Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Κυριακή των Προπατόρων: των αρχαίων αγίων της Παλαιάς Διαθήκης


Δυο Κυριακές πριν τα Χριστούγεννα τιμάμε όλους τους αγίους που έζησαν προ Χριστού, από τον Αδάμ και την Εύα μέχρι τον άγιο Ιωσήφ το Μνήστορα, τον αρραβωνιαστικό της Παναγίας (εντάσσεται στους προς Χριστού, γιατί κοιμήθηκε πριν την ανάσταση του Χριστού). Ο άγιος Ιωσήφ βέβαια - ο μεγάλος αυτός άγιος, που αγάπησε την Παναγία ακόμη κι όταν νόμιζε πως έχει μείνει έγκυος από κάποιον άντρα (Ματθ. 1, 18-25) και, κατόπιν, σήκωσε το βάρος της υιοθεσίας του Χριστού - γιορτάζεται ξεχωριστά και την Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα.
Τα κυριότερα από τα ονόματα των αρχαίων αυτών αγίων βλέπουμε στο κατά Ματθαίον, κεφ. 1 (που φτάνει ώς τον Αβραάμ), και στο κατά Λουκάν, κεφ. 3 (που φτάνει ώς τον Αδάμ). Αυτές είναι οι λεγόμενες "γενεαλογίες του Χριστού". Κάποια από αυτά τα ονόματα δεν συμπίπτουν, είτε γιατί οι συγκεκριμένοι άνθρωποι είχαν δύο ονόματα, είτε γιατί οι αλυσίδες των προγόνων περιελάμβαναν κι άλλους, που τους παραλείπουν οι άγιοι ευαγγελιστές.
Για να τιμήσουμε ταπεινά τη γιορτή αυτή παραθέτουμε:

Ο Ιησούς έφηβος βοηθάει τον άγιο Ιωσήφ στο ξυλουργείο. Όμορφη εικόνα από αυτό το άρθρο για τον άγ. Ιωσήφ.
Επετειακό άρθρο από το ιστολόγιο Ιερέας Ανατολικής Εκκλησίας
Μια διαφορετική ερμηνεία της Γένεσης (για την ύπαρξη του Αδάμ και της Εύας, και όχι μόνο)
Η ιστορία της σχέσης ανθρώπου & Θεού, μέσα απ' όλες τις θρησκείες
Η παγκόσμια προσδοκία Θεανθρώπου λυτρωτού

Σήμερα όμως γιορτάζουμε και την αγία αυτοκράτειρα Θεοφανώ, την άφθαρτη και θαυματουργή, και άλλους αγίους, ενώ αξίζει και μια αναφορά στον άγιο Μόδεστο, προστάτη των ζώων.

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ! Και, για όσους δε νηστεύουν, άντε, λίγες μέρες μένουν, αξίζει να κάνουμε λίγο κράτει, να ταπεινωθούμε λιγάκι κι έτσι να είναι η καρδιά μας πιο καθαρή, να υποδεχτεί Εκείνον που μας αγάπησε και μας αγαπάει απείρως περισσότερο απ' τον εαυτό Του...
 
 
Ο Θεός ευλογεί τον άνθρωπο-εικόνα Του πρόσωπο προς πρόσωπο κι όχι από θέση ισχύος ή εξουσίας. Εικ. από το βιβλίο Θρησκευτικών της Β΄ Λυκείου. Ο Θεός εικονίζεται με τη μορφή του Χριστού, γιατί αυτή είναι η μόνη μορφή Του που μπορεί να απεικονιστεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου