ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024

Ασπασία Κουρουπάκη (ΝΙΚΗ): Για την αποκατάσταση των διωχθέντων υγειονομικών

Τι συμβαίνει με το ζήτημα της αποκατάστασης των υγειονομικών που τέθηκαν σε αναστολή επειδή δεν εμβολιάσθηκαν;

 

Sportime

Επίσημη ερώτηση κατέθεσε η βουλευτής Ασπασία Κουρουπάκη προς τον υπουργό Υγείας, για την αποκατάσταση των υγειονομικών που τέθηκαν σε αναστολή λόγω μη εμβολιασμού τους έναντι του COVID-19.

«Επανερχόμαστε στο φλέγον ζήτημα της αποκατάστασης των υγειονομικών που τέθηκαν σε αναστολή επειδή δεν εμβολιάσθηκαν έναντι του COVID-19. Η παράταση της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού (δια του ν.4917/22) και οι συνέπειες του μη εμβολιασμού (του ν.4820/21 του οποίου παρατάθηκε η ισχύς), εφόσον δεν πραγματοποιήθηκε η προβλεπόμενη από τον νόμο “επαναξιολόγηση” των υγειονομικών δεδομένων», είναι, όπως προκύπτει από την αρ.2332/22 απόφαση του ΣτΕ, παράνομη», σημειώνει η βουλευτής του Β1 Βορείου Τομέα Αθήνας, με φόντο ερώτησή της προς τον υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη.

«Ζητάμε να μάθουμε αν έλαβε ποτέ χώρα η επαναξιολόγηση των υγειονομικών δεδομένων που προέβλεπαν οι ως άνω νόμοι και ποιος ο αριθμός των υγειονομικών που είχαν τεθεί σε αναστολή», αναφέρει η βουλευτής της ΝΙΚΗΣ, Ασπασία Κουρουπάκη, σε ανάρτησή της στη σελίδα της στο Facebook.

Όλο το κείμενο της ερώτησης (από εδώ)

Αθήνα, 24 Ιουνίου 2024
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υγείας κ. Άδωνι – Σπυρίδωνα Γεωργιάδη

Θέμα: Αποκατάσταση υγειονομικών που τέθηκαν σε αναστολή δυνάμει της απόφασης 2332/2022 ΣτΕ

Όπως είναι γνωστό, εν μέσω πανδημίας, κάποιοι υγειονομικοί δεν εμβολιάσθηκαν έναντι του COVID-19, για διάφορους λόγους, με συνέπεια να τεθούν σε αναστολή εργασίας το οποίο επέφερε μια σειρά από θέματα τόσο στους ίδιους και τις οικογένειές τους. Μέρος της σχετικής νομοθεσίας ακυρώθηκε από το Σ.τ.Ε. θεωρώντας παράνομη τη διοικητική πράξη. 

Συγκεκριμένα: Στην παράγραφο 8 του άρθρου 206 του νόμου 4820/2021 ορίστηκε αρχικώς ότι η επιβαλλόμενη με τη διάταξη αυτή υποχρέωση εμβολιασμού στο ανωτέρω προσωπικό επαναξιολογείται έως την 31.10.2021. Στη συνέχεια, με το άρθρο 94 του νόμου 4850/2021 (ΦΕΚ Α 208/5-11-2021) προβλέφθηκε ότι η παράγραφος 8 του άρθρου 206 του νόμου 4820/2021 περί της επαναξιολογήσεως της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού SARS-CoV-2, για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, τροποποιείται ως προς την ημερομηνία της επαναξιολογήσεως, η οποία ορίστηκε η 31.12.2021. Ακολούθησε ο νόμος 4876/2021 (ΦΕΚ Α 251/23-12-2021), στο άρθρο 1 παράγραφος 2 του οποίου ορίστηκε ότι η ισχύς της παραγράφου 8 του άρθρου 206 του νόμου 4820/2021 περί επαναξιολόγησης της υποχρεωτικότητας εμβολιασμού παρατείνεται έως την 31.03.2022.

Τέλος, ο νόμος4917/2022 (ΦΕΚ Α΄ 67/31-03-2022) προέβλεψε στο άρθρο δεύτερο παράγραφος 2 ότι η ισχύς της παραγράφου 8 του άρθρου 206 του νόμου 4820/2021 περί επαναξιολόγησης της υποχρεωτικότητας εμβολιασμού παρατείνεται έως και την 31.12.2022. Στην συνέχεια, με την απόφαση 2332/2022 του Γ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, ακυρώθηκε η διοικητική πράξη πρόσληψης νέων υγειονομικών υπαλλήλων στη θέση εκείνων οι οποίοι θα έχαναν τη θέση τους στο δημόσιο σύστημα υγείας λόγω άρνησης να υποβληθούν σε εμβολιασμό με το σκεπτικό ότι ότι η παράταση της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού (διά του νόμου 4917/2022), καθώς και οι συνέπειες που προβλέπονταν (στον παλαιότερο ν. 4820/2021, του οποίου παρατάθηκε η ισχύς), σε περίπτωση μη εμβολιασμού, ανάμεσα στις οποίες και η απώλεια της θέσης μετά την παρέλευση δήλου διαστήματος, είναι παράνομη, από τη στιγμή που δεν πραγματοποιήθηκε η προβλεπόμενη από τον νόμο «επαναξιολόγηση» των υγειονομικών δεδομένων. 

Για αυτόν άλλωστε τον λόγο έχουν αρχίσει να δημοσιεύονται δικαστικές αποφάσεις που επιδικάζουν σε υγειονομικούς τους μισθούς της περιόδου που τέθηκαν σε αναστολή 1.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω ερωτάσθε:

1) Έλαβε ποτέ χώρα αυτή η περίφημη επαναξιολόγηση των υγειονομικών δεδομένων που προέβλεπαν οι ανωτέρω νόμοι; Αν όχι για ποιον λόγο;

2) Ποιος είναι ο συνολικός αριθμός των υγειονομικών που είχαν τεθεί σε αναστολή δυνάμει του άρθρου 206 παράγραφοι 2, 3, 6και 8 του νόμου 4820/2021;

3) Ποιο είναι το συνολικό ύψος της μισθολογικής δαπάνης που εξοικονόμησε το Ελληνικό Δημόσιο θέτοντας σε αναστολή τους υγειονομικούς δυνάμει της ανωτέρω διατάξεως.

4) Πόσοι από τους υγειονομικούς που τέθηκαν σε αναστολή δυνάμει των ανωτέρω διατάξεων προσέφυγαν στην δικαιοσύνη στα διοικητικά δικαστήρια ουσίας ή στα εργατικά δικαστήρια διεκδικώντας τις αποδοχές που στερήθηκαν από την ημερομηνία που τέθηκαν σε αναστολή έως την επαναφορά τους στην υπηρεσία;

5) Το χρονικό διάστημα στο οποίο τέθηκαν σε αναστολή οι υγειονομικοί δυνάμει του άρθρου 206 παράγραφοι 2, 3, 6 και 8 του νόμου 4820/2021 προσμετράται στην υπηρεσιακή εξέλιξή και στην θεμελίωση συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων τους, και αν όχι, για ποιον λόγο;

6) Έχει πρόθεση η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας να αποκαταστήσει τους υγειονομικούς που τέθηκαν σε αναστολή δυνάμει των ανωτέρω διατάξεων ενόψει της απόφασης 2332/2022 του Γ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας ως προς τις μισθολογικές τους αξιώσεις, τον χρόνο υπηρεσιακής εξέλιξης και την θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος;

7) Πόσοι από τους εργαζομένους υγειονομικούς νόσησαν από covid-19 από το Μάρτιο του 2020 έως την 31-8-2021, πριν δηλαδή την επιβολή του υποχρεωτικού εμβολιασμού στους υγειονομικούς και πόσοι από την 1-9-2021 έως την 31-12-2022 όπου ίσχυσε το μέτρο της αναστολής;

Η Βουλευτής
Ασπασία Ιωάννη Κουρουπάκη
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β1' ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ

1 Ενδεικτικά βλ ΠρΑθ 365/2023 https://www.dsanet.gr/Epikairothta/Nomologia/MPrAth%20365.2023.htm

Περί ΝΙΚΗΣ & υγειονομικών

Δεν υπάρχουν σχόλια: