Από εδώ
Κηδεύτηκε [19.9.2013] ο 34χρονος Παύλος Φύσσας, ο οποίος ξεψύχησε αφού δέχτηκε δύο μαχαιριές από τον 45χρονο χρυσαυγίτη Γιώργο Ρουπακιά. Περίπου χίλια άτομα παραβρέθηκαν στην κηδεία. Ο πατέρας του αδικοχαμένου Φύσσα ζητά να βρεθεί εκείνος που τηλεφώνησε στο δολοφόνο.
Πολύς κόσμος ήταν συγκεντρωμένος στο νεκροταφείο. Παρουσία απλών ανθρώπων μέχρι στιγμής και όχι οργανωμένων σχηματισμών. Η οικογένεια έχει ζητήσει να ενισχυθεί το Χαμόγελο του Παιδιού αντί για κατάθεση στεφανιών.
Στις 11.28 ξεκίνησε η νεκρώσιμη ακολουθία. Συνθήματα («Το αίμα κυλάει, εκδίκηση ζητάει», «Ο λαός δεν ξεχνά, θάνατος στον φασισμό», «Ένας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα») ακούστηκαν με το που βγήκε το φέρετρο από την εκκλησία. Οι συγκεντρωμένοι τραγουδούν στίχους του αδικοχαμένου Παύλου Φύσσα την ώρα της ταφής. Ακολούθησαν χειροκροτήματα και οι παρευρισκόμενοι φώναζαν «αθάνατος».
Νωρίτερα, οι συγκεντρωμένοι ζήτησαν να απομακρυνθούν οι κάμερες. Ένας φωτορεπόρτερ απωθήθηκε όταν επεχείρησε να βγάλει φωτογραφίες.
Σχόλιό μας: Έχει σημασία για μένα, γιατί ο νεκρός προέρχεται από τον αριστερό χώρο και γιατί οι "πολιτικές κηδείες" έχουν γίνει ρεύμα ή μόδα πλέον για τους αριστερούς ή άθεους κάθε λογής. Υπενθυμίζω την "πολιτική κηδεία" του διαμαρτυρόμενου για το Μνημόνιο αυτόχειρα Δημήτρη Χριστούλα.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Π. Φύσσας "ήταν πιστός", σημαίνει όμως ότι πιθανόν δεν είχε διακόψει με μανία και φανατισμό κάθε δεσμό με τις πνευματικές του ρίζες, αυτές τις ρίζες που πολεμάνε και κατακόβουν δυστυχείς και ταλαίπωροι αθεϊστές διαφόρων αποχρώσεων...
Εύχομαι ο Θεός να τους αναπαύσει όλους, "πιστούς" και "άπιστους", ό,τι κι αν έκαναν με το σώμα τους οι ίδιοι ή οι γύρω τους.
Προσθέτω τα άρθρα μας Πώς ξέρουμε σίγουρα ότι υπάρχει Θεός; & "Παιδιά χωρίς Θεό": ιστοσελίδα για την προώθηση του αθεϊσμού στα παιδιά, με τα links που τα συνοδεύουν, για όσους ξέρουν γράμματα φυσικά... Και κάτι για την περί θανάτου εμπειρία & διδασκαλία της Ορθοδοξίας, για να μην έχουμε αυταπάτες ή παρεξηγήσεις.
Για την ιστορία: Πολιτικές κηδείες στην Ελλάδα (από το υπερφανατικό αντιεκκλησιαστικό blog Ροΐδη Εμμονές, με λίγα σχόλιά μας):
(Με αφορμή την κηδεία του Βάσου Ανδρονίδη)
Μαρία Δημητριάδη, τραγουδίστρια, αποτεφρώθηκε, 8.1.2009.
1.5.2009
Κηδεύεται πολιτικά ο εκδότης του “εναλλακτικού Τύποιυ” του περιθωρίου και συγγραφέας Λεωνίδας Χρηστάκης
1.11.2009
Στη λίστα αυτών που κηδεύτηκαν πολιτικά προστέθηκαν και οι Μιχάλης Παπαγιαννάκης και Έλλη Παππά.
Ο φιλόσοφος Kώστας Αξελός κηδεύεται πολιτικά στο Μονπαρνάς (11.2.2010)
Ο Αντώνης Καρκαγιάννης, παλιός αγωνιστής της Αριστεράς με διωγμούς, φυλακίσεις, εξορίες, δημοσιογράφος και εκδότης της “Καθημερινής”, στοχοποιημένος από την “Ορθόδοξη ομάδα δογματικής έρευνας” (ΟΟΔΕ) γιατί αποκάλεσε την αγία Ειρήνη την Αθηναία (τύφλωσε το γιό της) “κουμάσι” (Η αναστήλωση των εικόνων και η ιστορική υποκρισία), κηδεύεται με αποτέφρωση χωρίς θρησκευτική τελετή.
"Ν": Η απάντηση (και όχι... στοχοποίηση!!!) της ΟΟΔΕ είναι εδώ, ενώ η μελέτη που τεκμηριώνει ότι η αυτοκράτειρα Ειρνήνη η Αθηναία δεν τιμάται ως αγία, εδώ.
17-6-2010
Ο κόκκινος ταγματάρχη Κώστας Σειρηνίδης, πρώην επικεφαλής του τμήματος εξωτερικής πολιτικής του ΚΚΕ και αργότερα αναρχικός, ο οποίος φυλακίστηκε, βασανίστηκε και αποτάχτηκε όταν τον Νοέμβριο του ’73, μετά το Πολυτεχνείο, επικεφαλής τάγματος κατέλαβε έναν λόφο στην περιοχή της Τρίπολης ζητώντας την τιμωρία των πρωταιτίων της σφαγής των φοιτητών
Ενημέρωση 16. 10. 2010
Πέθανε ο δημοφιλής σκηνοθέτης Γιάννης Δαλιανίδης, γνωστός άθεος.
Η πολιτική κηδεία του θα γίνει τη Δευτέρα στις 15.00 στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.
23.11.2010 Αιμίλιος Μεταξόπουλος, τ.πρύτανης Παντείου.
Eνημέρωση 1.3.2011
Κηδεύτηκε πολιτικά στα 95 της η παλιά αγωνίστρια Μίνα Γιάννου, τ.βουλευτής και μέλος του Π.Γ. του ΚΚΕ
Eνημέρωση 31.8.2011
Κηδεύεται σήμερα πολιτικα στο Α΄Νεκροταφείο ο τ.βουλευτής Λεωνίδας Κύρκος.
Μπέττυ Αμπατιέλλου (ΚΚΕ), 17.10.2011.
Κώστας Τζιαντζής (ΝΑΡ), 3.11.2011.
Γιάννης Μπανιάς τ.βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ (31.3.2012).
Αθηνόδωρος Προύσαλης, ηθοποιός. (5.6.2012)
Λευτέρης Βογιατζής, σκηνοθέτης (2.5.2013)
Τελικό σχόλιό μας: Κάποιοι από τους παραπάνω αναμφίβολα ήταν άνθρωποι καλών προθέσεων, που απλά έπεσαν στην παγίδα της αθεΐας και παρασύρθηκαν από πολιτικά και ιδεολογικά ρεύματα. Εύχομαι να είναι αναπαυμένοι όλοι έτσι κι αλλιώς. Είναι αυτονόητο ότι οι ορθόδοξοι χριστιανοί δεν απορρίπτουμε κανένα άνθρωπο ως πρόσωπο, μόνο λυπούμαστε για τα λάθη όλων (και τα δικά μας) και ιδιαίτερα για εκείνα που αποκόπτουν τον άνθρωπο απ' το Θεό.
Ο Θεός δεν παθαίνει τίποτα, ούτε βλάπτεται "η θρησκεία" ή "η Εκκλησία". Ο άνθρωπος ζημειώνεται. Φυσικά είναι ελεύθερος να το επιλέξει. Γι' αυτό και ο Θεός το σέβεται. Γι' αυτό και υπάρχει η κόλαση, ακριβώς επειδή ο άνθρωπος είναι ελεύθερος να επιλέξει.
Επιδόρπιο: Ο Καλός Άθεος
Άθεά μου αδέρφια, ζητήστε και θα λάβετε, όπως έλαβα εγώ...
Ο άθεος (;) διά Χριστόν σαλός των Εξαρχείων (Νικόλας ο Άσιμος)
Κηδεύτηκε [19.9.2013] ο 34χρονος Παύλος Φύσσας, ο οποίος ξεψύχησε αφού δέχτηκε δύο μαχαιριές από τον 45χρονο χρυσαυγίτη Γιώργο Ρουπακιά. Περίπου χίλια άτομα παραβρέθηκαν στην κηδεία. Ο πατέρας του αδικοχαμένου Φύσσα ζητά να βρεθεί εκείνος που τηλεφώνησε στο δολοφόνο.
Πολύς κόσμος ήταν συγκεντρωμένος στο νεκροταφείο. Παρουσία απλών ανθρώπων μέχρι στιγμής και όχι οργανωμένων σχηματισμών. Η οικογένεια έχει ζητήσει να ενισχυθεί το Χαμόγελο του Παιδιού αντί για κατάθεση στεφανιών.
Στις 11.28 ξεκίνησε η νεκρώσιμη ακολουθία. Συνθήματα («Το αίμα κυλάει, εκδίκηση ζητάει», «Ο λαός δεν ξεχνά, θάνατος στον φασισμό», «Ένας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα») ακούστηκαν με το που βγήκε το φέρετρο από την εκκλησία. Οι συγκεντρωμένοι τραγουδούν στίχους του αδικοχαμένου Παύλου Φύσσα την ώρα της ταφής. Ακολούθησαν χειροκροτήματα και οι παρευρισκόμενοι φώναζαν «αθάνατος».
Νωρίτερα, οι συγκεντρωμένοι ζήτησαν να απομακρυνθούν οι κάμερες. Ένας φωτορεπόρτερ απωθήθηκε όταν επεχείρησε να βγάλει φωτογραφίες.
Σχόλιό μας: Έχει σημασία για μένα, γιατί ο νεκρός προέρχεται από τον αριστερό χώρο και γιατί οι "πολιτικές κηδείες" έχουν γίνει ρεύμα ή μόδα πλέον για τους αριστερούς ή άθεους κάθε λογής. Υπενθυμίζω την "πολιτική κηδεία" του διαμαρτυρόμενου για το Μνημόνιο αυτόχειρα Δημήτρη Χριστούλα.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Π. Φύσσας "ήταν πιστός", σημαίνει όμως ότι πιθανόν δεν είχε διακόψει με μανία και φανατισμό κάθε δεσμό με τις πνευματικές του ρίζες, αυτές τις ρίζες που πολεμάνε και κατακόβουν δυστυχείς και ταλαίπωροι αθεϊστές διαφόρων αποχρώσεων...
Εύχομαι ο Θεός να τους αναπαύσει όλους, "πιστούς" και "άπιστους", ό,τι κι αν έκαναν με το σώμα τους οι ίδιοι ή οι γύρω τους.
Προσθέτω τα άρθρα μας Πώς ξέρουμε σίγουρα ότι υπάρχει Θεός; & "Παιδιά χωρίς Θεό": ιστοσελίδα για την προώθηση του αθεϊσμού στα παιδιά, με τα links που τα συνοδεύουν, για όσους ξέρουν γράμματα φυσικά... Και κάτι για την περί θανάτου εμπειρία & διδασκαλία της Ορθοδοξίας, για να μην έχουμε αυταπάτες ή παρεξηγήσεις.
Για την ιστορία: Πολιτικές κηδείες στην Ελλάδα (από το υπερφανατικό αντιεκκλησιαστικό blog Ροΐδη Εμμονές, με λίγα σχόλιά μας):
(Με αφορμή την κηδεία του Βάσου Ανδρονίδη)
Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος
Κύριε Ροϊδη,
Όλο και περισσότεροι
γνωστοί Έλληνες κηδεύονται χωρίς παπά αψηφώντας τις φωτιές της Κόλασης.
Σφραγίζουν μια στάση ζωής, με την τελεσίδικη απόρριψη της βαθύπλουτης
αρπακτικής επιχείρησης που ονομάζεται Εκκλησία. Αν υπάρχει Θεός θα
εκτιμήσει ιδιαίτερα το γεγονός πως δεν τον πρόσβαλαν συμπράττοντας με
αυτόκλητους πονηρούς «εκπροσώπους» του που τον εμπορεύονται ["Ν": σ' αυτό θα συμφωνήσω, από την άποψη πως ελπίζω η εντιμότητα και η συνέπεια των πραγματικά έντιμων και ειλικρινών να έγινε αιτία να σωθούν, έστω κι αν έσφαλαν σε βασικά].
Ο κατάλογος των πολιτικών κηδειών μακραίνει και χωρίς χρονολογικό ή αξιολογικό κριτήριο, ξεκινώ από τον Χαρίλαο Φλωράκη, για να τιμήσω το ΚΚΕ, που παρά τις κακές του παρέες (Κώστας Ζουράρις, Λιάνα Κανέλλη), αναδεικνύεται ως το μόνο ελληνικό κόμμα, που συστηματικά τα στελέχη του κηδεύονται πολιτικά. Λέων Αυδής (τ. βουλευτής), Μήτσος Σαχίνης (τ. βουλευτής), Θανάσης Παπαρήγας, Κώστας Κάππος (τ. βουλευτής,). Το παράδειγμα των προβεβλημένων ακολουθούν και απλά στελέχη ή φίλοι όπως οι Κώστας Πέτρογλου Γραμματέας της Κομματικής Οργάνωσης του ΚΚΕ στη Γερμανία και Φάνης Χατζηκυριάκος, γιος του Ν. Χατζηκυριάκου, γραμματέα της ΚΟΒ ΠΕΣΙΝΕ και μέλους της ΝΕ Βοιωτίας του ΚΚΕ, το στέλεχος του ΚΚΕ Βοιωτίας Μίμης Ευταξίας (2006), και το μέλος της ΚΝΕ Δημήτρης Κιάμος από τα Λαγκάδια Αρκαδίας (Ιούνιος 2007).
Ασφαλώς θα υπάρχουν και άλλα μέλη του κόμματος αυτού που κηδεύτηκαν «αδιάβαστα». Ειδικά για τον Φλωράκη, νομίζω πως η πολιτική του κηδεία, υπήρξε μια βαθιά πολιτική πράξη του κόμματος αυτού και μια απάντηση στις φλυαρίες που δημοσιεύτηκαν σε διάφορα χριστιανοπατριωτικά έντυπα («Ρεσάλτο» Ιαν-2007, «Πολύτεκνη Οικογένεια» κλπ) πως στα στερνά του το είχε ρίξει στην θρησκεία ["Ν": σχετική δική μας ανάρτηση - για Κύρκο & Φλωράκη - εδώ].
Ο κατάλογος των πολιτικών κηδειών μακραίνει και χωρίς χρονολογικό ή αξιολογικό κριτήριο, ξεκινώ από τον Χαρίλαο Φλωράκη, για να τιμήσω το ΚΚΕ, που παρά τις κακές του παρέες (Κώστας Ζουράρις, Λιάνα Κανέλλη), αναδεικνύεται ως το μόνο ελληνικό κόμμα, που συστηματικά τα στελέχη του κηδεύονται πολιτικά. Λέων Αυδής (τ. βουλευτής), Μήτσος Σαχίνης (τ. βουλευτής), Θανάσης Παπαρήγας, Κώστας Κάππος (τ. βουλευτής,). Το παράδειγμα των προβεβλημένων ακολουθούν και απλά στελέχη ή φίλοι όπως οι Κώστας Πέτρογλου Γραμματέας της Κομματικής Οργάνωσης του ΚΚΕ στη Γερμανία και Φάνης Χατζηκυριάκος, γιος του Ν. Χατζηκυριάκου, γραμματέα της ΚΟΒ ΠΕΣΙΝΕ και μέλους της ΝΕ Βοιωτίας του ΚΚΕ, το στέλεχος του ΚΚΕ Βοιωτίας Μίμης Ευταξίας (2006), και το μέλος της ΚΝΕ Δημήτρης Κιάμος από τα Λαγκάδια Αρκαδίας (Ιούνιος 2007).
Ασφαλώς θα υπάρχουν και άλλα μέλη του κόμματος αυτού που κηδεύτηκαν «αδιάβαστα». Ειδικά για τον Φλωράκη, νομίζω πως η πολιτική του κηδεία, υπήρξε μια βαθιά πολιτική πράξη του κόμματος αυτού και μια απάντηση στις φλυαρίες που δημοσιεύτηκαν σε διάφορα χριστιανοπατριωτικά έντυπα («Ρεσάλτο» Ιαν-2007, «Πολύτεκνη Οικογένεια» κλπ) πως στα στερνά του το είχε ρίξει στην θρησκεία ["Ν": σχετική δική μας ανάρτηση - για Κύρκο & Φλωράκη - εδώ].
Μπαίνω στον πειρασμό να θυμίσω τα λόγια που είπε ο εκπρόσωπος των συμπατριωτών του Κερκυραίων, στο ύστατο χαίρε του Αυδή: “Για
φαντάσου Λέοντα να ερχόταν ένας αρχιερέας και να ζητούσε από το Θεό του
να σε συγχωρέσει γιατί ήσουν …τίμιος,…αγωνιστής που αγωνίστηκε με πάθος
για το δίκιο των φτωχών και των αδυνάτων” (“Ελευθεροτυπία”, 27-9-2000). Παραθέτω και τον αντίλογο της κας Κανέλλη: «Θεωρώ
αδύνατον για έναν ορθόδοξο να μην είναι κομμουνιστής… Πεθαίνοντας θέλω
το φέρετρο να είναι το μισό σκεπασμένο με το σφυροδρέπανο και το άλλο
μισό με την ελληνική σημαία σε θρησκευτική κηδεία» («Νέα»,
12.1.’06). Το ΚΚΕ βέβαια έχει κι αυτό τις αντιφάσεις του. Η κα Παπαρήγα
δεν έστειλε ούτε εκπρόσωπο στην [θρησκευτική (!)] κηδεία του Γρηγόρη
Φαράκου, ήρωα της Εθνικής Αντίστασης και πρώην Γ.Γ. του ΚΚΕ, αλλά τίμησε
με την παρουσία της την κηδεία του χουντικού αρχιεπισκόπου Χ.
Παρασκευαΐδη ["Ν": τα περί "χουντικού" Χριστόδουλου είναι ανοησίες εκείνων που ψάχνουν αφορμή - γενικά για το θέμα Εκκλησία και χούντα, εδώ & εδώ].
Θα περίμενε κανείς πως ο
ΣΥΡΙΖΑ/ΣΥΝ θα ήταν ο κατ’ εξοχήν χώρος από τον οποίο θα αντλούσαμε
ονόματα για τη λίστα μας, αλλά πέρα από κάποιους φίλους του χώρου, δεν
βρήκαμε πολιτικά στελέχη που να βρήκαν το κουράγιο να κηδευτούν χωρίς
τις προσευχές του πατρός Ρασπούτιν. Ακόμη και επιφανείς διανοούμενοί
του, κηδεύτηκαν θρησκευτικά, όπως οι Φίλιππος Ηλιού, Άγγελος Ελεφάντης
και πολλοί ακόμη.
Το ζήτημα είναι από τη φύση του λεπτό. Πρόκειται για
μια δύσκολη περίσταση, στην οποία παίζουν ρόλο οι συγγενείς και η
κοινωνική πίεση. Ο καθένας δικαιούται μέχρι την τελευταία του στιγμή να
αναθεωρήσει τις περί Θεού αντιλήψεις του, αλλά τα δημόσια πρόσωπα
υπόκεινται στην κριτική μας. Ακόμη και ο Β. Ραφαηλίδης, μαχητικός άθεος
κομμουνιστής, πέθανε ξαφνικά και κηδεύτηκε με ευθύνη των συγγενών του
θρησκευτικά από τον τηλεοπτικό του «αντίπαλο» κ. Μεταλληνό. “Περίμενα
αυτές τις μέρες που αρχίζει η νέα τηλεοπτική περίοδος να σε συναντήσω
πάλι στα κανάλια” (“Ελευθεροτυπία”, 24-9-2000), ήταν η εισαγωγή του
μόνου εξόδιου λόγου στη μνήμη ενός γόνιμου αγωνιστικού πνεύματος.
Ο κ.
Μεταλληνός δεν θα έτυχε να μάθει τη γνώμη του μακαρίτη: «Πάντα είχα την
έμμονη ιδέα πως αυτοί που εκφωνούν επικήδειους είναι λίγο ως πολύ
απατεώνες» («Διαβάζω», αριθ. 66-6.4.’83). Ο ιερέας άφησε να εννοηθεί πως
ο τεθνεώς είχε ζητήσει να κηδευθεί θρησκευτικά, αλλά τα αδέλφια του
νεκρού τον διέψευσαν αποδίδοντας τον ισχυρισμό αυτό σε παρεξήγηση
(“Ελευθεροτυπία”, 23-9-2000). Tο ένα κακό φέρνει το άλλο. Όπως
κατήγγειλε ο “Ριζοσπάστης (“12-9-2000): “…σ’ένα Λύκειο στην περιοχή
Μαρτίου (Θεσσαλονίκη), ο νεαρός παπάς στη διάρκεια του μισαλλόδοξου
κηρύγματός του άρχισε να εκτοξεύει μύδρους κατά του νεκρού, γιατί “‘όταν ήταν εν ζωή γύριζε από τηλεόραση σε τηλεόραση, έλεγε κοτσάνες και δήλωνε άθεος, ενώ λίγο πριν πεθάνει μετάνιωσε‘”.
Ιστορική νομίζω θα μείνη η «ταφή» του Ηλία Πετρόπουλου του οποίου η στάχτη σκορπίστηκε από την σύντροφό του Μαίρη
Κουκουλέ σε υπόνομο των Παρισίων. Ήταν η έσχατη προκλητική πράξη ενός
ερευνητικού και ανατρεπτικού πνεύματος, που διώχτηκε από την Ελλάδα και
που όπως κατατίθεται στην βιογραφική του ταινία (Καλλιόπης Λεγάκη: «Ένας
κόσμος υπόγειος») «θεωρούσε τους δεσποτάδες καθάρματα». Μια και
βρισκόμαστε στο Παρίσι, να συμπληρώσουμε τον κατάλογό μας με δυο
επιφανείς που κηδεύτηκαν χωρίς παπά: Κορνήλιος Καστοριάδης, και Ι.
Ξενάκης του ΕΑΜ και της γαλλικής Ακαδημίας.
Η λίστα μας καταλήγει με
την ολότελα ιδιαίτερη πολυσήμαντη περίπτωση του Αντώνη Σαμαράκη που
δώρισε το πτώμα του στο Νεκροτομείο, τους δημοσιογράφους Αγγελική Ξύδη
και Γιάννη Ε. Διακογιάννη, τον μεγάλο φιλόλογο Ρένο Αποστολίδη, τον
ακτιβιστή ομοφυλόφιλο Βαγγέλη Γιανέλλο, τον αναρχικό Γιάννη Ταμτάκο, τον
“συνήθη ύποπτο” αναρχικό Γιάννη Μπουκετσίδη, το στέλεχος του ΕΚΚΕ
Ανδρέα Μπίστη, τον αγωνιστή του ΔΣΕ Δημήτρη Κάιλα, και τον ηθοποιό και
συνδικαλιστή του ΣΕΗ Βάσο Ανδρονίδη. Η Εκκλησία προσπάθησε να εμποδίσει
την ταφή του Ρένου (Ελευθεροτυπία-18-3-’04) μέσα στο νεκροταφείο, τον
ήθελε όπως τον Καζαντζάκη και τον Σκαρίμπα, απόβλητο ["Ν": ο Καζαντζάκης (που ποτέ δεν αφορίστηκε) τέθηκε σε λαϊκό προσκύνημα μέσα στο μητροπολιτικό ναό του Ηρακλείου και κηδεύτηκε από τον αρχιεπίσκοπο Κρήτης, ενώ θάφτηκε στον προμαχώνα Μαρτινέγκο κατ' επιλογή των δικών του], το ίδιο
αποπειράθηκε και για τον Γερμανό αναρχικό Ρ. Πόλε που πέθανε στη χώρα
μας.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η υπόθεση της Πηνελόπης Δέλτα που στην
τελευταία της επιθυμία που έγραψε ιδιόχειρα ζήτησε από τους δικούς της:
“ούτε παπά ούτε κηδεία παραχώστε με σε μια γωνιά του κήπου” (Αλ. Ζάννα
“Π. Δέλτα σελίδες ημερολογίου”, "Καθημερινή", 7-4-2002). Η θέλησή της
δεν έγινε σεβαστή, αφού για τη θρησκευτική της ταφή φρόντισε ο φίλος της
ο αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος.
"Ν": Η δήλωση της Π. Δέλτα (που αυτοκτόνησε όταν μπήκαν οι Ναζί στην Αθήνα, μη αντέχοντας στη σκέψη της Κατοχής) δεν δηλώνει οπωσδήποτε απιστία, που δε νομίζω και να ίσχυε κάτι τέτοιο γι' αυτήν. Πολλοί άγιοι ασκητές το ίδιο ζήτησαν, από ταπείνωση. Είναι εντελώς διαφορετικό από το να το ζητώ από απιστία ή αλαζονεία.
Έχουν ασφαλώς πεθάνει
πολλοί σε πολέμους, θεομηνίες κλπ. χωρίς κάποιος παπάς να παπαγαλίσει
βιαστικά τα τετριμμένα της κηδείας... Ίσως αυτούς να τους περιμένει η
Αιώνια Κόλαση, όπου θα συναντήσουν και τον αυτοκράτορα Μιχαήλ Η΄
Παλαιολόγο που πετάχτηκε αδιάβαστος νύχτα στον λάκκο, ως οπαδός της
Ένωσης των Εκκλησιών ["Ν": και σφετεριστής του θρόνου, με δολοφονία του ανήλικου νόμιμου διαδόχου, καθώς και σφαγέας πολλών ανθενωτικών]. Ο Σαίξπηρ όμως δεν φαίνεται να πιστεύει πως όποιος
πάει αλειτούργητος βρίσκεται στις φωτιές του Άδη. Στον “Άμλετ”, ο παπάς
λέει στον Λαέρτη, αδελφό της τραγικής Οφηλίας που αυτοκτόνησε:
“...θα’ταν ασέβεια τα νεκρώσιμα αν διαβάζαμε”, για να πάρει απάντηση:
“από την σάρκα της την όμορφη κι αμόλυντη γιούλια ας φυτρώσουν. Μάθε
βάρβαρε παπά πως άγγελος Υψίστου θα’ναι η αδερφή μου κι εσύ στο χώμα σου
θα ουρλιάζεις” (Μτφρ. Β. Ρώτα).
"Ν": Η σωτηρία ή απώλεια του ανθρώπου δεν εξαρτάται από το ίδιο το γεγονός της κηδείας του - αν και η προσευχή των παρευρισκόμενων, ΟΤΑΝ συμβαίνει, σίγουρα βοηθάει - αλλά από τη διάθεσή του απέναντι στο Θεό, που έχει απόλυτη σχέση με τον εγωισμό του και που συχνά είναι ο λόγος της επιλογής "πολιτικής κηδείας".
Πολιτική κηδεία επιφυλάσσεται από
σκληρόκαρδους παπάδες, ταμπουρωμένους πίσω από συνοδικές εγκυκλίους, στα
αβάπτιστα μωρά και στους παντρεμένους με πολιτικό γάμο. Ο καθηγητής Κ.
Μπέης (“Ελευθεροτυπία”, 8-3-2000) σε άρθρο του επικαλείται σχόλιο του κ.
Κ. Ι. Αγγελόπουλου στην “Καθημερινή” για να επικρίνει παπά που αρνείται
να κηδεύσει παιδάκι 9 μηνών, επειδή ήταν αβάπτιστο. Δεν είναι
μεμονωμένο περιστατικό. Ο ιερέας του χωριού Κάτω Μητρούσι, με διαταγή
του τα τότε δεσπότη Σερρών Μάξιμου, αρνήθηκε να ψάλλει την εξόδιο
ακολουθία, σε ηλικίας 3 μηνών αβάπτιστο αγοράκι. Ο εκπρόσωπος τύπου της
Συνόδου, εξήγησε: “Ο ιερέας δεν μπορούσε με κανέναν τρόπο να ψάλει… θα
μπορούσε μόνο να βγάλει το πετραχήλι και να πει μια προσευχή…”
(“Ελευθεροτυπία”, 28-7-2000). Αν αυτό θέλει ο Θεός για τα αθώα βρέφη,
τότε του ταιριάζουν τα λόγια του Όσκαρ Ουάϊλντ: “Δεν ξέρω αν υπάρχει
Θεός, αλλά θα ήταν καλύτερα για την υπόληψή του να μην υπήρχε”.
"Ν": Εξυπνάδες... Ο Ο. Ουάιλντ (και οι περισσότεροι άνθρωποι) ήθελε ένα Θεό να κατακεραυνώνει τους αμαρτωλούς. Δεν καταλαβαίνει ένα Θεό που τους καλεί να μετανοήσουν και να σωθούν. Αυτός ο Θεός έγινε άνθρωπος και θυσιάστηκε για τη σωτηρία των ανθρώπων και έδωσε τη δυνατότητα να ενωθούμε μαζί Του και να γίνουμε άγιοι, ακόμη και μετανοώντας από τα εγκλήματά μας - δε διέσωσε "την υπόληψή Του" έτσι;
Όσο για την κηδεία των αβάπτιστων μωρών, ακόμα κι αν έσφαλαν οι εμπλεκόμενοι (ας το προσέξουμε αυτό), όλα αυτά γίνονται για τη σωτηρία των ανθρώπων. Ορίστε άρθρο μας για την άρνηση της Εκκλησίας να κηδεύει τους αυτόχειρες.
Όσο για την κηδεία των αβάπτιστων μωρών, ακόμα κι αν έσφαλαν οι εμπλεκόμενοι (ας το προσέξουμε αυτό), όλα αυτά γίνονται για τη σωτηρία των ανθρώπων. Ορίστε άρθρο μας για την άρνηση της Εκκλησίας να κηδεύει τους αυτόχειρες.
Στη Δράμα, ο
μητροπολίτης Διονύσιος, το 1987, απαγόρευσε να ψαλεί νεκρώσιμη
ακολουθία στην κηδεία του Σταύρου Θεοφανίδη, επειδή είχε παντρευθεί με
πολιτικό γάμο. Αναγκαστική πολιτική κηδεία έγινε το 1996 στη Δράμα πάλι
και στην Σοφία Πιστικόζογλου για τον ίδιο λόγο. Ο ιερέας που υπακούοντας
στον δεσπότη, αρνήθηκε να ψάλλει την εξόδιο ακολουθία, ομολόγησε
κυνικότατα: “Η Μερκούρη, την οποία εκτιμώ, ετάφη δημοσία δαπάνη και
μάλιστα παρουσία Αρχιεπισκόπου. Εκεί υπήρχαν πολιτικές σκοπιμότητες”. Το
ίδιο συνέβη και με τον Τρίτση. Αλλά η Εκκλησία
πάντα υπήρξε σκληρή με τους ταπεινούς και επιεικής με τους ισχυρούς.
Πάρτε ακόμη για παράδειγμα το εν μια νυκτί διαζύγιο του δικτάτορα
Παπαδόπουλου, τους ετερόδοξους γαλαζοαίματους νονούς στα ορθόδοξα
βαφτίσια του εγγονού του Κώστα Ντεγκρέτσια και τη θρησκευτική κηδεία της
Μ. Κάλλας η οποία μετά αποτεφρώθηκε. Ο φλύαρος παπάς αποκάλυψε πως δεν
έκανε του κεφαλιού του, αλλά ρώτησε και την Σύνοδο, από όπου τον
συμβούλευσαν να πράξει έτσι (“Ελεύθερος Τύπος”, 18-12-’96.).
Αρχές Οκτώβρη του 2005,
ήρθε κι ώρα του Διονύσιου να διαβεί τον Αχέροντα. Κηδεύτηκε δημοσία
δαπάνη και η Νομαρχία κήρυξε τριήμερο πένθος. Αν υπάρχει Θεός, δεν θα
‘θελα να ήμουν ούτε ψύλλος στον κόρφο του δεσπότη. Η κηδεία δεν είναι
μυστήριο και επομένως ένας καλός παπάς μπορεί να προσευχηθεί για κάθε
πεθαμένο όταν του το ζητήσουν οι συγγενείς του. Κηδεύονται θρησκευτικά,
φονιάδες, μαστρωποί, έμποροι ναρκωτικών, βασανιστές, δικτάτορες,
παιδεραστές κληρικοί και δεν μπορεί να κηδευτεί μια γυναικούλα που έκανε
πολιτικό γάμο;
["Ν": Αυτό χρειάζεται πράγματι συζήτηση. Όμως δε νομίζω πως αποτελεί πάγια πρακτική. Η περίπτωση που αναφέρεται εδώ είναι εξαίρεση. Η διαφορά: εκείνος που τελεί πολιτικό γάμο (μόνο πολιτικό, χωρίς θρησκευτικό γάμο) στην πράξη φανερώνει πως δεν είναι χριστιανός, αφού απορρίπτει τα χριστιανικά μυστήρια. Όμως το ίδιο συμβαίνει και με όσους συζούν χωρίς γάμο (μπορεί όμως και απλά να μην ξέρει τι είναι ο γάμος, και ευθύνη να φέρει ο παπάς της ενορίας του, όχι ο ίδιος) και τελικά τι χριστιανός είναι ένας βασανιστής κτλ; Η κατάληξη: μόνο ο Θεός ξέρει αν είμαι χριστιανός ή όχι. Δεν πρέπει να κρίνουν και να πράττουμε ελαφρά τη καρδία. Ίσως και να σφάλλω βεβαίως.].
Όσοι πάντως σκέπτονται να αποτεφρωθούν
και άρα να κηδευτούν πολιτικά, ας εντρυφήσουν σε δυο απόψεις υψηλού
επιπέδου: Σε έρευνα της “Ελευθεροτυπίας” (10.11.92 ) απαντά ο μακαρίτης
σήμερα Ι. Χατζηφώτης του γραφείου Τύπου της Συνόδου: “Δεν φτάνει που θα
καιγόμαστε εις το πυρ το εξώτερον με τις αμαρτίες μας, ….να προσθέσουμε
άλλο ένα κάψιμο;”. Ο τότε χωρεπίσκοπος Δωδώνης επίσης καθησυχάζει όσους
δεν θαφτούν λόγω ατυχήματος: “πιστεύω ότι από τη στιγμή που κάποιος
φαγωθεί…από καρχαρίες ή αποτεφρωθεί σε μια πυρκαγιά, δεν θα μείνει χωρίς
να αναστηθεί”.
Ενημέρωση:Μαρία Δημητριάδη, τραγουδίστρια, αποτεφρώθηκε, 8.1.2009.
1.5.2009
Κηδεύεται πολιτικά ο εκδότης του “εναλλακτικού Τύποιυ” του περιθωρίου και συγγραφέας Λεωνίδας Χρηστάκης
1.11.2009
Στη λίστα αυτών που κηδεύτηκαν πολιτικά προστέθηκαν και οι Μιχάλης Παπαγιαννάκης και Έλλη Παππά.
Ο φιλόσοφος Kώστας Αξελός κηδεύεται πολιτικά στο Μονπαρνάς (11.2.2010)
Ο Αντώνης Καρκαγιάννης, παλιός αγωνιστής της Αριστεράς με διωγμούς, φυλακίσεις, εξορίες, δημοσιογράφος και εκδότης της “Καθημερινής”, στοχοποιημένος από την “Ορθόδοξη ομάδα δογματικής έρευνας” (ΟΟΔΕ) γιατί αποκάλεσε την αγία Ειρήνη την Αθηναία (τύφλωσε το γιό της) “κουμάσι” (Η αναστήλωση των εικόνων και η ιστορική υποκρισία), κηδεύεται με αποτέφρωση χωρίς θρησκευτική τελετή.
"Ν": Η απάντηση (και όχι... στοχοποίηση!!!) της ΟΟΔΕ είναι εδώ, ενώ η μελέτη που τεκμηριώνει ότι η αυτοκράτειρα Ειρνήνη η Αθηναία δεν τιμάται ως αγία, εδώ.
17-6-2010
Ο κόκκινος ταγματάρχη Κώστας Σειρηνίδης, πρώην επικεφαλής του τμήματος εξωτερικής πολιτικής του ΚΚΕ και αργότερα αναρχικός, ο οποίος φυλακίστηκε, βασανίστηκε και αποτάχτηκε όταν τον Νοέμβριο του ’73, μετά το Πολυτεχνείο, επικεφαλής τάγματος κατέλαβε έναν λόφο στην περιοχή της Τρίπολης ζητώντας την τιμωρία των πρωταιτίων της σφαγής των φοιτητών
Ενημέρωση 16. 10. 2010
Πέθανε ο δημοφιλής σκηνοθέτης Γιάννης Δαλιανίδης, γνωστός άθεος.
Η πολιτική κηδεία του θα γίνει τη Δευτέρα στις 15.00 στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.
23.11.2010 Αιμίλιος Μεταξόπουλος, τ.πρύτανης Παντείου.
Eνημέρωση 1.3.2011
Κηδεύτηκε πολιτικά στα 95 της η παλιά αγωνίστρια Μίνα Γιάννου, τ.βουλευτής και μέλος του Π.Γ. του ΚΚΕ
Eνημέρωση 31.8.2011
Κηδεύεται σήμερα πολιτικα στο Α΄Νεκροταφείο ο τ.βουλευτής Λεωνίδας Κύρκος.
Μπέττυ Αμπατιέλλου (ΚΚΕ), 17.10.2011.
Κώστας Τζιαντζής (ΝΑΡ), 3.11.2011.
Γιάννης Μπανιάς τ.βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ (31.3.2012).
Αθηνόδωρος Προύσαλης, ηθοποιός. (5.6.2012)
Λευτέρης Βογιατζής, σκηνοθέτης (2.5.2013)
Τελικό σχόλιό μας: Κάποιοι από τους παραπάνω αναμφίβολα ήταν άνθρωποι καλών προθέσεων, που απλά έπεσαν στην παγίδα της αθεΐας και παρασύρθηκαν από πολιτικά και ιδεολογικά ρεύματα. Εύχομαι να είναι αναπαυμένοι όλοι έτσι κι αλλιώς. Είναι αυτονόητο ότι οι ορθόδοξοι χριστιανοί δεν απορρίπτουμε κανένα άνθρωπο ως πρόσωπο, μόνο λυπούμαστε για τα λάθη όλων (και τα δικά μας) και ιδιαίτερα για εκείνα που αποκόπτουν τον άνθρωπο απ' το Θεό.
Ο Θεός δεν παθαίνει τίποτα, ούτε βλάπτεται "η θρησκεία" ή "η Εκκλησία". Ο άνθρωπος ζημειώνεται. Φυσικά είναι ελεύθερος να το επιλέξει. Γι' αυτό και ο Θεός το σέβεται. Γι' αυτό και υπάρχει η κόλαση, ακριβώς επειδή ο άνθρωπος είναι ελεύθερος να επιλέξει.
Επιδόρπιο: Ο Καλός Άθεος
Άθεά μου αδέρφια, ζητήστε και θα λάβετε, όπως έλαβα εγώ...
Ο άθεος (;) διά Χριστόν σαλός των Εξαρχείων (Νικόλας ο Άσιμος)
ντροπή σου να δημοσιεύεις τέτοια άρθρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά σ'έχουμε συνηθίσει! Βόθρος της αριστεράς και του οικουμενισμού κατάντησες!
Ευχαριστώ, αδελφέ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως την "πολιτική κηδεία" δεν την επαινώ, όπως ίσως νόμισες. Θα το διαπιστώσεις, αν διαβάσεις τα σχόλιά μας στις περιπτώσεις του Κύρκου και του Δ. Χριστούλα (στα links που δίνουμε μέσα στο άρθρο).
Ένας λογισμός μού λέει να μην αφήσω ασχολίαστο το θέμα του οικουμενισμού, επειδή είναι σοβαρό ζήτημα σωτηρίας. Συγχωρέστε με, που επανέρχομαι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον Οικουμενισμό έχουμε τοποθετηθεί εδώ: http://o-nekros.blogspot.gr/2013/07/blog-post_5.html
Όμως το παρόν ιστολόγιο δεν προορίζεται για τέτοια θεματολογία.
Ειδική ενότητα έχουμε, συν Θεώ, εδώ: http://syghorisis.blogspot.gr/
Δεν είμαι λοιπόν οικουμενιστής, αδελφέ, και κακώς με παρεξήγησες (ούτε και αριστερός, ειρρήσθω εν παρόδω, αλλά ούτε και δεξιός - είμαι ένας ανάξιος και αμαρτωλός χριστιανός, σου αρκεί;). Βέβαια δεν επαναλαμβάνω τις καταγγελίες οικουμενιστικών πράξεων και ανοιγμάτων που δημοσιεύονται σε πλείστα ορθόδοξα ιστολόγια. Περιττεύει αυτό. Οι δύο αυτές ταπεινές μπλογκονησίδες έχουν - το ξαναλέω - άλλους στόχους: ιεραποστολικούς & ενωτικούς. Μακάρι ο Κύριος να με/μας φωτίζει και να δώσει επιτυχία σ' αυτούς τους στόχους, με το δικό Του χέρι, γιατί είναι ανόητο να περιμένω κάτι απ' το δικό μου χωματένιο και αμαρτωλό χέρι.
Ευχαριστώ και σας αγαπώ. Αν κι εσείς με αγαπάτε, τότε με κρίνετε χριστιανικά. Αν όχι, αναρωτηθείτε κάπως για την καθαρότητα της κρίσης σας.
Και πάλι συγγνώμη.
καλέ μου Ανωνυμε (20/9/13 10¨09)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιμαι ΕΥΓΝΩΜΩΝ πραγματικά στον 'Νεκρο' που δημοσιεύει τέτοια 'αρθρα.Οχι.Δεν είμαι ουτε αριστερός,ουτε δεξιός,ούτε...μέσος.Εκτιμω ομως το γεγονός οτι ο Νεκρός ανεβαζει στο μπλόγκ του τετοια αρθρα,ΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ορθόδοξες.Και δεν κλεινει τα αυτιά οπως κανουμε οι περισσοτεροι,σε αντίθετες γνωμες αφηνοντας αναπάντητα χιλιαδες ερωτηματικά!!Αυτό.Με αγάπη το λεω και ελπίζω το σχολιο να έκφραζε απλα μια σκεψη σου,φιλε Ανωνυμε,και οχι κατι περισσότερο....μην ξεχνάμε..υπάρχουν πολλα αρθρα για τα ''χρυσα αυγα'' που ισως ενοχλούν..Σου Ζητω χιλια συγνώμη,αν δεν υσχείει κάτι τέτοιο.Αλλά βλεπω αρκετες 'ανωνυμες' επιθετικες δηλωσεις σε ορθοδοξα μπλόγκ τις τελευταιες μέρες...και πάλι Συγνώμη,οπως και να 'χει.. Επισης ,φιλε Νεκρέ αυτό με τα βρεφη ειναι μια μεγαλη συζητηση και εχω και εγω καποιες απορίες.Οι αυτοχειρες,εξηγειτε γιατι δεν κηδεύονται.Τα άκακα βρέφη;; τι κι αν ειναι αβάπτιστα; υπαρχει περιπτωση να μην γινουν ''αγγελοι'' οπως λεγαμε απο παιδιά; Ευχαριστώ για το χρόνο σας,καλη μας Φωτηση και καλη ανάπαυση στον δουλο του Θεου Παυλο/ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και δηλώνω σε κάθε τόνο ότι μόνο με τη χάρη του Θεού γίνεται κάτι καλό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τα αβάπτιστα βρέφη δε γνωρίζω τι προβλέπουν οι ιεροί κανόνες. Θα το ψάξω, Θεού θέλοντος. Το τι γίνονται οι ψυχές τους, είναι στο χέρι του Θεού. Το να μην κηδευτούν εκκλησιαστικά (αν ισχύει), δε σημαίνει ότι τα περιφρονούμε, όπως το ότι δεν τα κοινωνούμε δε σημαίνει ότι δεν θέλουμε να τα κοινωνήσουμε ή ότι δεν τα αγαπάμε, αλλά ο μη βαπτισμένος δεν είναι χριστιανός.
Ωστόσο, αξιόλογος - και γνωστός - κληρικός, σε προσωπική ερώτηση μου είπε "να κηδευτεί το παιδάκι κανονικά, σα να ήταν βαπτισμένο, αφού είναι παιδί χριστιανών γονέων".
Δεν ξέρω αν απάντησε σωστά, με "ακρίβεια" ή "οικονομία" (συγκατάβαση). Πάντως μας ανάπαυσε η απάντησή του. Για κάτι περισσότερο, επιφυλάσσομαι.
ευχαριστω για την απαντηση. Να ειστε καλα. Καλη φωτιση και στους αδελφους μας που συλληφθηκαν σημερα.Αδελφια μας ειναι κι αυτοι.Ο Θεος να ελεησει να μετανοησουν και να γείρουν προς την Αγάπη-Χριστό. ΚΩΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου το θυμήθηκες αυτό το ιστολόγιο βόθρο του Βασιλάκη-Λασκαράτου , του γνωστού υβριστή του μακαριστού Χριστοδούλου.Να ξεμπροστιαστεί πρέπει αυτός ο αμετροεπής χυδαιολόγος.
ΑπάντησηΔιαγραφή