Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

Εγκαινιάστηκε ιερός ναός της Παναγίας Γοργοεπηκόου στην Ισπανία


Από το ιστολόγιο orthodoxy-rainbow, που δίνει έμφαση στις ορθόδοξες ρίζες του δυτικού κόσμου. Δυστυχώς οι φωτογραφίες έπεσαν και τις αφαιρέσαμε.
H 1η φωτο είναι από αυτό το άρθρο για την ιστορική εικόνα της Παναγίας Γοργοϋπηκόου, στην Ιερά Μονή Δοχειαρίου του Αγίου Όρους.

Τα εγκαίνια ενός νέου μόνιμου Ναού της Ιεράς Μητροπόλεως Ισπανίας και Πορτογαλίας στην Ισπανία, αφιερωμένου στην Παναγία Γοργοεπήκοο, τέλεσε την Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014, ο Μητροπολίτης Πολύκαρπος.
Μετά από 41 χρόνια, όταν ο τότε Έξαρχος πάσης Ιβηρίας, Μητροπολίτης Γαλλίας Μελέτιος εγκαινίαζε τον Ναό των αγίων Ανδρέου και Δημητρίου Μαδρίτης, ακούστηκε στον Ανδαλουσιανό νότο το «ως του άνω στερέωματος την ευπρέπειαν και την κάτω συναπέδειξας ωραίοτητα του αγίου σκηνώματος της δόξης σου Κύριε».

Την παραμονή της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, κατά το παλαιό ημερολόγιο, έγινε η κατάθεση των Ιερών λειψάνων των μαρτύρων Τιβουρτίου, Βικτωρίνου και Μαρίνης και ο Εσπερινός με τον Όρθρο της εορτής. Το πρωί της κυριωνύμου (28 Αυγούστου), με τη συμμετοχή Ορθοδόξων, κυρίως Ουκρανών, που κατοικούν στην ευρύτερη περιοχή, των κληρικών της Νοτίου Ισπανίας και του Αρχιμανδρίτου Σεραφείμ Δημητρίου, επί τούτου ελθόντος εξ Ελλάδος, ο Μητροπολίτης Πολύκαρπος τέλεσε τα Ιερά Εγκαίνια και την πρώτη Θεία Λειτουργία.
Πρό της Θείας Λειτουργίας ο Μητροπολίτης χειροθέτησε σε υποδιάκονο τον Βλαδίμηρο Voznyak, για την ενορία της Μάλαγας, ενώ στο τέλος απένειμε το οφίκκιο του Οικονόμου στον π. Ροδίωνα Μarynyuk και τιμητική διάκριση στον κτήτορα του Ναού Βόριδα - Ιωάννη Lissitzky.



Η φωτο από την αναδημοσίευση του άρθρου στο Ιστολόγιο της Ορθόδοξης Ιεραποστολής
 
Ο ιερός ναός Παναγίας Γοργοεπηκόου, στην περιοχή Ρόντα της επαρχίας Μάλαγα, είναι έργο ζωής του εβραιογερμανικής καταγωγής 84χρονου Ρώσου Βόριδος - Ιωάννου Lissitzky, ο οποίος έλαβε το Άγιο Βάπτισμα σε ηλικία 80 ετών στην Ανδαλουσία και απεφάσισε να οικοδομήσει ένα Ναό. Με την άδεια και την ευλογία του Μητροπολίτου Ισπανίας και Πορτογαλίας Πολυκάρπου, την επιμέλεια και τους κόπους του πρεσβυτέρου Ροδίωνος Μarynyuk διαμορφώθηκε και εξοπλίστηκε ο Ναός. Ο Mητροπολίτης ανέκηρυξε τον εν λόγω Ναό, σε Πανιβηρικό Ορθόδοξο Προσκύνημα.

Συμπλήρωμα του blog μας:

Για να γίνει αντιληπτή η τεράστια σημασία της ίδρυσης του νέου ορθόδοξου ναού σε ισπανικό έδαφος, δείτε τι λέει ο Μητροπολίτης Ισπανίας π. Πολύκαρπος σε αυτή την παλαιότερη συνέντευξή του:
«...Περιττό να τονιστεί ότι εξαρτώμεθα απολύτως όσον αφορά στους χώρους λατρείας. Εκτός Μαδρίτης όλες οι εκκλησίες που έχουμε είναι από τους Καθολικούς, αλλά δεν είναι αυτή η απλοχεριά που έχουμε στην Ιταλία».
Και παρακάτω: «Οι ισορροπίες είναι λεπτές και έχουμε επιτακτική ανάγκη χώρων λατρείας, εξαρτώμενοι από την αδελφική κατανόηση και ευγένεια των Ρωμαιοκαθολικών αδελφών μας...».
(Πρόκειται για μέρος της απάντησης στις ερωτήσεις για τις σχέσεις με τους Ρωμαιοκαθολικούς, προς τη μέση της συνέντευξης).
Τα σχόλια περιττεύουν. Μακάρι οι ορθόδοξοι αδελφοί μας εκεί να ενεργούν ως ιεραπόστολοι, με τη χάρη και την ευλογία του Θεού και των αρχαίων ορθόδοξων αγίων της Ιβηρικής Χερσονήσου.

Μπορείτε επίσης, να δείτε:
 

του Μητροπολίτη Ισπανίας και Πορτογαλίας π. Πολύκαρπου (και άλλη εδώ, από την οποία και το ανωτέρω παράθεμα)

Οι τουρίστες έρχονται - Τι θα τους προσφέρουμε;
Ορθόδοξη Ισπανία (ενότητα)
Οι ορθόδοξες ρίζες της Δύσης ως παράγοντας πανευρωπαϊκής ενότητας Ορθόδοξοι άγιοι σε δυτικές χώρες
Ισπανικό ορθόδοξο συναξάρι (οι άγιοι της Ισπανίας)


La vie rêvée des Chrétiens - au paradis perdu andalou

Travelers on the Way to the Light
Latin America of my Heart
10 ιεραποστολικά βίντεο - & άλλα 10+3
Αδελφότητα Εξωτερικής Ιεραποστολής

Ορθόδοξη Ιεραποστολή
Η μαρτυρία του Χριστού στα σύγχρονα έθνη

Ισπανικά (για τους ισπανόφωνους φίλους σας - και όχι μόνο):

ZÉOSIS - LA FINALIDAD DE LA VIDA DEL HOMBRE

¡La Ortodoxia es la única verdad!
Logos Ortodoxo
http://www.fatheralexander.org/page18.htm

Iglesia Ortodoxa El Salvador

Psicoterapia Ortodoxa
Experiencias de la Jaris
La Áskisis
Ortodoxia y Papismo



Πορτογαλικά (με την ευκαιρία)

Η Αγία Ζώνη της Θεοτόκου στους Συροϊακωβίτες και τη δυτική Ευρώπη - Άγιοι (ανατολής και δύσης) στην Έξοδο του Αυγούστου


1. Οι Συρο–Ιακωβίτες για την Τιμία Ζώνη
 
Απόσπασμα από τη μελέτη του π. Δημ. Αθανασίου (δες εδώ) Η Ορθόδοξη Παράδοση και οι Συρο-Iακωβίτες για την Τιμία Ζώνη της Θεοτόκου, που δημοσιεύεται στο εξαίρετο ιστολόγιό του Θεοτοκάριο. Εκεί παρατίθεται και η βιβλιογραφία.
Παραλείπουμε την ιστορία της Αγίας Ζώνης στην Ορθόδοξη Εκκλησία, που μπορείτε να διαβάσετε μπαίνοντας στο link αλλά και εδώ.

Οι Συρο–Ιακωβίτες είναι μονοφυσίτες [γι' αυτούς εδώ] και σύμφωνα με την εκκλησιαστική τους παράδοση κατέχουν το αρχαιότατο Θεομητορικό κειμήλιο, την Αγία Ζώνη της Παναγίας, που μεταφέρθηκε μαζί με τα λείψανα του Αποστόλου Θωμά από την Ινδία, όπου μαρτύρησε, στην Έδεσσα (της Συρίας) κατά τα τέλη του 4ου αιώνα (Συρο-Ιακωβίτης πατριάρχης Ιγνάτιος-Ιάκωβος III, σελ 83-87).
Ένα αιώνα αργότερα μεταφέρθηκε η Αγία Ζώνη στην Έμεσσα (Ηoms), που ήταν μία από τις σπουδαιότερες πόλεις της Συρίας κατά τους Ρωμαϊκούς χρόνους ["Ν": μαρτυρική σήμερα]. (Asaad 1940 8-27) Εκεί φυλάσσεται μέχρι σήμερα σε ένα μικρό αρχαίο ναό που ονομάζεται «Αγία Ζώνη». 


Αυτός ο μικρός ναός κατασκευάσθηκε κατά τον πρώτο αιώνα και γύρω στον 15ο-16ο αιώνα τον αντάλλαξαν οι Ορθόδοξοι με τους Συρο-Ιακωβίτες, χωρίς να γνωρίζουν ότι περιείχε αυτόν τον μεγάλο θησαυρό. Ο σημερινός μικρός ναός φαίνεται ότι χτίστηκε στην θέση του μεγάλου καθεδρικού Βυζαντινού ναού της Θεοτόκου, που αναφέρει ένας από τους μοναχούς του Αγίου Βάσσου το 478, στο πλαίσιο προσκυνηματικού ταξιδιού. Ο Βυζαντινός αυτός ναός μάλλον καταστράφηκε κατά την διάρκεια κάποιας αραβικής εισβολής, κατά την οποία καταστράφηκαν και άλλοι μεγάλοι ναοί, για να μεταφερθούν ή να χρησιμοποιηθούν οι πέτρες του σαν οικοδομικό υλικό στην ανέγερση τεμένους (Guyer, 1914, 217-231, Butler, 1929, 170-171, Θεομητορικά προσκυνήματα στον Λίβανο, Αρχιμανδρίτου Αλεξίου Nassour). 


Ο Πατριάρχης των Συρο-Ιακωβιτών Ιγνάτιος-Ιάκωβος III ανακάλυψε τον Αύγουστο του 1953 ένα έγγραφο του 1852, το οποίο βεβαίωνε ότι, όταν έγινε η ανοικοδόμηση του παλαιού θυσιαστηρίου, βρέθηκε η ζώνη της Θεοτόκου. Όταν δε ο Πατριάρχης όρισε να συνεχίσουν οι εργασίες με επιμέλεια, βρέθηκε στην βάση της Αγίας Τράπεζας μία μικρή λάρνακα, που περιείχε ένα δερμάτινο μπουκαλάκι. Μέσα σε αυτό φυλασσόταν μία υφασμάτινη ζώνη, μήκους 74 εκατοστών, πλάτους 5 εκατοστών και πάχους 2 χιλιοστών.
Ύστερα από επισταμένη εξέταση του υφάσματος από την Διεύθυνση Αρχαιολογίας, το πόρισμα της επιτροπής στις 16 Αυγούστου 1953 έγραφε τα εξής:
«Το φιαλίδιο και η μικρή λάρνακα είναι της Βυζαντινής περιόδου, ενώ το ύφασμα ανήκε σε παλιότερη εποχή που ανάγεται στην εποχή των Ρωμαίων»
(Η γνωμοδότηση της Διεύθυνσης Αρχαιολογίας περί της ζώνης, Δαμασκός 16 Αυγούστου 1953. Nasrallah 1971, σελ.65).
 

Παρατηρήσεις
 

Στην μελέτη του ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΛΙΒΑΝΟΥ ο π. Αλέξιος Nassour σημειώνει και τα εξής:
- Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στο Συναξάρι του αναφέρει ότι η μεταφορά της Αγίας Ζώνης στην Κων/πολη έγινε κατά την βασιλεία του Αρκαδίου (395-408 μ.Χ) από την επισκοπή Ζήλας της Καππαδοκίας, όπου φυλασσόταν και όχι από τα Ιεροσόλυμα. Αυτό το γεγονός δημιουργεί τις εξής εύλογες απορίες:
Α. Η Επισκοπή Ζήλας ανήκε στην Μητρόπολη Εδέσσης;
Β. Η Ανακομιδή αυτή αφορούσε σε ένα τμήμα της Αγίας Ζώνης, ενώ το άλλο παρέμεινε στην Έδεσσα μέχρι το τέλος του 5ου αιώνος, από όπου μεταφέρθηκε στον Θεομητορικό ναό της Εμμέσσης (Ηoms); ["Ν": πιθανόν λοιπόν να πρόκειται για άλλο τμήμα της Αγίας Ζώνης και αυτό που φυλάσσεται στην ιερά μονή Βατοπαιδίου να είναι το άλλο τμήμα της].

- Η διήγηση για την εύρεση της Τιμίας Ζώνης από την ιστοσελίδα Syrian Orthodox Archbishopric of Homs and Hama έχει ως εξής: 


MOVIMENTI DELLA SACRA CINTURA
San Tommaso prese la cintura,quando piu` tardi ritorno` inIndia, e la tenne con se fino alla sua morte.
Secoli dopo la morte di san Tommaso,la cintura venne presa insieme alle sue reliquie.
Alla finedel4 secolo nell`anno 394 D.C. la cintura viaggio dall`Indiafino aUrfainsieme alle reliquie di san Tommaso.
Nell`anno 476 D.C. la cintura e le reliquie del martire san Bassus,vennero portate a Homs da un padre chiamato fratello Daoud al-Tur Abdyni e vennero lasciate alla chiesa di Santa Maria dove furono trovate.
Da allora la chiese venne chiamata e conosciuta come la chiesa della Sacra Cintura o UM al-Zenar.
RINNOVO DELLA CHIESA E SCOPERTA DELLA CINTURA.
Durante un periodo di tempo dovuto a una situazione instabile,i cittadini diHoms,murarono la sacra cintura dentro l`altare in un contenitore di metallo.La cintura
rimase murata fino all`anno 1852 quando i Siriaci intrapresero il restauro e rinnovo della loro chiesa,durante il periodo del vescovo Julius Butros,che piu` tardi divenne il Patriarca Butros IV 91872-1884).Quando la chiesa fu demolita,trovarono la cintura della Vergine Maria in un contenitore di metallo nel centro dell`altare.La gente fu molto lieta di riavere ancora la sacra cintura.Essi la rimisero nelle stesse condizioni in cui fu trovata e misero sopra una larga pietra e incisero sopra la lastra(nell`antica lingua siriaco-aramaica cioe` il CARSCIONI) la data della ristrutturazione 1853,periodo della rielezione del vescovo Julius Butros e incisero anche il nome dei donatori della chiesa.Incisero inoltre sulla lastra che la chiesa datava dal 59D.C. e che per diverse ragioni,una delle quali le persecuzioni,i padri della chiesa murarono la cintura dentro l`altare.
La cintura resto` li` dimenticata per un centinaio di anni fino a quando Dio volle che questo tesoro di valore fosse ridato ai credenti come segno della sua benevolenza.
Dio rivelo` questo al patriarca il venerato Ignazio Efrem I Barsoum che disse nella sua patriarcale dichiarazione:”Alla fine dell`aprile 1953,quando noi cercavamo un libro di storie e sermoni scritto in CARSCIONI, abbiamo trovato un volume con la copertina fatta di diverse pagine di carta incollate una sull`altra.”(Trecento anni prima essendoci penuria di cartone,i medio-orientali usavano rilegare i loro manoscritti in questa maniera o con un pezzo di legno avvolto in pelle o con pesante stoffa).Quando aprirono la pelle che ricopriva la copertina,trovarono 46 lettere scritte in Carscioni antica lingua aramaica riguardanti la diocesi di Homs,scritti piu` di un centinaio di anni prima.Una,di queste lettere scritta in Carscioni nell`anno 1852,misurava 28 per20 cm. Era stata scritta dai capi delle diocesi di Homs,Damasco,Sadad,Fairuze` e Meskene` ai capi della citta` di Mardin e al patriarca del monastero Zafaran, sulle condizioni delle loro diocese.Essi menzionarono che quando per ordine del vescovo della diocesi Butros Musally, essi demolirono la chiesa nominata Nostra Signora Um al-Zenar in Homs per allargarla e rinnovarla e per mettere un soffitto in legno, essi trovarono la cintura della Vergine Maria posta in un contenitore nel centro dell`altare e cio` procuro` loro una grande gioia.Basato su questa affermazioni,il patriarca Efrem Barsoum esamino` l`altare,una mattina del 20 luglio 1953.Vi trovo` una lastra di pietra e sotto di essa un vecchio bacino di pietra con un coperchio di ottone.Dentro c`era un vaso rotto e dentro c`era avvolta la sacra cintura.In un angolo sulla cima del vaso si trovo` anche un tubo di metallo contenente un osso cavo che sembrava avere dentro un pezzo di pelle o una carta spessa che non era stata toccata.I pezzi del vaso furono raccolti e conservati.La notizia di questa scoperta,velocemente di propago` dappertutto nella citta` di Homs e la gente di tutta la cristianita` si affollo` nella chiesa per ricevere la sacra cintura come una benedizione.
 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ.
πηγη: ιστοσελίδα Syrian Orthodox Archbishopric of Homs and Hama.




The two stone plates, one with a hole inside where the Holy Girdle was kept, and the other one which was covering the first stone plate with an inscription about it.-Η πέτρα της Αγίας Τράπεζας με την τρύπα που βρέθηκε η λάρνακα με την Ζώνη



The Altar - Ο χώρος που φυλάσσεται η Ζώνη





Ειδικοί της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας εξετάζουν το τμήμα της Ζώνης


*********
2. Τεμάχια ή αντίγραφα της Τιμίας Ζώνης της Παναγίας σε δυτικοευρωπαϊκά (ρωμαιοκαθολικά) προσκυνήματα

Όλα τα παρακάτω είναι αναρτήσεις του εξαιρετικού ιστολογίου Λειψανοθήκη, που συνιστούμε ένθερμα. 


  Η βυζαντινή Ζώνη της Παναγίας στο Loches της Γαλλίας



Η βυζαντινή Ζώνη της Παναγίας στο Loches της Γαλλίας


Στο Καθολικό (=κεντρικό ναό) του αββαείου Saint-Ours στο Loches της Γαλλίας αποθησαυρίζεται μία βυζαντινή ζώνη που εθεωρείτο ως η αυθεντική Ζώνη της Παναγίας τουλάχιστον ως τον 19ο αιώνα. Η βυζαντινή Ζώνη της Παναγίας είνασ 2 μ και 10 εκ. στο μήκος και 3 εκ. στο πλάτος. Σύμφωνα με την τοπική παράδοση ήρθε από την Κωνσταντινούπολη τον 10ο αιώνα. Είναι κατασκευασμένη από λινό και μετάξι. Στις δύο άκρες της φέρει κεντημένες με μαλλί επιγραφές με ελληνικά γράμματα. Δυστυχώς, οι επιγραφές δεν είναι ευδιάκριτες στις φωτογραφίες που βρήκε η λειψανοθήκη, αλλά σύμφωνα με τον συγγραφέα παλαιάς μελέτης του υφασμάτινου ιερού αντικειμένου (που αναρτάται παρακάτω) στις άκρες της βυζαντινής Ζώνης της Παναγίας υπάρχουν τα εξής ελληνικά γράμματα: 


Μ, -----------, ΟΝΧΝΙΟΙ (στη μία άκρη)
Ν, -----------, ΙΜ, ------------ΟΝΧΝΙΟΙ (στην άλλη άκρη).
Σήμερα πιστεύουν ότι είναι μία βυζαντινή "μεζούρα" της αυθεντικής Τιμίας Ζώνης της Παναγίας που φυλασσόταν στην Κωνσταντινούπολη. Για να προστατευθεί η αυθεντική Τιμία Ζώνη της Θεοτόκου, οι Βυζαντινοί έφτιαχναν μεζούρες της αυθεντικής, στις ίδιες δηλαδή διαστάσεις, και τις οποίες ίσως εδιναν ως δώρα σε σημαντικά πρόσωπα.



Το Loches της Γαλλίας

 
Διαβάστε περισσότερα »
 
*****


Η Ζώνη της Παναγίας στο Le Puy-Notre-Dame της Γαλλίας
 
 

Η Ζώνη της Παναγίας στο Le Puy-Notre-Dame της Γαλλίας

Στο Le Puy-Notre-Dame της Γαλλίας σώζεται η Ζώνη της Παναγίας. Είναι από λινό ύφασμα και μετάξι ανατολικής προέλευσης. Βρίσκεται έγκλειστη μέσα σε κόκκινο μετάξι σε σχήμα ζώνης που κατασκευάστηκε πριν το 1640. Αυτό βρίσκεται ξανά έγκλειστο μέσα σε άσπρο σατέν ύφασμα κεντημένο με χρυσά και κόκκινα φυτικά σχέδια. Δύο cabochons ως είδος μεγεθυντικού φακού επιτρέπουν στον θεατή να δει την αυθεντική Ζώνη της Θεοτόκου του Puy-Notre-Dame. Στα άκρα της Ζώνης δύο πόρπες από εγχάρακτες πλάκες χρυσού.




Το Le Puy-Notre-Dame της Γαλλίας



Διαβάστε περισσότερα »


*****

  Το τεμάχιο της Ζώνης της Παναγίας στο Quintin της Βρετάνης


Το τεμάχιο της Ζώνης της Παναγίας στο Quintin της Βρετάνης (Γαλλία)

 
Στο Quintin της Βρετάνης στη Γαλλία σώζεται τεμάχιο από τη Ζώνη της Παναγίας. Αυτό το τεμάχιο της Ζώνης της Παναγίας έχει τη μορφή ενός διχτύου από λινές ίνες, γκρίζου χρώματος και άνισου μεγέθους, μήκους περίπου 8 εκ. κατά το μεγαλύτερό του μέρος.



Το Quintin της Βρετάνης (Γαλλία).

 
Διαβάστε περισσότερα »


*****

Η Ζώνη της Παναγίας του Alsemberg του Βελγίου



Η Ζώνη της Παναγίας του Alsemberg του Βελγίου


Ψάχνοντας στο παγκόσμιο διαδίκτυο για την Τιμία Ζώνη της Θεοτόκου και συλλέγοντας στοιχεία για οποιοδήποτε ύφασμα τιμόταν στην Ευρώπη ως η αυθεντική ζώνη της Θεοτόκου ή έστω τεμάχιο από αυτήν, έπεσα και πάνω στην επόμενη λειψανοθήκη που βρίσκεται στα ...περίχωρα των Βρυξελλών!

Βρίσκεται στην εκκλησία Onze-Lieve-Vrouwekerk στο Alsemberg της Φλαμανδικής Βραβάντης που είναι αφιερωμένη στη Θεοτόκο και ήταν κάποτε μέρος των μεγάλων προσκυνηματικών διαδρομών του Βελγίου. Η εκκλησία ιδρύθηκε το 1241 και το αρχικό κτίσμα ήταν ρομανικού ρυθμού, ενώ σήμερα βλέπουμε μία γοτθική εκκλησία που το παλαιότερο μέρος της ανάγεται στα τέλη του 14ου αιώνα. Η εκκλησία έχει μέχρι σήμερα ένα άγαλμα της Παναγίας που θεωρείται θαυματουργό.

Η λειψανοθήκη με τη ζώνη της Παναγίας εντοπίστηκε στη βάση δεδομένων πολιτιστικής κληρονομιάς europeana καταχωρημένη ως Reliekhouder bevattende de gordel van Maria (= Λειψανοθήκη που περιέχει τη ζώνη της Παναγίας) και από εκεί οδηγήθηκα και στις ακόλουθες βάσεις δεδομένων πολιτιστικής κληρονομιάς του Βελγίου Erfgoedplus.be και BALAT (Belgian Art Linkw and Tools), από όπου προέρχονται και οι φωτογραφίες. 




Το Alsemberg του Βελγίου.
 

Διαβάστε περισσότερα »

*****

Η ζώνη που φορούσε η Παναγία όταν γεννούσε τον Χριστό


Η ζώνη της Παναγίας στο Μάαστριχτ (Ολλανδία)

Πιστευόταν για αιώνες ότι ήταν τμήμα της ζώνης που φορούσε η Παναγία κατά τη διάρκεια της γέννησης του Χριστού.

Κάποτε ένα από τα πιο σημαντικά κειμήλια του Καθεδρικού Ναού της πόλης Μάαστριχτ στην Ολλανδία (Basiliek van Onze-Lieve-Vrouw), όπου τιμόταν από το 1286 ως τμήμα της ζώνης της Παναγίας που φορούσε κατά τη διάρκεια της γέννησης του Χριστού. 


Η περιοχή του Μάαστριχτ είχε πολλούς σταυροφόρους στη Δ' Σταυροφορία, οι οποίοι έφεραν πίσω τους πολλά βυζαντινά κειμήλια (υπάρχουν ακόμα), αλλά δεν είναι γνωστό εάν η ζώνη προερχόταν από την Κωνσταντινούπολη. Το κειμήλιο, όπως είναι σήμερα, συντέθηκε από τέσσερα διαφορετικά υφάσματα και μάλιστα από διαφορετικές χρονικές περιόδους. Εκτίθεται σήμερα στον Θησαυρό του Καθεδρικού Ναού. Η λειψανοθήκη είναι του 19ου αιώνα και ένα μικρό της μέρος ανάγεται στον 14ο αιώνα. 

Στο βιβλίο Verborgen vrouwen: kluizenaressen in de middeleeuwse stad της Anneke B Mulder-Bakker βρήκα και την ακόλουθη φωτογραφία με την εξής πληροφορία (σε πρόχειρη μετάφραση της Λειψανοθήκης):


 
Γράφει:
8 Ζώνη της (Θεοτόκου) Μαρίας στο Μάαστριχτ Τμήμα της ζώνης της (Θεοτόκου) Μαρίας που φορούσε κατά τη διάρκεια της γέννησης του Υιού Της. Οι τέτοιου είδους ζώνες θεωρούνταν γενικά γονοποιές ή ότι σου έδιναν επιτυχή γέννα αν τις φορούσες ή άγγιζες. Από το 1286 εμφανίζεται η ζώνη της Παναγίας να τιμάται στο Μάαστριχτ. Υπήρχε επίσης και μία ζώνη της Αγίας Ελισάβετ της Ουγγαρίας.

 

Η Λειψανοθήκη (το ιστολόγιο) δεν θεωρεί αυθεντική τη ζώνη της Παναγίας στο Μάαστριχτ στην Ολλανδία.

*****

Διαβάστε επίσης:

Οι ορθόδοξες ρίζες της Δύσης ως παράγοντας πανευρωπαϊκής ενότητας

Ορθόδοξοι άγιοι σε δυτικές χώρες 

Το φόρεμα της Παναγίας (η αγία εσθήτα) & η Παναγία των Βλαχερνών

*******
3. Άγιοι στην έξοδο του Αυγούστου (31 Αυγούστου):

Κατάθεση Τιμίας Ζώνης της Θεοτόκου


Ανακαίνιση του Ναού της Θεοτόκου «ἐν τῷ Νεωρίῳ»


Άγιος Φιλέορτος


Άγιος Διάδοχος


Άγιοι Επτά Παρθένοι από τη Γάζα

Άγιοι Οσβάλδος και Αϊδανός
Άγιοι Ανδρέας ο Στρατηλάτης, Ηράκλειος, Φαύστος, Μηνάς και η συνοδεία τους


Άγιοι Τέσσερις Μάρτυρες από την Πέργη της Παμφυλίας


Άγιοι Τριακόσιοι Εξήκοντα Έξι Μάρτυρες από τη Νικομήδεια


Σύναξη των Ευρυτάνων Αγίων

Άγιος Aidan, ο Απόστολος της Βρετανίας, επίσκοπος και ιδρυτής της σπουδαίας μονής του Λίντισφαρν

 
Αγία Cuthburge:

Κόρη βασιλιά και κατόπιν βασίλισσα της Αγγλίας (Βασίλειο της Νορθάμβρια) του 7ου αιώνα μ.Χ. Μετά από θερμή παράκλησή της, ο σύζυγός της Άλφρεντ, που έγινε βασιλιάς με το γάμο τους, της επέτρεψε να ζήσει παρθενικά.
Έγινε μοναχή και έφτασε σε μεγάλο πνευματικό ύψος, εξ αιτίας του οποίου αναδείχθηκε σε μεγάλη πνευματική μητέρα των Βρετανών χριστιανών της εποχής της (που ήταν ορθόδοξοι χριστιανοί). 
"Ήταν ταπεινή ενώπιον Θεού και ανθρώπων, επιεικής προς τους άλλους και αυστηρή προς τον εαυτό της".
Κοιμήθηκε στις 31 Αυγούστου τις αρχές του 8ου αιώνα, αφού υπέμεινε καρτερικά μακρόχρονη και επώδυνη νόσο. 
(Πληροφορίες από το βιβλίο του επισκόπου Τελμησσού π. Χριστοφόρου Κομμοδάτου "Οι Άγιοι των Βρεττανικών Νήσων", Αθήναι 1985, σελ. 131 - από εκεί και το μικρό παράθεμα).

Επισκεφτείτε ένα πανέμορφο ιστολόγιο (στα ελληνικά) με πάρα πολλά στοιχεία για τους αρχαίους ορθόδοξους αγίους της Βρετανίας: http://orthodoxy-rainbow.blogspot.gr/.

Δίπλα: Το λίκνο της αρχαίας βρετανικής πνευματικότητας, το βασίλειο της Νορθάμβρια. Διακρίνεται και το αγιασμένο - τότε - νησί του Λίντισφαρν. Εικ. από εδώ.

Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

Η Εκκλησία της Ελλάδος για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο



Από την ιστοσελίδα της

Συνήλθε σήμερα Τρίτη, 26 Αυγούστου 2014, στην δεύτερη Συνεδρία της για τον μήνα Αύγουστο η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.
Κατά την σημερινή Συνεδρία της, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συνέχισε την συζήτηση επί του θέματος που έχει ανακύψει από την κατάθεση του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου στη Βουλή των Ελλήνων και από την προσωρινή αναβολή της συζητήσεώς του προς βελτίωση ωρισμένων διατάξεων.

 

Η γενική άποψη του Μακαριωτάτου Προέδρου και των Συνοδικών Αρχιερέων και η εκτίμηση αυτών περί των επιδιωκομένων σκοπών του Νομοσχεδίου είναι ότι καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για την προστασία της κοινωνικής ειρήνης και όλων ανεξαιρέτως των προσώπων ή ομάδων προσώπων, τα οποία προσδιορίζονται με βάση την φυλή, το χρώμα, την θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική καταγωγή, και ευρίσκονται εντός των ορίων της χώρας μας.
 

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος έχει δεινοπαθήσει από διωγμούς αλλοθρήσκων, αλλά και από κηρύγματα μίσους προερχόμενα από αντορθόδοξα θρησκευτικα μορφώματα γνωστών αιρετικών προπαγανδών, που προσπαθούν με μύριες παράνομες μεθόδους να αποσπάσουν τους ορθοδόξους Χριστιανούς από την Μητέρα Εκκλησία, η οποία κηρύσσει επί αιώνες, αλλά και τώρα, την αγάπη, την ειρήνη και την συνεργασία μεταξύ των λαών, χωρίς να ενοχλή κανένα.

Η Εκκλησία της Ελλάδος επί χρόνια τώρα βοηθεί και περιθάλπει χιλιάδες νομίμων και παρανόμων μεταναστών, ανεξαρτήτως θρησκευτικής πίστεως και φυλετικής καταγωγής, ακόμη και σήμερα εν μέσω της οικονομικής κρίσεως. Επιπλέον, διδάσκει όχι απλώς την ανοχή απέναντι στον «άλλον», όπως επιδιώκεται με το νομοσχέδιο, αλλά – πολύ περισσότερο – την έμπρακτη αγάπη προς τον πλησίον.


Θα πρέπει επίσης να υπογραμμισθή, προς πάσα κατεύθυνση, ότι η Ιερά Σύνοδος ήδη από τον Μάρτιο του 2011 παρακολουθεί την πορεία διαμορφώσεως του νομοσχεδίου και έχει υποβάλει προς την Πολιτεία αναλυτική επιστολή με προτάσεις βελτιώσεως της αρχικής του μορφής, οι οποίες έχουν συνεκτιμηθή και γίνει δεκτές στο παρόν νομοσχέδιο, προς την κατεύθυνση της εκλογικεύσεώς του, ώστε να μην ποινικοποιηθή η ελευθερία δημόσιας εκφράσεως.


Στο υπό συζήτηση Σχέδιο Νόμου, θεσπίζεται, μεταξύ άλλων (άρθρο 2), ότι όποιος με πρόθεση, δημόσια αποδοκιμάζει, ευτελίζει ή κακόβουλα αρνείται την σοβαρότητα εγκλημάτων, γενοκτονιών, εγκλημάτων πολέμου κατά της ανθρωπότητος, του Ολοκαυτώματος και των εγκλημάτων ναζισμού, και η συμπεριφορά αυτή στρέφεται κατά ομάδος ανθρώπων κατά τρόπο που μπορεί να υποκινήσει βία ή μίσος ή ενέχει απειλή ή εξύβριση, υπόκειται σε ποινική δίωξη.

  
Στο σημείο αυτό η Ιερά Σύνοδος εκφράζουσα το κοινόν αίσθημα του Ελληνικού Λαού και την απαίτηση των αρχών του δικαίου και του ίσου σεβασμού της ιστορικής μνήμης των θυμάτων γενοκτονιών, προτείνει όπως μετά την αναφορά του φρικτού Ολοκαυτώματος στο νομοσχέδιο, προστεθούν με σχετική ρητή και ειδική μνεία και οι τελεσθείσες γενοκτονίες σε βάρος των Ελλήνων Ποντίων και των Χριστιανών της Μικράς Ασίας και αναμένει την υλοποίηση της σχετικής πρόσφατης διαβεβαιώσεως του κ. Υπουργού Δικαιοσύνης προς αυτή την κατεύθυνση. ["Ν": βέβαια περιττεύει, αφού γίνεται γενική αναφορά περί γενοκτονιών, αλλά ομοίως περίττευε και η ειδική αναφορά στο Ολοκαύτωμα (εννοείται των Εβραίων κατά το Β΄ Παγκ. Πόλεμο)].

Το κριτήριο της ως άνω προτάσεως, που την καθιστά έγκυρη και δικαία, είναι ότι το Ελληνικό Κοινοβούλιο νομοθετεί στην Ελλάδα και για όλους τους Έλληνες κατά τρόπο δίκαιο και δημοκρατικό χωρίς διακρίσεις. Η Εκκλησία προσφέρει την ειρηνική συμβολή της και εύχεται για την βελτίωση και ευόδωση του νομοθετήματος επ ὠφελείᾳ του κοινωνικού συνόλου.


Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, τέλος, έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου
 
***
 
Σχόλιό μας: Το παραπάνω έγγραφο είναι μια τοποθέτηση μετριοπαθής, που βάζει κάποια πράγματα στη θέση τους, αλλά δεν θίγει άλλες παραμέτρους του νομοσχεδίου που πιθανόν να βρούμε μπροστά μας, όπως π.χ. ο χαρακτηρισμός των αιρετικών ως αιρετικών ή η άρνηση της Ορθόδοξης Εκκλησίας να τοποθετήσει σε λειτουργήματά της αλλοθρήσκους ή να χειροτονήσει γυναίκες (πλην του βαθμού της διακόνισσας) ή άντρες με κωλύματα ιεροσύνης. Ίσως ακόμη και η απόπειρα ιεραποστολής σε αλλόθρησκους να θεωρηθεί ρατσιστική πρακτική και να δούμε εν Ελλάδι ιεραποστόλους στα δικαστήρια.

Ότι δεν είμαστε ρατσιστές ή φασιστοειδή είναι πασιφανές. Είναι γνωστός όμως ο προβληματισμός πάμπολλων ορθοδόξων για το πού μπορεί να οδηγήσει μια κατάχρηση του νομοσχεδίου σε βάρος της Ορθοδοξίας. Μακάρι ο Θεός να μας φυλάξει ή έστω να επιτρέψει τη δίωξή μας για τη σωτηρία όλων μας... Ας γίνει το θέλημά Του και όχι το θέλημα του πονηρού...
 
Υπενθυμίζω ότι στο δυτικό κόσμο ήδη βρίσκεται σε έξαρση το φαινόμενο της χριστιανοφοβίας, χωρίς να βλέπουμε να προστατεύονται οι χριστιανοί από τη νομοθεσία κατά του ρατσισμού, που επίσης η επιθυμία εξαφάνισής του μοιάζει να παίρνει διαστάσεις φοβίας, με αποτέλεσμα την καταστρατήγηση της ελευθερίας του λόγου, κίνδυνο που επισημαίνει και η Ιερά Σύνοδος.

ΥΓ. Προτρέπω στην ανάγνωση της ανάρτησής μας για την Εκκλησία των Κατακομβών στην κομουνιστική Ρωσία, έτσι για να ξέρουμε και να εμπνεόμαστε ελαφρώς...

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Κοιμήθηκε ο θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος


Φωτο από εδώ
Κοιμήθηκε στις 28 Αυγούστου 2014 ο θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος, γνωστός για τον αντιαιρετικό του αγώνα, το χριστόφορο ήθος και την εν γένει εγκράτειά του.
Εγκρατής σε όλη του τη ζωή, άγαμος και ολιγαρκής, δεν έγινε μισθωτός, δεν απέκτησε περιουσία, ούτε άφησε υλικό πλούτο, μόνο πνευματικό και μάλιστα εις υπερθετικό βαθμό. Πολυγραφότατος και εκ των λαμπρότερων κηρύκων του θείου λόγου, συγκινούσε τα πλήθη των πιστών με τον απλό του και κατανοητό λόγο. Διηύθυνε για πολλά χρόνια την Ορθόδοξη Φιλανθρωπική Ιεραποστολική Χριστιανική Αδελφότητα Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, όλα δε τα έσοδα από την διάθεση των βιβλίων του τα χορηγούσε σε αυτή.
Διέμεινε τα περισσότερα χρόνια στην Αθήνα, πλην των 4 τελευταίων που δοκιμάστηκε η υγεία του και διέμεινε στην Πάτρα, στις αδελφές του. Περιόδευσε κηρύττων στον απανταχού Ελληνισμό, σε Ευρώπη, Αμερική, Καναδά, Αυστραλία. Ήταν ο εμπνευστής και αθόρυβος πρωτεργάτης της ανέγερσης του Ιερού Ναού του Αγίου Μήλου Αγιάς Πατρών.
Η εξόδιος ακολουθία εψάλη την Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014 στην Ιερά Μονή Εισοδίων Θεοτόκου Μυρτιάς.
Ο Θεός ας τον κατατάξει εν σκηναίς δικαίων και να τον δοξάσει, εκεί που μικροί στο δέμας αποστατούντες άνθρωποι, τόλμησαν να τον αφορίσουν.
Σ.σ.: κοιμήθηκε την ίδια μέρα, που πριν ακριβώς τέσσερα χρόνια κοιμήθηκε και ο πνευματικός του πατέρας και αγωνιστής της Ορθοδοξίας π. Αυγουστίνος Καντιώτης.
Αιωνία του η μνήμη. Η Πατρίδα έχει πτωχότερη. 
Γ.Α.

Κλικ εδώ & εδώ
"Ν": Η είδηση στο αφιερωμένο σε αυτόν ιστολόγιο εδώ: ΕΚΟΙΜΗΘΗ ΕΝ ΚΥΡΙΩ ΤΟ ΓΝΗΣΙΟΤΕΡΟ ΤΕΚΝΟ ΤΟΥ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ, Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Για τον αφορισμό του εδώ - η προσέγγιση των φίλων του βέβαια. Πολύ φοβούμαι όμως ότι έχουν δίκιο. Εδώ η δική του παρουσίαση για το θέμα.
Εδώ ενότητα με ομιλίες του στην πολύ σοβαρή ιστοσελίδα της Ιεράς Μονής Παντοκράτορος.

Ο Θεός ας τον αναπαύσει με τους αγίους Του. Οι εκκλησιαστικές μας κεφαλές αφόρισαν κάποτε αυτόν τον ορθόδοξο αγωνιστή, επειδή "ανατάραξε την Εκκλησία" ασκώντας έλεγχο στον αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας για θεολογικές θέσεις του.
Ακόμη και δίκιο να είχαν (που μακάρι να είχαν...), όμως συγχρόνως παραλείπουν να αφορίσουν - ή ακόμη και απλώς να ελέγξουν - ένα σωρό εχθρούς του Χριστού και του λαού Του, δηλωμένους ή κρυφούς, που κάνουν πραγματικά τεράστια ζημιά στο λαό του Θεού παραπλανώντας τον με κάθε τρόπο... Ας προβληματιστούμε λίγο, παρακαλώ, κι ας παρακαλέσουμε τον Κύριο να φωτίζει όλο τον κόσμο και προπαντός τους πνευματικούς ηγέτες μας.

Παρακαλούμε τη Μητέρα μας Εκκλησία να επιδείξει προς το ακραιφνώς ορθόδοξο - παρορμητικό έστω - τέκνο της (το οποίο αξιώθηκε και εκκλησιαστικής κηδείας) τη φιλανθρωπία που έχει επιδείξει και προς αιρεσιάρχες ακόμη και να άρει τον αφορισμό του, έστω και μετά θάνατον.

Δε θα ανεβάσω σχόλια σ' αυτή την ανάρτηση. Ευχαριστώ για την κατανόηση.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ 9.9.14 από αυτό το σεμνό άρθρο για τον άνδρα:
 
Ο αφορισμός δεν ήρθη ποτέ αλλά στην εξόδιο ακολουθία ήταν παρόντες (συμπροσευχόμενοι) τέσσερεις μητροπολίτες από αυτούς που έχουν δώσει μαρτυρία γενναίων: Ο Πειραιώς Σεραφείμ, ο Αιτωλοακαρνανίας Κοσμάς, ο Κονίτσης Ανδρέας και ο Γόρτυνος Ιερεμίας.
Και λέω εγώ τώρα: Θα τους επιπλήξει αυτούς η Ι. Σύνοδος; Αν όχι, μάλλον πρέπει να αρθεί (έστω μεταθανατίως) ο αφορισμός.
Επίσης, ο Πειραιώς το 2012 (28 Μαρτίου, σε προηγιασμένη θεία λειτουργία) παρακαλεί θερμώς τον Ν.Σωτηρόπουλο " όπως μας παράσχητε και εισφέρητε λόγον οικοδομής και παρακλήσεως" δίχως να διστάσει να τον συστήσει ως μεγάλο άνδρα της πίστεως, ακραιφνή και δόκιμο θεολόγο, αγωνιστή και ήρωα της Εκκλησίας, σύγχρονο άγιο και πολλά άλλα που καθόλου δεν θα ανέπαυαν εκείνους που τον αφόρισαν!
Τέλος, ο Σωτηρόπουλος γινόταν δεκτός και από άλλους μητροπολίτες ως ομιλητής καθώς και από συλλόγους (θρησκευτικούς κυρίως).
Τί συμβαίνει λοιπόν μ'αυτόν τον "παράξενο" άνθρωπο;
Ίσως θα έπρεπε να μας πουν περισσότερα αυτοί που έχουν την ευθύνη των ποιμένων.
Γιατί αν όντως ήταν άξιος αποκοπής από το Σώμα της Εκκλησίας, θα πρέπει να σταματήσουν τα μνημόσυνά του και οι εγκωμιαστικοί λόγοι και μάλιστα να τιμωρηθούν όσοι συμμετέχουν σ'αυτά.
Αν όμως αδικήθηκε, δεν του οφείλουν συγνώμην και όλοι εμείς (ως μέλη της Εκκλησίας) μία μετάνοια;
Με την βεβαιότητα ότι ο Κύριός μας θα είναι και γι αυτόν σπλαχνικότερος των ανθρώπων και με την ελπίδα ότι η Διοικούσα Εκκλησία θα αρθεί πάνω από εγκόσμιες σκοπιμότητες και δεν θα βραδύνει να αποδώσει το δίκαιον, προσευχόμαστε για την ανάπαυση αυτού που φώναζε για τον Χριστό.

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Στιγμές Ορθοδοξίας στα Νησιά Φίτζι, 2014 – Fiji 2014



Αλιεύματα από το ιστολόγιο της Ορθόδοξης Ιεραποστολής

Η απόδοση της Κοίμησης της Θεοτόκου στην ορθόδοξη ενορία των νησιών Φίτζι. Orthodox mission in Fiji Islands, August 23, 2014

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα γιορτάσθηκαν τα Νιάμερα της Υπεραγίας Θεοτόκου στο Ιερό Ναό της Κοιμήσεώς της στο Saweni στα νησιά των Φίτζι.



Orthodox christian priests in Fiji Islands

Συνέχεια ανάγνωσης →  


*****

Κυριακή της Πεντηκοστής 8 Ιουνίου 2014 στην Ορθόδοξη Εκκλησία στα νησιά Φίτζι, 23 Ιουνίου 2014

"Τις Θεός μέγας ως ο Θεός ημών; συ ει ο Θεός, ο ποιών θαυμάσια μόνος."
Αξιωθήκαμε για μία ακόμα φορά, δι’ευχών του Γέροντά μας και Μητροπολίτου Νέας Ζηλανδίας κ. Αμφιλόχίου, να γιορτάσουμε την Κυριακή της Πεντηκοστής στα Νησιά Φίτζι στον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου στο Saweni. 



Orthodox Christians in Fiji Islands, Pentecost 2014

Συνέχεια ανάγνωσης →


 *****
Ορθόδοξοι Χριστιανοί στα νησιά Φίτζι, 2014

Ορθόδοξο Πάσχα στα νησιά Φίτζι, 2014. Orthodox Christian Easter 2014 in Fiji Islands!

Μόλις γύρισα πίσω στά νησιά Fiji βρήκα αυτό τόν θησαυρό από όμορφες, λιτές,φτωχικές αλλά συγκινητικές φωτογραφίες. Χωρίς νά τό θέλω τό μυαλό μου γύρισε πίσω, πρίν ένα χρόνο όταν μέ αξίωσε ὁ Μεγαλοδύναμος Θεός νά βρίσκομαι τήν Αγία καί Μεγάλη Εβδομάδα κοντά σέ αυτούς τούς απλούς καί φτωχούς από υλικά αγαθά αλλά μέ πλούσιες καρδιές γεμάτες πίστη καί αγάπη. Τότε δέν είχα τήν ευκαιρία νά προβάλλω τίς πανέμορφες στιγμές πού μοιράστηκα, μέ τήν χάρη τοῦ Θεού,μαζί τους. Ελπίζω νά τό καταφέρω τώρα…


Συνέχεια ανάγνωσης → 


 *****
18 Απριλίου 2014: Ομαδικές βαπτίσεις στη Μοζαμβίκη, στη νησιά Φίτζι και Μπουρούντι. Massive baptism in Mozambique, Fiji Islands and Burundi

Μια ξεχωριστή εμπειρία έζησε η τοπική εκκλησία της Μοζαμβίκης, στην επαρχία της Μπέιρα, την Κυριακή 6.4.2014.Ο Επίσκοπος κ. Ιωάννης επιτέλεσε σύμφωνα με το αρχαίο τυπικό κατά την διάρκεια της θείας λειτουργίας την βάφτιση τριαντατριών ( 33 ) ντόπιων κατοίκων της Μοζαμβίκης, που αποτελούν την πρώτη ομάδα κατηχουμένων, στον ιερό ναό της Αγίας Τριάδος. 


 
Orthodox Baptism in Mozambique, 2014
 

Συνέχεια ανάγνωσης →

*****

26 Μαρτίου 2014, Χειροτονία Ινδού Ορθοδόξου από τα νησιά Φίτζι στη Νέα Ζηλανδία. Ordination of new priest (Orthodox Christian Church of New Zealand- Fiji Islands)

Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως στόν Ἱερό Ναό τῆς Ἁγίας Τριάδος στήν πόλη Auckland τῆς Ν.Ζηλανδίας ὁ Ἰνδός Ὀρθόδοξος ἀδελφός μας Παναγιώτης Sing χειροτονῆται Ἀναγνώστης καί στή συνέχεια Διάκος ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητοπολίτη Ν.Ζηλανδίας κ.Ἀμφιλόχιο.

Ἄξιος ἀδελφέ μας καί μέ τό καλό νά μᾶς λειτουργείς καί στά Φίτζι. Ἄξιος.

Συνέχεια ανάγνωσης →


*****

12 Μαρτίου 2014: Προχωρούν τα έργα της Ορθόδοξης Εκκλησίας στα νησιά Φίτζι! Projects of Orthodox Christian mission in Fiji islands progressing.
 

Όπως παντού έτσι και εδώ στους Αντίποδες, η ζωή κυλά με τους ίδιους περίπου ρυθμούς. Με τον πανάγαθο Θεό να ανατέλλει τον ήλιο του επί πονηρούς και αγαθούς και να βρέχει επί δικαίους και αδίκους και με τους κατοικούντας και διαφεντεύοντας τη γη, από τους οποίους άλλοι Τον ευχαριστούν και Τον δοξάζουν και άλλοι Τον αρνούνται και Τον βλασφημούν.


Orthodox mission in Fiji Islands, 2014
 

Συνέχεια ανάγνωσης →


 
Τα 2 πρώτα βίντεο προέρχονται από την Αθανασία Δημητρίου (που έχει κι άλλα για τα Φίτζι). Το τρίτο (παρακάτω) από atheath7selini. Ας είναι ευλογημένοι οι αδελφοί, οι ορθόδοξοι ιεραπόστολοι και όλος ο κόσμος...

Δείτε επίσης:

Η ιστοσελίδα της Μητρόπολης Νέας Ζηλανδίας

Ιστοσελίδα για την Ορθοδοξία στην Ωκεανία 

Ενότητα για την Ορθόδοξη Ιεραποστολή στα Νησιά Φίτζι στο Ιστολόγιο της Ιεραποστολής και στη σελίδα της Αδελφότητας Ορθοδόξου Εξωτερικής Ιεραποστολής

Η Ορθόδοξη Ιεραποστολή στην Ωκεανία

Ωκεανία (ενότητα στο blog μας)

10 Ιεραποστολικά βίντεο και άλλα 10+3
 
Η μαρτυρία του Χριστού στα σύγχρονα έθνη

Θαύμα του Τιμίου Σταυρού στα Φίτζι
 
Επίσης και τα tags μας: Ο Χριστός στην Αφρική, Ο Χριστός στην Ασία & στα βάθη της Ασίας, Ορθόδοξες ρίζες στη Δύση, Ορθόδοξα Βαλκάνια, Κεντρική Ευρώπη & Ινδιάνοι

Ο π. Γερβάσιος (ο συμπαραστάτης των φυλακισμένων) στα Νησιά Φίτζι. Για τον π. Γερβάσιο Ραπτόπουλο δείτε εδώ & εδώ.

Άγιοι & στις 27-29 του Αυγούστου (και μνήμη π. Αυγουστίνου Καντιώτη, † 28 Αυγούστου)...

27 Αυγούστου
   
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας (και: Ο μυστηριώδης μάρτυρας - Υπήρξε ή όχι ο άγιος Φανούριος;)

Δίπλα: ενδιαφέρουσα εικόνα του αγίου Φανουρίου χωρίς στρατιωτική στολή, από το blog του ναού του αγ. Φανουρίου Δραπετσώνας

Όσιος Ποιμήν ο Μέγας (και: Όσιος Ποιμήν ο Μέγας: Ο ποιμένας των ψυχών - Saint Poimen the Great: The pastor of souls)

Αγία Ανθούσα η νέα

Άγιος Λιβέριος ο Ομολογητής, Πάπας Ρώμης

Άγιος Όσιος, επίσκοπος Κορδούης της Ισπανίας, ο πνευματικός σύμβουλος του Μ. Κωνσταντίνου

Όσιος Θεόκλητος

Μνήμη της Βάπτισης του Αιθίοπα Ευνούχου από τον Άγιο Φίλιππο (το γεγονός εδώ)
 
Εικ.: Αφρικανοί άγιοι (από αυτό & αυτό το σχετικό αφιέρωμα). Από κάτω αριστερά: Σοφία, Φουλβιανός-Ματθαίος (ο βασιλιάς της Αιθιοπίας που σκότωσε τον ευαγγελιστή Ματθαίο, αλλά μεταστράφηκε, έγινε χριστιανός και πήρε το όνομα Ματθαίος), Αντώνιος, Ελεσβαάν (βασιλιάς Αιθιοπίας), Μωυσής ο Αιθίοπας, Κυπριανός Καρχηδόνας, Djan-Darada (ο Αιθίοπας των Πράξεων των Αποστόλων - γιορτάζεται ως μάρτυρας στις 27 Αυγούστου), Μαυρίκιος, Αθανάσιος, Μαρία η Αιγυπτία.
 
Η παράκληση του αγίου Φανουρίου από το κανάλι στο ΥΤ του κ. Δημήτρη Χούπα.



 
28 Αυγούστου
 
Όσιος Μωυσής ο Αιθίοπας (και: Μωυσής, ο Μαύρος Δάσκαλος

Άγιοι Διομήδης και Λαυρέντιος

Δίκαιος Εζεκίας ο Βασιλιάς (Παλαιά Διαθήκη)

Άγιοι Τριακοντατρείς Μάρτυρες από την Ηράκλεια

Προφήτιδα Άννα θυγατέρα του Φανουήλ (στην Υπαπαντή του Χριστού)
 
Άγιος Δάμων ο Ιερομάρτυρας

Σύναξη των Αγίων πατέρων των Σπηλαίων του Κιέβου (και Οι άγιοι άνθρωποι των Σπηλαίων)

28 Αυγούστου 2010: μνήμη μητροπολίτη π. Αυγουστίνου Καντιώτη:

Η ασήμαντη και ανάξια ανάρτησή μας την ημέρα της κοίμησής του (ψάρακες ακόμα, λίγες μέρες μετά την ίδρυση του blog μας) 

Χρονολόγιο του βίου του



29 Αυγούστου

Η Αποτομή της Τιμίας Κεφαλής του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου (και: Πρόδρομος, ο καλύτερος φίλος του Ηρώδη!)
 

Οσία Θεοδώρα η εν Θεσσαλονίκη
 

Άγιος Αρκάδιος ο θαυματουργός επίσκοπος Αρσινόης Κύπρου
 

Κατάθεση ιερού & αφθάρτου λειψάνου του οσίου Ιωσήφ του Ηγιασμένου, του Σαμάκου, από την Κρήτη στη Ζάκυνθο
 

Άγιος Sebbi, βασιλιάς του Έσσεξ Αγγλίας και Μάρτυς (και: άγιοι της αρχαίας ορθόδοξης Βρετανίας)

Το συναξάρι της ημέρας στα αγγλικά.

Η παράκληση του Τιμίου Προδρόμου - αμέσως παρακάτω- από το κανάλι του ιστολογίου Απρογραμμάτιστα: