Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Βουλευτές, γιατροί, παπάδες & το λείψανο της αγίας Βαρβάρας...


Ι. Μιχελογιαννάκης: "Έχω δει το θαυματουργικό έργο των λειψάνων"

Κατασκήνωση "Άγκυρα", Προσκυνητής

Καταπληκτικές κουβέντες ακούστηκαν χθες σε ενημερωτική εκπομπή του ΣΚΑΙ, όταν ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Μιχελογιαννάκης, γιατρός στο επάγγελμα, δήλωσε ότι έχει δει το θαυματουργικό έργο των λειψάνων, τάχθηκε κατά της καύσης των νεκρών γιατί στο μέλλον μπορεί να αγιοποιηθούν, ενώ θυμήθηκε και περιπτώσεις θείας κοινωνίας μέσα σε νοσοκομεία σε μικρά παιδιά, για να υποστηρίξει την άποψή του.



Στο τέλος της κουβέντας θυμήθηκε μια επίσκεψη στο νοσοκομείο Παίδων, στα παιδάκια με το Aids, όταν μια καθηγήτρια ιατρός είπε ότι «"κοινωνώ, διότι πιστεύω ότι η δύναμη του Θεού θα με κάνει να μην κολλήσω", παρότι επιστημονικά λέει "θα κολλήσω". Αυτό είναι το πιο σημαντικό που έχω ακούσει, είναι μία μαρτυρία», κατέληξε ο βουλευτής.

"Ν": Θα ήθελα να επισημάνω και τη σωστή τοποθέτηση του παρουσιαστή, ότι η αποδοχή ή απόρριψη της ιερότητας των λειψάνων των αγίων συνδέεται άμεσα με την παραδοχή ή απόρριψη της δυνατότητας του ανθρώπου να γίνει άγιος, δηλ. να αναχθεί σε μια ανώτερη κατάσταση ύπαρξης (η οποία μάλιστα, προσθέτουμε, επηρεάζει και το σώμα του, και όχι μόνο το πνεύμα / την ψυχή, όπως θα θεωρούσαν φυσικό οι διάφοροι υπερασπιστές του πνεύματος, αλλά εχθροί του σώματος - η αρχαία & αυθεντική εκδοχή του χριστιανισμού, δηλ. η Ορθόδοξη Εκκλησία, είναι φίλη του σώματος και υποστηρίζει την ψυχοσωματική ενότητα του ανθρώπου).
Περί καύσης των νεκρών εδώ.
Όπως ήταν επόμενο, τα λόγια του γιατρού αντιμετωπίστηκαν με σκληρό φανατισμό και ειρωνείες από "σοβαρούς" σχολιαστές κάτω από το βίντεο. Ας είναι καλά οι άνθρωποι. Δεν κωλώνουν μπροστά σε τίποτα.

ΙΙ. "Δεύτε και διαλεχθώμεν" - Ο Σιατίστης Παύλος για τις δηλώσεις Φίλη

Ο μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος δεν είναι κάποιος "σκοταδιστής" ιεράρχης, εκτός βέβαια αν θεωρήσουμε "σκοταδισμό" απλώς και μόνο το γεγονός ότι είναι ορθόδοξος κληρικός.
Η απάντησή του στην κριτική που άσκησε ο γραμματέας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης σχετικά με το ιερό λείψανο της Αγίας Βαρβάρας (από εδώ):

Σέ μιά δημοκρατική χώρα δέν ὁμιλοῦν μόνο οἱ πολιτικοί, ἀλλά ὅλοι. Ἄκουσα στήν τηλεόραση τόν Κοινοβουλευτικό ἐκπρόσωπο τοῦ ΣΥΡΙΖΑ κ. Φίλη νά λέει τά σχετικά μέ τήν μεταφορά τοῦ Τιμίου Λειψάνου τῆς Ἁγίας Βαρβάρας στό Νοσοκομεῖο τοῦ Ἁγίου Σάββα, ὅτι τάχα ἕνα τέτοιο γεγονός γυρίζει τήν κοινωνία πίσω πολλούς αἰῶνες, μίλησε ἀκόμη γιά εἰδωλολατρία καί ὅτι ὅποιος θέλει μπορεῖ νά πάει στήν Ἐκκλησία νά προσκυνήσει. Σέβομαι καί τήν πίστη καί τήν ἀπιστία τοῦ καθενός. Τήν πονηρία, τό φτηνό πνεῦμα καί τήν διαστροφή τῆς ἀληθείας δέν ἀνέχομαι.

Κατ’ ἀρχήν ὁ κ. Φίλης δέν κατάλαβε ὅτι ἐπιχειρεῖ νά γυρίσει ἀρκετούς αἰῶνες πίσω τήν Ἀριστερά. Στίς ἐποχές δηλαδή πού «ἀριστερά» σήμαινε λοιδωρία τῆς πίστης, καπήλευση τῆς ἐπιστήμης, περί δῆθεν τοῦ ἀσυμβιβάστου, δογματική ἀθεῒα καί μερικά ἄλλα χειρότερα. Ἐκεῖ ἔχει λοιπόν μείνει ἤ ἐκεῖ ἐπιχειρεῖ νά μᾶς ἐπαναφέρει κάνοντας μάλιστα χρήση ἐξουσίας; Ἄς θυμᾶται ὅμως ὅτι ἀπό αὐτούς πού ἀνέβασαν τήν Ἀριστερά στήν Ἐξουσία, ἡ συντριπτική πλειοψηφία εἶναι ἄνθρωποι πιστοί.


Ὁ κ. κοινοβουλευτικός ἐκπρόσωπος ὅμως ὑπέπεσε σέ κάτι ἀκόμη σοβαρότερο, στήν λοιδωρία καί εἰρωνία τῶν ἀσθενῶν καί τῶν συγγενῶν τους. Ἀλήθεια δέν κατάλαβε γιατί τό ἱερό Λείψανο θά μεταφερθεῖ στό Νοσοκομεῖο; Γιά τόν ἁπλό λόγο ὅτι δέν μποροῦν οἱ ἀσθενεῖς στην κατάσταση πού βρίσκονται νά πᾶνε ἐκεῖνοι. Περισσότερος σεβασμός λοιπόν στούς ἀσθενεῖς καί στήν κατάσταση πού βρίσκονται. Αὐτοί πού μποροῦσαν νά πᾶνε πῆγαν, σ’αὐτούς πού δέν μποροῦν πάει ἡ Ἁγία Βαρβάρα. Λίγος σεβασμός λοιπόν ἀπό ὅλους «τούς ἔξυπνους» ἀπέναντι στούς ἀσθενεῖς.
 

Ὁ κ. Φίλης ὅμως προχώρησε σέ κάτι ἀνεπίτρεπτο καί ἀνεπίτρεπτο εἶναι ἡ συκοφαντία πού γυρίζει τήν ἀριστερά πολλούς αἰῶνες πίσω. Ἀπέδωσε στήν Ἐκκλησία τή μομφή ὅτι ἀντί νά ὁδηγεῖ τούς ἀσθενεῖς στόν ἰατρό, τούς ὀδηγεῖ στούς ἁγίους, στά θαύματα, ἴσως καί στήν δεισιδαιμονία. Μπορεῖ νά φανεῖ λίγο σκληρή, ἀλλά ἐγώ θά πῶ τή λέξη: ντροπή! Ντροπή γιατί ἐπιχειρεῖ συνειδητά μία διαστρέβλωση τῶν πραγμάτων. Ἄς θυμηθεῖ ὅτι δέν εἶναι ἡ Πολιτεία πρώτη πού λειτούργησε Νοσοκομεῖα, ἀλλά ἡ Ἐκκλησία, ἄς θυμηθεῖ ὅτι τά περισσότερα Νοσοκομεῖα στήν Ἀθήνα κτίσθηκαν σέ χώρους πού ἀνῆκαν στήν Ἐκκλησία καί μέ χαρά τούς παρεχώρησε, ἄς θυμηθεῖ ὅτι τά περισσότερα Νοσοκομεῖα ἔχουν Ναούς μικρότερους ἤ μεγαλύτερους πού συμπαραστέκονται στούς ἀσθενεῖς, ἀλλά καί στό ἔργο τῶν ἰατρῶν. Ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ παραγγέλει, νά τιμοῦμε τούς ἰατρούς γιατί καί αὐτοί δῶρο τοῦ Θεοῦ εἶναι. Ἡ πίστη καί ἡ προσευχή στηρίζουν τόν ἀγῶνα τοῦ ἀσθενοῦς καί τῶν συγγενῶν τους (διαβάστε καί κανένα πόρισμα Συνεδρίου). ["Ν": παρέλειψε να μνημονεύσει ο σεβασμιώτατος και το πλήθος των αγίων γιατρών, κάποιοι από τους οποίους εδώ].

Ὅσον ἀφορᾶ γιά τό θαῦμα τό ὁποῖο ἐμμέσως λοιδωρεῖτε, γιατί προφανῶς δέν τό καταλαβαίνετε, ἴσως θά ἔπρεπε νά έρωτήσετε κάποιον πού τό ἔχει ζήσει, ἴσως θά ἔπρεπε νά ἐρωτήσετε κάποιους γιατρούς πού τό ἔχουν ζήσει ἀκόμη καί κάποιους πού μίλησαν γιά ἔκτακτο ἰατρικό περιστατικό, κάποιους γιατρούς πού ἔστειλαν τόν ἄρτι θεραπευθέντα ἀσθενῆ μέ τίς πυζάμες, στόν μεγάλο ἰατρό τόν Ὅσιο Ἰωάννη τό Ρῶσσο, πρίν ἀκόμη τοῦ δώσουν ἐξιτήριο, ἴσως καί κάποιους ξένους γιατρούς πού δέν δίστασαν νά ὁμολογήσουν γιά τήν θεραπεία καί σωτηρία ἀσθενοῦς “it’s a miracle”. Ἴσως αὐτά εἶναι ψιλά γράμματα γιά σᾶς. Μείνετε ὅμως ἐσεῖς μέ τήν πίστη σας (ἀθεῒα σας) καί ἀφῆστε τούς ἄλλους μέ τήν πίστη τους καί μέ τήν ἐμπειρία, γιά ὅσους τήν ἔχουν, τοῦ θαύματος. Μιλήσατε βέβαια καί γιά «εἰδωλολατρεία». Δέν σᾶς παρεξηγῶ γιατί εἶναι λογικό νά μήν καταλαβαίνετε τή σημασία καί τίς συνέπειες τῆς Ἐνανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ στήν ζωή τοῦ ἀνθρώπου, οὔτε τόν πατερικό λόγο «σέβομαι τήν ὕλη διά τῆς ὁποίας ὁ Θεός ἐργάσθηκε τήν σωτηρία μου». Πιθανῶς τά Ἱερά Λείψανα τῆς Ἁγίας Βαρβάρας νά ἀμφισβητοῦν τό δικό σας καί κάποιων ἄλλων τά εἴδωλα.
 

Σταθήκατε ὅμως ἀπρεπής ἀπέναντι καί στό συνάδελφο σας Ὑπουργό Ὑγείας πού τόν ἐπιτιμήσατε δημόσια διότι θἀ παραστεῖ στήν ὑποδοχή τοῦ Ἱεροῦ Λειψάνου στό Νοσοκομεῖο. Βλέπετε πού σᾶς λέω ὅτι γυρίζετε τήν Ἀριστερά πίσω αἰῶνες! Βλέπετε ὅτι τήν Ἀριστερα πού σήμερα θέλει νά ἐκπροσωπήσει ὁ ΣΥΡΙΖΑ δέν τήν συγκροτεῖ μόνον ἡ ἀθεῒα ἡ δική σας, ἀλλά καί ἡ πίστη πολλῶν ἄλλων ὑπουργῶν καί μή; Θέλετε νά τόν ξαναγυρίσετε πίσω; Σεβαστεῖτε λοιπόν πρῶτος ἐσεῖς τήν ἑτερότητα καί ἀφῆστε στήν γωνία αὐτό τόν ἰδιότυπο θρησκευτικό ρατσισμό ἀπέναντι στήν Ὀρθόδοξη πίστη. Ἀλλοιῶς θά κληθεῖτε νά ἀπαντήσετε ἐάν τό κόμμα τοῦ ὁποίου εἶσθε κοινοβουλευτικός ἐκπρόσωπος, εἶναι ἕνα ἀθεϊστικό κόμμα, ὁπότε καί ἀπολυταρχικό ἤ ἕνα δημοκρατικό κόμμα πού μπορεῖ νά περιέχει καί πιστούς καί ἄθεους πού ὅμως σέβονται ἀλλήλους. Ὁ λαός σᾶς ζητᾶ καί σᾶς ἐμπιστεύθηκε νά ἀντιμετωπίσετε τά προβλήματα του καί ὄχι, μερικοί ἀπό σᾶς νά τοῦ ἐλέγξετε τήν συνείδηση του.
 

Ἔχω ἐπισκεφθεῖ πολλά Νοσοκομεῖα στό ἐξωτερικό σέ διαφορετικές χῶρες. Ἔχω συνοδεύσει ἀσθενεῖς καί μάλιστα παιδιά, ἀρκετές φορές, ἔχω ἐπισκεφθεῖ ἀσθενεῖς σέ Νοσοκομεῖα τοῦ ἐξωτερικοῦ. Ἔζησα τόν ἀπόλυτο σεβασμό Ἰατρῶν καί Νοσηλευτικοῦ προσωπικοῦ ἀπέναντι σέ αὐτό πού ἐκπροσωποῦσα, ὅπως καί ἀπέναντι στήν κάθε θρησκευτική πίστη. Εἶδα ἰατρό νά ἀναβάλλει γιά μερικά λεπτά τήν ἰατρική του ἐπίσκεψη σέ ἀσθενή, σεβόμενος τήν ἐπιθυμία του νά ὁλοκληρώσει τήν ἐπικοινωνία του μέ τόν ἱερέα του. Εἶδα ἰατρούς καί νοσηλευτικό προσωπικό μέ εὐγένεια, ἐξυπηρετικούς στήν δική μου διακονία, ἀντιμετωπίζοντας με σάν ἕνα συνεργάτη τους. Τό λέγω αὐτό καί γιά ἐσᾶς καί γιά κάποιους ἰατρούς καί νοσηλευτές. Τουλάχιστον λοιπόν ἄς ἐκπολιτιστοῦμε λίγο.
 

Τό θέμα ἀσθένεια, πόνος, πίστη εἶναι ἕνα μεγάλο θέμα πού τουλάχιστον ἀπαιτεῖ σεβασμό. Ὅταν ὁ Dr. Francis Kollins ἐπικεφαλής ἐπί σειράν ἐτῶν τῆς ἐρευνητικῆς ὁμάδος γιά τό ‘Aνθρώπινο Γονιδίωμα, πρώην ἀγνωστικιστής καί ἄθεος, σήμερα μιλάει γιά τό ἀνθρώπινο γονιδίωμα ὡς τό σχέδιο καί τήν γλῶσσα τοῦ Θεοῦ, κάποιοι μποροῦν νά κρατήσουν τήν ἀθεῒα τους καί ἄς σεβασθοῦν τήν πίστη τῶν ἄλλων, πολλῷ δέ μᾶλλον τήν πίστη καί τήν ἐλπίδα τῶν ἀσθενῶν.

Ενότητες άρθρων και ομιλιών του μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης Παύλου εδώ & εδώ.
 
Δείτε επίσης:

Το λείψανο της αγίας Βαρβάρας & η Γιορτή της Κάνναβης...
Βιογραφία της αγίας Βαρβάρας
Εκκλησία και ασθενείς: η διακονία της Εκκλησίας στα νοσηλευτικά ιδρύματα


Θαυματουργοί άγιοι: αλήθεια ή μύθος;
Πώς ξέρουμε σίγουρα ότι υπάρχει Θεός;
Η άμεση γνώση του Θεού από τους ανθρώπους
 
Ενότητα στο blog μας περί ιερών λειψάνων
Ενότητα περί θαυμάτων

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος16/5/15 21:02

    Το πρόβλημα με τις δηλώσεις Μιχελογιαννάκη, το οποίο απετέλεσε και την αφορμή για τις μετέπειτα λοιδωρίες των αθέων εις βάρος των πιστών, είναι ότι το aids ούτως ή άλλως δε μεταδίδεται με το σάλιο. Κι αυτό ως γιατρός το ξέρει(;).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ για το σχόλιό σας.
    Δε νομίζω ότι είναι αυτό το ουσιαστικό πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι ένας επιστήμονας δήλωσε ότι έχει δει κάτι, που οι άθεοι πιστεύουν ως δόγμα ότι κανείς επιστήμονας δεν νομιμοποιείται να αποδέχεται.
    Η αναφορά στο AIDS σχολιάστηκε παρεμπιπτόντως, τουλάχιστον όσο είχα δει εγώ τα σχόλια.
    Δέχομαι ότι εκεί έκανε λάθος. Όμως αυτό δεν αλλάζει τη δήλωσή του ότι έχει δει ο ίδιος τη θαυματουργική δράση ιερών λειψάνων. Επίσης είναι γνωστό ότι σε ανθρώπους που χρησιμοποιούν το ίδιο κουτάλι μπορεί να μεταδοθεί AIDS από μια πιθανή πληγή του στόματος. Συνεπώς, η δήλωση & η πράξη της γιατρού έχει την ίδια βαρύτητα που θα είχε και χωρίς την αναφορά του Μιχελογιαννάκη.
    Κατά τα άλλα, αγαπητέ αδελφέ, όποιος ψάχνει αφορμή να λοιδωρήσει κάτι (για να μην υποχρεωθεί να προβληματιστεί), βρίσκει...
    Ευχαριστώ και πάλι. Ο Θεός μαζί σας και με όλο τον κόσμο, πιστούς & "απίστους"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή