ΡΟΜΦΑΙΑ
Με μια
ιστορικής σημασίας απόφαση που έλαβε σήμερα το Μονομελές
Πλημμελειοδικείο Κέρκυρας (πρόεδρος ο κ. Γεωργιάδης και εισαγγελέας η κ.
Υφαντή) ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων
Νήσων κ. Νεκτάριος αθωώθηκε και στις δύο δίκες στις οποίες παραπέμφθηκε
για τις δηλώσεις του την 25 Μαρτίου 2020 περί της θείας κοινωνίας, όσο
και για την διεξαγωγή εντός του Ιερού Ναού του Αγίου Σπυρίδωνος της
λιτανείας της Κυριακής των Βαΐων. "Ν": Υπενθυμίζουμε, αν χρειάζεται, ότι εδώ αναφέρονται λεπτομέρειες για την υπόθεση.
Η δίκη ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης 21 Οκτωβρίου 2020. Και οι δύο αποφάσεις είναι ιστορικής σημασίας τόσο για την θέση της Εκκλησίας στον δημόσιο βίο, όσο και για την ευθύνη του εκάστοτε Μητροπολίτη να διαφυλάξει την θρησκευτική ταυτότητα και παράδοση του τόπου.
Ύστερα από εκτενή προετοιμασία που ανέλαβε η νομική υπεράσπιση του Μητροπολίτη, με επικεφαλής τον κ. Σπυρίδωνα Χριστόφιλο, Δικηγόρο, L.LM,y Δ.Ν. Φιλοσοφίας και Κοινωνιολογίας του Δικαίου, για πρώτη φορά τέθηκε σε δίκη το άρθρο 33 του νέου ποινικού κώδικα, διά του οποίου λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν το ζήτημα της σύγκρουσης καθηκόντων που φυσικά πρόσωπα βιώνουν κατά την εκπλήρωση των καθηκόντων τους, όταν αυτή η εκπλήρωση έρχεται σε σύγκρουση με τον νόμο.
Αυτό έγινε στην περίπτωση του Μητροπολίτη Κερκύρας, ο οποίος αισθάνθηκε ότι τόσο η προτροπή του προς τους πιστούς να κοινωνήσουν εν μέσω κορωνοϊού πήγαζε από την βαθιά του πίστη στον Θεό και την θέση του ως ιεράρχη της Εκκλησίας της Ελλάδος, αφιερωμένου στην Εκκλησία εκ νεότητός του, όσο και η τέλεση της λιτανείας του σκηνώματος του Αγίου Σπυρίδωνος, εντός του ιερού ναού, την Κυριακή των Βαΐων 12 Απριλίου 2020, με τον ελάχιστα απαιτούμενο αριθμό των ιερέων και παραγόντων του ναού, παρότι ερχόταν σε τυπική σύγκρουση με το γράμμα του νόμου, όπως αυτό εκφραζόταν διά των ΚΥΑ που εφάρμοζε η ελληνική πολιτεία, ήταν αυτό που η συνείδησή του το επέβαλε.
Όπως επεσήμανε και σε σχετική του αρθρογραφία ο κ. Χριστόφιλος και κατέθεσε στους αυτοτελείς ισχυρισμούς του ο Ποινικός Κώδικας στο άρθρο 33 ορίζει ότι "η πράξη δεν καταλογίζεται σε εκείνον που την τέλεσε αν κατά τη τέλεσή της αδυνατούσε να συμμορφωθεί προς το δίκαιο λόγω ανυπέρβλητου για τον ίδιο διλήμματος εξαιτίας σύγκρουσης καθηκόντων". Με την ενσωμάτωση της διάταξης αυτής στον νέο Ποινικό Κώδικα δικαιώθηκε και τελεσφόρησε η άποψη καθηγητών του Ποινικού Δικαίου που αναγνωρίστηκαν ως κορυφές της Ποινικής Θεωρίας [Μανωλεδάκης, Μαγκάκης, Ανδρουλάκης, Χωραφάς και άλλοι] και δη εξ αυτών πολλοί προοδευτικών απόψεων. Πάγια και σταθερά εξέφρασαν την άποψη ότι θα πρέπει να ενσωματωθεί στον Ποινικό Κώδικα η λεγόμενη ηθική συγγνωστή πλάνη.
Η ηθική συγγνωστή πλάνη υφίσταται όταν ο δράστης οδηγήθηκε στην πράξη από βιωμένη εσωτερική ηθική και όταν η ηθική αυτή είναι συμβατή με την κοινωνική ηθική. Για την χριστιανική ηθική όλοι αυτοί οι προοδευτικοί άνθρωποι του πνεύματος αποφάνθηκαν ότι το δίκαιο οφείλει σεβασμό καθώς αφορά αναπόσπαστο κομμάτι της κρατούσας δικαιοκοινωνικής ηθικής. Αυτές τις περιπτώσεις που ενέτασσε μέχρι πρότινος η θεωρία στην ηθική συγγνωστή πλάνη όπως του μη φευκτού της υπαιτιότητας στην περίπτωση του τραγικού διλήμματος στη σύγκρουση καθηκόντων αναγνωρίζει πλέον εναργώς ο νέος Ποινικός Κώδικας στο άρθρο 33 δίνοντας διέξοδο και διανοίγοντας ένα νέο δρόμο στη Νομολογία.
Το δικαστήριο αποδέχτηκε αυτή την νομική θέση και αθώωσε τον Μητροπολίτη Κερκύρας και για τις δύο υποθέσεις. Τον Σεβασμιώτατο υπερασπίστηκε με ιδιαίτερη έμφαση και στο ζήτημα της διαφύλαξης της κερκυραϊκής παράδοσης ο δικηγόρος κ. Γιάννης Κοντός.
Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της δίκης, ο κ. Νεκτάριος επεσήμανε ότι σήμερα δικαιώθηκε η Εκκλησία και η Κέρκυρα.
Ο επίσκοπος αγωνίζεται υπέρ του κλήρου και του λαού και για τον Θεό. Γι' αυτό ευχαρίστησε τον ευγενή κερκυραϊκό λαό για την στήριξη που του παρείχε, τους συνεργάτες του ιερείς και λαϊκούς.
Ευχαρίστησε ιδιαίτερα τους δικηγόρους του, τον κ. Σπύρο Χριστόφιλο για τον αγώνα του και τον κόπο του που κατέβαλε οικειοθελώς εδώ και πέντε περίπου μήνες από τη στιγμή που ανέλαβε την υπόθεση και την οδήγησε σ' αυτήν την νέα νομική ατραπό, όπως επίσης και τον κ. Γιάννη Κοντό, ο οποίος έδωσε πτυχές της ζωής του τόπου που οδήγησαν το δικαστήριο στο να κατανοήσει ακόμη καλύτερα τα ηθικά διλήμματα του Μητροπολίτη.
Ευχαρίστησε τους ιερείς και τους λαϊκούς που τον στήριξαν και σήμερα στο δικαστήριο, όπως επίσης και όλους όσους με επιστολές, μηνύματα και τηλεφωνήματα εξέφρασαν την αγάπη τους και την πίστη τους στον Θεό.
Ιδιαιτέρως ευχαρίστησε τους Μητροπολίτες που ήρθαν την Δευτέρα στην πρώτη ημέρα της δίκης και τον Μητροπολίτη Βρεσθένης, που ήρθε σήμερα, για να τον στηρίξουν.
Ευχαρίστησε ακόμη το δικαστήριο για τον σεβασμό και την αρτιότητα με την οποία προσέγγισε τις υποθέσεις.
«Εμείς λέμε πρώτα ο Θεός», είπε ο κ. Νεκτάριος. «Και ο Θεός δεν εγκαταλείπει τον άνθρωπο»!
Ο δικηγόρος κ. Χριστόφιλος, σε δηλώσεις του, τόνισε ότι πρόκειται για μια πολυσήμαντη, μια ιστορική δικαστική απόφαση, με μεγάλο νομικό βάθος που εξέφρασε τον ρόλο του Έλληνα δικαστή ως θεματοφύλακα των συνταγματικών ελευθεριών και εξέφρασε το πολύ σημαντικό για την κοινωνική συνοχή «περί δικαίου αίσθημα». Αθώωσε τον Σεβασμιώτατο όσον αφορά την κατηγορία της παρότρυνσης σε πλημμέλημα διότι το νομικό διακύβευμα συνδέεται έμπρακτα με την ανθρωπιστική και χριστιανική θέση για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Ουδέποτε ο Σεβασμιώτατος έθεσε σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.
Όσον αφορά την παρότρυνση σε δήθεν ψευδή δήλωση για εκείνα τα
περιβόητα μηνύματα για τις εξόδους των πολιτών στην περίοδο του
κορωνοϊού ήταν διασταλτική ερμηνεία για όσα δεν προβλέπονταν για
υποπεριπτώσεις, όπως ήταν η προσέλευση στην Εκκλησία για την ατομική
προσευχή. Το κάλεσμα για συμμετοχή στην θεία κοινωνία αφορά κυρίως
δογματικό περιεχόμενο που προστατεύεται από την ελευθερία του λόγου και
της έκφρασης και δεν αποσκοπούσε στο να θέσει σε κίνδυνο την δημόσια
υγεία. Όσον αφορά στην υπόθεση της λιτανείας του Αγίου Σπυρίδωνος η
απόφαση δέχτηκε τους αυτοτελείς ισχυρισμούς που διατύπωσε ο ίδιος ως
δικηγόρος του Σεβασμιωτάτου ως αποτέλεσμα κοπιώδους πνευματικού μόχθου,
με βάση το άρθρο 33 του νέου ποινικού κώδικα που αίρει τον καταλογισμό
με βάση την βιωμένη ηθική του δράστη. Είμεθα πολύ ευτυχείς και πρόκειται
για μια σπουδαία νομική απόφαση! ["Ν": Είναι ασφαλές να κοινωνούμε;].
Ο δικηγόρος κ. Γιάννης Κοντός τόνισε ότι είναι συντριπτικό για έναν δικηγόρο και συγκινητικό να ανανεώνει την εμπιστοσύνη του στην ελληνική δικαιοσύνη. Δημιουργεί απέραντη συγκίνηση ο τρόπος που λειτουργούν οι Έλληνες δικαστές και αυτό φάνηκε με την σημερινή απόφαση.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος, με αφορμή αναφορά του στην πρώην πρόεδρο του Αρείου Πάγου κ. Βασιλική Θάνου, επιθυμεί να δηλώσει ότι η στήριξη της κ. Θάνου είχε να κάνει με την αρθρογραφία της κατά την περίοδο του κορωνοϊού, διά της οποίας επισημάνθηκαν ζητήματα αντισυνταγματικότητας στις ΚΥΑ της πολιτείας, τα οποία τέθηκαν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης αντίστοιχα, όπως στην Γερμανία.
Την όλη ευθύνη για την νομική προετοιμασία της δίκης, για τους αυτοτελείς ισχυρισμούς, καθώς και για την υπεράσπισή του στο δικαστήριο είχε ο εξαίρετος δικηγόρος κ. Σπυρίδων Χριστόφιλος, ο οποίος με την νομική του παιδεία, την έρευνά του, την κοπιώδη πνευματική του εργασία αλλά και την χάραξη υπερασπιστικής γραμμής με βάση το άρθρο 33 του νέου ποινικού κώδικα παρουσίασε στο δικαστήριο μία πρωτότυπη υπόθεση, την οποία ο πρόεδρος του δικαστηρίου αποδέχτηκε γεννώντας μία νέα νομολογία.
Αθώος ο γενναίος Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος
Σχόλιο του ιστολογίου Τι & Πώς
Ανήμερα της γιορτής του μακαριστού αρχιεπισκόπου, πνευματικού του πατέρα (και πατέρα μας) κυρού Χριστοδούλου, ο Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος αθωώθηκε από το από Μονομελές Δικαστήριο Κερκύρας.
Ο Σεβασμιώτατος αθωώθηκε και για τις δύο κατηγορίες, που αφορούσαν την Θεία Κοινωνία και την λιτάνευση του ιερού σκηνώματος του Αγίου Σπυρίδωνος την Κυριακή των Βαϊων.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Εισαγγελέας αρχικά πρότεινε την ενοχή του Σεβασμιωτάτου με ελαφρυντικά, παρόλο που στην πρώτη δίκη εισηγήθηκε την αθώωση (γιατί άραγε;). ["Ν": Από πλευράς της Εισαγγελέως, ας είναι συγχωρημένη. Από πλευράς της Εκκλησίας, καλύτερα έτσι. Δε χρειάζεται και μεγάλη εύνοια, που μπορεί να παρερμηνευθεί ως μεροληψία].
Επίσης, όπως πληροφορούμαστε από την romfea.gr, η αθωωτική απόφαση ήταν δύσκολη για το δικαστήριο. (!!!!!)
Ο Μητροπολίτης Κερκύρας μετά την αθώωση σε δηλώσεις του τόνισε: "Λειτούργησαν οι νόμοι του Θεού και η δικαιώθηκε η Εκκλησία και η Κέρκυρα".
Ακόμη δήλωσε υπερήφανος για τον λαό και τους ιερείς, αλλά και όλους όσους υπήρξαν αρωγοί στην δοκιμασία του.
"Ευχαριστώ ακόμη το δικαστήριο, που εξέτασε με σεβασμό την υπόθεση και κατά συνείδηση. Η απόφαση ήταν καίριας σημασίας για την Εκκλησία" πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Κερκύρας.
Πιο "δημοκρατία" πεθαίνεις....
"Ν": Από πλευράς μας δοξάζουμε το Θεό για τα μέχρι τώρα και περιμένουμε τη συνέχεια. Η χάρη του Κυρίου Ιησού Χριστού να δώσει - όπως λέμε - να μη ζήσουμε στα χρόνια μας "αποκαλυπτικές" (της Αποκάλυψης) στιγμές. Ας περιμένουμε. Γενηθήτω το θέλημα του Κυρίου. "Για τον αληθινό χριστιανό δεν έχει σημασία πότε θα έρθει ένας πόλεμος ή ένας διωγμός!" (π. Ιουστίνος Πίρβου, Ρουμανία). Αμήν.
Συμπλήρωμα: Ας ξεκαβαλήσουν το καλάμι όσοι χαρακτηρίζουν "προκλητική" τη θεία κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης
sportime.gr. 19/10/2020 / Τι και πώς
Όπως είχε σχολιάσει πολύ πετυχημένα προ μερικών μηνών ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, για το θέμα της πολεμικής κατά της Θείας Κοινωνίας: «κάποιοι πρέπει να ξεπεζέψουν από κάποιο καλάμι».
Το κακό όμως είναι ότι δεν ξεπεζεύουν. Και όχι μόνο δεν ξεπεζεύουν αλλά γίνονται ολοένα και προκλητικότεροι.
Πολυάριθμα ενημερωτικά sites και δελτία ειδήσεων, άρπαξαν για μια ακόμη φορά την δημοσιογραφική ρομφαία «κοινωνικής ευθύνης» και «υπεράσπισης» της δημόσιας υγείας, για να απονείμουν αυτό το είδος «δικαιοσύνης», που ονομάζεται «λέμε για να πούμε» ή «λέμε για να αρέσουμε» ή «να ‘χαμε να λέγαμε»…
Με υψηλές δόσεις επίπλαστης κορεκτίλας, κατακεραύνωσαν τον Μητροπολίτη Σερβιών και Κοζάνης Παύλο, επειδή… τόλμησε να καλέσει από τον Άμβωνα τους πιστούς απλά να κοινωνήσουν!
Και τι είπε ο… «επικίνδυνος» Μητροπολίτης;
«Να ‘ρθείτε τώρα, να φέρετε τα παιδάκια σας κι εσείς κάποιοι, να κοινωνήσουν και να κοινωνήσετε. Από την ίδια λαβίδα. Γιατί το πιστεύετε ότι εκεί είναι το σώμα και το αίμα του Κυρίου. Όποιοι αμφισβητούν το σώμα και αίμα του Κυρίου, το βλασφημούν. Όποιοι και όποιες αμφιβάλλουν ότι είναι σώμα και αίμα Χριστού, να μην έρχονται, να μην πλησιάζουν».
Τι μεμπτό είπε ο Μητροπολίτης λοιπόν; Γιατί τόσος κλαυθμός και οδυρμός από τους αυτόκλητους «Ρομπέν» της… υγειονομίας;
Γιατί προκαλούν οργή τα λόγια του; Έκανε κάτι παράνομο; Παρότρυνε τον κόσμο προς κάποια παρανομία; Την τελευταία φορά που τσεκάραμε, η Θεία Κοινωνία δεν ήταν παράνομη. Αν άλλαξε κάτι και δεν το πήραμε χαμπάρι, παρακαλούμε πολύ τους «Ρομπέν» να μας ενημερώσουν…
Μήπως είναι κακό που προέτρεψε τον κόσμο να πάει να κοινωνήσει; Αυτή δεν είναι η αποστολή που έχει αναλάβει να φέρνει εις πέρας μέσα από το λειτούργημα του; Αυτή είναι.
Δεκάδες χιλιάδες κόσμου έχουν κοινωνήσει από τα μέσα Μαΐου που άνοιξαν οι εκκλησίες, έως και σήμερα. Αυτό γίνεται κάθε Κυριακή στους Ναούς: ιερείς κοινωνούν πιστούς. Θέλησε να κάνει τίποτε καινούργιο ο Μητροπολίτης, εκτός από αυτό που γίνεται σε όλη την Ελλάδα κάθε Κυριακή και δεν το καταλάβαμε; Ας μας διαφωτίσουν οι κύριοι που εκτός από δημοσιογράφοι, μάλλον είναι και λοιμωξιολόγοι και κατιτίς από χωροφύλακες.
Ο Μητροπολίτης Κοζάνης τόνισε πως οι πιστοί θα κοινωνήσουν από την ίδια λαβίδα. Υπάρχει κάτι νεότερο και εδώ; Με αυτόν τον τρόπο κοινωνούν τους πιστούς οι ιερείς τόσους μήνες. Και όχι μόνο τόσους μήνες αλλά τόσους αιώνες. Για ποιο λόγο τους πατήθηκε ο κάλος ξαφνικά τώρα;
Έχουν να παραθέσουν κάποιο επίσημο στοιχείο που να τους ανησυχεί; Παρατήρησαν καμιά εκτίναξη κρουσμάτων μέσα από εκκλησιάσματα και δεν το γνωρίζουμε;
Μήπως – έτσι όπως πηγαίνει η δουλειά – όποιος πιστεύει στον Θεό και τον διακηρύττει δημόσια θα διώκεται ποινικά και δημοσιογραφικά για… διασπορά ψευδών ειδήσεων;;;
Μήπως ο Μητροπολίτης που κατέθεσε την πίστη του πως η Θεία Κοινωνία είναι Σώμα και Αίμα Χριστού, θα κατηγορηθεί πως διαδίδει… fake news;
Μόνο αυτό δεν έχουμε δει και ακούσει ακόμα!
Αυτός είναι ο πραγματικός Σκοταδισμός! Το να λοιδορείται από τα συστημικά μέσα η δημόσια έκφραση της πίστης! Το να διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους οι α λα καρτ «δικαιωματιστές», με αυτούς που απλά ασκούν το ΔΙΚΑΙΩΜΑ της θρησκευτικής ελευθερίας!
Τα μέσα ενημέρωσης που… φωνάζουν τώρα για τον «προκλητικό» Μητροπολίτη, είναι τα ίδια που κουνούσαν «δημοκρατικά σημαιάκια» όταν μαζεύτηκαν 15.000 άτομα έξω από το Εφετείο, για να ακούσουν την απόφαση της δίκης της Χ.Α. Η περιβόητη «νίκη της Δημοκρατίας» ήταν το μόνο που τους απασχολούσε!
Εκείνο το συνωστισμένο πλήθος δεν ήταν προκλητικό σύμφωνα με τους «υπέρμαχους» της υγειονομίας, αλλά ένας Μητροπολίτης που είπε ό, τι ακριβώς λέει κάθε Κυριακή, χαρακτηρίστηκε επικίνδυνος!
Ας ξεκαβαλήσουν λοιπόν το καλάμι, όσοι συμπεριφέρονται με τέτοια υποκρισία. Η δουλειά τους είναι να μεταφέρουν ειδήσεις και να τις αφήνουν στην κρίση του αναγνώστη/τηλεθεατή. Όχι να διαμορφώνουν τεχνητό κλίμα για να περάσουν αυτά που θέλουν. Όχι να λασπολογούν επιλεκτικά, και μάλιστα χωρίς ούτε ένα σοβαρό επιχείρημα.
Φτάνει πια.
Δείτε, παρακαλώ, επίσης:
Ο 15χρονος Άγιος Ιωάννης ο Νεομάρτυρας από τη Μονεμβασιά (21 Οκτ.)
& εδώ μαζί με άλλους νεομάρτυρες, "επίκαιρους όσο ποτέ"...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου