ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2024

Προσωπικός αριθμός και Τεχνητή Νοημοσύνη

 

ΝΙΚΗ / ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Τελικά, ο Προσωπικός Αριθμός του Πολίτη (ΠΑ) δεν έρχεται…ΗΡΘΕ !!!

Σύμφωνα με το άρθρο 11 του νόμου 4727 (ΦΕΚ 184 -Α – 23/9/2020), ο προσωπικός αριθμός (ΠΑ) καθιερώνεται ως αριθμός υποχρεωτικής επαλήθευσης της ταυτότητας των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του δημόσιου τομέα. Αποτελείται από δώδεκα (12) αλφαριθμητικά στοιχεία, εκ των οποίων τουλάχιστον τα εννέα (9) είναι αριθμητικά, και χορηγείται άπαξ στο φυσικό πρόσωπο. Ο ΠΑ δεν μεταβάλλεται και απενεργοποιείται με τον θάνατο ή την κήρυξη σε αφάνεια του φυσικού προσώπου.  Χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε φυσικό  πρόσωπο που δικαιούται Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) ή  Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία.

Ο Προσωπικός Αριθμός δεν είναι καινούργια επινόηση. Υπάρχει προσπάθεια εφαρμογής του με τον ονομαζόμενο ΕΚΑΜ (Ενιαίος Αριθμός Μητρώου)  από το 1986 στα θέματα της ατζέντας, όπου υπάρχει διαχρονική πίεση υλοποίησης κάποιων «οραματιστών», στους οποίους υποτάσσονται όλα τα κυβερνώντα κόμματα.  

Ο ΠΑ έρχεται για να ενοποιήσει σε μια τεράστια ψηφιακή «δεξαμενή» όλα τα διάσπαρτα προσωπικά δεδομένα του κάθε πολίτη. Δημιουργεί έτσι –μαζί με την ηλεκτρονική ταυτότητα/κάρτα και την κατάργηση των μετρητών– το τελειότερο μαζικό φακέλωμα. Αυτό το ψηφιακό φακέλωμα προσφέρεται ως λεία πολύτιμη σε δημόσια και ιδιωτικά συμφέροντα, ώστε να μπορούν αυτά, κατά περίπτωση, να παρακολουθούν και να ελέγχουν, να αξιολογούν και να χειραγωγούν ή, ακόμα, να εκβιάζουν και να καταδικάζουν σε κοινωνικό αποκλεισμό πολίτες ανύποπτους, μη αρεστούς όμως στην κυρίαρχη εξουσία. Ας δούμε όμως τη νομική γνωμάτευση για τον «ΠΑ».

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων γνωμοδότησε ότι:

  1. … Ο νόμος 4727 κατατέθηκε και ψηφίστηκε χωρίς να ζητηθεί ή να εκδοθεί Γνωμοδότηση από την Αρχή και ενώ εκκρεμούσαν διευκρινίσεις σε ερωτήματα που είχαν τεθεί.
  2. Η σχεδιαστική επιλογή τήρησης των προβλεπόμενων δεδομένων όλων των πολιτών στο μητρώο ΠΑ έχει ως συνέπεια τη συγκέντρωση, σ’ ένα κεντρικό σημείο, δεδομένων, όπως το ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, τόπος γέννησης, αλλά και όλων των τομεακών αναγνωριστικών τα οποία χρησιμοποιούν οι πολίτες για διαφορετικούς σκοπούς σε διαφορετικούς τομείς (Αριθμός Φορολογικού Μητρώου, Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης).
  3. …Το μητρώο ΠΑ επιτρέπει την αντιστοίχιση των ΠΑ με τους αναγνωριστικούς αριθμούς των επιμέρους μητρώων (τομεακά αναγνωριστικά) κάθε δημόσιου φορέα και την ορθή ταυτοποίηση του πολίτη μέσω ενός ευκολομνημόνευτου αριθμού, αλλά χωρίς ο αριθμός αυτός να τηρείται στα επιμέρους μητρώα.

…Τονίζεται ότι για την ορθή εφαρμογή του σχεδιασμού αυτού, ο εν λόγω σκοπός πρέπει να εξασφαλιστεί ότι θα παραμείνει και στο μέλλον ως ο μοναδικός σκοπός επεξεργασίας από όλους τους δημόσιους (αλλά και λοιπούς μη δημόσιους) φορείς (με βάση την αρχή του περιορισμού του σκοπού)…

  1. Επισημαίνεται ιδιαίτερα ότι έως το στάδιο έκδοσης της γνωμοδότησης και μετά από ερωτήματα της Αρχής, αναφέρθηκε ότι δεν υφίσταται πρόβλεψη σχετικά με δημόσιο έγγραφο στο οποίο θα αναγράφεται ο ΠΑ (όπως δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή άλλο). Αντίστοιχη πρόβλεψη δεν υπάρχει ούτε στο σχέδιο ΠΔ αλλά ούτε και στο Νόμο. Η Αρχή επισημαίνει ότι γνωμοδοτεί για το ΠΔ και αξιολογεί ως επαρκές το επίπεδο προστασίας της χρήσης του ΠΑ ως δεδομένου προσωπικού χαρακτήρα στο πλαίσιο της παραπάνω αναφερόμενης επεξεργασίας (τήρηση της αρχής της ελαχιστοποίησης), με την παραδοχή ότι δεν αναγράφεται σε κάποιο δημόσιο έγγραφο.

Το Συμβούλιο Επικρατείας (ΣτΕ) απεφάνθη :

Ο προσωπικός αριθμός θα διευκολύνει τους πολίτες στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο. Στην πράξη, ο «ΠΑ» θα κρύψει όλους τους άλλους αριθμούς που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, κ.λπ.), χωρίς ωστόσο να καταργεί τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου που έχουν οι φορολογούμενοι, ο οποίος αποτελεί τον βασικό πυλώνα του «ΠΑ». Θα τηρείται μόνο σε ένα κεντρικό σημείο στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία αποτελεί την αρμόδια αρχή για την επιβεβαίωση της ταυτότητας των πολιτών, περιλαμβάνει τα στοιχεία που είναι απολύτως αναγκαία για την επαλήθευση της ταυτότητας του φυσικού προσώπου.

Οι πολίτες πριν την έκδοση του «ΠΑ» μπορούν να επιλέξουν τα 2 από τα 3 αλφαβητικά στοιχεία (γράμματα) που προβλέπονται για τη δημιουργία του, όπως μπορούν να επιλέξουν και τα 2 αλφαβητικά στοιχεία για τα ανήλικα προστατευόμενα μέλη τους. Σε αντίθετη περίπτωση, τα ψηφία θα παραχθούν τυχαία από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

 Μας σημαδεύει λοιπόν ισόβια, από την πρώτη ημέρα της γέννησής μας, και γίνεται υποχρεωτικός σε όλες τις συναλλαγές μας με δημόσιες –αργότερα και ιδιωτικές– υπηρεσίες. Επιπλέον του ΑΦΜ, δεν θα καταργεί ούτε τους άλλους αριθμούς (ΑΜΚΑ, ΑΔΤ κλπ), αλλά θα οδηγεί σε αυτούς, για να ανοιχτούν οι βάσεις δεδομένων τους, θα είναι το κλειδί εισόδου δίνοντας πρόσβαση σε όλες αυτές.

Δίχως αυτόν είμαστε κοινωνικά ανύπαρκτοι και δεν μπορούμε να ζήσουμε, αφού δεν μπορούμε να ασκήσουμε τα ανθρώπινα δικαιώματά μας. Χωρίς τον αριθμό αυτό, δεν θα μπορούμε να εκτελέσουμε βασικές διοικητικές ενέργειες, όπως η υποβολή φορολογικών δηλώσεων, η λήψη συντάξεων, η εγγραφή σε κοινωνικές υπηρεσίες και η εξυπηρέτηση σε νοσοκομεία και άλλες υγειονομικές δομές. Επιπρόσθετα, θα υπάρξει αδυναμία πρόσβασης σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες, όπως το gov.gr. Θα υπάρξουν, πιθανώς, και νομικές επιπτώσεις, διότι η άρνηση παραλαβής και χρήσης του ΠΑ οδηγεί σε παραβάσεις σχετικών υποχρεώσεων (π.χ. μη υποβολή φορολογικών δηλώσεων).

Η μεγαλύτερη επιτυχία της Ελληνικής Κυβερνήσεως είναι ότι έχει υποβάλει τους Έλληνες σε μία υπνική αδράνεια με άδειες ψυχές και άδεια στομάχια, έναν λαό εξαρτώμενο από τα επιδόματα της Κυβέρνησης. Αυτή είναι μία νέα πραγματικότητα που κανείς δεν αμφισβητεί, και όχι μόνο αυτό, αλλά έχει προστεθεί και ο φόβος της επιβίωσης. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να περνά νομοσχέδια τα οποία παραβιάζουν κάθε ίχνος προσωπικής ιδιωτικότητας. Ο φόβος και ο τρόμος, με εφαρμογή τους σε μια γενικευμένη έννοια δημοσίου συμφέροντος, είναι τα εργαλεία που εφαρμόζουν την ανηθικότητα, την στέρηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των ατομικών ελευθεριών.

Αποτέλεσμα τούτου, κανείς σήμερα δεν διαμαρτύρεται ούτε  μας προστατεύει ουσιαστικά από την κατάχρηση της ψηφιακής πληροφορίας. Αντίθετα, η ΝΔ ακολουθώντας τις εθνικές κυβερνήσεις άλλων κέντρων εξουσίας διολισθαίνει στην περιστολή των προσωπικών ελευθεριών και την υποβάθμιση του κράτους δικαίου, ενώ οι διαμορφωτές της παγκόσμιας πολιτικής οραματίζονται μια ολοκληρωτική Νέα Τάξη Πραγμάτων. Γνωρίζουμε, πλέον, τη δυστοπία στην οποία μας οδηγούν μακροπρόθεσμα όσοι προωθούν την ψηφιοποίηση των πάντων: Αλυσοδεμένοι πολίτες σ᾽ ένα παγκοσμιοποιημένο σύστημα ψηφιακής δικτατορίας... Πρόκειται για εφιαλτική πραγματικότητα, που εξελίσσεται ήδη στο τεχνοφασιστικό κράτος της Κίνας.

Εμείς στο Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ επισημαίνουμε ότι:

  • Ο «ΠΑ» είναι ένας αριθμός που σχετίζεται άμεσα και απόλυτα με τον άνθρωπο, είναι η μετατροπή της υπόστασής μας από άνθρωπο σε μηχανή, σε ρομπότ, σε στοιχείο αναγνώρισης από υπολογιστή ή οποιοδήποτε μικρο-επεξεργαστή. Είναι το αναγνωριστικό μας στοιχείο στην γλώσσα των μηχανών, είναι η ηλεκτρονικοποίηση και ψηφιοποίηση του προσώπου και κάθε ανθρώπινης οντότητας, είναι η σύγχρονη ψηφιακή σκλαβιά μας. Με τον τρόπο αυτό η αριθμοποίηση του προσώπου είναι γεγονός.
  • Η κυβέρνηση μας γυρίζει πίσω στην φασιστική γερμανική κατοχή, στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των ΝΑΖΙ, όπου σε κάθε κρατούμενο-ετοιμοθάνατο του έδιναν έναν αριθμό. Προφανώς, ορισμένους από εμάς μας προορίζουν για τα σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης.
  • Υπάρχουν σοβαρότατοι κίνδυνοι παραβίασης προσωπικών δεδομένων και ιδωτικότητας: Η συγκέντρωση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων σε ένα κεντρικό σύστημα εγείρει σοβαρές ανησυχίες για την ιδιωτικότητα. Ο κίνδυνος διαρροής ή κατάχρησης δεδομένων του ΠΑ είναι υπαρκτός, με δυνητικά καταστροφικές συνέπειες για τα άτομα. Το κεντρικό σύστημα που θα αποθηκεύονται τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, θα είναι ευάλωτο και ελκυστικό στις κυβερνοεπιθέσεις, εφόσον ισχύει ο κανόνας ότι δεν υπάρχει καμία ασφάλεια και που, τελικά, θα οδηγήσουν στη λύση του εμφυτεύματος σε κάθε άνθρωπο, όπως κάνουν στα ζώα σήμερα.
  • Δημιουργεί περιορισμό της ατομικότητας: Η ταυτοποίηση με έναν μοναδικό αριθμό απειλεί την ατομικότητα και την αυτονομία των πολιτών. Ο «ΠΑ» μπορεί να οδηγήσει σε αντικειμενοποίηση των ατόμων και σε απώλεια της μοναδικότητάς τους.
  • Είναι εύλογες οι ανησυχίες για την διευκόλυνση της δυνατότητας παρακολούθησης και ελέγχου: Η ύπαρξη ενός κεντρικού συστήματος ταυτοποίησης φέρνει κινδύνους για την ελευθερία και την αυτονομία. Ο «ΠΑ» μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παρακολούθηση πολιτών, περιορισμό της έκφρασης και επιβολή ελέγχου με αδιαφανείς τρόπους. Βιώσαμε την εποχή ελέγχου και αποκλεισμού μας με τον COVID-19. Πιστεύουμε ότι θα είναι ένα ισχυρό εργαλείο ελέγχου και στέρησης ελευθερίας από την κάθε κυβέρνηση. Ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εργαλείο για τον “κοινωνικό και κυβερνητικό έλεγχο” των πολιτών, αφού η συγκέντρωση όλων των πληροφοριών κάτω από έναν μοναδικό αριθμό καθιστά πιο εύκολο το προφίλ των ανθρώπων και τη “συνεχή παρακολούθηση” των δραστηριοτήτων τους από το κράτος ή τρίτους.
  • Καθιερώνεται ολοκληρωτική εξάρτηση από την κυβέρνηση και την τεχνολογία: Στη σχέση κράτους–πολίτη η μοναδική πρόσβαση θα είναι μονάχα με τον ΠΑ, επίσης οι ηλικιωμένοι και όσοι έχουν αδυναμία χρήσης των νέων τεχνολογιών θα εξαρτώνται από τρίτους. Η κυβέρνηση της ΝΔ προτίθεται να χρησιμοποιήσει τον ΠΑ σε όλες μας τις δραστηριότητες. Υπάρχουν καταγγελίες από πολίτες που χρησιμοποίησαν τον ΑΜΚΑ για να συνταγογραφήσουν ναρκωτικά, όμως δεν ήταν εφικτό να τον ακυρώσουν και να εκδοθεί νέος. Τι θα συμβεί αν διαρρεύσει ο ΠΑ; Πώς θα τον ακυρώσουμε; και πώς θα έρθει ξανά στην δικαιοδοσία του κατόχου του; 
  • Είναι εμφανής ο κίνδυνος διάκρισης: Η ταξινόμηση και η ταυτοποίηση ατόμων με βάση τον ΠΑ μπορεί να οδηγήσει σε διακρίσεις. Ο αριθμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αποκλείσει ή να θέσει σε μειονεκτική θέση άτομα με βάση την καταγωγή, τη θρησκεία, τις πολιτικές πεποιθήσεις ή άλλα χαρακτηριστικά.
  • Ενισχύεται ο φόβος για εξαναγκασμό. Υπάρχει η αντίληψη ότι ο «ΠΑ» θα μπορούσε να οδηγήσει σε έναν “αναγκαστικό τρόπο ζωής”, όπου οι άνθρωποι δεν θα έχουν άλλη επιλογή παρά να αποδεχτούν τον αριθμό για να μπορέσουν να λειτουργήσουν στην κοινωνία, είτε πρόκειται για πρόσβαση σε οικονομικές υπηρεσίες, είτε για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ή άλλες κρατικές παροχές. Αυτή η “έλλειψη επιλογής” εντείνει το αίσθημα ότι το κράτος και οι διεθνείς οργανισμοί κινούνται προς ένα μοντέλο καταναγκαστικού παγκόσμιου ολοκληρωτισμού, δουλοποίησης της ανθρώπινης υπόστασης και του δικαιώματος της επιλογής, βάλλοντας έτσι όλες τις ελευθερίες.
  • Η αποδοχή του «ΠΑ», ενδεχομένως, να αποτελέσει “παραβίαση θρησκευτικών πεποιθήσεων”, διότι μπορεί να είναι μια “ηθική παραβίαση” πίστης, καθώς εμπλέκει τους πιστούς σε μια μορφή παγκόσμιας ταυτοποίησης, που μπορεί να εξυπηρετεί σκοπούς που έρχονται σε αντίθεση με τις θρησκευτικές αξίες τους. Ο «ΠΑ», ενδεχομένως, να αποτελεί το “πρώτο βήμα” προς μια πιο συνολική μορφή ελέγχου που θα μπορούσε να καταλήξει ακόμα και στην απώλεια της θρησκευτικής και προσωπικής ελευθερίας. Η υιοθέτηση τεχνολογιών που βασίζονται σε απόλυτο έλεγχο και αριθμητική ταυτοποίηση έρχεται σε αντίθεση με την “πνευματική ελευθερία” και το αυτεξούσιο.

Τεχνική Νοημοσύνη και Προσωπικός αριθμός

Ο συνδυασμός της χρήσης της Τεχνικής Νοημοσύνης (ΤΝ) με τον «ΠΑ», ο οποίος διευκολύνει το έργο της, δημιουργεί ανησυχίες για τις ηθικές συνέπειες της ΤΝ, ειδικά όταν αυτή αρχίζει να παίζει ρόλο σε αποφάσεις που αφορούν τη ζωή και το θάνατο, την ελεύθερη βούληση και την ηθική κρίση. Οι αλγόριθμοι της ΤΝ δεν έχουν ηθικές αξίες, παρά βασίζονται σε δεδομένα και προγραμματισμό και αυτό μπορεί να θεωρηθεί απειλή για τις παραδοσιακές αρχές της ηθικής και του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.


Αυτού του είδους αλγόριθμοι, δεν έχουν περιορισμό επεξεργασίας και αποτελεσμάτων, με δυνατότητα προβλέψεων των ανθρώπινων συμπεριφορών. Θα γνωρίζει η κυβέρνηση και όποιος επεξεργάζεται τα δεδομένα της ζωής μας τι θα διαπράξουμε στο μέλλον. Εδώ και μερικές δεκαετίες ξεκίνησαν οι προβλέψεις για κάθε πολίτη, με βάση την καταναλωτική του συμπεριφορά· δεν σταμάτησαν όμως εκεί, προχώρησαν σε ένα βήμα παραπάνω, συνέδεσαν τις καταναλωτικές συνήθειες με  βάσεις δεδομένων συμπεριφορών. Ανακοίνωσαν πριν μια δεκαετία ότι μπορούν να προβλέπουν τον χωρισμό ενός ζευγαριού 6 μήνες πριν συμβεί, με πολύ μεγάλο ποσοστό επιτυχίας που αγγίζει το 95-98%. Μετά από 10 χρόνια, όχι μόνο πότε θα χωρίσουμε θα γνωρίζουμε, αλλά και ακόμα τι σκεφτόμαστε !!!

Ο «ΠΑ» είναι το εργαλείο της ΤΝ, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί καταχρηστικά για τη χειραγώγηση των επιλογών των ανθρώπων, όπως μέσα από την ανάλυση και αξιοποίηση προσωπικών δεδομένων. Αυτό δημιουργεί ανησυχίες για τη δυνατότητα της ΤΝ να περιορίσει την ελευθερία των ανθρώπων να επιλέγουν το καλό ή το κακό, υποκαθιστώντας την ελεύθερη βούληση και εξυπηρετώντας τα συμφέροντων άλλων. Τα προσωπικά δεδομένα των ανθρώπων με την εφαρμογή του «ΠΑ» θα υπόκεινται στον νόμο της προσφοράς και ζήτησης, με αντικείμενο κερδοσκοπίας από ορισμένους. Θυμηθείτε τον αλλοδαπό, ο οποίος πουλούσε CD με τα στοιχεία της ΑΑΔΑΕ (Taxisnet) στο ποσό των 60€.

Το Δημοκρατικό Πατριωτικό κίνημα ΝΙΚΗ έχει λάβει ξεκάθαρη θέση κατά της αριθμοποίησης του προσώπου, έτσι δεν αποδεχόμαστε τον Προσωπικό Αριθμό επειδή: 

Παραβίαζεται η ιδιωτική ζωή: Η αντικατάσταση του ονόματος με έναν αριθμό περιορίζει την ανωνυμία του ατόμου και διευκολύνει την παρακολούθηση των ενεργειών του. Η αριθμοποίηση σε μεγάλη κλίμακα θεωρείται ως προσπάθεια ελέγχου και καταστολής, υπονομεύοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών στις κυβερνήσεις.

Αποανθρωπισμός: Η μετατροπή του ανθρώπου σε έναν απλό αριθμό υποβαθμίζει την αξία της ανθρώπινης ζωής και υπονομεύει την ατομική ταυτότητα, που οδηγεί σε μια πιο αποστασιοποιημένη και ανώνυμη κοινωνία.

Αποξένωση: Η αριθμοποίηση δημιουργεί αίσθημα αποξένωσης και απομόνωσης, καθώς οι άνθρωποι αντιμετωπίζονται ως απλοί αριθμοί και όχι ως άτομα με μοναδικές ιδιότητες και εμπειρίες.

Δυσκολία στην οικοδόμηση σχέσεων: Η αριθμοποίηση δυσκολεύει την οικοδόμηση βαθιών και ουσιαστικών σχέσεων, καθώς η επικοινωνία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ανταλλαγή προσωπικών πληροφοριών και συναισθημάτων.

Εύκολη καταγραφή και έλεγχος: Η αριθμοποίηση διευκολύνει την καταγραφή και την ανάλυση μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων για τα άτομα, επιτρέποντας τον αποτελεσματικότερο έλεγχό τους. Η αίσθηση ότι το κράτος παρακολουθεί και καταγράφει κάθε κίνηση των πολιτών οδηγεί σε κλίμα φόβου και ανασφάλειας. Αλλά τρομακτικότερο είναι που δύναται,  με την επεξεργασία αυτών των δεδομένων να προβλέψει το μέλλον και τις δραστηριότητες κάθε πολίτη.

Ιστορικό προηγούμενο: Η αριθμοποίηση έχει συνδεθεί ιστορικά με αυταρχικά καθεστώτα και παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Επίσης, συνδέεται με περιορισμούς των πολιτικών ελευθεριών, όπως η ελευθερία της έκφρασης και η ελευθερία της συνάθροισης.

Περιορισμός της καινοτομίας: Το  κλίμα φόβου και ανασφάλειας που δημιουργεί, αποθαρρύνει την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.

Αποδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής: Η αριθμοποίηση συμβάλλει στην αποδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής και στην αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Απειλή για τη δημοκρατία: Σε ακραίες περιπτώσεις, η αριθμοποίηση αποτελεί απειλή για τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Για όλα αυτά, δεν αποδεχόμαστε την ψηφιακή σκλαβιά ούτε την αντιμετώπισή μας ως αντικείμενα. Αρνούμαστε, λοιπόν, την υποχρεωτικότητα του Προσωπικού Αριθμού και της ηλεκτρονικής ταυτότητας/κάρτας. Δεν θυσιάζουμε την προσωπική μας ελευθερία για ψήγματα. Απαιτούμε η κυβέρνηση να σεβαστεί το δικαίωμά μας για μία εναλλακτική  μη ηλεκτρονική μορφή ταυτοποίησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: