Andreas Stalidis - Ανδρέας Σταλίδης
Cognoscoteam.gr
[Επιστολή στα αγγλικά και στα ελληνικά]
Dear Madam/Sir,
Several controversial points were made in this piece. Let me stress my point of view on the article (here)
First, there is no “macedonian ethnic minority” in Greece. Two main reasons:
- the people that the article is referring to have a political party that represents them, which in the last european elections (where people vote more freely not bounded by the big ideological political parties) they got around 2000 votes in the area of Macedonia in northern Greece.
- there is no macedonian ethnicity. Government’s signatures don’t “recognise languages and ethnicities”, as the article states. History does. A macedonian nation doesn’t exist because it doesn’t fall within the definition. History says that ancestors of today’s “Slavmacedonians” (either in Greece or in Skopje) 3-4 generations back were Bulgarians and fought along with Bulgarians all Balkan wars. Political scientists concur.
How can a language claiming to be “macedonian” exist, where its own name (“Macedonia”) is a foreign word from the Greek language or when it is based on the Cyrillic alphabet devised in 7th AD, i.e. 1000 years after the peak of the Macedonian empire of Alexander the Great, who was speaking Greek, taught in Greek by Aristotle, and became the “supreme commander of all Greeks apart from Lacedaemonians” in his phenomenal Asia expedition. How could Slavs claiming to be Macedonians firstly appeared to History such a long time later?
Not only do they usurp Greek history (ancient and modern) but also the Bulgarian, e.g. they adopt the famous historical figure Samuel, Tsar of Bulgarians and they call him “Macedonian Tsar”!
Your readers may find all that as irrelevant and wonder: “what’s in a name in the end of the day?”
Well, name is about identity; a vital core element both for the individual and a nation. British people undoubtedly acknowledge that. Much of British history or current political affairs have been about identity. Irish division, Scottish question on independence, even Brexit: all about identity. Don’t underestimate it.
Especially for the Balkans, which “produce more history than they can consume” as Winston Churchill once said.
Nowadays, non-historic nation-state names can indeed derive modern nations. This is well understood.
Nevertheless, the Macedonian identity is still a fundamental element of the Greek culture. It is utterly impossible to unravel that. I come from Macedonia. I will never call Slavs as Macedonians, Northern Macedonians or whatever else including that term. More than 75% of Greeks agree on this, based on dozens of polls.
If 2000 or 7000 people still speak a Slavic dialect in Greece, which by the way is _not_ the same as the language in FYROM, there are over 2 million Greeks in Macedonia, who speak Greek and continuously claim to be Macedonians since 6th century BC. How would they be called, if denied the name Macedonian?
At the same time, I can assure you that all Greeks want to live in peace with their neighbours and have respectful relations with them. This is an absolute truth whatsoever.
Yours,
Andreas Stalidis,
Bath, UK
=========
Μετάφραση στα ελληνικά
Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι του BBC,
Στο πρόσφατο άρθρο που παρουσιάστηκε στον ιστοχώρο σας με τίτλο «Η αόρατη μειονότητα στην Ελλάδα – οι Σλάβοι Μακεδόνες» υπάρχουν αρκετά αμφιλεγόμενα στοιχεία. Επιτρέψτε μου να σας παρουσιάσω την οπτική μου γωνία για το άρθρο.
Δεν υπάρχει «μακεδονική εθνική μειονότητα» στην Ελλάδα. Για δύο λόγους
Πρώτον, οι άνθρωποι στους οποίους γίνεται αναφορά στο άρθρο έχουν ένα πολιτικό κόμμα που τους εκπροσωπεί. Στις τελευταίες ευρωεκλογές το 2014 (όπου οι άνθρωποι γενικώς ψηφίζουν σχετικά απελευθερωμένοι χωρίς δεσμεύσεις από τα μεγάλα ιδεολογικά πολιτικά κόμματα που τυχόν τους εκφράζουν) έλαβαν περίπου 2000 ψήφους στην Μακεδονία, στην βόρεια Ελλάδα.
Δεύτερον, δεν υφίσταται «μακεδονική εθνότητα». Υπογραφές των κυβερνήσεων δεν «αναγνωρίζουν γλώσσες και εθνότητες», όπως λέει το άρθρο. Αυτό το κάνει η Ιστορία. Μακεδονικό έθνος δεν υφίσταται επειδή δεν ικανοποιεί τον ορισμό του όρου έθνους. η Ιστορία λέει ότι οι πρόγονοι των σημερινών «Σλαβομακεδόνων» (είτε στην Ελλάδα, είτε στα Σκόπια) 3-4 γενιές πίσω ήταν Βούλγαροι και πολέμησαν στο πλευρό των Βουλγάρων σε όλους τους Βαλκανικούς Πολέμους. Οι πολιτικοί επιστήμονες συμφωνούν μ’ αυτό.
Ο διάσημος Βρετανός επιστήμονας και Ιστορικός Nicholas GL Hammond έχει γράψει πολλούς τόμους για το εν λόγω θέμα. Στην Οθωμανική απογραφή του 1905 δεν βρέθηκε κανένας «εθνικά Μακεδόνας». Στην Γιουγκοσλαβική απογραφή του 1921 δεν βρέθηκε κανένας «εθνικά Μακεδόνας». Ούτε βρέθηκε αναφορά κανενός να μιλάει κάποια «μακεδονική γλώσσα».
Πώς είναι δυνατόν να υπάρχει γλώσσα που διεκδικεί να ονομάζεται «μακεδονική» όταν το ίδιο το όνομά της («Μακεδονία») είναι ξένη λέξη από την ελληνική γλώσσα, ή όταν βασίζεται στο Κυριλλικό αλφάβητο το οποίο δημιουργήθηκε τον 7ο μ.Χ. αιώνα, δηλαδή 1000 χρόνια μετά την ακμή της Μακεδονικής Αυτοκρατορίας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος μιλούσε ελληνικά, διδάχθηκε στα ελληνικά από τον Αριστοτέλη και έγινε ο υπέρτατος στρατηγός όλων των Ελλήνων πλην Λακεδαιμονίων κατά την εντυπωσιακή εκστρατεία του στην Ασία. Πώς είναι δυνατόν Σλάβοι να διεκδικούν να ονομάζονται Μακεδόνες όταν εμφανίστηκαν στο προσκήνιο της Ιστορίας τόσο μεταγενέστερα;
Επιπλέον, όχι μόνο υφαρπάζουν την ελληνική ιστορία (αρχαία και σύγχρονη), αλλά και την Βουλγαρική, φερ’ ειπείν οικειοποιούνται την ιστορική προσωπικότητα του Σαμουήλ, Τσάρου των Βουλγάρων και τον αποκαλούν «Μακεδόνα Τσάρο»!
Οι αναγνώστες σας μπορεί να τα βρίσκουν όλα αυτά ως επουσιώδη και να αναρωτιούνται «πόσο νόημα έχει τελικά ένα όνομα;»
Λοιπόν, το όνομα σχετίζεται με την ταυτότητα, ένα ζωτικό και κεντρικό συστατικό και για το άτομο, αλλά και για ένα έθνος. Οι Βρετανοί το δέχονται αυτό αναμφισβήτητα. Μεγάλο μέρος της Βρετανικής Ιστορίας ή ακόμη και των σημερινών πολιτικών εξελίξεων σχετίζονται άμεσα με την ταυτότητα. Η διχοτόμηση της Ιρλανδίας, το σκωτσέζικο αίτημα περί ανεξαρτησίας, ακόμα και το Μπρέξιτ: όλα σχετίζονται με την ταυτότητα. Μην το υποτιμάτε.
Ειδικά για τα Βαλκάνια, τα οποία «παράγουν περισσότερη Ιστορία από όση μπορούν να καταναλώσουν» όπως είπε κάποτε ο Ουΐνστον Τσώρτσιλλ.
Στη σημερινή εποχή, τα ονόματα μη ιστορικών εθνών-κρατών, μπορούν πράγματι να παράγουν σύγχρονα έθνη. Αυτό είναι κατανοητό.
Παρόλ’ αυτά, η μακεδονική ταυτότητα παραμένει στοιχειώδες συστατικό του ελληνικού πολιτισμού. Είναι παντελώς αδύνατον να την αποκόψει κανείς.
Είμαι από την Μακεδονία. Δεν θα αποκαλέσω ποτέ Σλάβους με το όνομα Μακεδόνες, ή βορειο-μακεδόνες ή οτιδήποτε άλλο περιλαμβάνει αυτόν τον όρο. Περισσότεροι από το 75% των Ελλήνων συμφωνούν μ’ αυτήν την θέση, όπως βρίσκουν δεκάδες σφυγμομετρήσεις.
Αν 2000 ή 7000 άνθρωποι μιλάνε σήμερα την σλαβική διάλεκτο στην Ελλάδα, η οποία – ειρήσθω εν παρόδω – δεν είναι η ίδια με την γλώσσα στην πΓΔΜ, υπάρχουν περισσότεροι από 2 εκατομμύρια Έλληνες στη Μακεδονία, οι οποίοι μιλούν ελληνικά και διαχρονικά αυτοχαρακτηρίζονται Μακεδόνες από τον 6ο αιώνα π.Χ. Πώς θα ονομάζονται αυτοί, εφόσον τους αρνούνται το όνομα Μακεδόνες;
Ταυτόχρονα, σας διαβεβαιώ ότι όλοι οι Έλληνες επιθυμούν να ζουν σε ειρήνη με τους γείτονές τους και να έχουν σχέσεις σεβασμού μαζί τους. Αυτή είναι μία ξεκάθαρη και απόλυτη αλήθεια.
Με τιμή,
Ανδρέας Σταλίδης.
ΠΗΓΗ: ΑΝΤΙΒΑΡΟ
"Ν": Κατ' εμάς, έχει μεγάλη σημασία η συσπείρωση των ορθοδόξων βαλκανικών λαών και Εκκλησιών - όλοι μαζί πιστεύω ότι μπορούμε να βρούμε μια σωστή, ορθόδοξη και παμβαλκανική (όχι εθνικιστική, όχι αποκλειστικά ελληνική). Αυτή τη συσπείρωση (που σίγουρα δεν θα είναι σε όλα εύκολη) δεν τη βλέπουμε και ευχόμαστε να τη δούμε στο εγγύς μέλλον. Αμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου