Σάββατο 23 Ιουνίου 2012

Άγρια δολοφονία ιερέα σε εκκλησία της Ρουμανίας μετά τη Θεία Λειτουργία


 


Σε κατασταση σοκ βρίσκεται η πόλη Φοκσάνι της Β. Α. Ρουμανίας μετά την δολοφονία του ιερέως Τούντορ (Θεόδωρου) Μαρίν μέσα στον ναό.
Το γεγονός συνέβη στις 16 Ιουνίου 2012 μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας. Ο π. Θεόδωρος μόλις ειχε βγει από το Άγιο Βήμα. Ο δράστης τον πλησίασε και άρχισε να του ζητάει καποιες διευκρινίσεις πάνω σε αγιογραφικά κείμενα. Κάποια στιγμή έβγαλε ένα μαχαίρι και του το κάρφωσε στην καρδιά. Ο θάνατος του ιερέα ήταν ακαριαίος.
Ο δράστης συνελήφθη. Πρόκειται για έναν 30χρονο με ψυχολογικά προβλήματα. Στους αστυνομικούς είπε: «Σήμερα ήθελα οπωσδήποτε να σκοτώσω έναν ιερέα! Μπήκα σε τρεις εκκλησίες, αλλά ήταν πολύς κόσμος εκεί».

Το σχόλιο του blog μας

Δεν ξέρω ποιος είναι περισσότερο αξιολύπητος, ο δολοφονημένος ιερέας ή (κατά τη γνώμη μου) ο δυστυχής δράστης; Ο Θεός να τον συγχωρέσει.
Οι περιπτώσεις παρόμοιων δολοφονιών μου θυμίζουν το μαρτύριο του αγίου παιδομάρτυρα Γαβριήλ της Πολωνίας, που ήταν μόλις 6 ετών!
Ώστε δεν υπάρχουν δαιμονισμένοι, ορθολογιστές αδελφοί μου, ε; Η επιθυμία του δράστη να σκοτώσει έναν ιερέα (ξύπνησε το πρωί και ήθελε οπωσδήποτε να κάνει αυτή την πράξη) είναι συνέπεια απλώς ψυχικών διαταραχών, που προέρχονται από παράγοντες της αρμοδιότητας της δυτικής ψυχιατρικής...
Φυσικά δεν ξέρουμε άλλα για το δράστη - απλά με κάνει λίγο καχύποπτο η περίπτωσή του, σε συνδυασμό με γενικότερα δεδομένα στο ζήτημα δαιμονισμός και επιστήμη (εκτενές αφιέρωμά μας εδώ). Ωστόσο, δεν είναι αυτό το βασικό θέμα μας.

Ο ορθόδοξος άγιος Γαβριήλ της Πολωνίας (από αυτό το αφιέρωμα)

Ο π. Θεόδωρος ασφαλώς, κατά κάποιο τρόπο, είναι ένας μάρτυρας, αφού σκοτώθηκε εξαιτίας της ιερατικής του ιδιότητας. Αυτό όμως, κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν τον κάνει οπωσδήποτε άγιο. Για την αγιότητά του ας περιμένουμε να αποκαλύψει -ή να σιωπήσει- ο Κύριος.
Δεν έχουμε προς το παρόν στοιχεία για να διαπιστώσουμε αν ο θάνατός του ήταν τυχαίος ή όχι. Το γράφω αυτό, γιατί στις δολοφονίες ιερέων των τελευταίων αρκετών ετών, βλέπουμε ότι δεν είναι τυχαίοι θάνατοι - τα όπλα των δολοφόνων κατευθύνονται (από τον εχθρό του ανθρώπινου γένους, κατ' εμέ, και όχι από ανθρώπινα κυκλώματα) σε επιλεγμένους ιερείς, που με το έργο τους ενοχλούν το σατανά.
Το βλέπουμε αυτό π.χ. στην άγρια δολοφονία με τσεκούρι του αγίου ιερομάρτυρα Φιλούμενου, στους Αγίους Τόπους το 1979 (υπάρχουν και θαύματά του, για όσους βέβαια δεν κλείνουν τα μάτια).
Ομοίως, στη σφαγή από σατανιστές, μέσα στο ναό, του αγίου ιερομάρτυρα π. Ιωάννη Καρασταμάτη, στη Σάντα Κρουζ των ΗΠΑ, το 1985 (υπάρχουν επίσης και θαύματά του).
Το ίδιο, στη σφαγή από σατανιστές, την ημέρα του Πάσχα του 1993, τριών πνευματικών αγωνιστών, μοναχών της σπουδαίας μονής Όπτινα, ενός από τα μεγαλύτερα πνευματικά κέντρα της Ορθοδοξίας... Ο ένας μάλιστα από τους τρεις είχε δώσει αγώνα για να ξεφύγει από τη λατρεία των δαιμόνων, στην οποία είχε μπλέξει πριν γίνει μοναχός.
Το ίδιο και στη σφαγή του π. Νέστορα του Ζάρκι, που αντιμετώπιζε συμμορίες στην απομακρυσμένη ρωσική επαρχία, τον ίδιο χρόνο, αλλά και την τελετουργική ανθρωποθυσία του π. Γρηγορίου Γιάκοβλεβ, που είχε αναπτύξει ιεραποστολική δράση ενάντια στις σέχτες και παραθρησκείες στη ρωσική τάιγκα το 2000! (Υπάρχει κύμα δολοφονιών ιερέων στη Ρωσία - τυχαίο; δε νομίζω).
Και φυσικά δεν ήταν τυχαία η δολοφονία του νεομάρτυρα και ιεραποστόλου π. Δανιήλ Σισόεφ μέσα στην εκκλησία, στη Μόσχα το 2009 (εδώ εικόνες του).
Λοιπόν, γιατί δολοφονήθηκε ο π. Τούντορ; Τυχαία οδηγήθηκε ακριβώς σ' αυτόν ο δολοφόνος του; Πιθανόν, πιθανόν και όχι. Ο χρόνος θα δείξει.

Αξίζει να δείτε τώρα και μερικά αφιερώματα σε σύγχρονους αγίους και νεομάρτυρες της ορθόδοξης Ρουμανίας:

Ρουμάνοι νεομάρτυρες και ομολογητές επί αθεϊστικού καθεστώτος: Μέρος α΄, Μέρος β΄, αγγλικά (The anti-human)
Οι άγιοι Γέροντες Κλεόπας Ελίε και Αρσένιος Μπόκα

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος23/6/12 14:06

    Και εγώ ερωτώ αγαπητέ μου Νεκρέ : Γιατί ο Θεός δεν τους βοήθησε; Δεν ήταν 'υποχρεωμένος' κατά κάποιο τρόπο να τους σώσει; Γιατί τους άφησε αβοήθητους , αφού οι δολοφονηθέντες 'εργάζονταν' για ΑΥΤΟΝ ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υποχρεωμένος;
    Ο Θεός δεν είναι υποχρεωμένος για τίποτα, γιατί όλα όσα έχουμε τα λαμβάνουμε απ' Αυτόν.
    Ο ίδιος ο Θεός έγινε μάρτυρας επί του σταυρού, δείχνοντάς μας το δρόμο που οδηγεί σ' Αυτόν.
    Επιπλέον, το στεφάνι φωτός κα ιαγιότητας, που λαμβάνει ο μάρτυρας, ξεπερνάει κατά πολύ την ωφέλεια που θα είχε αν ο Θεός απέτρεπε τα μαρτύρια. Γι' αυτό πολλοί μάρτυρες (ίσως όλοι, εκτός από εκείνους που θανατώνονται αιφνιδίως, χωρίς να προλάβουν να καταλάβουν τι θα συνέβαινε) με χαρά πηγαίνουν στο μαρτύριο, ενώ υπάρχουν και χριστιανοί που εύχονται να τους/μας αξιώσει ο Θεός για μαρτύριο. Το μαρτύριο βέβαια δεν πρέπει να το επιδιώκουμε, γιατί δεν ξέρουμε αν θα το αντέξουμε, ούτε αν είμαστε άξιοι να το λάβουμε.
    Μεγάλη συζήτηση. Αυτό είναι το θέμα της θεοδικίας, γιατί ο Θεός δεν αποτρέπει το κακό στον κόσμο γενικώς.
    Ελπίζω να επισήμανα κάποιες χρήσιμες σκέψεις, πρώτα ο Θεός.
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή