Σοκαριστικό χαστούκι και εξώδικο στον Μητσοτάκη από τη Σιναϊτική Αδελφότητα: «Δεν συναινούμε στο νομοσχέδιο Ζαχαράκη»
Νέα Κρήτη / 28 Ιουλ 2025
Ενώ η κυβέρνηση διαφημίζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που δήθεν διευθετεί το ζήτημα που προέκυψε με τη Μονή Σινά μετά τις ενέργειες του αιγυπτιακού κράτους, 15
μέλη της Σιναϊτικής Αδελφότητος απέστειλαν εξώδικο στον πρωθυπουργό,
τον πρόεδρο της Βουλής, τους πολιτικούς αρχηγούς και την υπουργό
Παιδείας, επιδιώκοντας με αυτόν τον τρόπο να εκφράσουν την αντίθεσή τους κατά του επίμαχου σχεδίου νόμου που προβλέπει τη σύσταση Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.).
«Δεν
συναινούμε στη σύσταση του εν λόγω Ν.Π.Δ.Δ» σημειώνουν τα μέλη της
Αδελφότητος και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για «ερευνητέα ζητήματα
ποινικών ευθυνών για το αδίκημα της απιστίας σε βάρος της Ιεράς Μονής
και της περιουσίας αυτής».
Οι σοκαριστικές καταγγελίες της Σιναΐτικής Αδελφότητας
Όπως υπογραμμίζεται στο εξώδικο, η Σιναΐτικη Αδελφότητα είχε εκφράσει από την πρώτη στιγμή τις αντιρρήσεις της με το σχετικό νομοσχέδιο της Σοφίας Ζαχαράκη μέσω επιστολής.
Εντούτοις,
σύμφωνα με τα μέλη της Αδελφότητος, η υπουργός προχώρησε ακάθεκτη στη
δρομολόγηση της ψήφισης του σχεδίου νόμου την ερχόμενη Πέμπτη.
Αποκαλύπτουν δε πως «ο Αρχιεπίσκοπος Σιναίου κ. Δαμιανός, ο οποίος διανύει ήδη το 90ο έτος της ηλικίας, κατά την ίδια ημέρα της 25ης.07.2025 και ενώ σπανιότατα, εδώ και πολλά χρόνια, έρχεται στην Ιερά Μονή, αίφνης μετέβη στην Αίγυπτο, και δη σε χώρο εκτός της Ιεράς Μονής, όπου έλαβε χώρα κατά την επομένη, την 26.07.2025
συνάντηση με εμάς, τα μέλη της Σιναϊτικής Αδελφότητος, στην οποία μας
τέθηκε ως όρος ότι πρέπει να είναι πάντα παρών ο συνοδεύων τον
Αρχιεπίσκοπο δικηγόρος, ενώ παράλληλα μας τέθηκαν
αδικαιολόγητοι περιορισμοί σχετικά με τη δια ζώσης συνάντηση με τον
Αρχιεπίσκοπο όλων των Ιερομονάχων και Μοναχών που είχαν προσέλθει για
την οικεία συνάντηση».
«Σοβαρότατο πνευματικό και κοσμικό αδίκημα»
Σύμφωνα με το εξώδικο, ο Αρχιεπίσκοπος αιτήθηκε την ανάκληση των υπογραφών από την επιστολή που προωθήθηκε στις 22/7,
με το αίτημά του να απορρίπτεται διότι το νομοσχέδιο με τίτλο: «Σύσταση
νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία ¨Ελληνορθόδοξη Ιερά
Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην
Ελλάδᨻ αποτελεί «σοβαρότατο πνευματικό, αλλά και κοσμικό ατόπημα»
διότι:
(α) αντιβαίνει στη διαρρέουσα όλα τα δικαιικά
συστήματα και τη λειτουργία της Ιεράς Βασιλικής και Αυτόνομης Μονής της
Αγίας Αικατερίνης του Αγίου και Θεοβάδιστου Όρους Σινά αρχή της αυτοτέλειας του νομικού προσώπου της Ιεράς Μονής∙
(β) καταργεί
παρανόμως τη διοικητική και λειτουργική αυτοτέλεια και την αυθυπαρξία
της Ελληνορθόδοξης Ιεράς Βασιλικής και Αυτόνομης Μονής του Αγίου και Θεοβάδιστου Όρους Σινά∙
(γ) τυχόν δε υλοποίηση της σύστασης του ως άνω Ν.Π.Δ.Δ. γεννά και άμεσα ερευνητέα ζητήματα ποινικών ευθυνών για το αδίκημα της απιστίας σε βάρος της Ιεράς Μονής και
της περιουσίας αυτής, για οιοδήποτε πρόσωπο, το οποίο δεν θα αντιλέξει,
πολλώ δε μάλλον θα συναινέσει, στη ψήφιση και εφαρμογή του εν λόγω
νομοσχεδίου, το οποίο μη νομίμως περιλαμβάνει προβλέψεις:
(i) για εκχώρηση δικαιωμάτων και δη άνευ ανταλλάγματος επί της περιουσίας του νομικού προσώπου της Ιεράς Μονής προς το άνω υπό σύσταση ν.π.δ.δ ∙ αλλά και
(ii) για αντικείμενη στον νόμο διάλυση/κατάργηση δύο επιπλέον νομικών προσώπων -Ιδρυμάτων, ήτοι:
α) του συσταθέντος δια του από 15.10.1986 π.δ. Κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΟΡΟΥΣ ΣΙΝΑ»∙ και
β) του συσταθέντος δια του από 28.4.1993 π.δ. Κοινωφελούς Ιδρύματος με την επωνυμία «ΟΡΟΣ ΣΙΝΑ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ»,
και όλα τα ανωτέρω χωρίς να προκύπτει η συναίνεση και παρά την προτης
κατάθεσης προς συζήτηση και ψήφιση αυτού διατυπωθείσα αντίρρηση των
Μελών της Σιναϊτικής Αδελφότητος, τα οποία μάλιστα καν δεν κλήθηκαν σε
ακρόαση από την α΄εξ υμών πριν τη σύνταξη και θέση σε διαβούλευση του
επίμαχου νομοσχεδίου.
Σε αυτό το εκρηκτικό κλίμα για την κυβέρνηση, αναμένεται πια με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής την
Πέμπτη 31/7, με την αρμόδια υπουργό να πρέπει να απαντήσει στις
επικρίσεις και να αποσαφηνίσει τα κίνητρα πίσω από τη νομοθετική
πρωτοβουλία σύστασης του σχετικού Ν.Π.Δ.Δ.
Ολόκληρη η καταγγελία εδώ:
Μετά την Αίγυπτο και η ελληνική κυβέρνηση αρπάζει την περιουσία της Μονής Σινά
Οι καμπάνες του Σινά ηχούν πένθιμα για την «έρημο» της Ελλάδας
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ ΟΙ ΛΑΤΙΝΟΦΡΟΝΕΣ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο αυτό που με fast track διαδικασίες ψηφίζεται στη Βουλή την ερχόμενη Πέμπτη, η διοίκηση της περιουσίας της Μονής στην Ελλάδα, αφαιρείται από το σημερινό όργανο διοίκησης, που είναι η σύναξη των Σιναϊτών Πατέρων και ανατίθεται σε 5μελή επιτροπή, δύο εκ των μελών της οποίας είναι λαϊκοί και διορίζονται από το υπουργείο παιδείας!
Οι εγκαταβιούντες στη Μονή Πατέρες, ούτε ενέκριναν, ούτε ερωτήθηκαν για αυτή την προκλητική μονομερή ενέργεια του Κράτους, το οποίο υποτίθεται ότι μάχεται για τα δικαιώματα και συμφέροντα της Μονής, ενώ στην πραγματικότητα βρήκε ευκαιρία να βάλει χέρι στην διόλου ευκαταφρόνητη περιουσία του Μοναστηριού εντός Ελλάδος.
Ούτε φυσικά ρωτήθηκαν για την επικείμενη διάλυση των δύο κοινοφελών Ιδρυμάτων, με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΟΡΟΥΣ ΣΙΝΑ» και «ΟΡΟΣ ΣΙΝΑ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ», που προβλέπεται στο νομοσχέδιο.
Τι δουλειά έχει το κράτος στη Διοίκηση ενός Μοναστηριού που μάλιστα βρίσκεται εκτός Ελληνικής Επικράτειας; Γιατί η διοίκηση δεν παραμένει στο όργανο που προβλέπεται από τον κανονισμό της Μονής και το οποίο επί αιώνες την διοικεί επιτυχημένα;
Η απάντηση είναι προφανής. Διότι έτσι καταργείται η διοικητική αυτοτέλεια και αυθυπαρξία της Μονής και εκχωρούνται δικαιώματα σε ένα εξωμοναστηριακό ολιγομελές όργανο για εκποίηση, ακόμα και άνευ ανταλλάγματος, μέρους ή ακόμα και ολόκληρης της περιουσίας της στην Ελλάδα.
Η πρωτοφανής αυτή καταπάτηση των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας του μοναστηριού, σε αντίθεση με τον ισχύοντα κανονισμό του, θα έπρεπε να είχε εγείρει τεράστιες αντιδράσεις του εκκλησιαστικού πληρώματος, αλλά και κάθε ανθρώπου που έχει αίσθημα δικαιοσύνης, αν δεν σερβιριζόταν παραπλανητικώς ως μία ευγενής εξυπηρέτηση του κράτους στη Μονή.
Όμως, για την ακρίβεια δεν είναι πρωτοφανής. Παρόμοιο σκηνικό βιώσαμε με την κατάργηση του αυτοδιοικήτου των ησυχαστηρίων της Εκκλησίας της Ελλάδος, με τις άνομες ευλογίες του ΣτΕ, πέρα από κάθε νομική και ανθρώπινη λογική.
Το αυτοδιοίκητο των μονών ενοχλεί τις αντιδημοκρατικές εξουσίες. Τα μοναστήρια ως αυτοδιοίκητα και ανεξάρτητα, είναι φορείς υγιούς αντίστασης απέναντι σε αυθαιρεσίες της κάθε εξουσίας (βλ. Μονή Στουδίου, παλαιότερα οι Αγιορείτικες Μονές κ.λπ.). Άλλωστε τόσο ο Προφήτης Ηλίας, όσο και ο Ιωάννης ο Πρόδρομος, οι οποίοι θεωρούνται τα αγιογραφικά ερείσματα του μοναστικού θεσμού, αντιστάθηκαν στην ασέβεια της εξουσίας και δεν αρκέστηκαν στον προσωπικό τους αγιασμό.
Ειδικότερα στις μέρες μας, τα Μοναστήρια μπορούν να διαδραματίσουν ένα σπουδαίο ρόλο και ως φορείς της γνήσιας θεολογίας των Πατέρων και να γίνουν ανάχωμα στη μοντέρνα «θεολογία» του οικουμενισμού και της εκκοσμίκευσης, που προβάλλονται από το σύστημα γιατί παρουσιάζουν έναν αλλοτριωμένο «χριστιανισμό» που δεν ενοχλεί, αλλά αντίθετα εναρμονίζεται στο αντίχριστο σύστημα, γιατί αφήνει τον άνθρωπο σκλάβο των παθών του, με την ψευδαίσθηση της θρησκευτικότητας, αλλά με τις ψυχικές ανάγκες ανικανοποίητες.
Οι άρχοντες του αιώνος τούτου, πολιτικοί και εκκλησιαστικοί, θέλουν τα μοναστήρια να είναι μουσεία και ελκυστικοί προορισμοί θρησκευτικού τουρισμού και όχι ζωντανοί οργανισμοί που με την προσευχή και τη φωνή τους, θα δείχνουν τον δρόμο του Χριστού και θα καταδεικνύουν τον γκρεμό που οδηγεί ο αντίθετος δρόμος.
Ειδικότερα η Μονή Σινά, το δημοκρατικότερο καθίδρυμα στον κόσμο, που δεν εξαρτάται από κανένα Πατριαρχείο, Αυτοκέφαλη Εκκλησία ή δεσπότη (Αδέσποτο κατά τον όρο που χρησιμοποιεί ο ιερός κανονισμός του, ο δε εκάστοτε ηγούμενος - αρχιεπίσκοπος, στη διοίκηση είναι πρώτος μεταξύ ίσων), συμβολίζει τον ανεξάρτητο και αυτοδιοίκητο μοναχισμό που παραμένει ζωντανός στους αιώνες σε πείσμα των ανελεύθερων καιρών μας. Πώς να γίνει αυτό ανεκτό από εκείνους που απεχθάνονται την ελευθερία των ανθρώπων;
Η απόφαση φαίνεται πως είναι ειλημμένη και παρά τις εκπεφρασμένες αντιρρήσεις των Σιναϊτών Πατέρων, η κυβέρνηση θα προσθέσει ένα ακόμα έγκλημα, στα πολλά που έχει διαπράξει κατά των ιερών της Ορθοδοξίας. Δυστυχώς, το θέμα δεν έχει αναδειχθεί όσο θα έπρεπε, γεγονός που βολεύει την κυβέρνηση. Σε κάθε περίπτωση είναι αναγκαία η σοβαρή αντίδραση δημοσιογραφικών, εκκλησιαστικών και πολιτικών φορέων, για την ανατροπή του νομοσχεδίου πριν την επικείμενη ψήφισή του.
Η μονή του Σινά στέλνει εξώδικο και η Εκκλησία της Ελλάδος συγχαίρει την Κυβέρνηση
"Επιθυμούμε να συγχαρούμε το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για αυτή τη διεθνούς και ιστορικής σημασίας πρωτοβουλία της, που αφορά την αναγνώριση νομικής μορφής στην Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης, διότι δείχνει να αντιλαμβάνεται ότι οι Χριστιανοί, πρέπει να πω ότι οι Χριστιανοί όλων των ομολογιών, έχουν ανάγκη της στήριξη της Ελλάδας και της παρουσίας της τόσο στην Αφρική, στην Εγγύς και στη Μέση Ανατολή".
Τη δήλωση αυτή έκανε ο Νομικός Σύμβουλος της εκκλησίας της Ελλάδος Θεόδωρος Παπαγεωργίου, κατά την ομιλία του, ως εκπρόσωπος της ελλαδικής εκκλησίας, επί του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία, στην Επιτροπή μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ενώ τόνισε τα εξής:
Σε σχέση με τις ειδικότερες διατάξεις, αναφέρομαι στο άρθρο 31, το επόμενο, για τους ιδιωτικούς ναούς. Είναι γνωστά τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί και στην Εκκλησία και στην Πολιτεία τα τελευταία χρόνια. Ο ιδιωτικός ναός, από το 1940, μπορεί να λειτουργεί μόνο για την εξυπηρέτηση του ιδιοκτήτη και της οικογένειάς του. Επίσης, αν αυτό παραβιαστεί, προβλέπεται σφράγιση και με τις νέες διατάξεις, διευρύνεται αυτή η εξυπηρέτηση λειτουργιών και για τους ναούς νομικών προσώπων.
Το Συμβούλιο Επικρατείας και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έχουν κρίνει νόμιμες αυτές τις διατάξεις και σήμερα με το άρθρο αυτό, συστηματοποιούνται ουσιαστικά και ενσωματώνονται τα συμπεράσματα της νομολογίας.
Πρέπει να πω ότι υπάρχουν πολλοί ναοί ακόμα, στην Ελλάδα, ιδιωτικοί, οι οποίοι έχουν ανεγερθεί χωρίς αδειοδότηση ή χωρίς καθαγιασμό, άρα είναι «ιδιωτικοί ναοί», εντός εισαγωγικών. Υπάρχουν ναοί επίσης, που παρανόμως έχουν τεθεί σε δημόσια λατρεία και πρέπει να αναφέρω ότι δυστυχώς υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις οικογενειών, οι οποίες έχουν τελέσει μυστήρια σε ιδιωτικούς ναούς και έχουν βρεθεί προ δυσάρεστων εκπλήξεων στα ληξιαρχεία, όταν μαθαίνουν ότι οι λειτουργοί, οι οποίοι έχουν τελέσει μυστήρια σε ιδιωτικούς ναούς, δεν ανήκαν στην Εκκλησία που ανήκουν οι ίδιοι. Αυτά είναι φαινόμενα τα οποία αναμένεται να λήξουν με αυτή την συστηματοποίηση του άρθρου 31.
Σε σχέση με την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, είναι εξαιρετικά σημαντικές πρωτοβουλίες των άρθρων 32 και τα επόμενα. Διότι, αυτές βοηθούν και την είσοδο αλλοδαπών φοιτητών στην Ελλάδα, ώστε να αποτελέσουν μια γέφυρα επαφής της Ελληνικής Ορθοδοξίας με άλλα κράτη.
Επίσης, επιτρέπουν την έκδοση αδειών διαμονής για ανηλίκους
αλλοδαπούς μαθητές, οι οποίοι φιλοξενούνται σε οικοτροφεία, πάρα πολύ
σημαντική πρωτοβουλία. Παράλληλα, υπάρχουν μεταβατικές ρυθμίσεις και
πάγιες ρυθμίσεις που ανεβάζουν το επίπεδο σπουδών στις σχολές μαθητείας
υποψηφίων κληρικών, καθώς επιτρέπουν και ήδη χειροτονημένοι κληρικοί, να
εισαχθούν σε αυτές, αλλά και να διδάσκουν μέλη του (ΕΔΙΠ), ειδικού
διδακτικού προσωπικού των Θεολογικών Σχολών.
Κλείνοντας, τρείς
διατάξεις είναι πολύ σημαντικές για εμάς. Σε ότι αφορά τα Εκκλησιαστικά
ιδρύματα, αναγνωρίζεται δυνατότητα να ιδρύονται μη αυτοτελή ιδρύματα που
είναι οι υπηρεσίες, είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό, εκτός δηλαδή, από
ιδρύματα που είναι νομικά πρόσωπα.
Επίσης, αναγνωρίζεται η δυνατότητα απορροφήσεων και συγχωνεύσεων των ιδρυμάτων και αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ τον εξορθολογισμό της οργάνωσης.
Δύο ζητήματα λογοτεχνικά, είναι η δυνατότητα να δημοσιεύονται σε ΦΕΚ, οι πράξεις κατάταξης κληρικών και αυτό θα βοηθήσει την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας στους διορισμούς.
Τέλος, η δυνατότητα έκδοσης με ψηφιακά μέσα αδειών, γάμων, βαπτίσεις και λύσεων χριστιανικών γάμων, τα οποία μέχρι σήμερα όπως ξέρετε γίνονται χειρογράφως.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου