tag:blogger.com,1999:blog-5254418094195071051.post2053596568021960805..comments2024-02-21T11:46:08.248+02:00Comments on ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ: Ανάληψη - Μια άγνωστη γιορτή!...ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟhttp://www.blogger.com/profile/02509837341423212543noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5254418094195071051.post-77818569602224268282012-05-24T22:49:23.552+03:002012-05-24T22:49:23.552+03:00Αγαπητέ Νεκρέ για τον κόσμο,
Κατ΄ αρχήν ευχαριστού...Αγαπητέ Νεκρέ για τον κόσμο,<br />Κατ΄ αρχήν ευχαριστούμε για τις πολύ όμορφες και ψυχοδόμες εν γένει αναρτήσεις σας - μεταξύ των οποίων και η ανωτέρα.<br />Επιτρέψτε μου μόνο ένα παρενθετικό σχόλιο επί του σχολίου σας. Γράφετε:"«Άρατε πύλας οι άρχοντες υμών,» ψάλλει ο προφητάναξ Δαυίδ, «και επάρθητε πύλαι αιώνιοι, και εισελεύσεται ο Βασιλεύς της Δόξης» (Ψαλμ. 23:7). ["Νεκρός": κατά τη γνώμη μου, ο στίχος αναφέρεται στην κάθοδο του Κυρίου στον Άδη και όχι στην άνοδό Του στους ουρανούς (είναι φανερό ότι πρόκειται για πολεμικό στίχο, που προφητεύει κατάκτηση), γι' αυτό και είθισται να λέγεται στους ναούς κατά τη νύχτα της Ανάστασης]."<br />Γενικώς, όλοι οι Ψαλμοί του Προφητάνακτος Δαυίδ της Παλαιάς Διαθήκης που σχετίζονται με την Βασιλεία/Βασιλικότητα του Θεού αφορούν στην Καινή τον Αναστημένο Χριστό (ως Βασιλέα εν τη Δόξη Του). Ειδικότερα, ο εν λόγω Ψαλμός 23 αφορά Ανοδο (στην Δόξα του Πατρός) και όχι κάθοδο (στον Άδη) όπως και δεικνύεται και στον στίχο 3: "3 τίς ἀναβήσεται εἰς τὸ ὄρος τοῦ Κυρίου καὶ τίς στήσεται ἐν τόπῳ ἁγίῳ αὐτοῦ; 4 ἀθῷος χερσὶ καὶ καθαρὸς τῇ καρδίᾳ,...). Επιπλέον και μόνον στίχος 7 είναι αρκετός για να δείξει ότι πρόκειται για τις Πύλες των Ουρανών της Δόξης διότι ακριβώς είναι Πύλαι Αιώνιοι ("και επάρθητε πύλαι αιώνιοι, και εισελεύσεται ο Βασιλεύς της Δόξης"). Τό ίδιο λέει και ο στίχος 9/10: "ἄρατε πύλας, οἱ ἄρχοντες ὑμῶν, καὶ ἐπάρθητε, πύλαι αἰώνιοι, καὶ εἰσελεύσεται ὁ βασιλεὺς τῆς δόξης. 10 τίς ἐστιν οὗτος ὁ βασιλεὺς τῆς δόξης; Κύριος τῶν δυνάμεων αὐτός ἐστιν ὁ βασιλεὺς τῆς δόξης." <br />Όσο για το πολεμικό που αναφέρετε, ίσως ο σημαντικότερος περί Χριστού στίχος στους Ψαλμούς (101: 1-2) αναφέρει: "ΕΙΠΕΝ ὁ Κύριος τῷ Κυρίῳ μου· κάθου ἐκ δεξιῶν μου, ἕως ἂν θῶ τοὺς ἐχθρούς σου ὑποπόδιον τῶν ποδῶν σου. 2 ράβδον δυνάμεως ἐξαποστελεῖ σοι Κύριος ἐκ Σιών, καὶ κατακυρίευε ἐν μέσῳ τῶν ἐχθρῶν σου". Ο Κύριος (Υιός) κάθεται στα δεξιά του Κυρίου (Πατρός) μόνον μετά την ανάληψη Του (εν τη δόξα Του) ("Ὁ μὲν οὖν Κύριος μετὰ τὸ λαλῆσαι αὐτοῖς ἀνελήφθη εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ ἐκάθισεν ἐκ δεξιῶν τοῦ Θεοῦ." Κατά Μάρκον, ιστ, 19)- και όμως ο πολεμικός χαρακτήρας του στην σχέση Κυρίου-κόσμου (αμαρτίας) συνεχίζεται (όπως ακριβώς αναφέρει και ο Ψαλμός 101).<br />Ευχαριστώ για την φιλοξενία,<br />Χρήστος ΡέτουλαςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5254418094195071051.post-13786323212895429182012-05-24T20:02:48.989+03:002012-05-24T20:02:48.989+03:00Νεκρέ Χαίρε εν Κυρίω,
Σχετικά με την ερωτηση "...Νεκρέ Χαίρε εν Κυρίω,<br />Σχετικά με την ερωτηση "Γιατί έφαγε ο αναστημένος Χριστός ψητό ψάρι και μέλι;"<br /><br />Επίσης το έκανες γιατί και τα δύο ήταν τροφές που αφήνουν υπολείματα και έτσι οι μαθητές δεν μπορούσαν να πουν μετά "μήπως ήταν όραμα" ή "γελαστήκαμε". Το υπόλειμμα της τροφής ήταν εκεί για να τους υπενθυμίζει ότι ο Ιησούς ήταν εκεί. Μαζί τους.Anonymousnoreply@blogger.com