Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013

Ένας Επίσκοπος υψώνει το ανάστημά του στον πλανητάρχη! (τον 4ο αιώνα μ.Χ.)


 
Μήπως θα έπρεπε να παίρνουμε μαθήματα πολιτικής από την Εκκλησιαστική Ιστορία; 
 
του π. Ανανία Κουστένη

Στις 7 Δεκεμβρίου γιορτάζει ο Άγιος Αμβρόσιος, Επίσκο­πος Μεδιολάνων. Στο σημερινό Μιλάνο της Ιταλίας. Του 4ου αιώνος κι αυτός, σπουδαίος, νομικός μεγάλος, έγινε διοικητής του Μιλάνου και της επαρχίας εκεί, ήταν δίκαιος και συνετός και κατηχούμενος. Ετοιμαζόταν, δηλαδή, να βαφτισθεί. Πέθανε ο επίσκοπος Μεδιολάνων και μετά οι ορθόδοξοι μάλωναν με τους Αρειανούς στο ποιός θα καταλάβει τον θρόνο. Και έγινε κίνημα. Επανάσταση. Κι ως διοικητής ο Αμβρόσιος εστάλη να καταστείλει την στάση και την επανάσταση και να φέρει την ησυχία και την ειρήνη.

Πήγε, λοιπόν, και τους μίλησε τόσο γλυκά, ήταν ρήτορας και σοφός και ενάρετος, παρότι ακόμη δεν είχε βαφτισθεί. Και τους κατάφερε και τους ηρέμησε. Και τότε ένα παιδάκι φώναξε δυνατά: "Ο Αμβρόσιος να γίνει επίσκοπος". Ήταν φωνή Θεού. Ήταν κλήσις Κυρίου. Κι εκείνος, βέβαια, δεν ήθελε, και λέει το Συναξάριο πώς, μόλις τ’ άκουσε αυτά κι ο κόσμος όλος, αιρετικοί και χρι­στιανοί, είπαν ναι, άξιος, τί κάνει εκείνος; Φεύγει, με τρόπο, και καθώς βράδιαζε, καβαλάει ένα άλογο κι έφυγε προς άγνωστη κατεύθυνση, για να μη γί­νει μητροπολίτης. Και μόλις ξημέρωσε, τί είχε γίνει; Βρέθηκε, πάλι, στο ίδιο σημείο, από οπού έφυγε. Στης εκκλησίας την αυλή. Και τότε κατάλαβε ότι ο Θεός τον ήθελε σ’ αυτή τη θέση. Στον Θεό ποιος μπορεί να πει όχι;

Κι έγινε, λοιπόν, επίσκοπος Μεδιολάνων, ο μεγά­λος Αμβρόσιος, φρόντισε τους χριστιανούς, φρόντισε τους αιρετικούς, διότι η Εκκλησία εταλαιπωρείτο από τον Αρειανισμό και τις παραφυάδες του, και προ­παντός με τον Θείο του λόγο και με την αγία χάρη, έφερνε αμέτρητους στην Εκκλησία και προστάτευε πολλούς δυσκολεμένους και αδύνατους. Είχε τόση παρρησία, που έβαλε επιτίμιο και κανόνα στον ίδιο τον αυτοκράτορα Θεοδόσιον τον Μέγαν. Με κάποια στάση, που έγινε στη Θεσσαλονίκη και μετά που έδωσε εντολή να φονεύσουν 7.000 στασιαστές.

Κι ο Θεοδόσιος, όταν πήγε στην εκκλησία και μπήκε στο Ιερό Βήμα, του λέει ο άγιος Αμβρόσιος: «Έξω!» Σε ποιόν είπε «Έξω;» Στον πλανητάρχη, παρακαλώ. Σε ποιόν είπε «Έξω;» Σ’ αυτόν. Κι ο Θεοδόσιος με­γάλος κι αυτός. Να το πούμε. Γιατί είναι κι αυτός άγιος της Εκκλησίας. Λοιπόν. Το εδέχθη! Εδέχθη επιτίμιον οκτώ μηνών. Ούτε να μεταλάβει ούτε να κάμει τίποτε απ’ τα καθήκοντά του. Το εδέχθη, με άκρα ταπείνωση και μεγάλη υπακοή. Γιατί είχε κα­ταλάβει κι αυτός ένα πολύ σπουδαίο πράγμα. Ότι δεν μπορούμε, με κανένα τρόπο, να εναντιωθούμε στην Εκκλησία. Στην Εκκλησία και στον Θεό. Τί σπουδαίος κι αυτός! Λέμε ναι. Αλλά, άμα έχεις την οικουμένη στα χέρια σου, θα κάμεις και λάθη. Η ομορφιά ποιά είναι στον Θεοδόσιο; Ότι εδέχθη και παρεδέχθη! Και μετενόησε! Και την ημέρα των Χρι­στουγέννων πήγε στην εκκλησία και τί; Έκανε μετάνοια μπροστά στον επίσκοπο και σ’ όλο το εκκλησία­σμα και ζήτησε επισήμως συγγνώμη, κλαίγοντας! Κλαίγοντας! Και αποκατεστάθη. Αυτός ο Μέγας Θεοδόσιος! Αποκατεστάθη!

Και είναι κι εκείνος γραμμένος στο Αγιολόγιο. Γιατί, αν ο Μέγας Κωνσταντίνος έφερε τη θρησκευ­τική ελευθερία στην αυτοκρατορία και στον κόσμο, ο Μέγας Θεοδόσιος διάλεξε, ως επίσημη θρησκεία του κράτους του, την ορθοδοξία, η οποία κινδύνευε από Γότθους, βαρβάρους, αιρετικούς, Ιουδαίους, είδωλολάτρες, κι έκαμαν θραύση. Και τώρα την πήρε την Εκκλησία, την ορθοδοξία, υπό την προστασία του ο αυτοκράτωρ. Έθεσε, δηλαδή, τον εαυτό του στη διά­θεση της Εκκλησίας. Ήταν, δηλαδή, υπερασπιστής του ορθοδόξου δόγματος. Είναι πολύ σπουδαίο κι αυτό. Να το πούμε. Ισχύει μέχρι και σήμερα…

Ο άγιος Αμβρό­σιος εκοιμήθη εν Κυρίω το 397 στο Μιλάνο, στα Μεδιόλανα, τότε, όπου είχε γίνει το Σύμφωνο των Μεδιολάνων. Η συμφωνία του Κωνστα­ντίνου του Μεγάλου και του Λικινίου για ανεξιθρησκεία. Να υπάρχει, δηλαδή, θρησκευτική ελευθερία, που υπάρχει μέχρι σήμερα…

Πεμπτουσία, Αέναη επΑνάσταση (π. Ανανίας Κουστένης, Χειμερινό Συναξάρι, τ. Α, εκδ. Ακτή, Λευκωσία 2008, σ. 32-37. Αποσπάσματα)
 
Ιστολόγιο για τον π. Ανανία Κουστένη (ένα σοβαρό σύγχρονο ορθόδοξο διδάσκαλο) εδώ.

23 σχόλια:

  1. Εγώ που δεν πείθομαι για την αγιότητα του Θεοδοσίου του μικρόψυχου πράττω μέγα σφάλμα και αμάρτημα;μήπως λέω να του κάνουμε και μια εκκλησία στη Θεσσαλονίκη;ή μήπως να μετονομάσουμε τον Άγιο Κωνσταντίνο στην Ιπποδρομίου,στον τόπο του εγκλήματος σε Θεοδοσίου...;Με 8 μήνες δεν εξαγοράζονται 7000 ψυχές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. O Θεοδόσιος δεν κρίνεται εύκολα. Μικρόψυχο τον λέτε; Ας το κρίνει ο Θεός. Και με ένα λεπτό εξαγοράζονται 7000 ψυχές, αν είναι τέτοιο λεπτό. Δεν ξέρετε αν για όλη την υπόλοιπη ζωή του δεν μετανοούσε. Επίσης, όπως και κάθε άνθρωπος, δεν κρίνεται από μια πράξη.
    Λοιπόν, αν είναι να στηθεί ένα μνημείο για το Θεοδόσιο (η Ιστορία "Μέγα" τον ονόμασε), πρέπει να είναι ένα μνημείο του εγκλήματος του Ιπποδρόμου; Όχι ένα μνημείο του ότι ήταν ο πρώτος αυτοκράτορας που σταμάτησε τη δίωξη των Ορθοδόξων μετά τους αιρετικούς Κωνστάντιο και Ουάλη και τον Ιουλιανό; Όχι ότι ήταν ο αυτοκράτορας που έφερε στην Πόλη τον άγ. Γρηγόριο το Θεολόγο και συγκάλεσε τη Β΄ Οικ. Σύνοδο;
    Για τη σφαγή στον Ιππόδρομο, μετανόησε και έστειλε ανάκληση της διαταγής, αλλά ήταν αργά. Σοκαρισμένος, θέσπισε να μην εκτελείται καμία θανατική καταδίκη πριν περάσει ένας μήνας, ώστε να αποφεύγονται οι εκτελέσεις εν βρασμώ.
    Ο χαρακτηρισμός του ως αγίου βασίζεται σε θαύματα: γράφει ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: κάποτε εισήλθε incognito στο Ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα και αίφνης άναψαν μόνα τους τα καντήλια (μία από τις πρώιμες ενδείξεις της παρουσίας του αγίου φωτός).
    Επίσης, μετά από θερμή προσευχή του, εν μέσω του στρατεύματος, ξέσπασε ανεμοθύελλα που ανάγκασε σε παράδοση το στράτευμα του διεκδικητή του θρόνου Ευγένιου το 394 μ.Χ. στην κοιλάδα του Carso. Το γεγονός αναφέρει ο Χρυστόστομος (P.G. 63, 491), που κάθε άλλο παρά άνθρωπος των αυτοκρατόρων μπορεί να χαρακτηριστεί. Για τη θύελλα, χωρίς αναφορά σε θαυματουργικό στοιχείο, βλ. και Αικατερίνης Χριστοφιλοπούλου, "Βυζαντινή Ιστορία, τ. Α΄, 324-610", εκδ. Βάνιας, Θεσσαλονίκη 1996, σελ. 174.
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ εύκολα φαίνεται αν δει κάποιος τη βιογραφία του ότι ο άνθρωπος ήταν ψυχικά άρρωστος και ως απόλυτος εξουσιαστής έβλεπε τους ανθρώπους σαν ζωάκια!Το χαρακτηριστικό της προσωπικότητά του ήταν η κυκλοθυμία που όμως οι κύκλοι κινούνταν έτσι κι αλλιώς μέσα σε πλαίσια έντασης.Ο Ισπανός αυτός λοιπόν ήθελε να σφάξει όλους τους κατοίκους της Αντιόχειας επειδή γκρέμισαν το άγαλμά του!Η τιμωρία που επέβαλε σχεδόν για τα πάντα ήταν θάνατος...έστω και 30 μέρες μετά την καταδίκη.Βάναυσος,παρορμητικός,αδίστακτος,απίστευτα αυστηρός με οτιδήποτε!Καμία έννοια δικαιοσύνης.Και εν τέλει δεν του κάηκε και καρφάκι για την καταστροφή της Ελλάδας από τους Γερμανούς...
    Να αναφέρω ακόμα ότι η "ιστορία" δεν τον ονομάζει μέγα καθολικά,μόνο ορισμένοι ιστορικοί,σε καμία περίπτωση ο άνθρωπος αυτός δεν ήταν όπως ο Μέγας Αλέξανδρος ή ο Μέγας Κωνσταντίνος.Ειδικά αν τον συγκρίνουμε με τον δεύτερο που δεν απέχουν πολύ χρονικά και είναι στα ίδια πλαίσια πολιτισμού και θρησκείας (και άρα η σύγκριση είναι πιο εύκολο και δίκαιο να γίνει) φαίνεται η μικρότητά του,ο Κωνσταντίνος ο Μέγας δεν κατέστρεψε κανένα ναό πίστης που δεν πίστευε αυτός.
    Επίσης καμία έννοια ανεξιθρησκείας. Ως χριστιανός που είμαι δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να δεχτώ ότι θα επιβάλω με το σπαθί,που θα πει θάνατος,τον χριστιανισμό ενάντια είτε σε ειδωλολάτρες είτε σε αιρετικούς!Ποτέ!Και δυστυχώς ο άνθρωπος αυτός αυτό ακριβώς έκανε,τι είδους παράδειγμα είναι που θέλει και τιμή;Μάλλον αρνητικό!Επίσης σκεφτείτε πόσα έργα τέχνης καταστράφηκαν από αυτόν,εκτός κι αν θεωρείτε ότι τα ειδωλολατρικά έργα πρέπει να τα καταστρέφουμε όπως άκουσα πριν μερικά χρόνια ανήμερα του αγίου Γεωργίου από έναν ανόητο θεολογούντα στον ραδιοφωνικό σταθμό της εκκλησίας της Ελλάδος!Τότε τι καθόμαστε και μαλώνουμε με τους Άγγλους για τα γλυπτά του Παρθενώνα και δεν λέμε απλώς "ρίχτε τα στην ασβεσταριά" ή γιατί δεν λέμε μπράβο στους Ταλιμπάν που κατέστρεψαν τα αγάλματα του Βούδα στο Αφγανιστάν;αν θεωρήσουμε σωστή την πολιτική του Θεοδόσιου πρέπει να πούμε αυτό και για όσα έργα τέχνης έμειναν από τον αρχαίο κόσμο,χωρίς αστερίσκους και χωρίς ενδοιασμό αν δεν θέλουμε να κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας ή να το τραβάμε από τα μαλλιά για να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα όπως κάνουν οι κύριοι της ΟΟΔΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 7000 άνθρωποι ήταν αυτοί που έσφαξε και μοσχάρια να ήταν ακόμα το επιτίμιο θα ήταν μεγαλύτερο από 8 μήνες!Και η σφαγή τους ήταν κάτι το ασύλληπτο!Σκέψου προσεκτικότερα και φαντάσου τους βάρβαρους Γερμανούς να κόβουν κομματάκια 7000 ανθρώπους!Αγανακτώ πραγματικά με ορισμένους σε κάποιους εκκλησιαστικούς κύκλους που προσπαθούν να ανατρέψουν την ιστορία και να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα μόνο και μόνο επειδή έγιναν από κάποιον...Ρωμαίο!Πρέπει να το καταλάβουμε επιτέλους και να δούμε την βυζαντινή ιστορία ως αυτό που ήταν...μια μεγάλη περίοδος της ανθρώπινης γενικά και της δικής μας ειδικά ιστορίας που πρέπει να μελετάται επιστημονικά και όχι μεταφυσικά όπως όλες οι περίοδοι!Δεν μπορεί να λέμε ότι η Πόλη έπεσε από την αμαρτωλότητα γενικά αλλά να παραβλέπουμε την άθλια διαχείριση των κυβερνητών ή την κατάργηση του στόλου από έναν στόκο αυτοκράτορα (ας μου επιτραπεί η λέξη) γιατί...ήταν άχρηστος αφού μας προστατεύει η Παναγία!Ο Θεός μας έδωσε το μυαλό για να το χρησιμοποιούμε...
    Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τέτοια παραδείγματα.Δεν ξέρω τι έκανε ο Θεός με την ψυχή του,ίσως να τον ελέησε λόγω ψυχασθένειας.Όμως μια ιστορική μορφή πρέπει να κρίνεται ρεαλιστικά αλλά κυρίως πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί γιατί αποτελεί παράδειγμα,σκεφτείτε φίλτατε ένας πολιτικός του σήμερα να έχει παράδειγμα τον Θεοδόσιο,να νομίζει ότι ο κόσμος είναι απλά παιχνιδάκια που έχει κάθε δικαίωμα να του επιβάλει ό,τι θέλει,να φερθεί όσο βάναυσα θέλει...έστω και με απώτερο σκοπό ένα υψηλότερο καλό...μήπως αυτό δε λένε και οι σημερινοί πολιτικοί με τα μνημόνια;Λένε "δεν πειράζει που θα πεθάνουν τόσες χιλιάδες άνθρωποι και μερικές άλλες χιλιάδες θα βυθιστούν στο βούρκο,σε βάθος χρόνου θα προκύψει καλό",αντί λοιπόν να τους βρίσκουμε ιστορικά παραδείγματα όπως ο Θεοδόσιος καλό θα ήταν να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους...άλλωστε ο κ.Βενιζέλος νομίζει ότι είναι και θεολόγος και μπορεί να παρακολουθεί και τη σελίδα αυτή...μην του δίνουμε ιδέες...
    Α,ξέχασα να αναφέρω το ρουσφετάκι στον γιο του,να διαχωρίσει την αυτοκρατορία για να γίνει και ο άλλος βασιλιάς.Γιατί περί ρουσφετιού και βύσματος πρόκειται διότι δεν υπήρχε άλλος λόγος.
    Επίσης αν εμείς οι χριστιανοί εθελοτυφλούμε απέναντι σε τέτοια ιστορικά φαινόμενα δίνουμε πάτημα στους νεοειδωλολάτρες να διαστρεβλώσουν ακόμα περισσότερο την ιστορία (βλ Ρασσιάς κτλ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος21/12/13 14:53

    Αγαπητέ "sapphire"

    Άνθρωποι με βαθιά μισαλλοδοξία και ιδεοληψίες όπως ο Ρασσιάς κ.ά, εκμεταλεύονται το γεγονός ότι οι Έλληνες αγαπούμε την ιστορία, αλλά ασχολούμαστε επιπόλαια με αυτήν.

    Έτσι, με ευκολία ο Ρασσιάς εκμεταλεύεται χωρία χριστιανών συγγραφέων όπως ο χρονογράφος Μαλάλας, που γράφουν με τρόπο τυποποιημένο για καταστροφές "όλων των ναών" από τον Μ. Κωνσταντίνο, και κατόπιν πάλι καταστροφές "όλων των ναών" από τον Θεοδόσιο Α΄. Τέτοιες μαρτυρίες όμως, εκτός από αντιφατικές (πόσες φορές δηλ. καταστράφηκαν "όλοι οι ναοί";!) είναι και ενάντια στα αρχαιολογικά ευρήματα.

    Εκτός αυτού, οι ιστορικοί Ευσέβιος, Σωκράτης, Σωζομενός, Θεοδώρητος κ.ά., γράφοντας για το διάστημα 300-450, συνολικά αναφέρουν περίπου 17-18 καταστροφές ναών, ενώ υπήρξαν εκατοντάδες ναοί.

    Επίσης, στο διάστημα που ο Θεοδόσιος Α΄ κυβερνούσε (379-395) έφερε δύο φορές νόμους που απαγορεύουν την καταστροφή των ναών και θεσπίζουν την προστασία τους: είναι οι νόμοι 16.10.8 (382 μ.Χ.) και 12.1.112 (386 μ.Χ.).

    Εκτός των παραπάνω, ο πολυγράφος και ικανότατος βυζαντινολόγος μας, Ιωάννης Καραγιαννόπουλος, διατυπώνει μια κριτική για τον Θεοδόσιο Α΄ που βρίσκεται 180 μοίρες από τις απόψεις σου ότι ήταν "ψυχικά άρρωστος", "έβλεπε τους ανθρώπους σαν ζωάκια", "Καμία έννοια δικαιοσύνης" κ.λπ.

    Αντιθέτως, έκανε πολλές και φιλότιμες προσπάθειες να προστατέψει τους αδυνάτους, να περιορίσει την εξουσία των δυνατών επάνω τους και να χτυπήσει την αυθαιρεσία τους (Καραγιαννόπουλος, Ιστορία Βυζαντινού Κράτους, τ. Α΄, σελ. 186-191). Η άποψη που διατυπώνεις είναι εντελώς εσφαλμένη και μοιάζει με του Ρασσιά και των οπαδών του.

    Γι' αυτό, ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ μην διαβάζεις το "διαδίκτυο" για οτιδήποτε σε αφορά σοβαρά. Πάντα να μελετάς την επιστημονική βιβλιογραφία και μάλιστα με κριτικό μάτι, και τελικά να υιοθετείς την συνισταμένη των απόψεων.

    Να αναφέρω επίσης ότι μια στάση μιας μεγάλης πόλης όπως η Αντιόχεια, δεν αποτελεί κάτι ασήμαντο. Αναφέρεις το αναληθές ότι "ήθελε να σφάξει όλους τους κατοίκους της Αντιόχειας επειδή γκρέμισαν το άγαλμά του" όμως κάνεις λάθος, διότι ο εξαγριωμένος όχλος της Αντιόχειας είχε ήδη πυρπολήσει σπίτια και είχε καταστρέψει αρκετά δημόσια κτίρια. Δεν είναι δυνατόν μία καταστροφική στάση να την υποβαθμίζεις σε απλό καπρίτσιο! Και άλλωστε, για ποιον λόγο ν'αναφέρεις ότι "ήθελε να σκοτώσει τους κατοίκους" τη στιγμή που το Πάσχα του 387 έδωσε αμνηστεία στους Αντιοχείς συμπεριφερόμενος με πρωτόγνωρη επιείκια!

    Εξάλλου, για τον θάνατο των 7.000, ήδη σου είπε ο "Νεκρός" το ορθότατο, ότι ο Θεοδόσιος είχε ήδη μετανιώσει για τη διαταγή του! Όμως τότε δεν υπήρχαν τηλέφωνα για να σταματήσει τον στρατό και η διαταγή έφτασε αργά. Καμία σχέση δηλαδή με τον τρόπο που περιγράφεις τα γεγονότα.

    Και τελικά, αν ο Μ. Θεοδόσιος, ήταν "σφαγέας", τότε για ποιον λόγο την μεγάλη στάση που προέκυψε στην Αντιόχεια τρία χρόνια πριν τα γεγονότα του Ιπποδρόμου της Θεσ/νίκης, την έληξε αναίμακτα; Άρα, προφανώς δεν ήταν σφαγέας.

    Και η λέξη ακόμα "σφαγή" είναι απαράδεκτη για την περίπτωση αυτή.
    Αν θυμάσαι, ο Απόστολος Παύλος λέει:
    "Αν όμως κάνεις το κακό, να φοβάσαι, γιατί η εξουσία δεν κρατάει χωρίς λόγο το σπαθί. το Θεό υπηρετεί και γίνεται όργανο της οργής του, για να τιμωρήσει όποιον κάνει το κακό" (Ρωμ. 13,4).

    Όπως βλέπεις, ο όρος "σφαγή" είναι εντελώς ακατάλληλος για την περίπτωση και απλά χρησιμοποιείται από τους αθεο-παγανιστές για να κοροϊδεύουν τους αφελείς οπαδούς τους.

    Δολοφονώ, σημαίνει αφαιρώ την ζωή κάποιου με δόλο, επειδή έχω προσωπικό συμφέρον. Όμως, π.χ. ένα αστυνομικός σε ώρα υπηρεσίας και εφόσον τηρεί τα νόμιμα, ακόμα και αν σκοτώσει έναν κακοποιό, δεν κατηγορείται για φόνο ή δολοφονία, ούτε και η δική μας λογική κατανοεί ως φόνο τον θάνατο που συνέβη κατά την άσκηση των καθηκόντων του.

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος21/12/13 14:54

    Αυτός λοιπόν ο διαχωρισμός υπήρξε και στην Καινή Διαθήκη:
    Ο φόνος, παραβιάζει κατάφορα τις 10 εντολές. Αποτελεί μέγιστη αμαρτία.
    Όμως, ο στρατιωτικός, είτε αξιωματικός, είτε απλός στρατιώτης, παρά το γεγονός ότι καθήκον τους είναι να υπερασπίζουν τον νόμο αφαιρώντας ακόμα και ανθρώπινες ζωές, εντούτοις δεν αντιμετωπίζονται ούτε από τον Χριστό ούτε από τον Παύλο ως δολοφόνοι, ούτε θεωρούνται παραβάτες του Νόμου (Λουκ. 3,14. Ματθ. 8,5-10. Πραξ. 10,1-7).

    Αντιθέτως, "η εξουσία κρατάει σπαθί", λέει ο Παύλος, και με αυτό το σπαθί η εξουσία -όταν ενεργεί ως νόμιμη εξουσία- δεν αυθαιρετεί αλλά ίσα-ίσα, "υπηρετεί τον Θεό" καθώς τιμωρεί αυτόν που κάνει το κακό.

    Πόσο μάλλον αυτό ισχύει για τον διοικητή μιας αυτοκρατορίας. Και μάλιστα, εφόσον η εξουσία αποτελείται από ανθρώπους, είναι ενδεχόμενο η εξουσία να κάνει ακόμα και λάθος. Δεν υπάρχει κανείς άνθρωπος στον πλανήτη αυτό στον οποίο να αναγνωρίζεται το αλάθητο: Ο ίδιος ο Παύλος δηλώνει ότι από τους «αμαρτωλούς […] πρώτος ειμί εγώ» (Α΄ Τιμ. 1,15), και ο Ιωάννης μας λέει ότι, «εάν είπωμεν ότι αμαρτίαν ουκ έχομεν, εαυτούς πλανώμεν και η αλήθεια ουκ έστιν εν ημίν» (Α' Ιωάν. 1,8). Άρα, στην νόμιμη εξουσία εμπεριέχεται και η περίπτωση του λάθους, καθώς είναι αδύνατον να το αποφύγει οποιοσδήποτε άνθρωπος.

    Ας μην είμαστε λοιπόν θύματα ιδεοληψιών και απαράδεκτων και αναχρονιστικών ερμηνειών που γίνονται αποκλειστικά για ιδεολογικούς σκοπούς.

    Ο Μέγας Κωνσταντίνος όπως και ο Μέγας Θεοδόσιος, ονομάστηκαν "Μέγας" επειδή ελευθέρωσαν την Εκκλησία από σφαγές και διωγμούς. Οι Ειδωλολάτρες ήταν εγκληματίες, το απέδειξαν, κατέσφαξαν τους Χριστιανούς και ο Μ. Κων/νος περιόρισε την εξουσία τους και πήρε τις περιουσίες των ναών τους ενώ κατέστρεψε και έναν ναό της Αφροδίτης στην Φοινίκη. Μετά τον Μ. Κων/νο, 50 περίπου χρόνια διωγμών ακολούθησαν, περιγράφει πολλά και ο Γρηγόριος ο Θεολόγος. Αρειανιστές δίωξαν και κατέσφαξαν τους ορθοδόξους, όπως και οι ειδωλολάτρες, είτε επί Ιουλιανού, είτε σε συνεργασία με τους Αρειανιστές. Τότε έρχεται ο Θεοδόσιος Α΄ και ελευθερώνει και πάλι την Εκκλησία και περιορίζει τους αποδεδειγμένα δολοφόνους, καθιερώνοντας ως μόνη αποδεκτή εκδοχή του Χριστιανισμού την ορθοδοξία, μια που ήταν και η απόλυτη πλειοψηφία στην αυτοκρατορία.

    Οι αντιπαγανιστικοί νόμοι του 380 δεν αποδεικνύουν τίποτα για τις βίαιες διώξεις που λες, διότι ο Χρυσόστομος 2 χρόνια μετά, σε ομιλία του λέει στους ειδωλολάτρες ότι "την δική σας πίστη κανείς δεν την δίωξε με τρόπο ανάλογο που οι ειδωλολάτρες δίωξαν τον Χριστιανισμό"
    (http://www.oodegr.com/neopaganismos/diogmoi/pateres2.htm#_ftnref3). Αυτή είναι μεγάλη απόδειξη γι' αυτό που γράφει ο Σωζομενός, ότι ο Θεοδόσιος διατύπωνε σκληρούς νόμους όχι για να τιμωρεί αλλά για να προκαλεί δέος στους υπηκόους του:

    «Ο δε βασιλεύς [...] χαλεπάς τοις νόμοις ενέγραφε τιμωρίας [...] ου γαρ τιμωρείσθαι, αλλ’ εις δέος καθιστάν τους υπηκόους εσπούδαζεν» (Εκκλ. Ιστ. 7,12.11-12).

    Είναι πάντως ψευδαίσθηση να μεταφέρει κανείς τον σημερινό τρόπο σκέψης στην εποχή εκείνη. Η σημερινή πολιτεία αρθρώνεται γύρω από μια καθαρά κοσμική ιδέα όπως η Δημοκρατία, ενώ τότε γύρω από ένα κοσμικό κράτος που όμως στηριζόταν σε κάποια θρησκευτική εκδοχή (http://www.oodegr.com/oode/protestant/sykofanties/pavlikianoi_1.htm#5.) Όπως αναφέρεται στον επίλογο του αποκαλυπτικό άρθρο για τους παυλικιανούς και τους βογόμιλους (www.oodegr.com/oode/protestant/sykofanties/pavlikianoi_2.htm):

    "Τα μαρτύρια που υπέστησαν οι Ορθόδοξοι από Μανιχαίους, Αρειανιστές, Ειδωλολάτρες, Παυλικιανούς, Εικονομάχους και Βογόμιλους δείχνουν για ποιον λόγο το κράτος, προσπαθούσε να ελέγξει τις αιρέσεις, όχι επειδή είχε πρόβλημα με τις «ιδέες» που εξέφραζαν οι αιρέσεις αυτές, αλλά επειδή είχε πρόβλημα με το γεγονός ότι αυτές οι «ιδέες» οδηγούσαν με μαθηματική ακρίβεια σε πράξεις που στοίχιζαν σε απώλεια εδαφών και αίμα αθώων."


    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος21/12/13 14:55

    Τα περί πολυπολυτισμικότητας αποτελούν έννοιες σημερινής έμπνευσης που δεν διανοείτο κανείς να εφαρμόσει τότε. Αρειανιστές με απόλυτες ελευθερίες θα κατέσφαζαν τους ορθοδόξους. Το ίδιο και οι ειδωλολάτρες. Αυτό δεν χρειαζόταν να το φανταστεί κανείς. Έγινε πραγματικότητα. Οι ειδωλολάτρες πρώτοι και οι αιρετικοί κατόπιν, απέδειξαν ότι σε κάθε ευκαιρία θα κατέσφαζαν όσους διαφοροποιούνταν.

    Κανείς λοιπόν δεν δικαιολογεί τα αδικαιολόγητα. Αντιθέτως, με αυτά που γράφεις μετατρέπεις την μέρα σε νύχτα και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το κάνεις αυτό. Όπως λεςη ιστορία "πρέπει να μελετάται επιστημονικά" όμως, μόνο αυτό δεν κάνεις.

    Το ίδιο ακριβώς κάνεις και με τις επιπόλαιες προσεγγίσεις για την πτώση της Κων/πολης!!!

    Που είδες να αποτελεί βάσιμη ορθόδοξη θέση ότι ο στρατός και ο στόλος είναι άχρηστα επειδή "μας προστατεύει η Παναγία";;!!

    Διάβασε εδώ: http://www.oodegr.com/oode/istoria/o8wmanoi/arbeler_allwsi_1.htm
    με κάθε λεπτομέρεια όλα τα ζητήματα που δυτικοί ιστορικογράφοι και αθο-νεοπαγανιστές έχουν κατακρεουργήσει αδιαφορώντας για τις πηγές.

    Ο Ιωσήφ Βρυέννιος, δάσκαλος του Μάρκου Ευγενικού, λέει ότι πρώτα εμείς πρέπει να κάνουομε κάθε τι δυνατό για την άμυνα και μετά να περιμένουμε να μας βοηθήσει ο Θεός! (http://www.oodegr.com/oode/istoria/o8wmanoi/arbeler_allwsi_1.htm#41)

    Και ο Γεννάδιος, λέει ακριβώς τα ίδια:
    http://www.oodegr.com/oode/istoria/o8wmanoi/arbeler_allwsi_1.htm#42

    http://www.oodegr.com/oode/istoria/o8wmanoi/arbeler_allwsi_1.htm#43


    Ακόμα και αυτή η τόσο παρεξηγημένη άποψη ότι "η Πόλη έπεσε από την αμαρτωλότητα" δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Οι αθεο-νεοπαγανιστές διαστρεβλώνουν την διατύπωση αυτή, ότι τάχα αποτελεί μοιρολατρία. Πώς όμως θα μιλήσει κανείς για μοιρολατρία, όταν το Βυζάντιο επέζησε επί 1.100 χρόνια με τις ίδιες ανριβώς θεολογικές απόψεις; Άρα λοιπόν, οι διαπιστώσεις του τύπου ότι ο Θεός μας τιμώρησε για την αμαρτωλότητα μας, γίνονται εκ των υστέρων, αφού γίνουν οι προσπάθειες διάσωσης. Εφόσον όμως ο Θεός είναι παντοδύναμος και τίποτα δεν γίνεται χωρίς τη δική του θέληση, εάν η Πόλη πέσει, αυτό σημαίνει ότι ο Θεός το επέτρεψε επειδή είμαστε αμαρτωλοί.

    Άρα, οι θεολογικές αυτές θέσεις είναι ερμηνευτικές γεγονότων που συνέβησαν και όχι προφητικές με την έννοια της μοιρολατρίας. Επ' αυτού, μία από τις τεράστιες ιστορικές απάτες που διέπραξε ο Ενωτικός ιστορικός της Άλωσης Δούκας, που μισούσε τον Γεννάδιο επειδή ήταν Ανθενωτικός, ήταν ακριβώς ότι έβαλε στο στόμα του ψεύτικες προφητείες!
    http://www.oodegr.com/oode/istoria/o8wmanoi/arbeler_allwsi_1.htm#32

    Όμως ο Γεννάδιος δεν προφήτευε, αλλά προειδοποιούσε: Δεν έλεγε ότι η Πόλη θα πέσει έτσι κι αλλιώς, αλλά ας μην χάσουμε ΚΑΙ την πίστη μας, όπως ισχυριζόταν ο Δούκας, αλλά έλεγε διαφυλάξτε την πίστη μας ώστε να μας προστατέψει ο Θεός και να μην πέσει η Πόλη. Το ένα από το άλλο απέχει όσο η μέρα από τη νύχτα. Και φυσικά, οι Ανθενωτικοί ήταν οι μόνοι ρεαλιστές, και ήξεραν ότι 9 μόνο χρόνια μετά από την ισοπέδωση της σταυροφορίας στη Βάρνα το 1444, ήταν αδύνατο στους Δυτικούς να βοηθήσουν. Οι Ανθενωτικοί είχαν προβλέψει όλα όσα έγιναν τελικά, ότι ο πάπας τους κορόιδευε για να τσακίσει την ορθοδοξία και τελικά δεν θα βοηθούσε (http://www.oodegr.com/oode/istoria/o8wmanoi/arbeler_allwsi_1.htm#63).

    Αντιθέτως, οι Ενωτικοί ζούσαν σε έναν ουτοπικό κόσμο, και περίμεναν ότι οι Δυτικοί θα τους έσωζαν με γιγάντιες δυνάμεις (http://www.oodegr.com/oode/istoria/o8wmanoi/arbeler_allwsi_1.htm#45).

    Μελέτησε αγαπητέ. Μελέτησε καλά και όχι το "διαδίκτυο" αλλά βιβλία, πολλά, όλα επιστημονικά, μελέτησε τις πηγές, διάβασε με κριτικό μάτι τις θέσεις των ερευνητών ώστε να καταλήξεις σε λογικές απαντήσεις.

    Αλλιώς δεν θα σταματήσουν ποτέ να διαδίδονται αυτά τα ασόβαρα πράγματα που σε παρέσυραν σε δυσμενείς κρίσεις.

    ΤΕΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος21/12/13 21:06

    "7000 άνθρωποι ήταν αυτοί που έσφαξε και μοσχάρια να ήταν ακόμα το επιτίμιο θα ήταν μεγαλύτερο από 8 μήνες!"

    Τα επιτίμια κρίνονται με βάση την μετάνοια. Τουλάχιστον οι Χριστιανοί είχαν το θάρρος να βάλουν επιτίμια σε σφαγές. Σήμερα, δίνουν ΝΟΜΠΕΛ οι εξυπνοι εκκοσμικευμένοι Αθεοι που κατακρίνουν τον Χριστιανισμό, στον Ομπάμα που ήθελε να πνίξει στο αίμα πολλούς περισσότερους. Η βγαίνει ο Μπους και κατασφάζει ολοκληρα έθνη και βγαίνουν προτεστάντες και τον επαινούν. Αλλά και στην Αρχαιότητα, σφαγές, εξανδραποδισμοί. Ολα για το καλό των ...Αρχαίων Θεών. Αν ήταν ψυχοπαθής ο Θεοδώσιος τι μπορεί να ειπωθεί για την Αρχαία Αθήνα και τους κατοίκους της που σκότωσαν και εξόρισαν τόσους φιλοσόφους; τι να πούμε για την μεγαλομανία ενός ΠΛΑΤΩΝΑ που προσπαθούσε να κάψει όσα βιβλία διαφωνούσαν με τις απόψεις του;
    Αυτό είναι η όχι "ΨΥΧΑΣΘΕΝΕΙΑ";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος21/12/13 21:11

    Καιρός να μαθευτεί η αλήθεια για την πατρότητα τής Ιεράς Εξέτασης, και να δουν όλοι το Μεσαιωνικό σκοτάδι που είχε επιβάλλει στην Ελλάδα η αρχαία ειδωλολατρεία. Καιρός να διαφωτισθεί το παραμύθι τού... "Διαφωτισμού"!
    Ο Πλάτων ήταν αυτός που ενέπνευσε την Ι. Εξέταση, στον (αλλοτριωμένο απο ειδωλολατρικές απόψεις) δυτικό Χριστιανισμό:

    Πλάτωνος, «Νόμοι», X 907 e

    «Άν όμως κάποιος ασεβής θα δείξει ανυπακοή στους νόμους, θα εφαρμόζεται ο εξής νόμος σχετικά με την ασέβεια: όποιος αντιληφθεί λόγια ή πράξεις ασεβείς, πρέπει να αντιδράσει αμέσως καταγγέλλοντας στους άρχοντες τον ένοχο, οι οποίοι θα τον οδηγήσουν στο αρμόδιο για τέτοιες υποθέσεις δικαστήριο. Αν ο άρχοντας που θα πληροφορηθεί το γεγονός δεν εκτελέσει το καθήκον του, θα διώκεται ο ίδιος για ασέβεια από οποιονδήποτε πολίτη, που θέλει να υπερασπιστεί τους νόμους.

    Αν κάποιος καταδικαστεί, το δικαστήριο θα ορίσει διαφορετική ποινή για κάθε αδίκημα, επιβάλλοντας φυλάκιση για όλες τις περιπτώσεις. Από τις τρεις φυλακές της πόλης (...) η δεύτερη [θα βρίσκεται] στο μέρος όπου συγκεντρώνεται το Νυκτερινό Συμβούλιο, θα ονομάζεται Σωφρονιστήριο. Η τρίτη, (..) σε μέρος όσο το δυνατό πιο μοναχικό και άγριο, θα έχει όνομα που θα δείχνει ότι σκοπός της είναι η τιμωρία.

    Όπως περιγράψαμε ήδη, υπάρχουν τρεις περιπτώσεις ασέβειας από τις οποίες η καθεμιά δικαιρείται σε δύο. Κατά συνέπεια έχουμε έξι κατηγορίες αδικημάτων κατά των θεών, των οποίων η τιμωρία πρέπει να ποικίλλει σε είδος και βαθμό. (...) [908 e] Αυτό το είδος αθέων διαιρείται σε πολλές κατηγορίες αλλά η νομοθεσία αξίζει να ασχοληθεί μόνο με τις δύο που αναφέραμε. Η μια πρέπει να τιμωρείται με θάνατο όχι μόνο μια ή δυο φορές, αλλά πολύ περισσότερες, ενώ στην άλλη χρειάζονται συμβουλές και φυλάκιση. (...)

    Ο δικαστής πρέπει να κλείσει στο Σωφρονιστήριο για πέντε χρόνια τουλάχιστον, σύμφωνα με το νόμο, όσους έπεσαν θύματα της ανοησίας τους χωρίς να έχουν κακό χαρακτήρα ή διάθεση. Στο διάστημα αυτό δεν πρέπει να έρχεται σε επαφή μαζί τους κανένας πολίτης εκτός απ’ τα μέλη του Νυκτερινού Συμβουλίου, που θα τους επισκέπτονται και θα τους συμβουλεύουν πώς θα μπορέσουν να σώσουν την ψυχή τους.

    Όταν τελειώσει ο χρόνος της ποινής τους θα βγαίνουν απ’ τη φυλακή και όποιοι δείχνουν ότι συνετίστηκαν θα ζουν μαζί με τους άλλους πολίτες. Αν όμως εξακολουθούν να είναι αμετανόητοι, η ποινή θα είναι θάνατος για όσους καταδικαστούν ξανά για το ίδιο αδίκημα. (....) [ 909 d ]

    Ο νόμος, ίδιος για όλους, θα είναι ο εξής: κανείς δεν επιτρέπεται να έχει ιδιωτικά ιερά στο σπίτι του. (......) [ 910 c ] αν αποδειχθεί ότι κάποιος, άνδρας ή γυναίκα, εκτελεί λατρεία σε άλλα ιερά εκτός απ’ τα δημόσια, έστω κι αν δεν έχει διαπράξει κανένα μεγάλο ανόσιο έργο, αυτός που θα τον αντιληφθεί πρέπει να τον καταγγείλει στους νομοφύλακες, οι οποίοι θα τον διατάξουν να μεταφέρει τα ιδιωτικά ιερά στους δημόσιους ναούς. (...) Αν όμως αποδειχτεί ένοχος όχι για κάποια παιδιάστικη ιδιοτροπία αλλά για σοβαρή παρεκτροπή ενηλίκου ατόμου, που ιδρύει ιδιωτικά ιερά ή θυσιάζει μέσα σε δημόσιους ναούς σε θεούς, που δεν ανήκουν στους αναγνωρισμένους από την πόλη, θα τιμωρείται με θάνατο για ασέβεια.(...)» ]

    Θαυμάστε αρχαιοελληνική ελευθερία! Θαυμάστε ανοχή πίστεως! Θαυμάστε σωφρονιστικό σύστημα! Θαυμάστε ευρύτητα πνεύματος! Θαυμάστε ανεξιθρησκεία! Θαυμάστε ποια κοινωνία θαυμάζουν οι σύγχρονοι νεοπαγανιστές και τα αναγεννησιακά θύματα! Θαυμάστε ποια κοινωνία εκθειάζουν ακόμα και σύγχρονοι άθεοι! Αν ζούσαν τότε, θα είχαν υποστεί προ πολλού τις ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΕΣ συνέπειες τής αθεϊας τους!

    Χαφιεδισμός... σωτηρία της ψυχής... Νυχτερινό Συμβούλιο... όλα τα καλά...
    όλα τα καλά...

    Καθόλου ψυχασθένεια αυτά ε;

    Ζήτω ο ειδωλολατρικός Μεσαίωνας!

    Αν λοιπόν θεωρείτε πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε τον Θεοδόσιο ως ψυχοπαθή, το ίδιο θα πρέπει να πείτε ΠΡΩΤΑ για τον Πλάτωνα. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φίλτατε στην ΟΟΔΕ εκτός από το να βρίζεται συνεχώς την αρχαία Ελλάδα και να την περιγράφεται με τα μελανώτερα χρώματα κάνετε κάτι άλλο;δεν νομίζω ότι ως ιστορικοί διαφέρετε σε πολλά από τον Ρασσιά...ίσως στο μόνο ότι εσείς δεν νομίζω να βγάλατε τόσα χρήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εδώ, αδελφέ, κάνεις μεγάλο λάθος. Η ΟΟΔΕ δεν "βρίζει συνεχώς την αρχαία Ελλάδα", αλλά επισημαίνει τα κακώς κείμενα. Και αως ιστορικοί διαφέρουν 100%, γιατί κάνουν πραγματική έρευνα με πηγές, όχι ψέματα.
    Δες: http://oodegr.com/neopaganismos/syxrono_xali/meiwsi_1.htm
    Το θέμα είναι όμως ότι στα πάρα πολλά στοιχεία που αναφέρει ο σχολιαστής - που οι γνώσεις του υπερβαίνουν τις δικές μου - και στα πολλά επίσης τεκμηριωμένα με πηγές άρθρα της ΟΟΔΕ τι έχει να απαντήσει, εξίσου τεκμηριωμένα, κάποιος που διαφωνεί (ή που νομίζει ότι διαφωνεί ή ότι "πρέπει" να διαφωνήσει για τον α΄ ή τον β΄ λόγο); Αυτή είναι η ουσία.

    Να και έπαινοι για την αρχαία Ελλάδα: http://oodegr.com/neopaganismos/pseftotheoi/pantheismos1.htm
    http://oodegr.com/neopaganismos/pateres/filosofia1.htm
    http://oodegr.com/neopaganismos/filosofoi/profities1.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λοιπόν οι κύριοι αυτοί της ΟΟΔΕ δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να βρίζουν την αρχαία αλλά και την σύγχρονη Ελλάδα,για τις οποίες δεν έχουν πει απολύτως τίποτα καλό!Μάλιστα στα θέματα που έχουν για την αρχαία Ελλάδα δείχνουν πάντα έναν σάτυρο να συνουσιάζεται με μια κατσίκα!Δηλαδή η αρχαία Ελλάδα αυτό ήταν!Αντίθετα για τη Ρώμη που την ονομάζουν πατρίδα τους και λένε ευθέως ότι είναι Ρωμαίοι και μάλιστα από τους αρχαίους του προχριστιανικούς δεν είδα να λένε κάτι...Έχουν πραγματικό πρόβλημα οι κύριοι αυτοί!
    Όταν το θέμα είναι ο Θεοδόσιος και ξαφνικά από ανθελληνικό μένος πετάγεσαι και βρίζεις τον Πλάτωνα που έτσι κι αλλιώς αυτές του οι αναφορές δεν επηρέασαν κανέναν,ούτε έσφαξε τις χιλιάδες χιλιάδες που έσφαξε ο Θεοδόσιος και άλλοι όπως ο Ιουστινιανός για παράδειγμα αυτό δείχνει απλά μένος!
    Επιμένω δε ότι δεν διαφέρουν από τον Ρασιά,χρησιμοποιούν ακριβώς το ίδιο τις πηγές με τρόπο ύπουλο.Όπως ο Ρασιάς λέει ότι για τα πάντα φταίει ο χριστιανισμός αυτοί λένε ότι για τα πάντα φταίει ο ελληνισμός και ότι οι αρχαία Ελλάδα ήταν απλώς ένα χάλι,μια κόλαση,φτάνουν σε τέτοιο σημείο που ονομάζουν το ισλάμ "μικρό μας αδερφάκι" και το μόνο που τους φταίει είναι οι Έλληνες!
    Όσο γι'αυτά που γράφει εδώ ο κύριος αυτός να πω τι;είναι δυνατόν να μιλήσω σοβαρά με έναν φανατικό που γράφει ότι δεν έγινε καν σφαγή στη Θεσσαλονίκη και είχε κάθε δικαίωμα ο ψυχοπαθής τύραννος να σφάξει όσους γουστάρει;Γιατί τι έκαναν οι Θεσσαλονικείς;επιτέθηκαν στην γερμανική φρουρά που είχε κατασφάξει πιο πριν όλη την Ελλάδα!Τόσο κακό αυτό ε;αλλά μάλλον θεάρεστο θα ήταν σύμφωνα με την ΟΟΔΕ αφού η εξάφανιση της Ελλάδας μόνο καλό είναι!Αφού σύμφωνα με τους ανιστόρητους και φανατικούς αυτούς αν εξαιρέσουμε καμιά δεκαριά άτομα όλη η υπόλοιπη Ελλάδα ήταν ένας βούρκος!Και όποιος τολμήσει και διαφωνήσει με του να του βρίζουν έτσι το έθνος είναι απλά...χρυσαυγίτης και εθνικιστής!Τόσο ωραία και τόσο απλά για τους ΟΟΔίτες!
    Αυτοί δηλώνουν Ρωμαίοι και όχι Έλληνες...μήπως να πούμε και εμείς τι κάναν οι πρόγονοί τους οι Ρωμαίοι να δούμε αν πονέσουν αυτοί;μήπως αν εγώ αποκαλέσω ύαινα και όχι λύκαινα το σύμβολό τους παρεξηγηθούνε αυτοί;
    Εν τέλει τι διαφορά έχουν από τους ΚΝίτες;Καμία!
    Χρησιμοποίησαν ακριβώς τα ίδια επιχειρήματα που χρησιμοποιούν οι κνίτες για να δικαιολογήσουν τα αίσχη του Στάλιν,ό,τι μου έχουν πει κνίτες για τη Σφαγή στο Κατίν,για την "Ελληνική επιχείρηση" (συγγνώμη που λέω ελληνική και όχι ρωμαϊκή...) του Στάλιν,για την μεγάλη πείνα της Ουκρανίας κτλ ακριβώς με τα ίδια λόγια οι κύριοι αυτοί δικαιολόγησαν τον άθλιο Θεοδόσιο...Πράγματι σε πολλά του το "Βυζάντιο" έμοιαζε με τη Σοβιετική Ένωση (οικονομία,γραφειοκρατία κτλ)...αλλά όχι κι έτσι κύριοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Περί Αντιόχειας...η γυναίκα του τελευταία στιγμή τον έπεισε και δεν την κατέστρεψε και δεν έσφαξε τους κατοίκους της!Και οι οοδίτες δικαιολογούν μια τέτοια κίνηση του Θεοδόσιου γιατί λέει οι κακοί Αντιοχειανοί είχαν κάψει κτίρια!Δηλαδή με μια ταραχή σε μια πόλη ο ηγεμόνας έχει δικαίωμα να στείλει στρατό και να τα κάνει όλα Άουσβιτς!Μα είναι αυτή χριστιανική νοοτροπία;είναι αυτός χριστιανικός τρόπος σκέψης;δεν περίσσεψε λίγη ντροπή;λίγο τα μάτια να έχουμε ανοιχτά!
    Με την ίδια λογική γιατί λοιπόν και ο Καραμανλής το '08 να μην έστελνε στρατό να ισοπεδώσει το κέντρο της Αθήνας να τον κάνουμε και άγιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Για τους ανθέλληνες κυρίους της ΟΟΔΕ η αρχαία Ελλάδα δεν ήταν τίποτε άλλο από ένα μεγάλο "ομοφυλοφιλικό και παιδοφιλικό όργιο" όπως χαρακτηριστικά γράφουν και εμείς τους ανεχόμαστε ακόμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το χωρίο αυτό του Απ.Παύλου που αναφέρουν οι ΟΟΔίτες είναι ένα από τα πιο παρεξηγημένα της Αγίας Γραφής!Το έχουν χρησιμοποιήσει όλοι οι δικτάτορες και δικτατορίσκοι της οικουμένης και όλοι όσοι υποτάσσονται σ'αυτούς,ήταν δε ένας από τους λόγους που πολλοί Γερμανοί (απόγονοι των φίλων του Θεοδοσίου που έκαναν στάχτη το "απέραντο ομοφυλοφιλικό όργιο" όπως αποκαλούν οι τυφλοί ΟΟδίτες την αρχαία Ελλάδα) "χριστιανοί" ακολούθησαν και έκαναν ότι τους είπε ο Χίτλερ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γράφουν μετά οι ρασοφόροι "κνίτες" ουσιαστικά ότι ο ορθόδοξος ηγεμόνας έχει δικαίωμα να κάνει ό,τι θέλει και να σκοτώνει όποιον θέλει για το καλό...της ορθοδοξίας!Δεν καταλαβαίνουν ότι το θέμα αυτό είναι υποκειμενικό και ό,τι για τον καθένα η θρησκεία του είναι η σωστή άρα που το πρόβλημά τους με τις ειδωλολατρικές και αιρετικές σφαγές όταν οι ίδιοι δίνουν το δικαίωμα στους ορθοδόξους να κάνουν σφαγές!Και οι αλήθεια είναι ότι ορθόδοξοι ηγεμόνες από τον Θεοδόσιο το τέρας μέχρι τον τσάρο Νικόλαο τον Β' έκαναν πολλές σφαγές που δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τις αντίστοιχες των ειδωλολατρών ή των αιρετικών!Ας θυμηθούμε μόνο τον Ανδρόνικο Κομνηνό και της σφαγή των Λατίνων...αν κάνουμε γαργάρα τα αρχαιοελληνικά ε να είστε σίγουροι ότι κάνουμε και τα βυζαντινά!
    Αν δίνουμε στον ηγεμόνα το δικαίωμα να επιβάλλει την θρησκεία που πρεσβεύει αυτός τότε τι καθόμαστε και ψέγουμε ειδωλολάτρες και δυτικούς κτλ;τότε τι χωρίζει τον Ερρίκο Τιούντωρ από την αγιοκατάταξη;μόνο το δόγμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανακεφαλαιώνοντας θέλω να πω πως α)ο Θεοδόσιος ήταν τόσο τέρας όσο και ο Διοκλητιανός,β)ότι κανένας ηγεμόνας δεν έχει το δικαίωμα να επιβάλλει ο την πίστη του,γ)ότι ως χριστιανοί και ως άνθρωποι δεν μπορούμε να κρύβουμε τα αίσχη χριστιανών ηγεμόνων γιατί δεν μας αρέσει ή ενσυνείδητα όπως κάνουν οι οοδίτες να τραβάμε από τα μαλλιά χωρία και ερμηνείες για να δικαιολογήσουμε σφαγές,δ)ο ανθελληνισμός της ΟΟΔΕ κάνει την Ρεπούση να ντρέπεται...έχουν γράψει στην κυριολεξία χιλιάδες σελίδες μόνο βρίζοντας με χυδαίες μάλιστα εκφράσεις ότι έχει να κάνει με την αρχαία και νέα Ελλάδα ,χωρίς να αναφέρουν τίποτα θετικό,ενώ λένε ενσυνείδητα ψέματα για τη Ρώμη και σε άλλες τους σελίδες χρησιμοποιούσαν την ύαινα της Ρώμης (λύκαινα ήθελα να πω...συγγνώμη για το εθνικό σας σύμβολο) και το sqpr (στο ρομάνιτυ...με τις ανιστορησίες Ρωμανίδη) ως πρώτη σελίδα.ε)κύριοι της οοδε σας εύχομαι καλή μετάνοια και να ξέρετε ότι δικαιολογώντας αίσχη βουτάτε κι εσείς τα χέρια σας στο αίμα!εξομολογηθείτε λοιπόν το κρίμα σας αυτό.
    ΟΟΔΕϊτες-ΚΝιτες-Χρυσαυγίτες...καμιά φορά απελπίζομαι και που τους μιλάω αλλά για ορισμένους που ξέρεις μπορεί μια συζήτηση να γίνει ο δρόμος προς τη Δαμασκό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λυπάμαι που ένα άρθρο που εξαίρει τη στάση του αγίου Αμβροσίου εναντίον της πράξης του Θεοδόσιου έγινε αφορμή για τέτοια απαράδεκτη αντιπαράθεση.
    Τα σχόλιά σου, αδελφέ, φανερώνουν ότι δεν αντιλαμβάνεσαι τι διαβάζεις. Δεν αντιλαμβάνεσαι με πόσο πόνο αγωνίζεται η ΟΟΔΕ ενάντια στην αντιχριστιανική λάσπη. Ούτε μπορείς να εκτιμήσεις ότι κάθε τι το παραθέτει με παραπομπές στις πηγές. Ούτε φαίνεται να αντιλήφθηκες όσα γράφτηκαν σε προηγούμενα σχόλια για τη μετάνοια, τα θαύματα, τους νόμους του Θεοδόσιου κτλ. Βρίζεις και μόνο βρίζεις.
    Αντίκρουση καμιά, παραπομπή καμιά. Ούτε καν θα διάβασες τις παραπομπές που έδωσα, ίσως ούτε και εκείνες που έδωσε ο προηγούμενος σχολιαστής.
    Εξισώνεις την ΟΟΔΕ με τους νεοπαγανιστές, τους λες ανθέλληνες, ύπουλους κτλ. Έχεις λάθος. Αν αυτό νομίζεις, βέβαια, έχεις κάθε δικαίωμα. Έτσι όμως εσύ εξισώνεσαι με τους χυδαίους προπαγανδιστές τύπου Ρασσιά.
    Εξισώνεις επίσης πράξεις του 4ου αι. μ.Χ. με καταστάσεις του 20ού αιώνα. Μέγα λάθος.
    Το Βυζάντιο δεν είναι μια αγγελική περίοδος της Ιστορίας (πέρα από τους αγίους που έχει), αλλά ούτε και η αρχαία Ελλάδα. Ας γνωρίζουμε όμως ότι είναι μια δική μας ιστορική περίοδος, όπως ήξεραν όλοι οι Έλληνες της Τουρκοκρατίας, εκτός από τους δυτικοποιημένους φυσικά. Και ότι εκτός από το ελλ. έθνος, ανήκουμε και σε ένα πανανθρώπινο μέγεθος, το Σώμα Χριστού, την Ορθόδοξη Εκκλησία. Αυτό μας ενώνει με όλους τους Βυζαντινούς - και όχι μόνο - λαούς.
    Εδώ θα σταματήσει αυτή η συζήτηση, γιατί δε μπορώ άλλο να βλέπω μάχες μεταξύ ορθοδόξων αδελφών. Δικό μου είναι το ιστολόγιο και προβάλλω βέτο. Νομίζω ότι έχουν γραφτεί όλα για το θέμα και ας βγάλει τα συμπεράσματά του έκαστος. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η στάση του αγίου Αμβροσίου ήταν εξαίρετη,αν μη τι άλλο έπαιζε το κεφάλι του εκείνη τη στιγμή και κακώς που δεν ανέφερα κάτι πιο πάνω.Μακάρι και σημερινοί κληρικοί να είχαν αυτό το θάρρος.Αντίθετα σήμερα ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης μας λυπεί αφάνταστα όταν στην επίσκεψή του στο τούρκικο προξενείο της Θεσσαλονίκης εξυμνεί τον εμπνευστή του Χίτλερ τον γενοκτόνο και φασίστα Μουσταφά Κεμάλ.
    Έχω διαβάσει όλες τις σελίδες της ΟΟΔΕ και όχι μόνο αυτές που παρέθεσες,οι παραπομπές τους γίνονται ακριβώς στο στυλ του κ.Ρασσιά,είμαστε στο 2013 τα γεγονότα και τα χωρία είναι πολύ εύκολο να τα βρεις η ερμηνεία τους,η αποσπασματική τους και εκτός πλαισίου αναφορά είναι το πρόβλημα.Σε καμία περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι η αρχαία ελληνική εποχή ήταν εποχή αγγέλων αλλά δεν ήταν το "ομοφυλοφιλικό και παιδεραστικό όργιο" που αναφέρουν!Λυπάμαι αλλά δεν είμαι εγώ ο υβριστής όταν δεν υπάρχει σε οτιδήποτε ελληνικό ούτε μία θετική αναφορά από την ΟΟΔΕ,όταν σε όλες τις σελίδες τους για την αρχαία Ελλάδα το σήμα τους είναι ένας σάτυρος που συνουσιάζεται με μια αίγα!Αν ήταν δίκαιοι στο κάτω κάτω περί ομοφυλοφιλίας θα έκαναν και νύξεις και συγκρίσεις με τον Βασίλειο τον Α' κτλ κτλ...
    Γιατί είμαι εγώ ο υβριστής και ο εκτός τόπου και χρόνου όταν ενώ μιλάμε για τον Θεοδόσιο κάποιος πετάγεται και αρχίζει να προσπαθεί να αποδείξει πόσο κάθαρμα ήταν ένας από τους δύο κορυφαίους φιλοσόσους όλων των εποχών ο Πλάτωνας...ε μην μου πεις ότι υπάρχει άνθρωπος στην οικουμένη που να συγκρίνει τον Πλάτωνα με τον Θεοδόσιο!Δεν είμαι εγώ που πέταξα συνθηματολογία όπως κάναν οι ΟΟΔίτες και μάλιστα συνθηματολογία άσχετη και λίαν ανθελληνική.
    Φυσικά και έχεις κάθε δικαίωμα να μην δημοσιεύσεις αυτό το σχόλιο ή να κάνεις ό,τι άλλο θες,για σένα το γράφω άλλωστε γιατί με παρεξήγησες.
    Καλά Χριστούγεννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Επίσης εγώ ποτέ δεν αρνήθηκα ότι το "Βυζάντιο" είναι μέρος της ιστορίας μας,αντίθετα είμαι περήφανος γι'αυτό,αν μη τι άλλο ήταν η πιο "πολιτισμένη" από τις αυτοκρατορίες και τα βασίλεια της εποχής,σίγουρα καλύτερο σε σχέση με την τουρκοκρατία,αλλά δεν μπορώ να συμφωνήσω με πολλά από αυτά που γινόταν τότε,ούτε αρνούμε σε καμία περίπτωση ότι οι Έλληνες της Τουρκοκρατίας είχαν αναφορά στους μακαρίτες χριστιανούς βασιλείς,όπως είχαν και στον Μέγα Αλέξανδρο βέβαια,έστω και ως μύθο έστω και εκλαϊκευμένα,τον Αλέξανδρο που οι ΟΟΔΕϊτες τον αποκαλούν "μέγα" (εντός εισαγωγικών).
    Τέλος δεν νομίζω ότι έχουν κανέναν πόνο,ο φανατισμός μάλλον ηδονή παρά πόνο γεννά.
    Αυτά ως προς την στάση τους για την αρχαία και σύγχρονη Ελλάδα,γενικά για ό,τι ελληνικό,υπάρχουν και σελίδες τους βέβαια όπως αυτή για τον Γρηγόριο τον Ε' που είναι αξιέπαινες αυτό δεν το αρνούμαι,αλλά πως μπορώ να συμφωνήσω με τον Ρωμανίδη περί ιστορίας;κανένας ιστορικός δεν συμφωνεί με τις ακραίες απόψεις του.Τώρα δογματικά και θεολογικά δεν τον ξέρω και δεν μπορώ να κρίνω έτσι κι αλλιώς,πάντως φίλτατε "Νεκρέ",δεν είναι λίγο περίεργο που κύκλοι που συμφωνούν στα δογματικά του Ρωμανίδη αντιτάσσονται στα δογματικά ενώ άλλοι που συμφωνούν στα ιστορικά-εθνολογικά τον περιφρονούν δογματικά (αναφέρομαι σε Φαναριώτες...).Κι αυτό το σχόλιο είναι για σένα,όχι απαραιτήτως για δημοσίευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Λυπάμαι, αλλά δε συμφωνώ και έχω γράψει προηγουμένως την άποψή μου, όπως την έγραψα και στην ανάρτηση για το ιστορικό έργο του π. Ι. Ρωμανίδη, όπου και εκεί σχολίασες, αδελφέ.
    Ως προς την ΟΟΔΕ... Φανατισμό βλέπεις και όχι πόνο και αγωνία για τη σωτηρία όλων των ανθρώπων; Γιατί; Λόγω της σκληρής γλώσσας σε πολλά άρθρα; Εξηγούν εδώ: http://www.oodegr.com/neopaganismos/erwtiseis/eirini1.htm
    Ανθελληνισμό βλέπεις κι όχι απομυθοποίηση μυθευμάτων; Ομοιότητες με το Ρασσιά; Επιπόλαιη παράθεση χωρίων κι όχι σοβαρή ιστορική μελέτη; Όχι. Κι εγώ διαβάζω και μπορώ να ξεχωρίσω μερικά πράγματα.

    Απόσπασμα από το άρθρο "Ελληνισμός σημαίνει Οικουμενικός Πολιτισμός: η σύνδεση του με την Ορθοδοξία και η αποκήρυξη του παγανιστικού του παρελθόντος" (http://www.oodegr.com/neopaganismos/ellinikotita/andrianopoulos_1.htm):
    "...Οι ειδωλολατρικές πρακτικές ήταν ένα μόνο κομμάτι του αρχαίου ελληνικού κόσμου, το οποίο μάλιστα, οι ίδιοι οι πρόγονοί μας απέδειξαν ότι δεν ήταν διόλου αναγκαίο: γνωρίζουμε καλά ότι ο προσωκρατικός φιλόσοφος, ποιητής και ραψωδός Ξενοφάνης (6ος-5ος αι. π.Χ.), ιδρυτής της ελεατικής σχολής, ασκεί όχι μόνο «αυστηρή κριτική στη θρησκεία και την ηθική της εποχής του» αλλά στην ουσία «παραμερίζει ή μάλλον συντρίβει […] την πολυθεΐα του Ομήρου και του Ησιόδου» οι οποίοι «απέδωσαν στους θεούς όλα όσα ανάμεσα στους ανθρώπους επισύρουν όνειδος και ντροπή: την κλοπή, τη μοιχεία και την εξαπάτηση του ενός από τον άλλο’ (VS 21, Β 11)…[σε αυτά] Ο Ξενοφάνης αντιπαραθέτει μια κεκαθαρμένη αντίληψη του θείου: ένας μοναδικός θεός, ο μεγαλύτερος ανάμεσα σε θεούς και ανθρώπους, ούτε στο σώμα ούτε στη σκέψη όμοιος με τους θνητούς’ (Β 23). Όλος βλέπει, όλος σκέφτεται, όλος ακούει’ (Β 24)».
    Και φυσικά, ο Ξενοφάνης δεν ήταν ο μόνος.
    Στην περίπτωση αυτή, θα λέγαμε άραγε με την ίδια ευκολία ότι η απόρριψη από φιλοσόφους και σοφιστές, του μυθικού ειδωλολατρικού παρελθόντος, σημαίνει ότι οι όροι «ελληνισμός» και «φιλοσοφία» εμπεριέχουν «αντιφατικότητα»; Μάλιστα, θα έλεγε κανείς ότι με βάση την πρόοδο της σκέψης τους στο ζήτημα αυτό, ο Χριστιανισμός όχι μόνο δεν κατέστρεψε την ελληνική θρησκευτικότητα, αλλά ίσα-ίσα, την έστρεψε προς τον Αληθινό Θεό που και εκείνοι αναζητούσαν.
    Είναι προφανές για τους μελετητές, ότι ο Ελληνισμός είναι βασικά φορέας πολιτισμού, με κύριο χαρακτηριστικό του την οικουμενικότητα, την κατάργηση των συνόρων. Ακριβώς το γεγονός ότι ο Χριστιανισμός μπορεί και απλώνεται σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, είναι η απόδειξη ότι περπάτησε χέρι - χέρι μαζί με τον Ελληνισμό!
    [...] Οι Έλληνες Χριστιανοί όχι μόνο μπορούμε αλλά και ασφαλώς δικαιούμαστε να ονομαζόμαστε Έλληνες: όχι μόνο λόγω της παρουσίας μας σε εδάφη προαιώνια ελληνικά, όχι μόνο λόγω της Ελληνικής μας γλώσσας και παιδείας, όχι μόνο επειδή παρέμεινε το Βυζάντιο φορέας του Ελληνικού πολιτισμού (πλην φυσικά της ειδωλολατρίας), αλλά και επειδή είμαστε αυτοί που σταδιακά από τον 12ο αιώνα, και κυρίως μετά την Άλωση της Πόλης από τους Σταυροφόρους στα 1204, επαναφέραμε και πάλι το «Έλληνας» σε πορεία μετατροπής του από όνομα πολιτιστικό και θρησκευτικό, σε όνομα Εθνικό. [...]"

    Πόσο ανθέλληνας είναι αυτός που έγραψε αυτή τη μελέτη;
    Ενότητα άρθρων περί ελληνικότητας: http://www.oodegr.com/neopaganismos/ellinikotita/ellinikotita.htm (ελπίζω να μη σε πειράζει φυσικά που κινείται ενάντια στον εθνικισμό, ο οποίος είναι και αντιχριστιανικός και καταδικασμένος από την Πανορθόδοξη Σύνοδο του 1872: http://www.oodegr.com/oode/biblia/ethnik1/A4.htm)

    Έκρινα σωστό να ανεβάσω αυτά τα τελευταία σχόλια, αλλά εδώ τελειώνει η συζήτηση. Τα συμπεράσματα ανήκουν σε ένα έκαστο. Σημειωτέον, για τους μη γνώστες (αν και θα έγινε πλέον σαφές): ΟΟΔΕ = η ιστοσελίδα http://www.oodegr.com/
    Ευχαριστώ.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΥΓ. Α, να μην παραλείψω να πω ότι σε ευχαριστώ, αδελφέ, για τον κόπο που έκανες να γράψεις όλα αυτά τα σχόλια και ότι ο ήπιος τόνος σου και ορισμένα από τα λόγια σου, ιδίως στα τελευταία, με αποζημιώνει σε μεγάλο βαθμό για τη λύπη που ένιωσα με κάποια προηγούμενα. Σου ζητώ συγγνώμη.
    Το ότι διαφωνούμε δε σημαίνει ότι είμαστε εχθροί. Αντιθέτως, αδελφοί ορθόδοξοι χριστιανοί. Το ίδιο ισχύει όμως και με την ΟΟΔΕ και άλλους ορθόδοξους που μπορεί να διαφωνούν μαζί της. Καλά Χριστούγεννα.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σαφώς!Καλά Χριστούγεννα και εύχομαι την αυριανή Αγία Νύχτα να την νιώσουμε στην πραγματική της διάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή