Ἕνα ἐκπληκτικὸ γλυπτό ἀπὸ ἕναν νεαρὸ Σλοβένο γλύπτη τὸν Martin Hudacek.
Περιγράφει ὁ ἴδιος. Κύριος σκοπός μου στὴ δημιουργία αὐτοῦ τοῦ γλυπτοῦ ἦταν, ὄχι νὰ γίνω διάσημος, ἀλλὰ γιὰ νὰ φανεῖ ἡ σημαντικὴ ἀξία τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς καὶ τὴν ἀνάγκη γιὰ τὴν προστασία της, ἀκόμα ἀπὸ τὴ σύλληψη.
Ἐγὼ κοιτώντας το καὶ ἔχοντας βαθειὰ ἐπίγνωση τῆς ἀξίας κάθε ἀνθρώπινης ζωῆς, μιὰ καὶ εἶμαι ἕνας ἀπὸ τοὺς πολεμιστές της, σκέφτομαι ὅτι τὸ γλυπτὸ ἀπηχεῖ μαζὶ τὴν ὀμορφιά, τὸν πόνο, τὴ θλίψη, καὶ τὴν ἐλπίδα. Δείχνει πανέμορφα τὸν τρόπο ποὺ βιώνει μία μητέρα τὴν ἀπώλεια εἴτε ἀκούσια, εἴτε ἑκούσια, ἀλλὰ καὶ τὴν συγχώρεση. Ἡ διαφάνεια τῆς μικρῆς, ἡ σχεδὸν ἀγγελική της παρουσία, δείχνει αὐτὸ ἀκριβῶς. Θὰ μποροῦσε κάλλιστα νὰ χρησιμοποιηθεῖ σὰν κυρίαρχη εἰκόνα στὸν ἀγώνα κατὰ τῶν ἀναίτιων ἀμβλώσεων.
Ἔτσι στὸ τέλος γεννιέται πάντα ἡ ἐλπίδα.
Περιγράφει ὁ ἴδιος. Κύριος σκοπός μου στὴ δημιουργία αὐτοῦ τοῦ γλυπτοῦ ἦταν, ὄχι νὰ γίνω διάσημος, ἀλλὰ γιὰ νὰ φανεῖ ἡ σημαντικὴ ἀξία τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς καὶ τὴν ἀνάγκη γιὰ τὴν προστασία της, ἀκόμα ἀπὸ τὴ σύλληψη.
Ἐγὼ κοιτώντας το καὶ ἔχοντας βαθειὰ ἐπίγνωση τῆς ἀξίας κάθε ἀνθρώπινης ζωῆς, μιὰ καὶ εἶμαι ἕνας ἀπὸ τοὺς πολεμιστές της, σκέφτομαι ὅτι τὸ γλυπτὸ ἀπηχεῖ μαζὶ τὴν ὀμορφιά, τὸν πόνο, τὴ θλίψη, καὶ τὴν ἐλπίδα. Δείχνει πανέμορφα τὸν τρόπο ποὺ βιώνει μία μητέρα τὴν ἀπώλεια εἴτε ἀκούσια, εἴτε ἑκούσια, ἀλλὰ καὶ τὴν συγχώρεση. Ἡ διαφάνεια τῆς μικρῆς, ἡ σχεδὸν ἀγγελική της παρουσία, δείχνει αὐτὸ ἀκριβῶς. Θὰ μποροῦσε κάλλιστα νὰ χρησιμοποιηθεῖ σὰν κυρίαρχη εἰκόνα στὸν ἀγώνα κατὰ τῶν ἀναίτιων ἀμβλώσεων.
Ἔτσι στὸ τέλος γεννιέται πάντα ἡ ἐλπίδα.
Ἄρης Τσιγκρῆς, Μαιευτήρας-Χειρουργός Γυναικολόγος
Πολύ όμορφο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι το βιώνει μια μητέρα και μάλιστα για όλη της την ζωή.. Και είναι τραγικό, να ακούει από κάποιους λειτουργούς του Υψίστου, ότι τα νεκρά έμβρυα επειδή είναι αβάπτιστα, δεν μπαίνουν στην Βασιλεία του Θεού. Δεν υπάρχει πιο απάνθρωπος λόγος.Ίσως είναι υβριστικός και για τον ίδιο τον Δημιουργό μας.. Συγχωρέστε με..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά τους Πατέρες της Εκκλησίας, δε γνωρίζουμε αν και πώς οι ψυχές των αβάπτιστων παιδιών μπαίνουν στη βασιλεία του Θεού. Έχει γράψει σχετικά ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλπίζουμε στο έλεος του Θεού ότι μπαίνουν. Εκεί τα παραδίδουμε, στα χέρια Του.
Κάποιος μπορεί να πει ότι όχι μόνο μπαίνουν, αλλά γίνονται και μάρτυρες... Όμως είναι μεγάλο θέμα, που ξεπερνάει τις δυνατότητές μας να το λύσουμε. Ελπίζουμε στη σωτηρία τους και ευχόμαστε για τη σωτηρία όλων των ανθρώπων.
Eυχαριστώ για την απάντησή σας.Η έκτρωση είναι ένα έγκλημα και μια από τις μεγαλύτερες αμαρτίες (αν και δεν πρέπει ούτε μας επιτρέπεται να κρίνουμε κανένα παρά μόνο να του συμπαραστεκόμαστε).Αλλά υπάρχει και η αποβολή, στην οποία η μητέρα δεν φταίει.Παρόλα αυτά όμως υποφέρει και ίσως ενοχοποιεί τον εαυτό της ότι δεν πρόσεχε όπως έπρεπε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης υπάρχουν τα χιλιάδες έμβρυα λίγων ωρών ή ημερών που δημιουργούνται στα εργαστήρια για εξωσωματική τα οποία απορρίπτονται και πεθαίνουν..
Αλλά ακόμα και στο σώμα της γυναίκας νεότερες έρευνες (με μέτρηση ορμονών) δείχνουν ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό γονιμοποιημένων ωαρίων απορρίπτεται τις πρώτες ώρες ή μέρες χωρίς να καταλάβει τίποτα. Ένα άρθρο αναφέρει ότι 50-70% των εμβρύων δεν θα γεννηθούν ποτέ..
Όταν λοιπόν λένε ότι ο Θεός επιτρέπει να πεθάνει ένα έμβρυο (αποβολή) χωρίς να το αφήσει να γεννηθεί και να βαπτιστεί ώστε να το πάρει μετά, και ότι αυτό δεν σώζεται, αυτό δεν είναι ουσιαστικά μια "κατηγορία" απέναντί Του; Κολλάνε στο γράμμα του νόμου και αφήνουν το πνεύμα.Δεν λέει ο Απ. Παύλος ότι όταν εσείς είσαστε πιστοί τότε τα τέκνα σας είναι άγια και όχι ακάθαρτα;
Κατανοώ ότι ίσως κάποιοι ιερείς το κάνουν για να αποτρέψουν τις εκτρώσεις, αλλά πρέπει να δουν σε τι θεωρίες οδηγούμαστε.
Ο Άγιος γέρων Παϊσιος είχε την φοβερή όραση με το χωράφι και τα παιδιά των εκτρώσεων στην άκρη που έκλαιγαν γοερά για τον θάνατό τους.. Αυτό όμως δεν ελκύει περισσότερο το Μέγα Έλεος του Θεού; (το αίμα του αδελφού σου ΒΟΑ προς Εμέ εκ της γης).
Ευτυχώς οι περισσότεροι ιερείς μιλούν πια για Σωτηρία όπως και ο π. Α. Μυτιληναίος, ο π. Π. Κρούσκος κ. α.
Kαι κάτι ακόμα πολύ σημαντικό, είναι το θέμα των εκατομμυρίων παιδιών που πεθαίνουν με απίστευτους ρυθμούς στην Αφρική και αλλού.Αλλά μ΄αυτά δεν ασχολείται ΚΑΝΕΝΑΣ.
Πως μπορούμε να τα καταδικάζουμε; Πως μπορούμε να κολλάμε με τέτοιο απάνθρωπο τρόπο στο θέμα του βαπτίσμαστος;
To βάπτισμα στο νερό είναι βάπτισμα μετανοίας εις άφεσιν αμαρτιών και το βάπτισμα του Πνεύματος είναι η νέα ζωή που δίνει ο Κύριος (συμβολίζεται με το Άγιο Χρίσμα). Τα πολύ μικρά παιδάκια όπως και τα έμβρυα δεν έχουν προσωπικές αμαρτίες. Το Άγιο Πνεύμα όπου θέλει πνει.Για τον μέγιστο των "γεννητών εκ γυναικών" Άγιο Ιωάννη Πρόδρομο, διαβάζουμε ότι είχε το Άγιο Πνεύμα ήδη εκ κοιλίας μητρός.
Γνωρίζουμε εμείς τα μυστήρια της ψυχής; Ξέρουμε πως ανταποκρίνεται όταν βγαίνοντας από το σώμα βρίσκεται στην Παρουσία του Άγιου Θεού. Είτε θα υπάρξει έλξη είτε απωθηση σύμφωνα με την προαίρεση, το αυτεξούσιο, αφού αυτό είναι όλο το πρόβλημα σύμφωνα με τον Άγιο Μάξιμο και όχι το προπατορικό αμάρτημα και η άρρωστη ανθρώπινη φύση όπως λένε οι Δυτικοί.
Νομίζω λοιπόν ότι όλα αυτά έχουν δημιουργηθεί από τον νομικισμό και την τυπολατρία που έχουμε και ότι πρέπει να αποκτήσουμε διάκριση και ταπείνωση ώστε να έχουμε καρδιά ¨κατά την καρδίαν¨ Εκείνου, που τόσο πολύ μας αγάπησε ώστε μας έδωσε τον Εαυτό Του και την Ζωή Του. Εξάλλου όπως ξέρουμε κήρυξε ακόμα και στους νεκρούς, ώστε να μην απολεστεί ει δυνατόν ΚΑΝΕΝΑΣ.
Ο ληστής πάνω στον σταυρό ήταν αβάπτιστος όμως μπήκε πρώτος στον Παράδεισο. Επίσης πολλοί μάρτυρες της "τελευταίας στιγμής", που δεν πρόλαβαν.Και τέλος πολλά παιδιά των πρώτων χριστιανών τα 300 περίπου χρόνια των διωγμών αφού όπως ξέρουμε βαπτίζονταν σε μεγάλη ηλικία.
Σας ευχαριστώ.
Θέλω να συμπληρώσω και κάτι ακόμα. Αλίμονο αν ο Θεός άφηνε την αιώνια τύχη του κάθε ανθρώπου στα χέρια του οποιουδήποτε. Δηλ. να σκοτώνει όποιος θέλει, όποιον θέλει, και επειδή τυχαίνει εκείνη την στιγμή να είναι αβάπτιστος ή αμετανόητος να πάει στην κόλαση. Δεν υπάρχει κατά την ταπεινή μου γνώμη πιο βλάσφημη θεωρία. Λες και ο Θεός είναι αδιάφορος για το πλάσμα Του, και απλά εφαρμόζει έναν κανονισμό που Τον υπερβαίνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κάθε άνθρωπος προγνωρίζεται από τον Θεό, και μάλιστα όσοι είναι "τεταγμένοι για την αιώνια ζωή" κατά τον Άγιο Απόστολο Παύλο, είναι γραμμένα τα ονόματά τους στο Βιβλίο της Ζωής προ καταβολής κόσμου, όπως μας λέει ο Κύριός μας στην Αποκάλυψη. Επομένως ο Θεός προγνωρίζει (δεν καθορίζει) την προαίρεση και το αυτεξούσιο του κάθε ανθρώπου το οποίο μπορεί να εκδηλωθεί αν ζήσει ή να μην εκδηλωθεί αν δεν γεννηθεί καν στην γήινη πραγματικότητα.
Ίσως να ελεεί κάποιον παίρνοντάς τον κοντά Του πριν γεννηθεί, για να μην προλάβει να αμαρτήσει (όντινα θέλει ελεεί).. Ίσως όμως να συμβαίνει και το αντίθετο, δηλ.να ανήκει στον Κύριο ήδη (εγώ γνωρίζω τα εμά πρόβατα, και ουδείς δύναται να αρπάξει αυτά εκ της χειρός Μου..), και να τον παίρνει επίσης, πριν μολυνθεί από την αμαρτία.
Όλα αυτά μας υπερβαίνουν, γι΄αυτό καλά θα κάνουμε να σκύψουμε όλοι λίγο το κεφάλι και να προσέχουμε πάρα πολύ όταν μιλάμε.
Θέλω να πω για την ΟΟΔΕ ότι ενώ είναι πολύ αξιόλογη ιστοσελίδα και βοηθάει πάρα πολύ, (ιδίως στα θέματα των αιρετικών), για το θέμα των αβάπτιστων παιδιών έχει μια μελέτη στην οποία ισχυρίζεται ότι η ανθρώπινη φύση πάσχει, ότι όσοι πιστεύουν στην σωτηρία των αβάπτιστων πλησιάζουν τις θέσεις των Πελαγιανιστών και σ' ενα σημείο λεει το πολύ άσχημο "ας μην έχουν λοιπόν ΚΑΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ".. Το διάβαζα και δεν το πίστευα..
Είναι δυνατόν ποτέ να εκλείψει η ελπίδα από τον Χριστιανό;; Mε μια ελπίδα ζούμε όλοι και με μια ελπίδα σωζόμαστε. Αλλά τι ελπίδα;; Tην MONH ΕΛΠΙΔΑ. "Κατά την πίστη σου ας γίνει"
ΠΡΟΣΟΧΗ ΛΟΙΠΟΝ.
Ολοι έχουμε καλές προθέσεις και αγαπάμε την ακρίβεια του δόγματος, αλλά δυστυχώς μόνο λίγοι (όπως π.χ. ο Άγιος Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ) μπορούν να αντιληφθούν "τον Θεόν καθώς εστί".Ευχαριστώ..