Έκδοση Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου του Αγίου Όρους (κλικ εδώ).
Πολιτεία
Το νέο βιβλίο του διαπρεπούς καθηγητού της Φιλοσοφίας της Ιατρικής κ. Herman Tristram Engelhardt [1941-2018] με τον τίτλο "Μετά Θεόν, Ηθική και Βιοηθική στον αιώνα της εκκοσμίκευσης", παρουσιάζει με ιδιαίτερη σαφήνεια την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Ηθική και η Βιοηθική στην "μετά Θεόν" και άνευ Θεού φάση της και εκθέτει τις κρίσεις και τις προτάσεις του.
Μέσα στην σύγχρονη ηθική και κοινωνική διάλυση και ασυναρτησία ο σοβαρός και υπεύθυνος επιστημονικός λόγος, που σέβεται και πληροφορεί ανιδιοτελώς τον άνθρωπο αποτελεί ανεκτίμητο θησαυρό.
Ο σύγχρονος άνθρωπος στηριζόμενος στα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας και εγκλωβιζόμενος σε μια απατηλή εγκόσμια αθανασία λησμονεί τον εσωτερικό του κόσμο και αναλώνεται στην εξυπηρέτηση των υλικών του αναγκών και την ικανοποίηση των σωματικών του αισθήσεων. Επιδιώκει την άνεση και την ατομική ευημερία, μολονότι διαπιστώνει εμπειρικά ότι με τον τρόπο αυτόν δεν βρίσκει την ειρήνη και την ευτυχία, αλλά βυθίζεται όλο και περισσότερο στην μοναξιά του και την απογοήτευση. Η εγκατάλειψη του Θεού ως κέντρου αναφοράς της προσωπικής και της κοινωνικής του ζωής νεκρώνει τον πνευματικό του κόσμο και παραλύει τις κοινωνικές του σχέσεις. Ο άνθρωπος συρρικνώνεται στον ατομισμό του και αλλοτριώνεται από την ανθρωπιά του. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Ο συγγραφέας
BiblioNet
Περιεχόμενα
ΚΕΦ.1ο: Ζώντας στα ερείπια της Χριστιανοσύνης
I. Η πραγματικότητα, η ηθική και η βιοηθική μετά Θεόν
II. Meine italienischen Reisen: Ο δρόμος για τη Νέα Ρώμη
III. Ρωμαιοκαθολικισμός, το ηθικο-φιλοσοφικό σχέδιο και η βιοηθική
IV. Ο μετά Θεόν κόσμος
ΚΕΦ.2ο: Αποηθικοποίηση και αποδόμηση της ηθικής και της βιοηθικής
Ι. Το τέλος μιας εποχής
II. Το Μεγάλο Ρήγμα: Το τέλος της Χριστιανοσύνης και η περιθωριοποίηση του Χριστιανισμού
III. Τα πλαίσια ενός πολιτισμού χωρίς την προοπτική του Θείου οφθαλμού
IV. Η αποηθικοποίηση και συρρίκνωση της παραδοσιακής ηθικής και βιοηθικής
V. Απο-ηθικοποίηση και συρρίκνωση της Ηθικής και της Βιοηθικής: περαιτέρω έρευνα στο έργο του Χέγκελ
VI. Ηθική και Βιοηθική ως ευρύτερες Life-style επιλογές
VII. Από τον Καντ στον Χέγκελ: Πολιτεία και Πολιτική ως υποκατάστατα του Θεού και της ηθικής
VIII. Αποηθικοποίηση και συρρίκνωση της ηθικής και της βιοηθικής
IX. Βυθομετρώντας την άβυσσο
ΚΕΦ.3ο: Περισσότερα περί εκκοσμίκευσης, σκέψεις περί σεξ και της αυθεντίας του Κράτους
Ι. Αναθεώρηση των εκδοχών της εκκοσμίκευσης
ΙΙ. Μία νέα έννοια της ανεκτικότητας: Η ανοχή ως αποδοχή
III. Σεξουαλικά ζητήματα
IV. Σεξουαλικότητα και αναπαραγωγή: Ο μετά την αμαρτία βιόκοσμος
V. Τα νέα σεξουαλικά ήθη: Η πολιτισμική σημασία της άμβλωσης
VI. Πέρα απ' τον ετερόφυλο έρωτα: Η γυμνή σεξουαλικότητα ως κανονιστικό στοιχείο της κοσμικής κουλτούρας
VII. Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας: Η ηθική φιλοσοφία ως πολιτικό πρόγραμμα
VIII. Από τη νεωτερικότητα στη μετα-νεωτερικότητα: Σκηνοθετώντας τη σύγχρονη ηθική και βιοηθική
IX. Ζώντας στο πλέον του ελάχιστου κράτος: Η πολιτική αυθεντία ενός τρόπου ζωής
Χ. Το μετά Θεόν κοσμικό κράτος
ΚΕΦ.4ο: Πίστη και λόγος, η Δυτική μεσαιωνική σύνθεση και η κατάρρευση της κοσμικής ηθικής και βιοηθικής
Ι. Δυτική Χριστιανοσύνη: Πίστη στον λόγο
II. Γνώση του Θεού και όχι γνώση περί Θεού: Η συνάντηση με το υπερβατικό
III. Πώς δημιουργήθηκε η Δυτική Χριστιανοσύνη
IV. Θα μπορούσαν τα πράγματα να έχουν εξελιχθεί διαφορετικά; Εξερευνώντας εν συντομία την απόρριψη από το Ισλάμ μιας Αριστοτελικής μεταμόρφωσης της παραδοσιακής πίστης
V. Από την πίστη στον λόγο, στη δέσμευση με το πρόγραμμα της πολιτικής
ΚΕΦ.5ο: Βιοηθικές συγκρούσεις: Υποχρεώσεις προς τον Θεό έναντι υποχρεώσεων προς το κοσμικό Κράτος
Ι. Ηθικές συγκρούσεις στη μετα-Χριστιανική κουλτούρα: Αντιρρησίες συνειδήσεως
ΙΙ. Ιατρικός επαγγελματισμός και κοσμικό φονταμενταλιστικό κράτος
III. Χάσμα μέγα: Γιατί δεν υπάρχει κοινός τόπος
IV. Ας πάμε παρακάτω τη σκέψη μας για τον Καντ: Τα αδιαπραγμάτευτα δικαιώματα της συνείδησης
V. Το παράδοξο των ηθικά ξένων
ΚΕΦ.6ο: Ριζική αναθεώρηση της κλινικής δεοντολογίας: Βιοηθική, κοινή ηθική και ο νόμος
Ι. Βιοηθική χωρίς θεμέλια
ΙΙ. Ζώντας με μια πλουραλιστική ηθική
III. Κοινή ηθική; Κοινή βιοηθική;
IV. Γιατί, παρά τον ηθικό πλουραλισμό, οι σύμβουλοι κοσμικής υγειονομικής μέριμνας επιτυγχάνουν τόσο πολύ;
V. Πέρα από την αυταπάτη: Βιοηθική και κλινική δεοντολογία υπό αναθεώρηση
ΚΕΦ.7ο: Ο κοινός τόπος ως πεδίο μάχης: ζητώντας αγκυροβόλιο στον Θεό
Ι. Ηθική, βιοηθική, οι πολιτισμικοί πόλεμοι και η Δυτική Χριστιανοσύνη: Σε ποιο έδαφος βαδίζουμε;
ΙΙ. Ανοίγοντας δρόμο για ένα νέο παράδειγμα ιατρικού ηθικού στοχασμού
III. Από τη σχολαστική ιατρική δεοντολογία στη σύγχρονη κοσμική βιοηθική
IV. Ποτέ δεν κατάλαβαν τί κεραυνός τους χτύπησε: Ο εκσυγχρονισμός μεταμορφώνει το πλαίσιο της κουλτούρας της Βιοηθικής
V. Peter Singer: Είναι ένας Ανώνυμος Χριστιανός;
VI. Λανθασμένη διάγνωση, λανθασμένη θεραπεία
VII. Προβλέποντας το μέλλον: η επιρροή του Πάπα Φραγκίσκου
VIII. Συνάντηση με τον Θεό: Η στροφή προς το υπέρτατο νόημα
IX. Αναθεωρώντας τη θεολογία: Η Ορθοδοξία ως η παραμένουσα πίστη
Χ. Σύγκρουση βιοκόσμων: Ηθική, βιοηθική και οι πολιτισμικοί πόλεμοι
ΚΕΦ.8ο: Ζώντας χωρίς Θεό
Ι. Έγελος και Μετανεωτερικότητα
ΙΙ. Η σύγχρονη ανθρώπινη συνθήκη: Μια κουλτούρα οριστικά χωρίς ρίζες
III. Πολιτισμικοί ανταρτοπόλεμοι στα ερείπια της Χριστιανοσύνης
IV. Ατενίζοντας το μέλλον: Ζη Κύριος
Δείτε επίσης
H. Tristram Engelhardt - OrthodoxWiki
Αναζήτηση για το βιβλίο στο Διαδίκτυο
Αναζήτηση για τον συγγραφέα στο Διαδίκτυο
Του ίδιου, Τα θεμέλια της βιοηθικής, Αρμός
Θρήνος για την Ευρώπη!...
Η νόσος του δυτικού ανθρώπου και η θεραπεία της (όπου και αναφορές στο αρχαίο ορθόδοξο παρελθόν της δυτ. Ευρώπης)
Οι ορθόδοξες ρίζες της Δύσης ως παράγοντας πανευρωπαϊκής ενότητας
Η «αληθινή θρησκεία» του νεωτερικού ανθρώπου είναι ο Καπιταλισμός...
Πολιτεία
Το νέο βιβλίο του διαπρεπούς καθηγητού της Φιλοσοφίας της Ιατρικής κ. Herman Tristram Engelhardt [1941-2018] με τον τίτλο "Μετά Θεόν, Ηθική και Βιοηθική στον αιώνα της εκκοσμίκευσης", παρουσιάζει με ιδιαίτερη σαφήνεια την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Ηθική και η Βιοηθική στην "μετά Θεόν" και άνευ Θεού φάση της και εκθέτει τις κρίσεις και τις προτάσεις του.
Μέσα στην σύγχρονη ηθική και κοινωνική διάλυση και ασυναρτησία ο σοβαρός και υπεύθυνος επιστημονικός λόγος, που σέβεται και πληροφορεί ανιδιοτελώς τον άνθρωπο αποτελεί ανεκτίμητο θησαυρό.
Ο σύγχρονος άνθρωπος στηριζόμενος στα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας και εγκλωβιζόμενος σε μια απατηλή εγκόσμια αθανασία λησμονεί τον εσωτερικό του κόσμο και αναλώνεται στην εξυπηρέτηση των υλικών του αναγκών και την ικανοποίηση των σωματικών του αισθήσεων. Επιδιώκει την άνεση και την ατομική ευημερία, μολονότι διαπιστώνει εμπειρικά ότι με τον τρόπο αυτόν δεν βρίσκει την ειρήνη και την ευτυχία, αλλά βυθίζεται όλο και περισσότερο στην μοναξιά του και την απογοήτευση. Η εγκατάλειψη του Θεού ως κέντρου αναφοράς της προσωπικής και της κοινωνικής του ζωής νεκρώνει τον πνευματικό του κόσμο και παραλύει τις κοινωνικές του σχέσεις. Ο άνθρωπος συρρικνώνεται στον ατομισμό του και αλλοτριώνεται από την ανθρωπιά του. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Ο συγγραφέας
BiblioNet
Ο Herman-Tristram Engelhardt (γεν. 1941) είναι
ομότιμος καθηγητής της φιλοσοφίας και της φιλοσοφίας της ιατρικής των
Πανεπιστημίων Rice και Baylor College, ενώ τακτικά ταξιδεύει ανά τον
κόσμο ως επισκέπτης καθηγητής σε πολλά Πανεπιστήμια. Είναι ένας από τους
σημαντικότερους βιοηθικολόγους στις Η.Π.Α.
Είναι ο εκδότης των δύο σπουδαιότερων περιοδικών πάνω στην φιλοσοφία της ιατρικής και την βιοηθική, των "The Journal of Medicine and Philosophy" και "Christian Bioethics". Είναι επίσης συντάκτης στην σειρά βιβλίων "Philosophical Studies in Contemporary Culture".
Είναι ο εκδότης των δύο σπουδαιότερων περιοδικών πάνω στην φιλοσοφία της ιατρικής και την βιοηθική, των "The Journal of Medicine and Philosophy" και "Christian Bioethics". Είναι επίσης συντάκτης στην σειρά βιβλίων "Philosophical Studies in Contemporary Culture".
Έχει γράψει πάνω από 500 άρθρα, καθώς
και πάρα πολλές βιβλιοκρισίες και άλλες δημοσιεύσεις. Έχουν γίνει
περισσότερες από 200 ανατυπώσεις ή μεταφράσεις δημοσιεύσεών του. Το 1991
από Ρωμαιοκαθολικός έγινε Ορθόδοξος και πήρε το όνομα Herman (Γερμανός)
προς τιμή του Αγίου Γερμανού Αλάσκας. Με τις διαλέξεις του που κάνει σε
όλα τα μέρη της υφηλίου, δίνει μία αληθινή και ζωντανή ορθόδοξη
μαρτυρία σχετικά με την ιστορική και πνευματική αξία της Ορθοδοξίας. Τα τελευταία τρία χρόνια ταλαιπωρείται λόγω της ασθενείας του καρκίνου.
Περιεχόμενα
ΚΕΦ.1ο: Ζώντας στα ερείπια της Χριστιανοσύνης
I. Η πραγματικότητα, η ηθική και η βιοηθική μετά Θεόν
II. Meine italienischen Reisen: Ο δρόμος για τη Νέα Ρώμη
III. Ρωμαιοκαθολικισμός, το ηθικο-φιλοσοφικό σχέδιο και η βιοηθική
IV. Ο μετά Θεόν κόσμος
ΚΕΦ.2ο: Αποηθικοποίηση και αποδόμηση της ηθικής και της βιοηθικής
Ι. Το τέλος μιας εποχής
II. Το Μεγάλο Ρήγμα: Το τέλος της Χριστιανοσύνης και η περιθωριοποίηση του Χριστιανισμού
III. Τα πλαίσια ενός πολιτισμού χωρίς την προοπτική του Θείου οφθαλμού
IV. Η αποηθικοποίηση και συρρίκνωση της παραδοσιακής ηθικής και βιοηθικής
V. Απο-ηθικοποίηση και συρρίκνωση της Ηθικής και της Βιοηθικής: περαιτέρω έρευνα στο έργο του Χέγκελ
VI. Ηθική και Βιοηθική ως ευρύτερες Life-style επιλογές
VII. Από τον Καντ στον Χέγκελ: Πολιτεία και Πολιτική ως υποκατάστατα του Θεού και της ηθικής
VIII. Αποηθικοποίηση και συρρίκνωση της ηθικής και της βιοηθικής
IX. Βυθομετρώντας την άβυσσο
ΚΕΦ.3ο: Περισσότερα περί εκκοσμίκευσης, σκέψεις περί σεξ και της αυθεντίας του Κράτους
Ι. Αναθεώρηση των εκδοχών της εκκοσμίκευσης
ΙΙ. Μία νέα έννοια της ανεκτικότητας: Η ανοχή ως αποδοχή
III. Σεξουαλικά ζητήματα
IV. Σεξουαλικότητα και αναπαραγωγή: Ο μετά την αμαρτία βιόκοσμος
V. Τα νέα σεξουαλικά ήθη: Η πολιτισμική σημασία της άμβλωσης
VI. Πέρα απ' τον ετερόφυλο έρωτα: Η γυμνή σεξουαλικότητα ως κανονιστικό στοιχείο της κοσμικής κουλτούρας
VII. Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας: Η ηθική φιλοσοφία ως πολιτικό πρόγραμμα
VIII. Από τη νεωτερικότητα στη μετα-νεωτερικότητα: Σκηνοθετώντας τη σύγχρονη ηθική και βιοηθική
IX. Ζώντας στο πλέον του ελάχιστου κράτος: Η πολιτική αυθεντία ενός τρόπου ζωής
Χ. Το μετά Θεόν κοσμικό κράτος
ΚΕΦ.4ο: Πίστη και λόγος, η Δυτική μεσαιωνική σύνθεση και η κατάρρευση της κοσμικής ηθικής και βιοηθικής
Ι. Δυτική Χριστιανοσύνη: Πίστη στον λόγο
II. Γνώση του Θεού και όχι γνώση περί Θεού: Η συνάντηση με το υπερβατικό
III. Πώς δημιουργήθηκε η Δυτική Χριστιανοσύνη
IV. Θα μπορούσαν τα πράγματα να έχουν εξελιχθεί διαφορετικά; Εξερευνώντας εν συντομία την απόρριψη από το Ισλάμ μιας Αριστοτελικής μεταμόρφωσης της παραδοσιακής πίστης
V. Από την πίστη στον λόγο, στη δέσμευση με το πρόγραμμα της πολιτικής
ΚΕΦ.5ο: Βιοηθικές συγκρούσεις: Υποχρεώσεις προς τον Θεό έναντι υποχρεώσεων προς το κοσμικό Κράτος
Ι. Ηθικές συγκρούσεις στη μετα-Χριστιανική κουλτούρα: Αντιρρησίες συνειδήσεως
ΙΙ. Ιατρικός επαγγελματισμός και κοσμικό φονταμενταλιστικό κράτος
III. Χάσμα μέγα: Γιατί δεν υπάρχει κοινός τόπος
IV. Ας πάμε παρακάτω τη σκέψη μας για τον Καντ: Τα αδιαπραγμάτευτα δικαιώματα της συνείδησης
V. Το παράδοξο των ηθικά ξένων
ΚΕΦ.6ο: Ριζική αναθεώρηση της κλινικής δεοντολογίας: Βιοηθική, κοινή ηθική και ο νόμος
Ι. Βιοηθική χωρίς θεμέλια
ΙΙ. Ζώντας με μια πλουραλιστική ηθική
III. Κοινή ηθική; Κοινή βιοηθική;
IV. Γιατί, παρά τον ηθικό πλουραλισμό, οι σύμβουλοι κοσμικής υγειονομικής μέριμνας επιτυγχάνουν τόσο πολύ;
V. Πέρα από την αυταπάτη: Βιοηθική και κλινική δεοντολογία υπό αναθεώρηση
ΚΕΦ.7ο: Ο κοινός τόπος ως πεδίο μάχης: ζητώντας αγκυροβόλιο στον Θεό
Ι. Ηθική, βιοηθική, οι πολιτισμικοί πόλεμοι και η Δυτική Χριστιανοσύνη: Σε ποιο έδαφος βαδίζουμε;
ΙΙ. Ανοίγοντας δρόμο για ένα νέο παράδειγμα ιατρικού ηθικού στοχασμού
III. Από τη σχολαστική ιατρική δεοντολογία στη σύγχρονη κοσμική βιοηθική
IV. Ποτέ δεν κατάλαβαν τί κεραυνός τους χτύπησε: Ο εκσυγχρονισμός μεταμορφώνει το πλαίσιο της κουλτούρας της Βιοηθικής
V. Peter Singer: Είναι ένας Ανώνυμος Χριστιανός;
VI. Λανθασμένη διάγνωση, λανθασμένη θεραπεία
VII. Προβλέποντας το μέλλον: η επιρροή του Πάπα Φραγκίσκου
VIII. Συνάντηση με τον Θεό: Η στροφή προς το υπέρτατο νόημα
IX. Αναθεωρώντας τη θεολογία: Η Ορθοδοξία ως η παραμένουσα πίστη
Χ. Σύγκρουση βιοκόσμων: Ηθική, βιοηθική και οι πολιτισμικοί πόλεμοι
ΚΕΦ.8ο: Ζώντας χωρίς Θεό
Ι. Έγελος και Μετανεωτερικότητα
ΙΙ. Η σύγχρονη ανθρώπινη συνθήκη: Μια κουλτούρα οριστικά χωρίς ρίζες
III. Πολιτισμικοί ανταρτοπόλεμοι στα ερείπια της Χριστιανοσύνης
IV. Ατενίζοντας το μέλλον: Ζη Κύριος
Δείτε επίσης
H. Tristram Engelhardt - OrthodoxWiki
Αναζήτηση για το βιβλίο στο Διαδίκτυο
Αναζήτηση για τον συγγραφέα στο Διαδίκτυο
Του ίδιου, Τα θεμέλια της βιοηθικής, Αρμός
Θρήνος για την Ευρώπη!...
Η νόσος του δυτικού ανθρώπου και η θεραπεία της (όπου και αναφορές στο αρχαίο ορθόδοξο παρελθόν της δυτ. Ευρώπης)
Οι ορθόδοξες ρίζες της Δύσης ως παράγοντας πανευρωπαϊκής ενότητας
Η «αληθινή θρησκεία» του νεωτερικού ανθρώπου είναι ο Καπιταλισμός...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου