ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Σάββατο 13 Ιουλίου 2019

کمک رسانی به پناهندگان و مهاجران در حال حاضر در یونان


 
دوست مهاجر ما
دوست پناهنده ما
در این سرزمین ما، شما یک گنج 2000 ساله را پیدا خواهید کرد که رایگان داده می شود، بدون تبعیض، به همه کسانی که واقعاً مایلند آنرا بدست آورند. این گنج "رابطه شخصی با خدا" نام دارد، که ما مایل هستیم آنرا بعنوان ارزشمندترین گنجی که داریم با شما به اشتراک بگذاریم.
خدا ما را با عشق ساخته است. هر روز او به جهانی که خلق کرده زندگی عطا می کند، بدون هیچ درخواستی در قبال آن، وقتی که ما رابطه ای دوستانه با او داریم، او شاد می شود. 2000 سال قبل، خالق ما نزول کرد برای متولد شدن در جسم مانند یک انسان، او در بین ما راه رفت و با نمونه زندگی مقدس خود به ما نشان داد که می خواهد بشر چگونه زندگی کند و کامل شود به شباهت او. ما او را با نام "عیسی مسیح" شناختیم.
مسیح از طریق قدرت روح القدس، در شهر کوچک بیت الحم متولد شد و مادر زمینی او یک باکره به نام مریم بود. خدای آسمانها تبدیل شد به یک مهاجر - بر روی زمین - بطوریکه ما توانستیم با او آشنا شویم. او به مدت 33 سال در میان ما بود، تا زمانی که برای مرگ بر روی صلیب قرار گرفت و مرد، چونکه ما انسانها اغلب متوجه نیستیم که داریم چه کاری انجام می دهیم.
در طول اقامت او بر زمین، او به ما نشان داد که خدا عشق است و اینکه یک وتنها یک خدا هست در سه شخص جدایی ناپذیر: پدر، پسر و روح القدس. هنگامی که عیسی، پسر خدا، از مردگان برخاست و نزد پدر بازگشت، او روح القدس را برای ما فرستاد. روح القدس ما را به رابطه دوستانه که بین سه شخص خدایی وجود دارد هدایت می کند. و همچنین ما را به عنوان فرزندان خدا با خودشان متحد می کند. این یک رابطه شخصی بین خدا و انسان است. و این تعلیم کلیسای مسیحی ارتودکس است که خود مسیح آنرا تاسیس کرد.

 
 
 ما آزاد هستیم که مانند خدا باشیم.
خدا به ما این اجازه را داده است که آن طوریکه مایل هستیم زندگی کنیم - با ارادۀ خودمان او را دنبال کنیم، یا او را رد کنیم انگار که او وجود ندارد. و با این حال او همچنان نور خورشید و باران خود را بر مردم خوب و بد یکسان می دهد، بدون اینکه کینه ای از یکی از مخلوقاتش داشته باشد. با این وجود، برای کسانی که می خواهند او را بشناسند و سعی دارند مانند او باشند، یک "راه" که به بهشت منتهی می شود ارائه داده است، جایی که او هدایای خاص خود را عرضه می کند "که هیچ چشمی ندیده، و هیچ گوشی نشنیده، و هیچ قلبی آنرا درک نکرده است". آنها قادر هستند که از مرزهای زمان و مکان فراتر روند به نحوی که او انجام می داد؛ آنها می توانند بینهایت تا ابدیت در شباهت او از زندگی برتر خود در رابطه دوستانه با او لذت ببرند. این چیزی است که "بهشت" نامیده می شود.

 
 
 ما آزادیم به خالق خود بپیوندیم، درون "بدن" او.
در هنگام صعود به آسمان، مسیح چهار تن از دوستان خودش - رسولان - را فرستاد که آنها بتوانند همه انسانها را از طریق خبر خوش انجیل به "بدن" او - کلیسا - دعوت کنند (یعنی با انتشار خبر خوش طرح و برنامه خدا برای نجات ما).
مسیح آنها را در این راه تنها نگذاشت: 50 روز پس از مرگ او و قیام او از مردگان، او روح القدس را فرستاد، کسی که می تواند به آنها کمک کند و آنها را در مبارزاتشان قدرت ببخشد که مانند او باشند. وقتی که زمان ترک این زندگی برای اتحاد با مسیح در آسمان رسید، آنها اسقف ها و کشیش ها را به جای خود قرار دادند، که مسئولیت کلیساهای محلی را به عهده گیرند که در آن همه آیین و رازهای مقدس انجام شود، که به انسانها کمک کند تا با خالق خود متحد شده و شخصا با او آشنا شوند.
یکی از این آیین ها، اعتراف است، که فرد می آید تا گناهانی را که در زندگی اش مرتکب شده است را اعتراف کند و به دنبال آن با خدا آشتی کند. سپس خداوند از طریق یک آیین مقدس دیگر، تعمید مقدس او را می پذیرد. با غوطه ور شدن در آب، انسان "وجود بد سابق خود" را دفن می کند و با بیرون آمدن از آب تعمید به عنوان یک فرد جدید پاک شده از گناهان، توسط خدا، پدر آسمانی دوباره متولد می شود. سپس در یک راز آیین مقدس دیگر، او از کشیش بدن و خون مسیح را به شکل "نان" و "شراب" دریافت می کند، به این ترتیب با او متحد خواهد شد ؛ کسی که خونش را ریخت و بدنش را برای نجات انسان تقدیم کرد. به این ترتیب، انسان پس از آن در بدن خداوند (کلیسا) وارد می شود، او روح القدس را دریافت می‌کند و از آن به بعد روش زندگی خدای زنده را آغاز می کند.

 

خدا با انسان شدنش، به جهت ما "مهاجرت" کرد. عبسی مسیح خانه ای نخرید، نه یک تخت یا یک بالش برای خود! او "مهاجر" از آسمان بود، که می دانست پس از 33 سال زندگی در میان ما در جسم، به خانه آسمانی خود بازگشت خواهد کرد. به همین دلیل او هیچ ثروتی نیاندوخت و ثروتمند نشد. او به ما آموخت که همه ما "غریب و مسافر" بر روی زمین هستیم و هیچکدام از ما برای همیشه در اینجا نخواهیم ماند. او راه ما مهاجران را به ما نشان داد - که سرزمین ما نه در اینجا، بلکه در بالاست: میهن آسمانی. به همین دلیل است که ما عاشق غریبه ها هستیم و با توجه به سخنان رسول عیسی، پولس رسول، به دنبال "آن دیگر، میهن آسمانی" هستیم. ما خودمان را با رنگ و سرزمین مبدأ هموطنانمان نگران نمی کنیم، همه ما هم قطاران و مخلوقات یک خدا هستیم، و همه ما یک دعوت از سوی خالقمان داریم، برای میهن حقیقی و ابدی همه ما. برای بیش از 2000 سال در این سرزمین، میلیون ها نفر با امید زندگی کرده و مرده اند. شما ممکن است با افرادی مواجه شوید که بخواهند از شما سو استفاده کنند یا از شما متنفر باشند، اما همچنین افرادی را خواهید یافت که شما را بعنوان برادر و شهروند خود دوست خواهند داشت. افرادی که در اینجا متولد شده اند به همین ترتیب مانند غریبه ها و مانند شما احساس می کنند و منتظر زمانی هستند که خداوند عیسی مسیح بازگردد و به وطن واقعی خود برسند! در این سرزمین، اگر بخواهید، می توانید حتی بیشتر بیاموزید: در معابد ارتودکس ما، افرادی را میابید که می دانند چگونه درباره همه این چیزهای شگفت انگیز صحبت کنند. صرف نظر از اینکه چقدر شما وقت در اختیار می گذارید، یک ساعت در هفته کافی است که به تحقیق جزییات بپردازید. در پایین این جزوه، شما می توانید راه هایی برای ارتباط برقرار کردن را ببینید تا بیشتر بیاموزید و با مسیری آشنا شوید که هر


http://www.oodegr.com/persia/persian.htm


   
              
     
      
     
 


با کلیک بر روی پرچم هر كشور می توانيد صفحات را به زبان آن کشور ملاحظه نمایید
                           
27-05-2018   صفحه ايجاد شد :
27-05-2018   صفحه به روز شد :

Δεν υπάρχουν σχόλια: