tag:blogger.com,1999:blog-5254418094195071051.post1433698367625977286..comments2024-03-22T21:25:52.323+02:00Comments on ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ: Μια διαφορετική ερμηνεία της ΓένεσηςΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟhttp://www.blogger.com/profile/02509837341423212543noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-5254418094195071051.post-25976889488157089532014-02-23T21:10:22.961+02:002014-02-23T21:10:22.961+02:00Άλλο πράγμα είναι να πεις ότι δεν υπάρχει Αγ. Τριά...Άλλο πράγμα είναι να πεις ότι δεν υπάρχει Αγ. Τριάδα ή ότι ο Χριστός δεν είναι Θεάνθρωπος - σε τέτοια ζητήματα έχουμε θέμα αίρεσης. Αν πεις ότι ο Θεός δεν δημιούργησε τον κόσμο, έχουμε θέμα αίρεσης. Αλλά στο ζήτημα της Εξέλιξης ή μη Εξέλιξης, εφόσον γινεται δεκτή η δημιουργική εκ του μηδενός ενέργεια του Θεού, όχι, δεν είναι θέμα αίρεσης.<br />Υπάρχουν αδιάσειστα τεκμήρια για τη χρονολόγηση της ηλικίας της Γης και του ανθρώπου, καθώς και του σύμπαντος. Αλλά κι αν ακόμη υποθέσουμε ότι δεν είναι έτσι, η αποδοχή αυτών των στοιχείων δε συνιστά αίρεση, αλλά μια ερμηνευτική υπόθεση σε κάποια πράγματα. Δεν αλλάζει τίποτα απολύτως στα δόγματα της Εκκλησίας.<br />Τέλος, να πούμε ότι η Βίβλος δίνει χρονολογικά στοιχεία από Αδάμ. Αλλά αν τα στοιχεία αυτά είναι ακριβή, τότε σίγουρα υπάρχουν και προ-αδαμιαίοι (άνθρ. του Νεάντερταλ π.χ., 30.000 χρονια πριν). Ο στίχος έπλασεν ο Θεός τον άνθρωπον κτλ. δεν είναι σίγουρο ότι μιλάει για τον Αδάμ. Δες: λέει π.χ. "άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτόν", κι όμως πολύ αργότερα μιλάει για τη δημιουργία της Εύας.<br />Τότε λοιπόν - θεωρώ - μιλάει για την πρώτη εμφάνιση του ανθρώπου στη γη (όποτε έγινε) και στον επόμενο στίχο (ότι ο Θεός φύτεψε παράδεισο και έβαλε εκεί τον άνθρωπο) μιλάει για τον Αδάμ. Μεταξύ αυτών των 2 στίχων ίσως παρεμβάλλονται εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια.<br />Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης επισημαίνει ότι η Βίβλος δε λέει ότι ο Θεός "έπλασε τον Αδάμ", αλλά ότι έπλασε "τον άνθρωπον". Και λέει ο άγιος: "Αλλ' όνομα τω κτισθέντι ανθρώπω ουχ ο τίς αλλ' ο καθόλου εστίν. Ουκούν τη καθολική της φύσεως κλήσει τούτον τι υπονοείν εναγόμενα, ότι τη θεία προγνώσει τε και δυνάμει πάσα η ανθρωπότης εν τη πρώτη κατασκευή περιείληπται".<br />Δηλαδή: "Όνομα λοιπόν στο δημιουργημένο άνθρωπο είναι όχι "ο τάδε" αλλά ο συνολικός (άνθρωπος). Ώστε συμπεραίνουμε ότι αυτό υπονοεί τη γενική δημιουργία της ανθρώπινης φύσης, ότι με τη θεία πρόγνωση και δύναμη ολόκληρη η ανθρωπότητα περιλαμβάνεται στην πρώτη δημιουργία".<br />Φυσικά ο άγ. Γρηγόριος θεωρεί ότι ο Αδάμ είναι ο πρώτος βιολογικός άνθρωπος, βλέπετε όμως πώς προσεγγίζει το θέμα; Ότι έχουμε γενική δημιουργία της ανθρωπότητας στο στίχο που λέει "έπλασε τον άνθρωπον". Αυτό εκφράζεται κι εδώ, μόνο που συνδέεται με τα δεδομένα της σύγχρονης βιολογίας και παλαιοντολογίας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5254418094195071051.post-53427788018286687182013-03-08T17:08:49.297+02:002013-03-08T17:08:49.297+02:00Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΟΡΘΗ....Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΟΡΘΗ.ΣΩΣΤΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑ ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΝΕΙ Ο RICHARD MILTON ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ''Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΔΑΡΒΙΝΙΣΜΟΥ'' ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ''ΔΙΑΥΛΟΣ''.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5254418094195071051.post-43946246891343725182010-11-28T21:00:52.982+02:002010-11-28T21:00:52.982+02:00Συγγνώμη. Στο σημείο (α), "αναρτήσει" = ...Συγγνώμη. Στο σημείο (α), "αναρτήσει" = διάβαζε "αμαρτήσει".ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟhttps://www.blogger.com/profile/02509837341423212543noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5254418094195071051.post-40683916248588369332010-11-28T20:57:21.945+02:002010-11-28T20:57:21.945+02:00Ευχαριστώ για την εύστοχη επισήμανση.
Στον Όρο της...Ευχαριστώ για την εύστοχη επισήμανση.<br />Στον Όρο της Γ΄ Οικουμενικής δε βρίσκω κάποια αναλυτική διατύπωση, παρά μόνο επικύρωση της καταδίκης του πελαγιανισμού από τη Σύνοδο της Καρθαγένης (418 μ.Χ.).<br />Ο ρκ΄ κανόνας της Καρθαγένης (Καρχηδόνας) γράφει: "Ήρεσεν, ίνα, όστις λέγει τον Αδάμ τον πρωτόπλαστον, άνθρωπον θνητόν γενόμενον ούτως, ως, είτε αμαρτήσοι, είτε μη αμαρτήσοι, τεθνήξεται εν τω σώματι, τουτ' έστιν εξελθείν εκ του σώματος, μη τη αξία της αμαρτίας, αλλά τη ανάγκη της φύσεως, ανάθεμα είη".<br />Είναι σαφές ότι:<br />α) και στη Βίβλο ακόμη οι πρωτόπλαστοι έχουν μόνο τη δυνατότητα της αθανασίας, η οποία θα γινόταν πράξη αν δεν είχαν αναρτήσει - αν ήταν ΗΔΗ αθάνατοι (σημ.: μόνο ο Θεός είναι αθάνατος κατά φύσιν), δε θα μπορούσαν με τίποτα να χάσουν αυτή την αθανασία. Ο κίνδυνος της απώλειας φανερώνει ότι η αθανασία υπήρχε ως δυνατότητα.<br />Δεν είναι άσχετο ότι, κατά τους Πατέρες (άγ. Γρηγόριος Νύσσης), το καθ' ομοίωσιν δεν δόθηκε κατά την πλάση του Αδάμ, αλλά μόνο το κατ' εικόνα, γι' αυτό η Γένεση γράφει μόνο "κατ' εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν". Το καθ' ομοίωσιν είναι επιλογή-δυνατότητα.<br />β) Οι Πελάγιος & Κελέστιος δίδασκαν ότι ο άνθρωπος θα πέθαινε κι αν ακόμη δεν αμάρτανε, καθώς και ότι μπορεί να σωθεί και χωρίς τη βοήθεια της θείας χάριτος (δεν καταλάβαιναν ότι η ένωση με τη θεία χάρη -την άκτιστη θεία ενέργεια- ΕΙΝΑΙ η σωτηρία). Σαφώς όχι, αν ο άνθρωπος δεν αμάρτανε, κατά την πνευματική παράδοσή μας, δεν θα πέθαινε.<br />Τούτων ούτως εχόντων, δε νομίζω ότι η Γ΄ Οικουμ. λέει κάτι ενάντιο στο ανωτέρω post. Αν έσφαλα κάπου σ' αυτό το σχόλιο, πείτε μου.<br />Στο site που παρουσιάζεται στο post (δεν είναι δικό μου site) έχει σχετικό άρθρο: http://exeldim.bravehost.com/theologia/karthageni1.htm (με εσωτερικά links).<br />Ευχαριστώ.ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟhttps://www.blogger.com/profile/02509837341423212543noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5254418094195071051.post-62978298479877937142010-11-28T17:33:10.602+02:002010-11-28T17:33:10.602+02:00Ξεχνάς η η Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε την ά...Ξεχνάς η η Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε την άποψη ότι ο πρώτος άνθρωπος γεννήθηκε με την δυνατότητα να γίνει αθάνατος και όχι ήδη αθάνατος και διατύπωσε την άποψη ότι δημιουργήθηκε εξαρχής αθάνατος χάνοντας την αθανασία με την πτώσηAnonymousnoreply@blogger.com