ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ

(ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ)

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Καλός ιερέας διώκεται από τον Πειραιά; (Ο π. Γεώργιος Δορμπαράκης)


http://2.bp.blogspot.com/-Ck4hjFlL058/TWtTWE5csMI/AAAAAAAAAbE/sNP040LDLhY/s1600/DSCN0369.JPG

Διαβάζουμε στο Διαδίκτυο ότι ο σεβαστός μας π. Γεώργιος Δορμπαράκης [φωτο από εδώ] απολύθηκε από τη Μητρόπολη Πειραιώς, επειδή συνυπέγραψε κείμενο που επιχείρησε να ειρηνεύσει μακροχρόνια ενδοεκκλησιαστική διαμάχη: τη διαμάχη του μητροπολίτη Ναυπάκτου π. Ιερόθεου Βλάχου με τη μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Σκάλας Ναυπάκτου. Στα πλαίσια της διαμάχης αυτής έχουν εξαπολυθεί βαριές κατηγορίες και, όσον αφορά εμένα τον αμαρτωλό, δε μπορώ να γνωρίζω την αλήθεια.
Ομολογώ ότι είναι φίλος των βιβλίων του Ναυπάκτου και προκατειλημμένος υπέρ του - δε γνωρίζω όμως την αλήθεια, επαναλαμβάνω. Εύχομαι απλώς να επέλθει η ειρήνη στο σώμα του Χριστού, προς ώφελος όλων των πατέρων και αδελφών και συγγχαίρω εκείνους που υπογράφουν την έκκληση.
Να όπως που η υπογραφή αυτή φαίνεται ότι στοίχισε ακριβά -αντί να δεχτεί συγχαρητήρια!- στον π. Γεώργιο. Ο μητροπολίτης Πειραιώς για μια ακόμη φορά μας εκπλήσσει δυσάρεστα, επιβεβαιώνοντας ότι είναι μια αντιφατική φυσιογνωμία. Άραγε θα πάρει θέση και - ακόμη περισσότερο - θα διορθώσει την αδικία, που φαίνεται να διέπραξε; Το ευχόμαστε!
Το ιστολόγιο του π. Γ. Δορμπαράκη εδώ. Δε βλέπω να κάνει λόγο για το ζήτημα, επιβεβαιώνονας το ήθος του. Ο Χριστός να τον ευλογεί.

Η είδηση από το ιστολόγιο Ιδιωτική Οδός:

Ο Πειραιώς π. Σεραφείμ
Στις 9 Ιανουαρίου 2013 αναρτήθηκε στο διαδίκτυο έκκληση 26 πιστών χριστιανών προς όλα τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως Ναυπάκτου μέρη, στην οποία με σεβασμό παρακαλούσαν να καταβληθή κάθε προσπάθεια για να θεραπευθή το πρόβλημα και να μην οδηγηθούμε σε σχίσμα.
Ένας εκ των υπογραψάντων ήταν και ο πρωτοπρεσβύτερος της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς π. Γεώργιος Δορμπαράκης, φιλόλογος και θεολόγος, κληρικός έγκριτος και αξιοσέβαστος, με πλούσια ποιμαντική και συγγραφική δραστηριότητα. 
Στις 11 του μηνός αναγράφηκε στο διαδίκτυο ότι ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ απαίτησε (δι’ άλλου προσώπου) από τον π. Γεώργιο, την επόμενη κιόλας μέρα της ανάρτησης, να αναζητήσει άλλη Μητρόπολη διότι ετόλμησε να συνυπογράψει την έκκληση. Κάποιοι εξ ημών επικοινωνήσαμε με τον π. Γεώργιο και μας επιβεβαίωσε την είδηση. Παρά το γεγονός ότι τυπικά εμφαίνεται σαν αίτημά του να λάβει απολυτήριο, η αλήθεια είναι ότι εξαναγκάστηκε να το κάνει επειδή του ζητήθηκε και για να μην παραμείνει υπό την σοβαρή δυσμένεια του μητροπολίτη. 
Το μυαλό μας αδυνατεί να συλλάβει το νόημα μιάς τέτοιας απόφασης. Διώκεται στην Εκκλησία μας η ελευθερία της γνώμης; Μήπως έχει ποινικοποιηθή η ειρηνευτική πρωτοβουλία και έκκληση; Με ποιά λογική τιμωρείται ένας ανεπίληπτος και υποδειγματικός κληρικός επειδή συμμετείχε σε μια ευγενική δημόσια έκκληση για ένα χρόνιο πρόβλημα που πληγώνει την Εκκλησία;
Πώς είναι δυνατόν να στερούνται τόσοι χριστιανοί τον ποιμένα τους με μια αιφνίδια απόφαση του μητροπολίτη, χωρίς έστω μια προσωπική ακρόαση προηγουμένως; Ο γνωστός ανά το πανελλήνιο για το εκκλησιαστικό του φρόνημα π. Γεώργιος Δορμπαράκης προφανώς μοιράστηκε στην έκκληση μαζί με άλλους την κοινή αγωνία εξ αιτίας της ποιμαντικής του συνειδήσεως. Πολύ συχνά Έλληνες Ορθόδοξοι κληρικοί παρεμβαίνουν στα δημόσια πράγματα, ακόμη και στα εκκλησιαστικά, με γραπτό λόγο ή στα ηλεκτρονικά μέσα, ενίοτε με τρόπο λιγώτερο συγκρατημένο και ευγενικό από την συγκεκριμένη έκκληση, χωρίς όμως να εκφράσουν κάποια ενόχληση οι Ιεράρχες μας- και πολύ ορθά. 
Ναυπάκτου π. Ιερόθεος
Η δημόσια αυτή διαμαρτυρία μας δεν στοχεύει στην αποκατάσταση του π. Γεωργίου Δορμπαράκη στην ενορία του, κάτι που ο ίδιος άλλωστε μάς απέκλεισε υπό τις κρατούσες σήμερα συνθήκες. Αποσκοπεί όμως στη ευαισθητοποίηση του πληρώματος της Εκκλησίας, του ιερού κλήρου, αλλά και των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών απέναντι σε φαινόμενα αυθαιρεσίας και εξουσιαστικής βίας, τα οποία (περιττό να το τονίσουμε) δεν γίνονται πλέον ανεκτά από τους πιστούς όπως στο παρελθόν. Ιδίως μεσω της θεολογικής ανανέωσης των τελευταίων δεκαετιών έγινε φανερό πλέον πως τέτοιες πρακτικές υποσκάπτουν αυτή καθ’ εαυτή την φύση της Εκκλησίας και του σωστικού μηνύματός της. 
Η ευχή και η προσευχή μας είναι να χρειάζονται στο εξής όλο και λιγώτερες παρεμβάσεις οι οποίες θα στοχεύουν στο να εμποδίσουν και να αναιρέσουν ενέργειες που διαταράσσουν την Εκκλησία και παραχαράσσουν το ορθόδοξο φρόνημα. 
Σημείωση: Η συλλογή υπογραφών άρχισε την Δευτέρα 21 Ιανουαρίου και παρά τον αθρόο ρυθμό της τερματίσθηκε, όπως είχε προαναγγελθή, τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 24. [Ακολουθούν 368 υπογραφές].

*****
Για το θέμα προσθέτει ο συνάδελφος blogger (με εντελώς διαφορετική οπτική από της Ιδιωτικής Οδού) κ. Π. Τελεβάντος:

"Είναι δυνατόν ο Σεβασμιότατος Πειραιώς να απέλυσε ιερέα της Μητροπόλεως του επειδή ζήτησε με ένα ευγενέστατο κείμενο προς τα εμπλεκόμενα μέρη (δηλαδή τον Σεβ. Ναυπάκτου και την αδελφότητα της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως Ναυπάκτου) να λύσουν το πρόβλημα μακριά από τα δικαστήρια και να αποσοβήσουν τη διενέργεια σχίσματος;
Και τι το ανάρμοστο ζήτησε ο π. Γεώργιος ώστε κατέστη άξιος τόσο σοβαρής τιμωρίας;
Μήπως ο π. Γεώργιος θεωρήθηκε ανεπιθύμητος για άλλους άγνωστους σε μας σοβαρούς λόγους;
Αυτός ο λόγος πάντως αν (επαναλαμβάνουμε αν) ευσταθεί δεν είναι λόγος για να απολυθεί ένας κληρικός.
Οι αρχιερείς οφείλουν να απομακρύνουν κληρικούς, οι οποίοι κηρύσσουν αιρέσεις, σκανδαλίζουν με τον αντιχριστιανικό τους βίο ή υιοθετούν νεωτερισμούς απαράδεκτους για ορθόδοξο κληρικό.
Οχι όμως επειδή ζήτησαν να υπάρξει λύση ενός εκκλησιαστικού προβλήματος για να μην προκύψει μεγαλύτερο κακό στην Εκκλησία.
Παρακαλούμε θερμά και υικά τον Σεβασμιότατο Πειραιώς να διευκρινίσει το θέμα για να καθησυχάσει τη συνείδηση όλων μας.
Τα λίγα που γνωρίζουμε για τον Αγιο Πειραιώς δεν μας επιτρέπουν να πιστέψουμε ότι θα ενεργούσε με τον τρόπο που τον κατηγορεί ο κ. Ανδριόπουλος [=Ιδ. Οδός]."


Ο ενορίτης του π. Γ. Δορμπαράκη κ. Π. Μπουμπούλης, μαθηματικός, σχολιάζει στην ανάρτηση του κ. Τελεβάντου:

"...Είμαι χρόνια ενορίτης της Αγίας Παρασκευής. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχω δει την ενορία σε τέτοια κατάσταση. Ο κόσμος αναστατωμένος, άλλοι οργισμένοι και άλλοι πιο ψύχραιμοι, αλλά κανείς δεν καταλαβαίνει την στάση του Σεραφείμ τόσο ως προς τον αγαπημένο μας παπα-γιώργη όσο και προς την αντιπροσωπεία που στείλαμε για να του μιλήσει. ΔΕΝ θα βρείτε ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ που να μιλήσει άσχημα για τον πατέρα Γεώργιο. Πού είναι η χάρη του Θεού σε όλα αυτά λοιπόν; Ή την έχουμε ξεχάσει στη μανία μας να κυνηγήσουμε τους αιρετικούς;"


Και παρακάτω:

"...Ο παπα Γιώργης λοιπόν κάθε άλλο παρά οικουμενιστής είναι. Τα κείμενά του μιλάνε από μόνα τους νομίζω, και πιστεύω ότι εύκολα μπορείτε να το εξακριβώσετε, αν δεν το ξέρετε ήδη. Το ότι έχει καλές σχέσεις βέβαια με όλους οφείλεται στον ήρεμο χαρακτήρα του και στο εκκλησιαστικό του ήθος.
Ένας από τους φόβους των ενοριτών, ήταν ότι το θέμα του πατρός Γεωργίου μπορεί να το εκμεταλευτούν άλλοι κύκλοι που θέλουν για δικούς τους λόγους να ασκήσουν εκκλησιαστική πολιτική. Εμάς βέβαια δε μας ενδιαφέρει αυτό. Είμαστε θλιμένοι γιατί η ενορία μας έχασε ένα μοναδικό στήριγμα (χωρίς να μας έχει δοθεί κάποιος σοβαρός λόγος). Ξέρουμε ότι τίποτα δε μπορεί να αλλάξει σχετικά με αυτό και η μητρόπολη ξέρει ότι εμείς υπακούοντας στο κήρυγμα του πνευματικού μας πατέρα θα κάνουμε τελικά υπακοή. Όμως για να μην φανεί ότι υπάρχει ενοχή αποφασίσαμε να αντιδράσουμε με οποιοδήπουε εκκλησιαστικό τρόπο έχουμε στα χέρια μας. Επιπλέον, πολλοί από εμάς πίστευαν ότι η κατάσταση μπορεί να αναστραφεί.
Αρκεί να σας πω ότι η επιτροπή ενοριτών που πήγε να δει τον σεβασμιώτατο για το επίμαχο θέμα έφυγε με ανοικτό το στόμα από αυτά που άκουσε. Ο μητροπολίτης ισχυρίστηκε ότι κανείς δεν έδιωξε τον παπα-Γιώργη, αλλά εκείνος αποφάσισε μόνος του να παραιτηθεί και κουνούσε επιδεικτικά το χαρτί παραίτησης μπροστά τους. Οι άνθρωποι (ενορίτες επί δεκαετίες από όλες τις κοινωνικές τάξεις) έφυγαν αηδιασμένοι (λυπάμαι που καταφεύγω σε τέτοιους χαρακτηρισμούς αλλά είναι η πραγματικότητα). Όπως έγραψα, ο πατήρ Γεώργιος μένει δίπλα στην εκκλησία, έχει άριστες σχέσεις με τους άλλους ιερείς και με τους ενορίτες και δεν είχε κανένα λόγο να φύγει και να τρέχει από μητρόπολη σε μητρόπολη. Επικαλούμε αυτό το επιχείρημα για όσους δεν γνωρίζουν τον πατέρα Γεώργιο, γιατί εμείς έχουμε το λόγο του για το θέμα αυτό, ο οποίος μας αρκεί.
Η επικοινωνιακή τακτική του σεβασμιώτατου βέβαια δε σταμάτησε εδώ. Μέσω τρίτου (αφού αρνείται να του μιλήσει δια ζώσης παρά τις προσπάθειες του πατρός Γεωργίου) ενημέρωσε τον παπα-Γιώργη ότι αν πάει στη Ναύπακτο και ζητήσει συγνώμη (για τί να ζητήσει συγνώμη αναρωτιέμαι) από τον Άγιο Ναυπάκτου θα ξανασκεφτεί το θέμα. Είναι προφανές βέβαια ότι ο παπα-Γιώργης αφού ανήκει πλέον σε άλλη μητρόπολη δεν θέλησε να μπει στη διαδικασία πολιτικών παιχνιδιών και άφησε το θέμα εκεί.
Όπως φαντάζομαι, η επόμενη πολιτική κίνηση του σεβασμιώτατου είναι να μας πει ότι του έδωσε κάθε ευκαιρία να εξιλεωθεί, αλλά εκείνος δρώντας εγωϊστικά παρέμεινε στην αμετανοησία του.
Η πραγματικότητα στον Πειραιά λοιπόν είναι εντελώς διαφορετική. Ο μητροπολίτης λειτουργεί περισσότερο σαν διευθυντής. Και δεν είναι αυτό το μόνο παράδειγμα δυστυχώς."


"Ν": Απ' αυτή την ασήμαντη και ταπεινή μπλογκονησίδα, παρακαλούμε να ειρηνεύσει η αγία του Χριστού Εκκλησία και κάθε αδικία να αποκατασταθεί.
ΔΕΝ ξέρουμε - και πάλι - τίποτε. Ο Θεός ξέρει την αλήθεια σε όλες της τις λεπτομέρειες. Αλλά συμβαίνουν πολλά και λυπηρά. Η αδικία τραυματίζει τις καρδιές και απομακρύνει τις ψυχές από τον παράδεισο (αλλά τους αληθινούς χριστιανούς, με τη βοήθεια του Χριστού, που Πρώτος αδικήθηκε, τους πλησιάζει στον παράδεισο). Ο Θεός να μας ελεήσει.
 
Δύο ομιλίες του π. Γεώργιου, για τους γέροντες Παΐσιο και Πορφύριο (ας πρεσβεύουν γι' αυτόν, για τους εμπλεκόμενους κληρικούς όλων των βαθμίδων και για όλο τον κόσμο):

14 σχόλια:

Μαχητής Θεσσαλονίκης είπε...

Ανοικτή επιστολή προς τον Σεβασμιότατο Πειραιώς (στάλθηκε σήμερα μέσω της φόρμας επικοινωνίας της Ιστοσελίδας μητρόπολής του):

Πληροφορήθηκα μέσω διαδικτύου την απομάκρυνση ενός αξίου ιερέος επειδή υπέγραψε μαζί με άλλους πιστούς προτροπή προς τον μητροπολίτη Ναυπάκτου και την Ι.Μονή Μεταμορφώσεως Ναυπάκτου για να συναντηθούν και να βρουν λύση στην πολυετή διαμάχη, με απλότητα και εν Χριστό αγάπη.

Σεβασμιότατε Πειραιώς
σας επευφήμησα πολλές φορές είτε σε σχόλια είτε με αναρτήσεις στο διαδίκτυο για τους αγώνες; σας.

Επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω ευθέως:
Μήπως όλοι εσείς οι δεσποτάδες καβαλήσατε το καλάμι;
Θα μάθετε ποτέ να αφουγκράζεστε τον πιστό λαό;
Ή θα συνεχίσετε να κάνετε ότι η αλαζονεία και ο εγωισμός σας, σας προτρέπουν;
Άντε γιατί έχετε ξεφύγει τελείως.

Πληροφοριακά γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη, ανήκω λοιπόν στην Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, αν θέλετε να διωχθώ κι εγώ, ενημερώστε σχετικά τον "Παναγιότατο" κ. Άνθιμο.
Ναι τον κ.Άνθιμο που στέλνει ιερείς του να ευλογήσουν Ροταριανούς
antiparakmi.blogspot.com/2013/01/blog-post_20.html
11 εκτροπές (του "παναγιότατου" Ανθιμου", σε έναν χρόνο, αρκετά δεν σιωπήσαμε;; Φτάνει, καιρός να σας απευθύνουμε το λόγο πλέον, και μια και δεν μας δέχεστε στο γραφεία σας, το κάνουμε μέσω διαδικτύου)

Διαβάστε παρακαλώ και αυτό το κείμενο:
antiparakmi.blogspot.com/2012/10/7.html
για την "γκουροποίηση" στην Εκκλησία.

Εγώ το έγραψα, ο ίδιος,
σε περίπτωση που κινήσετε τις εκκλησιαστικές διαδικασίες (γιατί για να ικανοποιηθεί ο εγωισμός σας: η εκκλησία μας είναι "επισκοποκεντρική" και ο δεσπότης αποφασίζει και διατάσσει χωρίς καν να ακούσει τον κατηγορούμενο, πολύ περισσότερο τους πιστούς).
Καλή μετάνοια.

Επειδή είμαι υπαρκτό πρόσωπο
παρακαλώ η επιστολή αυτή να εκτυπωθεί και να δοθεί στον Σεβασμιότατο.
Μην μου απαντήσετε με την ανακοίνωσή του, την διάβασα στην ιστοσελίδα σας.

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Ευχαριστώ για το σχόλιό σας και συγχαίρω τη μαχητικότητά σας. Ο Χριστός να σας φωτίζει, ώστε ο ζήλος σας να είναι κατ' επίγνωσιν (ευχή που ισχύει & για μένα και για όλους μας).
Από τα παραπάνω διαφωνώ ότι είναι εκτροπή του π. Άνθιμου η στάση του για τη Χρυσή Αυγή (τους προβατόσχημους νεοναζί και κήρυκες της βίας και του ρατσισμού), για τον υβριστή του Γέροντα Παΐσιου και για το Συνέδριο Εκκλησία και Αριστερά.
Η Εκκλησία πρέπει να διαλέγεται με όλους - ακόμα και με τους νεοναζί. Οι ιερείς όμως που ευλόγησαν (άμεσα ή έμμεσα) τη ΧΑ, δεν διαλέγονται με αυτήν, για να τη φέρουν στο Χριστό, αλλά την υποστηρίζουν ως έχει. Αντίθετα, οι ιεράρχες που μίλησαν με τους αριστερούς, διαλέγονται με αυτούς (κι αν σας "σκανδαλίζει" το φιλικό τους ύφος, εμένα -συχωρέστε με- με σκανδαλίζει 100 φορές περισσότερο η θετική στάση πολλών ορθοδόξων προς τη ΧΑ, στάση που θεωρώ νοσηρή).
Έχει χρέος η Εκκλησία να διαλέγεται με ΟΛΟΥΣ (και με τους ναζί, το ξαναλέω, και με τους αναρχικούς και τους άθεους και τους καπιταλιστές και τους κομουνιστές και τους αιρετικούς και τους μάο μάο), ώστε να τους βοηθήσει να καταλάβουν τι είναι ο Χριστός και ποια η αξία Του, γιατί αυτό είναι η ιεραποστολή της.
Αν νομίζετε πως οι αριστεροί δεν κατάλαβαν τίποτε τέτοιο με το Συνέδριο, σας λέω ότι δεν το ξέρουμε αυτό (μπορεί έστω ΕΝΑΣ να πλησιάσει το Χριστό απ' αυτό), αλλά και ότι χρειάζεται μια αρχή. Μακάρι να ξαναγίνει, με πληρέστερη και επαρκέστερη παρουσία ορθόδοξων ομιλητών.
Χωρίς να θέλω να σας στενοχωρήσω, αυτή είναι η γνώμη μου.
Ευχαριστώ και πάλι.

Γεώργιος Κιντσάκης είπε...

Ο Πειραιώς εξέδωσε ανακοίνωηση για το θέμα (http://www.imp.gr/index.php/2012-03-27-20-22-23/438-διευκρινίσεις-από-τον-σεβασμιώτατο-για-τον-πατέρα-γεώργιο-δορμπαράκη). Ει δ' άλλως, γίνεσθε συνεργός των "προτεσταντών" μοναχών, που απειθαρχούν προς την Ιερά Σύνοδο και απειλούν ακόμη και με σχίσμα!

Μαχητής Θεσσαλονίκης είπε...

Χωρίς φυσικά να με έχει εξουσιοδοτήσει κανείς να απαντήσω εκ μέρους της Χρ.Αυγής, επιτρέψτε μου 1-2 ερωτήσεις -προσωπικές μου σκέψεις:


Ο αγωνιστές του '21, ήταν "κήρυκες της βίας και του ρατσισμού";
Ναι ή όχι.
Αν ναι, κακώς τους τιμούμε.
Αν όχι, σκεφθήκαμε μήπως η πατρίδα μας τελεί σήμερα υπό κατοχή από ισλαμιστές;
Καθημερινά δεκάδες αν όχι εκατοντάδες συμπατριώτες μας βιώνουν την εισβολή στα σπίτια τους, δένονται, φιμώνονται, βιάζονται ακόμη και γριούλες, τους κλέβουν τα λίγα χρήματα ή όλες τις αποταμιεύσεις τους, και σε κάποιες περιπτώσεις, καταλήγουν στο θάνατο.

Αν η πατρίδα μας λοιπόν τελεί υπό κατοχή από στρατιές εκατομμυρίων "απίστων" (ορολογία του '21), μήπως δικαιούμαστε να αντιδράσουμε και να διαφυλάξουμε τους γέροντες, τις περιουσίες μας αλλά και εμάς τους ίδιους εν ζωή σε καθεστώς ειρήνης και ασφάλειας;


Τέλος, δεν μου φαίνεται σωστό να αποκαλούνται τα μέλη της Χρ.Αυγής "νεοναζί", και μάλιστα από χριστιανικά ιστολόγια ενώ οι ίδιοι δεν αποδέχονται αυτό τον χαρακτηρισμό και σε όλες τις συνεντεύξεις τους τον αποτάσσονται.
Γιατί πχ δεν χρησιμοποιείτε αντίστοιχα τον όρο "κομμουνιστοσυμμορίτες" για τους κομμουνιστές;
Βλέπετε ότι δεν είναι σωστό;

Η Χρ.Αυγή θα δείξει τι είναι, και μάλλον ήδη δείχνει. Προσωπικά με έχει εκπλήξει ευχάριστα με την παρουσία τους στη Βουλή και με τον αλτρουισμό τους και εκτίμησή μου είναι ότι έχουν κάνει πολύ σημαντικά βήματα προς την Ελλάδα και την Ορθοδοξία και αυτό πρέπει καλοπροαίρετα να επαινεθεί (πχ ερωτήσεις για Κάρτα Πολίτη, δωρεά οργάνων, εκκλησιασμό στα σχολεία).
Αν ποτέ ξαναγυρίσουν προς το "νεοναζισμό" ή τον "παγανισμό" (υπήρχαν τέτοια μικρά "φλερτ" στο παρελθόν) τότε μπορούμε να τους κατακρίνουμε.
Προς το παρόν -κατά τη γνώμη μου- δικαιούνται μάλλον έπαινο. Όταν βλέπω ένα παιδί να έχει κάνει 10 βήματα εμπρός, δεν κοιτάω να βρω λεπτομέρειες να το κατηγορίσω. Οφείλω να το επαινέσω.

Κοντός ψαλμός αλληλούια! Θα δούμε ποιος είχε δίκιο!
Ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία.

Ανώνυμος είπε...

Ο Πειραιώς έχει ήδη απαντήσει στις κατηγορίες για αυθαιρεσία παρουσιάζοντας και την αίτηση του π.Δορμπαράκη για αποχώρηση από τη μητρόπολη Πειραιώς. Την ίδια ακριβώς ημέρα που αποχωρεί από τον Πειραιά γίνεται δεκτός στη μητρόπολη Δημητριάδος. Όπως το είπες Νεκρέ. Δεν ξέρουμε τα γεγονότα.
Και ο Ναυπάκτου απάντησε με εξομολογητικότατη επιστολή σε αυτούς που απήυθυναν "αγωνιώδη έκκληση" για την ειρήνευση των πνευμάτων στη Ναύπακτο, ενώ γνώριζαν ότι είναι ο τρίτος κατά σειρά μητροπολίτης που βασανίζεται από αυτό το μοναστήρι (βλ. άνδρο του καπιταλισμού, με "συλλόγους φίλων"-ΜΚΟ η χρηματοδότηση των οποίων δεν υπόκειται σε κανέναν έλεγχο) -ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ (την οποία έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια και συνέχισαν να λειτουργούν), ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΜΕ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΩΣ ΜΟΝΗ. Και αν τους έκοφτε τόσο για την ειρήνη στους κόλπους της Εκκλησίας θα απευθύνονταν ιδιαιτέρως στον μητροπολίτη Ναυπάκτου, αντί να βγουν στον τύπο για να δημιουργήσουν εντυπώσεις εναντίον του και να σκανδαλίσουν το ποίμνιο. Γι' αυτό και η απάντησή τους στο κείμενο του Ναυπάκτου ήταν εντελώς αναιμική - ουσιαστικά ήταν μια πλήρης αναδίπλωση.

Προφανώς π. Ιερόθεος ενοχλεί πολύ με τους θεολογικούς του αγώνες και πρέπει να φύγει από τη μέση πάση θυσία. Ελπίζω να έχει γερό στομάχι, κι αυτός κι εμείς. Καλό βράδυ...

Εύη Βουλγαράκη-Πισίνα είπε...

Πολύ καλή τοποθέτηση, Νεκρέ για τον Κόσμο, και πολύ καλή η διευκρίνησή σου σε σχόλιο, την οποία προσυπογράφω απολύτως. Δυστυχώς, έτσι έχουν τα πράγματα, και η γελοιοποίηση της Εκκλησίας μόνο θλίψη προκαλεί στα μέλη της, και χαρά στους εχθρούς της ή σε σχισματικά ιστολόγια που κινούνται εντός και εκτός. Δυστυχώς η θεολογία έχει δώσει τη θέση της σε μια παντελώς τυχάρπαστη διπλωματική γλώσσα, υπηρέτησης αμφίβολων συμφερόντων κατά το δοκούν, και προσωπικών στρατηγικών. Και μόνο το θέμα της "εισπήδησης" είναι χαρακτηριστικό της διγλωσσίας, όταν ο ίδιος ο μητροπολίτης είναι ο πρώτος διδάξας τοποθετούμενος σε ζητήματα που αφορούν είτε τη Σύνοδο εν συνόλω είτε άλλες περιοχές, μητροπόλεις, αρχιεπισκοπές, Πατριαρχεία. Και αυτό δεν γίνεται μόνο μέσω διαδικτύου, όπου συνευθύνη φέρει και ο ακούων, καθώς το μέσο είναι διαδραστικό, αλλά και μέσω τηλεόρασης. Όσοι είμαστε θεολόγοι, πλείστες όσες φορές καλούμαστε εκεί που υπηρετούμε να δίνουμε διευκρινήσεις για πλείστα όσα σχόλια, κάποια των οποίων εντελώς απαράδεκτα. Όπως τα περί σεξουαλικής τεχνολογίας, με τα οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι στα σχολεία... Ας προσεχθούν και λίγο οι επίσημες ανακοινώσεις της μητροπόλεως, όπου οι ερμηνευτικοί αυτοσχεδιασμοί και οι παρερμηνείες του απ. Παύλου μόνο τη Σχολή της Μνησικακίας υπηρετούν και ουδόλως τη χριστιανική πίστη. Δυστυχώς κάποιες συμπεριφορές δεν συνάδουν με το επισκοπικό αξίωμα, αλλά είναι μάλλον καουμπόικες. Και αυτό το ισχυρίζομαι έχοντας υπογράψει το κείμενο υποστήριξης για τον π. Γεώργιο, παρότι επιφυλάσσομαι για το σκεπτικό του κειμένου που υπέγραψε ο ίδιος και ήταν η αφορμή της δίωξής του. Και η όλη ιστορία άλλο ένα υψηλότατο δείγμα αξιοκρατίας στη χώρα μας...

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Ευχαριστώ για τις τοποθετήσεις σας, αγαπητοί αδελφοί.
Διευκρινίζω:
α) Η απάντηση του Πειραιώς δεν με έπεισε. Ας τη διαβάσουν οι φίλοι, μέσω του link που δίνει ο κ. Κιντσάκης (τον ευχαριστσώ γι' αυτό), κι ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του.
Θα ήταν το καλύτερο να απαντήσει ο π. Γ. Δορμπαράκης και, αν υπάρχουν παρεξηγήσεις, να τις λύσει. Εύχομαι να το κάνει.
β) Η Χ.Α. δε βλέπω να "χτυπά" τους κακοποιούς αλλοδαπούς - πράγμα που θα ήταν εντελώς διαφορετικό - αλλά απ' το σωρό ΟΠΟΙΟΝ είναι αλλοδαπός, που αυτή και μόνον η ιδιότητά του τον "ενοχοποιεί". Αυτό είναι ρατσισμός και τίποτε άλλο.
Το ίδιο συνέβη και όσες φορές οι πολεμιστές του 21 σκότωσαν αμάχουν (π.χ. στην Τριπολιτσά). Ναι, υπάρχουν πολλά μελανά σημεία στην Επανάσταση του 21. Κι ο Μακρυγιάννης ο ίδιος επισημαίνει ένα σωρό. Ας είμαστε λοιπόν ταπεινοί και γεμάτοι αγάπη για το Χριστό και τον πλησίον (όποιος κι αν είναι) και με αυτό τον άξονα θα βρούμε τη λύση στα προβλήματά μας.
Δε νομιμοποιείται κανείς να δέρνει "υπόπτους".
Όσο για τη Χ.Α., διαφέρει από τους αριστερούς στο ότι είναι συμμορίτες ΤΩΡΑ κι όχι το 1945-49, καθώς και στο ότι εμφανίζονται σαν "ορθόδοξοι" (ενώ τους άθεους της αριστεράς τους ξέρουμε καλά).
Έχουμε ανεβάσει πλήθος άρθρων για τους διωγμούς των χριστιανών στα κομουνιστικά καθεστώτα (βλ. ενότητα Σύγχρονοι μάρτυρες) και νομίζω πως είναι σαφής η αντίθεσή μας στην αθεϊστική και βίαιη αριστερά.
ΟΜΩΣ αν δεχτούμε τη βία υπό προϋποθέσεις, τότε δε μπορούμε να είμαστε αντίθετοι ούτε στη βία των κομουνιστών.
Όλοι θέλουμε να σωθούν, διώκτες, εγκληματίες, αθώοι και θύματα. Ένας ναζί ή ένας κομουνιστής (και όχι μόνο) μάλλον δεν θέλει να σωθούν όλοι, γιατί μισεί τους εχθρούς. Ο ορθόδοξος μισεί μόνο την αμαρτία, όχι τον αμαρτωλό, αν φυσικά είναι ορθόδοξος, έστω και κατά την πρόθεσή του.
Αυτά με αγάπη και σεβασμό. Χαίρομαι που κάνουμε αυτή τη συζήτηση. Έχω λάθος στις θέσεις μου;

Εύη Βουλγαράκη-Πισίνα είπε...

Πάρα πολύ καλά τα λες...

Ανώνυμος είπε...

Καταρχην συγχαρητηρια για το blog!! Σαν Πειραιωτης κι εγω να πω ότι ο Μητροπολιτης Πειραια εδωσε το εγγραφο παραιτησης του πατρος Δορμπαρακη σε ενορίτες -περίπου 20 τον αριθμό- οπου πηγαν να ζητησουν ενημερωση για το συμβαν. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο ιερεας απο μονος tou παραιτείται & ζητα να μεταφερθει σε αλλη μητροπολη.

Ανώνυμος είπε...

Ορίστε η συμπεριφορά οπάδων - ουπς, συγγνώμη! - φίλων της πρώην μονής. Τα λόγια είναι περιττά...

http://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/15466-2013-01-31-12-30-05

Ανώνυμος είπε...

σχόλιο ανωνύμου 31/1/13 16:47
Αγαπητέ,ή μου.
Το έγγραφο παραίτησης ενός ιερέα προς τον οικείο μητροπολίτη του (γενικώς) είναι κείμενο που έχει συνταχθεί για καθαρά τυπικό/ διεκπεραιωτικό λόγο χωρίς να επιτρέπεται στο συντάκτη του να ξεκαθαρίζει τους λόγους που συντέλεσαν για να ζητησει ο ίδιος μετάθεση.
Οι λόγοι λοιπόν της οποιασδήποτε παραίτησης δεν μπορούν να αποδειχθούν με απλή επίκληση στο συγκεκριμένο (για τυπικούς λόγους συνταγμένο επαναλαμβάνω) κείμενο

Ανώνυμος είπε...

Είστε προκατειλημμένοι υπέρ της αριστεράς!

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Αδελφέ, όπως έγραψα και παραπάνω, έχουμε δημοσιεύσει ένα σωρό άρθρα και αφιερώματα στους νεομάρτυρες που βασανίστηκαν και θανατώθηκαν από τα κομουνιστικά καθεστώτα όπου γης(ακόμη και από τους Έλληνες κομουνιστές στον Εμφύλιο). Πώς είναι δυνατόν να είμαστε προκατειλημμένοι υπέρ της Αριστεράς;
Στην πραγματικότητα, είμαστε προκατειλημμένοι υπέρ της αγάπης και της σωτηρίας όλων των ανθρώπων.
Προσέξτε, μην επαναλαμβάνουμε την πλάνη των ιουδαιοχριστιανών, που κατηγορούσαν τον απόστολο Παύλο ότι δεν ήταν εντάξει, γιατί δεν επέβαλλε το μωσαϊκό νόμο στους εξ εθνών χριστιανούς.
Ο Παύλος ξέρετε τι απάντησε:
"...καὶ ἐγενόμην τοῖς Ἰουδαίοις ὡς Ἰουδαῖος, ἵνα Ἰουδαίους κερδήσω· τοῖς ὑπὸ νόμον ὡς ὑπὸ νόμον, ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον κερδήσω· τοῖς ἀνόμοις ὡς ἄνομος, μὴ ὢν ἄνομος Θεῷ ἀλλ' ἔννομος Χριστῷ, ἵνα κερδήσω ἀνόμους· ἐγενόμην τοῖς ἀσθενέσιν ὡς ἀσθενής, ἵνα τοὺς ἀσθενεῖς κερδήσω· τοῖς πᾶσι γέγονα τὰ πάντα, ἵνα πάντως τινὰς σώσω" (A΄ Κορ. 9, 19-22).
Αυτή την αγάπη προς όλους - του Παύλου, όχι εμένα, που δεν έχω ούτε αγάπη ούτε τίποτα, αλλά είμαι ένας ανόητος - δεν τη βλέπω σε όλα τα κείμενα ορθοδόξων, σε όλα τα ορθόδοξα blogs ή σε όλα τα σχόλια που έρχονται εδώ. Και λυπάμαι όταν δεν τη βλέπω.
Με μια φράση: το να αγαπώ την πατρίδα μου (ή τη θρησκεία μου ή την πίστη μου ή ό,τι άλλο) περισσότερο από τη σωτηρία της ψυχής του εχθρού ή του προδότη της πατρίδας μου (ή της θρησκείας μου ή της πίστης μου κ.ο.κ.), δεν είναι ορθόδοξο. Τελεία και παύλα.
Αν αγαπώ το Χριστό, αγαπώ και τη σωτηρία του εχθρού και του προδότη - θυμηθείτε το Α΄Ιω. 4, 20-21:
"ἐάν τις εἴπῃ ὅτι ἀγαπῶ τὸν Θεόν, καὶ τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ μισῇ, ψεύστης ἐστίν· ὁ γὰρ μὴ ἀγαπῶν τὸν ἀδελφὸν ὃν ἑώρακε, τὸν Θεὸν ὃν οὐχ ἑώρακε πῶς δύναται ἀγαπᾶν; καὶ ταύτην τὴν ἐντολὴν ἔχομεν ἀπ' αὐτοῦ, ἵνα ὁ ἀγαπῶν τὸν Θεὸν ἀγαπᾷ καὶ τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ".
Ακόμη και τη δική μου σωτηρία δε νομίζω πως την επιθυμούν όλοι οι ορθόδοξοι που διαβάζουν αυτό το post και σκανδαλίζονται, αγανακτούν, διαφωνούν κ.τ.λ. ΜΑΚΑΡΙ να σωθούν εκείνοι όμως, και τελευταίος κι εγώ... Δόξα τω Θεώ. Κύριε, ελέησον.
Σας ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Αν ο π.Δορμπαράκης δεν ψαχνόταν να φύγει θα είχε βρει θέση σε άλλη μητρόπολη της Αττικής. Ήταν ανάγκη να ξενιτευτεί; Στο ΒΟΛΟ;;;;; Είπαμε να είμαστε αγαθοί, όχι αγαθιάρηδες.

Το ότι υπάρχει παρασκήνιο στη σχέση του με το μητροπολίτη Πειραιώς είναι προφανές, όπως και το ότι θέλουν και οι δύο αυτό να μείνει μεταξύ τους. Οπότε καλά θα κάνουμε κι εμείς οι υπόλοιποι να το δεχτούμε και να σιωπήσουμε.