Παρασκευή 30 Αυγούστου 2024

Η επιστολή της Θεματικής Ομάδας Παιδείας της Νίκης προς το alfavita.gr


"Ν": Σχολιάζουμε ευμενώς ότι η ιστοσελίδα Alfavita δημοσίευσε την επιστολή και δεν την αποσιώπησε. Προς τιμήν τους, ασχέτως πώς είναι πιθανόν να τη σχολιάσουν στο μέλλον. Το θέμα είναι να ακούγεται η απάντηση και ας σχηματίσει τις εντυπώσεις του κάθε σκεπτόμενος αναγνώστης.

Αδιαφορεί η ΝΙΚΗ για τα φλέγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης;

Απάντηση σε μια ελλιπή «κριτική» της ιστοσελίδας Alfavita


Alfavita.gr (εικ. από εδώ)

Πρόσφατα δημοσιεύθηκε μια «σοκαρισμένη» κριτική των «οπισθοδρομικών» θέσεων της ΝΙΚΗΣ για τα σχολεία σε άρθρο της ιστοσελίδας Alfavita, η οποία επικεντρώνεται σε εκπαιδευτικά θέματα (1). Ο συντάκτης διάβασε το κεφάλαιο για την Παιδεία στον ιστότοπο με τις Θέσεις της ΝΙΚΗΣ (2), αλλά δεν μπήκε στον κόπο να παρακολουθήσει τις σχετικές κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις της, ούτε το σύνολο της αρθρογραφίας του προέδρου και των στελεχών της ΝΙΚΗΣ για το θέμα. Κατέληξε έτσι στη σύνταξη μιας εντελώς παραπλανητικής «είδησης», όπου ισχυρίζεται ότι η ΝΙΚΗ αδιαφορεί για τα σχολεία που κλείνουν, τους χαμηλούς μισθούς των εκπαιδευτικών, την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, τη διείσδυση του ιδιωτικού στο δημόσιο σχολείο, τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια και γενικά για τα πρακτικά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Όμως όλα αυτά η ΝΙΚΗ τα έχει επισημάνει κατ’ επανάληψιν με αρθρογραφία και με τις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις των βουλευτών της.

Ενδεικτικά:

Παιδεία, αναδιοργάνωση και ελλείψεις

Πολυνομοσχέδιο "σκούπα" χωρίς όραμα για την Παιδεία

Χωρίς όραμα για την παιδεία το νέο νομοσχέδιο

Χωρίς παιδεία η πολιτική της ΝΔ για τα ιδιωτικά ΑΕΙ

Ψηφιακοί πειραματισμοί στην παιδεία από τη ΝΔ

Σχετικά με τον διορισμό εκπαιδευτικών που πέτυχαν στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ

Μη συμμόρφωση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με αποφάσεις του ΣτΕ για τους επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2004, 2006 & 2008

Ερώτηση της ΝΙΚΗΣ για την επείγουσα μετεγκατάσταση τριών σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής

Tα προβλήματα του ΚΕΤΧ Πάτρας

Περί Πανελλαδικών 2024...

Η Δυτική Αθήνα της παρακμής και της εγκατάλειψης

Τα Γυμνάσια Συβρίτου και Κράνας και η ερήμωση της υπαίθρου

Έχουμε ένα πολιτισμό που θεωρεί το παιδί ως ενόχληση (του Δ. Νατσιού)

Ερώτηση του Δ. Νατσιού προς τον Υπουργό Παιδείας με θέμα: Διαδικτυακός εθισμός των νέων Γυμνασίου-Λυκείου

Ν: Συμπλήρωμα 30.8.24: Άμεση επίλυση του προβλήματος ανεύρεσης στέγης σε νεοδιόριστους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στα ακριτικά νησιά

Βεβαίως, πιστή στις δικές της ιδεολογικές προϋποθέσεις, η ιστοσελίδα στηλιτεύει ως «οπισθοδρομικά» σημεία των θέσεων της ΝΙΚΗΣ για την Παιδεία όπως: 
«Μια μικρή “κατάδυση” στις θέσεις της “Νίκης” για τα σχολεία: Σχολικές στολές, κάδρα ηρώων, έπαρση σημαίας, μάθημα πατριδογνωσίας και… Συνήγορος του μαθητή. (…) “Τέλος, στο πάρτι για τους ιδεολήπτες ινστρούχτορες και τον πνευματικό εκφοβισμό που ασκούν ανενόχλητοι μέσα στις σχολικές τάξεις. Για κάθε περιστατικό εντός σχολικού περιβάλλοντος που θίγει το έννομο συμφέρον μαθητή και γονέα, με άσεμνα θεάματα, εθνομηδενιστική προπαγάνδα ή αντιχριστιανικά κηρύγματα, θα παρέχονται δωρεάν πρακτικές ή και νομικές συμβουλές από ειδικούς της ΝΙΚΗΣ”».
Τα ανωτέρω θέτουν το ζήτημα ποια είναι τα ενδεδειγμένα θεμέλια της ελληνικής Παιδείας, μέσω των οποίων μπορεί να διαμορφωθεί ο σύγχρονος ελεύθερος άνθρωπος. Για το θέμα, ας μας επιτραπεί να παραπέμψουμε στα παρακάτω:

Οι Τρεις Ιεράρχες μας (του Δ. Νατσιού)

«Η λευτεριά του Έλληνα κι η λευτεριά του ανθρώπου, παιδιά μεγάλου κόπου» (του Δ. Νατσιού)

Αρχαία ελληνικά, παιδεία και εκκλησιαστική γραμματεία

Και ένα σχόλιο εκτός ΝΙΚΗΣ, γυναίκας αρθρογράφου που εντόπισε κάποιες αλήθειες: Tι σχέση έχει ο Νατσιός με τον εγγονό του Ρόμπερτ ντε Νίρο που πέθανε από λευκή σκόνη;

Το ερώτημα που πρέπει να απευθύνει στον εαυτό του κάθε Έλληνας και Ελληνίδα και συνολικά ο ελληνικός λαός είναι τι παιδιά θέλει. Δηλαδή πώς θέλει να είναι τα παιδιά του και τώρα και αφού ενηλικιωθούν. Και ως νέοι φοιτητές π.χ. και αργότερα, ως ώριμοι άνθρωποι, εργαζόμενοι, σύζυγοι και γονείς.

Θέλει ανθρώπους χωρίς ρίζες και πίστη, φτερά στον άνεμο, που θα βρίσκουν νόημα μόνο στον καταναλωτισμό και στην ενασχόλησή τους με την ψηφιακή τεχνολογία; Ανθρώπους χαμηλής μόρφωσης αλλά ενδεχομένως υψηλής τεχνολογικής εξειδίκευσης, συμβιβασμένους με τη χυδαιότητα στη συμπεριφορά και στη ζωή; Ανθρώπους με ερωτικές μεν σχέσεις αλλά χωρίς οικογένεια – ή αντιμέτωπους με ποικίλα προσωπικά και οικογενειακά προβλήματα, που επιδεινώνονται αντί να θεραπεύονται από τον «μοντέρνο» τρόπο ζωής;

Ή θέλει ανθρώπους διαμορφωμένους με τις αξίες της παράδοσής μας, κληρονόμους των αξιών και του φρονήματος των παππούδων και των γιαγιάδων τους, των αγωνιστών του 1821 και των ορθοδόξων αγίων; (3)

Αν θέλει το 1ο, τότε ας υιοθετήσει την κριτική κατά της ΝΙΚΗΣ, που αναμασά δυστυχώς «σοκαρισμένη» η συγκεκριμένη ιστοσελίδα ακολουθώντας την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Αν θέλει το 2ο, ας στραφεί προς τα εδώ. Η επιλογή είναι καθαρά δική του.

Ας αναρωτηθούν και οι ίδιοι οι διαχειριστές της ιστοσελίδας και ο συντάκτης του άρθρου. Ίσως αντιληφθούν κάτι που δεν το βλέπουν με την πρώτη ματιά.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ «ΝΙΚΗ»

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Παραπομπές

(1) «Σχολεία: Θέλουν "Συνήγορο του Μαθητή" για να αντιμετωπίζει "τους ιδεολήπτες ινστρούχτορες και τον πνευματικό εκφοβισμό"»: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/454606_apisteyto-theloyn-synigoro-toy-mathiti-gia-na-antimetopizei-ideoliptes

(2) Θέσεις της ΝΙΚΗΣ για την Παιδεία: https://nikh.gr/theseis/paideia-politismos/paideia.

(3) Για τις αξίες αυτές και το ρόλο τους στη διαμόρφωση της κοινωνίας και του ανθρώπινου χαρακτήρα, ενδεικτικά στα άρθρα:

Οικογένεια: Ένα απλό όνειρο (και μέρος Β').

Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και η ανάγκη για ένα μάθημα οικογενειακής αγωγής (για το κατά πόσον τελικά είναι ξεπερασμένες και στερεοτυπικές οι παραδοσιακές μας αξίες ή όχι).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου