π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Ως Ορθόδοξος Χριστιανός και, μάλιστα, Ορθόδοξος ιερέας και εφημέριος στην κεντρική και ιστορική ενορία του Αγ. Νικολάου Πατρών, απευθύνομαι σε εσάς που με διαφόρους τρόπους εκφράζετε όχι μόνο το σεβασμό σας στον Κύριό μας Ιησού Χριστό και την Εκκλησία Του, αλλά και δεν παραλείπετε να αυτοπροσδιορίζεσθε έργοις και λόγοις ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί.
Μας χαροποιείτε με τη στάση σας αυτή!
Μάλιστα, μας συγκινεί η προθυμία με την οποία σπεύδετε εσείς και συνάδελφοί σας όχι μόνο να προσκυνάτε ακόμα και γονυπετείς την σεβάσμια εικόνα του «Άξιον Εστίν» στον Μητροπολιτικό Ναό των Αθηνών, αλλά και να μας ενημερώνουν τα πολιτικά σας γραφεία με επίσημα δελτία τύπου ή non-paper για την ευλαβή αυτή στάση σας! Θέλω να πιστεύω ότι προέρχεται από την ειλικρινή σας Ορθόδοξη πίστη και δεν έχει κίνητρα και σκοπιμότητες ανάξιες και προσβλητικές για σοβαρά πολιτικά πρόσωπα (π.χ. ψηφοθηρία, εξαπάτηση των απλών πιστών κοκ), όπως πολύ συχνά κάποιοι σας κατηγορούν, άδικα, θέλω να πιστεύω.
Ως Αχαιός ιδιαίτερα συγκινήθηκα όταν προ 20ημέρου (την Παρασκευή της Διακαινησίμου) είδα πολλούς Βουλευτές και υποψηφίους της Κυβερνητικής παράταξης και της μείζονος και λοιπής Αντιπολίτευσης να συμμετέχουν στην πανήγυρη και λιτανεία της Παναγίας Τρυπητής στο Αίγιο. Δυστυχώς, όμως, θυμήθηκα ότι μόλις προ διετίας την ίδια ακριβώς μέρα αυτή η ίδια η Κυβερνητική παράταξη με τη σύμφωνη γνώμη της ίδιας Αντιπολίτευσης όχι μόνο είχε επιβάλει πρόστιμο για την απλή περιφορά της εικόνας της Παναγίας πάνω σε αυτοκίνητο, αλλά και την είχε διασύρει όπως και όλη τη λειτουργική μας διακονία, ως αιτία μολυσμού των πόλεων και διάδοσης της πανδημίας στο λαό!
Θέλω να πιστεύω ότι η φετινή συμμετοχή σας στη λιτανεία της Εφόρου του Αιγίου δεν γίνεται υποκριτικά για ψηφοθηρικούς λόγους αλλά είναι μια εκδήλωση έμπρακτης μετάνοιας για την τότε ασέβειά σας (προσωπική ή παραταξιακή, δεν έχει μεγάλη διάφορα…) στην Παναγία μας και προς όλη την λειτουργική ζωή της Εκκλησίας μας! Βέβαια, δεν ακούστηκε να ζητήσετε συγγνώμη ούτε από την Παναγία, ούτε από τον επιχώριο Επίσκοπο Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, ούτε από εμάς τους λοιπούς κληρικούς, ούτε από τον πιστό λαό για τον τότε δημόσιο προπηλακισμό μας εκ μέρους σας. Τέλος πάντων, δεν πειράζει, αρκεί η έμπρακτη μετάνοιά σας…
Αντιλαμβάνεσθε, αγαπητοί μου, ότι προσπαθώ να έχω καλό λογισμό για όλες τις ενέργειές σας με τις οποίες ιδιαίτερα αυτό τον προεκλογικό καιρό φανερώνετε έντονα την ευλάβεια και το σεβασμό σας στην Ορθόδοξη πίστη μας.
Υπάρχουν όμως κάποια ερωτήματα που ταλαιπωρούν πολύ όχι μόνο τη δική μου σκέψη αλλά και πολλών άλλων κληρικών και πιστών, και επιτρέψτε μου να σας τα απευθύνω ελπίζοντας ότι με την απάντησή σας θα μας βοηθήσετε να τα υπερβούμε:
Πώς γίνεται ένας αυτοπροσδιοριζόμενος και αυτοπροβαλλόμενος ως συνειδητός Ορθόδοξος Χριστιανός να είναι ενταγμένος σε πολιτική παράταξη της οποίας το πολιτικό πρόγραμμα σε καίριες και θεμελιώδεις διατάξεις του αθετεί, περιφρονεί και προσβάλλει το Νόμο του Θεού;
Πώς μπορεί ένας βουλευτής ταυτόχρονα να λέει ότι τιμά το Ευαγγέλιο και ταυτόχρονα να είναι ενταγμένος και να υποστηρίζει κόμμα που ευθέως το περιφρονεί;
Πώς μπορεί να συνδυάζει η συνείδησή σας την ίδια στιγμή το σεβασμό στην Ορθόδοξη Εκκλησία μαζί με την περιφρόνηση στη διδασκαλία της;
Πώς τη μια μέρα ενώπιον επισκόπων και κληρικών και πιστών διακηρύττετε την προσήλωση σας στη διδασκαλία του Χριστού και την επόμενη μας καλείτε να υπερψηφίσουμε κυβερνητικό πρόγραμμα που είναι ριζικά αντίθετο με αυτή;
Και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις: Δεν εννοώ κάποιες επιμέρους λεπτομέρειες ή ήσσονος σημασίας χριστιανικές διδασκαλίες ή διατάξεις τού προεκλογικού σας προγράμματος, αλλά βασικές διδασκαλίες πίστης και χριστιανικής ζωής από τη μια πλευρά, και από την άλλη θεμελιώδεις διατάξεις του κυβερνητικού σας προγράμματος, όπως οι ίδιες οι παρατάξεις σας τις έχουν αξιολογήσει.
Αναφέρομαι στο από πνευματικής άποψης μείζον ζήτημα του κιναιδισμού, καταπυγοσὺνης (κατά την αρχαιοελληνική γραμματεία) ή σοδομισμού, αρσενοκοιτίας (κατά τους χριστιανούς συγγραφείς), ανωμαλίας (σύμφωνα με τα λεξικά Μπαμπινιὼτη, Τεγόπουλου, Φυτράκη) και γενικότερα της ατζέντας των ΛΟΑΤΚΙ (κατά την ορολογία της πολιτικής ορθότητας). [Για να μην υπάρξει ηθελημένη ή μη παρεξήγηση: Προφανώς αναφέρομαι στη συστηματική προσπάθεια εξωραϊσμού, διαφήμισης και ουσιαστικά επιβολής της αμαρτίας στην κοινωνία και με κανένα τρόπο δεν στρέφομαι ούτε θέλω να στιγματίσω πρόσωπα που είναι υποδουλωμένα στο συγκεκριμένο πάθος-αμαρτία -τον «κολοφώνα (=αποκορύφωμα) των κακών», κατά τον Ιω. Χρυσόστομο- όπως βέβαια και σε όλα τα πάθη, τα οποία απομακρύνουν τον άνθρωπο από τον Θεό και μπορούν να του στερήσουν την σωτηρία. Δηλαδή, άλλο πράγμα η αμαρτία που καταδικάζεται απόλυτα και άλλο πράγμα εμείς οι άνθρωποι, «εικόνες του Θεού», που έχουμε πέσει θύμα της αμαρτίας και χρήζουμε του ελέους του Θεού].
Νομίζω, γνωρίζετε πολύ καλά ότι στα ανωτέρω ζητήματα οι θέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι απολύτως σαφείς και σταθερές διαχρονικά, διότι στηρίζονται σε προφητικές, αποστολικές, πατερικές και συνοδικές εκκλησιαστικές διδασκαλίες, αφού τα θέματα αυτά άπτονται του πυρήνα της Χριστιανικής ανθρωπολογίας και σωτηριολογὶας. Δεν νοείται Ορθόδοξος Χριστιανός να μην αποδέχεται τη διδασκαλία της Εκκλησίας περί ανθρώπου, περί σωτηρίας, περί γάμου κλπ. Επιτέλους, δεν υπάρχει Ορθοδοξία ala carte…
Από την άλλη πλευρά, οι θέσεις των πολιτικών σας παρατάξεων για τα ζητήματα αυτά όπως έχουν καταγραφεί στα προεκλογικά κυβερνητικά τους προγράμματα είναι εντελώς αντίθετες ή, ακριβέστερα, ανατρέπουν πλήρως τη χριστιανική ηθική και διδασκαλία περί ανθρώπου, σωτηρίας κλπ . θεωρούνται δε από τις ίδιες σας τις παρατάξεις ως αδιαπραγμάτευτες.
Πώς λοιπόν μπορείτε και τα συμβιβάζετε αυτά στη συνείδησή σας;
Με ποια εσωτερική άνεση εμφανίζεστε ενώπιον επισκόπων, ιερέων και πιστών χριστιανών και μας καλείτε να ψηφίσουμε τα πολιτικά σας προγράμματα, τα οποία είναι εντελώς αντίθετα με την πίστη μας; Δηλαδή μας προτείνετε να ασεβήσουμε ενώπιον του Θεού, να αμαρτήσουμε συνειδητά εναντίον του Νόμου Του; Μη γένοιτο!
Και σε τελική ανάλυση: πώς ανέχεστε, αγαπητοί, όσοι θέλετε να είστε συνειδητά μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας και αγωνίζεσθε να ζείτε κατά Χριστόν, πώς ανέχεστε να «στεγάζεστε» κάτω από πολιτική στέγη που περιφρονεί το Νόμο του Θεού, ασεβεί στο Ευαγγέλιο Ιησού Χριστού, ανατρέπει τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας; Δεν πρέπει να έχει εφαρμογή και στην συγκεκριμένη περίπτωση η προτροπή του Ευαγ. Ιωάννου (Αποκ. 18, 4):
«και ήκουσα άλλην φωνήν εκ του ουρανού λέγουσαν :
έξελθε ο λαός μου, ίνα μη συγκοινωνήσετε ταις αμαρτίαις αυτής,
ίνα εκ των πληγών αυτής μη λάβητε»;
Με τιμή και ευχές
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου