιασμού, πάλι μας το απαγορεύει. Πώς όμως θεωρεί ότι οι πελάτες δεν μπορούν ν’ αντέξουν χωρίς Τράπεζες, αλλά οι χριστιανοί είμαστε υποχρεωμένοι ν’ αντέξουμε χωρίς εκκλησία;

Ας καταλάβει ο καθένας πως, όταν οι χριστιανοί ζητούμε να μας επιτραπεί να εκκλησιαστούμε του Μεγάλου Αγιασμού, δεν ζητούμε καθόλου «ειδική μεταχείριση» απέναντι στο νόμο (όπως ψευδώς ισχυρίστηκε η κυβέρνηση), απλώς να αντιμετωπιστούμε όπως οι Τράπεζες, για να πάμε να κάνουμε αυτό, που για μας είναι τόσο μεγάλη ανάγκη, όσο και για τους πελάτες των Τραπεζών οι συναλλαγές τους.

Φυσικά, για το κράτος, τα χρήματα είναι κάτι «αντικειμενικά υπαρκτό», ενώ η χάρη του Αγίου Πνεύματος, που αποζητούμε εμείς στην εκκλησία, είναι μια φαντασίωση. Αυτή η πλάνη (ότι η θεία χάρη δήθεν αποτελεί φαντασίωση) θα λυθεί εύκολα, αν κάποιος ερευνήσει με πραγματική προσοχή και αμεροληψία τις περιπτώσεις των αγίων, ιδιαίτερα του 20ού αιώνα, όπου θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν και άνθρωποι που έζησαν μέσα στο θείο Φως, πράγμα που βεβαιώνουν αμέτρητοι μάρτυρες κάθε ηλικίας, κοινωνικής τάξης και μορφωτικού επιπέδου. Τέτοιοι άγιοι είναι π.χ. ο άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς, ο άγιος Πορφύριος, ο άγιος Παΐσιος, ο άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης, η αγία Σοφία της Κλεισούρας, η γερόντισσα Ταρσώ  της Κερατέας, η γερόντισσα Μακρίνα του Βόλου, ο γέροντας Ευμένιος από τα Ρούστικα Ρεθύμνης, ο γέροντας Ευμένιος Σαριδάκης (του Λεπροκομείου Αθηνών), οι πιο παλιοί άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης, άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης, άγιος Νεκτάριος της Αίγινας, άγιος Νεκτάριος της Όπτινα (Ρωσίας), άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης και πολλοί άλλοι. Τέτοιοι, σημειωτέον, ζουν ακόμη στις μέρες μας. Αν, αντί να γελάνε μαζί μας οι διάφοροι «αμφισβητίες», αφιέρωναν χρόνο να ψάξουν κάπως το θέμα, πιστεύω ότι θα έβλεπαν τον κόσμο αλλιώς και θα κατέβαιναν από το βάθρο του δικών τους «ορθολογιστικών» φαντασιώσεων…

Τέλος πάντων, το θέμα αυτού του άρθρου είναι άλλο. Η αναμενόμενη αντίδραση των συνανθρώπων μας, πολιτών και κατοίκων του ελληνικού κράτους, στην απόφαση της Εκκλησίας να επιτρέψει τη συμμετοχή των χριστιανών στη θεία λειτουργία των Θεοφανείων και στην τελετή του Μεγάλου Αγιασμού (σε περιορισμένο αριθμό, όπως τα Χριστούγεννα και του αγίου Βασιλείου), παρά την κρατική απαγόρευση.

Κάποτε λοιπόν, σ’ αυτόν τον τόπο, οι περισσότεροι ήμασταν χριστιανοί. Σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων έχει απομακρυνθεί εντελώς από τη χριστιανική πνευματική ζωή και στην καλύτερη περίπτωση, απλώς σέβεται τη διδασκαλία του Χριστού για την αγάπη (μόνο αυτήν, διότι αγνοεί ότι ο Χριστός μίλησε και για την αμαρτία, τη μετάνοια, το βάπτισμα, τη θεία κοινωνία, την ανάσταση των νεκρών, την ένωση του ανθρώπου με το Θεό, τον παράδεισο και την κόλαση – το αγνοεί, επειδή όταν τύχει να πάει στην εκκλησία, δεν ακούει το ευαγγέλιο, ούτε και προσπαθεί να μάθει τι λέει επιτέλους αυτό το βιβλίο, που νομίζουμε ότι «δεν το καταλαβαίνουμε» επειδή «είναι στ’ αρχαία ελληνικά»).

Σέβεται λοιπόν αυτό που θεωρεί διδασκαλία του Χριστού, αλλά δεν επιδιώκει τον παράδεισο (αν πιστεύει καν ότι υπάρχει), δεν ελπίζει στην ανάσταση των νεκρών, δεν εξομολογείται, δε νηστεύει (παρά μόνο ίσως για σωματική «αποτοξίνωση»), μεταλαβαίνει μια φορά το χρόνο σαν έθιμο (χωρίς να παραδέχεται ότι έτσι ενώνεται πραγματικά με το Χριστό), στην εκκλησία πηγαίνει μόνο όταν έχει κάποια κοινωνική υποχρέωση, όπως μνημόσυνο συγγενικού ή φιλικού προσώπου κ.τ.λ.

Τις αιτίες της απομάκρυνσης της ελληνικής κοινωνίας από την πνευματική μας παράδοση, τις διερευνήσαμε στο άρθρο Το φαινόμενο της αθεΐας στη σύγχρονη Ελλάδα – μια προσέγγιση [& εδώ].

Όλο αυτό το πλήθος των βαπτισμένων χριστιανών (που συχνά διαμαρτύρονται «γιατί τους βάφτισαν ως νήπια χωρίς να τους ρωτήσουν», γιατί ούτε τι είναι το βάφτισμα δεν ξέρουν), είναι επόμενο να μην αισθάνονται καμιά έλλειψη στη ζωή τους με την απαγόρευση της συμμετοχής στη θεία λειτουργία (αφού έτσι κι αλλιώς δεν συμμετείχαν), να νιώθουν άνετα με τις φλυαρίες ότι δήθεν «μπορεί να μεταδοθεί ασθένεια μέσω της θείας κοινωνίας», να χαίρεται ενδόμυχα όταν στις ειδήσεις ανακοινώνεται ότι αρρώστησε και πέθανε κάποιος ιερέας (νομίζοντας ότι δικαιώνονται οι προσδοκίες εκείνων που περιμένουν να μολυνθούμε από τη θεία μετάληψη), και φυσικά να μην καταλαβαίνουν για ποιον λόγο αυτοί οι ανεκδιήγητοι παπάδες και δεσποτάδες «δε νοιάζονται» δήθεν «για την υγεία των ανθρώπων» και δεν υπακούνε στο νόμο του κράτους (του κράτους που «μας νοιάζεται και μας προστατεύει»), αλλά επιμένουν στο δικαίωμα των ανθρώπων να πάνε στην εκκλησία την ημέρα του Μεγάλου Αγιασμού.

Όλο αυτό το πλήθος, το τόσο ταλαιπωρημένο και αποκομμένο από την ουσία του πολιτισμού του (τη μετατροπή του ανθρώπου σε θεό, δηλαδή σε άγιο, μέσω της χριστιανικής ζωής), είναι φυσικό να στραφεί τώρα κατά της Εκκλησίας, γιατί δεν καταλαβαίνει ότι η Εκκλησία λειτουργεί για χάρη του κόσμου και όχι για χάρη της ιδιοτροπίας των ιερέων και ορισμένων ανορθόλογων φανατικών. Ο Μεγάλος Αγιασμός τελείται για να αγιαστούν οι άνθρωποι και η φύση και δεν μπορεί να απαγορευτεί η συμμετοχή μας σ’ αυτόν. Το δικαίωμα σ’ αυτή τη συμμετοχή είναι και αντικειμενικό (ο καθαγιασμός των ανθρώπων και της φύσης), αλλά και υποκειμενικό, διότι εμείς, οι τελευταίοι χριστιανοί αυτού του τόπου, χωρίς να είμαστε «καλύτεροι» από εσάς, αδελφοί, που αισθάνεστε «κάτι άλλο» από εμάς και μας βλέπετε με καχυποψία και κάποια περιφρόνηση, δεν μπορούμε ν’ αντέξουμε αυτές τις δοκιμασίες χωρίς εκκλησιασμό και χωρίς Αγιασμό.

Αν κυκλοφορούσε ένα μυθιστόρημα, από αυτά που υποτίθεται ότι «διδάσκουν τρόπο σκέψης και ζωής» στους ανθρώπους, και στήνονταν χιλιάδες άνθρωποι έξω από τα βιβλιοπωλεία για να το πάρουν, και διεκδικούσαν το δικαίωμα να το κάνουν αυτό, τηρώντας όλα τα «μέτρα προστασίας», είναι βέβαιο ότι εκείνοι που τώρα αγανακτούν κατά της Εκκλησίας θα έδειχναν κατανόηση και θα ζητούσαν από τις αρχές να διευκολύνουν την εξυπηρέτηση των συνανθρώπων τους. Επίσης, όλοι οι επιχειρηματίες (και οι πελάτες τους) που χάρηκαν όταν άνοιξαν προσωρινά τα καταστήματά τους, ας μη διαμαρτύρονται τώρα, που θέλουμε κι εμείς να μπορούμε να μπούμε στον χώρο, όπου ξέρουμε εδώ και αιώνες ότι κυκλοφορεί η θεία χάρις.

Ναι, και στα σπίτια μας μπορούμε να προσευχηθούμε, αλλά δεν τελούμε τα μυστήρια, ούτε τον Μεγάλο Αγιασμό. Τέλος, όλοι εκείνοι που στήνονται στην ουρά για μια τράπεζα, μια δημόσια υπηρεσία ή κάποιο προϊόν που είναι (ή το θεωρούν) είδος πρώτης ανάγκης, ας δείξουν κατανόηση και σ’ εμάς, που παρακαλούμε το κράτος ήδη από την περασμένη άνοιξη (εκτός από ένα διάλειμμα που μας επέτρεψε) να μας αφήσει να κάνουμε αυτό που θεωρούμε κι εμείς «πρώτη ανάγκη» μας…

Και στο κάτω κάτω, ας πληρώσουμε βρε αδερφέ. Θέλει το κράτος να μας επιβάλει πρόστιμο; Εντάξει. Ας κάνουμε έρανο μεταξύ μας να τα βρούμε. Εμείς τον Μεγάλο Αγιασμό θέλουμε, που (σημειωτέον) ισχυρίζομαι ότι δεν μεταδίδει μικρόβια, όπως και η θεία κοινωνία. Ας πληρώσουμε και ας τον πάρουμε. Έχει ο Θεός.

Θα κλείσω αυτό το άρθρο υπενθυμίζοντας ότι διάφοροι πολιτικοί αναλυτές διεθνώς έχουν χτυπήσει το καμπανάκι ότι άρχισε μια νέα εποχή απόλυτης εξουσίας των κρατών πάνω στους λαούς. Ας έχουμε υπόψιν ότι η Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021 (άντε, και 200 χρόνια από την ξεχασμένη Επανάσταση του 1821), θα μείνει στην ιστορία, νομίζω ως πρώτη μέρα αντίστασης ενάντια σ’ έναν νέο ολοκληρωτισμό, μια καινούργια παγκόσμια (οργουελική) καταπίεση των ανθρώπων με πρόφαση τους (αληθινούς ή κατασκευασμένους) κινδύνους για τη ζωή τους.

Καλή φώτιση σε όλους μας, όπως εύχεται ο λαός μας αυτές τις μέρες. Καλή χρονιά, με το Χριστό στη ζωή μας – και η υγεία θα έρθει μετά, ως δεύτερη ευχή και όχι ως πρώτη!

Ευχαριστώ.

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021

Η Εκκλησία αντιδρά: ανοιχτές εκκλησίες την ημέρα των Θεοφανείων, 6 Ιανουαρίου 2020!

 

Η Εκκλησία της Ελλάδος και η Εκκλησία της Κρήτης δηλώνουν ότι τα Θεοφάνεια η θεία λειτουργία και ο μέγας αγιασμός θα τελεστούν με τη συμμετοχή των χριστιανών, κατά τα μέτρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς: 25 άνθρωποι σε κάθε ναό, 50 στους μητροπολιτικούς ναούς, όλοι με μάσκες.

Η Κυβέρνηση δυσαρεστήθηκε και περιμένουμε εξελίξεις.

Από πλευράς μας, επικροτούμε ταπεινά και συγχαίρουμε την Εκκλησία. Δόξα τω Θεώ. Περιμένουμε με λαχτάρα να πάμε στην εκκλησία, συν Θεώ. Ξέρουμε όμως ότι ενδέχεται να πέσουν πρόστιμα ή ακόμη και συλλήψεις. Όλα αυτά ίσως είναι απαραίτητα για να δούμε επιτέλους ποιοι είμαστε, πού βαδίζουμε και τελικά "με ποιον" είμαστε (όχι "με τη λογική", όπως θα πουν κάποιοι, η οποία κατ' αυτούς επιτάσσει απαγόρευση του εκκλησιασμού, αλλά με μια άλλη λογική, που θα δοκιμαστεί στην πράξη και ίσως μείνει στην ιστορία ως πρώτη πράξη αντίστασης σε έναν νέο ολοκληρωτισμό).

Φυσικά, πάντα υπάρχει ο φόβος να γίνουν φασαρίες και αντί για καλό να προκύψει κακό από ακραία στοιχεία και ταραχοποιούς, με κρυφή υποκίνηση του Εχθρού προς όλες τις κατευθύνσεις. Σύνεση λοιπόν, αγάπη και ψυχραιμία εν Χριστώ. Πάντως και τεράστια μερίδα του λαού (πιστεύω, η συντριπτική πλειοψηφία) θα είναι αντίθετη στην πράξη της Εκκλησίας και θα την καταδικάσει απερίφραστα με διάφορα επιχειρήματα. Πληροφορούμε τους αδελφούς μας ότι γι' αυτούς πρωτίστως γίνεται ο μέγας αγιασμός και ότι η θρησκεία μας δεν είναι θρησκεία της ατομικής προσευχής μέσα από τα καβούκια μας, ούτε θρησκεία φόβου του θανάτου. Δεν περιμένω να καταλάβουν μέσα σε τρεις γραμμές όλο το νόημα αυτών των λόγων, αλλά ελπίζω να γίνει εφικτός κάποιος διάλογος στην κοινωνία αργότερα. Έχει ο Θεός.

Η ημέρα αυτή, 4 Δεκεμβρίου, είναι η ημέρα της Σύναξης των αγίων 70 Αποστόλων, του αγίου Νικηφόρου του Λεπρού και άλλων αγίων. Ας επικαλεστούμε και τις δικές τους πρεσβείες, ευχαριστώντας τους ταυτόχρονα για όσα θεωρούμε ότι πρόσφεραν και προσφέρουν σε όλους μας.

Ο Θεός μαζί μας. Δόξα τω Θεώ.

Ανακοινώσεις για το γεγονός:

Ρομφαία

Η Ιερά Σύνοδος δεν συναινεί στα νέα Κυβερνητικά μέτρα και εμμένει στην αρχική ΚΥΑ


Του Αιμίλιου Πολυγένη

Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η σύσκεψη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, η οποία συνεδρίαζε μέσω τηλεδιάσκεψης υπό την προεδρεία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ασχολήθηκε με την απόφαση της Κυβέρνησης, που αφορά τον εορτασμό των Θεοφανείων.

Συγκεκριμένα η Κυβέρνηση αποφάσισε δέκα ημέρες σκληρό lockdown, που είχε ως αποτέλεσμα ο εορτασμός των Θεοφανείων να γίνει χωρίς της παρουσία πιστών.

Να σημειωθεί ότι προηγούμενη ΚΥΑ της Κυβέρνησης, έλεγε ότι τα Θεοφάνεια θα εορταστούν με ανοιχτούς ναούς και παρουσία πιστών.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ΔΙΣ δεν φαίνεται διατεθιμένη να υπακούσει στην νέα απόφαση της Κυβέρνησης, και θα λειτουργήσει σύμφωνα με την ΚΥΑ που είχε εκδοθεί για τους εορτασμούς.

Ακολουθεί το επίσημο ανακοινωθέν της ΔΙΣ:

Συνήλθε εκτάκτως σήμερα, Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 164ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, αφού επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως, εξέτασε τα δεδομένα που δημιουργήθηκαν ως προς την λειτουργία των Ιερών Ναών και την παρουσία των πιστών κατά τήν Εορτή των Θεοφανείων μετά τις αιφνιδιαστικές Κυβερνητικές ανακοινώσεις της Παρασκευής 2.1.2021, περί προληπτικής αυστηροποιήσεως των μέτρων εν όψει του ανοίγματος των σχολικών μονάδων.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος κατόπιν διαλογικής συζητήσεως, αποφάσισε ομοφώνως τά εξής:

1. Δεν συναινεί στα νέα Κυβερνητικά μέτρα ως προς τη λειτουργία των Ιερών Ναών, εμμένει σε όσα συμφωνήθηκαν αρχικώς με την Πολιτεία και εντέλλεται οι Ιεροί Ναοί να παραμείνουν ανοικτοί για την συμμετοχή των πιστών στη Θεία Λειτουργία και τον Αγιασμό των υδάτων εντός των Ιερών Ναών της Εορτής των Θεοφανείων όπως άλλωστε είχε συμφωνηθεί και αποτυπωθεί στην Κ.Υ.Α. υπ’ αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 80588/15.12.2020 (ΦΕΚ Β΄ 5509).

Ζητεί από την Πολιτεία να γίνει απολύτως σεβαστή η ανωτέρω Κ.Υ.Α. χωρίς περαιτέρω προβλήματα, λαμβανομένου υπ’ όψιν του γεγονότος ότι κατά την εορτή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και τις λοιπές ημέρες του Αγίου Δωδεκαήμερου στους χιλιάδες Ενοριακούς Ιερούς Ναούς της Εκκλησίας της Ελλάδος με μέριμνα των κατά τόπους Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών και των ευλαβών κληρικών τηρήθηκαν όλα τα προβλεφθέντα υγειονομικά μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού.

2. Αποστέλλει επιστολή διαμαρτυρίας προς την Ελληνική Κυβέρνηση θεωρώντας τον διάλογο ως το μοναδικό μέσο επιλύσεως των ζητημάτων που αφορούν τις σχέσεις της Πολιτείας με τις θρησκευτικές κοινότητες που υφίστανται στο Ελληνικό Κράτος.

3. Κάνει έκκληση τόσο προς την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ενώσεως όσο και προς την Ελληνική Κυβέρνηση να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ούτως ώστε να εξασφαλιστεί άμεσα ο ικανός αριθμός εγκεκριμένων εμβολίων για τους πολίτες.

Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να υπηρετεί αλλότριους σκοπούς απέναντι σε ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως η υπέρβαση της πανδημίας, διότι το δικαίωμα στην υγεία ανήκει σε όλους.

4. Ανανεώνει προγενέστερη Απόφαση Αυτής ώστε κατά την παρούσα χρονική περίοδο την θέση της Ιεράς Συνόδου προς τα Μ.Μ.Ε., να εκφράζει μόνο ο εκπρόσωπος Τύπου Αυτής, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας.

Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου
της Εκκλησίας της Ελλάδος

Εκκλησία της Κρήτης: ''Αδυνατούμε να αποδεχθούμε την απαγόρευση της Κυβέρνησης''



Ρομφαία

Ἡ Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης, μέ ἀφορμή τίς πρόσφατες Κυβερνητικές ἐξαγγελίες, σχετικά πρός τήν ἀπαγόρευση συμμετοχῆς τῶν πιστῶν στήν μεγάλη Ἑορτή τῶν Θεοφανείων καί με συναίσθηση τῆς ποιμαντικῆς Της εὐθύνης, ἀνακοινώνει, μέ ὁμόφωνη Ἀπόφασή Της, τά ἀκόλουθα:

1. Ἡ Ἐκκλησία Κρήτης ἐκφράζει τή δυσαρέσκεια καί τή θλίψη Της γιά τήν αἰφνίδια ἀνατροπή αὐτῶν πού νομοθέτησε ἡ ἴδια ἡ Ἑλληνική Πολιτεία, σύμφωνα μέ τήν μέ ἀριθμ. Δ1Α/ΓΠ.οικ. 80588/15-12-2020 (ΦΕΚ Β’ 5509) Κοινή Ὑπουργική Ἀπόφαση, κατά τήν ὁποία ἡ συμμετοχή ἑνός μέρους τοῦ ἐκκλησιάσματος στή Θεία Λειτουργία ἦταν δυνατή κατά τίς ἡμέρες τῶν Χριστουγέννων, τῆς Πρωτοχρονιᾶς καί τῶν Θεοφανείων.

2. Εἶναι γεγονός ὅτι στήν Ἐκκλησία τῆς Κρήτης τά προβλεπόμενα μέτρα τηρήθηκαν ἀπολύτως καί ἐφαρμόσθηκαν μέ ὑπευθυνότητα, κατά τίς ἑορτές τῶν Χριστουγέννων καί τῆς Πρωτοχρονιᾶς. Μάλιστα, σέ πολλούς Ἱερούς Ναούς σέ ὁλόκληρο τό Νησί, τελέσθηκαν διπλές θεῖες Λειτουργίες, γιά τήν κάλυψη τῶν ποιμαντικῶν ἀναγκῶν, χωρίς τή δημιουργία συνωστισμοῦ τῶν ἀνθρώπων καί χωρίς ὁποιαδήποτε ἀπόκλιση ἀπό τά θεσμοθετηθέντα μέτρα.

Ἡ Ἐκκλησία Κρήτης, ὁμολογουμένως συντάχθηκε, καθ᾽ ὅλο αὐτό τό διάστημα, μέ τά μέτρα τῆς Πολιτείας, μέ γνώμονα καί κριτήριο τή διαφύλαξη τοῦ ἀγαθοῦ τῆς ὑγείας καί τήν ἀποφυγή τῆς διασπορᾶς τῆς πανδημίας, κατηγορούμενη μάλιστα, ἀπό διάφορα πρόσωπα ὅτι ἀρνήθηκε τήν εὐθύνη καί τήν ἀποστολή Της, κάνοντας ὑπερβολικές «παραχωρήσεις».

3. Κατόπιν τῶν ἀνωτέρω, ἡ Ἐκκλησία τῆς Κρήτης ἀδυνατεῖ νά ἀποδεχθεῖ τήν ἀπαγόρευση τῆς Πολιτείας, σχετικά πρός τή στέρηση τῆς συμμετοχῆς τῶν πιστῶν στή Θεία Λειτουργία τῆς Ἑορτῆς τῶν Θεοφανείων καί γιά τό λόγο αὐτό στήν Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Κρήτης καί στίς Ἱερές Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης, οἱ Ἱεροί Ναοί θά λειτουργήσουν τήν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων, τηρουμένων τῶν μέτρων, ὅπως ἀκριβῶς τά Χριστούγεννα (25 πρόσωπα στούς μικρούς Ἱ. Ναούς καί 50 πρόσωπα στούς Μητροπολιτικούς καί Καθεδρικούς Ἱ. Ναούς καί σύμφωνα μέ τά τετραγωνικά μέτρα πού προβλέπει ἡ Κ.Υ.Α.). Ἡ Ἐκκλησία τῆς Κρήτης, θά διασφαλίσει μέ ὑπευθυνότητα, ὅπως ἔπραξε μέχρι σήμερα, τήν τήρηση τῶν μέτρων καί κατά τή μεγάλη αὐτή Ἑορτή.

Ἡ ἄσκηση τοῦ θεμελιώδους καί συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος τῆς θρησκευτικῆς λατρείας δέν μπορεῖ νά περιστέλλεται ἀδιακρίτως στά πλαίσια ὀριζόντιων καί γενικῶν μέτρων, ὁ δέ ὅποιος ἐπιβαλλόμενος περιορισμός ὀφείλει νά εἶναι ἀναλογικός σέ σχέση μέ τά μέτρα πού ἱσχύουν σέ λοιπές δραστηριότητες καί νά μήν ὁδηγεῖ στήν ὁλική ἀπαγόρευση τῆς λατρείας.

4. Ἡ Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης ἀποστέλλει ἐπιστολή διαμαρτυρίας πρός τήν Ἑλληνική Κυβέρνηση, μέ τό δίκαιο αἴτημα ἑνός εἰλικρινοῦς διαλόγου Ἐκκλησίας - Πολιτείας, γιά τό κοινό καλό τῶν ἀνθρώπων τοῦ Τόπου καί μέ γνώμονα τήν ψυχική ὑγεία καί τήν κοινωνική εἰρήνη, καί μάλιστα στίς δύσκολες αὐτές συνθῆκες καί περιστάσεις. Ἡ Ἐκκλησία Κρήτης ἀναμένει τόν ἀμοιβαῖο σεβασμό καί τήν ἀναγνώριση τῆς προσφορᾶς Της, σέ αὐτόν τόν κοινό ἀγῶνα καί ὄχι μεμονωμένες κινήσεις, πού δημιουργοῦν λανθασμένα συμπεράσματα.

5. Ἡ Ἐκκλησία Κρήτης, εὔχεται πρός ὅλους αἴσιο καί εἰρηνικό τό νέο ἔτος 2021, μέ πλούσιο τόν φωτισμό τοῦ Θεοῦ, γιά τήν ὑπέρβαση δυσκολιῶν, κρίσεων καί ἀδιεξόδων.

Ἡράκλειο, 4 Ἰανουαρίου 2021.
Ἀπό τήν Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης

Κυβέρνηση σε Εκκλησία: ''Ο νόμος δεν μπορεί να εφαρμόζεται κατά το δοκούν''



Ρομφαία | Θάνος Θανόπουλος

Απάντηση στην απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία δεν συναινεί στα νέα μέτρα ως προς τη λειτουργία των Ιερών Ναών έδωσε πριν από λίγο με ανακοίνωσή της η Κυβέρνηση.

Στην ανακοίνωσή της η Κυβέρνηση τονίζει πως σε όλα τα στάδια της πανδημίας βρισκόταν σε διαρκή διαβούλευση με την Εκκλησία.

Επίσης η κυβέρνηση προσθέτει πως η ανάγκη να μην διακυβευθεί η σταθερή πορεία καταπολέμησης του ιού ενόψει της επαναλειτουργίας των σχολείων, επέβαλε την επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς περιορισμών.

"Ο νόμος δεν μπορεί να εφαρμόζεται κατά το δοκούν ώστε να τον αγνοεί όποιος διαφωνεί. Ευελπιστούμε ότι η Εκκλησία θα αντιληφθεί την κρισιμότητα των στιγμών για την κοινωνία, όπως έως σήμερα με υπευθυνότητα έπραξε" υπογραμμίζει κλείνοντας στην ανακοίνωσή της η Κυβέρνηση.

Διαβάστε παρακάτω την σχετική ανακοίνωση:

«Η Κυβέρνηση σε όλα τα στάδια της πανδημίας βρισκόταν σε διαρκή διαβούλευση με την Εκκλησία για τα θέματα των λειτουργιών, με σεβασμό στη δημόσια υγεία αλλά και την πίστη των ανθρώπων.

Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν οι λειτουργίες Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς και προβλέφθηκε η λειτουργία των Θεοφανείων.

Η ανάγκη να μην διακυβευθεί η σταθερή πορεία για την καταπολέμηση του ιού, εν όψει ιδίως και της επαναλειτουργίας των σχολείων, επέβαλε για την τρέχουσα εβδομάδα την επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς περιορισμών στην αγορά και την κοινωνία, μεταξύ των οποίων και η πρόβλεψη να γίνει η λειτουργία των Θεοφανείων χωρίς την παρουσία πιστών.

Βεβαίως, παραμένει η δυνατότητα παρεμπίπτουσας ατομικής προσευχής των πιστών στους ναούς.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος με την απόφασή της δεν συναινεί στα νέα μέτρα που αφορούν τις λειτουργίες.

Όμως ο νόμος δεν μπορεί να εφαρμόζεται κατά το δοκούν ώστε να τον αγνοεί όποιος διαφωνεί.

Ευελπιστούμε ότι η Εκκλησία θα αντιληφθεί την κρισιμότητα των στιγμών για την κοινωνία, όπως έως σήμερα με υπευθυνότητα έπραξε.

Η εφαρμογή των μέτρων πρόληψης και προφύλαξης αποτελεί υποχρέωση αλλά και πράξη κοινωνικής αλληλεγγύης και ευθύνης όλων μας.»

Εκπρόσωπος Ιεράς Συνόδου: ''Κόκκινη γραμμή τα Θεοφάνεια''
 

Ρομφαία

Για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου μίλησε στο MEGA ο εκπρόσωπος Τύπου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ), Σεβ. Μητροπολίτης Ιλίου κ. Αθηναγόρας.

«Εννέα μήνες η εκκλησία συμμορφώθηκε πλήρως σε όλα τα μέτρα. Δέχθηκε να είναι εντελώς κλειστές οι εκκλησίες στην πρώτη καραντίνα. Δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τη στροφή της κυβέρνησης. Όταν γίνεται μια συμφωνία από τα δύο μέρη, και κάποιο από τα δύο μέρη αποφασίζει να την αλλάξει, τουλάχιστον θα πρέπει να ενημερώσει το άλλο μέρος. Pacta sunt servanda. Οι συμφωνίες πρέπει να τηρούνται» υπογράμμισε σχετικά με την απόφαση της ΔΙΣ να είναι ανοιχτές οι εκκλησίες κατά τα Θεοφάνια.

Παράλληλα, έκανε λόγο για μια «μικρή απογοήτευση στον τρόπο επικοινωνίας» μεταξύ πολιτείας και εκκλησίας. «Σε δύσκολες καταστάσεις ο πρωθυπουργός και ο αρχιεπίσκοπος έβρισκαν λύση. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει και τώρα» συμπλήρωσε.

Στο ερώτημα εάν η Αστυνομία πάει να επιβάλει πρόστιμα σε ιεράρχες κατά τα Θεοφάνια, ο Μητροπολίτης απάντησε ότι «η Αστυνομία θα κάνει τη δουλειά της κι εμείς τη δικλη μας».

Σημείωσε, δε, ότι η εκκλησία θα πληρώσει τυχόν πρόστιμα που θα της βεβαιωθούν από την Αστυνομία, δίχως ωστόσο να απαντήσει εάν θα πληρώσει και τα πρόστιμα που μπορεί να βεβαιωθούν στους πιστούς.

Τέλος, ο Αθηναγόρας είπε ότι για την εκκλησία το ζήτημα εορτασμού των Θεοφανίων ήταν κόκκινη γραμμή. [Ακολουθεί βίντεο με τη συνέντευξη].

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2021

Θεοφάνεια & του αγίου Νικηφόρου του Λεπρού (4 Ιαν.) χωρίς εκκλησία, σφραγισμένοι στη μυστική κατακόμβη της καρδιάς μας...

 

Ιερέας με μάσκα, αγιασμός με νεροπίστολο (ρωμαιοκαθολικός, ΗΠΑ), από εδώ

 

Αν μας κυβερνούσαν χριστιανοί, θα θεωρούσαν το μεγάλο αγιασμό των Θεοφανείων φάρμακο και όχι πιθανή εστία μετάδοσης του κορωνοϊού, ώστε να απαγορεύσουν την πρόσβαση των χριστιανών σ' αυτόν, όπως την είχαν απαγορεύσει το Πάσχα στο άγιο φως και γενικά την απαγόρευσαν στις εκκλησίες - προς δόξαν βέβαια των "απέναντι", που θα θεωρούσαν μια τέτοια στάση ως καθαρή θρησκοληψία και δεισιδαιμονία ακόμη κι αν τους παραθέταμε χίλιες μαρτυρίες θαυμάτων σχετικών με τον αγιασμό.

Φυσικά, αυτό το όνειρο (να μας κυβερνούν χριστιανοί) το έχουμε ξεχάσει προ πολλού. Ξανά λοιπόν μια κορυφαία γιορτή - η γιορτή του καθαγιασμού και του ανθρώπου, αλλά και της φύσης - θα τη ζήσουμε χωρίς να συναντηθούμε στην εκκλησία, έστω και με "μέτρα προφύλαξης"... Ας κάνουμε εκκλησία την καρδιά μας, σφιγμένη, αλλά αποφασισμένη (με αγάπη και συγχώρηση, παρακαλώ, κατά το Ευαγγέλιο) κι ας πάρουμε μυρωδιά από την τηλεόραση. Δόξα τω Θεώ. Και εις ανώτερα.

Για το θέμα, παραπέμπω σε ανάρτησή μας από την αρχή της πρόσφατης καραντίνας: «Είμαστε οι χριστιανοί & υπάρχουμε ακόμη. Φτιάξτε μας ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης & αφήστε μας ήσυχους να τελούμε τη θεία λειτουργία...»


Εν τω μεταξύ (χωρίς εκκλησία πάντα) ήρθε η γιορτή του αγίου Νικηφόρου του Λεπρού, αγίου του 20ού αιώνα, που έζησε, υπέφερε και εκοιμήθη από τη λέπρα και έδωσε (όπως και πολλοί άγιοι) εντελώς διαφορετικό νόημα στις έννοιες της υγείας, της ζωής και του θανάτου. Μάλιστα από την άνοιξη, αρχή της πανδημίας (ή "πανδημίας"), έχουν καταγραφεί εμφανίσεις του, σε Ελλάδα και έξω, όπου έχει προτρέψει χριστιανούς να ζητούν τη βοήθειά του εναντίον του πρόσφατου ιού.

Για τον άγιο καλούμε, δόξα τω Θεώ, σε μια μικρή εορταστική βόλτα εδώ: Άγιος Νικηφόρος ο Λεπρός (και: η πρόσφατη αγιοκατάταξή του). 

ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΤΟΥ ΛΕΠΡΟΥ

«Βίος & Ακολουθία του Οσίου και θεοφόρου πατρός ημών Νικηφόρου του Λεπρού» 4/1/2015 (βίντεο)

Η παράκληση προς τον άγιο Νικηφόρο το Λεπρό (βίντεο)

Και εδώ 

Το κείμενο της παράκλησης, ποίημα Ισιδώρας μοναχής Αγιεροθεΐτισσας 

Ακολουθία & παρακλητικός κανόνας

Υπάρχουν & Χαιρετισμοί του

Ιστοσελίδα αφιερωμένη στον άγιο

Για να μην παρεξηγούμαστε: Ιατρική και Χριστιανισμός

Πόνος και Φως (χριστιανοί μέσα στην ασθένεια)

4 του Γενάρη, η σύναξη των αγίων 70 αποστόλων του Χριστού

Αγαπημένοι άγιοι & μνήμες, 1 - 4 του Γενάρη

Έτη πολλά, βοήθειά μας ο άγιος και όλοι οι άγιοι των ημερών, καλή Φώτιση (των Φώτων).

«Η Νεραϊδοκυρία Αυτοανοσία και τα άκτακτα παιδιά της», Αναστασία Σακελλαρίδου – Μονιάκη

Rethemnos

Αγαπητά μας Παιδιά! Η μικρή Αλεξάνδρα σας προσκαλεί στο πάρτυ της!

Έχει γενέθλια και σας προσκαλεί όλους στο σπίτι της, την Κυριακή το απόγευμα – εκεί, μαζί με τη μαμά, το μπαμπά, τη θεία Δήμητρα, την υπέροχη κλόουν Ρω και φυσικά τη Λίζα, το αρκουδάκι της, διοργανώνουν το ωραιότερο πάρτυ γενεθλίων του κόσμου!

Η χαρά της μικρής μας Αλεξάνδρας είναι διπλή. Εκτός από τα δέκατα γενέθλιά της, χαίρεται γιατί ξεπέρασε την περιπέτειά της, που την ανάγκασε να παραμείνει στο νοσοκομείο για μερικές μέρες, και μάλιστα – μέσα απ’ όλες τις δυσκολίες, την αμηχανία και το δυσάρεστο συναίσθημα που της προκαλούσε αρχικά αυτή η παραμονή – έκανε καινούργιους φίλους και έγραψε ένα βιβλίο, απευθυνόμενο στη μαμά της και σε όλα τα παιδιά του κόσμου. Το βιβλίο για τη νεραϊδοκυρία Αυτοανοσία και τα άτακτα παιδιά της, τα Αυτοάνοσα Νοσήματα, που τρυπώνουν στο σώμα μας και προσπαθούν να κάνουν άνω κάτω τον οργανισμό μας!…

Ευτυχώς, η καλή γιατρός Αγγελική στέλνει τους πολύτιμους βοηθούς της, τα ασημένια και λευκά αγγελάκια, που μπαίνουν κι εκείνα στο σώμα μας μεταφέροντας μαγικά φαρμακάκια, που κοιμίζουν τα άτακτα παιδιά της κυρίας Αυτοανοσίας και η μαμά τους μπορεί να τα συμμαζέψει και να τα βάλει σε τάξη. Έτσι μπαίνει σε τάξη και ο οργανισμός των μικρών παιδιών, που εκείνα προσπαθούν διαρκώς να τον αναστατώσουν, και τα παιδιά συνεχίζουν τη ζωή τους, τα παιχνίδια τους, τα μαθήματά τους, τις δραστηριότητές τους, τις φιλίες τους, κοιτάζουν κάθε μέρα μπροστά και κάνουν τον άχαρο και βαρετό κόσμο των μεγάλων (συγχωρήστε με, μπαμπάδες και, κυρίως, μαμάδες) πολύχρωμο, μαγικό και παραμυθένιο σαν την ψυχή τους!

Τι παράξενα ονόματα που έχουν αυτά τα παιδάκια της Νεραϊδοκυρίας!… Η ελκώδης κολίτιδα, η νόσος του Κρόουν, ο λύκος και η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι κάποια από αυτά. Και τι να κάνει η μικρή Αλεξάνδρα, που ακούει τους γιατρούς να λένε ένα σωρό πρωτάκουστες λέξεις, που ούτε η ίδια τις καταλαβαίνει ούτε η μαμά της; Μια μαμά γεμάτη ανησυχία για το παρόν και αγωνία για το μέλλον, που παραστέκει την κορούλα της δίπλα στο κρεβάτι του νοσοκομείου… Δείτε τι θα κάνει: θα ζωγραφίσει την κάθε λέξη και με τις ζωγραφιές της θα φτιάξει ένα βιβλίο, για να βοηθήσει τη μαμά της να καταλάβει και να μην ανησυχεί πια.

Έχει βοηθούς τη μικρή Αλίκη με τη χρωματιστή μπαντάνα, που γνωρίζει τι σημαίνει «γυροειδής αλωπεκεία», και τον Ταξιάρχη, ένα ατίθασο και κάπως απότομο αγόρι με ιδιοπαθή θρομβοπενική πορφύρα, που ζει αρκετό καιρό στο νοσοκομείο και που ο καλύτερός του φίλος, ο Χρυσοβαλάντης, ταξίδεψε στη Βοστώνη για θεραπεία και του εμπιστεύτηκε τον αρκούδο του (έτσι, τον ονόμασε κι εκείνο Χρυσοβαλάντη και τον προσέχει σαν τα μάτια του). Και φυσικά έχει βοηθούς τη Λίζα, την αρκουδίτσα, και το Χρυσοβαλάντη, τον αρκούδο.

Κι όταν η Αγγελική, η καλή γιατρός, είδε πώς τα παιδιά ζωγράφισαν την κυρία Αυτοανοσία, το καθένα από τα άτακτα παιδιά της, τα ασημένια αγγελάκια και όλους τους ήρωες του καινούργιου τους κόσμου, ενθουσιάστηκε και ζήτησε από την Αλεξάνδρα να δώσει και σ’ εκείνη το βιβλίο της, για να το αξιοποιήσει στο να βοηθά όλα τα παιδιά του νοσοκομείου να καταλαβαίνουν αυτές τις δύσκολες λέξεις.

Και τώρα, δυο λόγια για τους μεγάλους, από την παιδοψυχολόγο του σχολείου της Αλεξάνδρας, που ανέλαβε να εξηγήσει στα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ότι δεν πρέπει ν’ ανησυχούν μήπως το κορίτσι μεταδώσει κάποιο νόσημα στους συμμαθητές και τους φίλους του:

«Τα αυτοάνοσα νοσήματα προκαλούνται από εσφαλμένη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και ο οργανισμός δεν αναγνωρίζει τα κύτταρά του, με αποτέλεσμα να τα καταστρέφει, γιατί τα θεωρεί ξένα… Όσο γρηγορότερα γίνει η διάγνωση, τόσο καλύτερη θα είναι και η ανταπόκριση στη φαρμακευτική αγωγή που θα ακολουθήσει. Τα χρόνια αυτά νοσήματα, τα οποία είναι πολλά (80 καταγράφονται επίσημα, αλλά πρόκειται να προστεθούν τουλάχιστον άλλα 40, σύμφωνα με τελευταίες έρευνες), έχουν περιόδους με εξάρσεις και υφέσεις. Επίσης ο κάθε ασθενής είναι μοναδικός. Μπορεί να έχει περισσότερα από ένα νοσήματα, αλλά οι θεραπευτικές παρεμβάσεις έχουν καταφέρει να βελτιώσουν καθοριστικά την καθημερινότητα των ασθενών, αλλά και την πορεία των νοσημάτων… Οι ασθενείς απλά μαθαίνουν να ζουν παρέα με το νόσημα ή τα νοσήματα, να κάνουν την καθημερινότητά τους απλά να κυλάει, χωρίς να επηρεάζεται από αυτό ή αυτά. Πρέπει να έχουν απόλυτη συνέπεια στις εντολές του γιατρού, που ουσιαστικά έχει υιοθετήσει τον ασθενή του. Αν δεν το κάνουν αυτό, η ζωή τους γίνεται δύσκολη και η καθημερινότητά τους ακόμη δυσκολότερη» (σελ. 38).

Αυτά και πολλά ακόμη θα δούμε σ’ έναν πρωτόγνωρο παραμυθένιο παιδόκοσμο, περνώντας τη χρωματιστή πόρτα που δημιούργησε η συγγραφέας Αναστασία Σακελλαρίδου – Μονιάκη με το βιβλίο της «Η Νεραϊδοκυρία Αυτοανοσία και τα άτακτα παιδιά της», που τυπώθηκε στο Ρέθυμνο από τις Γραφικές Τέχνες Καραγιαννάκη, πλαισιωμένο με τις γλυκύτατες ζωγραφιές της εικονογράφου Ηλιάνας Διαμαντάκη. Δεν είναι ένα απλό παραμύθι, αλλά, θα λέγαμε, ένα παιδικό μυθιστόρημα, που συμβάλλει με εξαιρετικό τρόπο στην κατανόηση της περιπέτειας του αγώνα με τα αυτοάνοσα νοσήματα. Συμβάλλει στην κατανόησή της όχι μόνο από τα παιδιά, μα και από εμάς τους υποτιθέμενους μεγάλους (που πολλές φορές κατανοούμε πολύ λιγότερα από τα παιδιά), όχι μόνο από εκείνους που βιώνουν ήδη αυτή την περιπέτεια, μα και από τους γύρω τους και από την κοινωνία ολόκληρη. Και πιστεύω ότι θα συμβάλει όχι μόνο στην κατανόηση, αλλά – το κυριότερο – και στον ίδιο τον αγώνα των παιδιών με αυτοάνοσα νοσήματα, για να συμφιλιωθούν με την κατάσταση που βιώνουν και ν’ αποκοιμίσουν μέσα στο σώμα τους τα άταχτα παιδιά της κυρίας Αυτοανοσίας, ώστε εκείνη να τα συμμαζέψει και να τα βάλει σε τάξη…

Η συγγραφέας, πτυχιούχος του ΤΕΙ Ηρακλείου, εργαζόμενη σύζυγος και μητέρα τριών παιδιών, με σημαντική συμμετοχή στην πολιτιστική ζωή του Ρεθύμνου, είναι μέλος της «Πολιτιστικής Αναγέννησης», βασικό στέλεχος της ιστοσελίδας «Πολιτιστικό Ρέθυμνο», συνεργάτης του «Αερόστατου» (που δραστηριοποιείται στο χώρο της παιδικής ψυχαγωγίας) και υπεύθυνη του Κατηχητικού Σχολίου της ενορίας των Περιβολίων Ρεθύμνου.

Το βιβλίο μού φάνηκε συγχρόνως χαρούμενο και μελαγχολικό. Χαρούμενο, όπως μια παιδική ψυχή, και μελαγχολικό, όπως μια μητέρα που ανησυχεί και φοβάται. Ο τρόπος όμως που εκφράζει τον αγώνα των παιδιών και τη μεταμόρφωση του κόσμου μέσα από τη φαντασία τους, ώστε να αντεπεξέλθουν στις πρωτοφανείς γι’ αυτά δυσκολίες της προσαρμογής σ’ ένα νέο τρόπο ζωής, με λιγότερη ανεμελιά και περισσότερη ευθύνη και επιφυλακή, είναι εκπληκτικός. Και το μήνυμα που αφήνει – όχι μόνο στο τέλος, αλλά σε κάθε σελίδα του, από την πρώτη σκηνή ώς την τελευταία! – είναι η αισιοδοξία, η ελπίδα, η εμπιστοσύνη, η συμπαράσταση και η αγάπη. Αξίες τόσο απαραίτητες σε όλες τις εποχές και ολοένα πιο δραματικά επίκαιρες στην εποχή μας.

Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2021

Νέα χρονιά, με εμβόλιο & προβληματισμούς (στα 200 χρόνια από το 1821). Προς τον σεβασμιώτατο μητροπολίτη Ναυπάκτου π. Ιερόθεο...

 


ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ, ΜΕ ΤΗ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ, ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Φύλαξα για πρώτη ανάρτηση του έτους την αναφορά στο εμβόλιο κατά του Covid-19, το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού.

Οι επιφυλάξεις γνωστές. Όχι μόνο από ιατρική άποψη, αλλά και από πνευματική/θρησκευτική άποψη. Πού οδηγούν αυτά; Σε ολοκληρωτικό έλεγχο της ζωής μας; Σε πρωτοφανές ηλεκτρονικό φακέλωμα, χειρότερο και από αυτό που μας συμβαίνει ήδη; ("Κλείστε το Facebook, το Internet και το κινητό σας" αντιπρότεινε εύστοχα ένας Ελληνοαμερικανός γιατρός σε όσους φοβόμαστε το "τσιπάρισμα" μέσω των εμβολίων). Σε εισαγωγή μέσα στο σώμα μας ουσιών που θα μας επηρεάσουν αρνητικά, ως σχέδιο σκοτεινών δυνάμεων; 

Ακόμη και γιατροί εμφανίζονται διεθνώς και εκφράζουν ανοιχτά αρνητική θέση για τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού. Είναι ανοησίες αυτά; Ποιος μπορεί έγκυρα να το βεβαιώσει;

Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος εμβολιάστηκε επίσημα, ως εκπρόσωπος του αρχιεπισκόπου Αθηνών, ο οποίος θα είχε εμβολιαστεί αν δεν είχε περάσει κορωνοϊό και δεν τον απέτρεπαν γι' αυτό το λόγο οι γιατροί. Ο Μητρ. Ιερόθεος έγραψε μάλιστα ένα αναλυτικό άρθρο, όπου εξηγεί τη θετική στάση του έναντι του συγκεκριμένου εμβολιασμού: Γιατί εμβολιάσθηκα. Εκεί σημειώνει μεταξύ άλλων:

Υπάρχουν, βέβαια, και μερικοί συνωμοσιολόγοι, που βλέπουν και στο θέμα αυτό διάφορες συνωμοσίες. Νομίζω, όμως, ότι το θέμα αυτό δεν είναι αυστηρά θεολογικό, είναι καθαρά θέμα σωματικής υγείας τού ανθρώπου, και τον πρώτο λόγο έχει η ιατρική επιστήμη και ο θεράπων ιατρός κάθε ανθρώπου, ο οποίος γνωρίζει το ιατρικό ιστορικό του. Αν θελήση κανείς να βρη συνωμοσίες, σε όλα τα θέματα, τότε πρέπει να κλειστή σε μια «προστατευτική γυάλα», να μη χρησιμοποιή καθόλου την σύγχρονη τεχνολογία ή να αναχωρήση στην έρημο και να μη χρησιμοποιή τα επιτεύγματα τής συγχρόνου επιστήμης σε όλες τις πτυχές τής ζωής μας. (...)

Έπειτα, είναι ένα θέμα ελευθερίας τού ανθρώπου, ο οποίος άνθρωπος έχει επικοινωνία με τους θεράποντες ιατρούς του. Όπως σε όλα τα άλλα εμβόλια και τις ιατρικές θεραπείες δεν αποφαίνεται η Ιερά Σύνοδος, έτσι δεν μπορεί να αποφανθή και στο θέμα αυτό.

Επί πλέον, σε προσωπικό επίπεδο τών ποιμένων, θα πρέπει να διευκρινισθή ότι βρισκόμαστε σε μια μεγάλη παγκόσμια πανδημία, κατά την οποία καθημερινώς πεθαίνουν άνθρωποι. Είναι ένας παγκόσμιος πόλεμος. Και όπως ο πόλεμος είναι μια περιπέτεια για τους ανθρώπους, το ίδιο συμβαίνει και σε αυτόν τον παγκόσμιο πόλεμο. Οι Ποιμένες δεν μπορούν να μένουν απαθείς μπροστά στα καθημερινά θύματα τού covid-19, που εκφράζονται είτε ως «κρούσματα» είτε ως «θάνατοι» είτε ως οικονομική κρίση είτε ως ψυχολογική κρίση από τον εγκλεισμό και τον φόβο τού θανάτου.

Η Εκκλησία, καίτοι είναι εναντίον τού πολέμου, που απειλεί την ζωή τών ανθρώπων, εν τούτοις συμμετέχει ποικιλοτρόπως στην αντιμετώπιση αυτής τής απειλής για την διαφύλαξη «βωμών και εστιών». Το ίδιο πρέπει να συμβαίνη και στην παρούσα κατάσταση. Πρέπει να βοηθήσουμε, σεβόμενοι την ελευθερία κάθε ανθρώπου, στο να δημιουργηθή «ανοσία» στον πληθυσμό, δηλαδή να δημιουργηθή άμυνα και «οχυρό» στον άνθρωπο και την κοινωνία, που σημαίνει, να ενισχυθή το ανοσοποιητικό σύστημα τού οργανισμού τού ανθρώπου και τής κοινωνίας, για να προστατευθούν «ανθρώπινες ζωές», αφού η ανθρώπινη ζωή είναι ευλογία Θεού και δίνεται για να δοξάζεται ο Θεός, να υπηρετήται ο συνάνθρωπος και να σωθή ο ίδιος ο άνθρωπος αιωνίως.

Και αν υπάρχουν μερικές παρενέργειες, όπως γίνεται σε όλα τα φάρμακα, θα είναι λιγότερες από τα καθημερινά κρούσματα και τους θανάτους, και θα βοηθήση να αποβληθή ο φόβος τού θανάτου και να επανέλθη η κανονικότητα στην κοινωνία μας και το Κράτος, αλλά και στην Εκκλησία, για να τελούμε ελεύθερα τα Μυστήρια και τις ακολουθίες.

Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου έχει θεωρηθεί - και κατά τη γνώμη μου είναι - ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους θεολόγους της Ορθόδοξης Εκκλησίας, συγγραφέας βιβλίων που αναμφίβολα βοήθησαν αμέτρητους ανθρώπους στην πνευματική τους πορεία, παραδοσιακός επίσκοπος, ορθόδοξος, όχι κάποιος "εκσυγχρονιστής" ή οικουμενιστής ή με οποιονδήποτε τρόπο αχυράνθρωπος της νέας τάξης πραγμάτων. Στο ιστολόγιό μας έχουμε ιδιαίτερη ενότητα με κείμενά του. Η στάση του δίνει για μένα ένα θετικό πρόσημο στο εμβόλιο, πολύ ουσιαστικότερο ακόμη και από του αρχιεπισκόπου ή του πατριάρχη.

Όμως δεν είναι αρκετό. Δεν είναι γιατρός, ούτε ειδικός στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ώστε να μπορεί να διαβεβαιώσει εμάς, που ανησυχούμε, ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Και εννοώ, σεβασμιώτατε, κυρίως πνευματικό πρόβλημα. Το καθαρά ιατρικό πρόβλημα, λίγο με ανησυχεί, όχι γιατί το παίζω γενναίος, αλλά επειδή, αφενός, οι φαρμακοβιομηχανίες δεν είναι ανόητες, να δώσουν ένα εμβόλιο που θα σκοτώσει τον κόσμο, και αφετέρου επειδή ο σωματικός θάνατος είναι σίγουρα ο μικρότερος κίνδυνος, με πολύ σημαντικότερο τον πνευματικό θάνατο, τον κίνδυνο αποκοπής από το Χριστό και το σώμα της Εκκλησίας Του - την τελευταία δε αποκοπή, από την Εκκλησία, φοβάμαι πως πολύ αποτελεσματικά την πέτυχαν οι κρατούντες με τα "αναγκαία μέτρα" τους!...

Τι θα ήθελα λοιπόν, ταπεινά, σεβασμιώτατε, από την Εκκλησία; Είτε από την Ιερά Σύνοδο είτε από κάποιον μητροπολίτη ή ηγούμενο μονής, κάποιον τέλος πάντων που είναι θεσμικό πρόσωπο και δε θα βρει το μπελά του... Να πάρει ένα ή δύο εμβόλια κατά του Covid-19, από κάθε είδος που κυκλοφορεί στη χώρα μας, και να τα δώσει σε δύο ανεξάρτητα εργαστήρια της εμπιστοσύνης του, να τα αναλύσουν και να μας πουν, επίσημα, ενυπόγραφα και επιστημονικώς έγκυρα, με ανάληψη ευθυνών για το ενδεχόμενο σφάλματος απάτης (και από τους αναλυτές και από την Εκκλησία), να μας πουν λοιπόν τι έχουν μέσα. 

Όσο δεν συμβαίνει αυτό, όλα όσα λέγονται είναι λόγια του αέρα. Και πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί η Εκκλησία, που ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να είναι η μάνα, η τροφός και η προστάτισσα του γένους και του λαού μας, δεν το κάνει αυτό, ώστε να καθησυχάσει έστω τις συνειδήσεις ημών των "ψεκασμένων", που αν μη τι άλλο είμαστε κι εμείς ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ.

Αυτό θα ήθελα να παρακαλέσω, σεβασμιώτατε, άγιοι Πατέρες, άνθρωποι του Θεού. Χρήματα πιστεύω ότι έχει η Εκκλησία, να αγοράσει δυο δείγματα, αν της αρνηθούν αυτή την παραχώρηση οι άλλες "υπεράνω ελέγχου" αυθεντίες, πολιτικές και επιστημονικές. Αλλιώς πώς θα αναπαυτεί η συνείδησή μας και θα είμαστε ήσυχοι, να εμβολιαστούμε κι εμείς έστω χωρίς να χάσουμε τον ύπνο μας;

Ευχαριστώ και εύχομαι και πάλι καλή και ευλογημένη χρονιά σε όλον τον κόσμο. Τι εννοώ με αυτή την ευχή; Το στίχο του Πάτερ ημών "ελθέτω η βασιλεία σου": άντε, να γίνει η Δευτέρα Παρουσία, να ησυχάσουμε, δεν αντέχεται και πολύ πλέον η αναμονή. Δόξα τω Θεώ. "Αμήν, ναι, έρχου, Κύριε Ιησού" (Αποκάλυψη, 22, 20). ΕΡΧΟΥ!

Συμπλήρωμα, για τις ημέρες:

Περιτομή του Κυρίου και Μ. Βασίλειος, ο άγιος της πρώτης Ιανουαρίου 

«Τομές στο χρόνο», η 8η μέρα και η Περιτομή του Ιησού

1 Ιανουαρίου είναι και η μνήμη του π. Χρυσοστόμου Παπασαραντόπουλου του Ιεραποστόλου.

2 Ιανουαρίου, μεταξύ άλλων μεγάλων αγίων, γιορτάζουν ο άγιος Σίλβεστρος, Πάπας Ρώμης (ορθόδοξος βέβαια ακόμη τότε, τον 4ο αι. μ.Χ.), ο άγιος Βασίλειος εξ Άγκυρας, ο άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ, ο μεγάλος και αγαπημένος Ρώσος άγιος, και ο άγιος Μάρκος ο Κωφός, προστάτης των κωφών (γι' αυτούς εδώ).

3 του Γενάρη, μεταξύ άλλων, η αγία Θωμαΐς από τη Λέσβο, που ξυλοκοπήθηκε από το σύζυγό της μέχρι θανάτου και τιμάται από την Εκκλησία ως μάρτυρας! Την ίδια μέρα είναι και η μνήμη του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη († 1911).

 
4 του Γενάρη, μεταξύ άλλων, έχουμε τη σύναξη των αγίων 70 αποστόλων του Χριστού, αλλά και τη μνήμη του σύγχρονου αγίου Νικηφόρου του Λεπρού!

Περισσότερα: Άγιοι στην πόρτα του Γενάρη. Εκεί θα δείτε και σχετικά βίντεο. ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ με τις πρεσβείες των αγίων μας & τη χάρη του Χριστού μας! Και ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ!