Τρίτη 7 Απριλίου 2020

Η Θεία Κοινωνία στους Μάρτυρες του Ιεχωβά ("Ανάμνηση του Δείπνου του Κυρίου")



Την Τρίτη 7 Απριλίου 2020, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά εορτάζουν την Ανάμνηση του Δείπνου του Κυρίου, κατ’ αυτούς την ανάμνηση του θανάτου του Ιησού Χριστού.
Σύμφωνα με την «Οργάνωση» του Θεού, όπως αυτοαποκαλείται το «Κυβερνών Σώμα» της Βιβλικής και Φυλλαδικής Εταιρίας «Σκοπιά» (Watchtower), και σύμφωνα με δικές της ερμηνείες, ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, κοινώνησε τους Αποστόλους με άζυμο άρτο (;) και κρασί, όταν το Ευαγγέλιο αναφέρει ξεκάθαρα ότι χρησιμοποιήθηκε ένζυμος άρτος:

Ματθαίος 26:26 «εσθιόντων δε αυτών λαβών ο Ιησούς άρτον και ευλογήσας έκλασεν και δούς τοις μαθηταίς είπεν λάβετε φάγετε τούτο εστίν το σώμα μου»

Δεν είχε φτάσει ακόμα το Νομικό Πάσχα(την 14η Νισσάν, όπου οι Ισραηλίτες έτρωγαν ένα αρνί χρονιάρικο χωρίς ελάττωμα, πικρά χόρτα και άζυμο ψωμί, μαζί με τέσσερα ποτήρια κρασί-και την επόμενη ξεκινούσε η εορτή των άζυμων άρτων - από 15 Νισσάν έως 21 Νισσάν), η ημέρα ήταν Πέμπτη(13 Νισσάν) και αυτό φαίνεται από το Ευαγγέλιο του Ιωάννη:

«Ιωάννης 19:14 Ην δε Παρασκεύη του Πάσχα ώρα ην ως έκτη και λέγει τοις Ιουδαίοις ίδε ο βασιλεύς υμών»

« Ιωάννης 19: 42 εκεί ουν διά την Παρασκεύην των Ιουδαίων οτι εγγύς ην το μνημείον έθηκαν τον Ιησούν»

Οπότε ο Ιησούς χρησιμοποίησε ένζυμο ψωμί (άρτο) όπως κάνει και η Εκκλησία μας σήμερα. Δεν είχε λόγο να κάνει χρήση άζυμου, αφού ούτε Πάσχα ήταν, ούτε Άζυμα. Επίσης στον Δείπνο εκτός από ψωμί και κρασί έγινε χρήση ζωμού και όχι αρνιού και πικρών χόρτων.
Ο Ιησούς λοιπόν τέλεσε Καινό (=νέο) Πάσχα και όχι Νομικό. Πάσχα(=πέρασμα) από την Παλαιά Διαθήκη στην Καινή.

Το Κυβερνών Σώμα δείχνει να παρερμηνεύει αυτά που αναφέρει το κείμενο της Γραφής.

Ένα δεύτερο λάθος της «Οργάνωσης» είναι ότι ο άρτος και ο οίνος σύμφωνα με την ίδια "σημαίνουν" το σώμα και το αίμα του Ιησού αλλά δεν είναι στην πραγματικότητα. Η ίδια η «Οργάνωση» αρέσκεται στην χρήση λεξικών πολύ συχνά για να αποδείξει τα λεγόμενα της. Θα χρησιμοποιήσουμε και εμείς ένα, αυτό του Ιωάννη Σταματάκου με τίτλον «Λεξικόν της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης».(Εκδόσεις Δεδεμάδη, 1972).
Η «Οργάνωση» λέει ότι η φράση «έστιν» έχει την έννοια του ‘’σημαίνει’’, όμως το λεξικόν έχει άλλη άποψη, ας δούμε τι λέει:
Ιωάννη Σταματάκου: Σελίδα 307 ειμί,… είμαι, υπάρχω (λατ.sum). 2) ως καθαρώς υπαρκτικόν ρήμα: είμαι, υπάρχω, υφίσταμαι ως ύπαρξις: ουκέτ’ έστι: δεν υπάρχει πλέον || κυρ.ζώ: ουκ έσθ’ούτος ανήρ, ούδ’έσσεται=δεν ζή ο άνθρωπος αυτός, ούτε θα υπάρξει (εν τη ζωή, ούτε θα ζήσει) || έστι απρος. Μετ’ απρφ, είναι δυνατόν, είναι επιτραμμένον (θεμιτόν)
Η λέξη έστιν προέρχεται από το ρήμα είμι που σημαίνει Είμαι, Υπάρχω.
Το έστιν μεταφράζεται ως Είναι, Υπάρχει και όχι ως «σημαίνει», είναι γραμματικός λάθος και το Κυβερνών Σώμα κάνει γραμματικό λάθος. Οπότε πρόκειται για πραγματικό Σώμα και Αίμα Χριστού και όχι για «Σύμβολα» (;) ή «Εμβλήματα» (;) που λαθεμένα αναφέρει η «Οργάνωση».

Ένα επίσης λάθος το τρίτο στην σειρά είναι ότι πρέπει να μετέχουν των «Εμβλημάτων» μόνο οι «Εκλεκτοί» και «Άγιοι» (κατ’αυτούς 144.000), υποστηρίζοντας μάλιστα ότι ο Ιησούς δεν (;) κοινώνησε τον Ιούδα, όμως η ίδια η Γραφή τους διαψεύδει πανηγυρικά. Λέει ο Ευαγγελιστής Λουκάς:

Λουκάς 26: 19-22 «και λαβών άρτον ευχαριστήσας έκλασεν και έδωκεν αυτοίς λέγων τούτο έστιν το σώμα μου το υπέρ υμών διδόμενον τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν και το ποτήριον ωσαυτώς μετά το δειπνήσαι λέγων τούτο το ποτήριον η Καινή Διαθήκη εν τω αίματι μου το υπέρ υμών εκχυνόμενον
πλην ιδού η χείρ του παραδιδόντος με μετ’ εμού επί της τραπέζης
ότι ο Υιός μεν του ανθρώπου κατά το ωρισμένον πορεύεται πλην ουαί τω ανθρώπω εκείνω δι ου παραδίδοται»

Η «Οργάνωση» υποστηρίζει ότι ο Λουκάς δεν κράτησε "αυστηρά χρονική σειρά" και ότι ο Ιησούς είχε διώξει τον Ιούδα, όμως δεν φαίνεται κάτι τέτοιο. Η ροή του κειμένου δείχνει ότι κανονικά κοινώνησε ο Ιούδας, αλλά φαίνεται ότι κοινώνησε "αναξίως" όπως μας λέει στην Επιστολή Προς Κορινθίους ο Απόστολος Παύλος (γι’ αυτούς που κοινωνούν μ’ αυτόν τον τρόπο).

Α΄ Κορινθίους 11:28-30:
«δοκιμαζέτω δε άνθρωπος εαυτόν και ούτως εκ του άρτου εσθιέτω και εκ του ποτηρίου πίνετω  ο γαρ εσθίων και πίνων κρίμα εαυτώ εσθίει και πίνει μη διακρίνων το σώμα διά τούτο εν υμίν πολλοί ασθενείς και άρρωστοι και κοιμώνται ικανοί»

Σήμερα λοιπόν οι αδελφοί μας Μάρτυρες του Ιεχωβά εορτάζουν το «Δείπνο του Κυρίου», αλλά το εορτάζουν λάθος. Ένα λάθος που οφείλεται στις συνεχείς παρερμηνείες της «Οργάνωσης»(Κυβερνών Σώμα).

Είθε ο Μεγάλος Θεός και Σωτήρας μας, Ιησούς Χριστούς, να φωτίσει  το σκότος της πλάνης - παρερμηνείας, των αδελφών μας.

Βασίλης Ταβουλάρης

"Ν": Δείτε επίσης:


Παρατηρητής Σκοπιάς
Ψηφιακά βιβλία σχετικά με τους Μάρτυρες του Ιεχωβά
Αναζητώντας την αλήθεια του Ν. Μαυρομαγουλου
Μάρτυρες του Ιεχωβά (ενότητα στο ιστολόγιό μας)
Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ως Προτεστάντες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου