Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021
Ο κορωνοϊός βάζει τέλος στα ιερά συσσίτια λόγω της έλλειψης εθελοντών!
Εκκλησία online
Κορωνοϊός: Συνεχίζονται τα ποικίλα και σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ιεροί ναοί σε όλη την χώρα εξαιτίας της πανδημίας.
Ύστερα από την μεγάλη αποκάλυψη της «Ορθόδοξης Αλήθειας» ότι αρκετοί ναοί απειλούνται να βάλουν «λουκέτο» εξαιτίας των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων ακολουθούν τα σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν στις κοινωνικές δομές της Εκκλησίας, αφού οι εθελοντές αδυνατούν πλέον να προσφέρουν τη διακονία τους.
Ιερείς και πιστοί αγωνιούν για το μέλλον των δομών και παρακαλούν «ο Θεός να βάλει του χέρι του».
«Η κατά διαστήματα απαγόρευση εισόδου των πιστών στους ναούς, καθώς και η για τρεις εβδομάδες απαγόρευση της ιεροπραξίας στους ιερείς -που εντάσσονται στα παράλογα μέτρα αποτροπής της μετάδοσης του ιού, ο όποιος δεν μεταδίδεται με τον συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά μεταδίδεται εντός των εκκλησιών κατά την άποψη των ειδικών- έχουν κρατήσει αρκετούς ανθρώπους μακριά μας, όπως όσους προσέφεραν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους στο πολυδιάστατο ενοριακό έργο» αναφέρει στην «Ορθόδοξη Αλήθεια» ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού της Αγίας Μαρίνης Ηλιουπόλεως, Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημητρίου και κάνει γνωστό με βαθύτατη λύπη ότι πλέον τα συσσίτια δεν λειτουργούν.
«ΤΑ ΔΙΑΚΟΨΑΜΕ»
«Από το Νοέμβριο του 2020 αναγκαστήκαμε να διακόψουμε την παροχή συσσιτίου.
Ο υπεύθυνος και οι εθελοντές του μαγειρείου, τρομοκρατημένοι από τον επιβαλλόμενο φόβο μόλυνσης και θανάτου, βρέθηκαν σε δυσκολία στο να συνεχίσουν το έργο τους.
Παράλληλα, ακόμα και εκείνοι που δεν υποβλήθηκαν από τον φόβο, βρέθηκαν απειλούμενοι από τα δυσβάσταχτα οικονομικά πρόστιμα για τις εξόδους από τον κατ’ οίκον περιορισμό, αφού αρχικά δεν προβλέπονταν μετακίνηση για εθελοντές.
Αργότερα, και αφού η μη σχετική πρόνοια οδηγούσε τα πράγματα σε κοινωνική έκρηξη, δόθηκε η δυνατότητα μετακίνησης σε εθελοντές, πράγμα το οποίο θα έπρεπε να αποδεικνύεται με ειδικά έγγραφα και βεβαιώσεις.
Από την αγάπη των ενοριτών, αλλά και από το πρόγραμμα παροχής τροφίμων από τον οργανισμό «Αποστολή» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής, μπορέσαμε και διατηρήσαμε την παροχή τροφίμων σε ωφελούμενους».
ΔΥΣΚΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εθελοντές ο π. Σεραφείμ σημειώνει ότι «πρόκειται για ανθρώπους οι οποίοι θέλουν να προσφέρουν από ανιδιοτελή επιλογή.
Δεν πρέπει όμως να παραθεωρούμε ότι είναι μεγάλης ηλικίας, ενώ κάποιοι ανήκουν και σε ευπαθείς ομάδες. Οι προϊστάμενοι των ναών και των ενοριακών έργων με σεβασμό στη διάθεση των ανθρώπων, αλλά ακούγοντας και τους ειδικούς, κάποιους από τους εθελοντές θα έπρεπε να τους αποτρέψουν από τη συμμετοχή τους στις δράσεις.
Ακόμα και αν οι ίδιοι δεν φοβούνται ή βάζουν τον συνάνθρωπο πάνω από τον εαυτό τους, δεν θα πρέπει να είμαστε ανάλγητοι στα όσα η περιρρέουσα ατμόσφαιρα υποβάλλει. Επίσης, σίγουρα, κάποιοι φοβούνται και ίσως θα έψαχναν να βρουν δικαιολογίες για να αποφύγουν τη συμμετοχή τους.
Η φιλανθρωπία και τα έργα της, σε φέρνουν σε επαφή με άλλους ανθρώπους, και μάλιστα σε ορισμένες δομές με ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν επισταμένη προσοχή στα της υγείας τους και της καθαριότητας τους, εξαιτίας των συνθηκών στις οποίες διαβιούν».
Συνεπώς, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο συντονισμός του φιλανθρωπικού, αλλά και εν γένη του όλου ενοριακού έργου είναι πλέον μια πολύ δύσκολη κατάσταση.
«Στη διακονία διάθεσης ρουχισμού, η έλλειψη εθελοντών έχει αποθέσει ένα τεράστιο όγκο ρούχων στο πνευματικό μας κέντρο και αδυνατώ να φανταστώ πώς θα γίνει η διαλογή και διάθεσή τους» υπογραμμίζει ο π. Σεραφείμ.
«ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΜΕ ΩΣ ΕΠΑΙΤΕΣ. Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ»
Ο ίδιος θεωρεί, ωστόσο, ότι με εμπιστοσύνη στον Θεό θα καταφέρουμε να επιστρέψουμε σε μία κανονικότητα και να υπάρξει μία ομαλότητα στην λειτουργία των ναών.
«Καλούμαστε να αυξήσουμε την προσευχή μας για την έξοδο από αυτό το δύσκολο παγκόσμιο πρόβλημα» σημειώνει ο π. Σεραφείμ και συμπληρώνει ότι η οικονομική κατάσταση των Ελλήνων έχει πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα που οδηγούν στην εξαθλίωση τονίζοντας πως «το ίδιο συμβαίνει και με τους ναούς και τα όποια παρακολουθήματά τους.
Από την, κατά καιρούς, επιβολή απαγόρευσης προσέλευσης των πιστών στον ναό, του ορισμού ανώτατου αριθμού εκκλησιαζόμενων, αλλά και της οικονομικής αδυναμίας, τα έσοδα των ναών έχουν εκμηδενιστεί.
Αυτό έχει ως συνέπεια να μην μπορούμε να εκπληρώσουμε τις πάγιες υποχρεώσεις λειτουργίας και συντήρησης των ναών και να μην υπάρχει καμία δυνατότητα να σκεφτούμε για εξυπηρέτηση των φιλανθρωπικών δράσεων με πρόσληψη προσωπικού.
Οι ιερείς λειτουργούσαμε και λειτουργούμε ως επαίτες, για να μπορούν να λειτουργούν οι ναοί και οι δομές που αφορούν την φιλανθρωπία ή την νεότητα.
Σήμερα, ντρεπόμαστε να μιλήσουμε στους ανθρώπους για την ανάγκη οικονομικής ενίσχυσης των δραστηριοτήτων της εκκλησιαστικής κοινότητας, όταν οι ίδιοι βρίσκονται κάτω από δυσβάστακτες καταστάσεις εξαιτίας της παρατεινόμενης οικονομικής κρίσης».
Επίσης, επισημαίνει ότι «εφόσον στον εθελοντή δεν μπορείς να επιβάλεις μέτρα και κανόνες και εφόσον τα οικονομικά των ναών δεν επιτρέπουν την πρόσληψη προσωπικού, τότε για ομαλότητα και επιστροφή στην κανονικότητα προσφεύγουμε στη λαϊκή ρήση: ο Θεός να βάλει το χέρι του».
Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021
Έρευνα συνδέει τη βιβλική καταστροφή στα Σόδομα με πρόσκρουση αστεροειδή
Πήλινα σκεύη που έλιωσαν και μετατράπηκαν σε γυαλί. Διαλυμένοι ανθρώπινοι σκελετοί, γιγάντια τείχη που δείχνουν να γκρεμίστηκαν με ένα χτύπημα: νέες ενδείξεις κοσμικής πρόσκρουσης εντοπίστηκαν στο Ταλ ελ-Χαμάμ, αρχαία πόλη της Μέσης Ανατολής που ορισμένοι ερευνητές πιστεύουν ότι ταυτίζεται με τα βιβλικά Σόδομα.
Η βιβλική ιστορία της καταστροφής στα Σόδομα και τα Γόμορρα ίσως αναφέρεται σε πτώση αστεροειδή ή κομήτη που εξερράγη πάνω από τη Μέση Ανατολή γύρω στο 1650 π.Χ., προτείνει μελέτη που δημοσιεύεται στο Scientific Reports, μια επιθεώρηση των εκδόσεων Nature.
Η ερευνητική ομάδα δεν υποστηρίζει ότι το Ταλ ελ-Χαμάμ πράγματι αντιστοιχεί στα Σόδομα, παραθέτει όμως μια σειρά από «άκρως ασυνήθιστα» ευρήματα που συνηγορούν στην υπόθεση της πρόσκρουσης.
Το Ταλ ελ-Χαμάμ, βορειοανατολικά της Νεκράς Θάλασσας στην κοιλάδα του Ιορδάνη, βρισκόταν στο απόγειό του όταν ήρθε η καταστροφή. Στα μέσα της Εποχής του Χαλκού, η πόλη ήταν δέκα φορές μεγαλύτερη από την Ιερουσαλήμ και πέντε φορές μεγαλύτερη από την Ιεριχώ, την αρχαιότερη πόλη του κόσμου, η οποία επίσης καταστράφηκε την ίδια εποχή.
Η γύρω περιοχή «είναι εξαιρετικά σημαντική από πολιτιστική άποψη» λέει ο Τζέιμς Κένετ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στη Σάντα Μπάρμπαρα, μέλος της ερευνητικής ομάδας.
Οι ανασκαφές που συνεχίζονται εδώ και χρόνια αποκάλυψαν ένα μυστηριώδες στρώμα πάχους 1,5 μέτρου στα ιζήματα που καταγράφουν την εξέλιξη της αρχαίας πόλης. Στο στρώμα αυτό βρέθηκαν θραύσματα αγγείων που μετατράπηκαν σε γυαλί, λιωμένα μέταλλα και πλίνθοι που είχαν βγάλει φουσκάλες. Κόκκοι από χαλαζία, ένα εξαιρετικά σκληρό ορυκτό, έφεραν ασυνήθιστες ρωγμές.
Όλα προσφέρουν ενδείξεις για ένα συμβάν εξαιρετικά υψηλής πίεσης και θερμοκρασίας, υψηλότερης από ό,τι μπορούσε να πετύχει οποιαδήποτε τεχνολογία της εποχής.
«Εντοπίσαμε ενδείξεις θερμοκρασιών που υπερέβαιναν τους 2.000 βαθμούς Κελσίου» λέει ο Κένετ σε ανακοίνωση του πανεπιστημίου του.
Τα ευρήματα στο Ταλ ελ-Χαμάμ, λέει η ομάδα, ταιριάζουν με τις επιπτώσεις της πρόσκρουσης της Τονγκούσκα το 1908, όταν ένα αντικείμενο διαμέτρου 50-60 μέτρων εξερράγη πάνω από τη Σιβηρία με ισχύ 12 μεγατόνων και ισοπέδωσε εκατοντάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα δάσους.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το αντικείμενο που κατέστρεψε το Ταλ ελ-Χαμάμ εξερράγη λόγω της ακραίας θερμοκρασίας και πίεσης πριν φτάσει μέχρι την επιφάνεια της Γης.
Η έκρηξη ήταν αρκετά ισχυρή για να γκρεμίσει το παλάτι και τα οχυρωματικά έργα της πόλης. Τα οστά που βρέθηκαν δείχνουν «ακραίο διαμελισμό των ανθρώπων που βρίσκονταν σε μικρή απόσταση» γράφουν οι ερευνητές.
Το ίδιο συμβάν δείχνει επίσης να εξηγεί τις ασυνήθιστα υψηλές συγκεντρώσεις αλάτων στη ζώνη της καταστροφής. Το εισερχόμενο αντικείμενο «ίσως χτύπησε ένα μέρος της Νεκράς Θάλασσας, η οποία είναι πλούσια σε αλάτι» λέει ο Κένετ.
Τεράστιες ποσότητες αλατιού, εκτιμά, μπορεί να έπεσαν όχι μόνο στο Ταλ ελ-Χαμάμ αλλά και στην κοντινή πόλη του Τελ εσ-Σουλτάν, η οποία σύμφωνα με ορισμένους μελετητές αντιστοιχεί στην Ιεριχώ.
Η αύξηση της συγκέντρωσης αλάτων ίσως ευθύνεται για το «Κενό της Όψιμης Εποχής του Χαλκού», κατά το οποίο πολλές πόλεις στην κοιλάδα του Ιορδάνη ποταμού εγκαταλείφθηκαν μυστηριωδώς. Τίποτα δεν θα μπορούσε πια να καλλιεργηθεί σε αυτά τα πρώην γόνιμα εδάφη, εκτιμά η ερευνητική ομάδα. Οι πρώτες ενδείξεις επανεγκατάστασης στο Ταλ ελ-Χαμάμ και τις γειτονικές κοινότητες χρονολογούνται στην Εποχή του Σιδήρου, τουλάχιστον έξι αιώνες μετά την καταστροφή.
Στη μελέτη συμμετείχε ο Φίλιπ Σάλβια του Πανεπιστημίου Trinity Southwest στο Νιου Μέξικο, ο οποίος είχε προτείνει για πρώτη φορά τη θεωρία της πρόσκρουσης σε μελέτη που παρουσιάστηκε σε συνέδριο το 2018.
Σύμφωνα με τη μελέτη του, τα κτίσματα του Ταλ ελ-Χαμάμ δείχνουν να κατέρρευσαν όλα προς την ίδια κατεύθυνση, μια ιδιομορφία που δύσκολα επιδέχεται άλλης εξήγησης.
Ο Σάλβια επισήμαινε τότε ότι το στρώμα αλάτων στην περιοχή της καταστροφής ήταν πλούσιο σε θειικά άλατα, τα οποία παραπέμπουν στη βιβλική ιστορία: θειάφι και φωτιά έπεσαν σαν βροχή στα Σόδομα και τα Γόμορρα, όταν ο Θεός αποφάσισε να καταστρέψει τις δύο πόλεις ως τιμωρία για τις αμαρτίες των κατοίκων τους.
«Τότε ο Κύριος άφησε να βρέξει θειάφι και φωτιά στα Σόδομα και τα Γόμορρα από τον ουρανό. Οι πόλεις εκείνες και οι κάτοικοί τους καθώς και όλη γύρω η περιοχή και η βλάστησή της καταστράφηκαν» γράφει η Γένεσις (κεφάλαιο 19, στ. 1-29).
«Όλες οι παρατηρήσεις που παραθέτει η Γένεσις βρίσκονται σε συμφωνία με την υπόθεση της κοσμικής έκρηξη» λέει ο Κένετ, επισημαίνοντας όμως ότι «δεν υπάρχει επιστημονική απόδειξη ότι η κατεστραμμένη πόλη είναι πράγματι τα Γόμορα της Παλαιάς Διαθήκης».
Ωστόσο η ουρανοκατέβατη καταστροφή θα μπορούσε να είχε οδηγήσει σε μια προφορική παράδοση που έδωσε τελικά την έμπνευση για την βιβλική ιστορία, λένε οι ερευνητές.
"Ν": Με μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο του ονόματος της πόλης Ταλ ελ-Χαμάμ βρίσκουμε και παλαιότερες αναφορές στο συμβάν... Φυσικά, το να έγινε η καταστροφή μέσω πτώσης ουράνιου σώματος δεν καταρρίπτει τη Βίβλο σε καμία περίπτωση. Αντίθετα, με όλα αυτά ενισχύεται φοβερά η αξιοπιστία της βιβλικής διήγησης, παρά την "πολιτικά ορθή" γνώμη που αναγκάζεται να εκφράσει ο αρθρογράφος στον επίλογο (ότι, και καλά, θυμούνταν ως θρύλο οι επόμενες γενιές την καταστροφή και έπλασαν έναν μύθο περί καταστροφής μιας διεφθαρμένης πόλεως κ.τ.τ.).
Άλλα σχετικά:
Ένας σύγχρονος Ιωνάς: Φάλαινα κατάπιε δύτη και μετά τον... έφτυσε
Τεκμηρίωση της ύπαρξης του Δικαίου Ιωσήφ του Παγκάλου
Αρχαιολογία & Παλαιά Διαθήκη
Ο Ευαγγελιστής Λουκάς: ο Ιατρός, ο Ιστορικός, ο Λόγιος
Το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο και οι Πράξεις των Αποστόλων υπό το φως της αρχαιολογικής έρευνας
Το θαύμα του Αγίου Φωτός επαληθεύεται από δύο νέες επιστημονικές έρευνες
Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2021
27 Σεπτεμβρίου 1831 - Η δολοφονία της Ελλάδος (μνήμη Ιωάννη Καποδίστρια)
Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021
Η 1η Επιστολή του αγίου Ιωάννη του Θεολόγου (26 Σεπτεμβρίου) σε νεοελληνική μετάφραση
Από αυτήν τη νεοελληνική μετάφραση της Καινής Διαθήκης (σε απλή & κατανοητή καθαρεύουσα): ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Το αρχαίο (πρωτότυπο) κείμενο της Καινής Διαθήκης μπορείτε να διαβάσετε εδώ & εδώ. Την Παλαιά Διαθήκη εδώ.
Στις 26 Σεπτεβρίου γιορτάζουμε την εις ουρανούς μετάσταση του αγίου Ιωάννη του Θεολόγου & Ευαγγελιστή, του "Ηγαπημένου μαθητού", συγγραφέα του κατά Ιωάννην Ευαγγελίου, της Αποκάλυψης και τριών "καθολικών" (δηλ. απευθυνόμενων προς όλους) επιστολών, από τις 7 καθολικές επιστολές που περιλαμβάνονται στην Καινή Διαθήκη (βλ. στα links παραπάνω). Για τη σημερινή εορτή (και τροπάρια του αγίου) δείτε εδώ. Βιογραφία του αγίου Ιωάννη του Θεολόγου από τις αρχαίες χριστιανικές παραδόσεις δείτε εδώ, ενώ εδώ παλαιότερο σημείωμά μας με αφορμή τη δεύτερη εορτή του, 8 Μαΐου ("η τρύγησις του μάννα").
Α' ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 1
Ἡ αἰώνιος ζωὴ ἐφανερώθηκε διὰ τοῦ Χριστοῦ
1 Ἐκεῖνο ποὺ ὑπῆρχεν ἀπὸ τὴν ἀρχήν, ἐκεῖνο ποὺ ἔχομεν ἀκούσει, ἐκεῖνο ποὺ ἔχομεν ἰδῆ μὲ τὰ μάτια μας, ἐκεῖνο ποὺ παρατηρήσαμε καὶ τὰ χέρια μας ἐψηλάφησαν, περὶ τοῦ Λόγου δηλαδὴ τῆς ζωῆς,
2 – καὶ ἡ ζωὴ ἐφανερώθηκε καὶ ἔχομεν ἰδῆ καὶ μαρτυροῦμεν καὶ σᾶς ἀναγγέλλομεν τὴν ζωὴν τὴν αἰώνιον, ἡ ὁποία ἦτο μὲ τὸν Πατέρα καὶ ἐφανερώθηκε σ’ ἐμᾶς, –
3 ἐκεῖνο ποὺ ἔχομεν ἰδῆ καὶ ἀκούσει σᾶς ἀναγγέλομεν, διὰ νὰ ἔχετε στενὸν σύνδεσμον καὶ σεῖς μαζί μας. Ὁ στενὸς σύνδεσμός μας εἶναι μὲ τὸν Πατέρα καὶ μὲ τὸν Υἱόν του, τὸν Ἰησοῦν Χριστόν.
Ὁ σύνδεσμος μὲ τὸν Θεὸν σημαίνει ἀποχωρισμὸν ἀπὸ τὴν ἀμαρτίαν
4 Σᾶς τὰ γράφομεν αὐτά, διὰ νὰ εἶναι ἡ χαρά σας πλήρης.
5 Καὶ αὐτὴ εἶναι ἡ ἀγγελία, τὴν ὁποίαν ἀκούσαμεν ἀπὸ αὐτὸν καὶ σᾶς ἀναγγέλλομεν: ὅτι ὁ Θεὸς εἶναι φῶς καὶ δὲν ὑπάρχει καθόλου σκοτάδι εἰς αὐτόν.
6 Ἐὰν ποῦμε ὅτι ἔχομεν στενὸν σύνδεσμον μαζί του καὶ περπατᾶμε εἰς τὸ σκοτάδι, ψευδόμεθα καὶ δὲν ἐφαρμόζομεν τὴν ἀλήθειαν.
7 Ἀλλ’ ἐὰν περπατᾶμε εἰς τὸ φῶς, ὅπως καὶ αὐτὸς εἶναι εἰς τὸ φῶς, τότε ἔχομεν στενὸν σύνδεσμον μεταξύ μας καὶ τὸ αἶμα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Υἱοῦ του μᾶς καθαρίζει ἀπὸ κάθε ἁμαρτίαν.
8 Ἐὰν ποῦμε ὅτι δὲν ἔχομεν ἁμαρτίαν, πλανῶμεν τὸν ἑαυτόν μας καὶ ἡ ἀλήθεια δὲν εἶναι μέσα μας.
9
Ἐὰν ὁμολογοῦμεν τὰς ἁμαρτίες μας, αὐτὸς εἶναι ἀξιόπιστος καὶ δίκαιος,
ὥστε νὰ μᾶς συγχωρήσῃ τὰς ἁμαρτίας καὶ νὰ μᾶς καθαρίσῃ ἀπὸ κάθε ἀδικίαν.
10 Ἐὰν ποῦμε ὅτι δὲν ἔχομεν ἁμαρτήσει, τὸν κάνομεν ψεύτην καὶ ὁ λόγος του δὲν εἶναι μέσα μας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 2
1 Παιδιά μου, αὐτὰ σᾶς τὰ γράφω διὰ νὰ μὴ ἁμαρτήσετε. Ἀλλ’ ἐὰν κανεὶς ἁμαρτήσῃ, ἔχομεν Παράκλητον πρὸς τὸν Πατέρα τὸν Ἰησοῦν Χριστόν, τὸν δίκαιον·
2 αὐτὸς εἶναι ἱλασμὸς τῶν ἁμαρτιῶν μας καὶ ὄχι μόνον τῶν δικῶν μας ἀλλὰ καὶ ὅλου τοῦ κόσμου.
Ἡ ὑπακοὴ μαρτυρεῖ γνῶσιν τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ
3 Μὲ τοῦτο μποροῦμε νὰ εἴμεθα βέβαιοι ὅτι τὸν ἐγνωρίσαμεν: ἐὰν τηροῦμεν τὰς ἐντολάς του.
4 Ἐκεῖνος ποὺ λέγει, «Τὸν ἐγνώρισα», ἀλλὰ δὲν τηρεῖ τὰς ἐντολάς του, εἶναι ψεύτης καὶ δὲν ὑπάρχει μέσα του ἡ ἀλήθεια.
5 Ἀλλ’ ἐκεῖνον, ὁ ὁποῖος τηρεῖ τὸν λόγον του, εἰς αὐτὸν πραγματικὰ ἡ ἀγάπη διὰ τὸν Θεὸν εἶναι τελεία. Μὲ τοῦτο μποροῦμε νὰ γνωρίζωμεν ὅτι εἴμεθα ἐν αὐτῷ:
6 Ὅποιος λέγει ὅτι μένει ἐν αὐτῷ, ὀφείλει νὰ ζῇ ὅπως ἔζησε καὶ ὁ Χριστός.
7 Ἀδελφοί, δὲν σᾶς γράφω νέαν ἐντολήν, ἀλλὰ ἐντολὴν παλαιάν, τὴν ὁποία εἴχατε ἀπὸ τὴν ἀρχήν. Ἡ ἐντολὴ ἡ παλαιὰ εἶναι ὁ λόγος, τὸν ὁποῖον ἀκούσατε ἀπὸ τὴν ἀρχήν.
8 Καὶ ὅμως ἡ ἐντολὴ ποὺ σᾶς γράφω εἶναι νέα, διότι τὸ σκοτάδι φεύγει καὶ τὸ φῶς τὸ ἀληθινὸν ἤδη φωτίζει· τοῦτο ἐπραγματοποιήθηκε διὰ τοῦ Χριστοῦ καὶ σ’ ἐσᾶς.
9 Ἐκεῖνος ποὺ λέγει ὅτι εἶναι εἰς τὸ φῶς καὶ μισεῖ τοὺς ἀδελφούς του, βρίσκεται ἀκόμη εἰς τὸ σκοτάδι.
10 Ἐκεῖνος ποὺ ἀγαπᾶ τὸν ἀδελφόν του, μένει εἰς τὸ φῶς, καὶ δὲν ὑπάρχει τίποτε νὰ τὸν κάνῃ νὰ σκοντάψῃ.
11 Ἀλλ’ ἐκεῖνος ποὺ μισεῖ τοὺς ἀδελφούς του, βρίσκεται εἰς τὸ σκοτάδι καὶ εἰς τὸ σκοτάδι περπατεῖ· δὲν ξέρει ποῦ πηγαίνει, διότι τὸ σκοτάδι ἐτύφλωσε τὰ μάτια του.
12 Σᾶς γράφω, παιδιά, διότι σᾶς ἔχουν συγχωρηθῆ αἱ ἁμαρτίαι σας, διὰ τὸ ὄνομά του.
13 Σᾶς γράφω, πατέρες, διότι ἐγνωρίσατε ἐκεῖνον ποὺ ὑπάρχει ἀπὸ τὴν ἀρχήν. Σᾶς γράφω, νεαροί, διότι ἔχετε νικήσει τὸν πονηρόν.
14 Σᾶς ἔγραψα, παιδιά, διότι ἐγνωρίσατε τὸν Πατέρα. Σᾶς ἔγραψα, πατέρες, διότι ἐγνωρίσατε ἐκεῖνον ποὺ ὑπάρχει ἀπὸ τὴν ἀρχήν. Σᾶς ἔγραψα, νεαροί, διότι εἶσθε δυνατοὶ καὶ ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ μένει μέσα σας καὶ ἔχετε νικήσει τὸν πονηρόν.
15 Νὰ μὴ ἀγαπᾶτε τὸν κόσμον, οὔτε τὰ πράγματα ποὺ εἶναι εἰς τὸν κόσμον. Ἐὰν ἀγαπᾷ κανεὶς τὸν κόσμον, δὲν ὑπάρχει ἡ ἀγάπη διὰ τὸν Πατέρα μέσα του·
16 διότι κάθε τι ποὺ ὑπάρχει εἰς τὸν κόσμον, ἡ σαρκικὴ ἐπιθυμία καὶ ἡ ἐπιθυμία τῶν ματιῶν καὶ ἡ ὑπερηφάνεια εἰς τὰ πλούτη, δὲν προέρχονται ἀπὸ τὸν Πατέρα ἀλλ’ ἀπὸ τὸν κόσμον.
17 Καὶ ὁ κόσμος καὶ ἡ ἐπιθυμία του παρέρχονται. Ἐκεῖνος ὅμως ποὺ κάνει τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ μένει αἰωνίως.
Προειδοποιήσεις κατὰ τῶν ἀντιχρίστων
18 Παιδιά, εἶναι ἡ τελευταία ὥρα. Ἀκούσατε ὅτι ὁ ἀντίχριστος ἔρχεται καί, πραγματικά, πολλοὶ ἀντίχριστοι ἔχουν ἔλθει.
19 Ἀπὸ αὐτὸ γνωρίζομεν ὅτι εἶναι τελευταῖα ὥρα. Ἔφυγαν ἀπὸ μᾶς, ἀλλὰ δὲν ἀνῆκαν σ’ ἐμᾶς, διότι ἐὰν ἀνῆκαν σ’ ἐμᾶς, θὰ εἶχαν μείνει μαζί μας, ἀλλὰ ἔφυγαν διὰ νὰ φανερωθῇ ὅτι δὲν εἶναι ὅλοι ἀπὸ τοὺς δικούς μας.
20 Ἀλλὰ σεῖς ἔχετε χρῖσμα ἀπὸ τὸν Ἅγιον καὶ τὰ ξέρετε ὅλα.
21 Σᾶς ἔγραψα, ὄχι διότι δὲν ξέρετε τὴν ἀλήθειαν, ἀλλὰ διότι τὴν ξέρετε καὶ διότι κανένα ψεῦδος δὲν προέρχεται ἀπὸ τὴν ἀλήθειαν.
22 Ποιός εἶναι ὁ ψεύτης παρὰ ἐκεῖνος ποὺ ἀρνεῖται ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶναι ὁ Χριστός; Αὐτὸς εἶναι ὁ ἀντίχριστος, ἐκεῖνος ποὺ ἀρνεῖται τὸν Πατέρα καὶ τὸν Υἱόν.
23 Ὅποιος ἀρνεῖται τὸν Υἱὸν δὲν ἔχει οὔτε τὸν Πατέρα.
24 Σεῖς κρατῆστε μέσα σας ἐκεῖνο ποὺ ἀκούσατε ἀπὸ τὴν ἀρχήν. Ἐὰν μείνῃ μέσα σας ἐκεῖνο ποὺ ἀκούσατε ἀπὸ τὴν ἀρχήν, θὰ μείνετε καὶ σεῖς ἐν τῷ Υἱῷ καὶ ἐν τῷ Πατρί.
25 Αὐτὴ εἶναι ἡ ὑπόσχεσις τὴν ὁποίαν αὐτὸς ὁ ἴδιος μᾶς ἔδωκε: ἡ ζωὴ ἡ αἰώνιος.
26 Αὐτὰ ὅσον ἀφορᾶ ἐκείνους ποὺ θέλουν νὰ σᾶς πλανήσουν.
27 Σ’ ἐσᾶς ὅμως, μένει μέσα σας τὸ χρῖσμα ποὺ ἐλάβατε ἀπὸ αὐτὸν καὶ δὲν ἔχετε ἀνάγκην νὰ σᾶς διδάσκῃ κάποιος· ἐπειδὴ δὲ τὸ χρῖσμα του σᾶς διδάσκει δι’ ὅλα, καὶ εἶναι ἀληθὲς καὶ ὄχι ψεῦδος, νὰ μένετε ἐν αὐτῷ, καθὼς ἀκριβῶς σᾶς ἐδίδαξε.
28
Καὶ τώρα, παιδιά, μένετε ἐν αὐτῷ, ὥστε, ὅταν φανερωθῇ, νὰ ἔχωμεν θάρρος
καὶ ὄχι νὰ στρέψωμεν τὸ πρόσωπόν μας ἀπὸ ντροπή, κατὰ τὴν ἔλευσίν του.
29 Ἐὰν ξέρετε ὅτι εἶναι δίκαιος, νὰ εἶσθε βέβαιοι ὅτι ὅποιος κάνει τὸ ὀρθόν, ἔχει γεννηθῆ ἀπὸ αύτόν.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 3
Ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ Πατρὸς φέρει εἰς ἁγνὴν ζωήν
1 Ἰδέτε πόσον μεγάλην ἀγάπην μᾶς ἔδωκεν ὁ Πατέρας, ὥστε νὰ ὀνομασθοῦμε παιδιὰ τοῦ Θεοῦ. Διὰ τοῦτο ὁ κόσμος δὲν μᾶς ἀναγνωρίζει διότι δὲν ἐγνώρισε αὐτόν.
2 Ἀγαπητοί, τώρα εἴμεθα παιδιὰ τοῦ Θεοῦ, ἀλλ’ ἀκόμη δὲν ἔχει φανερωθῇ τί θὰ εἴμεθα. Γνωρίζομεν ὅμως, ὅτι ὅταν φανερωθῇ, θὰ εἴμεθα ὅμοιοι μὲ αὐτόν, διότι θὰ τὸν ἰδοῦμε ὅπως εἶναι.
3 Καὶ ὅποιος ἔχει αὐτὴν τὴν ἐλπίδα εἰς αὐτόν, ἁγνίζεται, ὅπως ἐκεῖνος εἶναι ἁγνός.
Ἡ ἁμαρτία ἀσυμβίβαστη μὲ τὴν θείαν υἱοθεσίαν
4 Ὅποιος κάνει τὴν ἁμαρτίαν, κάνει καὶ τὴν ἀνομίαν διότι ἁμαρτία εἶναι ἡ ἀνομία.
5 Ξέρετε ὅτι ἐκεῖνος ἐφανερώθηκε διὰ νὰ σηκώσῃ τὰς ἁμαρτίας μας καὶ δὲν ὑπάρχει εἰς αὐτὸν ἁμαρτία.
6 Ὅποιος μένει ἐν αὐτῷ δὲν ἁμαρτάνει· ὅποιος ἁμαρτάνει δὲν τὸν ἔχει ἰδῆ οὔτε τὸν ἐγνώρισε.
7 Παιδιά, κανεὶς ἂς μὴ σᾶς πλανᾷ. Ὅποιος κάνει τὸ ὀρθόν, εἶναι δίκαιος, ὅπως ἐκεῖνος εἶναι δίκαιος.
8 Ὅποιος κάνει τὴν ἁμαρτίαν, εἶναι ἀπὸ τὸν διάβολον, διότι ὁ διάβολος ἀπὸ τὴν ἀρχὴν ἁμαρτάνει. Πρὸς τὸν σκοπὸν αὐτὸν ἐφανερώθηκε ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ: διὰ νὰ καταργήσῃ τὰ ἔργα τοῦ διαβόλου.
9 Ὅποιος ἔχει γεννηθῆ ἀπὸ τὸν Θεόν, δὲν κάνει ἁμαρτίαν, διότι σπέρμα αὐτοῦ μένει μέσα του· δὲν μπορεῖ νὰ ἁμαρτάνῃ διότι ἔχει γεννηθῆ ἀπὸ τὸν Θεόν.
10 Ἀπὸ τοῦτο ἀναγνωρίζονται τὰ παιδιὰ τοῦ Θεοῦ καὶ τὰ παιδιὰ τοῦ διαβόλου: ὅποιος δὲν κάνει τὸ ὀρθόν, δὲν εἶναι ἀπὸ τὸν Θεόν, ἐπίσης καὶ ἐκεῖνος ποὺ δὲν ἀγαπᾶ τοὺς ἀδελφούς του.
11 Διότι αὐτὴ εἶναι ἡ ἐντολή, τὴν ὁποίαν ἀκούσατε ἀπὸ τὴν ἀρχήν: νὰ ἀγαπᾶμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον.
12 Ὄχι ὅπως ὁ Κάϊν ποὺ ἦτο ἀπὸ τὸν πονηρὸν καὶ ἔσφαξε τὸν ἀδελφόν του. Καὶ διατί τὸν ἔσφαξε; Διότι τὰ ἔργα του ἦσαν πονηρά, τοῦ δὲ ἀδελφοῦ του ἦσαν δίκαια.
Ἡ ἀγάπη πρὸς τοὺς ἀδελφούς
13 Νὰ μὴ σᾶς φαίνεται παράξενον πρᾶγμα, ἀδελφοί μου, ἐὰν ὁ κόσμος σᾶς μισῇ.
14 Ἐμεῖς ξέρομεν ὅτι ἔχομεν μεταβῆ ἀπὸ τὸν θάνατον εἰς τὴν ζωήν, διότι ἀγαπᾶμε τοὺς ἀδελφούς· ἐκεῖνος ποὺ δὲν ἀγαπᾶ τοὺς ἀδελφούς, μένει μέσα εἰς τὸν θάνατον.
15 Ὅποιος μισεῖ τὸν ἀδελφόν του, εἶναι φονηᾶς, καὶ ξέρετε ὅτι κανεὶς φονηᾶς δὲν ἔχει ζωὴν αἰώνιον μέσα του.
16 Μὲ τοῦτο ἐγνωρίσαμεν τί εἶναι ἀγάπη: ὅτι ἐκεῖνος ἔδωκε τὴν ζωήν του γιὰ μᾶς. Ἔτσι ὀφείλομεν καὶ ἐμεῖς νὰ δίνωμεν τὴν ζωήν μας ὑπὲρ τῶν ἀδελφῶν.
17 Ἀλλ’ ἐὰν ἕνας ἔχῃ τὰ πλούτη τοῦ κόσμου καὶ βλέπῃ τὸν ἀδελφόν του νὰ ἔχῃ ἀνάγκην, καὶ ὅμως τοῦ κλείσῃ τὴν καρδιά του, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ μένῃ μέσα του ἡ ἀγάπη διὰ τὸν Θεόν;
18 Παιδιά μου, νὰ μὴ ἀγαπᾶμε μὲ λόγια οὔτε μὲ τὴν γλῶσσαν, ἀλλὰ μὲ ἔργα καὶ ἀληθινά.
19 Μὲ τοῦτο ξέρομεν ὅτι εἴμεθα ἀπὸ τὴν ἀλήθειαν· καὶ θὰ καθησυχάσωμεν τὸν ἑαυτόν μας ἐνώπιόν του εἰς ὅ,τι ἡ καρδιὰ μᾶς κατακρίνει,
20 διότι εἶναι μεγαλύτερος ὁ Θεὸς ἀπὸ τὴν καρδιά μας καὶ τὰ ξέρει ὅλα.
21 Ἀγαπητοί, ἐὰν ἡ καρδιά μας δὲν μᾶς κατακρίνῃ, τότε ἔχομεν θάρρος νὰ πλησιάσωμεν τὸν Θεόν, καὶ πέρνομε ἀπὸ αὐτὸν ὅ,τι ζητᾶμε,
22 διότι τηροῦμεν τὰς ἐντολάς του καὶ κάνομεν ἐκεῖνα ποὺ τοῦ εἶναι ἀρεστά.
23
Καὶ αὐτὴ εἶναι ἡ ἐντολή του: νὰ πιστέψωμεν εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Υἱοῦ αὐτοῦ
Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ νὰ ἀγαπᾶμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον, σύμφωνα μὲ τὴν ἐντολὴν
ποὺ μᾶς ἔδωκε.
24
Ὅποιος τηρεῖ τὰς ἐντολάς του,μένει ἐν τῷ Θεῷ καὶ ὁ Θεὸς ἐν αὐτῷ. Καὶ μὲ
τοῦτο ξέρομεν ὅτι μένει μέσα μας: ἀπὸ τὸ Πνεῦμα, τὸ ὁποῖον μᾶς ἔδωκε.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 4
Δοκιμὴ τῶν πνευμάτων
1 Ἀγαπητοί, μὴ πιστεύετε εἰς κάθε πνεῦμα, ἀλλὰ δοκιμάζετε τὰ πνεύματα, ἐὰν εἶναι ἀπὸ τὸν Θεόν, διότι πολλοὶ ψευδοπροφῆται ἐβγῆκαν εἰς τὸν κόσμον.
2 Μὲ τὸν ἑξῆς τρόπον ἀναγνωρίζετε τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ: κάθε πνεῦμα, τὸ ὁποῖον ὁμολογεῖ ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς ἦλθεν ὡς ἄνθρωπος, εἶναι ἀπὸ τὸν Θεόν,
3 καὶ κάθε πνεῦμα, τὸ ὁποῖον δὲν ὁμολογεῖ ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς ἦλθεν ὡς ἄνθρωπος, δὲν εἶναι ἀπὸ τὸν Θεόν. Αὐτὸ εἶναι τὸ πνεῦμα τοῦ ἀντιχρίστου, διὰ τὸν ὁποῖον ἔχετε ἀκούσει ὅτι ἔρχεται, καὶ τώρα εἶναι ἤδη εἰς τὸν κόσμον.
4 Σεῖς, παιδιά, εἶσθε ἀπὸ τὸν Θεὸν καὶ τοὺς ἔχετε νικήσει, διότι ἐκεῖνος ποὺ εἶναι μέσα σας, εἶναι μεγαλύτερος ἀπὸ ἐκεῖνον ποὺ εἶναι μέσα στὸν κόσμον.
5 Αὐτοὶ εἶναι ἀπὸ τὸν κόσμον, διὰ τοῦτο ὅ,τι λέγουν εἶναι ἀπὸ τὸν κόσμον καὶ ὁ κόσμος τοὺς ἀκούει.
6 Ἐμεῖς εἴμεθα ἀπὸ τὸν Θεόν. Ὅποιος ξέρει τὸν Θεόν, μᾶς ἀκούει. Ὅποιος δὲν εἶναι ἀπὸ τὸν Θεόν, δὲν μᾶς ἀκούει. Δι’ αὐτοῦ τοῦ μέσου ἀναγνωρίζομεν τὸ πνεῦμα τῆς ἀληθείας καὶ τὸ πνεῦμα τῆς πλάνης.
Ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ ἀγάπη τῶν ἀνθρώπων
7 Ἀγαπητοί, ἂς ἀγαπᾶμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον, διότι ἡ ἀγάπη εἶναι ἀπὸ τὸν Θεὸν καὶ ὅποιος ἀγαπᾶ, ἔχει γεννηθῆ ἀπὸ τὸν Θεὸν καὶ ξέρει τὸν Θεόν.
8 Ὅποιος δὲν ἀγαπᾶ, δὲν ἐγνώρισε τὸν Θεόν, διότι ὁ Θεὸς εἶναι ἀγάπη.
9 Μὲ τοῦτο ἐφανερώθηκε ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ σ’ ἐμᾶς: ὅτι τὸν Υἱόν του τὸν μονογενῆ ἔστειλε ὁ Θεὸς εἰς τὸν κόσμον, διὰ νὰ ζήσωμεν δι’ αὐτοῦ.
10 Εἰς τοῦτο συνίσταται ἡ ἀγάπη, ὄχι εἰς τὸ ὅτι ἐμεῖς ἀγαπήσαμε τὸν Θεόν, ἀλλ’ ὅτι αὐτὸς μᾶς ἀγάπησε καὶ ἔστειλε τὸν Υἱόν του ὡς ἱλασμὸν διὰ τὰς ἁμαρτίας μας.
11 Ἀγαπητοί, ἐὰν ὁ Θεὸς μᾶς ἀγάπησε μὲ τέτοιον τρόπο, πρέπει καὶ ἐμεῖς νὰ ἀγαπᾶμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον.
12 Τὸν Θεὸν δὲν τὸν ἔχει ἰδῆ κανεὶς ποτέ. Ἐὰν ἀγαπᾶμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον, ὁ Θεὸς μένει μέσα μας καὶ ἡ ἀγάπη του ἔγινε τελεία μέσα μας.
13 Μὲ τοῦτο ξέρομεν ὅτι μένομεν ἐν αὐτῷ καὶ αὐτὸς ἐν ἡμῖν, διότι μᾶς ἔδωκε ἀπὸ τὸ Πνεῦμά του.
14 Καὶ ἐμεῖς ἔχομεν ἰδῆ καὶ μαρτυροῦμεν ὅτι ὁ Πατέρας ἔστειλε τὸν Υἱὸν Σωτῆρα τοῦ κόσμου.
15 Ὅποιος ὁμολογήσῃ ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶναι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ὁ Θεὸς μένει ἐν αὐτῷ καὶ αὐτὸς ἐν τῷ Θεῷ.
16 Ἐμεῖς ἐγνωρίσαμε καὶ ἐπιστέψαμε εἰς τὴν ἀγάπην ποὺ ἔχει ὁ Θεὸς γιὰ μᾶς. Ὁ Θεὸς εἶναι ἀγάπη καὶ ὅποιος μένει εἰς τὴν ἀγάπη μένει ἐν τῷ Θεῷ καὶ ὁ Θεὸς μένει ἐν αὐτῷ.
17 Διὰ τὸν σκοπὸν αὐτὸν ἔχει γίνει σ’ ἐμᾶς τελεία ἡ ἀγάπη: διὰ νὰ ἔχωμεν θάρρος κατὰ τὴν ἡμέραν τῆς κρίσεως, διότι καθὼς εἶναι ἐκεῖνος εἰς τὸν κόσμον τοῦτον, εἴμεθα καὶ ἐμεῖς.
18 Φόβος δὲν ὑπάρχει εἰς τὴν ἀγάπην, ἀλλ’ ἡ τελεία ἀγάπη διώχνει τὸν φόβον, διότι ὁ φόβος περιέχει τιμωρίαν, καὶ ἐκεῖνος ποὺ φοβᾶται δὲν εἶναι τέλειος εἰς τὴν ἀγάπην.
19 Ἐμεῖς τὸν ἀγαπᾶμε, διότι αὐτὸς πρῶτος μᾶς ἀγάπησε.
20
Ἐὰν πῇ κανείς, «Ἀγαπῶ τὸν Θεόν», ἀλλὰ μισεῖ τοὺς ἀδελφούς του, αὐτὸς
εἶναι ψεύτης, διότι ἐκεῖνος ποὺ δὲν ἀγαπᾶ τὸν ἀδελφόν του, τὸν ὀποῖον
ἔχει ἰδῆ, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ ἀγαπᾷ τὸν Θεὸν τὸν ὁποῖον δὲν ἔχει ἰδῆ;
21 Αὐτὴν τὴν ἐντολὴν ἔχομεν ἀπὸ αὐτόν: ὅποιος ἀγαπᾶ τὸν Θεόν, νὰ ἀγαπᾷ καὶ τοὺς ἀδελφούς του.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 5
Ἡ χριστιανικὴ πίστις
1 Ὅποιος πιστεύει ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶναι ὁ Χριστός, ἔχει γεννηθῆ ἀπὸ τὸν Θεὸν καὶ ὅποιος ἀγαπᾶ τὸν γεννήσαντα ἀγαπᾶ καὶ ἐκεῖνον ποὺ ἔχει γεννηθῆ ἀπὸ αύτόν.
2 Καὶ ἔτσι ξέρομεν ὅτι, ὅταν ἀγαπᾶμε τὸν Θεὸν καὶ τηροῦμεν τὰς ἐντολάς του, ἀγαπᾶμε καὶ τὰ παιδιὰ τοῦ Θεοῦ.
3 Διότι ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸν εἶναι νὰ τηροῦμεν τὰς ἐντολάς του, καὶ αἱ ἐντολαί του δὲν εἶναι βαρεῖαι,
4 διότι κάθε τι ποὺ ἔχει γεννηθῆ ἀπὸ τὸν Θεὸν νικᾶ τὸν κόσμον καὶ αὐτὴ εἶναι ἡ νίκη ποὺ ἐνίκησε τὸν κόσμον, ἡ πίστις μας.
5 Ποιόν εἶναι ἐκεῖνος ποὺ νικᾶ τὸν κόσμον παρὰ ἐκεῖνος ποὺ πιστεύει ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶναι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ;
6 Αὐτὸς εἶναι ἐκεῖνος ποὺ ἦλθε δι’ ὕδατος καὶ αἵματος, ὁ Ἰησοῦς Χριστός· ὄχι μόνον μὲ τὸ ὕδωρ ἀλλὰ μὲ τὸ ὕδωρ καὶ τὸ αἷμα. Καὶ τὸ Πνεῦμα εἶναι ἐκεῖνος ποὺ δίνει μαρτυρίαν, διότι τὸ Πνεῦμα εἶναι ἡ ἀλήθεια.
7 Τρεῖς εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ μαρτυροῦν [εἰς τὸν οὐρανόν, ὁ Πατέρας, ὁ Λόγος καὶ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα καὶ αὐτοὶ οἱ τρεῖς εἶναι ἕνα καὶ τρεῖς εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ μαρτυροῦν εἰς τὴν γῆν],
8 τὸ Πνεῦμα καὶ τὸ ὕδωρ καὶ τὸ αἷμα καὶ οἱ τρεῖς εἶναι σύμφωνοι.
9 Ἐὰν δεχώμεθα τὴν μαρτυρίαν τῶν ἀνθρώπων, ἡ μαρτυρία τοῦ Θεοῦ εἶναι μεγαλύτερη, καὶ ἡ μαρτυρία αὐτὴ εἶναι τοῦ Θεοῦ, τὴν ὁποίαν ἔδωκε διὰ τὸν Υἱόν του.
10 Ὅποιος πιστεύει εἰς τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ, ἔχει τὴν μαρτυρίαν αὐτὴν μέσα του. Ὅποιος δὲν πιστεύει εἰς τὸν Θεόν, τὸν ἐχει κάνει ψεύτην, διότι δὲν ἐπίστεψε εἰς τὴν μαρτυρίαν, τὴν ὁποίαν ὁ Θεὸς ἔδωκε διὰ τὸν Υἱόν του.
11 Καὶ ἡ μαρτυρία εἶναι αὐτή: ὅτι ὁ Θεὸς μᾶς ἔδωκε ζωὴν αἰώνιον, καὶ ἡ ζωὴ αὐτὴ ὑπάρχει εἰς τὸν Υἱόν του.
12 Ὅποιος ἔχει τὸν Υἱόν, ἔχει τὴν ζωήν· ὅποιος δὲν ἔχει τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ, δὲν ἔχει τὴν ζωήν.
Ἐπίλογος
13 Αὐτὰ ἔγραψα σ’ ἐσᾶς ποὺ πιστεύετε εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, διὰ νὰ γνωρίσετε ὅτι ἔχετε ζωὴν αἰώνιον.
14 Μποροῦμε νὰ πλησιάσωμεν τὸν Θεὸν μὲ ἐμπιστοσύνην διὰ τὸν ἑξῆς λόγον: ἐὰν ζητᾶμε κάτι σύμφωνα πρὸς τὸ θέλημά του, μᾶς ἀκούει.
15 Καὶ ἐὰν ξέρωμεν ὄτι ἀκούει τὰ αἰτήματά μας, ξέρωμεν ὅτι ἐκεῖνα ποὺ τοῦ ἐζητήσαμεν ἔγιναν δικά μας.
16 Ἐὰν ἰδῇ κανεὶς τὸν ἀδελφόν του νὰ κάνῃ ἁμαρτίαν, ἡ ὁποία δὲν εἶναι ἁμαρτία θανάσιμη, τότε πρέπει νὰ προσευχηθῇ καὶ θὰ τοῦ δώσῃ ὁ Θεὸς ζωήν, εἰς ἐκείνους ποὺ δὲν διαπράττουν ἁμαρτίαν θανάσιμη. Ὑπάρχει ἁμαρτία θανάσιμη. Δὲν λέγῳ νὰ παρακαλέσῃ γι’ αὐτήν.
17 Κάθε ἀδικία εἶναι ἁμαρτία καὶ ὑπάρχει ἁμαρτία ἠ ὁποία δὲν εἶναι θανάσιμη.
18 Ξέρομεν ὅτι ὅποιος εἶναι γεννημένος ἀπὸ τὸν Θεόν, δὲν ἁμαρτάνει, ἀλλ’ ἐκεῖνος ποὺ γεννήθηκε ἀπὸ τὸν Θεὸν φυλάσσει αὐτὸν καὶ ὁ πονηρὸς δὲν τὸν ἀγγίζει.
19 Ξέρομεν ὅτι εἴμεθα τοῦ Θεοῦ, ἀλλ’ ὁ κόσμος ὁλόκληρος βρίσκεται ὑπὸ τὴν ἐξουσίαν τοῦ πονηροῦ.
20
Καὶ ξέρομεν ὅτι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ ἔχει ἔλθει καὶ μᾶς ἔδωκε νοῦν διὰ νὰ
ξέρωμεν αὐτὸν ποὺ εἶναι ἀληθινός· καὶ εἴμεθα πραγματικὰ ἐν τῷ ἀληθινῷ,
ἐν τῷ Υἱῷ του Ἰησοῦ Χριστῷ. Αὐτὸς εἶναι ὁ ἀληθινὸς Θεὸς καὶ ἡ ζωὴ ἡ
αἰώνιος.
21 Παιδιά, φυλαχθῆτε ἀπὸ τὰ εἴδωλα. Ἀμήν.
Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021
ΜΟΝΑΧΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ
π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός / ΒΗΜΑΤΑ
Γιατί οι μεγαλύτεροι δε νοιαζόμαστε τα παιδιά μας να έχουν ευαισθησία που μεταφράζεται σε ανοιχτότητα απέναντι στους άλλους; Η γειτονιά, όπως την γνωρίζαμε, έχει σβήσει από τον χάρτη. Τα παιδιά δεν μαζεύονται τα απογεύματα για να παίξουν, να μοιραστούν χρόνο, να μαλώσουν, να κάνουν παρέα, να τα χαλάσουν και να τα βρούνε. Ακολουθούν τους μεγάλους που εργαζόμαστε σκληρά, με απάνθρωπα πολλές φορές ωράρια, και το ίδιο κάνουν κι εκείνα. Τα απογεύματά τους γεμάτα. Ξένες γλώσσες, μουσική χορός, αθλητισμός, πολεμικές τέχνες, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, φροντιστήριο όταν μεγαλώνουν. Ζωή για παρέα και παιχνίδι δεν προβλέπεται. Μόνη συντροφιά η οθόνη, κάποτε και με διαδικτυακά παιχνίδια στα οποία φτιάχνουν μικρές ομάδες. Αν υπάρχουν αδέρφια, κοντά στην ηλικία, τουλάχιστον ανταλλάσσουν μία κουβέντα και παίζουν.
Ο τρόπος αυτός μοιραία οδηγεί τα παιδιά να μη νοιάζονται για τους άλλους. Κι έτσι συναντάμε στο σχολείο και όπου αλλού υπάρχει ομάδα, παιδιά που είτε δεν τους ενδιαφέρει να κάνουν παρέα είτε δεν βρίσκουν παρέα. Κι ενώ είναι εμφανής η μοναχικότητά τους, δύσκολα και τα άλλα παιδιά αισθάνονται ότι μπορούν να παρέμβουν, μπορούν να βοηθήσουν, τουλάχιστον να μη βλέπεις στην αυλή του σχολείου, στην τάξη μέσα, στην παρέα του κατηχητικού, στην ομάδα της κατασκήνωσης παιδιά που περιμένουν να περάσει η ώρα του διαλείμματος ή του ελεύθερου χρόνου, για να μπούνε σε πρόγραμμα.
Είμαστε υπέρ του να γεμίζει η ώρα των παιδιών με δραστηριότητες. Δεν ξέρουμε άλλωστε τι να τα κάνουμε. Φοβόμαστε την ανία τους, διότι φοβόμαστε ότι θα πρέπει να μοιραστούμε τον χρόνο μας μαζί τους και δεν ξέρουμε τι να πούμε, τι να δείξουμε, ποιοι είμαστε απέναντί τους. Και επειδή κι εμείς φοβόμαστε να ανοιχτούμε, να μιλήσουμε πέρα από έναν δύο που αισθανόμαστε κοντά μας, θεωρούμε φυσικό τα παιδιά μας να είναι κι αυτά έτσι. «Βρήκες κάποιον ή κάποια να κάνεις παρέα;», τα ρωτάμε. Οργανώνουμε και πάρτι ή συνάξεις μαμάδων των συμμαθητών ή συμμαθητριών για να φέρουν και τα παιδιά τους ώστε να σπάσει ο πάγος. Αλλά μέσα μας δεν έχει φύγει η επιφύλαξη απέναντι στο μοίρασμα της καρδιάς, ούτε ένας φόβος ποιους φίλους θα διαλέξουν τα παιδιά μας κι αν αυτοί είναι καλοί, πάντα κατά την γνώμη μας. Κι έτσι η μοναχικότητα συχνά διαιωνίζεται.
Η γενιά μας και η προηγούμενη ειρωνευόταν τον σαμαρειτισμό. Δεν θέλαμε ανθρώπους που να έχουν ως στόχο της ζωής τους να αγαπούνε ή να κάνουν το καλό. Υπερασπιζόμαστε τον δικαιωματισμό. Μόνο που αυτός αφ’ εαυτού του δεν δίνει την ευκαιρία στο να κατανοήσουμε ότι για να ανοιχτούν σε σένα οι άλλοι, χρειάζεται να έχεις μάθει ότι είναι ωραίο να ανοίγεσαι, να λες «ευχαριστώ», να κάνεις κι εσύ τα δικά σου βήματα. Έτσι, θα συγκινείσαι όταν θα βλέπεις έναν άνθρωπο μόνο του και θα κάνεις κίνηση προς αυτόν. Κι αυτή την ευαισθησία θα την περάσεις στα παιδιά σου.
Αυτό δεν σημαίνει ότι θα τα ωθείς να επιμένουν σε σχέσεις με παιδιά που δεν θέλουν να ανοιχτούν ή βγάζουν μόνο έναν εαυτό που ζητά χωρίς να δίνει. Αλλά το να έχουμε γεμίσει από ανθρώπους που νοιάζονται μόνο για «αγάπη κλειστή», αποκλειστική, και φοβούνται να δούνε ότι αυτός που αγαπά, αυτός που χαίρεται δεν κλείνει την καρδιά του, προσθέτει σε έναν κόσμο ήδη ατομοκεντρικό, μοναξιά χωρίς διέξοδο.
Δημοσιεύθηκε στην «Ορθόδοξη Αλήθεια», στο φύλλο της Τετάρτης 22 Σεπτεμβρίου 2021
Και:
Miley Cyrus - ή: γιατί επείγει να ενταθεί η Ορθόδοξη Ιεραποστολή στο δυτικό κόσμο...
Ο πολιτισμός της νεκροκεφαλής
Το σύνδρομο της Κόλασης
Προσευχές από τους «τελειωμένους»...
Νεκροκεφαλές - Κρανία - Σκέλεθρα...
Εφηβεία και αναζήτηση του Θεού
Είσαι ο άνθρωπός μου;
Γίνε κι Εσύ Πολεμιστής του Φωτός
Κάτι τύποι με μαύρα που ζουν στον κόσμο τους
Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2021
Εδώ Ορθόδοξη Αφρική: με αχυροκαλύβες, πείνα, αλλά και Φως & ελπίδα!... (Orthodox Africa here!...)
*****
Όλη η εξόδιος ακολουθία του μακαριστού Μητροπολίτη Καμπάλας και πάσης Ουγκάντας κυρού Ιωνά στην έδρα της Μητρόπολης στην Ουγκάντα σε βίντεο 6 ωρών.
Ιεραποστολικές ειδήσεις από τον Ορθόδοξο Αμπελώνα της Αφρικής
Ο θάνατος από πείνα έχει γίνει ο κυβερνήτης της μαγευτικής αλλά πολύπαθης Μαδαγασκάρης, βοηθήστε μας για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε. Η Μαδαγασκάρη περνά μια σκληρή δοκιμασία.
*****
Και Φιλιππίνες:
Περί μυοκαρδίτιδας, περικαρδίτιδας & εμβολίων
Κάββουρας Χαράλαμπος Med, MSc, FSCAI
Επεμβατικός καρδιολόγος
Από τον Απρίλιο του 2021 οι αναφορές σε περιπτώσεις μυοκαρδίτιδας και περικαρδίτιδας, που προκλήθηκαν μετά από mRNA COVID-19 εμβολιασμούς (εμβόλιο Pfizer-BioNTech BNT162b2 και εμβόλιο Moderna mRNA-1233), αυξάνονται συνεχώς παγκοσμίως. Ο αριθμός των ατόμων που εμφανίζουν μυοκαρδίτιδα μετά τον εμβολιασμό τους με τα ως άνω εμβόλια εκτιμάται ότι κυμαίνεται από 1 στις 20.000 έως 1 στις 100.000 δόσεις, ανάλογα με την ηλικία και το φύλο του λήπτη του εμβολίου. Οι περισσότερες μελέτες σχετικά με την πιθανότητα εμφάνισης μυοκαρδίτιδας μετά τον εμβολιασμό αφορούν ενήλικες. Τα νεοτέρα δεδομένα δείχνουν ότι η μυοκαρδίτιδα εμφανίζεται κυρίως σε νεαρούς άνδρες <35 ετών και κυρίως μετά τη λήψη της δεύτερης δόσης του εμβολίου mRNA COVID-19. Στον γενικό πληθυσμό και ειδικότερα σε αθλητές και σε ηλικίες < 35 ετών το ποσοστό τόσο της συμπτωματικής όσο και της ασυμπτωματικής μυοκαρδίτιδας είναι περίπου 2,6%, ποσοστό πολύ υψηλότερο από εκείνο που έχουμε μετά τον εμβολιασμό για την COVID-19.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών επισημαίνει τον υψηλό κίνδυνο εμφάνισης συμπτωμάτων μυοκαρδίτιδας και περικαρδίτιδας 7ημέρες μετά τη λήψη της πρώτης ή της δεύτερης δόσης του εμβολίου mRNA COVID-19, και ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων ανδρών.
Η πρόληψη της εξάπλωσης της COVID-19 παραμένει εξαιρετικά σημαντική,
γι’ αυτό και ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας συνιστά τη συνέχιση των
εμβολιασμών για την COVID-19. Τα πλεονεκτήματα από το εμβόλιο mRNA
υπερτερούν κατά πολύ των μειονεκτημάτων τους, δεδομένου ότι μειώνουν
σημαντικά τον αριθμό των θανάτων από τη νόσο και περιορίζουν τον
χρόνο νοσηλείας λόγω λοιμώξεων της νόσου COVID-19. "Ν": Το ότι ο γιατρός συνεχίζει να έχει αυτή την άποψη μετά από όσα αναφέρει στο παρόν άρθρο αυξάνει, νομίζω, τη σημασία του ίδιου του άρθρου του. Δεν πρόκειται δηλαδή για κανένα "ψεκασμένο αντιεμβολιαστή". Το ότι υπάρχει κίνδυνος γίνεται φανερό τουλάχιστον από τις ιατρικές εξετάσεις και την προσοχή που συστήνει παρακάτω. Ευχαριστώ.
Η μυοκαρδίτιδα και η περικαρδίτιδα είναι μια φλεγμονή του μυοκαρδίου
ή του περικαρδίου. Τα συμπτώματα συνήθως είναι δύσπνοια, πόνος στο
στήθος ή αίσθημα γρήγορου και μη φυσιολογικού καρδιακού ρυθμού.
Περιπτώσεις περικαρδίτιδας με σχετιζόμενη αύξηση της τροπονίνης,
ελλείψει μειωμένης λειτουργίας της αριστερής κοιλίας, μπορούν να
χαρακτηριστούν ως μυοπερικαρδίτιδα.
Οι μελέτες σχετικά με την εμφάνιση μυοκαρδίτιδας ή περικαρδίτιδας μετά από εμβολιασμό με mRNA COVID-19 δείχνουν ότι:
- Είναι πιο συχνή μετά τη δεύτερη δόση του εμβολίου αλλά μπορεί να παρατηρηθεί και μετά την πρώτη δόση εμβολίου mRNA COVID-19.
- Τα συμπτώματα εμφανίζονται συνήθως εντός των πρώτων 7 ημερών από τον εμβολιασμό, αλλά μπορούν να εμφανιστούν και ύστερα από τις 30 ημέρες.
- Οι περιπτώσεις αφορούν κυρίως εφήβους και ενήλικες (νέους) και εμφανίζονται πιο συχνά σε άνδρες σε σύγκριση με τις γυναίκες
- Όλοι οι ασθενείς εμφανίζουν ήπια συμπτώματα και ανταποκρίνονται
καλά στη συντηρητική θεραπεία, ενώ η βελτίωση της κατάστασης της υγείας
τους είναι ταχεία. "Ν": Όλοι όντως; Τότε γιατί οι προτεινόμενες εξετάσεις και η θεραπεία παρακάτω;
- Οποιοσδήποτε ασθενής παρουσιάζει οξύ πόνο στο στήθος, αίσθημα παλμών, δύσπνοια, λιποθυμικό επεισόδιο εντός 42 ημερών μετά τη λήψη του εμβολίου mRNA COVID-19 θα πρέπει να υποβληθεί σε σχετικές διαγνωστικές εξετάσεις προκειμένου να αξιολογηθεί η πιθανότητα μυοκαρδίτιδας ή περικαρδίτιδας.
Οι ασθενείς με περικαρδίτιδα έχουν συνήθως παθολογικό ΗΚΓ και φυσιολογική έως ήπια αυξημένη τιμή του ενζύμου της τροπονίνης.
Οι ασθενείς με μυοπερικαρδίτιδα παρουσιάζουν σημαντικά αυξημένη τροπονίνη με φυσιολογική λειτουργία της αριστερής κοιλίας στο ηχοκαρδιογράφημα καρδιάς.
Οι ασθενείς με μυοκαρδίτιδα έχουν συνήθως παθολογικό ΗΚΓ, με αυξημένη τροπονίνη και μειωμένη λειτουργία της αριστερής κοιλίας στο ηχοκαρδιογράφημα.
Προτεινόμενες διαγνωστικές εξετάσεις- ΗΚΓ και λήψη αίματος για τη μέτρηση του καρδιακού ενζύμου της τροπονίνης πρέπει να πραγματοποιούνται σε κάθε ασθενή για τον οποίο έχουμε κάποιες ενδείξεις οι οποίες πιθανόν να παραπέμπουν σε συμπτώματα μυοκαρδίτιδας ή περικαρδίτιδας μετά τον εμβολιασμό COVID-19. Για ασθενείς που παρουσιάζουν πυρετό, συνιστάται επίσης γενική εξέταση αίματος και επίπεδων CRP καθώς επίσης και καλλιέργεια αίματος. Ασθενείς με φυσιολογικό ΗΚΓ και φυσιολογικά επίπεδα τροπονίνης δεν χρειάζονται περαιτέρω ιατρική διερεύνηση.
- Όλοι οι ασθενείς για τους οποίους έχουμε την υπόνοια ότι έχουν μυοκαρδίτιδα ή περικαρδίτιδα και παθολογικό ΗΚΓ ή/και αυξημένα επίπεδα τροπονίνης, θα πρέπει να υποβληθούν απαραίτητα σε υπερηχοκαρδιογράφημα καρδιάς και να νοσηλευθούν προς περαιτέρω ιατρική διερεύνηση.
Οι περισσότερες περιπτώσεις είναι αυτοπεριοριζόμενες και
ανταποκρίνονται σε φαρμακευτική αγωγή με μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη
σκευάσματα (ΜΣΑΦ)., όπως είναι η ιμποπροφαϊνη (Ibuprofen). Σε ορισμένες
περιπτώσεις, μπορεί να χορηγηθεί και κολχικίνη.
Σοβαρές
περιπτώσεις στις οποίες διαπιστώνεται μειωμένη καρδιακή λειτουργία στο
υπερηχογράφημα καρδιάς ή εμφανίζονται συμπτώματα καρδιακής
ανεπάρκειας και αρρυθμίας απαιτούν νοσηλεία προς περαιτέρω ιατρική
διερεύνηση και σχετική θεραπεία Οι ασθενείς αυτοί θα χρειαστούν
φαρμακευτική αγωγή για τον έλεγχο των συμπτωμάτων της καρδιακής
ανεπάρκειας και των αρρυθμιών καθώς επίσης και αντιπηκτική αγωγή. Η
χρήση κορτικοστεροειδών πρέπει να αποφεύγεται.
- Σε περίπτωση εμφάνισης περικαρδίτιδας ή μυοκαρδίτιδας συνιστάται η αναβολή του εμβολιασμού με δεύτερη δόση του mRNA COVID-19.
Συνιστάται επίσης αποχή από κάθε αθλητική δραστηριότητα για 3 με 4 εβδομάδες.
Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021
Οκτώβριος 2010, οι αναρτήσεις μας...
Νευροθεολογία: Εγκέφαλος και πνευματική εμπειρία (φωτο)
Η επιστημονική έρευνα για το Θεό
Εθνική Τράπεζα Ελλάδος: Την 28η Οκτωβρίου εορτάζουμε την Ημέρα Κινουμένων Σχεδίων!!
Από άθεος ροκάς - > ιεραπόστολος με μεγάλο κοινωνικό έργο
10.000 πιάτα τη μέρα στα Κέντρα Ενοριακής Αγάπης (Αθηνών)
Η θεραπευτική των πνευματικών νοσημάτων
Η αγωγή των παιδιών για το θάνατο.
Η γιόγκα είναι γυμναστική ή προσευχή σε ανατολικού...
Ιστορίες πλάνης: Ψεύτικα θαύματα & οράματα στην Ορθοδοξία
«Βασανίστε τον!»: Ρουμάνοι νεομάρτυρες & ομολογητές επί αθεϊστικού καθεστώτος
Η Αγία Γραφή για τη μετά θάνατον ζωή των ψυχών
Η Παναγία του Τιχβίνσκ (ταινία κινουμένων σχεδίων)
Όραμα θείου Φωτός σε ρουμάνικη φυλακή
St. Symeon the New Theologian's First Vision of Uncreated Glory
Ο ποιητής που κολυμπούσε στο θεϊκό Φως
Έχεις μπλέξει με τον υπόκοσμο ή τις φυλακές; Ξέρω κάποιον δικό σου (αφιέρωμα στον π. Μωυσή Μπέρυ)
Ο 1ος αθεϊστικός πολιτισμός οδεύει προς την καταστροφή
"15 εκατομμύρια Τούρκοι είναι Κρυπτοχριστιανοί"!...
Μια φυλή κανίβαλων στην Ορθοδοξία
Πρέπει να ζωγραφίζουμε το Θεό;
"Νέο Λύκειο": από την παιδεία των αξιών & της ελευθερίας στη δουλεία των "δεξιοτήτων"...
Οι Προτεστάντες ρωτούν: Γιατί να είμαι Ορθόδοξος;
Η συμπαντική στιγμή της "ηττονίκης"
Στιγμές Ορθοδοξίας από το Γιάννη Τσαρούχη
Ένα κορίτσι που βασανιζόταν επί τρεις μήνες
Το κομποσχοίνι-τηλέφωνο του π. Ζωσιμά (1850-1936)
Πρέπει οι χριστιανοί να προσεύχονται για ένα διάσημο αθεϊστή;
Κριτική Στ. Ράμφου από π. Μωυσή Αγιορείτη & π. Ν. Λουδοβίκο
Η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία, αλλά θεραπευτική αγωγή
Το θεολογικό έργο του π. Ιωάννου Ρωμανίδη
Συνέντευξη του bestseller-αθεϊστή Ρίτσαρντ Ντόκινς
Επιστήμη, αθεϊσμός & Ρ. Ντώκινς
Ένας σύγχρονος νεομάρτυρας στις ΗΠΑ (π. Ιω. Καρασταμάτης)
New Hieromartyr John Karastamatis of Santa Cruz
Μυστήρια, Αποκρυφισμός, UFO, Μάγοι + Μάγισσες
The Holy Mount of Grabarka in Poland - Το Άγιο Όρος Grabarka στην Πολωνία
Εκκλησία & Εξουσία: Υπήρχε καισαροπαπισμός στο Βυζάντιο;
Ο μητροπολίτης Τριπόλεως του Λιβάνου Εφραίμ Κυριάκος - Elder Ephraim Kyriakos in Baskinta
Ο βίος του αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ σε κινούμενα σχέδια
Τιμάται ως αγία η αυτοκράτειρα Ειρήνη η Αθηναία;
Άστεγοι - στην Ελλάδα και "έξω"
Ανοιχτή επιστολή προς τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
Ένας άστεγος και δυο παπάδες, τροφοδότες των φτωχών
Ο παπάς και ο φονιάς: αυστηρώς ακατάλληλο για ηθικιστές...
Ο Μάγος και η Μοναχή: η ευλογημένη απορία του αγίου Κυπριανού
Μια αγία ακτιβίστρια της Γαλλίας & νεομάρτυρας: Μαρία Σκόπτσοβα (φωτο)
Η προσφορά του πατρο-Κοσμά του Αιτωλού (εικ.)