ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

Λοιδορούμενοι ευλογούμεν… εν μέσω της πανδημίας



Γερόντισσα Θέκλα, Ιερά Μονή Παναγίας Παρηγορήτισσας Καναδά.

Τι & πώς

«Λοιδορούμενοι ευλογούμεν, διωκόμενοι ανεχόμεθα, βλασφημούμενοι παρακαλούμεν» (Παύλος Α’ Κορ. 4, 12-13).» Όσο κι αν προσπάθησα στην Αγία Γραφή, στους Αποστόλους, στους Πατέρες, στους Μάρτυρες να στηρίξω μια πιθανή αντίδρασή μου σε όλα αυτά τα παράδοξα που συμβαίνουν, για όλα αυτά που μου στερούν, σκόνταφτα.

Σκόνταφτα στην επί του όρους ομιλία..."Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν μὴ ἀντιστῆναι τῷ πονηρῷ· ἀλλ᾿ ὅστις σε ραπίσει ἐπὶ τὴν δεξιὰν σιαγόνα, στρέψον αὐτῷ καὶ τὴν ἄλλην·" (Ματθαίος Ε'39)

Σκόνταφτα στη φράση του Χριστού πάνω στο Σταυρό. «Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς˙ οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι» (Λούκ. 23,34).

Σκόνταφτα στο: «Λοιδορούμενοι ευλογούμεν, διωκόμενοι ανεχόμεθα, βλασφημούμενοι παρακαλούμεν» ( Παύλος Α’ Κορ. 4, 12-13).

Σκόνταφτα στους Μακαρισμούς, σκόνταφτα. σκόνταφτα, σε κάθε φράση του Ευαγγελίου... Τελικά, δεν κατάφερα να βρω λόγο διαμαρτυρίας και αντιδράσεως.

Αντίθετα, βρήκα λόγους ευχαριστίας και δοξολογίας, προς Εκείνον που δεν σταματά να με αγαπά, κι ας μην τον αγαπώ, που συνεχίζει να πεθαίνει στο Σταυρό για να σωθώ εγώ, που είναι έτοιμος να με δεχτεί, όποιο ατόπημα και αμαρτία έχω κάνει, και λαχταρά να πέσω στην αγκαλιά του σαν τον άσωτο, για να μου προσφέρει τον "μόσχο τον σιτευτό".

Τι μπορούν να μου στερήσουν; Ότι κι αν μου στερήσουν δεν μπορούν να μου στερήσουν την Αγάπη Του. Ότι κι αν μου στερήσουν δεν μπορούν να μου στερήσουν την Ελπίδα μου σ' Αυτόν. Ότι κι αν μου στερήσουν ξέρω ότι : «Πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς». Μετά απ' όλα αυτά άφησα στην άκρη κάθε λογισμό διαμαρτυρίας, αφορισμού, καταδίκης, εναντίον οποιουδήποτε πιθανού διώκτη μου. Η ταραχή ή η ειρήνη της ψυχής είναι το κριτήριο.

"Ξαφνικά σαν να ανοίχτηκε ο νους μου, ξαναέζησα όλη αυτή την πνευματική κατάσταση πολύ έντονα σαν μια απάντηση στην προσευχή μου και το μήνυμα ήταν ότι όποιος ετοιμασθεί με ταπείνωση, χωρίς γογγυσμό και διαμαρτυρία, με πολύ προσευχή και πίστη στην πρόνοια του Θεού και πάρει τον αγιασμό και το αντίδωρο αντί της Θείας Κοινωνίας και θεωρεί πως ο Θεός δεν επέτρεψε να κοινωνήσει ως ανάξιος και απροετοίμαστος που είναι, τότε αυτός ο άνθρωπος θα χαριτωθεί από τον Θεό με χάρι μαρτυρική για την οποία ο Άγιος Λουκάς ο ιατρός έλεγε «αγάπησα πολύ την χάρι του μαρτυρίου που τόσο θαυμαστά καθαρίζει την ψυχή»."

Δεν υπάρχουν σχόλια: