Στην ιστορία του αγίου μεγαλομάρτυρα Δημητρίου του Μυροβλύτη (για τη μυροβλυσία του - δηλ. το άρωμα που ρέει από τον τάφο του - δες εδώ), όπως καταγράφεται στο Μέγα Συναξαριστή του Ματθαίου Λάγγη (τόμος Οκτωβρίου), αναφέρεται το παρακάτω αξιοπρόσεκτο επεισόδιο:
Άβαροι (από εδώ) |
Ο αδελφός μπήκε μέσα, πήγε στον τάφο του αγίου και του μετέφερε την ειδοποίηση. Τότε ο άγιος, σαν όραμα, βγήκε από τον τάφο του, προχώρησε & συνάντησε τους δύο νέους. Εκείνοι του είπαν: "Ο Βασιλιάς των όλων σε διατάζει να φύγεις από αυτή την πόλη τώρα, γιατί θα πέσει στα χέρια των βαρβάρων".
Τότε ο άγιος έσκυψε το κεφάλι του, τα μάτια του δάκρυσαν και παρέμεινε πολλή ώρα σ' αυτή τη στάση. Ο μοναχός λυπήθηκε πολύ και είπε στους νέους, που προφανώς ήταν άγγελοι: "Αν ήξερα πόσο θα λυπηθεί ο αφέντης μου από το μήνυμά σας, δε θα τον ειδοποιούσα".
Τελικά, ο άγιος σήκωσε το κεφάλι και τους είπε: "Ώστε ο Βασιλιάς και Κύριος των όλων έκρινε το λαό αυτής της πόλης άξιο να σφαχτεί από τους βάρβαρους; Τότε, πείτε Του πως Εκείνος με έβαλε φύλακα σ' αυτή την πόλη. Δε θα φύγω λοιπόν, αλλά θα κάνω αυτό που έκανε κι Εκείνος: θα δώσω τη ζωή μου για τους ανθρώπους. Αν χαθούν αυτοί, ας χαθώ κι εγώ μαζί τους". "Αυτό να Του πούμε;" ρώτησαν οι άγγελοι. "Δε φοβάσαι μήπως οργιστεί εναντίον σου;". "Αυτό να Του πείτε" απάντησε ο άγιος και επέστρεψε, πάντα σαν όραμα, στον τάφο του.
Οι δυο νέοι έφυγαν. Την άλλη μέρα ο μοναχός διηγήθηκε τη συγκλονιστική εμπειρία του και ο λαός της Θεσσαλονίκης κατάλαβε πως θα έχει τη βοήθεια του αγίου στον αγώνα του.
Ο άγιος φυλακίζεται στο βόθρο του δημόσιου λουτρού (από εδώ). Πίσω, με φωτοστέφανο, κρυφοκοιτάζει ο άγιος Λούπος, δούλος του αγίου, αλλά στην πραγματικότητα φίλος και αδελφός του, που, όταν τον θανάτωσαν, βούτηξε ένα μαντήλι στο αίμα του και μ' αυτό έκανε πολλά θαύματα και δίδασκε τους ανθρώπους για το Χριστό. Έτσι, αν και δούλος, έγινε δάσκαλος όλης της κοινωνίας και θαυματουργός. Φυσικά συνελήφθη και θανατώθηκε. Γιορτάζεται μια μέρα μετά τον άγιο Δημήτριο (27 Οκτ.), μαζί με τον άγιο Νέστορα, το φίλο τους. Έτσι, "δούλος" και "αφέντης" αδελφώνονται όταν είναι αληθινοί χριστιανοί (περί δουλείας εδώ).
Η ιστορία αυτή, με τους αγγέλους και το μήνυμα του Χριστού, ακόμα κι αν κάποιος τη θεωρήσει μύθο (ή επινόηση του μοναχού για να δώσει κουράγιο στους συμπολίτες του), έχει μια κρυφή σημασία, που με συγκίνησε και θά 'θελα να τη μοιραστώ μαζί σου:
Αυτός λοιπόν, αδελφέ μου, είναι ο Θεός μου: όχι ο σκοτεινός θεός της αιρετικής Ιεράς Εξέτασης ή ο εξίσου σκοτεινός θεός που έχουν στην καρδιά τους πολλοί σκληρόκαρδοι "ορθόδοξοι", αλλά ο Θεός της Εκκλησίας, των μαρτύρων και των αγίων διδασκάλων του χριστιανισμού. Ένας Βασιλιάς, που δέχεται να παρακούνε την εντολή Του οι άγιοί του και να κάνουν αυτό που τους λέει η καρδιά τους κι όχι αυτό που τους διατάζει Εκείνος!
Άραγε, ο Χριστός οργίστηκε με τον άγιό Του; Δεν υπονοείται κάτι τέτοιο στην ιστορία. Ο Θεός μου, ο Ιησούς Χριστός, προτιμάει να αγαπάς τους ανθρώπους παρά να υπακούς στις εντολές Του. Άλλωστε, η μόνη εντολή Του, στην Καινή Διαθήκη, είναι το "αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου... και τον πλησίον σου ως σεαυτόν". Όποιος τηρεί αυτές τις δύο εντολές, λέει, τις έχει τηρήσει όλες.
Μπορεί στο μυαλό σου ή στην καρδιά σου να έχεις πολλή πίκρα για το θεό των χριστιανών, όπως τον έχεις στη φαντασία σου. Μπορεί να είσαι οργισμένος ενάντια στην Εκκλησία, στο ράσο, στους παπάδες ή και στον ίδιο το Θεό. Αλλά να τι Θεό έχουμε - γι' αυτό χαίρομαι που είμαι χριστιανός.
Σ' ευχαριστώ, αδελφέ μου/αδελφή μου, που διάβασες αυτό το άρθρο.
Αν θέλεις, δες και:
Είναι μυροβλύτης ο άγιος Δημήτριος;
Θαύματα του αγίου Δημητρίου στους μουσουλμάνους (& εδώ).
Ευχαριστώ εσας για αυτην την
ΑπάντησηΔιαγραφήαναρτηση.Προσωπικα εχω υποφερει
παρα πολυ ειδικα στα χρονια της εφηβείας από την αυστηρότητα
ιερωμενων-πνευματικών σε σημειο
του να νιώσω πραγματικη αποστροφή για τον Χριστό.Αν και
δεν είναι πάντα εύκολο αγωνίζομαι να διαχωρίσω την αγάπη του Χριστού από την στάση τους και όταν νιώθω την
αγάπη του θεού, ειδικά μεσα από
τους Αγίους του, βιώνω πραγματικά μια σχιζοφρένεια.Πώς
γίνεται να υπάρχει τέτοιο χάσμα; Οι άνθρωποι αυτοί ερχονται προσωπο προς πρόσωπο με τον θεό την ώρα της θειας
λειτουργίας.Το φυσικό θα ήταν να είναι λουσμένοι με το φως της αγάπης του Χριστού και όμως εχουν τόση αναλγησία.Ευτυχώς υπάρχουν καποιες φωτεινές εξαιρέσεις. Προσωπικα εχω βρει καποιους τετοιους ανθρώπους που έχω νιώσει οτι θα με ανεπαυαν αλλα η απαντηση που πήρα ήταν οτι δεν εχουν το περιθωριο να εξομολογήσουν αλλους λογω βεβαρημένου προγραμματος ομιλιων κτλ Καλές και ψυχοωφέλιμες οι ομιλίες αλλα φοβούμαι οτι ο κόσμος σημερα έχει περισσοτερο αναγκη
το μυστηριο της εξόμολόγησης
να ανακουφισει τη ψυχή του,
όταν τοσοι ανθρωποι συρρέουν στους ψυχιάτρους και στη τελική δεν αναπαυονται πλήρως..Όπως και να'χει σας
ευχαριστώ πολύ..ανακουφίσατε για
μια ακόμη φορα την ψυχη μου και με κανατε να λησμονησω εστω και για λιγο οτι ο θεός δεν είναι τιμωρός αλλα θεός αγάπης
Ευχαριστώ για το ενθαρρυντικό αυτό σχόλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα προβλήματα υπάρχουν... όμως πιστεύω πως ο καθένας μας μπορεί να βρει τον κατάλληλο πνευματικό, με ταπεινή προσευχή προς το Θεό και ανοιχτά τα μάτια της ψυχής του, που θα τον αναπαύσει και θα τον βοηθήσει να ελευθερωθεί από ό,τι τον τραβάει προς τα πίσω στην πνευματική και ηθική πλευρά της ζωής.
Ο Θεός να δώσει.