Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025

π. Νικόλαος Λουδοβίκος, «Η αξία της αγιότητας για τον σύγχρονο άνθρωπο»

Απαρχή

Άγιος Μάξιμος ο Γραικός

"Η αγιότητα είναι ζητούμενο από τον σύγχρονο άνθρωπο αν και δεν έχει την επίγνωσή της. Ο άνθρωπος αναζητεί το απόλυτο, θέλει να δει Αγίους, να βρει εμπιστοσύνη. Η απολυτότητα και αγιότητα είναι κατά μετοχή. Η αγιότητα θα δώσει στον σύγχρονο άνθρωπο την πληρότητα ζωής και την απόλυτη εμπιστοσύνη. Ο άνθρωπος με τη χρήση της ελευθερίας του μπορεί να φθάσει στην αγιότητα, μπορεί όμως να φθάσει και στον ολοκληρωτισμό…"

Βελιγράδι: σύνοδος των χωρών με εθνικές μειονότητες στην Ουκρανία - κεντρικός ομιλητής ο Δ. Νατσιός

Η σύνοδος αυτή έγινε. Το δελτίο τύπου μιλάει σε μελλοντικό χρόνο, επειδή εκδόθηκε πριν την πραγματοποίησή της. Από εδώ.

Σε σύνοδο των ευρωπαϊκών κρατών με εθνικές μειονότητες στην Ουκρανία, που διοργανώνει η Επιτροπή Αποδήμων του Σερβικού Κοινοβουλίου, το Σάββατο, 8 Μαρτίου, στο Βελιγράδι, θα συμμετάσχει ο πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ, Δημήτριος Νατσιός, συνοδευόμενος από τους βουλευτές του κόμματος, κ.κ. Σπύρο Τσιρώνη και Ανδρέα Βορύλλα.

Ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ θα είναι κεντρικός ομιλητής στο πρώτο μέρος της εν λόγω συνόδου, με θέμα:

«Η ελληνική μειονότητα της Ουκρανίας σε καιρούς κρίσης: Γιατί θα έπρεπε η Ευρώπη να παρέμβει και να μεριμνήσει».

Στη σύνοδο, η οποία αποτελεί πρόταση της ΝΙΚΗΣ, θα συμμετάσχουν βουλευτές, ευρωβουλευτές και πολιτικά στελέχη από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Βουλγαρία, την Σερβία, την Ρουμανία, την Σλοβακία, την Ουγγαρία, την Πολωνία και την Γερμανία. Στόχος της είναι η προστασία των ευρωπαϊκών εθνικών μειονοτήτων στην Ουκρανία, την ώρα που οι εμπλεκόμενες δυνάμεις στην ευρύτερη κρίση στην περιοχή βρίσκονται μπροστά σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι αποφάσεων.

Αποτελεί πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός διεθνούς φόρουμ, το οποίο θα συγκεντρώσει στοιχεία που αφορούν την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εν λόγω εθνικές μειονότητες, μετά την παρέλευση 3 ετών από την 22α Φεβρουαρίου 2022 και φιλοδοξεί να παίξει ενεργό ρόλο στις διαμορφούμενες συνθήκες.

Η ΝΙΚΗ, μετά την επιτυχημένη παρουσία της στη Σύνοδο των BRICS στο Σότσι και την συνάντηση των στελεχών της με τον αντιπρόεδρο του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας Ντμίτρι Μεντβέντεφ, τον περασμένο Νοέμβριο, συνεχίζει να ασκεί ενεργητική διπλωματία με μοναδικό σκοπό την αποκατάσταση της ειρήνης στην Ευρώπη και την προστασία των εθνικών μας συμφερόντων.

Μιλώντας δε για εθνικά συμφέροντα, δεν εννοεί μόνο την καταπολέμηση όλων εκείνων των στοιχείων που έχουν οδηγήσει τη χώρα μας και την υπόλοιπη Ευρώπη σε μία άνευ προηγουμένου ύφεση, αλλά και την προστασία της ελληνικής κοινότητας της Ουκρανίας, η οποία κατοικεί στην περιοχή εδώ και 27 αιώνες και αριθμεί περί τους 200.000 συμπατριώτες μας.

Η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να αναλώνεται αποκλειστικά στην εθνική της εσωστρέφεια, την ώρα που οι γεωπολιτικοί συσχετισμοί στη Δύση μεταβάλλονται με ταχείς ρυθμούς. Οφείλει να είναι κοντά στα κέντρα των εξελίξεων και των αποφάσεων και να μην αφήσει τη χώρα μας να συρθεί πίσω από τις αποτυχημένες πολιτικές της δήθεν «σωστής πλευράς της ιστορίας» των διαφόρων «προθύμων», που οδηγούν την πατρίδα μας και την Ευρώπη στην αβεβαιότητα και στον απομονωτισμό.

*****

Δ. Νατσιός: Κυριακή της Ορθοδοξίας με τον μακαριότατο Πατριάρχη Σερβίας κ. Πορφύριο στο Βελιγράδι, έξω από τον μητροπολιτικό ναό του αγίου Σάββα, προστάτη του σερβικού λαού. Σήμερα Κυριακή της Ορθοδοξίας, της αναστήλωσης των εικόνων. Μόνο η Ορθοδοξία μπορεί να «αναστήσει» τον λαό μας στους δύσκολους καιρούς μας. Ο μακαριότατος μαζί με την χαρά του έδωσε τις ευχές του για την πρόοδο του λαού μας, φωνάζοντας με ενθουσιασμό στα ελληνικά «ζήτω η Ελλάδα, ζήτω η Ορθοδοξία…».

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Ευαγόρας Παλληκαρίδης: «Εγώ θα πάω στο Θεό και θα τον παρακαλέσω να είμαι ο τελευταίος που απαγχονίζεται». Ο μαθητής ήρωας που εκτελέσθηκε τα μεσάνυχτα της 13ης προς 14ης Μαρτίου 1957

«Θα πάρω μιαν ανηφοριά, θα πάρω μονοπάτια, να βρω τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά»

Ευαγόρας Παλληκαρίδης

Ευαγόρας Παλληκαρίδης
Στα λόγια τα καταφέρνουν πολλοί. Πόσοι όμως έκαναν τα γραπτά τους πράξη; Πόσοι είχαν το θάρρος ενός νεαρού μαθητή, που επέλεξε να μετακομίσει στα 18 του χρόνια στο «Πάνθεον των Ηρώων»;
 
Διαβάστε, παρακαλώ, το εξαιρετικό άρθρο εδώ!


Συρία: «Βοήθεια, σώστε μας, σκοτώνουν τους πάντες, γυναίκες, ηλικιωμένους, παιδιά!»

 

ΝΙΚΗ: Σιγή ή Δράση; Η Ελλάδα δεν μπορεί να μένει θεατής στα γεγονότα της Συρίας

Η τραγωδία στη Συρία εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια της διεθνούς κοινότητας, με αδιάκοπες επιθέσεις, σφαγές αμάχων και μια ανθρωπιστική κρίση που βαθαίνει μέρα με τη μέρα. Και όμως, η ελληνική κυβέρνηση περιορίζεται σε γενικόλογες εκφράσεις ανησυχίας και δηλώσεις που εξισώνουν θύμα με θύτη.

Αυτό δεν είναι διπλωματία. Αυτό είναι απαράδεκτη εξωτερική πολιτική.

Ως χώρα με ιστορικό ρόλο στη διεθνή ειρήνη και ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες, όχι να παραμένει ως υποκριτής ή ακόμα και συμπαραστάτης του θύτη. Αντί για ευχολόγια, το Δημοκρατικό Πατριωτικό και Λαϊκό Κίνημα ΝΙΚΗ, απαιτεί από την ελληνική κυβέρνηση:

  1. Να ζητήσει άμεσα επείγουσα συνεδρίαση στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ για την προστασία των αμάχων και την επιβολή κατάπαυσης του πυρός.
  2. Να πιέσει την ΕΕ για στοχευμένες κυρώσεις κατά των υπευθύνων εγκλημάτων πολέμου και όχι γενικές διαπιστώσεις χωρίς αντίκρισμα.
  3. Να πρωτοστατήσει σε ανθρωπιστική αποστολή με έμφαση στην προστασία των θρησκευτικών και εθνοτικών μειονοτήτων που βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο.

Η εξωτερική πολιτική δεν είναι ανακοινώσεις «ανησυχίας» και διπλωματικές τυπικότητες. Είναι ευθύνη, δράση και αποφασιστικότητα.

Αναφορά στη Συρία από το 3'27'':

 

Παλαιότερα:

Ο Νατσιός, η ΝΙΚΗ και οι Ελληνορθόδοξοι (Ρωμιοί) της Συρίας! (πολλά λινκς στο τέλος της ανάρτησης είναι προς το παρόν ανενεργά λόγω ανανέωσης της ιστοσελίδας της ΝΙΚΗΣ)

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Νατσιός: Ο Ελληνικός Λαός συμφώνησε με την πράξη του Νίκου Παπαδόπουλου

 

 

ΝΙΚΗ: Να παραιτηθεί τώρα η Υπουργός Πολιτισμού  

O σεβασμός στο Σύνταγμα αποτελεί θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων, πόσω μάλλον της Κυβέρνησης και των αρμόδιων Υπουργών της.

Τις ημέρες αυτές, στο όνομα της ελευθερίας της τέχνης, βλέπουμε να παραβιάζεται το Σύνταγμα, το οποίο στο άρθρο 2 καθορίζει ότι «ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας».

Στην Εθνική Πινακοθήκη, που ως δημόσιο ίδρυμα χρηματοδοτείται από τους Έλληνες φορολογούμενους, στεγάζεται έκθεση έργων με τα οποία προσβάλλονται βάναυσα οι μορφές της Παναγίας και των Αγίων της Ορθόδοξης Πίστης.

Για την προσβολή αυτή η αρμόδια Υπουργός Πολιτισμού κωφεύει. Εύλογα στον Έλληνα πολίτη δημιουργούνται πολλά ερωτήματα:

- Γιατί συστηματικά υποστηρίζεται η αγοραία κουλτούρα μηδενισμού και αποδόμησης των βασικών συστατικών της εθνικής μας ταυτότητας, στην οποία η θρησκευτική συνείδηση και πίστη παίζει καθοριστικό ρόλο;

- Γιατί η «τέχνη» κάποιων αμφιλεγόμενων καλλιτεχνών, στρέφεται πάντα εναντίον των χριστιανικών συμβόλων και προσώπων; Γιατί αυτή η μονομερής στόχευση;

- Γιατί το αρμόδιο Υπουργείο δεν σέβεται το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων ορθοδόξων Χριστιανών και την επικρατούσα θρησκεία μας (άρθρο 3 του Συντάγματος) και επιτρέπει την έκθεση εικόνων που προσβάλλουν την χριστιανική μας Πίστη;

Κατόπιν όλων αυτών, καλούμε τον κ. Πρωθυπουργό να ζητήσει την παραίτηση της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, διότι με τις πράξεις και την ανοχή της προσβάλλονται η πίστη και τα χρηστά ήθη των Ελλήνων πολιτών, υπονομεύεται η κοινωνική συνοχή και αποδομείται η εθνική μας ταυτότητα σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο εξωτερικών απειλών και κινδύνων.

Εάν δεν το κάνει, θα έχει ακέραια την ευθύνη έναντι όλων των Ελλήνων που σέβονται την ορθόδοξη πίστη μας και θα αποδείξει άλλη μια φορά ότι συντάσσεται με δυνάμεις που εχθρεύονται το Έθνος και ό,τι ιερό αντιπροσωπεύει ιστορικά.

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025

Ο Ν. Παπαδόπουλος της ΝΙΚΗΣ, η Εθνική Πινακοθήκη, η ανάρτηση του Δ. Νατσιού και η "τέχνη"

Νικόλαος Παπαδόπουλος: Χαμό έκανε στην Εθνική Πινακοθήκη για την βλασφημία στην Παναγία μας – Επέμβαση της Αστυνομίας


Έξαλλος ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης Νικόλαος Παπαδόπουλος, πήγε στην Εθνική Πινακοθήκη και έκανε χαμό για την αδιανόητη βλασφημία στην Παναγία μας.

Στην Εθνική Πινακοθήκη εκτίθεται πίνακας καρικατούρα της Παναγίας μας με τον Χριστό αγκαλιά [Ν: όχι μόνον αυτή!].

Νικόλαος Παπαδόπουλος: Χαμό κάνει στην Εθνική Πινακοθήκη για την βλασφημία για την Παναγία μας - Επέμβαση της Αστυνομίας

Μάλιστα, σε ερώτηση του Νικόλαου Παπαδόπουλου, το υπουργείο Πολιτισμού είχε αναφέρει ότι «δρώντας πάντοτε με γνώμονα την προστασία της εν γένει πολιτιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς της χώρας, ουδέποτε προβαίνει σε ενέργειες λογοκρισίας».

Νικόλαος Παπαδόπουλος: Χαμό κάνει στην Εθνική Πινακοθήκη για την βλασφημία για την Παναγία μας - Επέμβαση της Αστυνομίας

Ο Νικόλαος Παπαδόπουλος μην αντέχοντας την βλασφημία κατά της Παναγίας μας και του Χριστού πήγε το πρωί της Δευτέρας στην Εθνική Πινακοθήκη και ζήτησε εξηγήσεις, με τους αρμόδιους να φωνάζουν την αστυνομία και να τον απειλούν με σύλληψη.

Και όλα αυτά γιατί; Επειδή διαμαρτυρήθηκε για ένα έργο που όπως σημειώνει «προδήλως θίγει την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη, προσβάλλοντας ευθέως τα ιερά πρόσωπα της Παναγίας και του Χριστού, τα οποία απεικονίζονται παραμορφωμένα».

Λίγο μετά όπως έγινε γνωστό ο Νικόλαος Παπαδόπουλος κρατήθηκε σε χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης από άνδρες της Αστυνομίας, για να αφεθεί ελεύθερος κατά τις πέντε το απόγευμα.

Ν: Επ' αυτών:
 

Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα ΝΙΚΗ έχει εκφράσει πολλές φορές την αντίθεσή του σε «έργα τέχνης» που βλασφημούν τα όσια και τα ιερά της Πίστης και της πατρίδας μας, καθώς και τα σύμβολα οιασδήποτε θρησκείας. Για τον ελληνικό λαό η Παναγία είναι ζωγραφισμένη στην καρδιά του και η βλασφημία στο πρόσωπό της αποτελεί μέγιστη ύβρη.

Σε αυτό το πλαίσιο δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην έκθεση βλάσφημων εικόνων στην Εθνική Πινακοθήκη οι οποίες προκαλούν το θρησκευτικό αίσθημα του λαού μας. Τόσες ημέρες βανδαλίζεται το πρόσωπο της Παναγίας και το επίσημο κράτος αποδέχεται σιωπηρά την βλασφημία. Επιπλέον, θυμίζουμε ότι η Εθνική Πινακοθήκη είναι δημόσιο ίδρυμα και λειτουργεί με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.

Ο βουλευτής κ. Παπαδόπουλος έδρασε αυτοβούλως. Αρχή του Κινήματός μας είναι ότι απέναντι σε πράξεις βλασφημίας πάντα πρέπει να εκφραζόμαστε σε θεσμικό πλαίσιο και δη κοινοβουλευτικά και με κάθε νόμιμο μέσο και όχι με αυτοδικίες.

2) Η ανάρτηση του Δ. Νασιού (εδώ), πολύ σωστή κατά τη γνώμη μας:
 
Πολλά ακούστηκαν σήμερα για το επεισόδιο με τα βλάσφημα έργα στην Πινακοθήκη. Η ΝΙΚΗ έχει εκδώσει σχετικό Δελτίο Τύπου και έχει πάρει επίσημα θέση.
Εγώ θα ρωτήσω την κυρία Υπουργό Πολιτισμού: Θα τολμούσε η Διοίκηση της Πινακοθήκης να εκθέσει «έργα τέχνης» που θα πρόσβαλλαν την θρησκεία των Μουσουλμάνων ή των Εβραίων;
Γιατί επιτρέπει να γίνεται αυτό για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς;
Από την μια η Κυβέρνηση και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας τιμούν δήθεν την Κυριακή της Ορθοδοξίας και την αναστήλωση των ιερών εικόνων και από την άλλη αφήνουν να βανδαλίζονται με τρισάθλιο τρόπο η Παναγία και οι Άγιοι μας.
Ντροπή και μόνο ντροπή.
 
3) Αν τα κακιτεχνήματα αυτά έθιγαν τη "ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα" ή οποιοδήποτε άλλο από τα τοτέμ της νέας τάξης;
 
Θεόδωρος Ρηγινιώτης

Αν και δεν είναι πρακτική της ΝΙΚΗΣ αυτή, όμως καταλαβαίνω την αγανάκτηση, τόσο του κ. Παπαδόπουλου όσο και των χιλιάδων ορθοδόξων χριστιανών που του συμπαραστέκονται. Επισημαίνω ότι:
α) Αν τα κακιτεχνήματα αυτά έθιγαν τη "ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα" ή οποιοδήποτε άλλο από τα τοτέμ της νέας τάξης πραγμάτων, εκείνοι που τώρα ωρύονται "υπέρ της τέχνης", θα έτρεχαν πρώτοι με τα τέσσερα να τα κατεβάσουν.
β) Δεν ξεχνάμε ότι η κυβέρνηση έσπευσε να κατεβάσει αφίσες από το ΜΕΤΡΟ, που έδιναν πληροφορίες για τη ζωή του αγέννητου παιδιού (ΧΩΡΙΣ να αναφέρονται κατά των εκτρώσεων), επειδή "θίχτηκαν" οι υπέρμαχοι των εκτρώσεων. Εκεί δεν αρνήθηκε να κάνει λογοκρισία.
γ) Αν επρόκειτο για οικολογικό ακτιβισμό (που κι εγώ τον συμπαθώ) όλος ο κόσμος της "κουλτούρας", της "προόδου" και της... "δημοκρατίας" θα επικροτούσε. Κι αυτό εδώ ήταν μια ακτιβιστική πράξη. Θα την κρίνει ο χρόνος και η ιστορία.
Ευχαριστώ θερμά.

Κυριακή 9 Μαρτίου 2025

Συλλογή υπογραφών για απομάκρυνση των βλάσφημων πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη


secure.avaaz.org

Από τις 22 Ιανουαρίου 2025 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2025, η Εθνική Πινακοθήκη φιλοξενεί την έκθεση με τίτλο "Η Σαγήνη του Αλλόκοτου". Στην έκθεση περιλαμβάνονται και έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη, τα οποία παρουσιάζουν αλλοιωμένες εκδοχές Αγιογραφιών που απεικονίζουν τον Κύριο Ιησού Χριστό, τον Τίμιο Σταυρό, την Παναγία και διάφορους Αγίους της Εκκλησίας κατά προσβλητικό, αποκρουστικό, εξευτελιστικό, βλάσφημο και υβριστικό τρόπο.

Θεωρούμε ότι τα συγκεκριμένα έργα υπερβαίνουν τα όρια της ελευθερίας της τέχνης, καθώς προσβάλλουν βαθύτατα την πίστη των Ορθοδόξων χριστιανών και την επίσημη θρησκεία της Ελλάδας, όπως αυτή κατοχυρώνεται στο Σύνταγμα.
Η ευθεία ασέβεια προς τα ιερά ιστορικά πρόσωπα που απεικονίζονται θίγουν τουλάχιστον τον θρησκευτικό και πολιτιστικό σεβασμό που τους αρμόζει.

Ως χριστιανοί πολίτες που τιμούμε την πολιτιστική μας κληρονομιά, τον σεβασμό προς τα ιερά σύμβολα της πίστης μας και συστοιχούμε με τα ιδανικά που προάγουν και προασπίζουν το έθνος, ζητούμε την ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ των βλάσφημων αυτών έργων από τον εκθεσιακό χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης.

Υπογράψτε αυτή την αίτηση για να εκφράσουμε συλλογικά την αντίθεσή μας και να διασφαλίσουμε τον σεβασμό προς την πίστη και την πολιτιστική μας ταυτότητα. Προς το
Υπουργείο Πολιτισμού & το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Συντονιστική Επιτροπή Πιστών Ι. Μ. Περιστερίου 

Για το θέμα:

Υπουργείο Πολιτισμού: αντιχριστιανικός απολυταρχισμός στην τέχνη!

Σάββατο 8 Μαρτίου 2025

Το θαύμα των κολλύβων & η Κυριακή της Ορθοδοξίας (α΄ Κυριακή της Μεγάλης Σαρακοστής)

 

Εδώ μια επίσκεψη:

Το θαύμα των κολλύβων & η Κυριακή της Ορθοδοξίας (α΄ Κυριακή της Μεγάλης Σαρακοστής)

Για την Κυριακή της Ορθοδοξίας (αφιερωμένη στη νίκη κατά της Εικονομαχίας, δηλ. τον οριστικό τερματισμό της με τη Σύνοδο του 843 μ.Χ.) δείτε το αφιέρωμά μας Μήπως είχαν δίκιο οι Εικονομάχοι; 
Και: Η άφθαρτη αυτοκράτειρα (η αγία Θεοδώρα & το τέλος της Εικονομαχίας)
 

Ιωάννη Τσέντου, Ιουλιανός ο Παραβάτης
7 Κυριακές (οι Κυριακές της Μ. Σαρακοστής - ώς το Πάσχα - και τι γιορτάζουμε κάθε μία απ' αυτές)
Μεγάλη Σαρακοστή: να μην ξεχάσω...  
Τα Σάββατα της Μεγάλης Σαρακοστής
Η Ορθοδοξία, μια απορία και η αποστολή μας

Συμπλήρωμα - κέρασμα:

ΖΗΣΕ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ!
Αυτογνωσία 
Ο κόσμος γίνεται διαφορετικός όταν...
Για την αλλαγή των άλλων (οσία Γαβριηλία)


Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ: Πώς να διέλθουμε τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή.

Όρος Αλατόμητον

Λόγος του Αγίου Σωφρονίου του Έσσεξ για το πώς να διέλθουμε τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Εκφωνήθηκε στις 11 Φεβρουαρίου του 1991. Εκ του βιβλίου «Οικοδομώντας το Ναό του Θεού μέσα μας και στους αδελφούς μας», έκδοσης Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου Έσσεξ Αγγλίας.

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025

Οι έφηβοι και ...εμείς, οι άλλοι!

 

 

Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οι έρευνες, οι σπουδές και αυτονόητα το ενδιαφέρον για την εφηβική ψυχολογία και κυρίως η διάγνωση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι άνθρωποι, που τούς οδηγούν στην απελπισία. Συνήθως, όλα τα παραπάνω περιστρέφονται γύρω από δυο άξονες: τη σχολική επίδοση και τη διαπροσωπική αποδοχή.

Πέρα όμως από το επιστημονικό σκέλος, την ανακοίνωση των πορισμάτων και τα ακαδημαϊκά πονήματα, τα οποία έχουν οπωσδήποτε τη δέουσα εγκυρότητα και τεκμηρίωση, έχω την αίσθηση ότι κάτι λείπει. Κι αυτό το κάτι είναι εξαιρετικά σημαντικό: η αφιλτράριστη ματιά των ίδιων των παιδιών. Αφιλτράριστη και γνήσια ματιά που συνήθως ευδοκιμεί σε πηγαδάκια, σε ελεύθερες συζητήσεις και σίγουρα σε περιβάλλοντα ελεύθερης, μη φορμαλιστικής αυτοέκφρασης.

Αρκετά συχνά εμείς οι μεγάλοι ακούμε και λέμε μεταξύ μας -εσωτερική ανακύκλωση δηλαδή- ότι “ο Κώστας δεν έχει ενδιαφέροντα” ή “η Μαρία σαν να πάσχει από κατάθλιψη”. Ακόμη πιο συχνά θα πάμε με τον αέρα του έμπειρου στον Κώστα και στη Μαρία, με το ύφος του “έλα εδώ να σού πώ τι θα κάνεις, ξέρω εγώ” για να ρωτήσουμε και να μάθουμε “τι έχεις”. Η κίνηση αυτή μάλλον μπουκώνει περισσότερο την ατμόσφαιρα και συνήθως θα ακούσουμε “καλά είμαι, από το μυαλό σου τα βγάζεις, κοίτα τη δουλειά σου, παράτα με”.

Εδώ και 22 χρόνια είμαι στο σχολείο ως θεολόγος καθηγητής με επιπλέον σπουδές παιδαγωγικής και ψυχολογίας. Η εμπειρία μου είναι στο Λύκειο και θυμάμαι πόσο “κουμπωμένος” ήμουν τον πρώτο καιρό. Όχι τόσο από τις όποιες δυσκολίες της τάξης και της διαχείρισης των εφήβων, αλλά κυρίως από τις συμβουλές των παλιών, των έμπειρων.

Όταν ξεπέρασα αυτή την “παιδική ασθένεια”, άρχισα να δοκιμάζω κάτι λυτρωτικό και συνάμα ιδιαίτερα ευεργετικό, και για τους μαθητές μου και για μένα: να με παρασέρνει η εφηβική αύρα και η δυναμική των μαθητών.

Προσοχή! Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι οι μαθητές “σού πέρνουν τον αέρα” ή ότι χάνεις την αξιοπρέπειά σου. Τα παραπάνω θα συμβούν μόνο αν τα πουλήσεις εσύ ή αν ποτέ δεν τα είχες. Αυτό κυρίως σημαίνει ότι βγαίνεις από τα κλισέ και τα πρέπει -μάλιστα αν ποτέ δεν χωρούσες εκεί, είναι εξαιρετικά εύκολο και ανακουφιστικό- και κυρίως ...ακούς!

Ακούς, ακούς, ακούς!

Και μιλάνε, μιλάνε, μιλάνε!

Και κάποιες φορές κλαίνε, γελάνε, φωνάζουν, θυμώνουν, κουνάνε χέρια, πόδια.

Δηλαδή... συναίσθημα και κίνηση!

Ό,τι ακριβώς μισεί και συστηματικά δολοφονεί το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα!

Δεν σε θέλουν “το θείο που κάθεται με τη νεολαία”, να αρχίσεις τα γραφικά “εγώ στα νιάτα μου”, “σάς συμβουλεύω” και προσταγές, προειδοποιήσεις και κινδυνολογίες.

Είναι εκπληκτικό το πόοο οι μαθητές του Λυκείου δέχονται το έξυπνο χιούμορ, το πείραγμα, ακόμη και την ειρωνεία, όταν καταλαβαίνουν ότι αυτό πηγάζει από άδολη αγάπη, ειλικρινές ενδιαφέρον και καμία διάθεση κριτικής και εντολής για συμμόρφωση. Δέχονται ως ευλογία το τσαλάκωμα, ειδικά μάλιστα αν δουν ότι με την ίδια άνεση αυτοτσαλακώνεσαι.

Εσύ τής λες “πω, τόσο ηλίθια είσαι;” κι η Αναστασία καταλαβαίνει πόσο χάρηκε που μετά από τόσο καιρό βρήκε έναν άνθρωπο να μοιραστεί μια επιλογή της. Ούτε καν σού περνάει από το μυαλό ότι μέχρι τώρα έκοβε μαχαίρι κάθε πιο ήπια φράση που λεγόταν απλά από γραφικούς boomers...

Εσύ τον πειράζεις για το μαλλί του, για την αγαπημένη του ομάδα, για τη μπλούζα που έβαλε, για το βαθμό που πήρε, για τη χθεσινή μικροφασαρία στην τάξη κι αυτός νιώθει ότι τον αγαπάς, ότι τον ακούς και αυτή την ανατροφοδότηση θα τη συνεχίσει.

Όχι! Από άλλους δεν δέχεται μύγα στο σπαθί του!

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στο σχολείο, στην οικογένεια και στην κοινωνία είναι ότι υπάρχουν δύο εντελώς ασύμβατοι κόσμοι. Τόσο στεγανοί μεταξύ τους και με άλλες προδιαγραφές, που όταν συμβαίνει κάποιο θλιβερό περιστατικό, όλοι πέφτουμε από τα σύννεφα (κοινώς, βγαίνουμε στο ελάχιστο από τον κόσμο μας για να ξαναμπούμε το συντομότερο) κι όλοι λέμε ότι κάτι πρέπει να γίνει (κοινώς, κάποιοι άλλοι, κάπου αλλού, κάτι ας κάνουν...).

Τα τελευταία δέκα χρόνια και κατόπιν δικής μου, ανεπίσημης πρωτοβουλίας μελετώ το φαινόμενο της σχολικής βίας με δικό μου, ανώνυμο ερωτηματολόγιο στους μαθητές μου. Παραθέτω μόνο ένα, ενδεικτικό όμως, παράδειγμα απαντήσεων των μαθητών για να φανεί πόσο απέχει από τη συνήθη πρακτική αντιμετώπισης της σχολικής βίας (οι αριθμοί δίπλα στις απαντήσεις είναι τα ποσοστά επί τοις εκατό).

17. Κατά τη γνώμη σου, πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζει ο σύλλογος των καθηγητών του σχολείου περιστατικά σχολικής βίας; (μπορείς να δώσεις πάνω από μία απαντήσεις)

α. να μιλάει στο θύτη 78

β. να μιλάει στο θύμα 69

γ. να απευθύνεται σε ψυχολόγους 65

δ. να μιλάει στους γονείς του θύτη 62

ε. να διοργανώνει ενημερωτικές συναντήσεις με τους μαθητές και ειδικούς επί του θέματος 60

στ. να ασκεί μεγαλύτερο έλεγχο στους σχολικούς χώρους 59

ζ. να διερευνά τη σοβαρότητα του περιστατικού 49

η. να μιλάει στους γονείς του θύματος 42

θ. να τιμωρεί με ποινή το θύτη 39


Ακριβώς αυτό: Η συνήθης και μόνη αντιμετώπιση περιστατικών σχολικής βίας, αυτή της τιμωρίας, συγκεντρώνει το χαμηλότερο ποσοστό αποδοχής από τους μαθητές...

Παναγιώτης Ασημακόπουλος

Θεολόγος καθηγητής

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025

Η στάση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για τον Προσωπικό Αριθμό

 


ΝΙΚΗ

Η προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι θεμελιώδες δικαίωμα. Το άρθρο 9Α του Ελληνικού Συντάγματος διασφαλίζει ρητά ότι κάθε άτομο έχει δικαίωμα στην προστασία των προσωπικών δεδομένων του. Παρά το νομικό αυτό πλαίσιο, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) όχι μόνο δεν αντέδρασε δυναμικά στην υποχρεωτική αναγραφή του Προσωπικού Αριθμού (ΠΑ) στις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες, αλλά συναίνεσε στο σχεδιασμό της κυβέρνησης, αλλάζοντας την αρχική της στάση για άγνωστο λόγο.

Η αναγραφή του ΠΑ σημαίνει συγκέντρωση κρίσιμων προσωπικών πληροφοριών σε έναν αριθμό, διευκολύνοντας τη διασύνδεση βάσεων δεδομένων και ενισχύοντας το ενδεχόμενο παρακολούθησης. Είναι προφανές ότι αυτή η πρακτική αυξάνει τον κίνδυνο κατάχρησης, χωρίς να προσφέρει σαφείς δικλίδες ασφαλείας. Η ίδια η Αρχή, με τη γνωμάτευση 1/2025, παραδέχεται ότι η νέα ταυτότητα είναι ουσιαστικά μια "Κάρτα Πολίτη". Αν ισχύει αυτό, γιατί δεν υπήρξε έλεγχος για τη συνταγματικότητα της πρακτικής; Γιατί δεν υπήρξε πίεση για εναλλακτικές, λιγότερο επεμβατικές λύσεις; Είναι ψηφιακή μεταρρύθμιση ή κρυφός έλεγχος;

Η στάση της Αρχής δημιουργεί ερωτήματα, γιατί, στην ψηφιακή εποχή, η ελευθερία είναι το στοίχημα. Θεωρητικά ο ρόλος της είναι να προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Όμως, με την αλλαγή στάσης της, φαίνεται να συναινεί σε μία πρακτική που θίγει την ιδιωτικότητα και τα θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών. Είναι αδιανόητο μια ανεξάρτητη αρχή να μην εξασφαλίζει ότι η πολιτεία δεν προχωρεί σε ενέργειες που πλήττουν τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα.

Απέναντι σε αυτή τη συναίνεση, η νομική προσφυγή είναι μονόδρομος. Η αναγραφή του ΠΑ μπορεί και πρέπει να αμφισβητηθεί στη βάση της αντισυνταγματικότητας, της αναλογικότητας και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, όπως ορίζει το GDPR και η νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Γιατί άλλο είναι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και άλλο η ψηφιακή χειραγώγηση.

Τώρα είναι η στιγμή να ζητήσουμε απαντήσεις:

Ποια μέτρα έχει λάβει η ΑΠΔΠΧ για την αποτροπή καταχρήσεων;

Πώς διασφαλίζεται ο διαχωρισμός των βιομετρικών και λοιπών προσωπικών δεδομένων;

Γιατί άλλαξε στάση και συναίνεσε στην αναγραφή του ΠΑ, ενώ αρχικά έδειχνε διαφορετική προσέγγιση;

Γιατί δεν εξετάστηκαν εναλλακτικές μέθοδοι ταυτοποίησης, λιγότερο παρεμβατικές;

Η κοινωνία δεν μπορεί να αποδεχθεί παθητικά τη μετατροπή της ταυτότητας σε εργαλείο κρατικού ελέγχου. Πρέπει να μιλάμε για ψηφιακή διαφάνεια και όχι για ψηφιακή παρακολούθηση! Η Αρχή οφείλει να τοποθετηθεί ξεκάθαρα και να προστατεύσει τα δικαιώματα των πολιτών. Η σιωπή και η αλλαγή στάσης της δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη.

Γιώργος Νικολάκος
Υπεύθυνος της Θεματικής Ομάδας της ΝΙΚΗΣ για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης

 

Τρίτη 4 Μαρτίου 2025

Υπουργείο Πολιτισμού: αντιχριστιανικός απολυταρχισμός στην τέχνη!



Νικόλαος Παπαδόπουλος, Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης της ΝΙΚΗΣ

Δευτέρα 3 Μαρτίου 2025

Ας προσγειωθούμε για τη Σαρακοστή...


Αποδοχή περιορισμών και ορίων


Του π. Στεφάνου Φρήμαν
Μετάφραση: Σταυρούλα Παντελάκη
OOΔΕ / Glory 2 God for all thinks

Σύμφωνα με τον Μέγα Βασίλειο, ο Θεός είναι «ο μόνος Υπάρχων». Η δική μας η ύπαρξη είναι δώρο του Θεού, ο Οποίος είναι και ο Δημιουργός μας. Ουδείς εξ ημών έχει μια «αυτοϋπάρχουσα» ζωή. Υπάρχουμε, επειδή ο Θεός μας συντηρεί στην ύπαρξη – μέσα σε Εκείνον ζούμε και κινούμεθα και έχουμε την ύπαρξή μας (πρβλ. Πραξ.17:28). «Αμαρτία» είναι η απόρριψη αυτού του δώρου – μια κίνηση απομάκρυνσης από την αληθινή ύπαρξη.


Μεγάλο μέρος της προσοχής μας μοιάζει να καταπιάνεται φαινομενικά με πράγματα που δεν έχουν «αληθινή ύπαρξη». Καταπιανόμαστε με ψευδαισθήσεις, με ψηφιακές δομές. Η οικονομία μας μάς επιτρέπει να ξεφεύγουμε από τις φυσιολογικές ανάγκες όπως είναι μια εποχιακή έλλειψη ή άλλες καθημερινές έγνοιες. Όλο και περισσότερο απομακρυνόμαστε από το ίδιο το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε φυσιολογικά.

Λένε πως μετά από παρατεταμένη παραμονή στο διάστημα, οι αστροναύτες διαπιστώνουν πως παραμένουν ορισμένες επιδράσεις που οφείλονταν στην έλλειψη βαρύτητας. Τα σώματα μας είναι φτιαγμένα για την βαρύτητα, και απαιτούν την συνεχή της έλξη για τα πάντα - από τον μυϊκό τόνο μέχρι την οστεϊκή πυκνότητα. Αλλά τώρα ζούμε σε καταστάσεις, όπου πολλές μορφές της φυσικής «βαρύτητας» έχουν μειωθεί ή αφαιρεθεί. 

Ποια είναι η συνέπεια στο ανθρώπινο σώμα της μακροπρόθεσμης δυνατότητας του να έχεις σχεδόν οποιοδήποτε φαγητό, οποιαδήποτε στιγμή του έτους; Ως άτομο που έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του σε ένα γραφείο, μπορώ να σας βεβαιώσω για τις συνέπειες μιας καθιστικής ύπαρξης. Η μέση μου, το εύρος των κινήσεών μου, η ευελιξία των αρθρώσεών μου - όλα ταυτίζονται με τον σύγχρονο εργαζόμενο «γραφιά».

Τι συνέπειες έχουν αυτά στην ψυχή; Διότι, και η ψυχή επίσης χρειάζεται «βαρύτητα». Ο Πλάτωνας τόνισε στην «Πολιτεία» του, πως όλα τα παιδιά πρέπει να μάθουν να παίζουν ένα μουσικό όργανο, επειδή η μουσική ήταν απαιτούμενο για την σωστή ανάπτυξη της ψυχής. Δίνουμε μακράν πολύ λίγη σημασία σε αυτά τα πράγματα, υποθέτοντας πως - ασχέτως σε ποιο περιβάλλον ζούμε - η έμφυτη ελευθερία επιλογής παραμένει απρόσβλητη, και πως μπορούμε πάντα να αποφασίζουμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, ή να είμαστε κάτι διαφορετικό.

Θα μπορούσα να αποφασίσω να τρέξω έναν μαραθώνιο αύριο, αλλά ξέρω πως τα πρώτα τετρακόσια μέτρα θα με άφηναν χωρίς αναπνοή και εξαντλημένο. Δεν γίνεται, μετά από 40 χρόνια καθιστικής ζωής σε γραφείο - να ανταποκριθείς στις απαιτήσεις ενός μαραθωνίου - μόνο και μόνο επειδή επέλεξες να το κάνεις.

Κι έτσι ερχόμαστε στην Μεγάλη Σαρακοστή.

Κάποιοι βλέπουν αυτή την περίοδο του έτους ως ένα πνευματικό μαραθώνιο. Σηκώνονται από τις «καθιστικές» πνευματικές ζωές τους, ξεκινούν με σπριντ, και αποτυγχάνουν πριν το τέλος της πρώτης εβδομάδας. Η αποτυχία συνοδεύεται από θυμό, αυτό-κατηγορία, ακόμα και απελπισία.

Τον πρώτο χρόνο που «επέλεξα» να νηστέψω με τον ορθόδοξο τρόπο (ήταν 4 χρόνια πριν γίνω δεκτός στην Εκκλησία) ο ιερέας με τον οποίο συζητούσα για την νηστεία, μου δήλωσε: «Δεν μπορείς να κρατήσεις την νηστεία». Διαφωνούσα μαζί του, ώσπου κατανόησα την σοφία του.

«Κάνε κάτι πιο εύκολο», μου είπε. «Απλά κόψε το κόκκινο κρέας.»

«Και το κοτόπουλο;» τον ρώτησα.

«Όχι, τρώγε κοτόπουλο. Τρώγε τα πάντα, εκτός από βοδινό και χοιρινό, και… ας προσεύχεσαι λίγο περισσότερο.»

Και έτσι επέστρεψα στην αγγλικανική ζωή μου, κάπως απογοητευμένος που ο ζήλος μου έκανε τόσο φτωχή εντύπωση. Όμως, η οικογένειά μου δέχτηκε την πρόταση και έτσι δεν φάγαμε καθόλου κόκκινο κρέας για την Σαρακοστή. Η «υστερνή μου γνώση» έδειξε πως εκείνη ήταν η καλύτερη Σαρακοστή που βίωσε ποτέ η οικογένειά μου. Δεν συλλογιζόμασταν πλέον «τι θα στερηθούμε για την Σαρακοστή», αλλά αντ’ αυτού, αποδεχθήκαμε μια πειθαρχία που μας είχε προταθεί.

Στα μετέπειτα χρόνια ο ίδιος εκείνος ιερέας (ο οποίος είναι τώρα ο Πνευματικός μου) αύξησε την πειθαρχία. Και ήμασταν έτοιμοι γι’ αυτήν. Όμως για εμένα είχε ενδιαφέρον, πως η πρώτη μου εμπειρία Ορθόδοξης νηστείας ήταν η υπόδειξη «να μην είμαι τόσο αυστηρός». Το «αυστηρό» στοιχείο ήταν να μάθω να υπακούω σε αυτό που μου έλεγαν. Αυτό είναι μερικές φορές η πιο δύσκολη νηστεία απ’ όλες.

Η Σαρακοστή είναι ευκαιρία για να «προσγειωθούμε». Το να μην τρώμε ορισμένα πράγματα είναι στην πραγματικότητα κάτι φυσιολογικό. Στον μοντέρνο κόσμο μας, έχουμε να αγκαλιάσουμε μια φυσική «βαρύτητα», την οποία μπορούμε όμως εύκολα να αφήσουμε πίσω μας - τουλάχιστον οφείλουμε να το κάνουμε, αν θέλουμε να αποφύγουμε την ατροφία της ψυχής. 

Το 2000, ο μέσος Αμερικανός κατανάλωσε 90 κιλά κρέατος σε έναν χρόνο (και 5 κιλά αντίστοιχα σε ψάρι και θαλασσινά). Αυτό ήταν (περίπου) κατά 1/3 περισσότερο από ότι ήταν το 1959. Η ανεπάρκεια δεν είναι ζήτημα στην διατροφή μας. Η αφθονία μας απλά δεν είναι «πραγματική», και το περιβάλλον συχνά προβάλλει τα σημάδια της τεχνητής φύσης της τροφικής μας επάρκειας. Δεν έχουμε όμως τρόπο να μελετήσουμε τι συμβαίνει με τις ψυχές μας. Αυτό που ξέρω ότι αληθεύει είναι πως - όπως πάει το σώμα – έτσι πάει και η ψυχή. Όσοι «δένονται» με τον κόσμο ως καταναλωτές, καταναλώνονται από τον κόσμο στον αντίστοιχο βαθμό.

Κι έτσι, πρέπει να «προσγειωθούμε».

«Προσγείωση» σημαίνει να αποδεχόμαστε περιορισμούς και όρια. Ο πολιτισμός μας είναι μια φούσκα τεχνητή. Αναπαύεται πάνω σε μια οικονομία υπερκαταναλωτισμού. Το κραχ του 2008 ήρθε πολύ κοντά σε μια πολύ μεγαλύτερη καταστροφή και θα μπορούσε εύκολα να είχε καταλήξει σε ελεύθερη πτώση.

Πολλοί δεν μπορούν να καταλάβουν πόσο εύθραυστες είναι οι ζωές μας στην πραγματικότητα. Επιτρέπουμε στον κόσμο να μας πει «όχι» και αναλαμβάνουμε επιπρόσθετα φορτία και καθήκοντα. Αξίζει να έχουμε κατά νουν, πως κάτι τέτοια πράγματα δεν μας κάνουν πνευματικούς ήρωες· πρωτίστως πρέπει να μας κάνουν ανθρώπινους.

Κυριακή 2 Μαρτίου 2025

Τιμόθεος, επίσκοπος Γκόμας (Κονγκό): «Η χώρα μας έχει υποστεί έναν άδικο πόλεμο από τους αντάρτες που στηρίζονται από την Ρουάντα, καλυμμένοι από ξένες δυνάμεις, για εκμετάλλευση του υπεδάφους!»

 

Γκόμα, στις 04/02/2025
 
Αγαπητοί μας φίλοι και φίλες, περιπόθητοι, δόξα τω Θεώ!! Καλημέρα! Περνάμε πιο δύσκολα από ποτέ. Η Περιοχή μας είναι υπό κατοχή των ανταρτών. Μη μας αφήστε. Στηρίξετε μας! Στερούμεθα από όλα! Δεν έχουμε νερό, φαγητό, ρεύμα και ίντερνετ. Οι λεηλασίες αμέτρητες μέχρι και στα νοσοκομεία. Τα πτώματα παντού σε όλους τους δρόμους. Αρκετοί συνάνθρωποί μας έχουν αποκεφαλιστεί.
 
Έχω δει τα μηνύματά σας, τα περισσότερα δεν ανοίγουν λόγω του ασθενούς ίντερνετ. Ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει η ζωή μας από σφαίρες και βόμβες.
Θα σας ενημερώσω για ό τι γράψατε αλλά και για ό τι η αγάπη σας μας έστειλε, όταν αυτό γίνει εφικτό!! Τίποτα δεν θα χαθεί από ό τι στείλατε, αρκεί να το στείλετε με τους τρόπους που σας έχουμε υποδείξει.
Κάνετε κάποιες αναρτήσεις για την εισβολή ανταρτών στην Γκόμα.
Σας ευχαριστώ πολύ για την αμέριστη συμπόνια και συμπάθειά σας, κατά την ώρα αυτή του πολέμου στην Γκόμα. Η χώρα μας έχει υποστεί έναν άδικο πόλεμο από τους αντάρτες που στηρίζονται από την Ρουάντα, καλυμμένοι από ξένες δυνάμεις για εκμετάλλευση του υπεδάφους. Μη μας ξεχάσετε. Εκατοντάδες συνάνθρωποί μας χάνουν την ζωή τους κάθε μέρα. Μη μας αφήστε. Ο Χριστός να σας ευλογεί!
 
Θα σας γράψω αναλυτικότερα για ότι συμβαίνει και αυτήν την ώρα στην μαρτυρική Γκόμα του Κονγκό.
Στις 27/01/2025 θα είχα πεθάνει, εγώ και οι 2 νέοι που ήταν μαζί μου στο επισκοπείο, από τα χτυπήματα σφαιρών των ανταρτών, αν λίγες ώρες πριν δεν είχαμε καταφέρει να φύγουμε από το επισκοπείο, έστω και περπατώντας μέσα σε αδέσποτες σφαίρες για περισσότερες από 2 ώρες, ψάχνοντας για άλλο μέρος, λίγο πιο ασφαλές από το πρώτο.
Μέρα νύχτα υπάρχουν σφαίρες, εκτοξευτές ρουκετών και οβίδες σε όλη την πόλη, σε όλες τις γειτονιές. Είμαι σε επαφή με όλους τους πιστούς μας και τους στέλνω οικονομική βοήθεια όποτε χρειάζεται και ανά πάσα στιγμή. Δεν έχω σχεδόν τίποτα ακόμα μαζί μου. Ό,τι κρατούσαμε στην άκρη έχει ήδη ξοδευτεί.
 
Πολλοί με έχουν πάρει τηλέφωνο, και μέσα και εκτός του Κονγκό, και μου έχουν γράψει επίσης και έχουν εκφράσει την αλληλεγγύη τους και τους ευχαριστώ πολύ. Δεν υπάρχει διέξοδος από την πόλη σε αυτό το σημείο που έχουμε φτάσει.
Πολλοί μου ζήτησαν να φύγω από την πόλη Γκόμα, πριν κλείσουν το αεροδρόμιο και όλες οι έξοδοι και τα σύνορα της πόλης. Θα μπορούσα να το είχα κάνει, αλλά δεν ήθελα να αφήσω τους πιστούς μας, το ποίμνιο μου. Είναι η ώρα που έχουν πολύ ανάγκη της παρουσίας μου για ό τι μπορώ κι εγώ να τους προσφέρω ως Επίσκοπός τους. Ο Άγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης λέγει «Ο Χριστός έγινε Ιερέας στον Σταυρό». Προτίμησα να σταυρωθώ μαζί τους, για να αναστηθώ μαζί τους, αν θέλει ο Θεός. 
 
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΣΑΣ!
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ
 
† Ο Γκόμας και Μεγάλου Κίβου Τιμόθεος 
 
Το Ανατολικό Κονγκό σε κατάσταση συναγερμού
 
Μπούνιας, Κισανγκάνι και Αν. Κονγκό, Πολύκαρπος
 

Αγαπητοί μου εν Χριστώ αδελφοί, από Ανατολικό Κονγκό, σας ενημερώνουμε περί της εν γένει κατάστασης έκτακτης ανάγκης και κρίσεως του τόπου.

Από της 28ης ε. μηνός, η πόλη της Γκόμα στην Ιερά Επισκοπή Γκόμας και Μεγάλου Κύβου, έχει περιέλθει σε κατάσταση κατοχής από τις δυνάμεις των παραστρατιωτικών δυνάμεων του Μ23.

Σήμερα από τον Επίσκοπο Γκόμας και Μεγάλου Κίβου κ. Τιμόθεο, μου ζητήθηκε να προβώ σε μια συνοπτική ενημέρωση, εκ μέρους του, μέσω του φίλτατου Εκκλησιαστικού Ειδησεογραφικού Πρακτορείου Romfea.gr, μια που ο ίδιος στερείται διαδικτύου λόγω της υπάρχουσας κατάστασης.

Η κατάσταση στην Γκόμα είναι πολύ δύσκολη. Όσον αφορά την Εκκλησία, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος κ. Τιμόθεος, έχει μετακομίσει από την Επισκοπή σε κοντινό ασφαλέστερο οίκημα, γιατί η Επισκοπική Οικία βρέθηκε απρόσμενα στο επίκεντρο των εχθροπραξιών.

Όλη η γείτονα περιοχή, έχει υποστεί βανδαλισμούς, ενώ η ίδια η Επισκοπή έχει χτυπηθεί από εχθρικά πυρά (σφαίρες μικρότερου και μεγαλύτερου μεγέθους και ισχύος).

Με τον αδελφό Επίσκοπο κ. Τιμόθεο, επικοινωνώ μετά δυσκολίας, καθημερινά όμως, για να επιβεβαιώσω την ασφαλή του διαμονή, φροντίζοντας συγχρόνως να γνωρίζω και την καθ’ ημέραν εξέλιξιν των πραγμάτων, τόσο δι΄αυτόν, όσον και δια τους αδελφούς που συνοδεύουν τον Θεοφιλέστατο, ιδιαιτέρως περί του εξ’ Ελλάδος αδελφού μας κληρικού που εθελοντικά διακονεί στην Επισκοπή Μ. Κίβου, αρχιμανδρίτη κ. Νικηφόρο.

Όσον αφορά τώρα τον λαό μας και την εν γένει κατάσταση, ιδιαιτέρως στην Γκόμα, έχω να πω, ότι καθημερινά γίνονται εχθροπραξίες, με θύματα, κυρίως από την πλευρά των Εθνικών μας στρατιωτικών δυνάμεων (FARDC).

Τα γεγονότα, παρατηρούμε μετά βαθυτάτης λύπης και είμαστε αυτόπτες μάρτυρες οι εν Κονγκό 6 Ορθόδοξοι Μητροπολίτες και Επίσκοποι του τόπου μας, θρηνώντας καθημερινά για τις νέες ψυχές, τα παιδιά μας που φεύγουν άδικα, σε έναν ακόμα πόλεμο που θα μπορούσε κάλλιστα να είχε αποφευχθεί εκ των προτέρων.

Η πόλη της Γκόμα ζει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, χωρίς νερό, ηλεκτρικό ρεύμα, διαδίκτυο, με περιορισμένες τηλεπικοινωνίες, χωρίς ραδιόφωνο και τηλεόραση, χωρίς αεροδρόμιο και φυσικά χωρίς ανεφοδιασμό. Πλήθη ταλαιπωρημένων υπάρξεων, των κατοίκων της πόλεως, προσπαθούν να μετακινηθούν προς τις γειτονικές περιοχές και εκτοπίζονται βίαια από τα σπίτια τους.

Πρόκειται για ένα μεταναστευτικό κύμα εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων, που προσπαθεί να ξεφύγει από την υπάρχουσα κατάσταση.

Τα μαγαζιά στους δρόμους λεηλατήθηκαν ενώ η μετακίνηση των ανθρώπων καθίσταται άκρως επικίνδυνη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει σωστός ανεφοδιασμός και να ταλαιπωρείται ο πληθυσμός από έλλειψη και των πλέον αναγκαίων.

Εμείς ως Εκκλησία βρισκόμαστε στο πλευρό του λαού που μας έθεσε ο Κύριος να υπηρετήσουμε. Τιμώντας την Θεόπνευστη, σεπτή εντολή του Μακαριωτάτου Πατριάρχου μας Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής κ.κ. Θεοδώρου Β΄ και της περί αυτού Ιεράς Συνόδου, στεκόμαστε θυσιαστικά στο πλευρό του λαού μας, όλων των Κονγκολέζων αδελφών μας.

Εν καρδία συντετριμμένη και θερμή προσευχή, δεόμεθα καθημερινά διά την εν συντόμω λήξη των άδικων εχθροπραξιών, διά την ειρήνευση των εμπλεκομένων εχθρικών δυνάμεων και διά την σωτηρία του λαού μας.

Παρακαλώ προσεύχεσθε δι ημάς, ιδαιτέρως διά τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Γκόμας και Μεγάλου Κίβου κ. Τιμόθεο, που παραμένει εν πλήρη επιγνώσει των συνεπειών, στην Έδρα του, αλλά και δι’ όλους ημάς που αναμένουμε την μοιραία ίσως επέκταση των τεκταινομένων και στην αμέσως γείτονα Επισκοπή μας της Μπούνια και Αν. Κονγκό.

Από τα βάθη της εν αγωνία και θλίψει καρδιάς μας, ευχόμαστε,
ειρήνη στον κόσμο και αγάπη Χριστού σε όλους!

Μετ’ ευχών,
Ελάχιστος εν αδελφοίς,

Ο Μπούνιας, Κισανγκάνι και Αν. Κονγκό, Πολύκαρπος
 
 


Ρομφαία

Σε εξαιρετικά δυσμενή κατάσταση βρίσκεται η Ιερά Επισκοπή Γκόμα μετά την προέλαση των ανταρτών στην ομώνυμη πόλη Γκόμα.

Οι αντάρτες έχουν υπό τον έλεγχό τους όλη την πόλη και τα περίχωρα και κατευθύνονται προς την πόλη Μπουκάβο.

Η πόλη της Γκόμα έχει λεηλατηθεί, ενώ οι δυνάμεις των ανταρτών έχουν κόψει το νερό και το ρεύμα.

Τα καταστήματα έχουν λεηλατηθεί, υπάρχει τεράστια έλλειψη τροφίμων ενώ τα ελάχιστα τρόφιμα που υπάρχουν βρίσκονται ήδη σε πενταπλάσια τιμή.

Σύμφωνα με πληροφορίες άνοιξαν οι φυλακές και οι φυλακισμένοι βγήκαν έξω, βρήκαν όπλα και προβαίνουν σε πολλές αποτρόπαιες πράξεις κλέβοντας και δολοφονώντας. Υπολογίζεται ότι πάνω από χίλια (1.000) άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους.

Κατέστρεψαν τους καταυλισμούς των προσφύγων και κατέκλεψαν τις αποθήκες τροφίμων των ανθρωπιστικών οργανώσεων.

Ως αποτέλεσμα υπάρχει μεγάλη πείνα στην Γκόμα ενώ ο αποκλεισμός της από τον υπόλοιπό κόσμο επιτείνει τη ζοφερή αυτή κατάσταση.

Οι ενορίες της πόλεως βρίσκονται στο επίκεντρο των μαχών. Το επισκοπείο είναι διάτρητο από τις σφαίρες.

Ο Επίσκοπος Γκόμας κ. Τιμόθεος και ο έλληνας κληρικός Αρχιμ. Νικηφόρος Κομποτής ενώ γνώριζαν πληροφορίες για την εισβολή των ανταρτών στην Γκόμα, δεν θέλησαν να εγκαταλείψουν το ποίμνιο τους.

Βρίσκονται εκεί, εγκλωβισμένοι σε ένα ξενοδοχείο, σχετικά ασφαλές για την ώρα, προσευχόμενοι για την κατάπαυση του πολέμου.

Χθες, Κυριακή, τέλεσαν την Θεία Λειτουργία σε ένα μικρό σαλόνι του ξενοδοχείου, χωρίς πιστούς αφού οι άνθρωποι κινδυνεύουν όταν κυκλοφορούν.

Ο Μακαριώτατος Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρος Β' επικοινωνεί συνεχώς με τον Επίσκοπο Γκόμας κ. Τιμόθεο προκειμένου να τον ενθαρρύνει στην περιπέτεια αυτή της Επισκοπής του. Επίσης προσεύχεται να προστατεύσει ο Θεός όλους τους ανθρώπους, οι οποίοι δοκιμάζονται αυτό το διάστημα στην Γκόμα.

Ο Μακαριώτατος επικοινωνεί και με τους υπόλοιπους Αρχιερείς του Κονγκό δίδοντας οδηγίες και κατευθύνσεις.


 
ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΤΩΜΕΝΗ ΑΦΡΙΚΗ (ΓΚΟΜΑ)

Ελληνορωμαϊκά

"Χθες μπήκαν 10 φορτηγά με βαριά οπλισμένους αντάρτες Η πόλη έχει πολλούς νεκρούς, μέσα στους δρόμους. Όλοι ζητάνε βοήθεια. Το νερό της βρίσεις έχει κοπεί όπως και το ρεύμα. Όποιο μπορούν, χρησιμοποιούν το εμφιαλωμένο νερό που είναι πανάκριβο και μικρές γεννήτριες για φως τις νύκτες, ενώ η βενζίνη έχει πολύ ακριβαίνει. Το γεγονός ότι έχει κλείσει το αεροδρόμιο και τα σύνορα, δυσχεραίνει πολύ την κατάσταση, όσον αφορά τα φάρμακα κλπ. Οι αντάρτες έχουν λεηλατήσει φάρμακα, μηχανές από τα νοσοκομεία και ψυγεία νεκροτομείων…"

Μήνυμα από τον Μητροπολίτη Γκόμας Τιμόθεο και για όσα φρικτά ζουν (5/2/2025)


Γκόμα στις 26/02/2025

 
Αγαπητοί μας αδελφοί, ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ. 
Σας ευχαριστούμε ευγνωμόνως που μας βοηθάτε και μας στηρίζετε εμπράκτως στην μαρτυρική Ιεραποστολή. Μπορείτε πιο πολύ αυτές τις ημέρες να παρακολουθείτε τα νέα της Ιεράς μας Επισκοπής Γκόμας και Μεγάλου Κίβου από το site του σεβαστού και αγαπητού μας Δρ. Κωνσταντίνου Βαρδάκα «Ελληνορωμαϊκά», και από την ιστοσελίδα του Συλλόγου μας «Φίλοι Ιεραποστολικού έργου πατρός Τιμόθεου Ntumba στο Ανατολικό Κονγκό». 
Σας ευχαριστώ πολύ για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον σας για εμάς και για όλη την Ιερά μας Επισκοπή Γκόμας και Μεγάλου Κίβου ως και για την συμπάθεια και συμπαράστασή σας, λόγω της εισβολής και κατοχής της Περιοχής μας από τους αντάρτες της Μ23. 
 
Ας δούμε με τις καταγγελίες και τις κυρώσεις των διαφόρων Δυτικών χωρών -αν είναι ειλικρινείς- που αναμένονται εναντίον της Ρουάντας και των ανταρτών της M23, αν με αυτές σιγά-σιγά θα αποσυρθούν από τις 3 πόλεις της Ιεράς μας Επισκοπής, που καταλαμβάνουν οι αντάρτες (την Γκόμα, το Μπουκάβου και την Καμανιόλα).
Στο μεταξύ, τόσοι άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στο βωμό των συμφερόντων. Όλα για το υπέδαφος της Περιοχής. Οι εκτελέσεις και οι μαζικές δολοφονίες του πληγέντος πληθυσμού συνεχίζονται αμείωτα. 
Κάθε είδος και προϊόν διατροφής πωλείται πλέον 3 φορές περισσότερο από πριν, λόγω της σπανιότητας των προϊόντων στην αγορά . Η επισιτιστική και ανθρωπιστική κρίση είναι άνευ προηγουμένου. Η πείνα, οι ενδημικές ασθένειες, η έλλειψη πόσιμου νερού και τροφής επιδεινώνουν την κατάσταση του πληθυσμού που έχει αποδυναμωθεί από το κλείσιμο του αεροδρομίου και των συνόρων εδώ και δύο μήνες από τους αντάρτες. 
 
Η Πρωθυπουργός του Κονγκό σε συνεργασία με τοπικούς φορείς δήλωσε προχθές ότι ο αριθμός των θανάτων τις τελευταίες ημέρες στην Γκόμα έφτασε επισήμως στους 7.000 (βέβαια ενδέχεται κατ’ άλλους να είναι παραπάνω), με άλλους συνανθρώπους μας, στρατιώτες και απλοί πολίτες, να έχουν ταφεί μαζικά και χωρίς αναγνώριση. Πολλοί αγνοούνται, αφού συχνά βρίσκουν πτώματα να πλέουν πάνω στη λίμνη Κίβου! Χιλιάδες άνθρωποι βρίσκονται σε νοσοκομεία σε κρίσιμη κατάσταση.
 
Χιλιάδες συμπατριώτες μας πιάνονται όμηροι για να υπηρετήσουν ως δύναμη στον στρατό της Ρουάντας και των ανταρτών. Κορίτσια βιάζονται και σκοτώνονται, άλλα αγνοούνται. Νέοι και ανήλικα παιδιά εκτοπίζονται βίαια για να υπηρετήσουν στον στρατό της Ρουάντας, όσοι αντιστέκονται σκοτώνονται επί τόπου. Πολλές φωτογραφίες κυκλοφορούν με τα πτώματά τους. 
Ως τοπική Εκκλησία, συντηρούμε οικονομικά αμέτρητες οικογένειες για την επιβίωσή τους. Μέχρι τώρα εκτελούσαμε μια προφητική Ιεραποστολή, δηλαδή με λόγους, διδασκαλίες, κατηχήσεις και βαπτίσεις στα ύδατα. Τώρα κάνουμε σταυρική και μαρτυρική Ιεραποστολή, όπου κινδυνεύουμε κάθε στιγμή και οι συνάνθρωποί μας βαφτίζονται μέσα στο ίδιο τους το αίμα και όχι στα αγιασμένα νερά της Κολυμβήθρας! 
Βοηθάμε όλους, Ορθόδοξους και μη, αδιακρίτως. Κάθε στιγμή και κάθε ώρα λαμβάνουμε αίτημα για βοήθεια, τα νοσοκομεία είναι γεμάτα από άρρωστους και από τα θύματα πολέμου και συχνά είμαστε με άδεια χέρια! 
 
Κάνουμε έκκληση σε όλους για βοήθεια. Οι ανάγκες είναι τεράστιες. Ό τι στέλνετε το λαμβάνουμε. Τίποτα δεν χάνεται. Είτε μας στέλνετε απευθείας στο Κονγκό, είτε μέσω του Συλλόγου μας στην Ελλάδα, θα τα λάβουμε, και κάποια στιγμή θα σας ενημερώσουμε για να ξέρετε ότι τα λάβαμε. 
Σας γνωστοποιούμε ότι ό, τι μας στέλνετε το λαμβάνουμε. Τίποτα δεν χάνεται. Εν καιρώ ευθέτω, αν θέλει ο Θεός, με τις προσευχές σας, θα σας απαντήσουμε για να σας ευχαριστήσουμε προσωπικά. 
Η Ιερά μας Επισκοπή Γκόμας και Μεγάλου Κίβου περνάει δύσκολες στιγμές και ζει ένα μαρτύριο κυριολεκτικά. Μη μας ξεχνάτε στις προσευχές σας αλλά και εμπράκτως στηρίξετε μας. Μη μας αφήστε! Οι ανάγκες ανυπολόγιστες, η πείνα και η ανέχεια μεγάλη με πολλά βάσανα και πολλές θλίψεις.

Καλή και ευλογημένη Σαρακοστή σε όλους και σε όλες

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ 
 
† Ο Γκόμας και Μεγάλου Κίβου Τιμόθεος (μπείτε στη σελίδα του στο Φέισμπουκ)

ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΕΠΙΣΚΟΠΗ ΓΚΟΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΙΒΟΥ

Οι Λογαριασμοί της Ιεράς Επισκοπής Γκόμας και Μεγάλου Κίβου στο Κονγκό είναι: 
1) Όνομα Λογαριασμού: EGLISE ORTHODOXE-IERA EPISKOPI GOMAS.  
Χώρα: Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
Το IBAN: CD4805100051720112169700197.
Επωνυμία της τράπεζας: RAWBANK.
Swift (BIC): RAWBCDKI.

2) Όνομα Λογαριασμού: EGLISE ORTHODOXE-IERA EPISKOPI GOMAS.  
Χώρα: Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
Το IBAN: 00011050288200180113301.
Επωνυμία της τράπεζας: EQUITY BCDC.
Swift (BIC): BCDCCDKI.

3) Όνομα: TIMOTHEE NTUMBA MUSUNGAYI. Χώρα: Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Το IBAN: 00011150520000138271793. Επωνυμία της τράπεζας: BCDC (EQUITY BANK). Swift (BIC) : BCDCCDKI.

Μπορείτε να προσφέρετε τις δωρεές σας επίσης και μέσω των κάτωθι λογαριασμών του Συλλόγου μας στην Ελλάδα «Φίλοι Ιεραποστολικού Έργου π. Τιμοθέου Ntumba στο Κονγκό». 
1) Εθνική Τράπεζα. Swift-Bic Τράπεζας: ETHNGRAA. 
Το ΙΒΑΝ είναι: GR4801101340000013400564996.
2) Τράπεζα Πειραιώς. Swift-Bic Τράπεζας : PIRBGRAA.
Το ΙΒΑΝ του λογαριασμού της Πειραιώς είναι: GR2701720980005098107308162.
3) Alpha Bank. Swift-Bic Τράπεζας: CRBAGRAA
Το IBAN είναι: GR4501401620162002002015349
Όνομα Λογαριασμού: ΦΙΛΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΤΗ ΜΠΟΥΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΓΚΟ.
Γράψετε ως αιτιολογία το ονοματεπώνυμό σας για να ξέρουμε ότι είναι από σας για να σας ενημερώσουμε ότι τα λάβαμε. Επίσης γράψετε ότι τα στέλνετε για την Ιεραποστολή στην Ι. Επισκοπή Γκόμας ( Ανατολικό Κονγκό). 
Η Σελίδα Face book του Συλλόγου μας είναι: Φίλοι Ιεραποστολικού έργου π. Τιμοθέου Ntumba. Ο Σύνδεσμος της σελίδας είναι: https://m.facebook.com/108781591982729/

Υ. Γ. Στείλτε μας ένα email σας, ώστε ο Σύλλογός μας να σας αποστείλει απόδειξη για την δωρεά που καταθέσατε στο Σύλλογο για την Ιεραποστολή μας στην Ιερά Επισκοπή Γκόμας και Μεγάλου Κίβου.

ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ είναι να στείλετε μέσω των κάτωθι υπηρεσιών που υπάρχουν στον τόπο μας: Western Union, Money Gram, Ria και Express Union (WorldRemit). Να σας δώσουμε, αν είναι τα στοιχεία, αναλόγως με την υπηρεσία που θα χρησιμοποιείστε.