Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2020

Η μαρτυρία τής Ορθόδοξης Εκκλησίας για την Θεία Κοινωνία - Τοποθέτηση σε τρέχουσες θεολογικές αντιρρήσεις


Του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου 

"Για τον ορθόδοξο Χριστιανό το Σώμα και το Αίμα τού Χριστού δεν μπορεί να αποτελέση φορέα μόλυνσης και θανάτου, διότι ο Κύριος τής Ζωής δεν κληροδοτεί φθορά και θάνατο. Κατά τον τρόπο που η ανθρώπινη φύση τού Χριστού φανέρωνε την θεία ζωοποιό ενέργεια κατά τις θαυματουργίες, με τον ίδιο τρόπο ο Ευχαριστιακός Άρτος ενεργεί τον αγιασμό τών ανθρώπων...".

Πρόλογος

Εισαγωγικά περί τής ταυτότητας τής Εκκλησίας

Α΄ Μέρος. Θεολογική τοποθέτηση σε σύγχρονες θεολογικές αντιρρήσεις

1. Παύση τής Θείας Λειτουργίας ως ύψιστη πράξη αγαπητικής αυτοκένωσης

2. Το αίτημα για παύση τής Θείας Λειτουργίας ως μεταρρύθμιση και εκσυγχρονισμός κατά τα πρότυπα τών λοιπών χριστιανικών ομολογιών

3. Η επίκριση τής άποψης τής Συνόδου και τής μαρτυρίας επισκόπων και κληρικών ότι η θεία Κοινωνία δεν μεταδίδει μολυσματικές ασθένειες

B΄ Μέρος. Η παράδοση τής Ορθόδοξης Εκκλησίας για την Θεία Κοινωνία

1. Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος

2. Άγιος Ιουστίνος ο Φιλόσοφος και Μάρτυς

3. Άγιος Ειρηναίος Λυώνος

4. Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

5. Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας

6. Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής

7. Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός

8. Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος

9. Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς

10. Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης

11. Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης

12. Απόσπασμα εκ τού Συνοδικού τής Ορθοδοξίας

13. Η Λειτουργική Πράξη

Αντί Συμπεράσματος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου