Φωτο από εδώ
Με αρκετή καθυστέρηση - ζητώ συγγνώμη - θα προσπαθήσω, Θεού θέλοντος, γράψω λίγες αράδες, απλώς για την Ιστορία, αφού τα γεγονότα έχουν σχολιαστεί από πολύ επαρκέστερους από την ταπεινότητα τοου γράφοντος.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικό το επίμαχο νέο πρόγραμμα σπουδών στα Θρησκευτικά, για το οποίο έχουν υπάρξει τόσες αντιδράσεις, μέχρι και πρόσφατο (4 Μαρτίου 2018) συλλαλητήριο (μη γίνουν μόδα, μόνο, τα συλλαλητήρια και χάσουν την αξία και τη σημασία τους, προσοχή).
Το νέο αυτό πρόγραμμα σπουδών δεν είναι όντως "πολυθρησκευτικό", όπως χαρακτηρίζεται (την Ορθοδοξία διδάσκει, απλώς διανθίζει τις θεματικές ενότητες με κείμενα που αφορούν στις διάφορες θρησκείες, τα οποία ο δάσκαλος ή ο καθηγητής δεν υποχρεούται καν να διδάξει), πάντως έχει αδυναμίες. Δύο αδυναμίες που του καταλογίζω είναι η απουσία συστηματικής παρουσίασης των θρησκειών (η οποία υπήρχε στη Β΄ Λυκείου όπως διδασκόταν το μάθημα μέχρι πρόπερσι) και οι πολλές αναφορές στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, που τελικά φαίνεται να καταντούν διαφήμιση, ενώ το Π.Σ.Ε. είναι ουσιαστικά μια συσπείρωση προτεσταντικών αιρέσεων, εντός της οποίας η Ορθόδοξη Εκκλησία, συμμετέχοντας, προσπαθεί να δώσει τη μαρτυρία της, κατά τη γνώμη μας, με λάθος τρόπο (σχετική ανάρτηση εδώ).
Εννοείται ότι το "προοδευτικό" (κατ' ουσίαν άθεο) κράτος αντέδρασε αμέσως, χαρακτηρίζοντας την απόφαση του ΣτΕ πισωγύρισμα. Αυτό φανερώνει για πολλοστή φορά ότι, παρά τα λόγια, όλοι, ακόμη και οι πιο "δημοκράτες", κρίνουμε τις δικαστικές αποφάσεις όταν διαφωνούμε με αυτές. Το ίδιο το κράτος δυσφορεί για απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της δικής του χώρας!!! Νομίζω ταπεινά ότι θα έπρεπε να τις αποδέχεται, γιατί έτσι τορπιλίζει το κύρος των ίδιων των θεσμών του. Υπενθυμίζω ότι ο Σωκράτης αρνήθηκε να δραπετεύσει από τη φυλακή όταν του δόθηκε η ευκαιρία (πλατωνικός διάλογος "Κρίτων"), για να μην υποσκάψει τη διδασκαλία του ότι πρέπει να σεβόμαστε τους νόμους - έμεινε στη φυλακή και θανατώθηκε.
Εδώ είναι η σχετική ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων. Να επισημάνουμε ότι η ΠΕΘ δεν είναι ο μόνος φορέας θεολόγων στη χώρα μας. Υπάρχουν και άλλες ενώσεις, όπως ο "Καιρός" και ο Παγκρήτιος Σύνδεσμος Θεολόγων, που γενικά είναι υπέρ του νέου προγράμματος. Εδώ ταπεινά θα πούμε ότι τη γνώμη μας τη γράφουμε παραπάνω και ότι θεωρούμε μερικές αντιδράσεις ακραίες (όπως το να επιστρέφουν οι γονείς τα βιβλία θρησκευτικών των παιδιών τους - τα οποία περιέχουν και ωραία πράγματα, κείμενα ορθοδόξων αγίων και θεολόγων, που πρώτη φορά φτάνουν στα χέρια των μαθητών). Η ορθή άποψη, κατά τη γνώμη μας, είναι στη μέση, και ας με συγχωρήσουν εδώ "οι άκρες"...
Θα ήθελα να παραπέμψω και στην παλαιότερη ανάρτησή μας Ο Γιάννης Αγγελάκας και τα Θρησκευτικά.
Επίσης στη μελέτη: Θρησκευτικά και πολιτισμική - επιστημολογική αποικιοκρατία (μια προσέγγιση).
Και: Το Σχολείο διδάσκει τη γλώσσα της Εκκλησίας...
Το παρακάτω σκίτσο, που φυσικά αδικεί τον αρχιεπίσκοπο, αλλά θεωρώ ότι αξίζει να το δούμε λόγω της αναφοράς στο Ευαγγέλιο, προέρχεται από το άρθρο Μάθημα θρησκευτκών: είναι καταπίεση η υποχρεωτικότητα του μαθήματος;
ΚΚΕ και Εκκλησία υπέρ του χωρισμού Εκκλησίας-Κράτους, ο υπόλοιπος πολιτικός κόσμος κατά...
Πάμε τώρα στο δεύτερο επίκαιρο θέμα που παίρνω το θάρρος να σχολιάσω στην αγάπη σας.
Φεβρουάριος 2018: Το ελληνικό (;) κράτος (συγχωρήστε με για το ερωτηματικό) επιχειρεί να βάλει χέρι στη διαχείριση των οικονομικών του Ιδρύματος της Παναγίας της Τήνου, η κοινωνική προσφορά του οποίου ήταν και είναι σπουδαιότατη.
Η Εκκλησία αντέδρασε. Αλλά αντέδρασε και η Κομματική Οργάνωση Βάσης (Κ.Ο.Β.) Τήνου του Κ.Κ.Ε., τονίζοντας ότι αυτό αποτελεί παραβίαση της όποιας ιδέας για πραγματικό χωρισμό Κράτος και Εκκλησίας μπορεί να υποστηρίξει κανείς.
Λεπτομέρειες στο άρθρο του εξειδικευμένου μελετητή Σωτήρη Μητραλέξη στο Αντίβαρο.
Αξίζει επίσης να διαβάσετε το προηγούμενο άρθρο του ίδιου (στην "Καθημερινή") για το ζήτημα του περίφημου "χωρισμού".
Σχετική η ενότητα του ιστολογίου μας Εκκλησία και Εξουσία. Ιδιαίτερα προτείνουμε τα:
Αντικληρικαλιστές, οι καλύτεροι φίλοι της Εκκλησίας...
Η μισθοδοσία του κλήρου στην Ελλάδα
«Ου προσκυνούμεν!»: Το επαναστατικό μήνυμα του Μεγάλου Σαββάτου
Εκκλησία & Εξουσία: Υπήρχε καισαροπαπισμός στο Βυζάντιο;
Το χριστιανικό κράτος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου