Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020

Δικαστήριο θα αποφασίσει αν είναι ποινικό αδίκημα η Θεία Κοινωνία! Στο εδώλιο ο Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος.


Τι και πώς

Στο εδώλιο ο Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος στις 19 Οκτωβρίου. Απίστευτες καταστάσεις: Δικαστήριο θα αποφασίσει αν είναι ποινικό αδίκημα η Θεία Κοινωνία!

Μια δίκη με ευρύτερο πολιτικό, εκκλησιαστικό, κοινωνικό αλλά και θεολογικό ενδιαφέρον θα διεξαχθεί στις 19 Οκτωβρίου στην Κέρκυρα με κατηγορούμενο τον τοπικό Μητροπολίτη Νεκτάριο εναντίον του οποίου έχουν ασκηθεί δύο ποινικές διώξεις.
Η πρώτη για την πρόσκληση του στους πιστούς του εκκλησιάσματος του να κοινωνούν χωρίς φόβο όσο διαρκούσαν τα περιοριστικά μέτρα της πρώτης καραντίνας κάνοντας χρήση του κωδικού SMS «για άσκηση σωματικών δραστηριοτήτων». Το προς διερεύνηση αδίκημα διεπράχθη στις 25 Μαρτίου 2020.

 

Η δεύτερη για συγχρωτισμό εντός του ναού του Αγίου Σπυρίδωνος κατά την διάρκεια της παραδοσιακής λιτανεύσεως του σκηνώματος του. Συγκατηγορούμενός του είναι και ο Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου της πόλεως κύριος Μεταλληνός.
Όσον αφορά την πρώτη κατηγορία περί ψευδούς βεβαιώσεως κατά το ήμισυ έχει καταρριφθεί, καθώς ο ίδιος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας υπέδειξε μερικές μέρες μετά στους πολίτες να κάνουν χρήση του κωδικού SMS ‘σωματική άσκηση’ «για να επισκέπτονται νομίμως τους ναούς».
Ωστόσο η κατηγορία στο σκέλος που αποδίδει στον Μητροπολίτη Κερκύρας και Διαποντίων Νήσων την διάπραξη του ποινικού αδικήματος «έκθεση σε κίνδυνο της δημόσιας Τάξης» και διάπραξη του αδικήματος του άρθρου 285 του ποινικού κώδικα «παραβίασης μέτρων περί πρόληψης ασθενειών» παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον καθώς, τόσο η κατηγορούσα αρχή, όσο και ο Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος θα κληθούν να απαντήσουν στο ερώτημα: Τέθηκαν ανθρώπινες ζωές στην έκθεση στον κίνδυνο του νέου κορωνοϊού λόγω της μετάληψης με Θεία Κοινωνία κατόπιν παρότρυνσης της Εκκλησίας;
Καθίσταται σαφές ότι εδώ δεν θα αξιολογηθεί από το δικαστήριο μόνο η τυχόν αξιόποινη συμπεριφορά του Μητροπολίτου αλλά και ένα μείζον θεολογικό, φιλοσοφικό θέμα και ιατρικό θέμα.
Αν υπό τις περιστάσεις της πανδημίας και υπό τον όρο της προστασίας της δημόσιας υγείας η Θεία Κοινωνία αποτελεί ποινικό αδίκημα της έκθεσης σε κίνδυνο. Στην πραγματικότητα τίθενται υπό την κρίση του δικαστηρίου κατ' ουσίαν και οι αποφάσεις της Ιεραρχίας.
Η κατηγορία είναι σαφής. Επειδή ο Μητροπολίτης προέτρεψε τους πολίτες να κοινωνήσουν «προέτρεψε αόριστο αριθμό προσώπων να μετέχουν στο μυστήριο της Θείας Κοινωνίας εν μέσω πανδημίας, γεγονός που εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο για την εξάπλωση και την μετάδοση του ιού». 

Τυχόν καταδικαστική απόφαση θα οδηγήσει σε απαγόρευση της μεταλήψεως και στην ποινικοποίηση της θείας κοινωνίας για όσο διάστημα διαρκεί η πανδημία με τις όποιες νέες αναταράξεις υπάρξουν στις σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας (θα θεωρηθεί παρέμβαση στο συνοδικό σύστημα και στο αυτοδιοίκητο της Εκκλησίας).
Εν προκειμένω πρέπει να συνδεθεί με αποδείξεις ποινικώς η Θεία Κοινωνία με βεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού. Άγνωστο όμως αν το δικαστήριο προχωρήσει σε ποινική αξιολόγηση του ρίσκου εξάπλωσης του ιού, χωρίς να υπάρχει σύνδεση με βεβαιωμένο κρούσμα.
Υπενθυμίζεται ότι όταν ασκήθηκε ποινική δίωξη στον Μητροπολίτη Κερκύρας για την Θεία Κοινωνία (και σε ένα ιερέα από το Κουκάκι) ο Νεκτάριος με επιστολή του στην Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως διαμαρτυρήθηκε ότι με την άσκηση της δίωξης εναντίον του «ποινικοποιήθηκε η μετάδοση της θείας κοινωνίας, ποινικοποιήθηκε ο Χριστός, ποινικοποιήθηκε η πεμπτουσία της ζωής της Εκκλησίας, η οποία είναι και συνδεδεμένη συνταγματικά με την ζωή του λαού μας και καλύπτεται ως δικαίωμα θρησκευτικής λατρείας τόσο από το Σύνταγμα όσο και από τις διεθνείς συμβάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

πηγή: «ΕΣΤΙΑ» newsbreak, 6-10-2020
http://aktines.blogspot.com/

"Ν": Το σχόλιό μας

Η δίκη αυτή - ευχόμαστε να αποτραπεί με κάποιον τρόπο - ίσως σημάνει πολλά. Αν η απόφαση είναι καταδικαστική, ίσως είναι η αρχή ενός πραγματικού διωγμού (που κι αυτός θα ξεκαθαρίσει μερικά πράγματα μέσα μας, με οδυνηρό τρόπο δυστυχώς). Αν είναι αθωωτική, μάλλον θα προσθέσει ένα τεκμήριο στα τόσα για την αθωότητα του Αμνού... Ευχόμαστε ο Χριστός να οδηγήσει στο καλύτερο για όλους μας, ακόμη και για τους ταλαίπωρους κατηγόρους.
"Να συνδεθεί με αποδείξεις ποινικώς η Θεία Κοινωνία με βεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού". Πώς; Θα πρέπει να υπάρχουν πάμπολλα κρούσματα, περιλαμβάνοντας και κληρικούς και μάλιστα όχι σε μία ενορία ή μία θεία λειτουργία. Αλλιώς, ένας, δύο ή δέκα άνθρωποι μπορεί να κόλλησαν έξω από την εκκλησία, επειδή τους χαιρέτησε διά χειραψίας κάποιος, ή το ίδιο απόγευμα σε κάποιο άλλο σημείο της πόλης. Πώς ξέρουμε πού ακριβώς κόλλησε ο καθένας; Και μάλιστα με τέτοια βεβαιότητα, ώστε να κριθεί η απόφαση ενός δικαστηρίου;
Από την πλευρά της ασήμαντης μπλογκονησίδας μας, μια ταπεινή προσφορά:
Η ανάρτηση Είναι ασφαλές να κοινωνούμε;, με πολλά τεκμήρια από τον ιατρικό κόσμο.
Απόσπασμα από την ανάρτηση Γιατί ΔΕΝ μεταδώθηκε κορωνοϊός από τη θεία κοινωνία στη Μητρόπολη Βοστώνης:

Αν ο κορωνοϊός - και οποιοσδήποτε ιός - μεταδιδόταν από τη θεία κοινωνία, θα έπρεπε να έχουν νοσήσει ΟΛΟΙ οι ορθόδοξοι κληρικοί (παγκοσμίως). Πόσοι ορθόδοξοι κληρικοί των ΗΠΑ βρίσκονται ανάμεσα στους ασθενείς; Προφανώς οι κληρικοί μπορεί να κολλήσουν οπουδήποτε, όπως όλοι οι άνθρωποι - εκτός από τη θεία κοινωνία. Αν κολλούσαν από τη θεία κοινωνία, θα έπρεπε να νοσούν ΟΛΟΙ, επειδή όλοι καταλύουν το άγιο ποτήριο με την κοινή λαβίδα. Πάντως θα θέλαμε να μάθουμε, στη Βοστώνη και σε όλο τον κόσμο, πόσοι ορθόδοξοι ιερείς έχουν διαγνωστεί με Covid-19 από την αρχή της εξάπλωσής του.

Απόσπασμα από την ανάρτηση Κορωνοϊός και Θεία Μετάληψη - Πρόταση (& πρόσκληση) για επιστημονική διερεύνηση του θέματος:

Υπενθυμίζω ότι αντίστοιχη συζήτηση έγινε προ ετών, λόγω της «γρίπης των χοίρων», και παρότι δεν υπήρξε κάποιο μέτρο περιορισμού ή μετατροπής της συμμετοχής της θείας κοινωνίας, κανένα κρούσμα δεν παρατηρήθηκε.
Για να διαπιστωθεί όμως αν όλα αυτά είναι βάσιμα, νομίζω πως είναι καιρός να γίνει μια επιστημονική μελέτη του ενδεχομένου μετάδοσης μολυσματικών ασθενειών από το άγιο ποτήριο. Η μελέτη αυτή προτείνουμε να γίνει με μέτρηση δύο στοιχείων:
α) Αν μετά τις μεγάλες γιορτές και τις άλλες ημέρες, κατά τις οποίες οι χριστιανοί συνηθίζουμε να κοινωνούμε κατά χιλιάδες (όπως η Α΄ Κυριακή της Μ. Σαρακοστής, η Μ. Πέμπτη και το Μ. Σάββατο), παρατηρείται στα νοσοκομεία και τις κλινικές αύξηση του αριθμού των ασθενών με μεταδοτικές ασθένειες (γενικώς, γιατί δεν υπάρχει μόνον ο κορωνοϊός, που έχει γίνει τηλεοπτικός αστέρας αυτές τις μέρες).
β) Πόσοι ιερείς με μεταδοτικές ασθένειες νοσηλεύονται κατά καιρούς στα νοσοκομεία και τις κλινικές, δεδομένου ότι όλοι οι ιερείς, μετά από κάθε θεία λειτουργία, με την ίδια «λαβίδα» (το κουτάλι της θείας κοινωνίας) αποτελειώνουν όλη την ποσότητα της θείας κοινωνίας που έχει απομείνει αφού έχουν κοινωνήσει όλοι οι υπόλοιποι χριστιανοί. Το ίδιο μάλιστα συμβαίνει και με τους ιερείς των νοσοκομείων, οι οποίοι κοινωνούν ασθενείς και στη συνέχεια «καταλύουν» (αποτελειώνουν) τη θεία μετάληψη οι ίδιοι. (...)
Είμαι βέβαιος ότι, ακόμη και χωρίς μέτρηση, αν από τη θεία μετάληψη μεταδίδονταν ασθένειες, αυτό θα είχε γίνει αντιληπτό εδώ και δεκαετίες, είτε από τους θανάτους των ιερέων, είτε από την εξάπλωση των ασθενειών στους απλούς πιστούς. Και βέβαια η ίδια η Εκκλησία θα είχε αλλάξει τον τρόπο συμμετοχής στο μυστήριο ή έστω τον τρόπο που ολοκληρώνεται από τους ιερείς (δεν θα διακινδύνευε να πεθαίνουν οι ιερείς της κοινωνώντας με την ίδια λαβίδα με τους χιλιάδες άλλους χριστιανούς). Όμως, για να λήξει διά παντός αυτή η συζήτηση, ας γίνει μια σοβαρή τέτοια μέτρηση, ώστε να υπάρχουν επίσημα και έγκυρα επιστημονικά στοιχεία, που θα επιβεβαιώνουν το ζήτημα.
Παρακαλούμε, οι άγιοι της Κέρκυρας, με τις συνταρακτικές βιογραφίες, να βοηθήσουν και να συγχωρήσουν. Ας περιμένουμε, ευχόμενοι προς το Θεό υπέρ πάντων, ενθυμούμενοι όμως και το Ματθαίον 26, 60-61 περί "πολλών ψευδομαρτύρων"... Ας θυμόμαστε επίσης, παρακαλώ, τα:
«Πάτερ άφες αυτοίς, ου γαρ οίδασι τι ποιούσι» (Λουκάν 23, 34),
«Συγχωρήσωμεν πάντα τη Αναστάσει»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου