Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

Η θρησκευτική πλευρά του περιβαλλοντικού κινήματος



Πολλοί που ασχολούνται με το Πράσινο Κίνημα, επιθυμούν να εισαγάγουν μια θρησκεία που θα έχει ως βάση την Γη, για την επίλυση των παγκόσμιων προβλημάτων –καθώς πιστεύουν στην ‘Γαία’, ένα «Γήινο πνεύμα», που ορισμένοι αποκαλούν ‘η θεά’ ή ‘πλανητικό εγκέφαλο’. Πιστεύουν ότι ο πλανήτης είναι ένας ζωντανός οργανισμός, μια θεότητα και την ίδια στιγμή αρνούνται την πραγματική θεότητα που τον δημιούργησε. Ορισμένοι πιστεύουν ότι τα ανθρώπινα όντα μπορούν να έχουν μια πνευματική σχέση με αυτήν την οντότητα. Αυτή η ‘γήινη πνευματικότητα’ είναι μέρος του κινήματος της Νέας Εποχής (New Age), αλλά πιο ακριβές είναι να πούμε ότι περισσότερο έχει να κάνει με τον αρχαίο παγανισμό.
Ορισμένοι μπορεί να διαμαρτυρηθούν και να πουν ότι το περιβαλλοντικό κίνημα έχει σχέση με την επιστήμη και όχι με τη θρησκεία. Αλλά χρειάζεται να ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε όλους τους αυτούς που συμμετέχουν σε αυτό και σε αυτά που γράφουν.
"GaiaMind" είναι το όνομα ενός έργου που συνδέεται με τοΚόμμα του Φωτός’, (‘Light Party’, αμερικάνικο, πράσινο, ‘ολιστικό’ κόμμα, με έδρα το San Francisco και ηγέτη τον Da Vid) που υποστηρίζει ότι μέσω της "παγκόσμιου διαλογισμού και προσευχής», «οι άνθρωποι μπορούν να "ευθυγραμμιστούν και να επεκτείνουν τις ισχυρές ενέργειες έναρξης της Εποχής του Υδροχόου ...». Στα βιβλία τους λένε: "Φαντάσου τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να μοιράζονται μια στιγμή διαλογισμού και προσευχής, μια στιγμή ενοποιημένης παγκόσμιας συνείδησης, όταν οι άνθρωποι από πολλές διαφορετικές πνευματικές παραδόσεις του κόσμου εστιάζουν ταυτόχρονα την προσοχή τους στην διασυνδεδεμένη σχέση μας με τη Γαία – την ζώσα Γη".
Η ‘Αλλαγή’ (‘Change’) έχει γίνει το κλισέ της εποχής μας, η κίνηση της Νέας Εποχής το αποκαλεί "μεταμόρφωση". "Στο τέλος του εικοστού αιώνα, υπάρχει μια αυξανόμενη συνειδητοποίηση ότι είμαστε καταδικασμένοι, ως είδος και ο πλανήτης, αν δεν έχουμε μια ριζική αλλαγή συνείδησης. Η επανεμφάνιση της θεάς γίνεται το σύμβολο και η αλληγορία για αυτόν τον μετασχηματισμό ... [Και], έχει οδηγήσει σε μια νέα πνευματικότητα που βασίζεται στη Γη» (Elinor Gadon, ‘The Once and Future Goddess’, δηλ. Η Κάποτε και Μέλλουσα Θεά’).

 
Οι "Πνευματικοί Πράσινοι" εντός του ευρύτερου περιβαλλοντικού κινήματος μας λένε ότι η γη μπορεί να σώσει τον εαυτό της (αυτοσωτηρία) - γιατί έχει τη σοφία και τη δύναμη. Μπορούμε να την βοηθήσουμε και να της συμπαρασταθούμε με το να αποκτήσουμε συνείδηση ​​της ‘ενότητας’ και της ‘ιερότητας’ όλων των τμημάτων της, και να συμμετάσχουμε στη λύση. Ο Deepak Chopra λέει, ότι η γη είναι ένα ζωντανό πλάσμα που ονομάζεται "Γαία", ότι ολόκληρο το σύμπαν είναι ένα ζωντανό πλάσμα με μια καθολική συνείδηση ​​της οποίας είμαστε όλοι ξεχωριστά αναπόσπαστα στοιχεία (Deepak Chopra's Infinite Possibilities for Body, Mind & Soul, November 1996, p. 1.) Αυτός ο μονισμός έρχεται σε συνεννόηση με το πνεύμα της ‘ενότητας’ που μαστίζει όλο τον πλανήτη για να φέρει το ‘μετασχηματισμό’.
Το περιβαλλοντικό κίνημα άρχισε να γεννιέται την δεκαετία του 60 -70 και άνθισε στο προσκήνιο στα τέλη της δεκαετίας του 80 μέσω του ΟΗΕ. Έγινε πολιτικό θέμα μέσα από άνδρες όπως ο πρώην βοηθός Γενικός Γραμματέας Robert Muller και ο Maurice Strong. Και εκεί είναι η βάση επιρροής του ακόμα και σήμερα.
Το πράσινο κίνημα είχε γεννηθεί από ριζοσπάστες οικολόγους, φεμινίστριες, μαρξιστές, και peaceniks στη δεκαετία του 60. Πολλοί είδαν τον Βουδισμό, την πνευματικότητα των Ινδιάνων ιθαγενών και την Wicca ως εναλλακτική λύση στην παραδοσιακή θρησκεία, δηλαδή τον Χριστιανισμό. Όταν η Ημέρα της Γης καθιερώθηκε, η ημερομηνία της ήταν η 22 Απριλίου. Αυτή η ημερομηνία είναι σημαντική, επειδή είναι τα γενέθλια του Λένιν. Ο Λένιν ήταν κάθε άλλο παρά οικολόγος, ήταν ένας μαρξιστής δολοφόνος.

 
Ένας από τους αυτο-προσδιοριζόμενους "ιδρυτές" της Ημέρας της Γης, ο ακτιβιστής John McConnell, πρότεινε σε μια επιτροπή στο Σαν Φρανσίσκο το 1969 μία νέα γιορτή - αργία που θα ονομάζεται ‘Ημέρα της Γης’ κατά την πρώτη ημέρα της άνοιξης, το Equinox, γύρω στις 21 Μαρτίου. Αλλά, όπως γράφει, το 1970, τοπικοί ακτιβιστές κατά του πολέμου του Βιετνάμ και περιβαλλοντικοί Teach-in ακτιβιστές" οι οποίοι σχεδίαζαν μια μοναδική εκδήλωση για τις 22 Απριλίου, αποφάσισαν επίσης να την ονομάσουν ‘Ημέρα της Γης’".
Και ποιο ήταν αυτό το ανώνυμο "μοναδικό γεγονός" του 1970; Ήταν ο 100ος εορτασμός γενεθλίων για Βλαντιμίρ Ίλιτς Ουλιάνοφ, γνωστού στην ιστορία ως Λένιν.
Εκείνοι που αντιτίθενται σε αυτήν την κίνηση έχουν επισημάνει ότι οι καλύτεροι φίλοι της Ημέρας της Γης είναι άτομα όπως ο David Brower, ιδρυτής της ‘Friends of the Earth’ (FOE) πίσω στο 1969. Γεννημένος στο Berkeley, ο Brower ήταν ο πρώτος γενικός διευθυντής του ‘Sierra Club’ (1952-1969) και η αιχμή του δόρατος στις προσπάθειές του Club να σταματήσει η κατασκευή δρόμων και η ανάπτυξη σε εθνικά πάρκα. Στα επόμενα χρόνια ο Brower πήγε για ‘προσκύνημα’ στη Νικαράγουα και εξήρε τους μαρξιστές Σαντινίστας.
Η πρώτη Ημέρα της Γης το 1970 είχε συμμετοχή μόνο 20 εκατομμυρίων ανθρώπων.
Το Δίκτυο της Ημέρας της Γης ξεκίνησε την εκστρατεία της Πράσινης Γενιάς, για να κάνουν συμμέτοχους μαθητές, εκκλησίες, και κοινότητες – και να πιέσουν τον κόσμο να υιοθετήσει μια νέα παγκόσμια συνθήκη για το κλίμα.
ΤοGaia Rescue, ήταν ένα έργο της Ημέρας της Γης του 2008, που προωθούσε την παγκόσμια ενότητα μέσα από τη διάσωση του περιβάλλοντος.
"Για να διορθώσουμε αυτό το πρόβλημα θα πρέπει να λειτουργήσουμε ως ένας πλανήτης, όχι χωριστά ως ομάδες ή χώρες. Θα πρέπει όλα τα παιδιά της Γαίας να την σώσουν από τα λάθη που έχουμε ήδη κάνει". Gaia Rescue, http://www.gaiarescue.com
Φαίνεται ότι η θρησκεία του κομμουνισμού έχει αντικατασταθεί από τη θρησκεία του περιβαλλοντισμού. Όπως ορισμένοι έχουν επισημάνει, η Ημέρα της Γης έχει μετατραπεί σε πολιτική γιορτή για τους περιβαλλοντολόγους γνωστούς ως ‘Watermelons’ (καρπούζια) - που είναι πράσινοι εξωτερικά, αλλά κόκκινοι εσωτερικά.
Η λατρεία της Φύσης και της Θεάς είναι μέρος εορτασμού που ευνοεί ότι προωθούν και οι Wiccans.

 
Κατά την Ημέρα της Γης, τέσσερις γυναίκες και δύο άνδρες βρισκόταν στην κορυφή ενός λόφου έξω όρος Χωρήβ στο Ουισκόνσιν, και κυριολεκτικά προσεύχονται για τη Μητέρα Γη. «Ιερή Γήινη Δύναμη, φέρε θεραπεία στον πλανήτη Γη», είπε η ξυπόλυτη Selena Fox, ιέρεια του ‘Ιερού του Κύκλου’... Παρόμοια λατρεία της φύσης ήταν μέρος του φεστιβάλ της Ημέρας της Γης από τη Βοστώνη ... ως το Μπέρκλεϊ ... Οι τελετές ήταν μέρος ενός αυξανόμενου στις ΗΠΑ πνευματικού κινήματος: η λατρεία της Θεάς, η προσπάθεια να δημιουργήσουν μια πνευματική έκφραση εστιασμένη στη γυναίκα"(Richard Ostling, Time, Μάιος 1991) (Δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα Berit Ko).
Ο Επισκοπικός Καθεδρικός Ναός Γκρέις του Σαν Φρανσίσκο στην Παγκόσμια Ημέρα της Γης 2001, είχε διαθρησκευτικά εορταστικά τραγούδια, όπου συμμετείχαν αντιπρόσωποι από όλες τις θρησκείες. Θιβετιανές καμπάνες ακούγονταν ανακατεμένες με τον ήχο του εκκλησιαστικού οργάνου του καθεδρικού ναού. Φωνητικά από Ινδιάνους και μουσουλμανικές ψαλμωδίες ανακατεμένα όλα με εκκλησιαστικούς ύμνους και χορωδίες. Εκπρόσωποι από ένα ευρύ φάσμα θρησκευτικών διαδρομών συμμετείχαν στους εορτασμούς, συμπεριλαμβανομένων ιθαγενών της Αμερικής, μουσουλμάνων, Ινδουιστών, Εβραίων, παγανιστών και Χριστιανών» (Δελτίο Τύπου, "Ένα τραγούδι της Δημιουργίας:. Διαθρησκευτικός Εορτασμός Ημέρας της Γης στο Grace Cathedral, San Φρανσίσκο", www.ewire.com/display.cfm/Wire_ID/175)
Στο ‘Ανθρωπιστικό Μανιφέστο II’, (‘The Humanist Manifesto II’), (κάτω από την «παγκόσμια κοινότητα»)» διαβάζουμε: «Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο καμπής στην ιστορία της ανθρωπότητας, όπου η καλύτερη επιλογή είναι να ξεπεραστούν τα όρια της εθνικής κυριαρχίας και να κινηθούμε προς την κατεύθυνση της οικοδόμησης μιας Παγκόσμιας Κοινότητας .. . Προσβλέπουμε στην ανάπτυξη ενός συστήματος δικαίου κόσμου και μια Παγκόσμια Τάξη με βάση μία διακρατική ομοσπονδιακή κυβέρνηση". Επιπλέον, δηλώνει: «κάθε άτομο να γίνει, ένας ιδανικός καθώς και πρακτικός, πολίτης μιας παγκόσμιας κοινότητας".

 
Το περιβαλλοντικό κίνημα είναι βασικά ένα Ανθρωπιστικό (ή Ουμανιστικό) Κίνημα που θέλει διακρατικούς νόμους για την κλιματική αλλαγή που θα διέπουν όλα τα έθνη. Υπάρχουν όλα τα είδη οικολόγων. Αποτελεί μια ιδεολογία, μια φιλοσοφία και μια θρησκεία. Το πνευματικό Πράσινο Κίνημα είναι και βιολογικό και θεο-κεντρικό. Βλέπουν τη Γη - ως ιερό, ως θεότητα, και είμαστε υπεύθυνοι να την υποστηρίξουμε και να διατηρήσουμε αυτή την θεότητα που μας έδωσε ζωή. Ο Θεός (ή Θεά) είναι η Μητέρα Γη που είναι εξελίσσει, οργανώνει και τροφοδοτεί τα τμήματά της. Αυτή είναι η θεωρία της εξέλιξης με στεροειδή - ο άνθρωπος εξελίχθηκε κατά τύχη μαζί με τη γη. Οι άνθρωποι και τα ζώα είναι εκφράσεις της Μητέρας Γης και είναι υπεύθυνοι για τη Γη. Αν είμαστε σοφοί θα πρέπει να συνδεθούμε ξανά με τη Γαία, να έχουμε μια αμοιβαία ισορροπία, μια συμφωνία ζωής.
Ακόμα και ο Carl Sagan, δήλωσε ότι «κάθε προσπάθεια για τη διαφύλαξη και απόλαυση του περιβάλλοντος πρέπει να είναι εμποτισμένη με ένα όραμα ιερότητας". (The Moscow Plan of Action of the Global Forum on Environment and Development for Human Survival, Το Σχέδιο Δράσης της Μόσχας του Παγκόσμιου Φόρουμ για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη για την Ανθρώπινη Επιβίωση, Γενάρης 1990 (τελικό σχέδιο), σ. 12.
Ο Sagan πρότεινε ότι η γη θα πρέπει να "θεωρείται ως ιερή" και πρέπει να την αντιμετωπίζουμε με "προσοχή και σεβασμό» - όχι επειδή ο Θεός την έκανε, αλλά επειδή η Γαία μας έκανε. (‘Religious Leaders join Scientists in Ecological Concerns’, ‘Θρησκευτικοί ηγέτες συμμετάσχουν με επιστήμονες σε οικολογικές ανησυχίες’, Christianity Today, 19 Αυγούστου 1991, σ. 49. Πηγή: Κεφάλαιο 11 του Απόκρυφη Εισβολή).

Δες και: Κατηγορίες εναντίον του χριστιανισμού και αντιπρόταση νέας (οικολογικής) θρησκείας (=του αρχαίου παγανισμού) [κλικ]
Ο Θεός που καλείται "Γη": ακρωτηριασμοί & εκτρώσεις στο όνομά της 
Η πραγματικό οικολογικό βάθος του (αρχαίου & ορθόδοξου) χριστιανισμού, της ζωής και της διδασκαλίας των αγίων [κλικ]
Επιστολή ορθόδοξου χριστιανού προς τους Ινδιάνους αδελφούς μας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου