Νατσιός Δημήτρης / Περίβλεπτος
Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023
Για τους Τρεις Ιεράρχες και την (διαχρονική) ελληνική Παιδεία...
Στη Δημοκρατία των Ουρανών ο αδελφός Μανώλης Μηλιαράκης...
Θ. Κουρταλίδης
Εφημερίδα "Χριστιανική" (της Χριστιανικής Δημοκρατίας)
Είµασταν στο κλείσιµο του φύλλου και, παρά την προετοιµασία, επέµενε
να µένει λευκή µια σελίδα. Αίφνης, λίγο µετά τις 2, χτύπησε το τηλέφωνο:
Ο αδελφός, ο γλυκύτατος φίλος, ο πατέρας µας, για τους νεώτερους, ο
πάντα γελαστός Μανώλης Μηλιαράκης έχασε τη µάχη για τη ζωή και πέταξε
στους ουρανούς.
Ανάλαφρος, είµαστε βέβαιοι, λευκός και καθάριος, παιδί ακόµα παρά τα 82
του χρόνια, άνθρωπος της ειρήνης, φλογερός αγωνιστής, σύµβολο
εντιµότητας και ακεραιότητας, ελεήµων έως αυταπαρνήσεως, πονεµένος
σύζυγος και πατέρας, ο Μανώλης, αναπαύτηκε από κάθε έργο και πόνο.
Είµαστε βέβαιοι ότι βρίσκεται κιόλας στην αγκαλιά του λατρεµένου του
Χριστού και των αγίων.
Παρά το ότι νοσηλευτόταν από τον Δεκέµβριο σε σοβαρή κατάσταση, η
αναγγελία του θανάτου του µας βρήκε απροετοίµαστους. Γεννηµένος στις 7
Φεβρουαρίου του 1940 έφυγε στις 18 Ιανουαρίου του 2023.
Ως πρώτη ανασκόπηση της ζωής του αναδηµοσιεύουµε από το φύλλο µας 951 (5 Νοεµβρίου 2015), σχετικό κείµενο µε την ευκαιρία της ανακήρυξής του σε επίτιµο πρόεδρο της Χριστιανικής Δηµοκρατίας στο 8ο Συνέδριο. Όλοι µας, φίλοι, αδελφοί και συνεργάτες ευχόµαστε αιωνία του η µνήµη.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Μ. ΜΗΛΙΑΡΑΚΗΣ (1940-2023)Ένας αδελφός πρόεδρος στον χριστιανοκoινωνικό αγώνα
O Μανώλης Μηλιαράκης είναι ενεργός πολίτης και απλός ορθόδοξος χριστιανός, που δεν χρειάζεται δοξαστικά για να αισθάνεται σπουδαίος ούτε εξαρτά από αυτά την εκτέλεση του προσωπικού του χρέους ως ηγέτη έως χθες της Χρ. Δημοκρατίας ή ως προέδρου και μέλους πολιτικών και εθνικών Επιτροπών. Γνωρίζουμε ότι τον φέρνουμε σε δύσκολη θέση.
Εμείς όμως έχουμε ανάγκη, το ηθικό και πνευματικό χρέος, να μιλήσουμε για τον άνθρωπο, το φίλο, τον αδελφό, τον ταπεινό ηγέτη με μη συνήθη κατά κόσμον χαρακτηριστικά ενός προέδρου.
Θα σκιαγραφήσουμε με συντομία την προσωπικότητά του, όχι γιατί εκείνος το χρειάζεται, αλλά οι νέοι μας ιδιαίτερα και όσοι πονούν γι’ αυτή τη Χώρα και όσοι συγκλονίζονται από το επαναστατικό μήνυμα του Ευαγγελίου: «Δικαιοσύνην μάθετε οι ενοικούντες επί της γης»…
Ο Μ. Μηλιαράκης κατάγεται από την Καλλονή Ηρακλείου Κρήτης. Οι γονείς του ήσαν φτωχοί αλλά πιστοί χριστιανοί, με ζωντανή λαϊκή πίστη. Αυτή ήταν η βασική και μόνιμη παρακαταθήκη του. Σπούδασε στο Ηράκλειο και έπειτα στην Αθήνα φυσικός, με τις γνωστές στερήσεις ενός επαρχιώτη στη δεκαετία του ’60. Τον έδιωξαν από χριστιανικό οικοτροφείο, γιατί στις συζητήσεις με τους συμφοιτητές του μιλούσε για τα δίκαια του λαού, για τη δικαιοσύνη του Ευαγγελίου, ρωτώντας και απορώντας, πρώτα για τα συμβαίνοντα στην «χριστιανική» κοινωνία μας.
Έπειτα θεώρησε αναπάντεχη και ευεργετική τη γνωριμία με την εφημερίδα «Χριστιανική Δημοκρατία», που του έστειλε από την Κρήτη (τον έγραψε συνδρομητή) ο πατέρας του, όταν κλιμάκιο ομιλητών της Χ.Δ. επισκέφθηκε την Κρήτη και μιλούσε σε χωριά και σε πόλεις. Κεντρικό μήνυμά τους: «Ούτε η Κεφαλαιοκρατία ούτε ο Κομμουνισμός, υλιστικές θεωρίες και συστήματα, σώζουν τον άνθρωπο. Το κήρυγμα του Ευαγγελίου μιλάει για τη σωτηρία του όλου ανθρώπου, και της ψυχής και του σώματός του, αλλά και των κοινωνιών μας, με την αγάπη του Χριστού και την κοινωνική δικαιοσύνη».
Γνωρίστηκε ο Μ. Μηλιαράκης με τον αείμνηστο δάσκαλό μας στα κοινωνικά Νικόλαο Σ. Ψαρουδάκη, ιδρυτή της Χρ. Δημοκρατίας ως πολιτικού Κινήματος και της ομώνυμης εφημερίδας. Ο Ν. Ψαρουδάκης του έδωσε βιβλία, του μίλησε, τον συγκλόνισε και άναψε φωτιές στη νεανική του ψυχή, η οποία είχε γευτεί στην οικογένειά του τη λαϊκή Ορθοδοξία, χωρίς αστικοχριστιανικές παραμορφώσεις.
Ο αδελφός Μ.Μ. έγινε έτσι μέλος της πρώτης Ελληνικής Χριστιανοδημοκρατικής Νεολαίας και αντιπρόεδρός της, με γραμματέα τον υπογράφοντα, το 1962. Έπειτα αφιερώθηκε στο Κίνημα της Χριστιανικής Δημοκρατίας και συμμετείχε σε όλα τα Συνέδριά της από το Α’ το 1979, μέχρι το Η’ το 2015, πρόσφατα. Και πριν και μετά ως πρόεδρος της Ε.Χ.Ο.Ν., ως μέλος Κεντρικών Επιτροπών και Διοικητικών Συμβουλίων ή Πολιτικών Γραφείων, ως Διευθυντής της εφημερίδας της «Χριστιανικής» και, τέλος, ως αντιπρόεδρός και πρόεδρος της Χ.Δ. από το 1989 μέχρι το 2015 άφησε τη σφραγίδα του στο Κίνημα.
Δεν ήταν θεολόγος αλλά μελετούσε την Αγία Γραφή, προσπαθώντας χωρίς πλατειές θεωρητικές αναλύσεις να εφαρμόζει το μήνυμα της αγάπης πρακτικά, χωρίς γλυκασμούς και διακρίσεις μεταξύ ημετέρων και ξένων. Ήταν όμως φλογερός κήρυκας της δικαιοσύνης και δεινός ρήτορας σε ευρύτερα ακροατήρια, όπου τολμούσε να καταγγέλλει την αδικία, τους ισχυρούς που «πίνουνε το αίμα του λαού», όπως μιλούσαν οι Προφήτες της Π. Διαθήκης, το Ευαγγέλιο και άγιοι, όπως ο Άγιος Μάξιμος Γραικός.
Τα άρθρα του στη «Χριστιανική» είναι δυνατά, τετράγωνα σε επιχειρήματα, φωτιά κατά της αδικίας και της υποκρισίας. Είναι σε άλλη μορφή συντομότερη και σύγχρονη, όπως τα περίφημα «κατηγορώ» του πυρπολητού ψυχών αείμνηστου Ν. Ψαρουδάκη. Δεν στερείται όμως και από το ύφος μιας άλλης ευχάριστης και ήπιας γραφής. Ο Μ. Μηλιαράκης, όπως ήταν η παράδοση της Χ.Δ., έκανε κριτική κατά καιρούς στη Δεσποτοκρατία, στα αστοχριστιανικά στοιχεία της Διοικούσας Εκκλησίας, όμως έτρεφε και τρέφει βαθύ σεβασμό στην Εκκλησία, την Ιερά Σύνοδο και τους έντιμους και απλούς διακόνους της ιεροσύνης και του μοναχικού λειτουργήματος, που δεν πρόδωσαν το Σταυρό του Χριστού.
Έχει το χάρισμα να επικοινωνεί φιλικά με χριστιανούς αλλά και άθεους, με αριστερούς και δεξιούς, χωρίς να διακόπτει το διάλογο παρά τις διαφωνίες του, συχνά, χωρίς να θεωρεί τον εαυτό του καλό χριστιανό και τους άλλους… απίστους και άθεους. Απέκτησε φίλους και μη χριστιανούς, σημαντικούς αριστερούς, που γράφτηκαν συνδρομητές και σέβονται τη Χ.Δ. και την Εκκλησία. Συνετέλεσε εξαιρετικά να γίνει σεβαστή η Χ.Δ. σε χριστιανικούς και μη κύκλους, που θα αναγνώριζαν με το χρόνο ότι ο Χριστιανισμός και η Ορθοδοξία δεν έχει μόνο βασιλόφρονες ή ακροδεξιούς φασίστες ή αγκυλωμενους συντηρητικούς αστοχριστιανούς ή εκμεταλλευτές των λαϊκών συμφερόντων. Αλλά έμαθαν και είδαν, ότι η δημοκρατία, η δικαιοσύνη, η κοινωνική ευαισθησία, οι λαϊκοί αγώνες είναι η πεμπτουσία του μηνύματος του Ευαγγελίου και των Προφητών του Χριστού. Ο Μ.Μ. με την επίταση της κρίσης της οικονομίας και της εξάρτησής μας από τους Δανειστές «εταίρους», άρχισε έναν ανυποχώρητο αγώνα κατά των Μνημονίων και προκάλεσε, με τη συνδρομή σοβαρών επιστημόνων και του διευθυντή της «Χριστιανικής», την μοναδική στην Ελλάδα έκδοση: «Το Μνημόνιο, η υποθήκευση της Ελλάδας» (β έκδοση 2014).
Στα πολιτικά όργανα της Χ.Δ. και στις σχέσεις του με τους αδελφούς χριστιανοδημοκράτες ήταν φιλικός, δημοκρατικός, διακονικός, χωρίς έπαρση ή διάκριση. Αυτό είναι κατά τη γνώμη μου και το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό ενός χριστιανού ηγέτη. Είχε την υπομονή να ακούει, να δέχεται κριτική να συνθέτει.
Ο Μ.Μ. συμμετείχε στην Επιτροπή για τις Γερμανικές Αποζημιώσεις σε στενή συνεργασία με τον αγωνιστή Μ. Γλέζο, σύμβολο της Αντίστασης. Υπήρξε κατά πρόταση άλλων πρόεδρος της ΣΕΥΑΕΚ (Συντονιστικής Επιτροπής Υποστήριξης Αγώνα Ελεύθερης Κύπρου) επί πολλά χρόνια και απεχώρησε για να μη μείνει μόνιμος…
Και στη Χ.Δ. ζήτησε εδώ και πολλά χρόνια από δημοκρατική ευαισθησία να παραιτηθεί από πρόεδρος για να αναλάβουν νεώτεροι, όμως δεν το επέτρεπαν οι συνεργάτες του και οι συνθήκες. Τώρα όμως ζήτησε επίμονα να έλθουν νέοι στην ηγεσία του Κινήματος, γιατί ήταν πραγματική δικαίωσή του. Αυτός δεν αποχωρεί αλλά θα εργάζεται με τον ίδιο ζήλο, όπως και πριν, όσο ο Θεός το επιτρέψει.
Το Συνέδριο ομόφωνα τον ανεκήρυξε επίτιμο πρόεδρο με όλα τα δικαιώματα του ενεργού μέλους, γιατί παραμένει ενεργός χριστιανοκοινωνιστής, αισθάνεται ικανοποίηση βαθιά για τη νέα ηγεσία και εύχεται πραγματική αναγέννηση των κοινωνικών και πολιτικών αγώνων της Χ.Δ.
Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2023
Οι εχθροί του αντιχρίστου θα θεωρηθούν ταραξίες, εχθροί της κοινωνίας και της τάξης ~ Άγιος Εφραίμ ο Σύρος
~ Άγιος Εφραίμ ο Σύρος
(Τόμος 5 σελ. 56)
Δείτε επίσης, παρακαλώ:
Εκτός νόμου Εκκλησία με κρυφούς Ιερείς!
"Και μοσχοβολά η αίθουσα, μπαρούτι και λιβάνι..."
Περίβλεπτος // Δημήτρης Νατσιός
Κάθε πρωί γράφω στον πίνακα της αίθουσας, μετά την ημερομηνία, το όνομα του αθλητή της Πίστεως ή της Πατρίδας που εορτάζει. Αναζητώ στα Συναξάρια της Εκκλησίας ή του Γένους τον άγιο ή τον ήρωα. Μάρτυρες, Πατέρες, ασκητές, απόστολοι και εθναπόστολοι, ναυμάχοι, μπουρλοτιέρηδες και αδούλωτοι κλεφταρματολοί, ποιητές εθνικοί, Ζάλογγα και Δερβενάκια, η απροσκύνητη και ελεύθερη Ρωμιοσύνη, η Πονεμένη… Και μοσχοβολά η αίθουσα, μπαρούτι και λιβάνι. Να ξεκινά η σχολική μέρα με οσμή ευωδίας πνευματική. Χαίρονται τα παιδιά και ας είναι «μνήμη θανάτου».
Θυμήθηκα ένα τραγούδι: «Θεέ μου τι παράξενοι είναι οι δικοί μας τόποι θλιμμένα τα τραγούδια μας, μα γελαστοί οι ανθρώποι».
Γελούν οι μικροί οι «ανθρώποι», συγκινούνται, γιατί σαν τους συντρόφους του Οδυσσέα δεν έλιωσε το κερί στα αυτιά τους, οι σειρηνωδίες των φανταχτερών, αρπακτικών τεράτων δεν τους μόλυναν… Διασώζονται τρία ονόματα Σειρήνων. Η Αγλαόπη, η αγλαή, η λαμπρή στην όψη, η Θελξιέπεια, η γοητευτική και θελκτική στον λόγο (έπος) και η Πεισινόη, η πειθώ του νοός, η οποία αφόπλιζε, ξεμυάλιζε και οδηγούσε στον αφανισμό. Στα τρία αυτά ονόματα αναγνωρίζουμε τα «όπλα με σιγαστήρα», που σαγηνεύουν, παρασύρουν και διαφθέιρουν, ο «αγγελικός» κόσμος και υπόκοσμος των ΜΜΕ.
Επανέρχομαι στην προλογική σκέψη, συμμαζεύομαι στην αίθουσα. Έχω έτοιμο το συναξάρι της ερχόμενης Τρίτης, θα μοιράσω στα παιδιά και το εντός εισαγωγικών κείμενο. Λοιπόν, «τη αυτή ημέρα μνείαν ποιούμεθα»… (Προτρέπω συναδέλφους, τώρα που φαγώθηκε να μας αξιολογήσει το υπουργείο «Παιδομαζώματος», να διδάξουν ενώπιον των αξιολογητών, ένα κείμενο από την σπουδαία και από τους σπουδαίους της πνευματικής παράδοσής μας. Προβλέπεται εξάλλου μια παρέκκλιση από το αναλυτικό πρόγραμμα. Έχω κατά νου τον Παπαδιαμάντη, εκεί στον «Λαμπριάτικο Ψάλτη», που «στολίζει» τους γραικύλους της σήμερον. Να μην ξεχάσει ο λαός – όσοι ζωντανοί-στις ερχόμενες εκλογές να αξιολογήσει και αυτός την υπουργό Παιδείας και το υπουργείο της. Να θυμηθεί τι προωθεί στα αθώα και άγουρα παιδιά).
Τον Οκτώβριο του 1964, ο Ηλίας Βενέζης, ο σπουδαίος λογοτέχνης μας και ακαδημαϊκός, εκφώνησε λόγο στην Ακαδημία Αθηνών με τίτλο «το πάθος των Φιλικών».
Στον επίλογο της ομιλίας του αναφέρθηκε στον θάνατο του Αλέξανδρου Υψηλάντη, του αθάνατου αρχηγού της Φιλικής Εταιρείας.
Διαβάζω:
«Όταν οι Αυστριακοί αποφυλάκισαν τον πρίγκιπα ήταν πια αργά. Λίγες μέρες μετά την αποφυλάκισή του ο Αλέξανδρος Υψηλάντης πέθανε στην Βιέννη, στις 31 Ιανουαρίου του 1828. Ετοιμοθάνατο τον βρήκε ο συμπολεμιστής του του Ιερού Λόχου, ο Κοζανίτης, Γεώργιος Λασάνης. Του έφερε την εφημερίδα του τόπου, τον “Αυστριακόν Παρατηρητήν”.– Τι νέα γράφουν; ρώτησε αργά τον Λασσάνη ο Υψηλάντης.
– Ο Καποδίστριας έφθασε στην Μάλτα. Μια φρεγάδα αγγλική τον περιμένει να τον μεταφέρει στην Ελλάδα, του αποκρίθηκε.
– Ας έχει δόξαν ο Θεός, μουρμούρισε ο Αλέξανδρος Υψηλάντης και άρχισε να ψελλίζει το “Πάτερ ημών”. Αλλά πριν τελειώσει την προσευχή του, είχε ξεψυχήσει». Τι διαβάζουμε εδώ; Το οσιακό τέλος ενός Ρωμιού, ενός αληθινού Ορθοδόξου Χριστιανού. «Οι Υψηλάντες θυσίασαν πρώτα ζωή και πλούτη. Και θυμώνται τον Θεόν, πατρίδα και θρησκεία», επιμαρτυρεί και ο στρατηγός Μακρυγιάννης.
Μετά από τρεις ημέρες, άλλο εθνικό πανηγύρι, η μνήμη του ελευθερωτή μας.
Την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου του 1843, κλείνει τα μάτια του στην Αθήνα, το ζωντανό Εικοσιένα, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Έλληνας ήρωας με την σημαντικότερη θέση στο εικονοστάσι του Γένους. Το να θέλεις να πλέξεις «τον επιτάφιον στέφανον αυτού ανάγκη να περιλάβης τον μέγαν Ελληνικόν Αγώνα», όπως αναφώνησε ο Σούτσος κατά το ξόδι του. Ζήτησε να βάλουν στον τάφο του, κάτω από τα τσαρούχια του την τουρκική σημαία, να ποδοπατά την Τουρκιά και στο μνήμα. Αυτό το λιοντάρι μόνο μια φορά φοβήθηκε. Πότε; «Εις τον καιρό του προσκυνήματος εφοβήθηκα μόνο διά την πατρίδα μου, όχι άλλη φορά, ούτε εις τας αρχάς, ούτε εις τον καιρό του Δράμαλη, όπου ήλθε με τριάντα χιλιάδες στράτευμα εκλεκτό, ούτε ποτέ, μόνο εις το προσκύνημα εφοβήθηκα».
Και τότε βροντοφώναξε και εμείς μαζί του: «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους».
Τον έκλαψε όλος ο λαός, τραγούδησε και την θανή του.
«Κολοκοτρώνης πέθανε στο γάμο του Κολίνου
το θάνατό γνώρισε, που ’θελε ν’ αποθάνη
και του Γενναίου μίλησε, και του Κολίνου λέγει:
Πού είσαι, Γενναίε στρατηγέ, Κολίνο σπουδασμένε!
Ελάτε, πάρτε την ευχή, με τριγυρίζει ο Χάρος.
Σώπα, πατέρα, μην το λες, μη λες πως θα πεθάνης
κι έχουμ’ οχτρούς και χαίρονται και φίλους και λυπάνται.
Ελάτε, πάρτε την ευχή, και να ’στε μονοιασμένοι».
Τώρα που νυχθημερόν μας απειλούν τα ανισόρροπα μεμέτια της Άγκυρας, είναι
λαμπρό μάθημα πατριδογνωσίας, «εθνικής ανατάσεως» θα έλεγαν παλιά, να διαβάζουν οι μαθητές πού ζήτησε να μπει ο Κολοκοτρώνης η σκοτεινή «ημισέληνος».
Θα μπορούσε και ο ημέτερος υπουργός Άμυνας, να αποστείλει στον Τούρκο συνάδελφό του και το παρακάτω κείμενο. Αποδεικνύει την ξακουστή μαχητικότητα των Τούρκων, τον φόβο και τον τρόμο της υδρογείου. Όπως έχω ξαναγράψει την μόνη «γαλάζια πατρίδα» που θα κατακτήσουν είναι ο βυθός του Αιγαίου, εκεί που θα σαπίζουν τα κουφάρια τους.
“Για τους Τούρκους είναι η πρώτη εμφάνιση που κάνουν στην Κορέα. Είχε προηγηθεί μια λαμπρή φήμη, για την ανδρεία, ακόμα και την αγριότητά τους. Οι πρώτες ειδήσεις από τις μάχες τους ηλεκτρίζουν τα γραφεία συντάξεως των αμερικανικών εφημερίδων. Οι Τούρκοι εφόρμησαν με τις ξιφολόγχες, έκαναν μακελειό, συνέλαβαν εκατοντάδες αιχμαλώτους… Το μόνο σφάλμα των ανδρείων αυτών στρατιωτών είναι ότι έκαναν λάθος στον εχθρό: πήραν για Κινέζους (εχθρούς) τους Νοτιοκορεάτες (συμμάχους), που τρέπονται σε φυγή. Όταν συναντούν τους πραγματικούς Κινέζους, έρχεται η δική τους σειρά να κατακρεουργηθούν. Τα λείψανα της Ταξιαρχίας καταφεύγουν στις γραμμές του 38ου (αμερικανικού) συντάγματος…
Μια τουρκική εφοδιοπομπή που μπήκε ανυποψίαστα σ’ αυτόν τον τομέα εξοντώθηκε, πέφτοντας σε τρεις ενέδρες, τη μια πίσω από την άλλη”.
Το περιγράφει στη “Μεταπολεμική Παγκόσμια Ιστορία” του ο σπουδαίος δημοσιογράφος και σημαντικός ιστορικός Ρεϊμόν Καρτιέ. Και στην Κύπρο, το 1974, τα ίδια έπαθαν, όταν βύθιζαν το αντιτορπιλικό τους «Κοτζάτεπε», κάνα δυο άλλα δικά τους που κατέστρεψαν και 11 πολεμικά τους αεροπλάνα, χάρις στον ξεχασμένο ήρωα πλωτάρχη Ελευθέριο Χανδρινό.
«Αν έρθουν κανένα βράδυ οι τρελοί Τούρκοι», όπως πολλάκις επαναλαμβάνει ο Ερντογάν, να προσέχουν να μην γίνει, όπως έλεγαν παλιά, της Κορέας…
Συμπλήρωμα
Δημήτρης Νατσιός, Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΜΑΣ.ΤΙ ΕΙΧΑΜΕ, ΤΙ ΧΑΣΑΜΕ ΚΑΙ ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ
Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023
Ο "Άνθρωπος του Θεού" στον Αντέννα αύριο Παρασκευή 27 Ιανουαρίου
Η ταινία που τόσο αγαπήθηκε - αλλά και πολεμήθηκε - "Ο Άνθρωπος του Θεού" ("Man of God"), που αφηγείται τη ζωή του αγίου Νεκταρίου, θα προβληθεί από τον Antenna TV αύριο, Παρασκευή 27 Ιανουαρίου, από τις 9.30 μ.μ.
Για την ταινία:
«Είδαμε το "Ο Άνθρωπος του Θεού" με τον Άρη Σερβετάλη στο ρόλο του Αγίου Νεκταρίου»
ΜΙΑ ΓΙΑΓΙΑ ΣΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ...
Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος και η συνταγματικότητα των νόμων
ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ
Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023
«Ο Ντοστογιέφσκι θα ψήφιζε ΝΙΚΗ...»
Βλέπετε πως δεν εκτιθέμεθα μόνο εμείς...
Ο Κώστας ο Παναγόπουλος το έκανε και μάλιστα επανειλημμένα.
Εσύ;
"αμφ."
Κανείς δε γελάει με τη ΝΙΚΗ...
Γράφει ο Κώστας Παναγόπουλος *
Θα ψήφιζε ΝΙΚΗ και Νατσιό ο Ντοστογιέφσκι;
Εξάπαντος, ναι.
Θα μπορούσε να ζητήσει ένα ψηφοδέλτιο για να ψηφίσει Νατσιό κι άλλα είκοσι λευκά ψηφοδέλτια για να επιχειρηματολογήσει γραπτώς υπέρ της επιλογής του και να τα ρίξει επίσης όλα μαζί μέσα στην κάλπη, γιατί, άλλωστε, «με πειράζουν οι παλιάνθρωποι για την τάχα αδιαφώτιστη και οπισθοδρομική μου πίστη στον Θεό», όπως έγραφε προς το τέλος της ζωής του για τα μεγάλα πνεύματα της Δύσης που ήταν μικρονοϊκά ή μάλλον ζηλότυπα χωρίς να καταλαβαίνουν ή να μη θέλουν με τίποτε να καταλάβουν τι αναζήτηση εκτυλίσσονταν στον Ντοστογιέφσκι.
Για να ψηφίσεις ΝΙΚΗ πρέπει να το καταλαβαίνεις πριν το κοροϊδέψεις και να το κοροϊδεύεις την ώρα που το κάνεις για να μην το πάρεις πάνω σου για το πόσο σημαντικό είναι να επιλέγεις ένα κόμμα που είναι μικρό αλλά όμως ντοστογιεφσκικά μεγάλο υπό την έννοια της επιτέλους αποκάλυψης του, αλλά κυρίως της νηφαλιότητας, της σωφροσύνης και της σοβαρότητας του, γιατί, εξάλλου: «Αν πιστεύω στον Θεό, δεν το κάνω ως ηλίθιος ή φανατικός. Θέλουν να με διδάσκουν και γελούν με τη στενότητα των αντιλήψεων μου!» (Ντοστογιέφσκι).
Ο Ντοστογιέφσκι θα ψήφιζε ΝΙΚΗ και Νατσιό μόνο και μόνο για την αξιοπρέπεια του βάθους ή το βάθος της αξιοπρέπειας μιας ευλογημένης προσπάθειας που θα πάει μέχρις εκεί που το ευδοκεί ο Θεός. Κανείς δε γελάει με τη ΝΙΚΗ. Εδώ δεν υπάρχουν ηλίθιοι ή φανατικοί ή άνθρωποι που τα μεγάλα τάχα πνεύματα θα τους πειράξουν για την αδιαφώτιστη πίστη στον Θεό.
Ο Ντοστογιέφσκι θα ψήφιζε Νατσιό μόνο και μόνο γιατί πιστεύει στον Θεό και κανείς δε γελάει με τη ΝΙΚΗ και τον Νατσιό.
Κ.Γ.Π. - 31 Δεκ. 2022
* Ο Κώστας Παναγόπουλος ασχολείται με το ορθόδοξο θεολογικό κείμενο για αρκετά χρόνια. Κείμενά του έχουν δημοσιευθεί και αναδημοσιευθεί σε ορθόδοξους διαδικτυακούς τόπους ευρείας επισκεψιμότητας. Έχει εργασθεί ως εξωτερικός πολιτικός συντάκτης σε εφημερίδες και περιοδικά, ως κειμενογράφος, ως συντάκτης πρακτικών συνεδριάσεων, απασχολούμενος και σε άλλες εργασίες που δεν είχαν να κάνουν με το γράψιμο. Από το 2018 και για μία τριετία εργάστηκε ως συντάκτης πλήρους απασχόλησης σε διαδικτυακό Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων. Στα τέλη του 2021 κυκλοφόρησε σε Ελλάδα και Κύπρο από τις Εκδόσεις Άθως το πρώτο συγγραφικό έργο του, «Ο Κορυφαίος της Αγάπης – Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός», το οποίο σε σύντομο χρονικό διάστημα μεταφράστηκε και κυκλοφόρησε στα Ρουμανικά από τις Εκδόσεις Egumenita. Τον Δεκέμβριο του 2022 ήρθε σε κυκλοφορία σε Ελλάδα και Κύπρο το δεύτερο συγγραφικό έργο του, «Βατάτζης, Ο Πατέρας των Ελλήνων» και πάλι από τις Εκδόσεις Άθως, ενώ, στο μεταξύ, συνεχίζει να αρθρογραφεί για την Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό και καθετί γοητευτικό από Αγίους μαζί με Ήρωες.
πηγή
Αμφ.: Δες σχετικά κι αυτό:
Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023
"Πώς τα προλαβαίνεις όλα με 4 παιδιά και δουλειά; Αντέχεις;..."
Αμφοτεροδέξιος
Πώς τα προλαβαίνεις όλα
με 4 παιδιά και δουλειά;
Αντέχεις;
Είναι οι ερωτήσεις
που μου κάνετε οι πιο πολλοί....
Όχι δεν τα προλαβαίνω όλα.
Ναι, όμως αντέχω...
Και θα άντεχα αν είχα και άλλα παιδιά...
όπως απάντησα σε μια κοπέλα...
Είναι το τι θέλει η κάθε γυναίκα...
Αν ήθελα να έχω ένα πεντακάθαρο
και συμμαζεμένο συνέχεια σπίτι,
όχι δεν θα προλάβαινα,
αλλά δεν θα άντεχα κι άλλο...
Θέλω να είμαι ήρεμη
και αυτό το πετυχαίνω
με άπλυτα πιάτα στην κουζίνα,
με παιχνίδια και ρούχα πεταμένα
από δω και από εκεί
και εγώ να παίζω με τα παιδιά μου...
Θέλω να είμαι ήρεμη και αυτό το πετυχαίνω,
όταν η μικρή Μαριάμ κοιμάται
και έχω να κάνω πολλές δουλειές,
αλλά εγώ προτιμώ να διαβάσω το πνευματικό μου βιβλίο
(όσο κι αν πολλοί με κοροϊδεύουν
για τα πνευματικά Χριστιανικά βιβλία),
γιατί σε αυτά βρίσκω τον εαυτό μου
και την ηρεμία μου!
Θέλω να είμαι ήρεμη
και αυτό το πετυχαίνω
ξυπνώντας την Κυριακή στις 6
για να πάω εκεί που βρίσκω ηρεμία,
θαλπωρή,
αισιοδοξία,
ελπίδα.
Να πάω στην εκκλησία
(κι ας ακούω συχνά το "θεούσα έγινες;")
ενώ στο σπίτι μου υπάρχουν 4 παιδιά
και πολλές δουλειές...
Γι'αυτό, ναι αντέχω,
γιατί προσπαθώ να βλέπω αλλιώς την καθημερινότητα μου,
θέλω και προσπαθώ να είμαι πιο χαλαρή
και χωρίς εντάσεις...
Άλλαξε και εσύ τον τρόπο που σκέφτεσαι
και θέλεις όλα να είναι στην εντέλεια
και θα δεις πόσο ήρεμη θα είσαι...
Όλα χρειάζονται μέτρο...
Ναι!
Σκουπίζω,
σφουγγαρίζω,
ξεσκονίζω,
συμμαζεύω,
αλλά μέχρι εκεί...
Καλημέρα!!!!
Γράφει η Φωτεινή Τελλιδου Βασματζή
Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023
"Το sportime είναι η φωνή μας!" ~ Και ο προπονητής που έβριζε τα θεία...
~ Το sportime είναι η φωνή μας! Εκείνοι που ηγούνται και γράφουν έτσι, Περικλή και Λευτέρη, κάνουν τη διαφορά ανάμεσα σε όλα τα ΜΜΕ, με το ήθος τους, την τόλμη και την ομολογία τους να τα βάζουν με το όποιο κατεστημένο και ιδιαιτέρως με όσους - όποιοι κι αν είναι αυτοί- προσβάλλουν τα Ιερά και τα Όσιά μας...
~ "συν αυτώ" επισήμανση:
Αν αυτό που θα διαβάσεις τώρα, το ανέβαζε ένα μέσο που έχει την ταμπέλα του "οπισθοδρομικό-εμμονικο-χριστιανοταλιμπανικού" (ο "Ορθόδοξος Τύπος" σκέψου, ή η "Δράση μας" ή το "Προς τη ΝΙΚΗ" ή όποιο από τα λεγόμενα χριστιανικά blogs, στα οποία συμπεριλαμβανόμαστε και μεις), δεν θα είχε τόσο μεγάλη αξία, όσο αυτή που έχει όταν ανεβαίνει σε ένα μέσο, που κυκλοφορεί καθημερινά, όπως το sportime...
Kαι το σπουδαίο είναι πως μετά απ΄όσα έχει κάνει στο παρελθόν (θυμήσου λίγα μόνο εδώ), το σημερινό του εξώφυλλο, αλλά και η επεξήγησή του από τον διευθυντή σύνταξής του, τον "δικό μας" πλέον Περικλή Γκιόλια, πλέον δεν μας εκπλήσσει, αλλά συνεχίζει να μας χαροποιεί ιδιαιτέρως...
[α(μ)φιερωμένο σε όλους αυτούς τους μικρούς ή μεγαλύτερους αθλητές, που υφίστανται στην καθημερινότητά τους μέσα στα όποια γήπεδα, την δεσποτική και κυριαρχική συμπεριφορά όποιων, από εμάς τους Προπονητές - Γυμναστές, καταπατούν στο όνομα της ηγεσίας τους στους χώρους προπόνησης ή αγώνα, το αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός να υπερασπίζεται τον Χριστό ως Κύριο των πάντων και ως Πατέρα του και την Παναγιά ως Μάνα του...
Αν ακούσετε τέτοια βλαστήμια από τον οποιονδήποτε, μη διστάσετε στιγμή.
Αφήστε τον σύξυλο.
Σηκωθείτε και φύγετε. ]
"Η μοναδική φορά που δεν έχω κανένα θέμα
και δεν θίγομαι καθόλου με τα όποια μπινελίκια και κατάρες τρώμε ως sportime,
είναι όταν τολμάμε να καταθέτουμε την υποστηρικτή μας άποψη
στα ιερά και τα όσια τα δικά μας,
στην πίστη μας και στα ιδανικά μας,
(γιατί όντως τόλμη θέλει τελικά,
να πεις την άποψη σου σήμερα,
όταν αυτή δεν είναι τουλάχιστον της μόδας).
Μας κρίνουν
ως οπισθοδρομικούς,
ως ταλιμπάν,
ως κολλημένους,
φασίστες και εθνικιστές,
λόγω της ευγενικής αναφοράς που κάναμε στο εξώφυλλο σήμερα,
στον προπονητή μπάσκετ του Ολυμπιακού Μπαρτζώκα,
επειδή σε έναν αγώνα ευρωπαϊκό με αντίπαλο την Ρεάλ χθες,
που πιθανά να παρακολουθούσαν εκατομμύρια τηλεθεατές στην Ευρώπη,
δεν σταματούσε να βρίζει με κάθε ασήμαντη αφορμή τα Θεία....
Μα σε ποια άλλη χώρα θα έβριζε κάποιος τα Θεία
και θα είχε φανατικούς υποστηρικτές, μόνο και μόνο επειδή εκπροσωπεί μία ομάδα;
Δεν τον κρίνω ως άθεο,
πιθανά να είναι πιο ένθεος από όλους μας,
δεν τον κρίνω ως ολιγόπιστο ή κακό Χριστιανό
γιατί επίσης πιθανά μπορεί να είναι πιο πιστός
και πιο καλός Χριστιανός από όλους μας,
αλλά σίγουρα τον λέω ασεβή,
και ασεβή όχι απέναντι στα Θεία,
αλλά απέναντι σε όλους εμάς, που αυτοπροσδιοριζόμαστε ως (κακοί) Χριστιανοί
και που τουλάχιστον για την ώρα, πόσοι είμαστε;
Πόσοι έχουμε απομείνει ακόμα και κατά την εκτίμηση των προοδευτικών μυαλών
και όλων αυτών
που μας βρίζουν,
μας ειρωνεύονται
και μας καταριούνται;
100 χιλιάδες μόνο;
Μήπως 500 χιλιάδες;
Μήπως είμαστε ακόμη κάποια εκατομμύρια
και απλά μας έχουν περάσει για μαλθακούς και μπούληδες;
Και λειτουργούν εκ του ασφαλούς;
Και αν είναι όντως έτσι και είμαστε όντως λίγοι,
αδύναμοι και χωρίς δυνατότητα να αντιδράσουμε,
τότε αυτό δεν είναι η κατεξοχήν ερμηνεία του μπούλινγκ;
Βρήκαμε τους Χριστιανούς λίγους και "φλώρους"
και τους βρίζουμε τους ειρωνευόμαστε και τους στοχοποιούμε;
Αν είμαστε όμως όντως περισσότεροι,
πως αντιλαμβάνονται την δημοκρατία όλοι αυτοί;
Οι λίγοι αγενείς, χυδαίοι και είρωνες
είναι σωστό να καταφέρονται με ακραίες προσβολές και χυδαίες βρισιές εναντίον της επικρατούσας θρησκείας;
Αυτοί είναι οι προοδευτικοί και με ανοιχτούς ορίζοντες
και εμείς είμαστε οι Χριστιανοταλιμπάν;
Εάν λοιπόν βγούμε την επόμενη φορά με εξώφυλλο
που θα καθυβρίζει την μάνα του οποιουδήποτε,
θα έχετε την ίδια ευαισθησία να μας υποστηρίξετε,
ως προοδευτικοί που υπερασπίζεστε την ελευθερία της έκφρασης
και δεν κολλάτε σε μερικά μπινελίκια
που πέφτουν πάνω στην ένταση
ή την έκσταση ή την όποια ευφορία;
Όλοι οι ψευτοπροοδευτικοί,
μάγκες του πληκτρολογίου,
που μας γέμισαν με κατάρες και βρισιές,
άραγε θα τα έλεγαν αυτά μπροστά στον Κολοκοτρώνη;
Και αναφέρω τον Κολοκοτρώνη,
γιατί ως political correct που είναι οι περισσότεροι,
πιθανά να τον σέβονται να τον θαυμάζουν και να τον τιμούν...
Ας ξέρουν όμως πως αν τολμούσαν
(δεν θα τολμούσαν βέβαια)
να έβριζαν τα Θεία μπροστά του,
πιθανότατα να είχε ανακαλυφθεί το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα
(με κεφάλια φυσικά αντί για μπάλα)
και θα είχαμε έναν επιπλέον λόγο να νιώθουμε υπερήφανοι...
|Periklis Giolias
Ήρθε & φέτος η Κυριακή του Ζακχαίου...
Από εδώ (τα γράφαμε το 2021 αυτά - από τότε μέχρι σήμερα, χαμός έχει γίνει. Δόξα τω Θεώ.)
ΙΕ΄ Κυριακή του Λουκά, δηλ. η 15η Κυριακή του χρόνου, κατά την οποία διαβάζουμε στη θεία λειτουργία απόσπασμα από το κατά Λουκάν ευαγγέλιο. Όλες οι Κυριακές δεν είναι ίδιες.
Σπουδαία μέρα, αδελφοί μου, δόξα τω Θεώ που αξιωθήκαμε και φέτος να φτάσουμε σ' αυτήν. Μέσα στις δύσκολες, από κάθε άποψη (& πνευματική άποψη), συνθήκες της εποχής - που δεν ξέρουμε τι τελικά θα φέρουν - δόξα τω Θεώ που ανατέλλουν ορισμένες μέρες σαν αυτήν.
Γιατί,
τι συμβαίνει σήμερα; Μήπως έχουν εκπτώσεις και προσφορές τα μεγάλα
καταστήματα; Μήπως έχει πρεμιέρα στην τηλεόραση κανένα πολυδιαφημισμένο
σήριαλ; Μήπως ξυπνήσαμε και είδαμε πως ήταν ένα κακό όνειρο ο κορωνοϊός ή
ότι έχουμε εμβολιαστεί όλοι ως διά μαγείας με το πολυπόθητο εμβόλιο;
Μήπως έληξαν τα lockdown και μπορούν ξανά οι όντως ταλαίπωροι
επαγγελματίες να βγάλουν το ψωμί τους & το ψωμί της οικογένειάς
τους;
Τίποτε από αυτά... Για όλ' αυτά συνεχίζουμε να ελπίζουμε. Αλλά είναι μια Κυριακή, δηλ. μια γιορτινή ημέρα, όπως (πρέπει να νιώθουμε πως είναι) κάθε Κυριακή, μια μέρα αναστάσιμη, όπως κάθε Κυριακή, κατά την οποία στην Εκκλησία διαβάζουμε το ευαγγέλιο με την ιστορία της συνάντησης του Χριστού με έναν αμαρτωλό, από την οποία άλλαξε η ζωή του και η ζωή πολλών άλλων. Και μια μέρα, κατά την οποία γιορτάζουν άγιοι με σπουδαία μηνύματα θάρρους και δύναμης για τη ζωή μας και τη ζωή των παιδιών μας, για την πατρίδα μας, την κοινωνία και τον κόσμο ολόκληρο!! Είναι μια Κυριακή, σωστή επαναστατική προκήρυξη! Και γι' αυτό: δόξα τω Θεώ!
Κυριακή του Ζακχαίου: Ο Χριστός μπροστά στο κάθαρμα που ρήμαζε το λαό!
Για το Ζακχαίο θα διαβάσουμε και εδώ: Ο άγιος Πέτρος ο Τελώνης (20 Ιαν.), που πέταξε ένα ψωμί εναντίον ενός φτωχού (& ο άγ. Ζακχαίος, ο μετανοημένος Τελώνης)...