Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

Ο άγιος Ανώνυμος Απολογητής (31 Οκτ.) & η ομώνυμη Ορθόδοξη Απολογητική Ιστοσελίδα

 

 
 
 

ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ / 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Ἀνωνύμου Ἀπολογητοῦ 

Ὁ Ἅγιος αὐτὸς ἔζησε στὰ χρόνια του Ἰουλιανοῦ του Παραβάτη (361) καὶ ἦταν γιὸς ἱερέα τῶν εἰδώλων. Στὴν πίστη τοῦ Χριστοῦ τὸν ἔφερε κάποια εὐσεβὴς χριστιανὴ Διακόνισσα, ποὺ ἦταν φίλη τῆς μητέρας του.

Ὁ νέος αὐτὸς στὴν ἀρχή, ὅταν τὸ ἔμαθε ὁ πατέρας του, ὑπέστη ἀπ’ αὐτὸν σκληρὰ βασανιστήρια. Δία θαύματος ὅμως σώθηκε καὶ ὅταν πέθανε ὁ Ἰουλιανὸς ὁ Παραβάτης, κατόρθωσε νὰ φέρει στὴ Χριστιανικὴ πίστη καὶ τὸν γέροντα πατέρα του, καθὼς καὶ πολλοὺς εἰδωλολάτρες νέους.

Ἀφοῦ στὴν συνέχεια ἔζησε ἀνώτερη πνευματικὴ ζωή, ἀπεβίωσε εἰρηνικά.
(Τὸ περιστατικὸ εἶναι παρμένο ἀπὸ τὴν Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία τοῦ Θεοδώρητου).

 

Παρακαλώ, δείτε:

Ιωάννης Τσέντος ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ Ο ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ (μελέτη)


Εδώ και αρκετά χρόνια στο Διαδίκτυο υπάρχει η μεγάλη απολογητική προσπάθεια καλού αδελφού, που έχει επιλέξει το ψευδώνυμο Ανώνυμος Απολογητής. Έχω τη γνώμη ότι αξίζει να γνωρίσουμε την ιστοσελίδα του:


ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΑΠΟΛΟΓΗΤΗΣ / ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ


 

Θερμές ευχές εν Χριστώ στον αδελφό μας Ανώνυμο Απολογητή και σε όλους τους απολογητές και ιεραποστόλους της ορθοδόξου πίστεως, στο Διαδίκτυο και αλλού. Ο Θεός, διά του αγίου Ανωνύμου Απολογητή και όλων των αγίων Του, ας δίνει φώτιση, δύναμη και αντοχή σε όλους / σε όλους μας.

Η Θεματική Ομάδα Παιδείας της ΝΙΚΗΣ για τη δίωξη του καθηγητή ως "ομοφοβικού"

«Καθηγητής Γυμνασίου διώκεται σαν “ομοφοβικός” – Το υπουργείο σε ρόλο κακιάς μητριάς»


ΝΙΚΗ

Το υπουργείο Παιδείας (;) της Ελλάδος παραπαίει, έχοντας ως πρώτιστο μέλημά του την κατατρομοκράτηση των εκπαιδευτικών και την προώθηση της woke ατζέντας.

Κρίσιμα ερωτήματα προς τον Υπουργό:

  • Εφόσον οι Τρεις Ιεράρχες (ο Χρυσόστομος ιδίως έγραψε την Θ. Λειτουργία) είναι προστάτες της Ελληνικής Παιδείας, πώς γίνεται να λογοκρίνονται τα λόγια τους;
  • Πόσο συνταγματικά κατοχυρωμένο είναι να αποκλείεται η άποψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για το εν λόγω θέμα; Υφίστανται τέτοιες εξοντωτικές ποινές στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την μουσουλμανική θρησκεία στα μειονοτικά Σχολεία της Θράκης;
  • Τι συνέπειες υπέστη η εκπαιδευτικός που προέβαλε τα «Αγόρια στο ντουζ»; Ή όσοι διέθεσαν Σχολική Μονάδα για αφήγηση παραμυθιών από drag queen?
  • Δόθηκε η δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να απολογηθεί και να δώσει εξηγήσεις; Ή ακολουθήθηκε η διαδικασία fast track για δολοφονία χαρακτήρων και άσκηση ψυχολογικής βίας στην εκπαιδευτική κοινότητα;

Η Παράδοσή μας και οι Άγιοι Πατέρες δεν μισούν τον Άνθρωπο, αγκαλιάζουν τους πάντες, στηλιτεύουν μόνο το λάθος. Το σχολείο υπηρετεί την Αλήθεια. Ο εκπαιδευτικός όφειλε να πει την Αλήθεια στα παιδιά με αγάπη και χωρίς περιστροφές. Και αυτό έπραξε. Και γι’ αυτό τον στηρίζουμε χωρίς μεροληψία αλλά με δικαιοκρισία.

Συστήνουμε στην Ηγεσία του Υπουργείου να μη σπεύδει να καταφεύγει στα πειθαρχικά μέτρα, αλλά σε επιχειρήματα, να μην κυνηγά χίμαιρες αλλά να ασχοληθεί με τα σοβαρά προβλήματα της Παιδείας. Έως ότου μας παραδώσει την σκυτάλη, οπότε και θα ανασάνουν ελεύθερα οι Έλληνες από όλες τις πληγές που ταλαιπωρούν την Παιδεία και από την τρέλα του woke σκοταδισμού.

ΝΙΚΗ, Θεματική Ομάδα Παιδείας

Παρακαλώ, και:

Σε αναστολή εργασίας καθηγητής για φυλλάδιο με ορθόδοξη κριτική κατά της ομοφυλοφιλίας ― Δήλωση του Δημήτρη Νατσιού

Συγνώμην κιόλας, κ. Πιερρακάκη μου...

Ο ολοκληρωτισμός της παγκοσμιοποίησης (και το φύλο)

Η ομοφυλοφιλική κατήχηση στα σχολεία της Δύσης 

Μεγαλώνουν τα παιδιά τους και σαν αγόρια και σαν κορίτσια

ΒΟΜΒΑ ΠΕΡΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΦΥΛΟΥ: «Επινόησα τα πάντα, από το Α ως το Ω»

Η κατασκευή του διεμφυλικού παιδιού - Το ιδεολόγημα της ταυτότητας φύλου & ιατρικά δεδομένα...

Πώς να κάνετε ένα παιδί «τρανς»...

Συγνώμην κιόλας κ. Πιερρακάκη μου...

Τι και πώς

Περιμένω (προφανώς ως τρελή κι' αλλοπαρμένη) την αντίδραση της επίσημης Εκκλησίας της Ελλάδος, θα έλεγα και του αρχιεπισκόπου προσωπικά και τουλάχιστον των συλλόγων θεολόγων για την αναστολή καθηκόντων που επιβλήθηκε, ως ποινή, στον καθηγητή του Λαυρίου ο οποίος μοίρασε στους μαθητές φυλλάδιο ... με "ομοφοβικό υλικό". Έτσι λέει το Υπουργείο Παιδείας, το γραφείο Τύπου του οποίου τονίζει σε σχόλιο πως τα σχολεία είναι χώροι εκπαίδευσης, φιλίας, σεβασμού και αλληλεγγύης και η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να σέβεται και να προωθεί αυτές τις αρχές.
Τί ακριβώς λοιπόν έκανε αυτός ο "κακός" καθηγητής;
Έκανε, λέει, ...κήρυγμα μίσους και μοίρασε φυλλάδιο με ρήσεις των μακαριστών π. Αθανασίου Μυτιληναίου και του ιεροκήρυκα Δημητρίου Παναγόπουλου, κατά της ομοφυλοφιλίας.
 Όχι δικές τους απόψεις αλλά της Αγίας Γραφής που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο πάθος αρνητικά, όπως άλλωστε κάθε αμαρτία. 
Επίσης στο φυλλάδιο αναφέρεται και η αρνητική θέση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου για το θέμα. Ο οποίος Ιωάννης ο Χρυσόστομος είναι εκ των προστατών της Παιδείας μας!
 Άραγε θα τον ...σχολάσουν από προστάτη τα σαΐνια του υπουργείου Παιδείας;



Μήπως θα βγάλουν και την Αγία Γραφή ακατάλληλη, επειδή στηλιτεύει την ομοφυλοφιλία;
Σύμφωνα με το άρθρο 16 (παράγραφος 2) του Συντάγματος "H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες".
Έχει διαβάσει το Σύνταγμα ο υπουργός Παιδείας; 
Ο πρωθυπουργός θα τραβήξει κανενός το αυτί ή πρόκειται για ομερτά ώσπου σιγά-σιγά να εξαλείψουν και να διαγράψουν κάθε θρησκευτική και εθνική αξία, ονομάζοντας "κήρυγμα μίσους" όσα ελέγχουν σοδομικές συμπεριφορές;
Δηλαδή οι νόμοι του κράτους που ελέγχουν την παραβατικότητα συνιστούν κηρύγματα μίσους απέναντι στους παραβάτες;
Γιατί λοιπόν οι ανθρώπινοι νόμοι έχουν αξία ενώ οι θεϊκοί όχι;
Και αν η Πολιτεία, με χίλιες δυο ρεβεράντζες και "πονηριές", ίσως και ξεπληρώνοντας γραμμάτια εντός και εκτός συνόρων, προσβάλλει τον Θεό και ποδοπατάει τους Νόμους της αγάπης Του είμαστε υποχρεωμένοι και οι χριστιανοί σε μη αντίσταση; Άπαγε της βλασφημίας! 
Θα επαναλάβουμε -για πολλοστή φορά- ότι η θέση μας είναι αυτή της Εκκλησίας του Χριστού μας, της Ορθόδοξης Εκκλησίας: Μισούμε την αμαρτία αλλά αγαπούμε τον αμαρτωλό και προσευχόμαστε γι' αυτόν, όπως άλλωστε οι αδελφοί μας προσεύχονται για μας τους επίσης αμαρτωλούς.
Λένε πολλοί από τους ίδιους τους πολέμιους (τελικά) της πίστης μας ότι ο Θεός αγαπάει και δεν μισεί. Έτσι είναι με μία μικρή υπογράμμιση: Ο Θεός αγαπάει, συγχωρεί και ελεεί τον αμαρτωλό και όχι την αμαρτία. 
Όσο για το τι είναι αμαρτία και τι όχι, το ορίζει η διδασκαλία της Εκκλησίας μας και όχι οι άρχοντες του κόσμου τούτου.
Συγνώμην κιόλας, κ. Πιερρακάκη μου, αλλά θα προτιμήσουμε να είμαστε αρεστοί σε Κείνον και όχι σε σένα και τους ομοίους σου!
 
Για το θέμα:
 
Σε αναστολή εργασίας καθηγητής για φυλλάδιο με ορθόδοξη κριτική κατά της ομοφυλοφιλίας ― Δήλωση του Δημήτρη Νατσιού

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024

Σε αναστολή εργασίας καθηγητής για φυλλάδιο με ορθόδοξη κριτική κατά της ομοφυλοφιλίας ― Δήλωση του Δημήτρη Νατσιού

 

Η είδηση από το Έθνος:

Λαύριο: Σε αναστολή άσκησης καθηκόντων ο καθηγητής που έδινε ομοφοβικό φυλλάδιο σε μαθητές - Μετά το σάλο και τις αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα


Σε αναστολή άσκησης καθηκόντων τίθεται ο εκπαιδευτικός που μοίρασε το φυλλάδιο με τις ομοφοβικές αναφορές σε μαθητές σε σχολείο στο Λαύριο, κάτι που προκάλεσε σφοδρότατες αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Σύμφωνα με διαρροή από του υπουργείο Παιδείας, ο εκπαιδευτικός τέθηκε σε αναστολή άσκησης καθηκόντων αφού παραπέμφθηκε στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο.

«Τα σχολεία είναι χώροι εκπαίδευσης, φιλίας, σεβασμού και αλληλεγγύης. Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να σέβεται και να προωθεί αυτές τις αρχές», ήταν το σχόλιο του γραφείου Τύπου του υπουργείου Παιδείας.

Το φυλλάδιο που προκάλεσε σάλο

Συγκεκριμένα, όπως ανέφεραν οι μαθητές στους γονείς τους, ο καθηγητής που μοίρασε το εν λόγω φυλλάδιο είναι φιλόλογος, ωστόσο καλύπτει το μάθημα των θρησκευτικών. Παράλληλα, φέρεται να έκανε κήρυγμα μίσους εντός της αίθουσας, με το περιστατικό να γίνεται άμεσα γνωστό στην κοινωνία του Λαυρίου.

Ήδη υπάρχουν πολλές αντιδράσεις, τόσο από μαθητές και μαθήτριες, όσο και από γονείς, αφού το περιεχόμενο του φυλλαδίου περιέχει ομοφοβικά στερεότυπα, αλλά και βαρύτατους χαρακτηρισμούς. Σημειώνεται ότι ερευνάται η εγκυρότητα των καταγγελιών των μαθητών, ωστόσο το κείμενο μίσους έχει μοιραστεί σε όλους, με την τοπική κοινωνία του Λαυρίου να είναι ανάστατη.

"Ν": Το σχόλιό μας

"Ανάστατη" η κοινωνία του Λαυρίου με το "ομοφοβικό" φυλλάδιο, αλλά προφανώς... όχι ανάστατη με τη νομοθέτηση "γάμου ομοφύλων" και της συνακόλουθης υιοθεσίας, ούτε με την προπαγάνδα της ΛΟΑΤΚΙ ατζέντας μέσω των σχολείων, με τη διαβόητη "σεξουαλική διαπαιδαγώγηση" και όχι μόνον! Όχι ανάστατη με τη ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδα που εξαπλώνεται πλέον παντού.

Μπορεί τα κείμενα που επέλεξε ο αδελφός να μην ήταν "κομψά" (είναι αλήθεια αυτό) αλλά απλώς αμύνθηκε έναντι της απαίσιας προπαγάνδας που ασκεί το ίδιο το κράτος σε βάρος των μαθητών και ολόκληρης της κοινωνίας. Οι γονείς θα έπρεπε να τον υποστηρίξουν - φοβάμαι πως ακόμη κι εκείνοι που συμφωνούν μαζί του, θα νίψουν τας χείρας. Φυσικά τα παιδιά έχουν υποστεί πλύση εγκεφάλου εδώ και πολύ καιρό, άρα είναι λογικό να "αντιδρούν".

Θα πρέπει ωστόσο να προσθέσουμε, για να μην παρεξηγούμαστε, ότι η Ορθοδοξία αγαπά τους πάντες και ότι οι Πατέρες της Εκκλησίας, όταν μιλούν αυστηρά, το πράττουν για να βοηθήσουν στη σωτηρία των ανθρώπων και καθόλου για να παρακινήσουν σε καμιά βία.

Για του λόγου το αληθές προσθέτουμε τα παρακάτω:

Τι εύχομαι να είχα ακούσει από έναν ιερέα για την ομοφυλοφιλία...

Τι έχει να προσφέρει η Εκκλησία στους ομοφυλόφιλους;

«Δεν είμαι η αμαρτία μου» - Ένας ορθόδοξος χριστιανός της Αμερικής για την ομοφυλοφιλία

Συγχαίρουμε τον αδελφό που ομολόγησε την αλήθεια στα παιδιά. Ίσως είπε πράγματα δύσπεπτα, πάντως τόλμησε. Ο Θεός ας είναι μαζί του. Το ίδιο οφείλουμε κι εμείς όλοι.

Ο πόλεμος για την υπεράσπιση των παιδιών μας καλά κρατεί. Ας είμαστε σε ετοιμότητα και ας μην ξεχνάμε την προσευχή μας, υπέρ "δικαίων και αδίκων". Έτσι υπάρχει ελπίδα. Μόνο με την αγάπη και την προσευχή, που πάνε μαζί.

Ο πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ Δ. Νατσιός προέβη σε δήλωση για το ζήτημα:

 

Δείτε, παρακαλώ, και:

Για τον γάμο ομοφυλοφίλων και την «τεκνοθεσία»

Βοηθώντας τα παιδιά μας να τα βγάλουν πέρα με την «Ιδεολογία των φύλων». Τα χρόνια του Δημοτικού Σχολείου, του Γυμνασίου και του Λυκείου

ΒΟΜΒΑ ΠΕΡΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΦΥΛΟΥ: «Επινόησα τα πάντα, από το Α ως το Ω»

Η κατασκευή του διεμφυλικού παιδιού - Το ιδεολόγημα της ταυτότητας φύλου & ιατρικά δεδομένα...

Πώς να κάνετε ένα παιδί «τρανς» ― Ψηφιακός αυτοτραυματισμός και αυτοεκφοβισμός ― «Επιδημία» σκυψίματος πάνω από τις «έξυπνες» συσκευές...

Ο ολοκληρωτισμός της παγκοσμιοποίησης (και το φύλο)

Η ομοφυλοφιλική κατήχηση στα σχολεία της Δύσης 

Μεγαλώνουν τα παιδιά τους και σαν αγόρια και σαν κορίτσια

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΑΙ ATOMA ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΦΥΛΟΥ - Μεσογαίας Νικόλαος

Σχετικά με τη θέση της ομοφυλοφιλίας στο σύγχρονο κόσμο: 

 
 

Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΦΥΛΑΞΕΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ - Μυστικά που αλλάζουν την οικογένεια και τη ζωή

 

π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός

ΒΗΜΑΤΑ

Η αγάπη παραμένει το ζητούμενο της καρδιάς του ανθρώπου στους καιρούς μας, παρότι το πολιτισμικό πρότυπο, στο οποίο ζούμε, δείχνει προς άλλες κατευθύνσεις. Ένα υπερτροφικό «εγώ» φαίνεται να κυριαρχεί ως πεποίθηση. Νεώτεροι και μεγαλύτεροι εναποθέτουν το όραμα της ευτυχίας στην ευχαρίστηση του χρήματος, της ατομικής προβολής, της δοκιμής των σωματικών ηδονών χωρίς την ευθύνη του μοιράσματος, της υπομονής, της καθαρής ματιάς απέναντι στον άλλο. Κυρίως όμως ζούμε σε μια πραγματικότητα, στην οποία η συνείδηση έχει πάψει να είναι η φωνή που μας επαναφέρει στο «αγαθό», στο νόημα του συν-υπάρχειν, καθώς χρειάζεται να θυσιάσουμε κάποια από τα «θέλω» μας. Έτσι, η συνείδηση έχει μετατραπεί σε ένα κατάλοιπο του παρελθόντος, που δεν ακούγεται.

Συνετέλεσαν σ’ αυτή τη θεώρηση οι φωνές εκείνες που μας λένε ότι η συνείδηση είναι διαμορφωμένη από ένα «υπερεγώ», στο οποίο δέσποζε το «πρέπει», το «μη», η φιγούρα ενός Θεού εξουσιαστή, εμπνευστή και τηρητή νόμων, έτοιμου να καταδικάσει οποιαδήποτε παρεκτροπή. Θελήσαμε και θέλουμε την ελευθερία μας, χωρίς να νιώθουμε ότι ο Θεός αυτήν ως δώρο μάς έδωσε, για να Τον ακολουθήσουμε στην οδό που ο Ίδιος χαράσσει, καθότι είναι ελεύθερος από οποιονδήποτε εξαναγκασμό, όπως και από οποιαδήποτε ανάγκη. Μας έπλασε κατ’ εικόνα Του. 

Μπερδεμένοι στα δίχτυα της μετατροπής της πίστης και της Εκκλησίας σε ιδεολογία και θρησκεία, θεωρήσαμε και θεωρούμε ακόμη πολλοί, ότι αν αποτινάξουμε τα «πρέπει», θα μπορούμε να είμαστε καλά. Να δικαιούμαστε και να απολαμβάνουμε. Μόνος περιορισμός ο νόμος, που κι αυτόν, αν τον ξεγελάσουμε ή τον υπερβούμε, δεν «τρέχει τίποτα». Εισπράττουμε το κενό νοήματος στη ζωή μας, την αδυναμία μας να νικήσουμε ένα πνεύμα διάλυσης των σχέσεων επειδή οι άλλοι δεν είναι όπως τους θέλουμε, και συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο, καθότι δεν φταίμε τελικά εμείς ποτέ.

Υπάρχει ένα μικρό μυστικό, το οποίο μπορεί να αποβεί λυτρωτικό. Βγαίνοντας από έναν κόσμο μηδενισμού, ζώντας στην προοπτική ότι υπάρχει ανάσταση και, την ίδια στιγμή, αντλώντας μέσα από τη σχέση με τον Χριστό νόημα μπορούμε να ξαναδούμε τη συνείδησή μας ως κριτήριο της διαμόρφωσης της στάσης μας έναντι των άλλων. Να διαλέξουμε την οδό της αγάπης, όχι ως δικαίωσης των ημετέρων πραγμάτων, αλλά ως τον τρόπο που μας κάνει να ανοιγόμαστε προς τον πλησίον, προς τους οικείους, προς τον κάθε άνθρωπο, με την πίστη ότι είναι η εικόνα του Θεού, όπως κι εμείς. Και η συνείδησή μας θα θέτει εκείνα τα μικρά ή μεγάλα όρια που έχουμε ανάγκη για να διαφυλαχτεί η αγάπη. Για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε από την αρχή, νιώθοντας ότι μόνο με το «εμείς» και όχι με το «εγώ» μπορούμε να σταθούμε στο φως.

Αυτός ο τρόπος βιώνεται στην ασκητική παράδοση της Εκκλησίας. Ένας από τους πιο ξεχωριστούς εκφραστές της, ιδιαίτερα αγαπημένος μας, είναι ο Αββάς Δωρόθεος [1]. Έζησε την Παλαιστίνη τον 6ο αιώνα μ. Χ., στο κοινοβιακό μοναστήρι του αββά Σερίδου, μεταξύ της πολύπαθης σήμερα Γάζας και της Ασκάλωνα. Το μοναστήρι αυτό επονομάστηκε «ευαγές» από τους συγχρόνους του, «γιατί εκτός από εργαστήρι της ασκήσεως και της προσευχής εξελίχθηκε και σε σημαντικό φιλανθρωπικό και ιεραποστολικό κέντρο» [2]. Εκεί ασκήτεψε ο αββάς Δωρόθεος, μαθητεύοντας σε δύο πραγματικά μεγάλες οσιακές μορφές, τον αββά Βαρσανούφιο και τον αββά Ιωάννη τον Προφήτη. Καταγόμενος από την Αντιόχεια, έχοντας μεγαλώσει σε μια πλούσια οικογένεια, μορφώθηκε κοντά σε ένα σπουδαίο φιλόσοφο της εποχής, αλλά το νόημα της ζωής του το βρήκε στην άσκηση. 

Θα γράψει διδασκαλίες, στις οποίες όλοι οι χριστιανοί, μοναχοί και κοσμικοί, έγγαμοι και άγαμοι, νεώτεροι και μεγαλύτεροι, αλλά και κάθε άνθρωπος που θέλει να εντρυφήσει στη σοφία των ασκητών πατέρων, μπορούμε να βρούμε τέτοιο βάθος και τέτοιες αναφορές στην ψυχή του ανθρώπου, που δεν υστερούν καθόλου σε σχέση με τη θεώρηση των συγχρόνων επιστημών της ψυχικής υγείας. Επιπλέον, ο Αββάς προσφέρει σε όποιον μελετά το έργο του την λυτρωτική πρόταση της αγάπης, η οποία δεν αφήνει τον άνθρωπο στα ίδια ή στην αυτάρκεια της δικαίωσης, αλλά τον οδηγεί στη σχέση με τον Χριστό. «Την πνευματική αναγέννηση τη δυσκολεύουν τα πάθη, που μοιάζουν με τη μούχλα που είναι κρυμμένη στο καρβέλι του ψωμιού. Γι’ αυτό πρέπει εγκαίρως να κόβονται, πριν μεγαλώσουν και καταλάβουν τον χώρο της ψυχής, και στη θέση τους να φυτεύονται οι αντίστοιχες αρετές, ώστε να ανυψώνεται το οικοδόμημα της ψυχής συμμετρικά» [3].

Αφετηρία λοιπόν των μικρών κεφαλαίων αυτού του βιβλίου, το οποίο έχει τίτλο «Ο Θεός να φυλάξει την αγάπη» [4], όπως ήταν ο λόγος και η προσευχή του αββά Ιωάννη του προφήτη, είναι μικρά παραθέματα από τις «Διδασκαλίες» του αββά Δωροθέου, που γιορτάζει κάθε χρόνο στις 13 Αυγούστου.

Μέσα από αυτά προσπαθούμε να κάνουμε έναν διάλογο με την εποχή μας. Να δούμε κυρίως στις σχέσεις στην οικογένεια, αλλά και στη γενικότερη θεώρηση της ζωής, πώς μπορούμε να αφυπνίσουμε τη συνείδησή μας και να παλέψουμε να χτίσουμε έναν αλλιώτικο δρόμο. Να βγούμε από την κυριαρχία του «εγώ», να διδαχθούμε και, στη συνέχεια, να μοιραστούμε τόσοι οι μεγαλύτεροι μεταξύ μας, όσο και στη σχέση μας με τους νεώτερους, ιδίως με τα παιδιά μας, τον τρόπο της πίστης, που είναι άνοιγμα προς τη χαρά που διαρκεί. Τη χαρά της συνάντησης και της συνύπαρξης των προσώπων, όχι απλώς στα πλαίσια μιας ανοχής, αλλά της αγάπης που γίνεται «αλλήλων τα βάρη βαστάζετε» [5].

Έτσι, θα χτίσουμε σπίτια, στα οποία η καρδιά μας θα ξέρει προς τα πού να πορεύεται, και κοινωνίες όχι αθροίσματος συμφερόντων και επιδιώξεων, αλλά ανθρώπων που νοιάζονται και αγαπούνε.

Κέρκυρα, 2 Οκτωβρίου 2024 



[1] Τα στοιχεία, όπως και το κείμενο, τα αντλούμε από την εξαίρετη έκδοση Αββά Δωροθέου Έργα Ασκητικά,  της Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου Καρέα, 1991. Είμαστε ευγνώμονες στην Μονή γι’ αυτό το βιβλίο, το οποίο έπεσε στα χέρια μας στα φοιτητικά μας χρόνια και μας έδωσε άλλη οπτική για τη ζωή της Εκκλησίας.

[2] Έργα Ασκητικά, ό.π., σ. 14.

[3] Έργα Ασκητικά, ό.π., σ. 30.

[4] Έργα Ασκητικά, ό.π., σ. 161.

[5] Γαλ. 6,2.

Ο ευρωβουλευτής της ΝΙΚΗΣ Νίκος Αναδιώτης ζητά την αφύπνιση της ΕΕ για τις διώξεις των απανταχού Χριστιανών


ΝΙΚΗ

Την αφύπνιση και την ευαισθητοποίηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις διώξεις των Χριστιανών ανά τον κόσμο ζητά με γραπτή ερώτησή του προς την Επιτροπή ο ευρωβουλευτής της ΝΙΚΗΣ Νικόλαος Αναδιώτης.

Στο ερώτημα που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής, με αφορμή τη συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου για την άνοδο της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας στην Ευρώπη, ρωτά ευθέως τι προτίθεται να κάνει η Ε.Ε. απέναντι στις διώξεις των Χριστιανών και εάν σκοπεύει να εκφράσει με οιονδήποτε τρόπο την οργή της για τα περιστατικά βίας που εκτυλίσσονται.

Ο κ. Αναδιώτης τονίζει ότι, ενώ ορθώς συζητάμε για τον σεβασμό στην ανεξιθρησκία, δεν υπάρχει επαρκής πληροφόρηση για τις διώξεις των Χριστιανών, ιδίως σε χώρες όπως το Αφγανιστάν, η Βόρεια Κορέα, η Σομαλία, η Λιβύη, η Υεμένη, η Ερυθραία, η Νιγηρία, το Πακιστάν και το Ιράν, όπου η μεταστροφή στον χριστιανισμό πολλές φορές τιμωρείται και με θάνατο. Ως εκ τούτου, φυσικά, δεν προκύπτει συζήτηση ούτε για τον τρόπο αντιμετώπισης των βίαιων περιστατικών με θύματα Χριστιανούς.

Η Ε.Ε. σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί και να εκφράσει διεθνώς την οργή της για τις διώξεις χριστιανών σε άλλες ηπείρους εκτός Ευρώπης;

Ιδού η απορία!

Διαβάστε την ερώτηση εδώ

Νίκος Αναδιώτης προς ΕΕ: «Θα χαρακτηριστεί η Μπόκο Χαράμ τρομοκρατική;» 

Ερώτημα για το αν η Ευρωπαϊκή Ένωση προτίθεται να χαρακτηρίσει τη νιγηριανή ισλαμιστική οργάνωση Μπόκο Χαράμ «τρομοκρατική» κατέθεσε ο ευρωβουλευτής της ΝΙΚΗΣ Νικόλαος Αναδιώτης προς την Επιτροπή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Μπόκο Χαράμ εγκληματεί συστηματικά (σκοτώνει, απαγάγει, βιάζει) και διώκει χιλιάδες χριστιανούς στη Νιγηρία. Εξαιτίας των εγκληματικών της ενεργειών το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει εκδώσει οκτώ ψηφίσματα, μετά από έντεκα γραπτές ερωτήσεις ευρωβουλευτών.

Όπως τόνισε ο ευρωβουλευτής της ΝΙΚΗΣ κ. Αναδιώτης, η Μπόκο Χαράμ έχει χαρακτηριστεί από τις 14.11.2013 ως τρομοκρατική οργάνωση από τις ΗΠΑ, ενώ την έχει καταδικάσει από το 2017 και το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Η εν λόγω οργάνωση εξέλεξε, το 2022, νέο αρχηγό της τον Abu Umaimata, με ακάθεκτη έως σήμερα δράση. Ωστόσο, η ΕΕ αποφάσισε την προσθήκη της Μπόκο Χαράμ στις νόμιμες οργανώσεις που υποβάλλονται σε οικονομικές κυρώσεις (απόφαση 483/2014) και ακόμα δεν την έχει χαρακτηρίσει ως (εξτρεμιστική) τρομοκρατική οργάνωση.

Ο ευρωβουλευτής της ΝΙΚΗΣ ρωτά: Θα το κάνει άραγε;

Διαβάστε την ερώτηση εδώ

Δείτε επίσης

Νίκος Αναδιώτης (ΝΙΚΗ): Ναι στην ειρήνη, όχι στη συνέχιση της τροφοδότησης του πολέμου!  
 
The blood of Christians in Nigeria flows like a river! // Ο άγνωστος διωγμός των χριστιανών στη Νιγηρία!
 
2023: Αδιανόητη η σφαγή των χριστιανών στη Νιγηρία!
 
 
 
Η μνήμη του νεομάρτυρα ιεραποστόλου π. Δανιήλ Συσόεφ της Μόσχας († 19 Νοε 2009)
 
Ο Κινέζος Άγιος Ιερομάρτυρας Στέφανος Γου (17 Μαΐου 1970)
 

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024

Για την αγία Αναστασία τη Ρωμαία & το σύγχρονο Χιλιανό μάρτυρα Ιωσήφ Μουνιόθ Κορτέζ (29 - 31 Οκτ.)


Ένα κλικ αγάπης στα:

Τεκμήρια του μαρτυρίου στο ιερό λείψανο της 19χρονης αγίας Αναστασίας της Ρωμαίας!

Η αγία Αναστασία η Ρωμαία

Η αγία Αναστασία η Ρωμαία και η Μονή Οσίου Γρηγορίου (& η εμφάνισή της σε έναν ορθόδοξο Αφρικανό, τον Φουρτουνάτο...)

Κάνε φίλες - γνωριμίες με (διαφορετικές) έφηβες!...

Από εκεί και μετά (& ο σύγχρονος Χιλιανός μάρτυρας Ιωσήφ Μουνιόθ Κορτέζ)
 
Άγιος Ζηνόβιος ο Ιατρός και Ζηνοβία η αδελφή του (30 Οκτ.)

Η αγία μάρτυς Απολλωνία, προστάτις των οδοντιάτρων (30 Οκτωβρίου)


Saint Jose Munoz-Cortes the new martyr of Athens/ Greece, from Chile & Canada (+31 October 1997) 
 

Ο Χιλιανός νεομάρτυρας Χοσέ (Ιωσήφ) Μουνιόθ-Κορτέζ (+ 31 Οκτ. 1997)

Άγιοι στις 28, 29, 30 & 31 Οκτωβρίου...

 

Ρέθυμνο: 200 χρόνια από το μαρτύριο των αγίων Τεσσάρων Νεομαρτύρων των εκ Μελάμπων (28 Οκτωβρίου 1824)

Στο Ρέθυμνο έγιναν φέτος πάρα πολλές εκδηλώσεις, που κορυφώθηκαν αυτές τις μέρες, με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από το μαρτύριο των αγίων Τεσσάρων Νεομαρτύρων των εκ Μελάμπων (28 Οκτωβρίου 1824).
Ανεβάζουμε μερικά βίντεο, φετινά και παλαιότερα.


Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2024

Η εορτή της Αγίας Σκέπης της Υπεραγίας Θεοτόκου (28 Οκτωβρίου)

Φως της Καστοριάς

Η Αγία Σκέπη. Ελληνορθόδοξη εικόνα 1.
Ο περίφημος Βυζαντινός ναός της Παναγίας Βλαχερνών της Κωνσταντινούπολης είχε ένα παρεκκλήσι, όπου φυλάσσονταν η Αγία Σορός της Θεοτόκου, δηλαδή το εξωτερικό ένδυμά της που ονομαζόταν μαφόριο (Ωμοφόριον), και η Τιμία Ζώνη της. Στο εν λόγω παρεκκλήσι γινόταν κάποτε, στα χρόνια του αυτοκράτορα Λέοντος του Σοφού (886 - 911) ολονύκτια Αγρυπνία, στην οποία μετείχαν και οι άγιοι Ανδρέας ο διά Χριστόν σαλός και ο μαθητής του Επιφάνιος. 
 
Κατά τη διάρκεια της Αγρυπνίας οι αναφερόμενοι άγιοι είδαν σε όραμα την Παναγία να εισέρχεται στο ναό και να προχωρεί μεγαλοπρεπής προς το Άγιο Βήμα, συνοδευόμενη από τον Ιωάννη τον Πρόδρομο, τον Ιωάννη τον Θεολόγο, άλλους Προφήτες και Αποστόλους και πολλούς αγγέλους. Όταν η Θεοτόκος έφθασε μπροστά στην Αγία Τράπεζα του ναού, γονάτισε και προσευχήθηκε επί αρκετή ώρα με δάκρυα στα μάτια της. Κατόπιν σηκώθηκε, έβγαλε απ’ τη σεπτή κεφαλή της το μαφόριο και το άπλωσε και σκέπασε μ’ αυτό όλους τους παρευρισκόμενους χριστιανούς. Τέλος αναχώρησε απ’ το ναό, παίρνοντας μαζί της το μαφόριο και αφήνοντας στη θέση του τη χάρη του Θεού να προστατεύει το λαό Του.
 
Ελληνορθόδοξη εικόνα 2.
Το περιγραφόμενο θαύμα της Αγίας Σκέπης προξένησε και προξενεί ισχυρότατη εντύπωση στους Χριστιανούς Ανατολής και Δύσης. Από τότε που τελέστηκε κι έως σήμερα έχουν συνταχθεί γι’ αυτό πολλές θεολογικές μελέτες κι αναλύσεις του, έχουν ανεγερθεί επ’ ονόματί του αρκετοί ιεροί ναοί, κι έχουν φιλοτεχνηθεί πάμπολλες θεόπνευστες εικόνες του. ...

Επισήμανση: Η θαυματουργική εμφάνιση της Παναγίας – Αγίας Σκέπης εορτάζεται σε ολόκληρη την Οικουμένη την 1η Οκτωβρίου κάθε χρόνου. Στην Ελλάδα όμως, απ’ το έτος 1952 κι εξής, καθιερώθηκε να εορτάζεται την 28η Οκτωβρίου, για να θυμίζει στους ευσεβείς κατοίκους της τη σκέπη και προστασία των Ελλήνων στρατιωτών από τη Θεοτόκο, κατά το νικηφόρο έπος του 1940 (εικ. 3).




Κοντάκιον Αγίας Σκέπης. Ήχος πλ. δ΄.
 
Ώσπερ νεφέλη αγλαώς επισκιάζουσα,
της Εκκλησίας τα πληρώματα Πανάχραντε,
εν τη πόλει πάλαι ώφθης τη Βασιλίδι.
Αλλ’ ως σκέπη του λαού σου και υπέρμαχος,
περισκέπασον ημάς εκ πάσης θλίψεως,
τους κραυγάζοντας, Χαίρε Σκέπη ολόφωτε.
 


Η Αγία Σκέπη. Ρωσική εικόνα 1.

Ρωσική εικόνα 2

Έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου (Γκρέκο), 1605


Ελληνοαμερικάνικη εικόνα της Αγίας Σκέπης

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2024

28 Οκτωβρίου: Προσοχή στον «δημοκρατικό» φασισμό!…

 

Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης

Πολιτευτής της ΝΙΚΗΣ στο Ρέθυμνο

Rethemnos.gr

Βρισκόμαστε και σήμερα σε ένα σημείο καμπής της Ιστορίας. Πανίσχυρες δυνάμεις φασισμού και τυραννίας εξουσιάζουν τη ζωή των απλών ανθρώπων, τους μετατρέπουν σε αριθμούς και τους εκμηδενίζουν, απομυζούν τις μικρές χώρες (όπως η πατρίδα μας), εκμεταλλεύονται τους λαούς, όχι μόνο των μικρών και αδύναμων χωρών, αλλά ακόμη και των δικών τους χωρών – όλοι οι άνθρωποι για τις σύγχρονες αυτοκρατορίες είναι ό,τι ήταν και για τις παλιές αυτοκρατορίες: έντομα, σκλάβοι, αντικείμενα για εκμετάλλευση.

Άρα, η επέτειος του ΟΧΙ της 28ης Οκτωβρίου 1940 δεν είναι απλά μια υπερήφανη ανάμνηση, αλλά ένα κάλεσμα για νέους αγώνες, για πολλά σημερινά ΟΧΙ, για να γίνουμε ξανά περήφανοι ως πρόσωπα και ως λαός, ώστε να μπορούμε να κοιτάξουμε τα παιδιά μας στα μάτια, χωρίς τύψεις ότι δεν κάνουμε το καθήκον μας απέναντί τους.

Αυτός ο φασισμός και η τυραννία όμως έρχεται μεταμφιεσμένη σε «δημοκρατία». Η ίδια μιλάει για «κίνδυνο του φασισμού» υποκριτικά, για να στρέψει την προσοχή μας μακριά από τον εαυτό της. Όμως ο ιστορικός φασισμός και ο ναζισμός (εχθρός μας φυσικά!) είναι φανερός, ξεκάθαρος, και μπορείς να τον αποφύγεις. Ο πραγματικά επικίνδυνος είναι ο κρυφός φασισμός της «ολιγαρχικής δημοκρατίας» (Π. Αναστασιάδης), πρώτον γιατί έρχεται μεταμφιεσμένος σε δημοκρατία και δεύτερον γιατί έχει ήδη καταλάβει την εξουσία! Αλλά δεν αρκείται στο να εξουσιάζει τα κράτη και τις οικονομίες τους, επιθυμεί πλέον να εξουσιάσει και τη ζωή μας.

Οι κυβερνήσεις δίνουν «γην και ύδωρ» σε πολυεθνικές, για να στήσουν παντού ανεμογεννήτριες, για δικό τους πλουτισμό. Οι τράπεζες ελέγχουν την οικονομική δραστηριότητα κάθε επιχειρηματία, ενώ ακόμη και κάποια από τα περίφημα «επιδόματα» (οι ελεημοσύνες της κυβέρνησης) απαιτείται να λαμβάνονται μέσω τραπεζικής κάρτας. Οι σύγχρονοι τοκογλύφοι αρπάζουν τα σπίτια μας, αφού είχαμε ξεγελαστεί και είχαμε πάρει δάνειο για να τα αποκτήσουμε.

Τα παιδιά μας αφήνονται ανυπεράσπιστα σε μια κουλτούρα της βίας και των εξαρτήσεων και διαπαιδαγωγούνται από πολύ μικρή ηλικία χωρίς Χριστό, χωρίς ρίζες, χωρίς εθνική και ιστορική συνείδηση, αλλά με «εκπαιδευτικά προγράμματα» που τους μαθαίνουν ότι τα αγοράκια και τα κοριτσάκια μπορεί να μην είναι αυτό που φαίνεται, αλλά το αντίστροφο – ή να μην είναι ούτε αγοράκια ούτε κοριτσάκια, αλλά κάτι τρίτο, ενδιάμεσο ή ουδέτερο!

Σε αυτή την κατάσταση αρκετοί αποφασίσαμε να πούμε ΟΧΙ. Και, παρότι φαίνεται να έχει χαθεί κάθε ελπίδα, κάναμε το σταυρό μας και αναλάβαμε και πολιτικό αγώνα. Με την Παναγία στο πλευρό μας, τον άγιο Γεράσιμο Ρεθύμνης και τους Τέσσερις Μάρτυρες (200 χρόνια φέτος) και όλους εκείνους που θυμούνται ποιοι είμαστε και ποια η πατρίδα μας. Αυτό το ΟΧΙ και ένα κάλεσμα να σταθούμε ο ένας δίπλα στον άλλο, καταθέτω αντί στεφάνου στο ηρώο των προγόνων μας, των ένδοξων πολεμιστών του 1940-41 και κάθε αγώνα του λαού μας.

https://nikh.gr

Συμπλήρωμα

1940: Η Παναγία στο μέτωπο

Εθνική καταγωγή και εκκλησιαστική συνείδηση: μια λεπτή ισορροπία  

Χειμάρρα 1940: Μια 9χρονη, μαζί με τους γονείς της, έθαψε 6 Έλληνες στρατιώτες στην αυλή του σπιτιού της...

Το ΟΧΙ του κλήρου (της Ορθόδοξης Εκκλησίας) κατά τη ναζιστική Κατοχή

Η Εθνική και Αντιστασιακή δράση των Ελλήνων Ορθοδόξων Κληρικών κατά τη Γερμανική κατοχή 1941-1944

Η γιορτή της Αγίας Σκέπης  

 

Ο άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς και οι Ναζί στο Νταχάου...

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2024

Μύρο και αίμα: Άγιος Δημήτριος Μυροβλύτης

Στέργιος Ν. Σάκκος, Ομότιμος Καθηγητής Εισαγωγής & Ερμηνείας Καινής Διαθήκης Α.Π.Θ. († 2012) 

Πεμπτουσία

Αφιερώματα / Άγιος Δημήτριος Μυροβλύτης

 
Εικ. από Άγιος Δημήτριος ο Μυροβλήτης: Ο συγκλονιστικός βίος και το μαρτύριό του

Ο άγιος Δημήτριος, ένας άγιος που έχει τη χάρη του μαρτυρίου και τη δόξα της αγνότητας δεν μπορεί παρά ιδιαίτερα να μας συγκινεί.

Με τη νιότη του αγγίζει τα νιάτα.

Με τη ζωή του χαράζει δρόμους ζωής.

Με την πίστη του εμπνέει τους πιστούς.

Με το μαρτύριό του ανοίγει σ’ όλους έναν καινούργιο ορίζοντα, όπου το φως της αιωνιότητας αποκαλύπτει την πραγματική διάσταση της καθημερινότητας.

Γεννήθηκε στα τέλη του 3ου μ. Χ. αιώνα στη Θεσσαλονίκη κι ανατράφηκε σε οικογένεια επίσημη κι αριστοκρατική. Βαπτίστηκε νωρίς χριστιανός, και νεαρός αναδείχτηκε διδάσκαλος του ευαγγελίου. Το αληθινό του μεγαλείο όμως δεν θα το βρούμε στους τίτλους του αλλά σε δύο στοιχεία που αναβλύζουν από τη ζωή του και αρδεύουν την Ορθοδοξία το μύρο και το αίμα, που πρόσφερε στον Χριστό. Μέσα σ’ αυτά κλείνεται σαν σε πολύτιμες φιάλες το απόσταγμα της ύπαρξης του Δημητρίου, που παίρνει η Εκκλησία και κερνά μ’ αυτό τους πιστούς.

Γνώρισμα λαμπρό του αγίου είναι η παρθενία, που άσκησε με μία τέλεια αφιέρωση στον Θεό. Ο Δημήτριος κράτησε καθαρή τη σκέψη και την καρδιά του, αγνό το σώμα του και αγία την ψυχή του, δοσμένη ολοκληρωτικά στον Κύριο. Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλα¬μάς τον χαρακτηρίζει όσιο, παρθένο, πάγκαλο και παναμώμητο.

Δεν ήταν βέβαια μοναχός ούτε κληρικός. Παρέμεινε λαϊκός και είχε έργο του κύριο το κήρυγμα και τη διδασκαλία του ευαγγελίου. Προικισμένος με διδακτικό χάρισμα, συγκέντρωνε πλήθη Θεσσαλονικέων στη Χαλκευτική στοά και με παρρησία, «απτοήτω γλώσση» κατά τον Λέοντα Σοφό, ευαγγελιζόταν στον ειδωλολατρικό κόσμο τή βασιλεία του Θεού.

Κατέστησε έτσι τον εαυτό του ο άγιος σκεύος ευωδιαστό, που ανέβλυζε την οσμή της ζωής στους γύρω του (Β’ Κο 2,14.16). Κι όταν αργότερα οι χριστιανοί βρέθηκαν μηρός στο αγιασμένο νερό του πηγαδιού, μέσα στο οποίο ρίχτηκε το νεκρό σώμα του Μάρτυρα, αυθόρμητα συνεδύασαν το μύρο του τάφου με την ευωδία της αγνότητας και το είδαν ως σύμβολο παρθενίας. Σχολιάζει εμπνευσμένα ο άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας προσφωνώντας τον Δημήτριο: «Ω συ, που δεν φάνηκες μόνο ο ίδιος ευωδία Χριστού, αλλά και στους άλλους ανθρώπους συνιστούσες το «κενωθέν μύρον»· ω συ, που άφησες πρώτα μεν αίμα, τώρα δε μύρο απ’ τις πληγές σου η μάλλον και τώρα όχι λιγότερο από πριν αίμα διότι το σώμα σου, που πληγώθηκε από χτυπήματα και τραύματα τότε, ανέβλυσε μύρο. Επειδή καθόλου δεν του έλειπε η καθαρότητα και η αγνότητα και η παρθενία, μετέσχε κι αυτό στην ευωδία του πνεύματος το αίμα κατέστη το ίδιο μύρο».

♦ Αν το μύρο συμβολίζει την παρθενία του Δημητρίου,

♦ το αίμα δηλώνει το μαρτύριο του.

Ο άγιος υπήρξε παρθένος αλλά και ομολογητής· υπήρξε διδάσκαλος αλλά και αθλητής. Ομολόγησε την πίστη του μπροστά στον αυτοκράτορα του ρωμαϊκού κράτους -που βρέθηκε εκείνες τις μέρες στη Θεσσαλονίκη επιστρέφοντας από μία εκστρατεία- και άθλησε για το όνομα του Χριστού παλεύοντας με το θάνατο. Υπακούοντας στην προτροπή του αποστόλου Παύλου προς τον Τιμόθεο, πρώτος αυτός γεύθηκε τους καρπούς της διδασκαλίας του, το μαρτύριο, δηλαδή, και τη δόξα του, όπως ο καλός γεωργός μεταλαμβάνει πρώτος από τους καρπούς των κόπων του (Β’ Τι. 2,6). Φυλακισμένος μέσα στα λουτρά και αποδυτήρια του σταδίου, λογχίστηκε μόλις έγινε γνωστό όχι «ο Θεός του Δημητρίου» βοήθησε τον Νέστορα να νικήσει τον φοβερό μονομάχο Λυαίο. Το σώμα του ρίχτηκε μέσα σ’ ένα πηγάδι των λουτρών και το αίμα του πορφύρωσε το νερό μεταβάλλοντάς το σε μύρο.

Άλλα το μύρο και το αίμα του Δημητρίου θα έμενε περιβεβλημένο μόνο με ανθρώπινη αίγλη, αν το περιορίζαμε στο πλαίσιο μιας απλής θυσίας, μεγαλειώδους οπωσδήποτε και ηρωικής, όπως είναι κάθε θυσία ανθρώπου για μία πίστη. Η θυσία όμως του αγίου έχει άλλες διαστάσεις, που ξεφεύγουν από τα μέτρα αυτού του κόσμου και την περιβάλλουν με φωτοστέφανο θεϊκό. Συντελείται ως μίμηση Θεού και επιτελείται εν αγάπη, «καθώς και ο Χριστός ηγάπησεν ημάς και παρέδωκεν εαυ¬τόν υπέρ ημών πρόσφορου και θυσίαν τω Θεώ εις οσμήν ευωδίας» (Εφ 5,1-2). Έτσι, ενώ τα κόκκαλα των ηρώων στηρίζουν τις πατρίδες και τις κοινωνίες, που συντηρούν την ανθρωπότητα, τα λείψανα των μαρτύρων στηρίζουν τις αγίες τράπεζες, που τρέφουν με αιώνια τροφή τη φθαρτή μας φύση. Και ο Δημήτριος, ο «σοφώτατος εν διδαχαίς και στεφανίτης εν μάρτυσιν», δεν έκανε τίποτε λιγότερο παρά μιμήθηκε τον Χριστό.

«Μύρον εκκενωθέν όνομά σου» είναι το όνομα του αγαπημένου στο Άσμα ασμάτων (1,3), στο οποίο οι πατέρες ακούνε το γλυκύτατο όνομα του Ιησού. Είναι το μύρο που χύνεται στον κόσμο, ο οποίος αποπνέει δυσοσμία και αποσυντίθεται από την ασέβεια και τη διαφθορά. Χύνεται με το λόγο και τη διδασκαλία του ευαγγελίου και αλλάζει την ατμόσφαιρα, μες στην οποία αναπνέουν οι ψυχές, δημιουργεί μία καινή κι όμορφη κτίση, ξαναγεννά καινούργιο κι ωραίο τον άνθρωπο. Αυτό το μύρο είχε πάνω του ο Δημήτριος και μοσχοβολούσε. Αίμα έσταξε ο Υιός του Θεού πάνω στο σταυρό, όταν η λόγχη τρύπησε την πανάχραντη πλευρά του, και με το αίμα του μπολιάζει την ετοιμοθάνατη ανθρωπότητα και της δίνει ζωή, την αγιάζει, τη θεώνει. Κι ο Δημήτριος με τα λογχισμένα του μέλη αναζωγράφισε μπροστά μας το πάθος του Χριστού και στάζοντας από το αίμα του προσφέρθηκε σ’ Εκείνον που έχυσε το τίμιο αίμα του γι’ αυτόν. Έγινε μιμητής Χριστού, μυροβλύτης και μεγαλομάρτυρας, δόξασε τον Κύριο και τώρα δοξάζεται από αυτόν.

Σήμερα η εκκλησία της Θεσσαλονίκης μαζί με τους άλλους θησαυρούς της κράτα ολοζώντανο στη μνήμη και στη ζωή της τον Δημήτριο, που κι αυτός από τη «Χώρα των ζώντων» προσεύχεται για τα παιδιά της, όπως και για τα παιδιά όλης της Ορθοδοξίας.

Ζει τήν προστασία του σε ποικίλους κινδύνους, επικαλείται την πρεσβεία του και γιορτάζει μαζί του τις νίκες που της χαρίζει ο Θεός, όταν εν ονόματι Χριστού κατατροπώνει αντίθεες και αντίχριστες δυνάμεις.

Χρειάζεται όμως να ακούει και τον «σοφό μάρτυρα», που δεν έπαυσε ποτέ να κηρύττει.

Χρειάζεται να μιμείται τον στρατιώτη του Χριστού, που κατεπάλαισε τον πονηρό. Το χρέος μας αυτό το συνοψίζει σε μία προτροπή του -προς τους θεσσαλονικείς ειδικά- ο Ισίδωρος, αρχιεπίσκοπος της πόλεως στα τέλη του 14ου αιώνα: «Εμείς, πατέρες και αδελφοί, που προεξάρχουμε σ’ αυτήν την πανήγυρη, ας μελετήσουμε τα μύρα του μυροβλύτου Δημητρίου και όπως εκείνα αναβλύζουν από τη θεία του σάρκα λόγω του αγιασμού και της καθαρότητας, έτσι κι εμείς να αρμόσουμε τους εαυτούς μας στην καθαρότητα και να τους ετοιμάσουμε, για να κατοικήσει μέσα μας το θείο Πνεύμα, ώστε να μπορέσουμε να πηγάσουμε άλλα μύρα ιερών χαρισμάτων».

Πηγή: Στεργίου Ν. Σάκκου, «Ο κατηχητής της Θεσσαλονίκης, Άγιος Δημήτριος» εκδ. Χριστιανική Ελπίς, Θεσ/νίκη 2004, σ. 103-109.

Και:

Ιστορικά στοιχεία για τον άγιο Δημήτριο

Είναι μυροβλύτης ή όχι ο άγιος Δημήτριος; - Ποιος είναι ο πολεμιστής που χτυπάει ο άγιος στην Εικόνα του;

Θαύματα του αγίου Δημητρίου στους μουσουλμάνους (& εδώ) 

Όταν ο άγιος Δημήτριος διαφώνησε... με το Χριστό! 

Τα θαύματα του Αγίου Δημητρίου

Saint Demetrios the Great Martyr of Thessaloniki