Το παρακάτω βίντεο (από το Ιστολόγιο Κατάνυξις, με εισήγηση του κ. Ιωάννη Μαρκά σε σχετική εκδήλωση του ιερού ναού προφήτη Ηλία Θεσσαλονίκης) υποθέτω ότι θα φανεί δύσπεπτο σε πολλούς φίλους μπλογκοναύτες, που ίσως θεωρήσουν το περιεχόμενό του υπερζηλωτικό, παρατραβηγμένο, κινδυνολογικό και γενικώς... "θεούσικο".
Άσχετα από τις όποιες διαφωνίες μπορεί να έχει κάποιος με όσα λέγονται εκεί, ας το ακούσουμε. Ίσως μας βοηθήσει να προβληματιστούμε, αλλά και ίσως - ας το κρίνει ο καθένας βλέποντας τον κόσμο και την κοινωνία γύρω μας - να λέει περισσότερες και τρομακτικότερες αλήθειες απ' αυτές που έχουμε συνηθίσει να συζητάμε. Πιάνει θέματα ταμπού, δυσάρεστα σε πολλούς σημερινούς χριστιανούς, θέματα με τα οποία ασφαλώς κάποιοι έχουν εμμονή, αλλά από την εμμονή ώς την πλήρη απόρριψη υπάρχει μεγάλη απόσταση.
Δυο παρατηρήσεις μόνο:
Κάπου γίνεται αναφορά στα θρυλικά "Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών". Σήμερα γενικά θεωρείται σίγουρο ότι τα "Πρωτόκολλα" είναι πλαστά, γραμμένα όχι από Εβραίους συνωμοτες, αλλά από μη Εβραίους συνωμοσιολόγους, πιθανόν από τη μυστική αστυνομία της τσαρικής Ρωσίας των αρχών του 20ού αιώνα, με μεγάλα κομμάτια αντιγραμμένα από μια πολιτική σάτιρα του 1860 με στόχο το Ναπολέοντα Γ΄.
Δε μπορώ να ξέρω αν είναι έτσι. Ίσως. Όμως, όποιος κι αν τα έγραψε, σήμερα βλέπουμε να επαληθεύονται σε τρομακτικές διαστάσεις (όπως και το 1984 του Όργουελ φυσικά, που δεν έχει σχέση με Εβραίους) και κατά τη γνώμη μου αποτελούν ένα είδος ακτινογραφίας της Νέας Τάξης Πραγμάτων, που έχει εισβάλει και κυριεύσει όχι μόνο τον τόπο μας, αλλά και το σπίτι μας, την καθημερινή μας ζωή (και των παιδιών μας) και τον τρόπο σκέψης μας (και των παιδιών μας).
Επίσης, κάποιος στο βίντεο λέει ότι η οικονομική ανεξαρτησία της γυναίκας οδήγησε στη διάλυση του θεσμού της οικογένειας. Για να μην παρεξηγούμαστε, όλα έχουν δύο όψεις. Η γυναίκα, που είναι ο στύλος της οικογένειας, διαχρονικά υπέστη καταπίεση, που την εξανάγκασε να "βγει από το σπίτι". Αυτό το επιτείνουν σήμερα οι αυξημένες οικονομικές ανάγκες των οικογενειών. Όταν όμως φτάνουμε στο άλλο άκρο, και πλέον η ίδια η γυναίκα δεν αναγνωρίζει ως κάτι σημαντικό το ρόλο της μέσα την οικογένεια (που είναι διαφορετικός από το ρόλο του συζύγου και πατέρα και πρέπει και οι δύο - άντρας και γυναίκα - να έχουν ρόλους προσφοράς), τότε τα παιδιά (αν γεννιούνται καν) μπορεί να μεγαλώνουν σχεδόν χωρίς οικογένεια (έχουν, αλλά "δεν έχουν"). Ποιοι τα μεγαλώνουν; Στην καλύτερη περίπτωση, οι επαγγελματίες (στους παιδικούς σταθμούς κ.τ.λ.), στη χειρότερη η τηλεόραση και το διαδίκτυο.
Δε φταίει σ' αυτό "η γυναίκα" (που συχνά παλεύει μόνη της σ' ένα σπίτι με αδιάφορο σύζυγο και πελαγωμένα - τουλάχιστον - παιδιά). Ολόκληρη η κοινωνία, μεθοδευμένα, οδηγήθηκε εκεί, ώστε να μην υπάρχουν πλέον οικογένειες, αλλά μόνο εκτροφεία αριθμημένων εργαζομένων και καταναλωτών. Ακριβολογώ ή υπερβάλλω;
Ας δούμε και ένα κείμενο του γέροντα Σωφρόνιου με θέμα Η μητρότητα ως διακονία της γυναίκας, που θεωρώ ότι τοποθετεί το ζήτημα σε σωστή βάση.
Επίσης, αν θέλετε, δείτε και μια παλιότερη ανάρτησή μας: Ο Αντίχριστος (το Θηρίο) & οι αντίχριστοι της γενιάς μας.
Ευχαριστώ.
καλη σας μερα και χρονια πολλα. Αν εχετε λιγο χρονο θα ηθελα να σας παρακαλεσω ΑΝ γινεται να δειτε αυτη την εκπομπη..ολοκληρη.ειναι μια ωρα... και επισης αν μπορειτε να δωσετε καποιες απαντησεις στα λογια και των δυο κυριων? ευχαριστω πολυ..Θα ρωτουσα πνευματικο αλλα δν μπορω να μαθω απεξω ολη την εκπομπη..επειδη ειδα οτι ασχολειστε με πολλα θεματα και ειχα απειρες αποριες μετα απο αυτη την εκπομπη ειπα μηπως μπορειτε εσεις να τη δειτε να πειτε μια γνωμη... Σας ευχαριστω εκ των προτερων.http://vimeo.com/118204849
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ αδελφέ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη σας.
Στο όνομα του Θεού, θα προσπαθήσω να δώσω μερικά στοιχεία, περισσότερο παραπέμποντάς σας σε άλλα άρθρα μας.
Υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που φαίνονται άγιοι, αλλά δεν είναι. Υπάρχουν και απάτες, αλλά αν κάποιος τιμάται από τον ορθόδοξο λαό (όπως ο άγ. Παΐσιος, ο άγ. Πορφύριος, ο άγ. Νεκτάριος, ο άγ. Ραφαήλ κ.π.ά.) η Εκκλησία δέχεται ότι πρόκειται για αληθινό άγιο.
Επίσης, οι αναρίθμητες μαρτυρίες για θαύματα και εμφανίσεις των αγίων, είτε ενώ ζουν στη γη είτε μετά την κοίμησή τους, δε μπορούν να διαγραφούν εύκολα. Οι άνθρωποι δεν τρελάθηκαν συλλήβδην ούτε είναι μαζικά ψεύτες και φαντασιόπληκτοι.
Για περιπτώσεις πλάνης, με ψευδοαγίους:
α) Οι "Φωτισμένες", όπως η Αθανασία του Αιγάλεω:
http://www.oodegr.co/oode/biblia/kritiki/fwtismenes1.htm
(το γράφει ένας σύγχρονος γέροντας, ο π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος, που ποτέ δεν ήταν άνθρωπος της εξουσίας, ούτε συμβιβάστηκε με τίποτα, ακόμη και τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο έλεγχε και είχε περάσει στρατοδικείο επί χούντας γι' αυτό).
β) Ψευδή θαύματα και οράματα στην Ορθοδοξία:
http://o-nekros.blogspot.gr/2010/10/blog-post_23.html
γ) Επαφές με "αγγέλους":
http://o-nekros.blogspot.gr/2010/11/blog-post_20.html
Πάμε παρακάτω:
Για τους άθφαρτους αγίους:
α) Ο άγιος Αλέξανδρος του Σβιρ και γενικά σχόλια για την αφθαρσία (αν ο π. Βησσαρίων "έλιωσε" δεν το ξέρω, αλλά αυτό από μόνο του ΔΕΝ αποδεικνύει ότι η αφθαρσία του ήταν ψεύτικη):
http://o-nekros.blogspot.gr/2011/02/blog-post_4603.html
β) Η τεχνική των βουδιστών για να προκαλούν αφθαρσία σε δικά τους λείψανα σε αντιπαραβολή με την Ορθοδοξία:
http://o-nekros.blogspot.gr/2013/07/hambo-itigelov.html
Συνεχίζεται...
Συνεχίζουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΘαυματουργοί άγιοι: αλήθεια ή μύθος;
http://o-nekros.blogspot.gr/2010/11/blog-post_21.html
Για τη μυροβλυσία του αγίου Δημητρίου (με αναφορά και στους αγωγούς με τους οποίους δήθεν "έβαζαν μύρο στον άγιο"):
http://o-nekros.blogspot.gr/2011/10/blog-post_26.html
Το θαύμα της Παναγίας στους δρόμους της Θεσσαλονίκης το 1940:
http://o-nekros.blogspot.gr/2012/11/blog-post_6.html
Επιστημονική εξέταση σε θαύματα της Παναγίας:
http://o-nekros.blogspot.gr/2014/08/blog-post_21.html
Εξέταση εικόνας που δάκρυσε:
http://o-nekros.blogspot.gr/2012/12/blog-post_13.html
Για το άγιο Παΐσιο:
http://o-nekros.blogspot.gr/2015/01/blog-post_26.html
Γενικό άρθρο για τα θαύματα και τις πνευματικές εμπειρίες, καθώς και τη λεγόμενη "νευροθεολογία":
http://o-nekros.blogspot.gr/2010/10/blog-post_9916.html
Απαντήσεις σε συκοφαντίες κατά αγίων και Πατέρων της Εκκλησίας;
http://www.oodegr.co/neopaganismos/sykofanties/sykofanties.htm
Δεν ξέρω αν χρειάζεται να πω κάτι άλλο.
Ας προσθέσω ότι ο π. Βησσαρίων μπορεί να είχε μείνει άλυτος για φυσικούς λόγους, όμως έχουμε ιερά λείψαν αιώνων, όπως του αγ. Σπυρίδωνα κ.π.ά., που υπό οποιεσδήποτε συνθήκες μένουν αναλλοίωτα.
Αν χρειάζεστε να αναφερθούμε και σε κάποιο άλλο θέμα πείτε μου.
Σας ευχαριστω μεσα απο τη καρδια μου για τον κοπο που κάνατε.Η αληθεια ειναι ειχα τοσες αποριες που μελετησα σχεδον ολες τις παραπομπες σε μια νυχτα! Σας ευχαριστω παρα πολυ τι να πω.Δυο κρατησα και με συγκλονισαν περισσοτερο απο όλα :''Κι όμως, ο Θεός και τους αμαρτωλούς, όπως εμένα, τους αγαπάει και θέλει να γίνουνε καλοί. Κάνει και τέτοια η χάρις του Θεού. […] Προσοχή! Ο Θεός κρύβεται πολύ· τόσο που νομίζομε ότι δεν υπάρχει.''! Να το λεει αυτο ενας αγίος σαν το γεροντα Πορφυριο.Και το δευτερο ''Τα σημάδια της παρουσίας τους, που δίνουν οι άγιοι, σπάνια κάνουν την καρδιά κάποιου που δεν πιστεύει να στραφεί προς το Θεό. Και τούτο, όχι γιατί είναι ξύπνιος, ορθολογιστής, κάτοχος πολλών γνώσεων & ευρείας αντίληψης κ.τ.λ., αλλά απλώς γιατί είναι πολύ εύκολο από τον καναπέ σου να παριστάνεις τον αμφισβητία,'' Για μενα παει αυτο λοιπον. Τι να πω για τον αγιο Παισιο; Καταριπτονται ολες οι κατηγοριες του κυριου στην εκμπομπη.Εδω μιλαμε για χιλιαδες θαυματα,απειρες μαρτυριες καταγεγραμμενα γεγονοτα.Κι εγω κολλαω στα ονοματα που ελεγε ο κυριος.Μακαρι να ξυπνησει κι αυτος να δει.Ο Αγιος Δημητριος.Ας με συγχωρεσει.Ο τοπος φυλακισης του και μονο,με εκανε να ντρεπομαι για την αμφισβητηση μου.Ουτε στο μικρο του δαχτυλακι δεν θα τον εφτανα.Για τα θαυματα της Παναγίας η διηγηση του Ντινου Χριστιανοπουλου με συγκλόνισε.Επίσης ότι ο Καζαντζακης δεν αφοριστικε οπως νομιζα μεχρι τώρα.Τελοςπαντων.Συγχωρεστε με για τη κουραση.Σας γραφω αυτα που εσεις,μελετησατε και βρηκατε οποτε τα ξερετε.Ηθελα να σας ευχαριστησω.Και να πω και κατι σε οποιον τυχον ειναι σαν κι εμενα δηθεν ψαγμενος ενα λογο που ειδα οτι ειπε ο αγιος Παισιος. '' Πάντως εἴτε τὸ θέλουν οἳ ἄνθρωποι εἴτε δὲν τὸ θέλουν, θὰ ἔρθη καιρὸς ποῦ ὅλοι θὰ πιστέψουν, γιατί θὰ φθάσουν σὲ ἀδιέξοδο καὶ θὰ ἐπέμβη ὃ Χριστός. '' ΚΑλημερα σας. Κατι ακομη σημαντικο.Συγνωμη ειναι τοσες οι πληροφοριες μιας νυχτας που ξεπερασαν τις αποριες μου τις καλυψαν και θελω μονο να το πω και σε αλλους. Για τον Αγιο Βησσαριωνα.Διαβασα στη σελιδα της εκπομπης παρα πολλα σχολια επισκεπτων να κατηγορουν δημοσιογραφους για εσφαλμενες ειδησεις.ΕΙπανε οτι ο Αγιος ειναι αφθαρτος ακομη και μαλιστα με διαφορα επιχειρηματα.Επικαλεστηκαν καποιοι και αυτο το αρθρο με εξεταση του '13/http://amvon.blogspot.gr/2013/03/blog-post_4.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ με τη σειρά μου και εύχομαι οι άγιοι της Εκκλησίας μας να είναι πάντα μαζί σας και με όλο τον κόσμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε συγχωρείτε, παρέλειψα να διευκρινίσω ότι ο π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος έλεγξε τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο Α΄ (επί χούντας) και όχι το σημερινό αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο Β΄.
Ο π. Χαράλαμπος κοιμήθηκε το 1982. Μπορείτε να διαβάσετε γι' αυτόν εδώ:
http://o-nekros.blogspot.gr/2011/02/blog-post_527.html
Ευχαριστώ και πάλι.